Svar - Vaksine + Svineinfluensa


Kommentar:

Hei Heidi!
Siden jeg ser du har svart på noen av spørsmålene som har kommet her, så har jeg også et:
Hva synes du om svineinfluensa-hysteriet? Kommer du til å ta vaksina?
Svar:
Heihei :)
Jeg har faktisk skrevet om svineinfluensa, i sommer tror jeg det var. Jeg var bare ?jaha, liksom. Den er sikkert ikke falig.? Osv. Vel, jeg mener egentlig det samme enda, men siden en jente på skolen min faktisk har dødd nå nylig pga svineinfluensa er det jo litt mer alvorlig, siden det blir så close og så ille. Jeg for min del vil ikke ta en vaksine med kvikksølv i, uansett om den hadde vært mot aids eller kusma, eller svineinfluensa. Jeg kommer nok ikke til å bli så syk av denne sykdommen siden jeg ikke er i faresonen og de som er det skal jo sikkert ta vaksinen, slik at de ikke blir smittet av de som velger å ikke ta den.  Derfor skal ikke jeg ta den.  Egoistisk sa du? Neeh, jeg vil rett og slett ikke ha noe etsende inni meg. Vil du det? Spør deg selv; Hvorfor skal vi ta noe etsende inni oss? Jeg mener, jeg har faktisk hørt på det ene øret at folk har dødd av vaksinen også. Ingen sjangse jeg vil ta.

Pusspuss!

83 kommentarer

Ingrid, 27.okt.2009 @ 16:01
hva heter skolen din?
laila, 27.okt.2009 @ 16:02
Det er like mye kvikksølv i vaksina som i en skive med makrell i tomat. Altså ikke farlig i

det hele tatt ;)
Renate, 27.okt.2009 @ 16:03
Mitt spørsmål: Ser du på deg selv som bedre enn alle andre? For noen steder i blogg-innleggene dine, virker det veldig som du tror det.
Idapidaa, 27.okt.2009 @ 16:12
Hun som spør din heter tror nok ikke på deg angående at ei døde på skolen din!! Hvorfor skulle du juge om noe sånn? Men ja jeg skal heller ikke ta vaksinen, hvem med sine fulle fem ta en vaksine som er mekket sammen på under er halvt år og aldri prøvd ut før?? Kvikksølv eller ikke?!? Jeg har to barn å burde sikkert ta den!! Men velger å ikke gjøre det i å med at Man kan ikke vite bivirkninger ved en så ny vaksine
Silje, 27.okt.2009 @ 16:13
lurer på det samme som Renate.
aannoonnyymm.blogg.no, 27.okt.2009 @ 16:20
jeg skal heller ikke ta vaksinen!
Gitte & Martine's blogg, 27.okt.2009 @ 16:28
Jeg har ikke tenkt å ta den. Tror jeg har hatt svineinnfluensa allerde så.
L, 27.okt.2009 @ 16:30
jeg er 20 år, ligger hjemme med svineinfluensa og angrer som faen på at jeg ikke tok den. Ikke fordu jeg tror at jeg kommer til å dø, men fordi det er lite gøy å være syk..
.., 27.okt.2009 @ 16:30
svineinfluensa er ikke farlig for de som e friske, men den kan være farlig for de som har sykdom fra før elns..
anja16, 27.okt.2009 @ 16:33
det at det er like mye kvikksølv i vaksina som det er i makrell i tomat betyr ikke at vaksina ikke er farlig, det betyr at man bør holde seg unna makrell i tomat! Usj!
Alexandra, 27.okt.2009 @ 16:36
Nå har vi jo sett at det har vært enkelt tilfeller hvor det er folk som har vært helt friske som har dødd av sineinfluensaen. Det viser jo at det er jo ikke trygt, men jeg gidder ikke å høre på alt oppsynet rundt deet. Dessuten er det jo mange som dør av vanlig influensa også.
amandakaroline, 27.okt.2009 @ 16:39
jeg har nettop blitt frisk av svineinfluensa, og det er ikke så ille som folk skal ha det til . Nå vet jeg att dette varierer fra person til person. Men tenk da, det er fler som dør av vanelig influensa vært år, enn svineinfluensa ;p
larstangen, 27.okt.2009 @ 16:40
Sv:

Omg, synes du?! :D

Vi kan spille inn en sammen <3
malin, 27.okt.2009 @ 16:44
Hvis du ikke er i noen risikogruppe er det ikke noe vits i å ta den!

Jeg har hatt svineinfluensa og kjenner mange utenom risikogruppa som har hatt det og det er ikke noe big deal i det hele tatt! ikke noe å blåse opp det er bare så vidt litt sterkere enn vanelig influensa! herregud ass! (ikke til deg heidi, er helt enig:D)
Elin, 27.okt.2009 @ 16:46
Folk som er i risikogruppen har ikke større sjanse for å bli smittet, de har større sjanse for å dø HVIS de blir smittet. Alle har like stor sjanse for å bli smittet, om du er i risikogruppene har ingenting med saken å gjøre.
Henriette <3, 27.okt.2009 @ 16:49
Jeg tror heller ikke den er spess farlig ;P
Anette, 27.okt.2009 @ 16:51
det er ca 9 stk som har dødd av vaksinen...
, 27.okt.2009 @ 16:57
Du vil altså ikke ta vaksinen fordi du har hørt at det kan være farlig? MEN du har da vel hørt at det kan vær farlig å sole seg mye også, likevel driter du i det og tar sol likevel. Det tror du ikke en gang på, sier du. Ja,ja... Det er ikke lett å være 15 år:p
Benedicte Abrahamsen, 27.okt.2009 @ 16:58
Enig med deg Heidi Alexandra :) Det er flere i Norge som dør av VANLIG influensa. Folk er bare hysteriske fordi media har blåst det opp og fordi det står "SVINE" foran inluensaen.

Og jeg har også hørt at man kan dø av vaksinen, så hvorfor ta sjansen?

Ta turen innom bloggen min ;) www.benedicteisabell.blogg.no
Lene, 27.okt.2009 @ 17:00
jo da du er nok i fare sonen under de som lider med pysiske problemer.. problemet ligger jo nettopp der at du er dum, så hvorfor ikke ta vaksinen kanskje du blir smartere :)
Vilde, 27.okt.2009 @ 17:06
jeg tror ikke den er farlig. det er enda flere som dør av vanlig influensa, dem er det INGEN som skriver om. svineinfluensa er overdramatisert!
, 27.okt.2009 @ 17:07
nå er det kvikksøv i nesten alle vaksiner..... dessuten ligger det unge mennesker, uten andre sykdomme, i respirator

på grunn av svineinfluensa.
, 27.okt.2009 @ 17:09
Jeg har hatt svineinfluensa nå, og jeg hadde veldig sterk verson også, hvis man kan si det slik. FDet er liksom som en helt vanlig inflensa.. men influensa er ILLE! Jeg tror skal ta alle vaksiner som kommer som er mot influensaer, fordi det er helt forferdelig når man ligger der, med nesten 40 i feber, verk i hele kroppen osv.. Ta det fra en som har hatt det; Det er ikke veldig vits i ta den sprøyta ;)
❤ ingrid, 27.okt.2009 @ 17:11
Begge foreldrene mine har tatt vaksinen og de er ikke blitt syk, så jeg tror ikke det er farlig å ta vaksinen. Så for min del, kommer jeg til å ta vaksinen når det er min tur :-)
, 27.okt.2009 @ 17:11
Rettelse: Du burde ta sprøyta*
LilleThi <3, 27.okt.2009 @ 17:14
det kan være farligere å ikke ta vaksina for å si det sånn . dessuten får ALLE i seg kvikksølv hver dag og i vaksina er det mindre kvikksølv enn du får i deg en vanlig dag.
Kineda, 27.okt.2009 @ 17:16
Er heller ikke noe begeistret for den derre sprøyta ; )
, 27.okt.2009 @ 17:21
jeg ligger hjemme med svineinfluensaen nå, og jeg er i faresonen pga astma. Det er ikke sååå ille som jeg hadde trodd ;p
CRAZY, 27.okt.2009 @ 17:22
jeg har ikke tenkt å ta vaksine :)
Kaida -, 27.okt.2009 @ 17:28
Jeg må kanskje ta vaksinen, men jeg er liksom nervøs for hva som kan skje om jeg gjør det. ver det ikke sånn at man kunne bli lammet av den? uansett så kan det være farligere å ikke ta vaksinen enn å ta den.
Marthe, 27.okt.2009 @ 17:33
lurer på samme spørsmål som renate over :-)

OG. Du skriver du ikke vil ta vaksinen siden du ikke er i faresonen. Men visste du at det er faktisk folk flest som var friske, som har dødd? De tenkte samme veien som du gjorde, men døde.

Jeg vil ta vaksinen iallfall :-)
tittti, 27.okt.2009 @ 17:38
ny header snart eller??
macg, 27.okt.2009 @ 17:39
bar du velger å ikke ta vaksina !

har hørt om tilfeller hvor folk har blitt veldig dårlig av den å fått sterke bivirkninger .

så tror nok det er best å holde seg unna folk som har det bare (:
, 27.okt.2009 @ 17:42
Av alle som har dødd av svineinfluensa hittil har 1/3 av dem vært HELT friske. I USA har dødsfallet kommet opp i litt over 1000 nå.

Og av de få som har dødd av vaksinen har vært drit gamle og vært ordentlig syke.

Jeg har svineinfluensa selv nå, skulle egentlig ta vaksinen men ble syk før jeg fikk tatt den. Det er helt jævlig å være syk, men tror ikke jeg dør da.
The Løberg-Reiertsen`s, 27.okt.2009 @ 17:43
Jeg har tatt den, og jeg lever fortsatt;)
, 27.okt.2009 @ 17:46
Du er så utrolig patetisk !

Blir bare så sykt kvalm av bloggen din.

Du leker faen meg dommere en hva du er, HALLO du L.E.K.E.R dom !

SKJØNNER DU "BLONDIE" ?!

Alle vet at det er "litt" skuespill med i denne lille rosabloggen din ;-)

Herregud du kommer til å angre på at du faktisk hadde denne blogge om noen år, bare vent å se

jenta mi.

Ta nu heller bare vaksinen så slepper du å få influensa, det hadde jo vært helt utrolig trist for det hadde sikkert blitt lite blogging på deg da, daaaakaar :-(

ps. ro ned med krigsmalingen og du kledde IKKE midtskill ;-)
Synne, 27.okt.2009 @ 17:46
Hei Barbie!

Du nevnte i et inlegg at du var imot pelsindustri, men hva med dyretesting som er like ille ?

Tenk om hunden din hadde blitt sprayet og barbart og etset bort for å skaffe oss en maskara liksom ? De får ikke alltid smertestillende og blir bundet fast og nærmest torturert ! For at vi skal se litt bedre ut, må søte uskyldige dyr dø, bli åpnet opp og fylt med vaskemidler.

Gå på; www.dyretesting.no og les hva de gjør med små søte kaniner og søte hunder, og hvilke produkter som ikke tester på dyr, chanel osv gjør ikke det ;) men loreal osv er extreme.

Synes du og alle andre burde slutte og kjøpe dyretesta produkter !

Du visste kanskje ikke om dette, og det er mange som ikke gjør det, så plis svar på dette !
Ingeborg , 27.okt.2009 @ 17:48
Man kan dø av ALT!!! Jeg lever fortsatt enda jeg har tatt vaksinen!
Karianne, 27.okt.2009 @ 17:51
Hva betyr det å ha "hørt på det ene øret" ?

lol
Jeanette, 27.okt.2009 @ 17:57
Jeg er i risikogruppa og skal ta sprøyta. Jeg har vært hos fler forskjellige leger å alle sier vi burde ta den. Med mindre man er allergisk mot kvikksølv eller egg. Det er så lite kvikksølv i den. Legene anbefalte meg å si til andre at alle burde ta sprøyta. Svineinfluensa kan være farlig for alle. Dessuten, hvem vil gå rundt å være smittebærer å dra sykdommen ut i mange år i stede for å få den vekk på kortest mulig tid?
Malinjanette, 27.okt.2009 @ 18:00
Er nok viktig å ta vaksinen jenter, jeg har astma og vil gjerne ikke dø av å bli smitta av alle som ikke er i risikogruppen.. skummelt å tenke sånn! Selvom det ikke er farlig for dere vil dere vel ikke utsette de som er i risikogruppa? Må tenke litt utenfor sin egen sirkel vett...
Karen Sofie, 27.okt.2009 @ 18:04
Har et spørsmål til deg, siden du svarer på kommentarer;

hvorfor kaller du deg selv for Barbie?

du ligner ikke på henne - du er ikke som henne - du kler deg ikke som henne..

Uff, dårlig Barbie-etterligner er du! BARBIE-WANNABE! utrolig tragisk er du
hallo, 27.okt.2009 @ 18:18
hørte du egnetlig hva læreren sa om hun som døde... hun døde av andre grunner men svineinfluensaen gjorde henne så svak at hun døde av noe annet..
Frida-, 27.okt.2009 @ 18:23
Det er ikke du som bestemmer om du kan ta vaksinen eller ikke. Du er under 18år så du kan ikke bestemme selv. DIn mamma som er sykepleier vet nok mer om denne vaksinen enn deg lille venn. og du kan ikke bestemme om du skal ta den eller ikke hvis mammaen din sier at du skal ta den så kan du ikke si nei.
Oda, 27.okt.2009 @ 18:34
For det første så er det greit at du ikke vil ta den, for det kommer heller ikke jeg til å gjøre. Har allerede sagt nei til gratis vaksine på skolen min i Sverige. Men, når det gjelder det med kvikksølv i vaksinen, så må jeg nesten bare beklage å si at det er så lite at det ikke har noen betydning. Vi får alle i oss mer kvikksølv i løpet av en ukes kosthold enn hva det er i den vaksinen. Og i tillegg så er det brukt kvikksølv i veldig mange vaksiner fra før, så dette er ikke i nærheten av hvor farlig man først skulle ha det til å være. Og det at folk har dødd av denne vaksinen, vel det har heller ikke så mye å si, for skal folk slutte å ta vanlige, årlige influensavaksiner også da? For folk og mennesker dør faktisk av de også. Det gjelder nok garantert flere vaksiner også vil jeg tro. Så det er ikke bare vaksinen for svineinfluensaen dette gjelder. :-)
Hannah, 27.okt.2009 @ 18:50
OK, rett på sak. Denne vaksinen Norge har inneholder bittesmå mengder med kvikksølv! Du kan gå en tur ut på gata og få i deg mer kvikksølv enn om du tar vaksinen. Mediene blåser dette med kvikksølv veldig opp! Nå kan jo vi i Norge være glade for at vår vaksine ikke inneholder levende virus, så man kan altså ikke dø av å få svineinfluensa PÅ GRUNN AV vaksinen. Imidlertidig er det jo alltid noen som ikke tåler vaksiner, og desverre går liv tapt på grunn av det. Men hei, en kan også gå ut på gata og bli påkjørt av en bil elle en trikk. -Nå skal ikke jeg heller ta vaksinen, da..
Karoline, 27.okt.2009 @ 18:55
Kvikksølv er det også i andre vaksiner.
Tina, 27.okt.2009 @ 19:01
jeg vet ikke helt om jeg skal ta sprøyta men jeg tror jeg har hatt svineinfulensa er ikke sikker.

Men for de som er redd for å dø pga vaksina eller svineinfulensa

så er det jo sånn at alle skal dø en gang og vis man dør av det så

gjør man det da man kan ikke bestemme om man skal dø eller ikke.
, 27.okt.2009 @ 20:24
Noe etsende inni deg, DET vil du ikke ha, men å dra på solarium for å jobbe med hudkreften, det liker vi kjempegodt. Begge er jo like viktig, lixom.
, 27.okt.2009 @ 20:42
det er inegn som har døød som føkge av vaksinen, men noen som har tatt vaksinen har dødd...det betyr ikke at de døde FORDI de tok vaksinen...og den kvikksølven kan du putte opp i rumpa di. det er såpass få mengder at det har null skade på kroppen din...Tror du leger ville lage vaksiner som var skadelige fordi de hadde for mye kvikksølv i seg og tape milliarder? i think not. slutt å skape vaksinehsyteri, begynn å stol på de som har peiling.
333, 27.okt.2009 @ 20:49
De som faktisk har dødd av vaksinen har vert så svake at de ikke tålte feberen du kan få av den.

Å vaksinen er bare en sterkere versjon av den som har blitt gitt tidligere
Kaisa! : ), 27.okt.2009 @ 20:52
Konkuranse på min blogg!

gå inn og se hva du kan vinne ;D

www.kaisajenta.blogg.no!

lykke til :)
Anonym, 27.okt.2009 @ 21:37
Heihei pus!

Just for your informasion så er det faktisk mer kvikksølv i maten vi spiser på en dag enn det er i mden vaksinen så det tror jeg ikke fu skal bekymre deg over.

Itilegg til dette så er det jo faktisk 11 stykker i norge som har død av svineinfluensa, men ingen har så langt dødd av vaksinen. Men men du får velge selv , jeg skal ivertfall vaksinere meg både for min egen del og for de som måtte tåle litt mindre som det faktisk er farlig for.
Marie, 27.okt.2009 @ 22:28
Hva er sminke og hår fort deg? :P
Andrea, 27.okt.2009 @ 22:29
Helt enig med deg! Jeg vil heller dø av svineinfluensa enn av en vaksine liksom.. Jeg er i risikogruppen, men kommer ikke til å ta den vaksinen likevel.. Folk sier det er egoistisk, men det er jo synd.. De som blir veldig syk får ta vaksinen selv så blir de ikke syk. Jeg skal ikke dø av den uansett
guro, 27.okt.2009 @ 23:56
du er i faresonen du også lille venn :) alle er det, men det er noe som heter risikogrupper dvs at de har en høyere risiko for å bli ekstra dårlige, eller ha større sjanse for å dø enn de som ikke er i risikogruppen. det faktum at ei på skolen din døde av svineinfluensa er et bevis på at sykdommen er nærmere deg enn du tror. det har vært noen som har dødd av vaksinen også ja, men det har ikke skjedd i Norge, men i andre land, pluss at det var en annen type vaksine enn den vi får her i Norge.

hvis du er litt smart så tar du den vaksinen. det er fler friske folk (de som ikke har kroniske sykdommer og er i risikogruppen) enn de som er i risikogruppen som har dødd av svineinfluensaen.

men hvis du fortsatt tror at du ikke kommer til å bli syk, slik som du sier at du ikke kan dø av hudkreft, så får du skippe vaksina og kose deg i isolat til alle andre har tatt vaksinen eller vært syke ;)

men tro meg, mange kommer til å bli syke, og du som bor i en større by (tror jeg) er i større faresone enn de som bor på landet f.eks. så sjekk fakta før du uttaler deg om ting, og skjerp deg litte grann, du har mange fler som faktisk ser opp til deg enn du tror og de vil gjøre som deg, og være som deg osv. men, nå gidder ikke jeg si mer om den saken :)

kos deg med grisesjuken når du får den :D
AnnHelenUndheim, 28.okt.2009 @ 07:46
Er ikke det litt egoistisk av deg?

Vil du ikke heller ta vaksinen, slik at du slipper å gå rundt å tenke på at du er en smittebærer?
Kathrine, 28.okt.2009 @ 10:29
Hei. Det kan være noen har nevnt før, leste bare sånn fort innimellom, men selv om du ikke

kan bli syk av den, kan jo du smitte de i risikogruppene? Ikke det at du ikke kan bli smittet. Men man vet jo ikke.

Jeg skal ta vaksina!
Sandra, låtskriver & sanger!, 28.okt.2009 @ 11:04
Det er kvikksølv i de fleste vaksiner du har tatt. I mye mat også:)

Så visst det er eneste grunnen til at du ikke vil ta vaksinen, da har du et lite problem :P
HairyMuser, 28.okt.2009 @ 11:51
Man kan lett bli syk av svineinfluensa selv om man ikke er i faresonen. Flere av de som har dødd av svineinfluensaen i Norge, var faktisk ikke i noen faresone. Så vet du det :)
Lilli-ane, 28.okt.2009 @ 12:35
det er lite kvikksølv i den vaksina, du får mere i deg ved maten du spiser.

det er 11 stk som har dødd til nå å er å friske folk... mange ligger i respirator på ullevål om dagene pga svineinfluensaen.

jeg skal i dag ta vaksnina for å beskytte meg selv og andre.
www.shj.blogg.no, 28.okt.2009 @ 14:19
Jeg har tatt den, og angrer ikke et sekund :-)
amalie marlen :D<3, 28.okt.2009 @ 14:37
selvom du ikke er ikke er i faresonen så kan du dø av den ! Det er folk som har vert helt friske som har dødd av den. Ja, om du ikke vil ta svineinfluensa sprøyten, så er jo det ditt valg, det er helt greit :) men hvorfor vil du ikke ta den, jeg kjenner folk som har tatt den, og de har det helt fint :D
Anneli og Emma-Sophie, 28.okt.2009 @ 17:36
næmmen i jøssenavn. Er man ikke i risikogrupper, så skjønner jeg ikke hvorfor man skal stille seg i kø, for å få vaksine så fort som mulig? Dere som gjør det, sørger jo for at mange i risikogruppene ikke får vaksinen. Er ikke uendelig mange doser i omløp der ute. La nå folk som trenger det mest, få dem først og prøv å puste dere litt rolig igjennom hysteriet.
Mie, 28.okt.2009 @ 17:47
Herregud "barbie"... du aner jo ikke hva du snakker om en gang. jeg er utdannet kjemiker og kan litt om både vaksinen og sykdommen. det at det er knikksølv i vaksinen, er verken etsende eller farlig å få i kroppen. hvis du ikke vil ligge syk og isolert i en uke, eller i værste fall bli døende, så bør du takke ja til den. det gir deg også en viss immunitet hvis noen lignende sykdom vil komme i senere tid. vær smart og gjør et godt valg :-)
Anna, 28.okt.2009 @ 21:27
Hvis du dør av vaksinen, så dør du hvertfall av influensaen ;-)

enig med deg Renate, det virker som du tror du er så mye bedre heidi ;-s
Astrid, 29.okt.2009 @ 02:43
For det aller første så er du i risikogruppa, dvs. de under 16 år !

Det er synd viss en jente har dødd av influensaen, men det er ikke mer ALVORLIG fordi det skjer nærmeste deg ? Hvor egoistisk går det ann å bli?

Jeg jobber på sykehjem og jeg er oppfordret til å ta vaksinen, fordi jeg omgås mennesker som er gamle. Men jeg gjør dette også , (viss jeg i det hele og store får tatt den siden jeg ikke er i risikogruppen) fordi jeg faktisk omgås mennesker hver dag, det koster så lite for å faktisk tenke på din egen og andres sikkerhet! Den er farligere for de som har en sykdom eller som har svekket imunforsvar, men friske og mennesker i ikke - risikogruppen kan også få den og bli alvorlig syke!

Er enig med en som skriver det er like mye kvikksølv i makrell i tomat som i den sprøyta. Før i tiden, før din tid fikk jeg høre at man ofte fikk satt kvikksølv i tennene, har noen dødd hittil av det ?! Tipper nei!

Jeg tipper det er like etsende for huden din all den solariumet man tar eller all den sminken man klæsjer i trynet, som den vaksina, så tenk ikke bare på deg selv, tenk også på de du omgås med!
vilde, 29.okt.2009 @ 14:48
DET ER IKKE MER KVIKKSØLV I VAKSINA ENN DAGIG DOSE MAN UANSETT FÅR I SEG.

Og hvis du blir smittet kan du smitte noen som er i risikogruppa, som igjen kan føre til alvorlig sykdom, og evt død.

Legene kan slå ut viruset hvis 80% av befolkningen tar denne vaksina, så hvorfor skal du være så egoistisk da?
Anne-lise, 29.okt.2009 @ 15:09
Jeg også trode at noen hade død av vaksinen men mamma ringte inn og spurte så det sjer nok ikke med deg heller
Elise, 29.okt.2009 @ 16:15
La meg få dette klart...

* Svineinfluensavaksinen inneholder NØYAKTIG det samme som en vanlig influensavaksine. Det eneste er at det er lagt til døde bakterier fra det nye viruset. Akkurat slik som andre vaksiner.

* Det finnes mer kvikksølv i den maten du får i deg hver dag, enn det du får gjennom vaksinen.

* Vaksinen er ikke farlig. Ingen har dødd, ingen har fått bivirkninger. Hvorfor? Fordi det er en VANLIG vaksine.

* Du kan jo være egoistisk og ikke ta vaksinen. Men likevel vil du kunne smitte andre som ligger innenfor risikosonen. Vil du ha på samvittigheten at du kan ha bidradd til å ha drept en person, fordi du kunne ta vaksinen uten fare?

* Vaksinen trenger ikke å testes mer ut fordi den inneholder det samme som en vanlig vaksine.

Såklart, man kan jo heller høre på de i nyhetsspeilet.no, men da må du også nesten tro på at Obama har kontakt med de utenomjordiske, Jens Stoltenberg har solgt en dødsvaksine til New Zealand, regjeringen har en hemmelig plan som skal redde de "beste" borgerene i Norge når jorden skal gå under i 2012 OG at kreft er menneskeskapt,slik at verdens ledere, en gruppe som kalles for Illiminat (eller noe slik) kan holde verdens befolkning nede.

Noen kommentar til det?

Lenge leve uvitenhet, falsk propaganda fra konspirasjonsteoretikere og dumskap!
anonym, 29.okt.2009 @ 22:30
tok den før i dag :S
Marianne, 30.okt.2009 @ 00:05
Du vet at det har vært kviksølv i vaksiner i 70 år nå? Så alle vaksinene du har fått hele livet ditt har det vært kviksølv i! Bra jobba blondie ;)
Grete, 30.okt.2009 @ 05:37
For EN gangs skyld er jeg enig med deg ;p
Anette, 30.okt.2009 @ 23:09
Veit du hvorfor folk dør av svineinfluensaen? fordi organene svikter. du kan bli steril, men det driter vel du i, du som ikke skal ha barn pga kroppen din!? Den er ikke så fin som du skal ha den til. ha en fin dag.
, 31.okt.2009 @ 00:01
det er bare en som har fått bivirkninge av vaksina.
Cecilie, 31.okt.2009 @ 00:43
Herregud! Ingen har dødd av å ta vaksina. Man blir så innmari provosert av det drittet du skriver om. Man får kanksje bivirkniner av vaksina. Det er lurt å ta den vaksina sånn at du ihvertfall ikke smitter folk som er i risikogruppene. Du kan være smittebærer selv om du ikke blir syk vettu. Og som de over skriver. Du har fått i deg mye mye mer kvikksølv fra før av. Du burde virkelig slutte å skrive om ting du ikke har peiling på. Lille drittunge. Prøv å bruk hjernen når du først har fått den. Men du er jo så jævlig dum så det er ikke sikkert du har fått med deg at det er det den skal brukes.
:), 31.okt.2009 @ 11:36
Folk utenfor rissikogruppene har også dødd av svineinfluensa
Linn, mamma til Malin, 31.okt.2009 @ 23:01
Alle dere uvitende : Kvikksølvet i maten går inn og ut, dere vet når man går på do?

Kvikksølvet i vaksinen går rett i blodet, det er en STOR forskjell.

Er en grunn til at det er forbudt i Norge.

Og NEI, den er ikke som en vanlig influensavaksine, LES litt folkens.
Elisa, 31.okt.2009 @ 23:32
herregud....ikke få panikk nå, folkens... OG hvis man skal kutte smitte noen andre, så må man hoste eller nyse på andre for å få den sykdommen... ;) Og selvsagt har den sykdommen selv. Men de fleste som har dnne svineinfluensaen, de ligger hjemme og venter til de er friske....Det er umulig at friske folk kan være på skolen og ha svineinfluensa i seg. For folk ville ha følt seg dårlige og vert hjemme heller... BRUK HUET, FOLKENS! ingen grunn te bekymring..
.., 01.nov.2009 @ 00:21
Det er sant det du sier heidialexandra. I sverige er det ellve stykker som har dødd av selve vaksina og tre stykker som har dødd svineinfluensa. Jeg er ikk eredd for svineinfluensaen..Men jeg er imot vaksina
Borghild, 01.nov.2009 @ 01:06
Alle bør ta vaksina! Sjøl om du ikkje er i risikogruppa bør du ta vaksina for å beskytta dei som er i risikogruppa. Det er TULL at elleve stykker har dødd i Sverige av vaksinen. Det er fire stykker som er døde, og dei var alvorleg sjuke frå før, og det er svært tvilsomt at det var vaksinen som tok livet av dei... Berre les her: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/-fire-svensker-doede-etter-aa-ha-vaksinert-seg-2972020.html

Kvikksølvet som er i maten går også i blodet. Det blir tatt opp gjennom tynntarmen akkurat som alle næringsstoff me får gjennom maten. FOlk burde ikkje uttala seg om ting dei ikkje har peiling på.
Sophia, 01.nov.2009 @ 02:34
Det er helt greit om du lar være å ta vaksinen, men da må begrunnelsene dine bli bedre også.

Selv om du ikke er i faresonen så betyr det ikke at andre ikke er det, tenk på de som faktisk er i faresonen og at vi ikke skulle gidde å ta vaksinen. Da kan de risikere å bli dødssyk bare fordi vi er egoistiske!
Hun som døde, hadde hun sykdom eller noe sånt fra før av?

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits