Jeg skjønner det ikke

Jeg så på et program om Sturla Berg Johansen, eller.. så på og så på, det var på. Og jeg skjønner ikke at han er homo. Han har ikke et eneste homofilt trekk. Han snakker ikke homo, han går ikke homo, han oppfører seg ikke homo, han sitter ikke homo, han kler seg ikke homo, han ser ikke ut som om han er homo. Jeg klarer ikke å forstå at han er homse.

Vel, det er jo ikke noe galt i det å være homo, for det er egentlig litt søtt. Men han? Homse? Jeg klarer ikke forestille meg det. Mulig jeg er litt utestengende nå, men åh, det klør sånn i fingrene. For hvem vet. Han er jo komiker. Kanskje han lurer oss. Neida, men det er jo fint at han tør å stå frem. For som han sa så er det mange unge gutter som tar selvmord pga av at de er homofile, og det er trist. Det er jo ikke noe galt i det. Og for min del bør de kunne gifte seg og adoptere. For det er litt sånn at homofile blir sett på litt som jødene ble. Hvis dere skjønner hva jeg mener. De fikk jo heller ikke lov til ting de andre fikk.

Men egentlig tror jeg ingen er homofile. De bare tror de er det, og til slutt blir de "innestengt" inne i et bur av troen sin, som sier de skal like gutter. Og vipps, så er personen homofil. Mens den egentlig ikke er det, den bare tror det. Okey, dårlig forklart, men det er litt vanskelig å sette ord på det. Jeg kan prøve en gang jeg har gjennomtenkt ordene litt bedre, eller noe.
 

139 kommentarer

anna, 21.des.2009 @ 20:26
nå kommer du nok til å få mange sinna kommentarer lille venn. homofili er ikke en oppførsel, men hvordan følelser man har for andre mennesker. Det går helt fint ann å oppføre seg som en hetrofilperson, og alikevel ha følelser for noen med det samme skjønn. Det er litt trist at du setter mennesker i bås på den måten.
Katrine, 21.des.2009 @ 20:28
Jeg er enig med deg , Sturla ser ikke ut som en homo . Men bra han står fram.

Stikke innom www.katriineeee.blogg.no ? :- )

Julehilsen fra katriineeee.blogg.no
♥Silje, 21.des.2009 @ 20:31
ser ikke ut som homo han nei :p
Silje, 21.des.2009 @ 20:44
Hva faen ?? Å være homo har med seksuellegning å gjøre, ikke hva man tror :s

det er ikke noe man velger, men det har noe med hvilket kjønn du tiltrekkes! Herregud, du kan ikke si at folk er homofile fordi de tror det selv, for det har ingenting med det å gjøre!

Seriøst, ta deg sammen !
Elin, 21.des.2009 @ 20:45
Jeeses, jeg håper du prøver å være ironisk nå!?! Ler i alle fall godt av alt det latterlige du klarer å lire av deg...

(Men)For egentlig tror jeg ingen er lure. De bare tror de er det, og til slutt blir de "innestengt" inne i et bur av troen sin, som sier de skal være lur. Og vipps, så er personen lur. Mens de egentlig ikke er det, de bare tror det. Okey, dårlig forklart, men det er litt vanskelig å sette ord på det. Jeg kan prøve en gang jeg har gjennomtenkt ordene litt bedre, eller noe.

That would be you, okay?
Lise, 21.des.2009 @ 20:51
Av og til lurer eg på om du egentlig leser igjennom det du skriver før du poster det..-.-'

Hva hjerne du tenker med er umulig og vite. Eg håper du er klar for all driten du kommer til å få slent opp i tryne ditt nå:D
nils, 21.des.2009 @ 20:51
du er så dum at jeg får lyst å kaste en murstein på deg*!
Vilje Mohagen, 21.des.2009 @ 20:54
W

W

W

.

V

I

L

J

E

M

O

H

A

G

E

N

.

B

L

O

G

G

.

N

O

!
Synne, 21.des.2009 @ 20:57
Men egentlig tror jeg ingen er homofile. De bare tror de er det, og til slutt blir de "innestengt" inne i et bur av troen sin, som sier de skal like gutter.

_____________________________________________________________

Ingen trosretning sier at man SKAL like gutter. Tro handler om religion, ikke hvem man blir tiltrukket av. Btw kan homofile være jenter også, noen kaller det kanskje lesbisk?
MARIA JAKOBSEN, 21.des.2009 @ 20:59
Du sier at homofile burde få lov til å gifte seg og adoptere, men de kan faktisk det :) Det har vært lov lenge å gifte seg, og det med å adoptere ble lov for noen få år siden elr no :)

- btw, digger bloggen :)
Laura, 21.des.2009 @ 20:59
Synne: Homofil kan man si til jenter og gutter. Homse tilhører gutter og Lesbe tilhører jenter.
Complete random, 21.des.2009 @ 21:02
hahahaha, Du er så sykt dum... du tenker jo faen aldri over hva du skriver! Men,men du gir hvertfal meg en god latter :)
Laura, 21.des.2009 @ 21:05
Ikke bry deg om negative kommentarer Alexie :-)

Litt søtt at folk er sjalu egentlig, er det ikke? :p
Catwoman <3, 21.des.2009 @ 21:05
Haha, synes bloggen din er kul jeg! :D Vil du vinne bloggprisen? Stikk innom bloggen min og legg igjen en komentar ;)
Laura, 21.des.2009 @ 21:07
Complete Random: Du kommer ikke til å bli veldig lykkelig i livet fremover, mye kommer

du heller ikke til å oppnå ved å være så utrolig umoden, barnslig, frekk og negativ!

Du er bare Sjalu for at Søte Alexie har sine meninger, respekter litt da. Herregud.
Kristine, 21.des.2009 @ 21:08
Hypotetisk sett: Du får følelser for en jente. Akkurat en slik følelse som du evt har fått før når du har sett på en gutt, vært med en gutt. Du blir forelsket og du er betatt.

Homofili handler om det å like ditt eget kjønn, det å erkjenne at du har følelser for et menneske, uavhengig om det er en mann eller en kvinne. Uansett, så er det kjærlighet.

Og man blir på en måte ikke homofil. Man er det. Og man kan ikke forandre det man føler.
, 21.des.2009 @ 21:12
er faktsik ganske enig med deg der .. <3
Marianne, 21.des.2009 @ 21:15
Laura:

Sjalu? skal vi være sjalue fordi ho snakker om homofili? kan godt snakke om homofili jeg også :-) Litt feil setting å bruke ordet 'sjalu' i, kanskje..
Mette :'D, 21.des.2009 @ 21:17
du skriver så mye som er utrolig dumt her Heidi!! skjerp deg!
, 21.des.2009 @ 21:19
mette : hva er dumt med å ha meninger :L ?!;S
En homo, 21.des.2009 @ 21:25
Den eneste plassen du viser noe som helst innsikt i innlegget ditt er i siste setning:

"Jeg kan prøve en gang jeg har gjennomtenkt ordene litt bedre, eller noe."

Så du kan prøve igjen når du har fått litt utdannelse, dannelse, intelligens, modenhet, sans for logikk og forståelse for hvordan ting henger sammen i verden. :)
silje :- F, 21.des.2009 @ 21:28
man sier lesbe om jenter og homo om gutter, Laura! men selve konseptet om å være tiltrukket av en med samme kjønn, kalles homofili ( noe sånn som tiltrekkes av likhet ) :- )

så man kan godt si homofile til jenter!
Camilla, 21.des.2009 @ 21:29
"For som han sa så er det mange unge gutter som tar selvmord pga av at de er homofile, og det er trist."

det kan jo for eksempel være fordi enkelte der ute, du, mener at de EGENTLIG IKKE ER homofile, men bare tror det. respekt er kjekt
, 21.des.2009 @ 21:37
jeg er litt enig.

det er akurat det samme som (jeg så på tv) at noen var så sikre på at de hadde kreft, så de fikk alle symptomene og var syke lenge,men det viste seg at de ikke hadde kreft, elle rvar syke i det hele tatt. de hadde bare trodd det så mye at de følte seg syke. det var psykisk og ikke fysisk. husker ikke hva det het og ære sånn, men det går ann.

men jeg vet ikke. homofile vet jo mye bedre ossen det føles på dem. kanskje du skulle spørre en homofil ossen det "føles".
A, 21.des.2009 @ 21:38
Åå vennen. Hvordan du oppfører deg, kler deg, snakker eller noe slikt, kan ikke avsløre om du liker det motsatte kjønn eller ikke :) Tror også at ingen innbiller seg hvem de er tiltrukket av,
er det så vanskelig å skjønne at en jente kan like en jente like lett som at en jente kan like en gutt?
Homofil eller heterofil, det er ikke så big deal, og tror heller ikke hvilket kjønn du foretrekker
kan påvirke personligheten din. Tror nok du må tenke litt mer på dette før du sier meningen
din, som du sa så har du litt vanskelig for å sette ord på det.
xoxo
...., 21.des.2009 @ 21:39
Wow... Nå går du jo etter stereotyper! Man MÅ ikke være feminin for å være homse! Det samme gjelder lesbiske... Man MÅ ikke være macho og mandig for å være lesbe! Det fins såkalte "lipstick lesbians"...
, 21.des.2009 @ 21:39
Selvom han ikke ser ut som en homo, som han ikke gjør. Så liker han jo gutter, og derfor er han homo. Det finnes homoer som er feminine og andre er ikke det. Homofili gå jo ikke på utseende til folk. Du kan ikke se på hvem som helst om de er homo eller ikke liksom.. noe du kanskje burde skjønne?!
annsofi, 21.des.2009 @ 21:40
Haha, den var god. Har jeg hørt det og:)
, 21.des.2009 @ 21:40
okei. så homofile er ikke egtnlgi homofile, de bare er psykopater og tror det? det er ikke noe galt med homofile på noen som helst måte, det er bare det at det er flest hetero folk i verden og da blir de automatisk utskudd. når sier som du sier kunne du like greit sagt at man egentlig ikke liker noen, det er bare noe man inbiller seg.
Michelle<3, 21.des.2009 @ 21:42
Akkurat det samme tenker jeg om han ! Vær gang jeg ser han :)

<3 Digger bloggen din!
Joakim, 21.des.2009 @ 21:42
Jeg er homofil, Heidi. Dette er ikke noe jeg bare tror, det er noe jeg vet. Homofili finnes i all høyeste grad.
Mette :'D, 21.des.2009 @ 21:46
det er greit å ha meningen, har absolutt ikke sagt det ikke er greit å ha det! har jeg det?

jeg prøver å si at... DENNE JENTA ER DUM! hun sier ting som ikke stemmer og ting som ALLE burde vite. omg...

LOL deg Heidi alexandra
LaughingGirlHAHAHAHAHA, 21.des.2009 @ 21:47
Du kan dra til et sted der solen aldri skinner Heidi og da mener jeg ikke London. "Det er søtt". Du snakker om homofile som om det er noen du patter og koser med. Homofile, lesbiske, bifile etc, er mennesker, men bare med en annerledes legning. Og ja homofili finnes.
Marit, 21.des.2009 @ 21:51
oh lord
Ida, 21.des.2009 @ 22:03
"Men egentlig tror jeg ingen er homofile. De bare tror de er det, og til slutt blir de "innestengt" inne i et bur av troen sin, som sier de skal like gutter. Og vipps, så er personen homofil. Mens den egentlig ikke er det, den bare tror det."

hahahahahahahahahaha nå LER jeg :) vet du seriøst ikke bedre?

først disse tragiske slanketipsene så dette?

du det er grunn at du er på topplisten - folk får

latterkick av å se deg drite deg selv ut! Btw hva er snittet ditt på skolen igjen?

Puss Puss
, 21.des.2009 @ 22:04
Nå tråkket du litt langt utti salaten...
Marita :), 21.des.2009 @ 22:11
Det der var bare rett og slett drøyt!

Greit nok at du provoserer, men dette var bare laaaamt,

tenk litt før du skriver :)
anonym, 21.des.2009 @ 22:13
hvordan kan du si noe slikt? jeg selv blir ofte oppfattet som homo, men er streit. det finnes mange forskjellige feminine menn som er hetro og macho men som er skeive.
Silje Mari, 21.des.2009 @ 22:14
Komiker..? Er ikke han nyhetsoppleser, da..?
;), 21.des.2009 @ 22:17
LEGG UT ET BILDE AV HELE KROPPEN DIN :)

ikke bare av tryne ditt,
Anette, 21.des.2009 @ 22:17
KA FAEN, alle homser e isje som lars tangen.. harregud!
SImenGutten, 21.des.2009 @ 22:22
er det mulig å være så jævlig? Du sier at homofili er en psykisk "lidelse". Fuck you a. Trodde du hadde mer hjerne enn dette, men man kan vell se rett igjennom ørene.
Linda, 21.des.2009 @ 22:28
å være homofil handler ikke om hvordan man ser ut !
T, 21.des.2009 @ 22:34
Du kan ikke "kjemme alle under en kam". Ikke alle menn med en homo legning, må nødvendigvis gå, snakke el. "oppføre" seg som en "stereotype homse". Forstår du ikke det da?
Yngvild, 21.des.2009 @ 22:37
Jeg får bare vondt inni meg...
, 21.des.2009 @ 22:43
Takk T. Selv om Lars Tangen oppfører seg veldig feminint betyr det ikke at alle homser er som han. Men det er veldig vansklig å forstå hva du mener, det er også vansklig å tro det du mener. Er så veldig lite gjennomtenkt.
Tora, 21.des.2009 @ 22:47
Åh, halloo. Open your eyes, little girl! Det er ikke mange unge gutter som tar livet av seg FORDI de er homofile! De tar isåfall livet av seg fordi det finnes folk som er helt idioter, som syns at det er feil å være homofil og av de grunnene mobber de dem til livet føles meningsløst. Homofili gjelder ikke bare gutter, men også jenter(Lesbisk er det samme), så det også er sagt. Det er ytterst få homofile man faktisk kan se det på. Kanskje noen av de er litt mer renslige, eller kanskje noen er mer stilsikkre, men ikke nødvendigvis. Jeg kjenner f.eks. en homofil person som ser ut som om han er med i en MC klubb. Du setter alle homofile i bås med en sånn tankegang og slike fordommer. Som nevnt over her; Alle homofile er ikke som Lars Tangen. Og en ting til; Det er en sånn holding til homofile som du viser over her som gjør at livet er hardt for mange homofile. Tenk deg hvor mange prøvelser mange homofile står ovenfor på daglig basis! Og hvordan kan du si at "homofile blir sett på litt som jødene ble"?? Altså, ser du mange homofile bli stappet inn i en vogn, kjørt til konsentrasjonsleir og utsultet eller gasset ihjel? Er det OK å skyte en homofil, bare fordi han eller hun er det? Ja, det er mange som burde endre holdninger ifht. homofile, men jødehatet var noe helt annet. Homofobi har noe av de samme trekkene, etnosentrisme(etnosentrisme betyr å dømme en annen gruppe ut i fra sine egne normer, holdninger etc.) osv, men det kan virkelig ikke sammenlignes. Hvilket kjønn noen tiltrekkes av er nok ikke innbildning, Heidi. Og uansett, hvorfor skal du skrive et innlegg om dette på bloggen din? Det er da virkelig ikke din sak hvem folk er tiltrukket av og ikke, er det vel?
sof, 21.des.2009 @ 22:47
hei kjære heidi :) det er veldig normalt at man kan te seg som en helt vanlig gutt selvom man har homofil legning. det er ofte man kan bli overrasket over at vedkommende faktisk er homofil, som i sturlas situasjon, ettersom man oppfatter at alle homofile kler seg feminint og oppfører seg feminint. dette er isåfall ikke tilfellet, det er bare det at vi får mest inntrykk av de stereotype homofile. altså, man kan oppføre seg som en helt normal person utenfor og være en helt annen innenfor.
xoxo
jenny sofie, 21.des.2009 @ 22:54
er det mulig.. MAN TRENGER IKKE Å OPPFØRE SEG SOM EN HOMSE FOR Å VÆRE HOMOFIL, din idiot!
HAHAHA, 21.des.2009 @ 23:00
Nå har du virkelig fått sakt det ! HAHA. Hva er det egentlig som mangler oppe i hjernen din da lille venn? Noe MÅ det være, du har postet dommere og dommere innlegg for vær dag.. Blir oppgitt over deg! Om alt dette er kødd, må du som persjon fortsatt ha alvårlige problemer, enten for å faktisk tror noe slikt eller fordi du bare skriver det som ironi !

Og til dere små 8-12 årige jenter som beskytter henne, og mener vi andre er sjalu.. VOKS OPP! verden er slik, domme innlegg får tilbakemeldinger. det er ikke for å være slem, men for å få noen som ikke er like smarte til å forstå ;) Eneste gunnen for å støtte henne i dette er fordi dere ikke vet bedre eller er for små til å forstå noe av det :D
Anna, 21.des.2009 @ 23:27
Maskuline menn kan være homofile. Homo er ikke et synonym for femi, det er bare stereotypen.

Legning definerer ikke en person. Det går ikke an å se om en person er homo.
, 21.des.2009 @ 23:28
Fy faen du er så irriterende, jeg holder på å dæve her jeg sitter, tenk på ALLE de homofile som leser bloggen din. tror du de syns det er jæævli gøyt å høre at en jævla horekjerring sier at de bare `tror`de er homofile?!? tenk før du skriver
oktave, 21.des.2009 @ 23:31
hahahahahahahahaha DU ER DUM
Helle Nilsen, 21.des.2009 @ 23:37
hæhæ, Man kan være femi å homo og man kan være sjikkeli manndi å homo.

Akkurat samme som lesbiske, de kan være vældi manndie lesbiske eller så e di vældi femi lesbisk (:
:), 21.des.2009 @ 23:37
jeg antar at du lurer alle leserene dine med å skrive slik som du gjør? det må være skuespill..
PERNILLE MERETHE PHOTOGRAPHY, 21.des.2009 @ 23:52
man har ikke en spesiell måte å være på fordi man er homo da Heidi! Det er faktisk sånne emner du absolut IKKE burde ta opp, for du vet jo ingenting om det. Meninger har du, men noen er du faktisk nødt til å holde inni deg frekka!
Ingvild, 21.des.2009 @ 23:54
alle homofile er ikke som Lars Tangen vet du
Olivia, 21.des.2009 @ 23:56
HVA FAEN
Matilde Brandt, 21.des.2009 @ 23:58
Homofili er en seksuell legning, og det har ingenting med hvordan med oppfører seg og ser ut, om man bruker ti tonn brunkrem eller ikke, ærlig talt! Du er virkelig helt skutt i hodet.
Julie Roll, 21.des.2009 @ 23:59
Tror nok det er vanskelig for noen som er hetro, å tenke som en homofil. Ikke uttal deg om slikt.
Beate, 22.des.2009 @ 00:06
dumma.
fabian, 22.des.2009 @ 00:30
Hvis man er homofil, så har det noe med hva man føler osv, hva du tiltrekkes av osv. jeg siterer deg: "Jeg klarer ikke å forstå at han er homse." Homse er et skjelsord, homofil er vell ordet! Jeg kjenner en som er homofil, han kler seg, og snakker på den måten du fremstår at homofile er, men ikke alle er det, mange virker som du ville ha sagt: "normale, eller vanlige" Synes at du gikk over grensen her ass, selv om du har gjort det før, så dette gjorde meg ikke godt
guesswhoiam, 22.des.2009 @ 00:39
Det er ikke noen måte å snakke homo på. Man kan ikke gå homo. Det er ikke en regel for hvordan homoer skal gå. Hvis noen er homofil, betyr ikke det at man måååå gå på en spesiell måte. Man kan være seg selv, slik som en er. Det er bare Jan Tomas, Lars Tangen, osv, som får de homofile til og fremtå som noen feminine personer.

Tenkte jeg bare skulle si ifra ;-)
-Ida-, 22.des.2009 @ 00:51
Det kan jo være at han er gutten i forholdet, da smarta.

Dessuten, det at man er homofil har med hormoner og sånt å gjøre. at man FØLER noe, ikke at man TROR noe.
Pernille, 22.des.2009 @ 00:52
Hoff a meg.. Jeg får så innmari vondt helt inn i hjerterota av deg. At folk kan være så dumme som det du er... Nei, det er ikke rart det er krig i verden!
karoline, 22.des.2009 @ 00:57
Heilt einig med deg^^

Eg tror ingen er homoer.

di bare er litt jentete, å da er du lissom homo . Men ein dame og mann kan vere sammen selv om manen er litt jentete!!!! ^^
A, 22.des.2009 @ 01:02
Nå må du seriøst slutte å skrive om emner du overhodet ikke har greie på. Flau på dine vegne.
anonym, 22.des.2009 @ 01:37
enig med A, blir helt flau! dette er VIRKELIG flaut
Jaha... Nå vet jeg det, 22.des.2009 @ 02:07
Dette blir bare komisk.

Det vil faktisk være mest sannsynlig at du en dag tilstår at dette bare er tull, at du har holdt alle for narr, for så dum som dette går det da virkelig ikke ann å være? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, for dette er både komisk og tragisk på en gang. Det får meg til å tenke på hva du skal bli til senere i livet, for dette vitner om hvor lite som faktisk foregår i hodet ditt.
Fline Piker, 22.des.2009 @ 02:09
Heidi, gjør du deg dum, eller er du helt på vidda? OMFG...

Pikene har blogget om deg.
sunncola, 22.des.2009 @ 02:15
Homofili har jo faen ikke noe med hvordan du kler deg eller sitter eller snakker, du er faen meg syk i huet. Du må ta å lese litt om det å være homofil før du uttaler seg.
Steffen Pallesen, 22.des.2009 @ 04:25
Skjerp med a Barbie!

Jeg er homofil, og jeg har visst det siden barnehagen..

Jeg har aldri trodd jeg har homofil så mye så jeg ble det, jeg bare visste at jeg var det.

Og måten du setter oss i bås på gjør jeg så jævlig forbanna! Sammenlikner oss med jødene!?

Hva faen!? De er har en egen religion og har vært på flukt i mange år og har ikke hatt det lett,

men og sammenlikne oss homofile med dem!

*skulle likt og sett _deg_ lage et innlegg på konflikten/krigen i Palestina og Israel btw*

Du aner ikke hva du snakker om her, så bare ikke skriv om ting du ikke har peiling på..

Untatt det jeg nettopp nevnte, ha hadde du nok fått en del kommentarer hvis du ordla deg feil der x)

Og btw så er ikke utestengende et ordentlig ord..
kristin, 22.des.2009 @ 06:27
skaff deg noe mer livserfaring før du uttaler deg mer, vær så snill
anyyone, 22.des.2009 @ 08:55
noen må jo være mannen i forholdet også da ;-)
Odagud, 22.des.2009 @ 10:11
"han sitter ikke homo"

hvafaen, er du sju år?
, 22.des.2009 @ 12:02
Jeg må bare poste en kommentar for å s hva jeg synes. Ikke for å være slem, eller for å rakke ned på deg, leserene eller de homofile. Men jeg synes dette innlegget nesten kan bli set på som litt krenkende. " han går ikke homo, sitter ikke homo". Jeg vet selv hva jeg snakker om fordi jeg har vokst opp med en homofil pappa. Og han er ikke den typiske homofile stereotypen som du snakker om. Han er som alle andre menn, og det er Sturla også. Man hadde aldri trudd de var homofile om man ikke viste det, og det er fordi man forventer at homofile skal oppføre seg akkurat slik. Men jeg kan i tillegg si at jeg kjenner homofile gutter som er feminine, men da må jeg vel også si at jeg kjenner feminine hetorfile gutter. Jeg synes det er kjempe tøft og bra at homofile står frem. Tenk så vanskelig det er for mange.
goshameg jeg er skeiv, 22.des.2009 @ 12:10
Jeg leser så mange dumme kommentarer, alle skal oppføre seg så voksent hele jævla tiden.. Dere sier at man ikke kan oppføre seg homsete og at det er noe man føler, og akkurat det med at det å være homse har med at man har følelser for menn støtter jeg, men jeg vet at vi alle har det bildet i hodet av en mann som er litt tynnere og renere enn andre med med rosa skjorte litt åpnet i toppen. Sleik til den ene siden med gelè og mascara.
, 22.des.2009 @ 12:13
Homofili innebærer jenter og gutter. Bare så det er sagt.
Ane, 22.des.2009 @ 12:22
Det blir morsomt naar du skal söke deg jobb, naar sjefen googler navnet ditt og kommer over denne bloggen som virkelig viser hvor dum du er! Alt paa nettet forblir paa nettet. Forbered deg paa aa leve paa trygd du.
BJARNE, 22.des.2009 @ 12:25
åårgh du er så raar !
Louise, 22.des.2009 @ 12:45
homofile får lov til å gifte seg, og de får lov til å adoptere!!!

Dine konspirasjoner om at homofile "lurer" seg selv til å tro at de er homofile, kan du drite i å uttale deg om! Homofile er ikke en tilstand til en person, men sånn en person er... Når du kommer med slike uttalelser, synes jeg det blir for dumt, umodent og useriøst! ! !
Frida, 22.des.2009 @ 12:51
Okei, smarta. Ikke alle homofile er som Lars Tangen, som overdriver noe ekstremt til en hver tid.

Se på www.radiomann.com for eksempel. Han er også homofil, men du ser det ikke i det hele tatt. Det finnes kanskje grenser for andre hvor overdrevet man kan holde på..
stin, 22.des.2009 @ 12:55
så liten hjerne du har. helt utrolig! alle er ikke som jan thomas, fordi man er homofil skjønner du :)
Anja, 22.des.2009 @ 13:29
Sweet jesus! Vet du hva, en dag kommer du til å gå alene i en gate og bli banka til du havner på sykehus. Og det er bare å tenke at det ikke skjer deg, men vet du hva, jeg har hørt mange som har sagt de vil knuse deg, og som faktisk er i stand til å gjøre det. Det er å gå langt, JA, men du må skjønne at du ikke kan drive på sånn her. Det å provosere har faktisk grenser det også. Vær forsiktig, sier jeg bare..
RoCKpriNSeSsan, 22.des.2009 @ 13:34
Ikke bry deg om alle negative kommentarene.

Kan ikke folk bare la Heidi Alexandra ha sine egne meninger om ting uten at de skal bry seg om det er dumt eller ikke? Det går an å skrive en kommentar om at man er uenig, men man trenger da ikke å slenge dritt fordet? Jeg fatter ikke at folk gidder å lese her heller hvis de bare synes det er dumt?!

Skjerp dere!

Jeg synes faktisk at Sturla ser homofil ut, men ikke sånn kjempemye. Kanskje mest etter at han sto frem da, men det kan jo ha noe å gjøre med at man nå vet at han er det.
Ane Borghild., 22.des.2009 @ 13:47
Heluw! :) jeg skal ikke prøve å være frekk...men du? Ikke alle

homser må gjøre noe for at de er det! Hallo! Det er faktisk littt frekt av deg å skrive sånn....Jajja! Lykke til videre med bloggen! :)
..., 22.des.2009 @ 13:47
Herregud. Jeg har lurt litt på om du bare kødder med at du er så dum, men vel.. nå er jeg helt sikker. Ingen kan si noe sånt uten å kødde med det.

Det er ingenting som sier at man må oppføre seg som en kjærring om man er homofil.. eller se ut som en gutt om du er lesbisk. Det har jo forfaen ingenting med saken å gjøre...
Ane Borghild., 22.des.2009 @ 13:48
:) God jul forresten ...glemte å skrive i forgie komentar!

Merry christmaaaaas! :D
uffameg, 22.des.2009 @ 13:59
det er ikke alle som trenger å se homo ut for at de er det. når du setter folk i bås sånn som det og sier at de kanskje bare er innestengte i sin tro, er hån mot homofile. det er vel kanskje like normalt å være homofil som heterofil? jeg skjønner ikke at du får deg selv til å poste innlegg som dette hvor det virker som du bare er ute etter å provosere noen. greit at du har dine egne meninger, men du drar tingene altfor langt!

tenk over tingene du sier, spesielt hvis du vil legge dem ut på en blogg... jeg har lenge holdt meg fra å kommentere noe negativt på bloggen det for at jeg skulle prøve å respektere dine meninger ettersom det er din blogg og ingen tvinger noen til å lese, men dette gikk for langt heidi alexandra!
, 22.des.2009 @ 14:06
han ser jo så homo ut at jeg ble ikke overrasket I DET HELE tatt, men han er jo skjønn da!
OMFG, 22.des.2009 @ 14:16
HERREGUD JENTE. skam deg!!

TENK over det du skriver først. Liker ikke å kommentere stygt, men dette er helt grusomt!
alicia, 22.des.2009 @ 14:38
jeg ler :)
Janne Larsen, 22.des.2009 @ 14:44
Altså, hvordan du kler deg/oppfører deg/sminker deg osv. har ingenting med legningen din å gjøre. En homofil man kan være en macho byggearbeider, og ei homofil jente kan være en barbie deluxe (DET var bare et eksempel altså). Ser du utrolig mange menn som går som jenter, snakker som jenter, har på seg sminke når du er ute på tur? Nja, det kan vel gå litt på hvor du bor. Men poenget - mange av de macho mennene som du ser, og kanskje føler deg tiltrukket av selv (ikke at jeg vet legningen din, men nå gjetter jeg etter meningene dine) kan faktisk være homofil. Hvordan du ser ut og oppfører deg har ingen verdens ting med om du er homofil eller heterofil. Heterofile menn kan gå med sminke og like jenteklær, og jenter kan klippe håret kort og gå med sæggebukse og oppføre seg som gutter, selv om de er heterofile. Jeg er sikker på at du vet om eller har hørt om noen som er sånn :)
Nila, 22.des.2009 @ 14:55
Jeg tror ikke Placebo-effekten gjelder med seksuell legning.. :)
Janka Markhus, 22.des.2009 @ 15:17
Jeg har ikke kommentert ett eneste innlegg hittil, og kommer heller ikke til å gjøre det i senere tid, men hva er dette for en blogg? Er det ikke regler på blogg.no? Når denne jenta sitter her og skriver at homofile er 'søte' (viser til innlegget til "LaughingGirlHAHAHAHAHA") og påstår at man kan tenke seg til å bli homofil, burde ikke de som faktisk driver hele denne smørja (blogg.no) reagere? Jeg tror ikke jeg snakker bare for meg selv når jeg sier at dette innlegget er for drøy!

Hadde det vært opp til meg burde noen SERIØSE mennesker lese igjennom (og eventuelt sensurert/redigert) innleggene dine før de postes, Barbie, for din egen del, men også for alle de menneskene som kan føle seg truffet av det du skriver.

Om noen reagerer negativt på kommentaren min, hold det i det minste sakelig.

Janka Markhus

- janka.markhus@hotmail.com
Ingvill Karine, 22.des.2009 @ 15:23
jeg fikk et stikk i magen da jeg leste dette. Du er faktisk bare dum.
tonje, 22.des.2009 @ 15:35
Jeg brydde meg ikke særlig når jeg begynte å lese dette innlegget, men den nederste delen blir alt for drøy. Til og med for deg å være. Jeg har mange venner som er homofile, som er tøffe og tørr å stå frem allerede på ungdomsskolen. Dette er rett og slett respektløst, er du klar over at du svekker selvtilitten til unge? Du burde virkelig skjerpe deg litt, Heidi.
vilde, 22.des.2009 @ 15:59
det er veldig mange som er homo som ikke virker homo, men det er de som har mest jentete trekk som får mest oppmerksomhet, og det er liksom de vi tenker på som homofile :):) men er enig det, han virker ikke som en sånn som vi tenker på som typisk homo ;)
, 22.des.2009 @ 16:18
Du sier jo på en måte at alle burde være bifil da, fordi å bli tiltrukket av sammen kjønn er bare noe de selv tror, men ingen er det. Det blir jo det sammen for deg da?! Du bli tiltrukket av gutter,

men du kan jo heller ikke være hetro etter dine egentle meninger Heidi. Det er jo bare noe du tror det xD LOL, tenk dæm om en gang til ;) å PRØVE å stå opp for deg selv da, stå for disse såkalte MENINGENE dine, beskytt dem, og svar oss på kommentarene !
Ingrid Lene, 22.des.2009 @ 17:24
bloggen din burde stenges. du er en skam! jeg lurer FAAN meg på hva som er galt med deg. aner du selv hvor mange mennesker som leser innleggene dine eller, og hvor mange av dem som faktisk er homofile selv? å så sitter du der å påstår at de bare "tror" at de er homo?! ingen serriøse folk velger sin egen seksuelle legning! Man kan ikke få noen som er streit til å bli homo, og man kan ikke få en som er homofil til å bli streit! DIN GALE, GALE KJÆRRING !!!
Mirjam, 22.des.2009 @ 17:41
Det er kansje grunnet denne tankegangen at jødene også ble satt i bås?;)

Og at de barer tror? Har homofile venner selv, og jeg vet at det ikke bare er noe de tror :) Det har noe med hva du føler!

Du burde passe litt på noen av disse innleggene dine.. Og kansje tenke litt?
alessandra mh, 22.des.2009 @ 17:49
HVA FAEN? Man kan være homo fordeom man ikke ser ut som Lars Tangen eller Jan Thomas1!!

me mindre du er lesbo eller bi så synes jeg du bare kan holde munn istedenfor å late som at du vet noe om det du snakker. HVORDAN KAN DU SI AT DET BARE ER NOE MAN TROR?! herregud, gå ungdomskolen om igjen..dette er ille!! du burde skamme deg, spøk eller ei
alessandra mh, 22.des.2009 @ 18:07
Laura : jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare deg fordi..du er 12 år så du vet jo iskkert ikke bedre . men kjære vene, homofil er ikke bare gutter, det brukes for jenter også mens lesbisk bare er for jenter.Homofili vil si å like en av samme kjønn, så alså har det ingenting med om man er gutt eller jente. Fint om du sjekker fakta før du snakker. Heidi : jeg er fortsatt sjokkert over at du setter homofile i bås på denne måten. det er tragiskt gjort av deg.
Madelen, 22.des.2009 @ 18:16
Man trenger jo ikke ha noen homofile trekk, for å være homse. Men jeg er egentlig ganske enig med deg! Man skulle ikke tro at Sturla er homofil. Og det med at du tror at de innerst inne ikke er homser, er egentlig et litt godt poeng.. Sorry, men å være homofil, det er ikke noe som er naturlig, eller "normalt"! Jeg har ingenting i mot dem! Men mann og kvinne ble skapt for å lage barn og elske hverandre og blablabla, slik at en ny generasjon blir født. Det er ikke mulig for et homofilt par. Det er ikke det som er riktig. Mener ikke å være slem når jeg sier dette, men tenk litt over det!
, 22.des.2009 @ 19:14
Homofili har ingenting med placebo å gjøre, i såfall kan du si akkurat det samme om

alle andre legninger. Og selv om mange homofile (gutter) oppfører seg ganske feminint, og homofile ofte blir framstått som feminine, betyr ikke dette at alle homofile oppfører seg slik.

Dessuten, selv om du kanskje tror at det er snilt sagt, er det bare dumt å si at "homser er søte" eller at du liker dem, fordi med det kategoriserer du dem og får det til å virke som

om alle homofile er like.
Ann-H., 22.des.2009 @ 20:12
Man blir homofil pga et gen ;) det er ren naturfag
, 22.des.2009 @ 20:36
Herregud hva faen!!!????
, 22.des.2009 @ 21:50
Hm..det er liksom litt annerledes med deg, Heidi. Du både SER dum ut, og ER dum. Forresten;

har du tenkt på at absolutt alt du legger ut på internett, forblir på internett? Eller, vent; du har vel ikke kapasitet til å tenke så langt, lille venn. En siste ting; du har, gjennom bloggen, spolert de fleste sjanser til å få en OK jobb når/hvis du en dag er ute etter det. Mange arbeidsgivere søker opp jobbsøkere på google.no før evt. ansettelse. Ha en fantastisk jul, lille fjortis!:)
Raven, 22.des.2009 @ 22:05
Tror du virkelig at enkelte bare "tror" de er homofil? Ta deg sammen! Ble faktisk provosert av å lese det første og det siste avsnittet ditt. Homofili er ikke noe man velger skal jeg si deg, og har da ingenting med noe tro å gjøre. Håper du skjønner at de fleste homofile oppfører seg som en helt vanlig person, akkurat som sturla. Det er flere av oss enn øyet ser.

Men det er disse steriotypene som folk setter mest fokus på. Derfor tror mange at homofile er jåledukker som bare bryr seg om sminke og mote. Anbefaler deg sterkt å lese bloggen min for å få litt innsikt i hva og hvordan det kan være for enkelte homofile i samfundet i dag.

www.lakota.blogg.no

Mvh Raven
BatM., 22.des.2009 @ 22:25
Er du FJERN?!
Det der er en altfor drøy (for ikke å snakke om tåpelig) påstand å komme med uten å ta forklaringen med én gang. Om du har en, da?
, 22.des.2009 @ 23:36
åh fy faen.. idiot.. ta deg sammen, slutt å uttale deg om ting du ikke vet en dritt om. seriøst, du må være det mest unødvendige mennesket jeg vet om på denne jorden.
ingvild, 22.des.2009 @ 23:46
please.. slutt å skrive om slike ting. å være homofil er ikke noe man VELGER. akkurat som om du aldri valgte å være heterofil. OG man trenger ikke nødvendigvis være stereotypen folk har i hodet for å være homofil, jente eller gutt. du må ta deg sammen.. eller slutte å uttrykke deg. jeg får vondt av deg..
, 22.des.2009 @ 23:52
Homofile tiltrekkes av samme kjønn akkurat som hetrofile tiltrekkes av det motsatte kjønn..

Så mener du at hetrofile også er "innestengt i et bur av troen sin" eller?
ida., 23.des.2009 @ 00:06
Du er så DUM! går det ann å ha mye dritt på bloggen?
Mona, 23.des.2009 @ 00:48
Kan ikke du heller snakke om ting du heller vet litt mer om? som fks. farging av håret, hvor flott du syns du selv er, søte fine rosa ting og hvordan det går i barnehagen?
SiwOrTrue, 23.des.2009 @ 02:17
Jeg skjønner hva du mener, og er enig. Ingen gutter er homofile, ingen jenter er lesbiske og INGEN mennesker er hetrofile. Jeg tror også at psyken har veldig mye å si der. Alle er egentlig biseksuelle. Ingen ER noe som helst, psyken som kan for alt sammen, den som skiller oss alle fra å være like (sånn, egentlig). Det er tydeligvis ikke så mange som har kommet like langt i tankegangen som oss Heidi ;) (Ja, jeg og typen min har tenkt på det der en god stund)
M, 23.des.2009 @ 08:54
Kjære deg, heidi! Jeg er lesbisk, jeg er feminin ingen kan se at jeg liker jenter, men jeg er det og det er ikke noe man bare tror! det er slik man er fra man er født. Går virkelig ikke ann å innbille seg tiltrekkninger vettu. Man kjenner det på kroppen like mye som du kjenner at du liker gutter. Just the same feeling. Kjærlighet er kjærlighet uansett kjønn. Dæven. Nå var du virkelig heeeelt på jordet. Trist igrunn. Veldig trist! Håper for din del at dette bare er tull. Du får ha lykke til i livet blondi ;)
Bjørn Smestad, 23.des.2009 @ 10:06
Sturla ser ikke ut som en homo, ganske enkelt fordi det ikke går an å si hvordan "en homo" ser ut. Alle er forskjellige!

Har du forresten tenkt over om heterofili finnes - eller om det er bare et bur noen blir innestengt i?

Det er ikke helt umulig - kanskje alle egentlig er bifile men at mange av oss av ulike grunner holder oss til mennesker av ett kjønn når vi skal forelske oss?
, 23.des.2009 @ 11:17
eg er faktisk heelt enig med deg!

det er helt sant at det er det de tror inni seg bare... de våkner ikke opp i denne verden og bare ER homo.. hadde ikke denne verden vært som den er no,hadde ingen vært homo eller lesber,,
María, 23.des.2009 @ 13:34
DU PLASSERER FOLK I BÅS EFTER LEGNING. Det er fullstendig galt, lille jente. Legningen din tilsier kun hvilket kjønn du blir tiltrukket av. Ikke mer. Homofile er forskjellige som alle andre. Heterofile og. Femininitet og maskulinitet har ingenting med legning å gjøre. Dverg.
, 23.des.2009 @ 13:59
Homo er ikke på utsiden, ditt nek!
❤ Elise Sand, 23.des.2009 @ 15:22
egentlig er jo alle Bifile. for INGEN kan bestemme hvem man blir forelska i.

og en dag kan hvem som helst møte en person av samme kjønn de blir forelsket i.

så alle er bifil. sånn egentli.

men det er jo gutter som er ALT FOR FEMI synes jeg da.
, 23.des.2009 @ 17:03
Men egentlig tror jeg ingen er heterofile. De bare tror de er det, og til slutt blir de "innestengt" inne i et bur av troen sin, som sier de skal like folk av det andre kjønnet. Og vipps, så er personen heterofil. Mens den egentlig ikke er det, den bare tror det. Okey, dårlig forklart, men det er litt vanskelig å sette ord på det. Jeg kan prøve en gang jeg har gjennomtenkt ordene litt bedre, eller noe.

:)
, 23.des.2009 @ 17:13
Homofili forårsakes av at fosteret i et svært tidlig stadium får tilført en for stor mengde testosteron. Dette vises igjen i hjernens anatomi ved at amygdala-kjernens størrelse er den samme som hos en kvinne.
, 23.des.2009 @ 22:41
Hva faen!? det er greit at DU mener det, men du hvet ikke en dritt av hva det handler om!! hva er det for noe å skrive på en blogg?

jeg respekterte deg til du skrev dette om homofili! og siden det ser ut til at du hvet dette så utrolig godt, har du kanskje erfaring?

er fu lesbisk kanskje? for hvis ikke burde du ikke fortelle om andres følser og legning uten at du hvet en shit om hva ting dreier seg om!
dani <3, 24.des.2009 @ 00:22
Jeg er relativt gay uansett hva som hadde skjedd. Fitte er growse! ISj!

Gud kjører pikk med stil!
anonym, 24.des.2009 @ 00:33
Sturla er forresten ikke homse som du skrev, han er homofil. det er forskjell!
Dagens Valium, 24.des.2009 @ 00:53
Du er herved mitt nye Idol :-))))
Nicolai :), 24.des.2009 @ 00:57
Herregud. Å være homofil er ikke en TILSTAND eller noe man TROR man er. Man er født homofil, og slik er det bare. Ikke gå rundt og tro at å være homofil betyr at man stenger seg inne i et bur som får en til å tro at man er homofil. Homofil er ikke en tilstand, det er noe man ER, det er noe man er født som, og det er helt naturlig.

:)
Helene, 24.des.2009 @ 11:10
TRO man er homofil? tror du folk tar selvmord fordi de TROR de er homo men ikke sikre på det? lol. Jeg tror homofili er like vanlig som hetrofili. det er bare det at det har blitt sett ned på i tusenvis av år så det at det nå kommer frem er litt for rart for noen. i singapore ser man hvor mange homofile det er! ei x-venninne av meg var lesbisk og gymlæreren min er lesbisk. så var det ca 10 andre på skolen som var bi/homo. det er sinnsykt mange i singapore fordi dem tør å stå fram, selv om det ikke er lov til å være mann og homo (ikke spør meg hvorfor. det var en mann som satte reglene. kan jo tenkes hvorfor man bare kan være lesbisk)
Marie, 24.des.2009 @ 23:22
Mhm, helt riktig! Du har virkelig skjønt det. De som sier de er homofile bare sier det for å være kule, de er det egentlig ikke. Folk tar selvmord som du sier, i ren innbilning. Duu må være glup du, at ingen har tenkt på dette før..

Må begynne å tenkte pittepittelitt før du skriver, hadde sikkert vært bra for deg :)

Og forresten, de tre første linjene i denne kommentaren var ironi, om du ikke skjønte det ;)
Dorte, 25.des.2009 @ 02:35
Vet du at det har blitt forsket på homofili? Homofili er kjempe naturlig! På programmet der de fortalte hva de fant ut, sa de at man kan være født homofil. Det er til og med mange dyr i naturen som er homofile, og dette er vitenskapelig bevist... Oij- det stemmer; Du bryr deg jo ikke om dyr! :-s Synes du skuffer mer og mer heidi. PELS= DYRETORTUR, HOMOFILI=NATURLIG
LILLE LEAH - LIVET HER NEDE , 26.des.2009 @ 02:28
jeg flirer litt av kommentarene. Det er noen som burde lese LITT mer om homofili.
Kristin, 26.des.2009 @ 15:04
Det går ann å være homo uten å oppføre seg femi. Å være homo handler om at du er tiltrukket av det motsatte kjønn, ikke oppførselen...
Ingrid, 26.des.2009 @ 17:43
Sorry assa, men DEN neglelakken >:( Må spy ?! gikk du med det eller ? Blææ (...)
emma, 26.des.2009 @ 20:16
stopp litt, nå tror jeg ikke du har fulgt med her. det du nettopp har uttrykket, alstå ved å skrive dette, er at du dømmer absolutt alle homofile menn. nei, jeg skal ikke nekte for at det er et flertall mer eller mindre feminine homofile menn, men å sette alle i en bås? det er ikke riktig. og for å si ifra så ble homofile og jødene behandlet likt under andre verdenskrig, bare at homofili ikke var tillatt på den tiden (det ble først lov på 70-tallet) og det er derfor ikke representert så mye.

og når det kommer til at du mener alle "tror" de er homofile. mange homofile har det på akkurat motsatt måte, og motsier følelsene sine for det samme kjønn. de sier til seg selv at de gjerne vil gifte seg med en mann, få hus og barn, når denne jenta er ekstremt forelsket i en annen jente. det finnes ingen fasit på homofili. noen mener det er arvelig, noen mener det kommer iløpet av barndommen/oppveksten og andre mener det er medfødt.
, 27.des.2009 @ 06:16
Å være homofil er ikke en væremåte, men legningen din. Det eneste du trenger å gjøre for å være homofil er å tenne folk fra samme kjønn.
- AVB € Kommenterer tilbake!, 27.des.2009 @ 15:34
Enig "anonym"
Anette., 11.jan.2010 @ 21:44
Lille venn... jeg blir lei meg på dine vegne.

Get your facts right, girl.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits