Utfordringen - Abort


Egentlig var æresdrap neste på listen, men jeg har ikke tenkt til å utnytte ytringsfriheten min til å snakke om hva jeg synes om det, fordi jeg vet at det er et alvorlig tema for mange og mange har et annet syn på det enn jeg har.

Og sist var det omskjæring, jeg visste ikke en gang at man omskjærte jenter, så det var selvfølgelig guttene jeg snakket om. Og nei, jeg gadd ikke sette meg inn i det, for jeg tror litt av poenget med listen var at jeg skulle fortelle litt om hva jeg syntes uten å være en nerd i temaet.

Abort:
Sikkert de fleste vet at jeg er for abort? Så jeg skal heller si hvorfor jeg er for. Jeg synes at abort er en fin løsning for mange. Sett at man over hodet ikke vil ha barn, og ender opp som gravid. - Skal man ikke da ta abort, i stedenfor å gå å hate barnet resten av livet? Mange sier det er drap, men nei. Selv ser jeg ikke på et foster som et barn, det blir akkuratt som med et frø, det er jo ingen buske det heller, og man trenger ikke plante frøet "slik at det ikke blir et drap".

Egentlig synes jeg man skal ta abort hvis: Man er under 20 år, bor hos foreldrene, jobber på (eks) McDonalds, driver med narkotika, lever i stor fattigdom (da bør man først passe på å få litt bedre økonomi først, ellers vil jo barnet sulte og bli syk?), hvis man selv er voldelig eller har en voldelig kjæreste eller hvis man ikke har lyst på barn. Men jenter/kvinner, jeg synes ikke man skal ta abort fordi kjæresten/pappaen til barnet/foreldrene vil det, det må man bestemme selv!

110 kommentarer

Helene, 30.aug.2009 @ 11:28
Tror du virkelig at mammaen kommer til å hate barnet, jeg er helt uenig. For selv om man ikke ville ha barn men allikevel får det, så tror jeg at mor og barn elsker hverandre for det.
Christian, 30.aug.2009 @ 11:28
hva er msn din?
, 30.aug.2009 @ 11:48
Du har virkelig ikke peiling
Line, 30.aug.2009 @ 11:49
Om man er 20 år, bor hos foreldrene og jobber på mc Donalds er da en helt forjævlig dårlig grunn til å ta abort. I bunn og grunn handler det å fjerne ungen\fosteret på om man er klar\ikke klar; økonomisk, psykisk og fysisk.
, 30.aug.2009 @ 11:55
du veit det at man tjene meir på og være skift arbeider på MCdonals enn og være syke pleier ja?
pink, 30.aug.2009 @ 11:56
Herregud,svært få ender opp med å hate barnet. Du virker ikke særlig oppgående som tror det.
Viccc, 30.aug.2009 @ 12:15
de burde også ta abort hvis det er er under noe omstendighet mulig at barnet blir som deg. Jeg mener ærlig talt, så lite oppegående som du er kan ikke foreldrene dine ha vært veldig klare for å få barn heller..
Silja, 30.aug.2009 @ 12:23
Uansett om et barn er uønsket, tror jeg det er helt umulig for en mor og hate sitt eget barn. Jeg syntes også det blir litt søk å sammenlikne et foster med et frø som ikke er blitt til en blomst enda. For det første har dette lille fosteret et hjerte som banker allerede etter 3-4 uker, da kan en også se at det er et barn. Hjerte som banker = liv. Abort er et evig dilemma, jeg syntes absolutt det skal være selvbestemt abort, men det er viktig at folk tenker over sine egne handlinger og konsekvensene de kan føre til, slik at en ikke kommer opp i en sånn vanskelig situasjon.
Maysen, 30.aug.2009 @ 12:27
Du har mange rare greier for deg du..Men en ting må jeg nesten si meg enig med deg i:jeg er også "tilgjenger" av abort. Men alle tilfeller er særegne. Tror ikke abort er drap. For da kan man jo spørre seg om hva et menneske er. Er det noen med en sjel? Og når får man en sjel? Ved unnfangelsen eller fødselen? Er det ett drap det å fjerne noe sjeleløst? Jeg tror abort er det beste for noen. Jeg for min del ville ikke vurdert det engang. Men man må se an situasjonen.
, 30.aug.2009 @ 12:31
Greit innlegg.. men det er drøyt å si at hvis man får barnet, vil man hate det fordi mna ikke hadde hjerte til å ta abort? Det er vel heller det at man vil få problemer i økonomien, og at man mister all fritid.. men et barn en selv har fått, skal jeg si deg skal gjøre mye til for å hate. det går virkelig ikke an. hva hadde betydd for deg hvis du fikk vite at du ikke var planlagt, og derfor var hatet av foreldrene dine under oppveksten? abort er jeg for. men når barnet er født, skal du ha respekt for det.. Heidi, du har MYE å lære ;)
, 30.aug.2009 @ 12:39
greit innlegg. men når du kommer å sier at hvis en ikke tør ta abort, og deretter barnet kommer vil en hate det? hat er virkelig et sterkt ord. hva ville du følt om du fikk vite at foreldrene dine ikke hadde planlagt deg, og hadde hadde hatet deg under oppveksten din? jeg er selv for abort. men når barnet kommer,skal en virkelig ha respekt. tenk at dette er et liv akurat som deg og meg, og at dette barnet har en lang framtid. enten, så bomma du på tastaturet og tenkte ikke helt. eller så er du virkelig en egoistisk og tankeløs jente. stå på, du har MYE å lære ;)
Stine, 30.aug.2009 @ 12:40
Visst man ikke er klar for barn, og uheldigvis blir gravid med en random fyr man møtte på fest.. Da synes jeg det er opp til hun selv om hun vil beholde barnet. Tenk.. Det blir jo ikke noen ordentlig familie. Og visst man vet at man ikke ønsker barn nå, eller vet at man ikke er i stand til å ta seg av barnet, så må man få lov til å ta abort. Jeg er for det- for de som gjør det av en god grunn.
Hanna, 30.aug.2009 @ 12:40
så burde de jo være så ansvarsfulle å bruke prevensjon om man først skal knulle...
Silje, 30.aug.2009 @ 12:45
nå må du ta deg sammen! du må prøve å sette deg mer inn i ting før du skriver sånne ting! dette skriver jeg ikke for å kritisere deg! men dette er et veeldig alvorlig tema! du kan søren meg ikke si bare si at "det er jo bare et lite frø" det utvikler seg fortere enn du tror min venn! når fosteret har fingre, hjerte og hele pakka, vil du fortsatt si det er greit da eller er det bare når det nettopp er unnfanget? jeg er ening når det er liv mot liv, men kan ikke folk heller bruke prevansjon! det er ikke mennesklig men abort! det er ikke ansvarlig å ha ha samleie uten å tenke på konsekvenser! Det barnet er uskyldig! det har ikke gjort noen ting enda! tror heller ikke ei mor klarer å hate barnet sitt! + at det er sykt mange som ønsker å adoptere norske barn. tenk før du skriver sånne alvorlige ting! :) du virker som ei hyggelig jente, men hvis du fortsetter å skrive så overfladisk om alvorlige ting, tror jeg det blir vanskelig for deg å få f.eks jobb når du blir eldre. Hvis arbeidsgiveren leser disse innleggene dine, tror jeg de blir skeptiske! Skriv ei bok :P
Linda, 30.aug.2009 @ 12:49
Håper for Guds skyld at du bare later som om du er dum, at det er et slags image du har laget deg. (Ikke at jeg forstår hvorfor i såfall, men det får være en annen diskusjon..) Tror du virkelig at alle mødre som får barn som i utgangspunktet ikke er ønsket, går rundt å hater barnet sitt? Det passer sikkert dårlig, og tankene er mange og vonde i begynnelsen. Men etter å ha båret på denne lille babyen i magen i ni måneder, tror jeg de fleste forandrer mening, og blir glad i barnet. Det er sikkert noe helt annet dersom du skulle bli gravid etter en voldtekt. Vet ikke hvor mange som blir det, men kan ikke se for meg det er så mange. I akkurat dette scenarioet forsvarer jeg abort jeg også. Men abort har blitt for lettvint. Er du klar over at i overgangen fra 5 til 6 graviditetsuke begynner hjertet til fosteret å slå? Til og med 12. svangerskapsuke kan man ta abort. Da har hjerne og muskler begynt å koordineres, tær og fingre har begynt å få negler. Og fosteret kan suge på tommelen. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder engasjere meg her engang. Men blir bare så provosert når folk kaller et foster for frø, celleklump osv.
.., 30.aug.2009 @ 12:50
Det er bare unødvendig at du sier dine "meninger" om så alvorlige saker, når du ikke har peiling. Det er tydlig at du prøver å være en litt "important person" - men kan du ikke heller snakke om ting du vet litt om? F.eks. sminke, eller det å være uten IQ ...
Jenny, 30.aug.2009 @ 12:50
ska du itj bytt header snart?
ane, 30.aug.2009 @ 12:52
det lille barnet inne i magen, eller "frøet" som du kallet det, har faktisk også en sjel. det er et levende menneske som ikke helt enda har utviklet kroppen sin, men er i ferd med å utvikle sjelen sin i livet sitt her på jorda. det kalles et drap
Anita, 30.aug.2009 @ 13:07
HAHA, jeg ler av deg :P du er så jævla blonde! så klart vil ingen hate barne sitt, hvis de gjør det er de ikke rektige i hodet sitt! jeg er i mot abort, jeg kunne aldri levd med tenken på at jeg har drept min egen unge selv om den ikke ble fødd.
Henriette, 30.aug.2009 @ 13:15
Heidi Alexandra må få skrive akkurat det hun mener, Er du ikke enig så er det greit, men når det er leserne som spør etter hennes synspunkter på forskjellige ting, er det helt idiotisk å slenge ut sånne drittkommenarer. Jeg er ikke enig i halvparten av det hun skriver, men jeg får ikke meg selv til å slenge dritt av den grunn. Lag deres egen blogg å si deres meninger der, så får Heidi Alexsandra si sine meninger på sin blogg!!!!You GO girl!
Ella, 30.aug.2009 @ 13:48
Du har virkelig ikke peiling på hva abort er for noe. Jeg skjønner punktet ditt, og jeg er sikker på at der er mange som synes akkurat det samme, men jeg vil fortsatt si til deg HVORDAN man utfører abort.da det var ulovlig, så måtte kvinnene som var gravide dette ned trappa for å drepe barnet. men hva de gjør nå, er å SKJÆRE OPP BARNET!!!! hvis barnet er for stort for å bare ta det ut, blir den SKJÆRT OPP!!!! mens den allerede har hjerner, hjerte, arm og bein! Det er ikke drap nei.. det er TORTUR!!!!!!selv om barnet fortsatt er veldig liten, så lever den for det. Fordi det er ikke død. Og en frø er kanskje ikke en busk, men det er heller ikke en stein. Noe uten liv.når barnet er liten, så må kvinnen drikke gift, for å drepe barnet. HVA HAR DET STAKKARS BARNET GJORT FOR NOE??? DET ER FORELDRENE SINE SKYLD!!!! Selv om hun jenta har blitt voldtatt, er det fortsatt skylda til gutten. og IKKE til barnet. tenk litt over det du skriver
Karin, 30.aug.2009 @ 14:06
Hørt om barnetrygd? :P
, 30.aug.2009 @ 14:30
silje: kanskje DU burde sette deg inn i dette?jeg har tatt abort,og når du sier at noen som godtar det ikke vet noe om saken,da blir jeg forfær.Så,hvis man setter seg inn i det,så skal man være motstander?nei..alle som er abortmotstander aner ikke hva man går gjennom,for dere aner ikke en jævla drit.
Linn Therese, 30.aug.2009 @ 14:49
Vi har VS konurranse på bloggen vår, hvis du vil stemme så kom innom! RIHANNA/BEYONCÈ!
Stine Cecilie, 30.aug.2009 @ 14:51
Heisann! Jeg er for abort i ytterst få tilfeller. Jeg syns man burde ha en knakende god "unnskyldning" for å få tatt abort. I dag missbrukes aborten så utrolig mye. Jeg syns at hvis du blir voldtatt o.l kan du ta abort. Men ikke hvis "du ikke er klar". Da skulle du heller ikke sprika med beina! Men det er min mening. Jeg er ikke imot abort, men jeg er bare for, om du har en GOD grunn. Og jo, du dreper faktisk et barn. For det er få som tar abort den første dagen. Når barnet blir oppover mot 12 uker, har det et hjerte som slår, fingre og til og med neiler.
si det.., 30.aug.2009 @ 14:53
Jeg går nesten innenfor alle de katogoriene der. Jeg er 17 år, går på skole, har ingen jobb og bor hjemme. Skulle jeg ha tatt abort? Jeg elsker datteren min, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne. men, ja.. jeg kan skjønne du ville tatt abort, men hjertet slår lenge før den siste fristen for abort går ut, og da er det allerede ett menneske der inne.. kunne aldri i verden drept mitt lille barn, og jeg hater henne aldeles ikke!
Johanna Cristina, 30.aug.2009 @ 14:55
åherremingud, Heidi. Greit at du vil fremstå som dum, men det her blir bare hjernedødt. Om man ikke vil ha barn, så gi faen i å knull rundt, enkelt og greit. En annen mulighet er jo å bruke p-piller eller kondom. Jeg er for abort selv, men da kun om man har blitt voldtatt eller prevansjonen ikke har virket som den skal. Jeg mener absolutt ikke at man skal fly rundt, knulle, bli gravid og ta abort istedenfor å bruke huet. forresten er jobb på mac'ern ingen grunn til å ta abort. man tjener jo penger, og i tillegg får man barnetrygd. Barnetrygd-pengene skal brukes til å gi barnet alt det har behov for fra det er født og frem til det fyller 18 år. fatter heller ikke hva som er så galt med å bo hjemme når man er gravid. Bor man hjemme kan søsken eller foreldre være behjelpelige med barnepass og oppdragelse osv. Og det er kanskje ikke så dumt?er man i et dårlig forhold med vold, så get out of it, enkelt og greit. Man trenger ikke ta abort, når man bare kan dume kjæresten som uansett ikke er noe å samle på.Og hvis man selv er voldelig så er man potensielt psykopatisk (som oftest) og bør søke hjelp hos psykolog for å finne årsaken. dessuten...hørt om adopsjon? Det er altså slik at du får et barn og kan gi det bort hvis du ikke selv vil ha det.
Cecilie Marie, 30.aug.2009 @ 14:56
Du vet absolutt ingenting, du! Sjekk opp fakta før du begynner å kommet ut med falske påstander. Hate barnet for resten av sitt liv? Jeg tror ingen foreldre hater barnet sitt pga de er under 20 og jobber på Mcdonalds. Det er rett og slett utrulig patetisk at du kan sie noe sånt. Se på Linn som er på 11. plass på blogg.no. Hun er lykkelig, forlovet og har en nydelig barn. Hater hun barnet sitt fordi hun fikk Malin når hun var under 20? Nei.Jeg gleder meg til du blir 17-18 år og skjønner at du har fått et utrulig stygt rykte på deg pga du ikke har klart å tenkt såpass langt at denne bloggen skulle ha blitt stengt for lenge siden.
Hanne, 30.aug.2009 @ 15:07
Jeg er enig jeg :-) Selvom mye av det du skrev var meningsløst skjønte jeg poenget.
, 30.aug.2009 @ 15:11
KEM E DET SOM HATE BARNET SITT ? E DU FETTE DOM ???
Renate, 30.aug.2009 @ 15:15
Jeg leser to setninger og du får meg allerede til å slutte å lese. Hate barnet? Snakk heller om ting du vet noe om :)
Julie, 30.aug.2009 @ 15:18
Du har virkelig ikke peiling. Slutt å uttale deg om så alvorlige til når du ikke har så mye peiling. Og du kommer alltid med så dårlige eksempler!
marte, 30.aug.2009 @ 15:27
herregud du blogger jo aldri
Bollerine , 30.aug.2009 @ 15:36
Ingen forventer at hvem som helst skal være ekspert i hvilket som helst tema. Men man bør gjøre en litt bedre research før man uttaler seg om en ting.
Marthe, 30.aug.2009 @ 15:37
Jeg er en av de som liker å følge med på bloggen din, her er det mye hjernedødt - festlig lesing i en til tider litt for alvorlig hverdag. Du skriver om æresdrap at dette er et "alvorlig tema for mange og mange har et annet syn på det enn jeg har" og at dette er grunnen til at du ikke skriver om temaet. Jeg må si, etter å ha lest om ditt "syn" på abort, at jeg er veldig nysgjerrig på hva du tenker om æresdrap? Jeg utfordrer jeg derfor herved til å revurdere beslutningen din, og skrive om temaet! Syns du æresdrap er berettiget? Fortell!
, 30.aug.2009 @ 15:44
hei. JEG som utfordret deg her med disse forklaringene på disse handlingene.og syns det er kult du ikke skreiv masse fakta,men dine egne meninger. flott at du hoppet over æresdrap, og brgrunnet det. for det er kanskje touchy,men igjen, ville jeg kanskje hatt en kort oppsummering på det ;)
Sunniva Michelle, 30.aug.2009 @ 15:56
Jeg er 16 år gammel, å fikk en sønn i April.Barnefaren er ikke inne i bilde i det hele tatt pga mange grunner..Å er helt imot abort, men måtte egentlig ta det, men jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 5/6 månder på vei..Ingen hater barne sitt, selv om det var uønsket svangerskap..Tar man abort dreper man ett foster som ikke har bedd om å bli skapt.Man må stå for det man gjør, så om man blir gravid så må man stå til ansvar å beholde barnet!
Eirik, 30.aug.2009 @ 16:08
Jeg selv er for abort også. Men noen av de argumentene dine er veldig usaklige, men jeg skal ikke gå inn på det. Jeg mener at abort er en god ting viss man ikke er klar psykisk, fysisk eller av andre grunner. Et barn krever også mye tid. Det trenger mye kjærlighet og mye oppmerksomhet. Så viss man ikke er klar på den måten bør man få lov til å ta abort, men jeg synes også at man skal tenke seg godt om viss man gjør det. Et alternativ kan jo være å adoptere det bort, men kun viss kroppen klarer den fysiske påkjennelsen av en fødsel.
Ingvild, 30.aug.2009 @ 16:18
"Selv ser jeg ikke på et foster som et barn, det blir akkuratt som med et frø, det er jo ingen buske det heller, og man trenger ikke plante frøet" Hvis man er gravid, har man vel alt plantet frøet.
, 30.aug.2009 @ 16:45
herregud. det er ikke ida wulff som blir mobba. hun fikk en kommentar, æsj, kvalmende jente eller noe. heidi alexandra derimot blir mobba! og det går faktisk så langt at foreldrene hennes blir snakka dritt om. sjefen her på blogg.no bryr seg jo bare om ida wulff og det rundt henne. hvis folk her syns heidi er så jævlig dum så kan dere faen meg si det på en bedre måte en å rakke så sinnsykt ned på henne. og hvis dere først har sagt til henne hva dere syns på en mer voksen måte enn det dere driver med, så kan dere holde dere unna bloggen hennes. herregud, det er ikke henne som er en skam. det er dere der ute som oppfører seg en million ganger værre enn det hedi alexandra gjør! og hun gjør ikke noe galt en gang. jeg blir så sykt irritert.
Martine, 30.aug.2009 @ 17:45
selv om man i utgangspunktet ikke vil ha barn, og ikke kunne tatt abort, så hadde ikke moren alltid kommet til å hate barnet. morskjærligheten kommer med fødselen..
Line, 30.aug.2009 @ 17:58
Jeg er enig med deg. Abort er en kjempebra løsning for de som ikke er klare for barn.
Mari, 30.aug.2009 @ 18:00
Hahahahaha! jobber på mcdonalds, driver med narkotika og lever i stor fattigdom? Er det noen som gjør det på en gang? Driver du med narkotika, så jobber du ikke på mcdonalds. Og jobber du på mcdonalds så lever du ikke i stor fattigdom. Jeg utfordrer deg til å skrive et innlegg om hvilke folk DU tror jobber på mcdonalds. For det kunne blitt et bra innlegg tror jeg.
Wino, 30.aug.2009 @ 18:11
Man kommer nok aldri til å hate barnet, barnet elsker man uansett..Men man kan ende opp med å hate seg selv, fordi man ikke har forutsetninger for å kunne gi barnet alt det fortjener..
, 30.aug.2009 @ 18:34
All PR er god PR.....
Anne, både mamma og englemamma, 30.aug.2009 @ 18:55
Alle som føder får en spesiell morsfølelse for barnet, den er ubeskrivelig og jeg tror nok du vil forstå bedre den dagen du får barn selv. Man kan aldri hate et barn, et lite uskyldig barn. Fristen for abort er 12 uker, på den tiden slår hjertet, fosteret er rundt 1,5 cm langt, man kan se hodet, kropp, armer, bein, man kan til og med se der neglene skal være. Og dette har jeg sett selv. Og når man gjør slik at et hjerte slutter å slå, da mener jeg det er drap. Om moren er narkoman, så vil barnet bli tatt fra henne med en gang og barnet kan få et godt liv hos noen som kanskje ikke kan få barn og ønsker seg det mer enn noe annet i hele verden. Da jeg ble gravid, hadde jeg ikke kjæreste, jeg bodde sammen med besteforeldrene mine, jeg hadde ikke utdannelse, jeg jobbet på pizzabakeren. Men jeg valgte å beholde barnet, og faren til barnet ville gi forholdet en ny sjanse. Nå har vi det helt fantastisk. Jeg bor sammen med han og hun er nå et halvt år, når jeg ser på henne er jeg så inderlig glad for at jeg ikke tok abort, jeg får tårer i øynene av å tenke på det. Hvis man ikke er klare for barn, så er det ikke verre enn å bruke beskyttelse. Abort er ikke et prevansjonsmiddel... Men alle har jo forskjellige meninger!
Cecilie, 30.aug.2009 @ 19:35
du skriver at du er imot at jenter skal ta abort fordi kjæresten vil det. Hva hvis det er omvendt. hva hvis jenten ønsker å ta abort, men kjæresten ikke ønsker det og er villig til å ta vare på barnet selv. Bør hun da ta abort?
Andrea, 30.aug.2009 @ 21:27
Det er greit nok at dette er din mening. Men jeg håper du skjønner at uansett om man vil ha barnet, eller ikke, så kommer man til å elske det. Tenk at det er noe du har laget. Noe som er ditt! :) Og det med Mc Donalds, det er da vel mye bedre å jobbe der enn og ikke jobbe noe sted i det hele tatt.
ELIN, 30.aug.2009 @ 22:16
hmm. tror nok det blir litt feil å sammenlikne et foster med et frø, ja. Og det er nok ikke alle mødre som har fått uønskede barn, som hater barnet sitt vet du lillevenn. For å være helt ærlig, så syns jeg abort bare er greit når det gjelder at jentene som er gravide er under 16, narkomane, voldtatte osv.. hvis man absolutt ikke vil ha barn, så finnes det flere geniale oppfinnelser som kalles PREVANSJON. Men okei, hvis en mor blir gravis uønsket, syns jeg hun kan gå med barnet i 9 mnd til det er født, og heller adoptere det bort!
Susanne !, 30.aug.2009 @ 22:30
Og den der " Sett at man over hodet ikke vil ha barn, og ender opp som gravid."Jeg kan ikke si det var noen god grunn til å ta abort. Er du så dum at du ahr blitt gravid (med mindre det er sånn at kondomen har glidd av, p-pillene ikke virker eller du er blitt voldtatt) må man ta ansvar for det som har skjedd.
hs, 30.aug.2009 @ 22:53
Damn. Du er faktisk skikkelig dum.
Krepere, 30.aug.2009 @ 22:59
Lær deg litt før du skriver om dette. For dette er faktisk tema som er alvorlig for veldig mange. Som for eksempel meg.Om man er klar for å bli en forelder er en viktig faktor om man vipper mellom abort eller ikke.Vi bor i Norge, så det skal litt til for at barn skal sulte ihjel.Vi har noe som heter barnetrygd, skjønner du. Hørt om det?Skulle likt å se deg gravid, forresten!
Meg.., 30.aug.2009 @ 23:35
Nå må dere slutte å skrive stygge komentarer her! Liker det absolutt ikke.. Bare ikke bland dere! Hvis det betyr så mye å rakke ned på folk synes jeg dere skal ta dere en tur til phsykologen! :)
Iben, 31.aug.2009 @ 00:48
Noe alvorlig i veien med deg ?
Eirin, 31.aug.2009 @ 10:06
Veldig trist å se en ung jente ha en slik oppfatning av abort.
Andrea, 31.aug.2009 @ 10:30
Har man ubeskyttet sex er man ikke moden nok til å ha sex.
Camilla Høydal, 31.aug.2009 @ 11:05
Jeg er enig med deg Heidi ! ;) eller jeg er også for abort på mange måter. Men det å ta abort for man er under 20 år er bare teit, folk under 20 år kan bli fantastiske foreldre. Som foreksempel søskenbarnet mitt ;p Å det er helder ikke noe god grunn til å ta abort når man bor hos foreldrene sine, hørt om å flytte ut ? eller kanskje det er lurt å faktisk bo med foreldrene når man skal ha barn, vist man da ikke har en far. God barnepass vettø ;) Men uansett, man burde ikke ta abort etter uke 10, fosho. For da har det "frødet" som du kaller det faktisk snart fått både fingrer,hjerte,tær og blodsirkulasjon. Å da blir det mord, for barnet lager også en kvelende lyd etter det har blitt fjernet, for det holder på å dø, de finner ikke noe tilgang til det barnet trenger at all. Å da dør det, så da blir det mord. :)....
Elene, 31.aug.2009 @ 13:01
har kje ord. Går det ann..
Liv Kari, 31.aug.2009 @ 13:42
Du bør faktisk passe på hva du skriver på bloggen din ettersom det er mange som leser den. Tenk det er kjempemange jenter som får barn når de er under 20år og at de faktisk beholder ungen er ganske respekt spør du meg (i tillegg leser de kanskje bloggen din!!) Èn ting er å bli gravid når man er voldtatt og da ta abort (som forresten pleier å bli ordnet på legevakten etter hendelsen). En annen ting: sex er sånn man lager babyer..vet ikke om du har fått det med deg? Og det er faktisk ett eget valg man har tatt da du valgte å ha sex, og det er ikke alltid at prevansjonsmiddel virker å da har du faktisk ansvaret selv. Er du ikke voksen nok til å ta vare på ett barn, er du kanskje ikke voksen nok til å ha sex heller, har du noen gang tenkt på det?Det er absolutt tilfeller hvor foreldre kanskje ikke passer til å være foreldre, men trenger ikke å ha noe med alder å gjøre, da kan de like gjerne være "gamle nok", men sucke i å være foreldre for det. Selv om ja, man han en fordel med å ha en økonomisk trygghet så er ikke nødvendigvis det alt.Jeg sier bare respekt til de som tar ansvar for egne handlinger og velger å beholdet barnet. Det er kanskje ikke planlagt, men noe av det største du får oppleve i livet, ikke bare en byrde. Eller: vent med å ha sex til du er gammel nok/gift!
Kari Anne, 31.aug.2009 @ 14:16
Abort. En fin ting? Om du ikke vil ha barn, og ender opp som gravid. Kjære deg, da er det noe som heter prevensjonsmiddel. Abort er IKKE en form for prevensjonsmiDu kan heller ikke sammenligne fosteret med ett frø. Ikke litt engang. Fosteret har følelser fra dag en. Det kan føle, høre og kjenne deg. Abort er drap.
ejb, 31.aug.2009 @ 15:26
Du e ikke riktig rett..
Ellisiv, 31.aug.2009 @ 15:38
Hehe. Du er litt søt Heidi Alexandra. Jeg er jo enig med deg i det om abort og synes du forklarer deg relativt greit, men noen merkelige forklaringsmåter har du da. Som du kanskje allerede har skjønt med alle kommentarene over her så skal det veldig mye til for å hate sitt eget barn. Og dessuten er det ikke noen fasit på når du burde ta abort eller ikke. Det er som du jo sier at kvinner skal få bestemme det selv. Men etter min mening mener jeg at mennene også skal få ett ord med i laget, det er jo snakk om deres fremtidige barn også. Men selfølgelig, det er kvinnens kropp og den gravide bør få siste ordet.
Ellisiv, 31.aug.2009 @ 15:48
Til "Liv Kari" og "Kari Anne". Nå er jo mennesker skapt slik at vi både har sex for å lage barn OG for nytelse. Det er ikke mange skapninger på denne jorden som har samme "egenskap" som oss, og jeg synes ikke at man trenger å måtte kaste seg armene på den første og beste man finner og gifte seg med ham bare fordi man vil ha sex. Nei, vi vet at abort ikke er en form for prevensjonsmiddel, men det er ikke alltid ordentlig prevensjonsmiddel fungerer og da kan det være lurt å benytte seg av abort. Og jeg tror vel ingen har påstått at abort er fin ting, men det er jo faen ikke drap forde. Husker du noe fra du var inne i magen på mora di egentlig?
Tine, 31.aug.2009 @ 17:31
Egentlig synes jeg man skal ta abort hvis: Man er under 20 år, bor hos foreldrene, jobber på (eks) McDonalds??+ Kødder du?Vilket argument er det å ta abort fordi du jobber på mc donalds? fyfaan, du er så skadd! du veit virkelig ikke hva du snakker om
Malene, 31.aug.2009 @ 17:42
Oioioi, du er så fantastisk dum!Tror det er et fåtall som leser bloggen din og syns du er sjef, bloggen er jo rett og slett pure entertainment! Men keep up the good work, og lev livet som en "barbie" du ;)
Y, 31.aug.2009 @ 17:51
Du har virkelig ikke peiling. At det er mulig å ha et så idiotisk syn på ting! Jeg blir bare helt kvalm av deg...virker som du prøver å få frem at du er reflektert og fornuftig. Din IQ er på null! De temaene du tar opp...plis, bare slutt før jeg ler meg ihjel av deg:p Du ender nok opp på McDonalds selv, og ender på tjukka!
Mari, 31.aug.2009 @ 18:03
Kari Anne: Du er jo like dum som Heidi! Et foster har faen meg ikke følelser fra dag 1! Det er snakk om mikroskopisk celleklump uten hverken organer eller sentralnervesystem. Hvordan skal det da kunne føle noe???
Ingvild Elvestad, 31.aug.2009 @ 18:04
Tine, e æ enig! Er det virkelig mulig, voks opp jente. Håper du en gang i framtiden innser hvor jævlig teit det her er. Å at du virkelig vil skjemmes når du ser tilbake på dette.
, 31.aug.2009 @ 18:42
Poenget her er at det er et liv, det hadde blitt et menneske om det ikke ble drept, å ta et liv er å drepe....... Tid er jo totalt urelevant! Du frarøver et menneske livet.
MEG!, 31.aug.2009 @ 19:02
NESTE GANG DU SKAL SKRIVE ET INNLEGG OG LEKE "SMART", VÆR SÅ SNILL, UNDERSØK DET ORDENTLIG!! FOSTERET, ALTSÅ !"FRØET" SOM DU KALTE DET ER LIV MED ENGANG DEN HAR KOMMET INNI DEG! seriøst..blir skikkelig frustrert over hvor tom du er, prøver å leke smart og skal "liksom kunne alt" bare ....gi opp! eller hvorfor gidder du å blogge! du gjør flere 10o/o personer som leser bloggen din irritert!!
Benedicte, 31.aug.2009 @ 19:05
Jeg er helt helt helt uenig.Abort er å drepe et menneske som er skapt av gud. Et menneske som har like stor rettighet til å leve som meg og deg!Jeg blir utrolig lei meg når jeg leser slike innlegg som oppfordrer til utrydde mennesket, ser du konsekvensene av abort?Du vet at vi har drept 1 million ufødde her i Norge? det er helt forferdelig - tenk om du var en av de som ikke fikk sjansen til å leve fordi moren din jobbet på McDonalds?Jeg tror det er smart å kunne litt mer før du begir deg ut på et så sårt tema. Husk hvor mange som blir såret.
Ingrid L., 31.aug.2009 @ 19:29
Benedicte som skrev rett over her - you go girl! Jeg ble glad når jeg så kommentaren din. Gud har skapt hver og en av oss, så jeg blir virkelig lei meg når det virker som om du bare tenker at vi kan velge og vrake overfor et annet individ - et liv! MANGE av de som tar abort, sliter med tanken på at de aldri får vite hvordan barnet deres hadde kommet til å sett ut, eller hvordan stemmen hadde blitt, eller hvordan hårfarge, øyenfarge, utseende og personlighet den hadde fått. Et liv, det er et liv akkurat som deg og meg - selv om det ikke er født eller utviklet. Vær så snill og tenk over det jeg skriver. Det er så ufattelig VIKTIG!
, 31.aug.2009 @ 20:02
Hei.Det er helt greit å ytre meningen sin om ting, men du må huske på at det er litt vanskelig å argumentere når man ikke kan så mye om fakta, slik det virker her når du prater om abort.Hvis du tenker deg litt om så vet du vel at et 12 uker gammelt foster såvist ikke bare er et lite frø, men et bittelite menneske, som bare skal vokse seg større og utvikles, med fingre, tær osv.Nå sier jeg ikke at jeg er imot abort, men jeg synes det å si at det er en "fin" løsning for noen er helt feil. Det er desverre kanskje en løsning i noen tilfeller....I tilegg, så er det ekstremt få mødre som vil hate barnet SITT(!) selv om det ikke var planlagt og dårlig tidspunkt. JA, de vil sikkert tenke at det hadde vært lettere uten barn i noen perioder, men så er også adopsjon en utvei, dersom man skulle være så uheldig og "hate" barnet sitt... Noe jeg tror er umulig, at man faktisk hater et nyfødt uskyldig barn, uansett hvordan det er skapt..men selvfølgelig, folk er forskjellig...Jeg synes kanskje du skal prøve å være litt mindre krass i bloggen din. Du ytrer mange sterke meninger og ting som berører veldig mange, derfor du får så mage "haters"... en ting er å ha meninger, men du burde kanskje slutte å få det til å virke som at det er sånn det bør og skal være, men vise respekt for at folk ikke tenker som deg.Du skrev her en gang at det burde vært forbudt å få barn før man er 23... og der viser du veldig godt at du ikke aner hva du snakker om, for ingen kan si når det passer for andre å få barn. Jeg ble mor da jeg var 20, det har aldri vært et problem.. Helt normalt familieliv, og det kunne ikke passet bedre for oss..Husk, vi er alle forskjellig :-) Det er heelt greit å ytre meningene sine, men jeg ville nok vært litt forsiktig med å ytre så sterke meninger om hete topics her på bloggen..
eirik, 31.aug.2009 @ 20:10
haha jeg syns det er sykt morsomt at du er på topp 20 listen(hvordan klarte du det?).. at så mange mennesker bryr seg om deg og hva du sier.. For du er jo verdens STØRSTE TARD.. håper du innser at folk leser om deg og meningene dine fordi det er underholdning på en negativ måte. Stakkars stakkars degHåper virkelig at hele denne bloggen og den personen du eksponerer for tusenvis av mennesker hver dag bare er kødd. Hvis ikke ville jeg kanskje gått og sjekket meg hos en lege for hjerneskade eller personlighetsforstyrrelse...
, 31.aug.2009 @ 22:45
Du kan umulig tenke i det hele tatt!? Aldri har jeg hørt om noen som skal skrive om så viktige ting uten å sette seg inn i noe av det først.. Viser kanskje bare hvor blåst du er....Men så har jo du kommet med svar som dette på spm om du noen gang skal få barn:"Eh, nei! For da får man hengepupper, strekkmerker og poser under øynene. Og man sitter i "fengsel" i 18 år, og når man først kommer ut er man gammel!"Bare en utrolig barnslig og totalt hjernedødperson kan si noe slikt!Tror du kommer til å føle deg passe dum når du har blitt litt mer voksen, og leser hva du har blogget om! Lykke til! Tror du trenger det!
Jannicke, 31.aug.2009 @ 23:18
ELLA: Man skjærer da ikke OPP barnet om barnet er for stort!Man kan ta en pille før uke 9 av svangerskapet, det som kalles medisinsk abort! Da stoppes svangerskapet, og embryoet kommer ut av seg selv ved hjelp av rier! Etter uke får man utskrapning! Altså kirurgisk abort. Som også kan foretas når som helst i svangerskapet. Da fører man et rør av plast eller metall inn i deg og suger ut embryoet/fosteret!Etter uke 12, må man søke om å få avsluttet svangerskapet!Abortene som gjøres etter uke 12 skjer ved hjelp av medikamenter, altså med piller! Man får rier, og barnet kommer ut vaginalt! Selvsagt litt mer smertefull måte..Ingen som skjærer opp barnet! Og dette må jo søkes om uansett når i svangerskapet man er! Syns kanskje du bør orientere deg om abort før du selv uttaler deg om noe du heller ikke har peiling på!!!!!!
Eva Maria Lybekk, 01.sep.2009 @ 00:03
Jeg blir provosert av å se hvor mye stygt folk egentlig skriver til denne jenta. Greit nok, mye av det hun skriver er kanskje på kanten, MEN det er hennes meninger og hun har lov til å ytre de. Og ja, dere har lov til å kommentere og være uenige med henne, men det må da gå ann å gjøre det uten å gå til personangrep på jenta. Hun er 14-15 år! Tenk litt på det. Hvor mye visste DU da du var så gammel? Greit nok at hun publiserer dette av egen fri vilje, men husk - dere leser også av fri vilje. Dere gjør henne til topp-blogger! Så slutt å sleng dritt. Hørt om konstruktiv kritikk?
, 01.sep.2009 @ 00:40
Er det mulig.... Har du noe som helst form for aktivitet oppe i hodet ditt?Hva om dette uønskede barnet hadde vært deg da? Er man voksen nok til å ha sex, må man være voksen nok til å ta konsekvensene av det, som kan resultere i at man blir gravid. Man kan ikke alltid velge "letteste" veien ut.Og som det er nevnt tidligere her, går man ikke å hater barnet hele livet fordi det ikke var planlagt. Det blir en gave uansett!Skjerp deg, og tenk litt på hva du skriver da. Det er tydelig at mange ser på dette som entertainment, for du fremstår som alt annet enn "smart".
marthe <3, 01.sep.2009 @ 18:34
åherregud ' det er kult å leke dum. man komme rikke til å hate barnet sitt for resten av livet, man kommer til å være så utrolig glad for valget man har tatt. og når du sier at du ikke skal få barn fordi du får strekkmerker, poser under øynene og du sitter i fengsel i 18 år, så skal du høre her. 1: det fins salver/kremer mot strekkmerker. 2: poser under øynene får du uansett, når du er 40, eller kanskje bare etter en lang dag på jobb? ja, du kan ikke gjøre akkurat hva du vil, men du kan få noen til å passa barna dine en gang i blandt, så kan du gjøre hva du vil! herregud, bli mer tragisk a. og barbie, det er ikke å være sånn som deg. barbie er en sånn dokke med langt hår som jenter i 2.klasse leker med, så ikke kom å tro du har peiling!
fucked, 01.sep.2009 @ 19:13
SLUTT SLUTT SLUTT dette er idiotaktigblogg. du driter deg sinnsykt ut for alle, hele Norge faktisk! ta grep om livet ditt og avslutt denne bloggen . Du er evneveik og uvitende til å være 15 år. Foreldrene dine burde avslutte dette for deg.. du ødelegger livet ditt!!! er det dette du vil bli husket for? tenk deg noen år frem i tid... da vil disse meningene dine få konsekvenser for deg... søk hjelp nå!!!
Drøyt, 01.sep.2009 @ 22:05
Viccc: "Jeg mener ærlig talt, så lite oppegående som du er kan ikke foreldrene dine ha vært veldig klare for å få barn heller.." Drøyt...Da tror jeg ikke dine foreldre har lært deg mye om hva man sier og hva man ikke sier heller!
Anette, 01.sep.2009 @ 22:55
Jeg må for det #1, si meg enig i Silja's innlegg nesten øverst her. For det #2... Jeg er 19, fikk barn som 17,5 - da hadde jeg heller ingen jobb eller ferdig utdanning. Tror du livet mitt ble rævva fordi jeg fikk barn? Isåfall tar du feil. Som alenemamma, så lenge du ikke har samboer så får du faktisk mye i støtte fra nav, så man klarer seg fint skal jeg si deg! Og det å si at om man ikke har lyst på barn, men lar vær å ta abort -at man da hater barnet når det er født. Er du heelt korka eller? Tror det er svææært sjelden en mor hater barnet sitt, uansett om det var ønsket eller ikke. Du har ikke peiling hvordan det føles å bli mamma. Det er heelt fantastisk, når du får barnet på brystet ditt for første gang. Ingenting kan beskrive følelsen man får da! Og det å gå gravid, var - for meg iallefall - fantastisk. Så utrolig gøy å kjenne liv i magen, vite at inni meg lå det en liten baby, et lite menneske. Og det synes jeg fra dag 1, altså! Du aner ikke hvor fort et lite foster (eller FRØ som du kaller det) utvikler seg. Hjerter fungerer allerede etter noen uker, og da kan man se at det er et lite barn også - med hender, fingrer og tær. Du har din mening - OK. Men din mening virker helt på trynet, spør du meg. Ikke si noe, når du ikke har peiling.Jeg er ikke imot abort, men jeg er imot at folk bruker det som prevensjonsmiddel. Vil du ikke bli gravid - så beskytt deg for guds skyld! For når du først har blitt det - da er det et lite barn du velger å ta bort. P-STAV, anbefaler jeg. Det er ganske safe prevensjon, og varer i 3-5 år. BRUK DET, ikke ta abort fordi du "glemte" å ta p-pillen, eller "glemte" å bruke kondom. For guds skyld..
Åsne Eileen, 01.sep.2009 @ 23:16
Du er en utroli mentalt forstyrra person. Normale folk tenker med hode før di skriver ting. Men når eg leser dette her lurer eg virkeli på ka du har tenkt med ! Eg har en liten gutt på 4 måneder, eg er 16 år, og jaaa merk deg 16! eg kunne ikke bedt om noe bedre. Så tror kanskje det er DU som må skaffe deg et liv og ikke di som jobber på McDonald ! Ha en fantastisk kveld videre :D
antibarbie, 02.sep.2009 @ 10:03
du virker sinnsykt dum og ureflektert, men det vet sikkert ikke du hva betyr. det er noen av de mest idiotiske argumentene for abort jeg noen gang har sett..
Kristin Elisabeth, 02.sep.2009 @ 10:12
Flott at du har egne meninger, men synes ikke det du sier lager noen som helst mening..- Når en mor først føder, vil morskjærligheten automatisk komme. Har ikke hørt om en eneste person som har angret på å føde barn i ung alder!Du provoserer..
Marte, 02.sep.2009 @ 14:29
Enig med deg :] Jeg er også for :]
CarolineNathali, 02.sep.2009 @ 16:39
hvorfor heller bare ikke passe på å bli gravid
Katrina, 02.sep.2009 @ 17:41
Greit nok at du ligger på topp listen, og kanskje føler en trang for å blogge om noe som opptar andre, men hvis du først skal blogge om så seriøse temaer, så burde du kunne skrive litt bedre enn som så. "Poengene" dine kommer helt feil frem, og mange blir rett og slett frustrert av dine dumme uttalelser.
Frida, 02.sep.2009 @ 18:42
seriøst,dummere kjerring har jeg aldri vært borti. Du er virkelig den mest uvitende lille jenta jeg har vært borti! å når du vokser opp (om du noen gang gjør det) så håper jeg virkelig du ser tilbake på dette, å blir FLAU! for du har ALL grund til å være flau!Når du sier at et foster ikke er et barn, så er det grundig feil, for et FOSTER er et barn, og det er også et embryo! Det blir til et lite menneske, og sånn er alle laga, du og! tenk hvis morra di hadde tatt abort med deg,fordi hu jobba på macdonalds? gud, du er så utrolig uvitende.
Elisabeth, 02.sep.2009 @ 19:25
Huff, kan du ikke få hjelp av noen til å formulere meningene dine? Det blir litt dumt å sitte og lese at du mener at abort er en fin løsning for mange. Abort er jo absolutt ikke en fin løsning, og noe man tyr til uten å overveie det sterkt. Også meningene dine om hvem som burde tatt abort og ikke, er veldig krenkende. Burde man ikke fått barn om man jobber på McDonalds? Ikke om man bor hos sine foreldre? Hvor får du slike idèer fra?Abortspørsmålet er vanskelig, og selv om jeg ABSOLUTT er for selvbestemt abort, synes jeg du skal legge fram temaet på en mer forsiktig og moden måte, og ikke minst tenke gjennom hva du skriver.
Ida Kristin, 02.sep.2009 @ 20:26
Du er ikke nerd om du setter deg inn i et tema som er såpass viktig som fx dette.
, 03.sep.2009 @ 05:10
du fremstår regelrett hjernedød
www.Ingridmyworld.blogg.no, 03.sep.2009 @ 10:56
Herregud!! Jeg skjønner ikke hva du tenker med!! i vert fall ikke med hue!! Du har jo helt rare formeninger, jeg har ikke noe i mot hva folk mener, men akkurat DINE meninger!!!!!
Ingeborg Holden, 03.sep.2009 @ 13:53
Selv om man blir uønsket gravid og beholder barnet betyr det ikke at du kommer til å hate det. Tenk deg litt mer om før du skriver, ingen mamma hater babyen sin! Skjønner hva du ville frem til, men du burde forklart det på en HELT annen måte.
Mari, 03.sep.2009 @ 14:40
Man bør ta abort om man jobber på McDonalds? Hva faen? Er du seriøs? Det er vel bedre å være en mor som jobber på McD., enn å ikke jobbe i det hele tatt?
mari, 03.sep.2009 @ 15:41
''Abort:Sikkert de fleste vet at jeg er for abort? Så jeg skal heller si hvorfor jeg er for. Jeg synes at abort er en fin løsning for mange. Sett at man over hodet ikke vil ha barn, og ender opp som gravid. - Skal man ikke da ta abort, i stedenfor å gå å hate barnet resten av livet?''det er det dummeste jeg har hørt :p selv om man ikke vil ha barn, og ikke kan ta abort, så går man ikke rundt å HATER barnet sitt. åh
, 03.sep.2009 @ 18:51
Det er det sykeste jeg har lest. Er 19 år,og har en datter jeg elsker av hele mitt hjerte på 10 mnd!:) Ingen mødre hater barnet sitt,INGEN! Det garanterer jeg deg;) Abort er ondt. Hvorfor ikke gå på prevansjon el ta en angrepille ? Hvorfor la det gå 16 MND! ALTSÅ MND,før man gjør noe med det? I uke 16 er barnet ferdig utviklet,fått hjerte,lunger,OSV,alt som står igjen er at den skal legge på seg! Prevansjon nå i dag er det letteste man kan få tak i. Spør deg selv om du ville likt at det gikk galt under aborten å du ikke kunne få en egen familie som er av ditt eget kjøtt & blod! Å jeg så en video her om dagen, du sammenlignet sminke og MAT? ehm,det hører ikke hjemme noen plass. skjerp deg!
, 03.sep.2009 @ 21:18
Nå er det mange under 20 som bruker abort som prevansjonsmiddel, det er helt feil !
, 03.sep.2009 @ 23:46
SHUT THE FUCK UP BITCH! du vet faen ikke noe, og de meningene dine er så jævla fucked up at det er helt vilt!"Egentlig synes jeg man skal ta abort hvis: Man er under 20 år, bor hos foreldrene, jobber på (eks) McDonalds"Det handler ikke om alder når man får barn, det handler om MODENHET..jeg kjenner ei som ble gravid da hun var femten, nå er hun seksten og barnet ser ut som verdens lykkligste. skjønner du? trenger ikke være 20år for å være moden.. OG lønna til de på mcdonalds tror jeg du vet faens lite om for om de er skiftledere/ høy stilling i jobben så tjener de FLESK! søstra mi jobba som skiftleder der, var faen ikke småpengene. du er umoden, 15, uten fornuftige meninger og fjortis enda ;) grow up
Rikke, 04.sep.2009 @ 00:16
Jeg ville aldri i mitt liv kommentert denne bloggen, men siden du har skrevet ett innlegg om abort må jeg selvfølgelig det. (ikke det at jeg har noe i mot deg, men jeg koommentere aldri blogger med mindre noe interesserer meg veldig, som abort.) Og jeg sier det allerede nå, ALLE har forskjellige meninger om dette her, så ingen har feil og ingen har rett! Personlig er jeg egentlig imot abort. jeg syns det blir helt feil at du skulle ha det som en type nødprevansjon fordi du klarte å glemme å bruke kondom. ved å ta abort dreper du ikke et menneske, men du gir aldri barnet en sjanse til å leve heller mener jeg. Eller at en blir gravid og ''det passer dårlig'' syns jeg abort også blir helt feil. Bruk kondom, p-pille eller et annen prevansjonsmiddel som passer deg best for å unngå det!! Men igjen, om en blir voldtatt og blir gravid, SELVFØLGELIG er jeg for abort da. Gjelder også masse annet, men det gidder jeg faktisk ikke ramse opp for jeg skal kommentere en del ting du sa. Du sier at du er for abort hvis en er under 20 år, er fattig, jobber på McDonalds?!, bruker stoff osv. MANGE under 20 år har barn og kunne ikke hatt det bedre. hvordan kan du da si at folk under 20 bør ta abort? Hvis en er fattig er det ikke bare bare å få rede på økonomien sin før en får barn. og de som er fattige har kanskje ikke råd til å ta abort selv en gang... Jobber på McDonalds, hva faen!? jeg jobber der selv, jeg er 17 år og tjener døds bra til å ha en deltidsjobb. Og en annen som jobber der, jobber heltid å har kone og et barn, han klarer FINT å ta hånd om bådet barnet og kona. #han er den eneste av de to som jobber# og han har råd til å betale husleie, strøm, mat, telefon, og alt annet familien trenger.McDonalds er kanskje ikke det beste stede å være, men du kan finne så SYKT mange værre jobber, så at du kommer å påstår at folk bør ta abort bare fordi de jobber på McDonalds er HELT USAKELIG! Det andre du skrev er jeg helt enig i#)Men, jeg er mer imot abort en det jeg er for. Abort skal ikke brukes som en nødprevansjon. Når du først har sex klarer du å holde ann i 10 sekunder for å ta på kondom. ti tusen millioner mennesker har klart det før. null stress.Tenk deg selv, du har et herlig liv, er du ikke glad for at moren og faren din ga deg sjansen til å oppleve alt dette? Hadde du hatt samvittighet til å ta fra et lite ''frø'' denne sjansen? det hadde ikke jeg!!men alle har forskjellige meninger#) og det syns jeg vi alle skal respektere hverandre for#)
fjla, 04.sep.2009 @ 01:01
Under 20 år ? wtf ? Det e nåkka av det teitaste æ nån sinne har hørt ! E faktisk ganske mange som e under 20 år som har klart sæ jækla bra me en onge ! Kjenn tell å me nån som e 15år å har fådd onge å klart alt kjæmpe fint, handle bare om kem som e støttespelleran dine under svangerskap osvosv ;)
, 05.sep.2009 @ 16:01
enig med rikke, og dette fosteret som du ikke kan kalle ett barn, var en gang deg.
bk, 05.sep.2009 @ 17:00
jøss faktisk de første tingen jeg er litt enig med deg;) må dere slappe av ho er 15 år ho skal jo ikke kunne hele opplegget med hvordan barnet dannes heller daHAHAXD dere må tåle at hun har syns punkter, selv om ikke alt er 100% etter boka..
Kamilla, 05.sep.2009 @ 20:41
Folk bør ikke ta abort!!!! :(
, 06.sep.2009 @ 14:03
Har aldri hørt om noen som angrer på at de ikke tok abort, det er heller de som har tatt abort som sliter i ettertid.

Jeg selv synes det skal bli mye strengere lov for abort. Vi i Norge er såpass heldig at vi har veldig mange valgmuligheter når det gjelder prevensjonsmidler, så det burde ikke være et problem å unngå å bli gravid.

Men er man så uheldig at man blir gravid uønsket har vi mange kontantytelser som kan hjelpe til på økonimien. F.eks Engangsstønad, foreldrepenger,barnetrygd og kontantstøtte.

I forbindelse med voldtekt eller i en annen vanskelig situasjon så er jeg enig i at abort burde være lov, men i dag vet folk at det er lett å få tatt abort slik at de slurver alt for mye med prevensjon.
, 07.sep.2009 @ 15:30
Du er hjerneskadet.
ole//wombat, 18.sep.2009 @ 18:35
hahahahah hjerneskadet stakkar.

jeg er i mot abort jeg også, men det du kom med kan ikke kalles argumenter hahahaha
Petter, 26.sep.2009 @ 18:05
1: man kommer ikke til å hate barnet når det kommer ut, det vil du skjønne når du blir voksen.

2: Et forster er ikke som et frø, Det egget du har i kroppen din under eggløsningen er et frø, spermet fra gutten som skytes inn i deg er et frø. fosteret kan man ifølge loven om selvbestemt abort ta frem til 12 uke og da er fosteret eller frøet som du kaller det noen cm stort, hjerte banker, det har fått 10 fingre og 10 tær med negler på. osv osv.

3: Jeg er for abort selv jeg, men mener at man bør være pålagt å ta psykolog timer i forrkant slik at man er 100% sikker på at man vet hva man gjør. kjæresten min tok abort for en tid tilbake, var helt sikker på at hun ville det da, men nå angrer hun som faen.

Bra du er engasjert å skaper en diskusjon om temaet, og sant nok så sier du bare hva du mener. Men er ganske sikker på at du endrer meninger litt etterhvert som du blir voksen å får erfart litt mer av livet.
Maria, 01.okt.2009 @ 01:23
Hahaha! Du kan vel ikke akkurat være den personen som oppfant kruttet, tror jeg. Tenk å si at folk som jobber på McDonalds har grunn til å ta abort. Jeg gleder meg til du blir eldre, og skal ut og søke jobber. Du er heldig hvis du klarer å skaffe deg en jobb som vaskedame på utedoene langs e18, så uintelligent som du er. Du har ikke tenkt på at fremtidige arbeidsgivere kan søke opp navnet ditt på internett og se alt det meningsløse vaset du har publisert her? Du er så driti ut, du, at du faktisk kommer til å gjøre tipptipptippoldebarna dine til mobbeofre ;)
Kristine, 06.okt.2009 @ 16:29
Hjertet til barnet slår etter bare noen få uker -.-

Barnet ser og hører osv selv om det ligger inni magen!! Jeg er

IKKE for abort, med mindre du har blitt voldtatt!!

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits