Strengere straffer

Det jeg skal si nå, er det vel ikke så mange som tør å si, sånn at andre hører det. Jeg har tenkt på det lenge, og det bare må ut! Norge i dag er full av farlige mennesker, og voldtektsmenn. Unge gutter og jenter (og eldre!) blir voldtatt hver dag, tror jeg. Det er ganske sykt. Hvis man blir voldtatt føler man seg helt sikkert helt knust, som om man ikke er et menneske mer, og som at man ikke er verdt noe. Man mister all selvtillit, og lever i et totalt kaos. Tenk at noen kan gjøre dette mot et annen menneske! Nei, vent.. Det er utenkelig. Jeg vet ikke hvor mange år man kan få for dette, men jeg tror det er opp til 15 år. Noe nesten ingen får. Da spør jeg; Hva skjer når personen slipper ut igjen? Jo, den fortsetter der den slapp. Som president skal jeg nok gjør alvorlige endringer for dette.

Å ødelegge et menneske, er nesten mer hjerteløst enn å drepe det - for da er det dødt, og trenger ikke leve med det et helt liv. Derfor skulle jeg økt straffen til 21 år, og tro meg.. De skulle lett mistet utstyret sitt, og fått leve med straffen av det de har gjort. Man skal ikke ødelegge andre, og gjør man det, da bør man ha en staff, en straff de vil huske. (Obs. de skal ikke pines eller noe, bare bli operert i narkose, smertefritt, men ille for en voldtektsmann!).

Og dette skal skje mens jeg har et smil om munnen :)

81 kommentarer

madeleine sophie blondina, 11.jan.2010 @ 18:54
det er 90% av voldtektssaker som blir henlagt, dette vet jeg dessverre alt om.
merete, 11.jan.2010 @ 19:00
hmmmm nokså uenig d du sier om at å drepe noen er bedre - for tenk på familie/venner som erer etterlatt uten den det gik utover. syns det ble for dumt å sammenligne d sånn.

syns du burde snakke om noe du vet litt bedre om. for å være ærlig.

sminke og sånt tull. hold deg til det. alvorssaker er du for dum(sorry) til å prate åpent om.
Ann Cecilie, 11.jan.2010 @ 19:02
Det er ikke 15 år nei, det er mye kortere straffer i Norge, det er helt sykt.
Marianne, 11.jan.2010 @ 19:04
var ganske bra innlegg helt til du kom til det president greiene dine igjen.. uff, kan ikke være lett å være deg
hmm, 11.jan.2010 @ 19:06
Du har noen gode poenger, men man kan alltids få hjelp om man har opplevd en sånn ting. De somblir drept, får ikke tilbake livet sitt. De MISTER det. Og det er så utrolig synd på dem, og selvfølgelig de som har opplevd overgrep.

Tro meg når jeg sier dette.. jeg har vært igjennom mye vondt her i livet, men jeg har fått hjelå både fra andre og megselv, og jeg har det mye bedre. Jeg er glad jeg enda lever :)
♥ monicabby, 11.jan.2010 @ 19:13
Du har rett i det du sier :) Det er mange som ikke får igjen det livet de hadde før de ble voldtatt, dette er syke greier å norge slår ikke hardt nok ned på det. MANGE plages med dette livet ut, er man død så merker man ikke slikt, mange som tilogmed tar livet sitt etter en slik hendelse. Å tro meg, det er ikke alle som blir bedre etter hjelp!
trine, 11.jan.2010 @ 19:16
helt enig. men man kan få 21 år. men det er veeeldig skjeldent. jeg leste engang at det var en 17 år gammel gutt som fikk en syv år gammel jente til å runke han, og stakk hans fingre inn i hennes kjede. han fikk ikke fengsels straff. han fikk et år med samfunstjeneste. helt sykt.

:(
Anna, 11.jan.2010 @ 19:16
Fengsel skal være for at man har lært sin lekse når man kommer ut.

så du kan ikke si de kommer til å fortsjette.

Egentlig skal dem også få tilgang til psykinsk hjelp.

Syntes voldteks saker burde tas mer seriøst,allt for mange saker som blir henlakt!
< The Fab 3, 11.jan.2010 @ 19:20
Fengsel er jo for at de skal få deg til å tenke på hva du har gjort i grunn egentlig ..

www.fab3tihi.blogg.no
MSG, 11.jan.2010 @ 19:26
De får det ikke fordi svært få anmelder voldtektssaker og det er vanskelig å få bevis. Og, du er klar over at Norge IKKE har president sant?
Tina, 11.jan.2010 @ 19:26
Er helt enig med deg=)
Sanne Slåtten, 11.jan.2010 @ 19:36
Kanskje du burde tenkt på det før du skriver alle dessa innlegga dine?

Du skriver ting som sårer andre, og tru det eller ei, du vil få konsekvensar pga det!
Micha, 11.jan.2010 @ 19:44
du har noen veldig gode poeng, men du må vite at vi som bor i norge er utrloig heldig og folk blir ikke voldtatt hver dag i ( norge da) kanskje det er anderledes rundt om kring hele verden men norge er faktisk det lande med minst kriminalitet i hele verden, folk har det mye verren oss, vi har no å klage over over men ikke alt for mye .. ;-) fin blogg
lona, 11.jan.2010 @ 19:44
herrgud så dum du fremstår! sitter her og snakker om ting som du over hodet ikke har peiling på! snakker om at man ikke skal ødelegge andre, samtidig som du er talsmann for å bare klippe "den" av på voldtektsforbrytere! tror du virkelig at det er det som skal til for at en voldtektsforbryter skal få sin straff, og virkelig ikke ha lyst til å begå flere voldtekter?

det er greit alt det der om at norge har for korte straffer, men ærlig talt, tror du dette er den beste løsningen?

du bryr deg ikke om å finne ut av HVORFOR en voldtektsforbryter handler som han/hun gjør, og HVA som får han/hun til å bli slik da? slik at man kan gripe problemet ved roten?

og vær så snill, ikke begynn med det der presidenttullet...
Micha, 11.jan.2010 @ 19:46
egentlig for å være helt erlig er jeg på en måte ganske enig med '' Lona '' ;-L
, 11.jan.2010 @ 19:46
Man skal ikke settes inn i fengsel for kun for å straffes. I fengsel burde man få den hjelpen man trenger til å klare seg når man kommer ut igjen. For det er noe i samfunnet som har sviktet når en person ikke ser andre måter å få tilfredstilt sine fysiologiske behov. Det er ikke individet selv, mulighetsteorien viser at personer mister evnen til å kommunisere og ha et vanlig forhold med jevnaldrede. Samfunnet svikter, gjør personen lite kapabel til å tilfredsstille sine behov, og til slutt kan voldtekt, barnemishandling, rusbruk og vold bli en konsekvens av dette. Dette kommer faktisk fra en person som selv har vært offer (sier ikke hva slags offer), så ikke tro jeg forsvarer overgreperen på noen slags måte. Men de trenger ikke straff for å straffes, de trenger tid til å hjelpes.
Finnmarkingen, 11.jan.2010 @ 19:51
Du er stokk dum :)
lona, 11.jan.2010 @ 20:00
"11.jan.2010 kl.19:46

Man skal ikke settes inn i fengsel for kun for å straffes. I fengsel burde man få den hjelpen man trenger til å klare seg når man kommer ut igjen. For det er noe i samfunnet som har sviktet når en person ikke ser andre måter å få tilfredstilt sine fysiologiske behov. Det er ikke individet selv, mulighetsteorien viser at personer mister evnen til å kommunisere og ha et vanlig forhold med jevnaldrede. Samfunnet svikter, gjør personen lite kapabel til å tilfredsstille sine behov, og til slutt kan voldtekt, barnemishandling, rusbruk og vold bli en konsekvens av dette. Dette kommer faktisk fra en person som selv har vært offer (sier ikke hva slags offer), så ikke tro jeg forsvarer overgreperen på noen slags måte. Men de trenger ikke straff for å straffes, de trenger tid til å hjelpes."

Endelig noen med vettet i behold!
lenge til ny header ? :-) ellers bra blogg !! <3

Skjekk ut bloggen vår da vell. Usensurert tenåringsblogg med stor vekt på sex :- )

KONKURANSE OG SVAR PÅ SPM.RUNDE 1 OG 2 NÅ !! Vi sexes ;-)<3
Liss-Mari Stensland, 11.jan.2010 @ 20:02
Heidi alexandra, ENDELIG ENDELIG komer du med noe fornuftig!

er helt enig med deg! det som er det sykeste er at man kan få lengre straff for å stjele enn å voldta ett menneske, det er sykt det. !
M, 11.jan.2010 @ 20:06
Så bra skrevet.. alle de drittungene burde kastrerres
Ida Marie, 11.jan.2010 @ 20:07
endelig enig :-D
Helene Hammer, 11.jan.2010 @ 20:24
Enig med deg! :D
Benedikte Refstie, 11.jan.2010 @ 20:28
Hei. Har skrevet litt om deg i et innlegg! :) Hadde satt pris på om du leste det og kanskje kommenterte det. Takk på forhånd.
Tomas, 11.jan.2010 @ 20:34
Alle dere som sier: det er ikke president i norge osv. , det stemmer ikke, der er president på storstortinget elns., men han/hun har så å si ingen makt.
Sara, 11.jan.2010 @ 20:40
fint at du er litt dyp... men litt uenid i d du sier fordeom
Jenny, 11.jan.2010 @ 20:46
du sårer og skuffer andre mennesker hver eneste dag! Noe å tenke over! Det er ikke akuratt noe å være stolt av.. kan du ikke tenke deg godt om neste gang hvis du absolutt må ha blogg?? Vil du virkelig fortsette å fremstå som ett dårlig menneske? Tror du er bedre enn andre, men egentlig er du bare ett monster. Tar meg ikke tid til å skrive dette fordi jeg vil rakke ned på deg eller såre, for det er DIN greie.. sånn er ikke jeg heldigvis, men tar meg tid for jeg håper du snart kan forstå. Tenk deg om? Alle som prøver å fortelle deg på alle mulige forskjellige måter at du må skjerpe deg med ting.. Det blir sakt på hyggelige måter, frekke måter og alle mulig slags måter hver eneste dag, flere ganger om dagen!! Prøv å forstå??? Så mange lesere som du har burde du jo tenke deg veldig godt om hva du skriver. Sånn som Voe;)
<3 Susann, 11.jan.2010 @ 20:59
Er helt enig med deg. Det er helt forferdelig det de gjør mot mennesker når de voldtar de. De kan sikkert ALDRI leve det samme livet igjen. Redd hele tiden, tørr ikke gå ute alene. det er tris. Håper og ber om det aldri skjer med emg. Det gjør jeg virkelig. For vet faktisk ikke om jeg hadde klart å leve under noe sånt etterpå. Det hadde jeg bare ikke orker. De skulle virkelig fått MYE strengere straff. For det er jo som du sier, de kommer ut fra fengsel, og gjør akkurat det sammen. Men med nye mennesker, de ødlegger så utrolig mange liv. Synes så synd på dem. :(
Anonym ML, 11.jan.2010 @ 21:02
Ang de innlegge om bønder...

Det er utrolig teit av deg og henge ut bønder.jeg er selv en jente som jobber i fjøs,steller hester og andre dyr og ikke minst tråkker i bæsj.Tenk om bønder ikke hadde funnes.Da hadde du

vært fantastisk feit.Hadde det ikke vært bønder var det ingen som kunne dyrke frukt grønnsaker

og ha dyr.Selv om jeg er bonde jente dusjer jeg faktisk hverdag,skifter klær hverdag,vasker

meg på henden og bruker sminke......bønder er ikke egoistiske,jeg kjenner vanvittig mange

kjekke bønder......det er bedre å være en slik bonde enn bortskjemt,selv opptatt oslo jente sånn som du er!!! Bryr deg bare om utseende.....Bønder tenker de samme om oslo jenter som du

gjør om dem.De synesy oslo jenter er frekke,selv opptatte og bortskjemte!!!!!

Det er ikke alle som bor i byer som opp fører seg som skikkelige by mennesker.

Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å køyre traktor,være i fjøset og måke bæsj!1

Det er faktisk folk som trakker i din bæsj også!!Du er litt av en barbie-bortskjemt-jente
Tor Med Hammeren, 11.jan.2010 @ 21:08
En gjeng med 14tiser haha. Blondie, bli tørr bak øra før du begynner med politikk a.

Dette er jo verre en og høre på Rv en søndag uten lekser haha...

Lykke til i president stolen din, og unner deg alt vel. Nesten litt artig men når du er 19år

vil dette bare være ett flaut øyeblikk i live ditt. Men koz deg da Blody merry Haha lætis

Ps: Er altid greit og ha noe fakta og stille seg bak før en snakker om noe man ikke

har peilig på....
Kristin, 11.jan.2010 @ 21:08
Enig med '' anonym ML'' jeg er en skjikkelig by jente , men blir så irriter når folk driver å snakkr dritt bare fordi noen er forskjellige enn dem selv :-P uten bønder hadde det knapt godt ann å leve så snakk for deg selv :-L
kristina o., 11.jan.2010 @ 21:08
Hei har du link til den testen? jeg finner den ikke på vilbli.no :(
ok, 11.jan.2010 @ 21:10
anonym ml: t klaager du på at heidi alexadra henger ut bønder osv. og rett etterpå henger du ut oslojenter. Så jeg ville ikkesagt du er noe bedre en heidi i dette tilfelle.
Anonym, 11.jan.2010 @ 21:14
Du er så vanvittig teit! Det du sier om att traktorer bare går 50 km i timen,om de er så skate så få den feite ræva di i gang da!!! Håper de stygge tennene dine blir grønne!!!!Og att du blir(eller du er jo allerde) skikkelig feit!!!
Norunn Elise, 11.jan.2010 @ 21:16
(Y)
roflmao, 11.jan.2010 @ 21:17
sureeee... 15? hohoho. Kjære, man får noen FÅ år, og etter maks to år slipper man ut på

prøvetillatelse, kanskje før ;-) men dreping er nok ikke bedre, stakkars de pårørende da!

Omg, du er gal. Miste utstyret, herregud. Tenk om noen skulle skjære av deg puppene? WTF.
rikke sophie, 11.jan.2010 @ 21:18
du er drit pen og er utrolig smart. Digger bloggen din <3
Norman, 11.jan.2010 @ 21:20
Så det du sier er at, hvis noen allerede voldtar ei jente / en gutt, er det bedre å drepe personen, slik at h*n ikke må leve med problemene? Nei, nei, nei, frøken!

Forresten: Hvilken president er det du vil være for å kunne bestemme det i Norge?
Petter, 11.jan.2010 @ 21:29
OMG, jeg er helt enig. Det å voldta et annet menneske er noe av det verste som noen kan gjøre. Det er helt forferdelig. Mange her tenker nok ikke over alle de psykiske lidlsene som voldtekstofrene går igjennom. For det å begynne å tenke på at de som begår denne forferdelige forbrytelsen ikke skal få noen konsenkvenser for det er jo helt tåpelig. Og det får de jo ikke heller i Norge. De får hjelp med alt og slipper ut etter en liten stund.. Hva med ofrene? Mange kommer nok ikke til å greie å leve livet sitt normalt igjen, iallefall ikke på mange år.

Jeg er så for at man skal kutte av dem utstyret. Mennekser som voldtar må stoppe med det, og de skal bli straffet på samme måte. Et øye for et øye, en fot for en fot.

btw, din blogg er drittkul, elsker deg. Pink lady ofc
Susanne, 11.jan.2010 @ 21:31
Så utrolig bra sagt, Heidi Alexandra. Du har veldig mange gode tanker..
christina l, 11.jan.2010 @ 21:33
voldtekt er en helt forferdelig ting og jeg syns det er bra du prater om det. straffene i norge er alt for slappe så du skulle nesten tro de som lagde lovene var voldtektsmenn selv. (he-he)

men jeg er enig i det du sier at de skulle fjernet dems "edle deler". du sa helt smertefritt og jeg mener at de som ble voldtatt kan ta en kniv og kappe den rett av så kan leger elrns sy igjen det som er igjen. voldtektsmenn har jeg ingen sympati for og de kan brenne i helvete. hvis du noen gang blir president heidi, så innfør denne loven!!
Ann Emmely, 11.jan.2010 @ 21:33
har tro på deg! når du blir president håper jeg dette endres, liksom jeg tørr ikke en gang gå i byen alene pga voldteksmenn osv!
Elisabeth, 11.jan.2010 @ 21:35
Det er max 3 år for voldtekt. Så vet du det. Du kan få mer hvis det har vært grov vold innblandet, eller du har foretatt flere voldtekter. Men for 1 voltekt er det 3 år.
Malin, 11.jan.2010 @ 21:38
Helt enig i det du sier, det er sykt! Det er ikke så mye som 15 år engang, det er MYE mindre.

Fy fader, altså!
stausland, 11.jan.2010 @ 21:41
Er så altfor enig med deg! Norge har sykt mye "koselige" straffer enn de feks. har i utlandet. Og det er til og med mennesker som reiser til Norge og driver med kriminalitet fordi de ønsker å komme i fengsel, av den enkle grunn at de har det bedre i våre fengsler enn de har det i friheten. DET er sykt det. Burde så absolutt gjøres noe med!
Mari, 11.jan.2010 @ 21:52
Her er jeg faktisk enig med deg. En ting er å gjøre en dum ting i fylla. Drikker du deg full på en fest med masse ukjente, så må du nesten "forvente det". Sier ikke at det er riktig å gjøre det da heller, bare at man må passe på litt selv.

Men å ta en jente eller gutt som bare går forbi deg, eller er på feil sted til feil tid. Å bruke makt for å få seg et ligg. Skulle lett kappet av utstyret til disse jævlene med mine egne hender og øks ^^
martine, 11.jan.2010 @ 21:57
Og når du snakker om å såre folk! så skal du kanskje begynne å tenke på hva du legger ut på bloggen din :-)
Mina <3, 11.jan.2010 @ 22:04
Så enig,så enig. Håper virkelig noen kan klare å innføre president i Norge, jeg vil seff stemme på deg! <3
al, 11.jan.2010 @ 22:07
Når ble voldeket svart hvit?

Du er ikke nødevendigvis en dårlig person selvom du har voldtat noen. Det er grusomt at det

skjer og selfølgelig burde mennesker bli fortalt at dette er feil og straffes for sin handlinger

men du må ikke glem at voldektsmenn er mennesker dem også. De er kanskje blitt voldtat

når de var unge, eller kanskje de har hatt en lang deprasjon eller opplevd noe helt forferdelig.

ha sympati og menneske kjærlighet!

PS: ikke glem å tenk før du snakker(skriver)
Henne, 11.jan.2010 @ 22:12
Okei, jeg vet ikke helt hva jeg skal starte å si. For det første, gi faen i å bry deg om hva de andre sier om at du ikke har peiling på hva du skriver om, og at dette innlegget bare var helt idiotisk. Det er sant, så sant som det går ant. Den følelsen du sitter med etter en voldtekt, den er helt ubeskrivelig. Tro meg. Og De aller, aller fleste violdtekts saker blir henlagt, fordi de aller fleste mener alltid at det er jenta sin feil. Det er alltid det at "Jenta er lett på tråden. hun går lettkledd, hun er billig." osv osv ! Det er nok de aller fleste her som ikke vet hva de snakker om, når du mener at du sårer folk med dette. Når du blir voldtatt sitter du med en følelse av at du er helt tom. Det er ikke noe som er verdt å kjempe for. Du føler deg skitten, og du kan aldri bli rein igjen. Man tenker at det hele er en egen feil, for det er allid noe man føler man kunne gjort for og forhindre det. Men det er ikke det, en overgrepsmann har overmakten full ut, man har som regel ikke en sjanse, kroppen blir lammet. og etter en voldtekt føler man at folk ser ned til en, at det som skjedde var ene og alene en egen feil. Man kan ikke si det tilnoen, for det er for flaut. Den følelsen er det ingen som burde få føle, for du sitter med en sånn grusom frykt i ettertid, helt forjævlig. ingen fortjener det. Dette innlegget var VIRKELIG helt sannt! Kasterer alle overgreps men mener nå jeg også..
Martine, 11.jan.2010 @ 22:37
Jeg lurer veldig på hvilket land du har tenkt til å bli president i jeg?
, 11.jan.2010 @ 22:41
Heidi har rett for faen?!

skal man ikke få noe straff for voldtekt eller?

det er jo kanskje det verste som kan skje et menneske også må dere jo tenke på at det er folk

som faktisk liker å voldta, da bør man jo bure dem lengst så mulig inne ?
anonym, 11.jan.2010 @ 23:06
enig med deg! synes de burde få tatt vekk utsyret sitt
Ayane17, 11.jan.2010 @ 23:13
jaaa!! kastrere allle voldtektsmenn! det har jeg søren meg alltid syns! f*** dem så hardt ass!
Elise, 12.jan.2010 @ 00:10
Jeg er veldig enig i mye av det du sier. Men også enig i noe av de andre innleggene her. De som gjør sånne ting mot andre er syke i hodet sitt og trenger hjelp. At dette går utover uskyldige mennesker og at det resulterer i mange ødelagte liv er selvfølgelig forferdelig tragisk. Ingen andre enn de som er blitt voldtatt kan vel egentlig uttale seg om hvordan det føles. Men en ting er sikkert, det er helt for jævlig! Jeg tror aldri, at et voldtektsoffer vil få livet helt opptimalt igjen. Det er sånne ting som gjør noe med en, og som vil være med deg for resten av livet. Og selvfølgelig er det helt utilgivelig. Det "hjelper" på en måte ikke å sende overgriperen i et fengsel og at denne personen skal sone sin straff. For voldtekten er allerede utført, ingen kan skru tiden tilbake og den som sitter igjen utenfor murene og har livet sitt ødelagt vil aldri få igjen et normalt liv.

Men jeg er veldig enig i det du skriver, det skulle vært strengere straffer og hadde det vært opp til meg skulle de neggu ikke slept ut att idet hele tatt. Dette er en kjempe alvorlig forbrytelse og sånne ting skulle ikke vært henlagt i noen tilfeller. Det er sånne ting man sier som "Dem skulle vært kasterert, skjært pikken av osv" fordi man kjenner man blir provosert bare av tanken! Selvfølgelig er nok det neppe noe som faktisk vil bli tilfelle! Men at d er fristende - ja! Jeg synes derimot at de skal få en saftig pris å betale for å ha ødelagt et menneskeliv. Og de skal ikke få et godt liv i den tiden de fortsatt er her.

Å voldta et annet menneske er utilgivelig, dette burde vært slått hardt ned på! Mye harderer enn det, det blir gjort idag! Et menneskeliv kan aldri erstattes, et liv som blir ødelagt av andres mennesker syke, er det nulltolleranse til!

Veldig bra skrivd Heidi. Synes slett ikke at dette var et dumt innlegg. Du tar opp et tema som er forferdelig, men desverre gjennganger flere ganger i året.
Elise, 12.jan.2010 @ 00:14
Jeg er veldig enig i mye av det du sier. Men også enig i noe av de andre innleggene her. De som gjør sånne ting mot andre er syke i hodet sitt og trenger hjelp. At dette går utover uskyldige mennesker og at det resulterer i mange ødelagte liv er selvfølgelig forferdelig tragisk. Ingen andre enn de som er blitt voldtatt kan vel egentlig uttale seg om hvordan det føles. Men en ting er sikkert, det er helt for jævlig! Jeg tror aldri, at et voldtektsoffer vil få livet helt opptimalt igjen. Det er sånne ting som gjør noe med en, og som vil være med deg for resten av livet. Og selvfølgelig er det helt utilgivelig. Det "hjelper" på en måte ikke å sende overgriperen i et fengsel og at denne personen skal sone sin straff. For voldtekten er allerede utført, ingen kan skru tiden tilbake og den som sitter igjen utenfor murene og har livet sitt ødelagt vil aldri få igjen et normalt liv.

Men jeg er veldig enig i det du skriver, det skulle vært strengere straffer og hadde det vært opp til meg skulle de neggu ikke slept ut att idet hele tatt. Dette er en kjempe alvorlig forbrytelse og sånne ting skulle ikke vært henlagt i noen tilfeller. Det er sånne ting man sier som "Dem skulle vært kasterert, skjært pikken av osv" fordi man kjenner man blir provosert bare av tanken! Selvfølgelig er nok det neppe noe som faktisk vil bli tilfelle! Men at d er fristende - ja! Jeg synes derimot at de skal få en saftig pris å betale for å ha ødelagt et menneskeliv. Og de skal ikke få et godt liv i den tiden de fortsatt er her, selvom de en dag skulle slippe ut av fengselet.

Her snakker vi ikke om at om man har vært i fengsel er det ok, for da har man sonet sin straff. Hadde livet til offeret også vært opptimalt etter overgriperen kom ut og man kunne da skrudd tiden tilbake hadde jeg skjønt det. Men dette er i realiteten noe som ALDRI vil skje. Sårene vil kansje aldri gro. Eller skal jeg strekke det så langt som å si dype kutt?

Å voldta et annet menneske er utilgivelig, dette burde vært slått hardt ned på! Mye harderer enn det, det blir gjort idag! Et menneskeliv kan aldri erstattes, et liv som blir ødelagt av andres mennesker syke, er det nulltolleranse til!

Veldig bra skrivd Heidi. Synes slett ikke at dette var et dumt innlegg. Du tar opp et tema som er forferdelig, men desverre gjennganger flere ganger i året.
karoline, 12.jan.2010 @ 06:40
når kommer vidoene? som du sa du skulle ha mer av i 2010 jeg har ikke sett noe?
Christina, 12.jan.2010 @ 11:03
Til blant annet Lone og flere oppi her:

Det er omtrent det dummeste jeg har hørt! Hva som er grunnen til at personen gjør det har faen ikke en dritt å si! Det er ikke alltid samfunnet "svikter", og det er helt latterlig at dere unnskylder voldtektsmenn med "de hadde en vond barndom, de sliter selv" og alt mulig annet piss. Herregud, det har absolutt ingenting å si! Når man voldtar et menneske fratar man det menneske verdien sin, og retten til å bestemme over seg selv. Det blir bare en ting de tar, og ikke et menneske med følelser og liv. Skjerp dere! Er helt enig meg Heidi på akkurat dette punktet, (surprise surprise!) Fengsel i 20 år og om voldtekten er spesielt grusom/de har gjort det mange ganger, kan utstyret bare kappes rett av!
♥ Lizbeth Osnes, 12.jan.2010 @ 11:24
Kunne ikke ha vært mer enig med deg..

Min voldtektsmann er i tillegg pedofil, og ble dømt for pedofili og voldtekt på 25 jenter under 16 år (han er 34). Hvor mange år fikk han? 2 år. TOOOOO ÅÅÅÅÅÅÅÅR.
, 12.jan.2010 @ 13:48
Strafferammen for særdeles grove voldtekter er inntil 21 år under visse omstendigheter. Og grunnen til at den ilagte straffen ofte blir ganske lav er fordi det lett kan oppstå bevisproblemer mht. grovhet og skyld.
I den norske strafferettspleien er dessuten rehabilitering av straffedømte sterkt vektlagt. På den måten kan de komme tilbake til samfunnet og gjøre nytte i stedenfor å være en økonomisk belastning.
I tillegg er det viktig å huske på at de fleste forbryternettverk oppstår i fengsel. Og det er farlig!
Du har mange gode poeng, men noe unyansert.
, 12.jan.2010 @ 14:36
Det er jo ikke rart at det oppstår voldtekter, slik som unge kler og oppfører seg nå til dags, man legger faktisk i enkelte tilfeller opp til det selv! Allikevel vil jeg si at jeg føler veldig med de stakkars ofrene som ufrivillig har fått livet sitt totalt ødelagt. Stå på jenter, vær naturlig
Sara, 12.jan.2010 @ 15:12
Christina

12.jan.2010 kl.11:03

"Til blant annet Lone og flere oppi her:

Det er omtrent det dummeste jeg har hørt! Hva som er grunnen til at personen gjør det har faen ikke en dritt å si! Det er ikke alltid samfunnet "svikter", og det er helt latterlig at dere unnskylder voldtektsmenn med "de hadde en vond barndom, de sliter selv" og alt mulig annet piss. Herregud, det har absolutt ingenting å si! Når man voldtar et menneske fratar man det menneske verdien sin, og retten til å bestemme over seg selv. Det blir bare en ting de tar, og ikke et menneske med følelser og liv. Skjerp dere! Er helt enig meg Heidi på akkurat dette punktet, (surprise surprise!) Fengsel i 20 år og om voldtekten er spesielt grusom/de har gjort det mange ganger, kan utstyret bare kappes rett av!"

Veldig veldig enig med deg!!
Ole, 12.jan.2010 @ 15:54
Selv om du helt sikkert er veldig smart blir det nok en stund til du blir president i Norge...

Hva synes du er en passende straff for en som voldtar en bonde, Heidi?

Dessuten er straffen allerede på opptil 21 år
Kristine, 12.jan.2010 @ 17:00
Det er helt jævlig men mange voldteksmenn som i det hele tatt FÅR straff får som oftest bare et eller to år. Endelig sier du noe vettugt. En annen jævlig ting er at statistisk sett så mener 1 av 2 mannfolk at det er jentas skyld at de blir voldtatt. Mener de at alle skal gå i burka eller no mens de kan kle seg akkurat som de vil? Det var nok ikke alle i Norge som ble spurt men det er fortsatt helt forjævlig!
Susanne ;D, 12.jan.2010 @ 17:31
Jeg er heelt enig as!!!

Du skulle vært president nå ;) da hadde livet vært så mye bedre og enklere!! <33

Elsker bloggen din ;** <33
miriam, 12.jan.2010 @ 19:05
Bra innlegg, kunne ikke vært mer enig med deg :)
, 12.jan.2010 @ 19:12
I NORGE PLEIER DE FLESTE Å BARE SITTE 3 ÅR I FENGSEL. NOEN FÅ SITTER 15.
Janne C.R. Larsen, 12.jan.2010 @ 19:51
Jeg er enig i noe av det du sier, men hva med de mennene og kvinnene som blir dømt uskyldig? Det er faktisk mange frekke, hurpete kvinner (og menn) som lyver om voldtekter. Kanskje de er sjalu på en kjæreste o.l.? Hvem vet? Skal du da kappe av utstyret til menn og kvinner (ja, det finnes også kvinner som voldtar), selv om de er dømt uskyldig, og sette dem i fengsel i 21 år? Hva tror du skjer med _dem_ invendig?
, 12.jan.2010 @ 20:40
ENIG med ho janne!
Gabriella, 12.jan.2010 @ 21:00
Enig md dg for en gangs skyld.. I utlandet i mange andre land blir de satt på livstid og noen dødstraff (hvis det er lov i det landet da)
Line, 12.jan.2010 @ 21:05
Straffene er altfor milde, og altfor få saker blir oppklart! Jeg synes straffen for voldtekt og seksuelle overgrep burde ligge på 5-10 års fengsel, avhengig av hvor alvorlig forbrytelsen er.

Men så strenge straffer som du foreslår, det er nok ikke så lurt. Bare se på USA! Der har de myyye strengere straffer, inkludert dødsstraff. Likevel er det mer kriminalitet der enn noe annet sted i verden.
therese, 12.jan.2010 @ 22:05
du trenger hjelp...!
Mimi, 12.jan.2010 @ 23:34
Vet ikke helt, jeg... sakene skal sees gjennom av en jury, altså vanlige mennesker. De synes kanskje det er for mye å kaste en ung gutt i fengsel for en "feil". Hadde det ikke vært bedre om vi hadde mildere straffer så flere ble tatt? Og når færre saker blir henlagt, vil flere jenter tørre å si fra. Nå blir ca 90% av alle voldtektssaker henlagt, og mellom 90-98% av voldtekter blir ikke anmeldt engang.

Flere ville kanskje også tenkt seg om to ganger hvis sjansen for å bli tatt var større, uansett?
jeegveeetbest, 13.jan.2010 @ 17:53
voldtekstmenn skal bli kastrert, og norge MÅ få strengere straffer. Hørte dere om han gutten på 8 år, som ble drept i 2005? Kommer ikke på navnet nå i farten, men hadde det skjønneste smilet jeg noen gang har sett, og de søteeste, uskyldige øynene... stefaren som hadde mishandlet han i over lang tid og tilslutt drept han, fikk bare noen få år i fengsel, tror det var 5.. tenk da, for å ha mishandlet og drept et lite barn.. Og det som værre er at svindlere får den STRENGESTE straffen! Altså.. det er værre å stjele penger enn å ta livet av noen.. Med Norges straffer kan jeg jo bare gå ut, mishandle og drepe noen uskyldige barn, og chille i fengsel med flatskjermTV og celler som minner mer om hotellrom i 2-3år, før jeg er på frifot igjen, og kan fortsette akkuratt som før:)
Hmm..., 13.jan.2010 @ 20:03
Det første du burde gjøre før du skriver et innlegg er å sjekke fakta. Du skriver "unge gutter og jenter blir voldtatt hver dag, tror jeg". Dette er ren fakta. Det skjer, hver dag. Og ikke bare mister de selvtilliten, men mange av de tenker faktisk på hevn, eller verre, selvmord.

En annen ting du bør være klar over er straffen. 73 % av alle anmeldte voldtekter blir henlagt, og 4 % av de som får en rettssak blir frifunnet. De resterende 23 % får fra 14 dager til 10 års ubetinget fengsel (de får ikke prøvetid). Gjennomsnittet ligger et sted mellom 2-3 år.

En tredje opplysning; Norge er et MONARKI! Sjansen for at du blir president i KONGEDØMMET Norge er ganske liten. Og hvis Norge i det hele tatt skulle blitt en republikk (DET er at en president styrer), så vil det hvertfall ikke skje i din levealder.

Under den amerikanske revolusjonen tok det ca 30 ÅR før de klarte å danne en republikk, og presidenten skal gjerne ha litt livserfaring og peiling på politikk. Dette vil med andre ord si ca 20 år.

Så tenk deg selv om 50 år, (hva er du nå, 15?) når du er en ca 65(?) år gammel pensjonert dame, som skal bli president. Og du har ingen peiling på strafferegisteret i Norge i det hele tatt. Jeg er bare glad for at jeg bor i England innen den tid.

Lykke til!
, 13.jan.2010 @ 22:30
Dette var syykt bra!!

Det der er noe jeg har tenkt på lenge om hvorfor de gjør sånn?

De får nesten ikke straff en gang!!

Dette er det beste jeg har sett på bloggen din !!!
yo'momma, 14.jan.2010 @ 08:25
YOUR PHOTOSHOP SKILLS SUCK BALLS. SERIOUSLY.
..., 14.jan.2010 @ 20:12
Strafferammen for voldtekt er fra 14 dager til 10år.

Ofte er det under 4 år i fengsel.
silje, 14.jan.2010 @ 22:10
Blir dere aldri fornøyd eller? Det her hadde ingenting med henne å gjøre, hun sa bare at hun

synes voldtekt var fælt. Så skjerp dere, alt som kommer ut av munnen hennes er jo galt jo?

Haha, er vel heller dere det er noe galt med akkurat her..
SiwOrTrue, 18.jan.2010 @ 13:27
Strengere straffer vil ikke gjort noe bedre. Det de trenger er hjelp selv. Jeg mener det skulle vært et program for de som sitter inne med å bedre seg selv, få hjelp til det de sliter med. For det må jo være en grunn til at de er blitt som de er blitt? Am I making any sense here?
KAMILLA B, 18.jan.2010 @ 14:04
idiot

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits