.........

"Siden 1990 har over 100 nordmenn blitt drept av innvandrere.det er flere falne enn kompani linge hadde under siste verdenskrig. Politiet hevder de har kontroll. Til sammenlikning har nordmenn drept EN innvandrer siden 1945! Holmlia 27 januar 2001...(...)" Mann 37, nettby.

Jeg må bare... HAHAHAHAHAHA!!!!!

Nesten teit at rasisme faktisk er et tema. Det blir det samme som om noen skulle gå rundt og hate elefanter, drepe de og komme med stygge bemerkninger mot de. Antar ingen gjør det. Derfor er det litt patetisk..

73 kommentarer

<3Marie, 25.jan.2010 @ 15:22
sant nok...:P digger bloggen din<3
Pati<3, 25.jan.2010 @ 15:22
Enig med deg. Jeg er utlending og jeg synes at det er teit at folk faktisk kan være så hjerteløse og sier at utlendinger er dårligere mennesker.
, 25.jan.2010 @ 15:27
http://tweeter.faxo.com/Top_Justin_Bieber_Nation/2010/01 skriv litt om det da, hadde vært utrolig kult hvis vi havnet på 1.plass! :-D<3
, 25.jan.2010 @ 15:32
Jeg er enig. rasisme blir bare sett på fra en vinkel - nemlig om en hvit sier noe rasitisk om en som er mørkhudet. om en mørkhudet sier noe rasistisk om en hvit er det ingen som reagerer.
, 25.jan.2010 @ 15:35
enig ;)
Tina Sivertsen, 25.jan.2010 @ 15:38
<3
Marianne, 25.jan.2010 @ 15:44
sier jo en del om han som skrev det da..37 år og er på nettby..haha, get a life lissom :p
Anette, 25.jan.2010 @ 15:47
Kul blogg, så derfor ;

HEI forresten!

Jeg lurte på om jeg kunne få låne ett bilde av DEG, til en video jeg skal lage , som skal ha navn ; "blogger jeg ofte leser" ;)

Svar fortest mulig - helst på bloggen min<3
thebodyshop, 25.jan.2010 @ 15:47
Hmh. Jeg er enig.
Elin, 25.jan.2010 @ 16:00
Litt teit at det finnes rasisme, er enig i deg der. Men synes det er mere teit at du sammenligner UTLENDINGER MED ELEFANTER!!! Hallo, liksom? Og utlenginger kan være alt fra afrikanere til svensker, og en går liksom ikke bort til en svenske og sier: "Sotrør!"

Dessuten er det flere enn 1 utlending som har blitt drept av norske personer. og EN ting til. Hvis en utlending dreper, sier det norske folk at "Alle utlendinger dreper". Men hvis en norsk person dreper, da sier ikke det norske folk at "Alle norsker dreper". Det er ca 4,7 milllioner norsker her, og alle dreper ikke. Hvis vi sier at 100 tusen er fra utlandet, og 100 har drept noen, så gjør vel ikke alle det?

Sykeste jeg har hørt.
Anette, 25.jan.2010 @ 16:03
Jeg er helt enig! Det er ikke noe poeng med å være rasistisk...
, 25.jan.2010 @ 16:14
Hva har du spist i dag?
Ingrid, 25.jan.2010 @ 16:18
det er forskjell på å mislike noen pga hudfargen dems, og på å være imot innvandring.
Hannah, 25.jan.2010 @ 16:20
Applaus!!! Enndli no fornufti utav deg =D Stå på!!
ruth, 25.jan.2010 @ 16:23
kommer fra Homlia <3
S., 25.jan.2010 @ 16:40
Haha, Elin. Sorry. Men må dere liksom ALLTID ha noe negativt å si om det Heidi skriver ?
iddaelise, 25.jan.2010 @ 16:44
Heeipådei :D veldi fin blogg.

Shekk ut min blogg jeg har spørrerunde, så det er bare å stille.

www.iddaelise.blogg.no
iddaelise, 25.jan.2010 @ 16:45
Hvist dere virkeli har noe i mot henne å bloggen så hvorfor gidde å være inne på den ? å i værta

fall kommentere?
M, 25.jan.2010 @ 16:49
bra helt enig med deg.
ELISABETHALMIGHTY.COM, 25.jan.2010 @ 16:50
Fantastisk fornuftig!
VildeThoresen, 25.jan.2010 @ 16:56
Okeeeei? Det blir vel litt feil å hate fargede fordi de dreper nordmenn... Det er flere nordmenn som dreper hverandre, altså hvite som dreper hvite, enn fargede som dreper hvite.... Du er nå en smule rasistisk da...
Marthe, 25.jan.2010 @ 17:08
For ALT som står på nettby er jo sant.

Det endrer jo ikke at vi hvite har undertrykkt og drept mørke nesten siden vi viste at de fantest.

Her er det staten som må gjøre noe, det hjelper IKKE at du mener at vi har en grunn til å være rasistisk.
, 25.jan.2010 @ 17:14
DETTE ER FAEN IKKE RASISME, DET ER FAKTA.

Hvis en nordmann dreper en innvandrer, blir det en kjempestor sak ut av det, og det blir ekstra vekt på at det var en nordmann som drepte en innvandrer.

MEN, hvis en innvandrer dreper en nordmann, blir det ikke lagt noe vekt på at det var en innvanderer i det heletatt.

Og NEI, jeg sier IKKE at alle innvandrere dreper, langt i fra. Men det har seg faktisk slik, at det er mange flere innvandere som dreper, enn nordmenn. Dette er FAKTA, og ingen kan benekte fakta.
June, 25.jan.2010 @ 17:36
Dette må vere de smarteste du noengang har kommet med :)
LENE., 25.jan.2010 @ 18:02
Hun gamle damen på det bildet hadde veldig tynne ben i forhold til resten av kroppen, haha.
andrea, 25.jan.2010 @ 18:30
hahha lene :-) måtte bare le av det du sa :-D så vittig ;D

jeg er faktisk utrolig i mot rasisme. vi er jo alle på en måte

like uansett åssen farge vi har å huden eller åssen land og kultur vi har.

hvorfor er folk så himla i mot folk for det vi ikke er like på utsiden?
IngerMaria, 25.jan.2010 @ 18:38
hater rasisme! vi er alle like uansett hva slags farge vi er..
otilie, 25.jan.2010 @ 19:25
så enig, men tror det kan tolkes på litt forskjellige måter. F.eks; jeg er heeelt enig i det er at det er rart at rasisme er et tema. Men det virker litt som om du sammenlinger utlendinger med elefanter, og det blir litt feil...

Btw; skal du i komfirmasjonen til kusina di på Jessheim, i vår? jeg komfimerer meg samtidig og i samme kirke som henne, og jeg håper på å få møte deg!;) blogges!
Prellen, 25.jan.2010 @ 19:31
Jeg er mektig imponert! Jeg kan ikke huske sist jeg leste et innlegg på denne bloggen som handlet om ekte meninger, og som ikke virker som er skrevet for å provosere. Godt jobbet, H.A.! Og du har naturligvis helt rett.
Anne, 25.jan.2010 @ 19:41
Jeg er helt enig i det han fyren sier der, når dere hører om en drapssak her i Norge er 90% sikkert at det er en utlending som har gjort det.

Jeg liker dem ikke i det hele tatt, dette er min mening og sikkert mange andres :)
Karianne :D, 25.jan.2010 @ 19:42
Jeg er helt enig. Men skjønner at folk kan mislike de som kommer til landet vårt og bare snakker dritt om det og som ikke respekterer landet de har blitt velkommen til å bo i. Det er sånne personer jeg misliker sterkt. Ikke generelt alle utlendinger.

Fint innlegg, Heidi :)
.. hehe..^^)), 25.jan.2010 @ 19:44
Hvor gammel er du egentlig ?
Magda, 25.jan.2010 @ 20:39
OKEEEEII! slow down kanskje?

ska si dåkkar en ting,viss dåkkar ser på nyhetene så er d som OFTEST hvite folk som dreper hvarandre oke? utlendinger har ikkje alltid skylden her. tenk deg Heidi,du er i utlandet og ALLE bortsett fra deg å din familie var brune.og folk hadde plutselig begynt å hate DERE for ingenting.dere har ikkje jort NOE galt,men forde de har SETT på nyhetene at hvite folk fra NORGE pleier å drepe brune folk så begynner de å slenge drit og glane stygt på dåkkar,tror ikkje du hadde likt d nei,så ji fuckfisken i å tro på sånnt bullshit! å ikkje tro at ALLE utlendinger har en febrilsk trang for å drepe hvite folk,bare ta det chill å pass på DEG selv. sier ikkje at utlendinger ikkje jør noe galt,men prøv å se denne saken fra BEGGE sider før du åpner den bimbokjeften din neste gang du har noe å si? :)

P.S grunnen til at de fleste utlendinger flytter hit er ikkje bare på grunn av at de har det dårlig eller noe sånnt,kan jo hende at det er blitt krig i landet dies,så deirast SISTE utvei var å flytte til NORGE. å dåkkar hvite drar jo til hvarmere strøk om sommeren for å bli BRUN! tenk på den du neste gang du prøver å vere rasistisk mot noen BRUNE/SVARTE,du eller dåkkar prøvar jo febilsk å bli en selv så ser ikkje noen grunn til å misslike folk når di ikkje har jort noe galt mot selve DEG! eller har du en annen mening i hjerte? -.-''
hege, 25.jan.2010 @ 21:01
må bare få si at: HERREGUD, DERE ER LIKE TRANGSYNTE SOM ARBEIDERPARTIET!
selvfølgelig er det utlendingene som har mest skylden for vold osv her i Norge!
men gled dere; dra inn negerne, så skal vi se hvor morro dere får det da det plutselig er de som kaster ut dere! fordi det er det som kommer til å skje...
ER IKKE LENGE TIL STATSMINISTEREN VÅR ER NEGER, FOR FAEN.
jeg er ikke rasist, bare realistisk. og det, det burde dere være og!
Elin, 25.jan.2010 @ 21:02
Veldig bra innlegg, Magda :)

Og til S. Jeg skriver ikke negativt til Heidi, men til han derre mannen. Til Heidi skrev jeg at jeg syntes det var teit å sammenligne utlendinger med elefanter! :s
Magda, 25.jan.2010 @ 21:11
Hege har du problemar? negar? har du en søster eller en mor? gå å kall DE for negar du! de solar seg sikkart om sommaren eller kanskje annen ver dag for å bli NEGER? fuckface allså,utlendinger hadde ikkje bodd her visst de hadde et velg! landet dies har kanskje hatt krig å de trengar bare å få ly ovar hodene sine,å her kommar du å e rasistisk å siar at d ikkje e rasistisk ment? yeah right,tror ikkje du hadde likt om norge hadde fått krig å du måtte flytte ut til et annet land å folk begynte allerede FØR de ble kjent me deg å kalle deg for NEGER,SVARTING,eller HVITOST,HVITMALING,SNØMANN! eg har skrevet dette før å eg ska GJEEERNE skrive d igjen,d e ikkje utlendingar som har problemar her,d e verden! gud har forlatt oss å vi må klare oss på egen hånd,kan ikkje du fatte d? vel visst du ikkje kan har du virkeli ikkje noe liv,HEGE dølledøll!
, 25.jan.2010 @ 23:33
TVILER på at det er myyyeeeeee mer enn èn utlending som har blitt drept av en nordmann. Selvfølgelig er det det! :p Finnes jo så mange crazy people...
tasha, 26.jan.2010 @ 00:14
Hehe... Jeg må også si at jeg er imponert over et veldig etterlengtet fornuftig innlegg!
M.Kleive, 26.jan.2010 @ 01:38
Er virkelig nesten ALLE som har kommentert her inkl. Heidi Alexandra så jævlig dumme? Hva er gjennomsnittsalderen? 14? Herregud, hør på dere selv! Dette innlegget er SÅÅ langt ifra fornuftig som hun kan få det! Accch! Jeg gir opp..
kamilla, 26.jan.2010 @ 07:45
ble ikke han derre benjamin fra holmlia, han lille kid'en drept av norske a?
, 26.jan.2010 @ 09:04
jo kamilla, det stemmer. men når sant skal sies så var ikke benjamin innvandrer eller utlending. han var halvt og halvt, hadde norsk mor
, 26.jan.2010 @ 09:15
ELEFAFANTER ER SEXY! DE HAR JO STOR TISSEMANN, men du har jo for liten fittehull for de store tissene.... to baaaad for uuuu!!!!

HÅPER ALLE ELEFANTENE I HELE VERDEN VOLDTAR DEG. SENDER EN HEL ELEFANTFLOKK NÅ.. BARE VENT DU!!!
, 26.jan.2010 @ 11:53
for å sitere HELE innlegget;
Rasisme sa du? Siden 1990 har over 100 nordmenn blitt drept av innvandrere. Det er flere falne enn kompani Linge hadde under siste verdenskrig. Til sammenlikning har nordmenn drept EN innvandrer siden 1945! Holmlia, 27. januar 2001, Benjamin Hermansen ble stukket til døde. Seks dager senere går 40tusen i fakkeltog mot rasisme. Gjerningsmennene dømmes til 15 og 16 års fengsel. Natt til 1. november 1998 ble Rune Berg offer for en gjeng av annen opprinnelse. Hovedmannen var tilbake i Oslo-gatene før det var gått tre år. Ingen gikk i tog mot rasisme...
Anniken, 26.jan.2010 @ 12:51
rasisme vil alltid være et tema! Det er ikke noe du kan endre på.. og kansje det er patetisk, men for noen er dette innlegget patetisk.!
..., 26.jan.2010 @ 13:04
Jeg tror du burde krysskjekke kildene dine! Bli litt mer kildekritisk...

Nettby er neppe veldig troverdig...

Tror foresten det er like greit uansett at du bare lar temaet ligge!

Du underholder foresten en hel klasse med dumhetene dine opptil flere ganger om dagen - idiot!

3mk + pbg
Linn-Kristin Johannessen, 26.jan.2010 @ 14:57
Har du tenkt over at rasisme ikke bare er hvite som hater svarte, er faktisk motsatt også.

Så si alle utlendingene jeg møter er rasister.

Vi får ikke lov til å spøke om hudfargen eller relgion dems, for da

blir du slått ned med en gang, men om de gjør det mot oss er det helt greit. Så tenk

deg litt om frøken.
, 26.jan.2010 @ 15:22
Magda?

Det er da faen ikke noe galt i å si "neger" så lenge man ikke bruker det som et skjellsord. Det blir det samme som å si at det er helt forferdelig å si ordet "homo". Og ja, det er det hvis man bruker det som skjellsord, men i denne sammenhengen gjør vi ikke det. "Negro" betyr faktisk "svart" på spansk. Tard.
nora, 26.jan.2010 @ 16:38
vel, elefantene er jo utryddningstruet, så det er noen som dreper elefanter og.
Vår Kristin, 26.jan.2010 @ 16:48
"Litt teit at det finnes rasisme, er enig i deg der. Men synes det er mere teit at du sammenligner UTLENDINGER MED ELEFANTER!!! Hallo, liksom? Og utlenginger kan være alt fra afrikanere til svensker, og en går liksom ikke bort til en svenske og sier: "Sotrør!"

Dessuten er det flere enn 1 utlending som har blitt drept av norske personer. og EN ting til. Hvis en utlending dreper, sier det norske folk at "Alle utlendinger dreper". Men hvis en norsk person dreper, da sier ikke det norske folk at "Alle norsker dreper". Det er ca 4,7 milllioner norsker her, og alle dreper ikke. Hvis vi sier at 100 tusen er fra utlandet, og 100 har drept noen, så gjør vel ikke alle det?

Sykeste jeg har hørt."

Norsker? Døh! xD Hun sammenlignet ikke utlendinger med elefanter, hun bare understreker at hun syns rasisme er teit. Skal hun få kjeft for det óg nå?
hannah, 26.jan.2010 @ 18:05
det bullshitett er bare så ikke sant at innvandrere dereper flere enn normenn, det er bare såå dumt, men det er jo deg så da er jo alle andre enn deg dumme.

kjeresten min er innvandrer og han ble ganske fornærmet siden han er harmløs og verdens beste kjæreste.
Gustav, 26.jan.2010 @ 18:36
MANGE utrydningstruede elefanter blir drept hvert år! så det var nok et domt eksempel
, 26.jan.2010 @ 20:50
Man må ikke nødvendigvis være rasistisk fordi man er enig i det der. Jeg vil ikke kalle meg selv rasist, men jeg virkelig HATER innvandrere som kommer hit til norge og ikke følger norske regler. Jeg sier ikke at ALLE innvandrere gjør det, men det er mange av dem!

Det er helt sykt mange av innvanderne som dreper det kan dere ikke si noe imot ;)
, 26.jan.2010 @ 21:19
Omg, så bra at du legge ut et sånt innlegg, får d e jo jaffal ikkje rasisme i Norge. Eg kjenne eg blir litt oppgitt og lei at du velger å legge ut et sånt innlegg. D e ikkje nok med at når en innvandrer drepe någen eller voldtar någen så er mediene veldig opptatt av å få frem akkurat dette.

Og at en innvadrer velger å drepe har ingenting med rasisme å gjør, gjerne 1 av 100 tilfeller kan dreie seg akkurat dette, du må ikke glemme at det finnes kulturelle forskjeller. at du velger å skrive et slikt innlegg sier litt om deg selv.
, 26.jan.2010 @ 21:25
Vi kommer til Norge for en liten jævla grunn. Ikke lek at dere er ALL THAT bare fordi landet deres er så rikt, lille norge er så vakkert med fjorder og fjell og brunost og ski. VI KOMMER PÅ GRUNN AV FUCKINGS KRIGER, GET THAT IN YOUR FUCKIN HEAD, *******. Blablabla, innvandrere dreper, innvandrere er også mennesker, og dessverre er det sånn at noen mennesker dreper. HVOR MANGE GANGER I LØPET AV LIVET MITT HAR JEG SETT PÅ NYHETENE AT EN NORSK MANN HAR DREPT SIN KONE, ENKELTE GANGER BARN, OG EKS DAMA SI? HÆ? FYFAEN, I LOST THE COUNT OF THAT. Også sier dere med kjerring stemmen deres ''innvandrere, innvandrere, HA DEM UT FOR FUCKINS LORD's SAKE'' Men tenk to ganger, for helvette's faen. Mange av dere kan faen meg ikke skrive ordentlig norsk engang, skriver bedre enn mange i klassen min, så jeg dominerer språket deres også. HA. Jævla ender. Det er det enkelte av dere er. FAEN, FÅTT MEG TIL Å STEREOGENERALISERE JO, DAMN. JEG SIKTER TIL MENNESKER SOM ER ''IKKE RASIST - BARE REALIST'' MY ASSSSSSSSSSSSSSSSSSS. Dere finpusser på the fact at dere er rasister, og kaller dere realister. Hah.

Vel du, din jævla tard over her, mange norske dreper også, det kan du ikke si noe imot. Din ANDEUNGE, (PRØVER å bytte ut utrolig stygge ord med noe teit ;)

Hm andre her? *lese* wupp, fant et napp gitt!

Ho greia som kommenterte til Magda om neger snakk. JO, FAEN NEGER ER ET STYGT ORD. UANSETT OM DET ER ''FINT'' BRUKT ER DET LIKEVEL STYGT, U KNOW WHY? Man bruker det som et ord for å undertrykke svarte mennesker, get that? Uansett, UANSETT, U-A-N-S-E-T-T om du sier det til din bestevenninne or not. DET ER STYGT. Neger kommer fra det engelske ordet NIGGA som ble brukt i slavehandelen som et ord for å se ned på de svarte, og grunnen til at spanjolene har det som negro/negra vet jeg ikke, antagelig fordi det betyr svart, men as far as im concerned har spanjolene IKKE MISBRUKT ORDET, SLIK NORSKE HAR, AIIGHT? THATS THE FUCKIN ANSWER. så hold kjeften deres med negersnakk, hva faen skjedde med å si svart? I give up..

Linn-Kristine eller hvilket etternavn hu går under;

INGEN TILFELLER HAR JEG HØRT EN SVART PERSON KALLE EN HVIT EN... FOR HVIT/HVITING? U KNOW WHY? De respekterer folk i forhold til enkelte hvite og barnslige greier. ''HAHA, SOKKENE MINE ER SVARTE OG HVITE. DE FØLES KOMFORTABLE BEGGE TO. DER KOMMER MIN SVARE OG HVITE VENN. DE LIKER BEGGE FOTBALL'' (overtrøtt) skjønte dere poenget? vi er MENNESKER, MENNESKER, MENNESKER FOR ... *SUKK*.... HELVETTES SATAN FAEN! JEG ER UTROLIG PISSED OFF! DE TILFELLENE JEG SER SVARTE UNDERTRYKKE HVITE ER I GHETTO SLUMMENE I BACKYARDEN I NEW YORK, L.A. AND SO ON. DE GANGSTA FOLKA, U KNOW? Men ellers, så ser jeg det aldri. As i mentioned earlier - vi har respekt.

Orker ikke å kommentere andre tarder, maaan, im so IRRITERT AS HELL. FÅ OPP DET JÆVLA HUE DERES, DYTT INN KUNNSKAP... AND THEN SPEAK, FOR JÆVLIGHETENS SKYLD, aiight?

peaaaceeee. all over the world. svart, hvit, gul, rød, fiolett, gjennomsiktig, I ALLE DAGER, DET SPILLER NOE STOR JÆVLIG ROLLE, OMG OMG OMG, LYST TIL Å SLÅ TIL NOEN, GIVE ME A RASCIST RIGHT IN FRONT O MEEEEEEEEEEEEEEEEEH.

mwehehehehe..
, 26.jan.2010 @ 21:28
ikke du over, men du over over der igjen ;) DU MÅ VIST A POSTA INNLEGGET MENS JEG SKREV, DET SÅ JEG IKKE. :p

Og folkens. Jeg banna for å få provosere. :)
Ida, 27.jan.2010 @ 12:04
Det er jo ikke sånn at ALLE innvandrere dreper, men det er egentlig staten som legger opp til denne rasismen.

Hvis en hvit dreper en "svart" så blir det den saken ut av det!!

Hvis en "svart" dreper en hvit blir det sak av det også, bare at han blir satt i fengsel, får fullt av penger å har det bare godt innenfor murene.

De slipper liksom mer unna.

Det de kunne ha gjort med kriminelle innvandrere er å sende dem tilbake der de kom fra.

Men for de som kommer hit, ikke er kriminelle og jobber for å tjene penger og bo her, det er helt greit!

Verre med dem som kommer hit og krever og krever og bare henger rundt uten å gjøre noe fornuftig!

Min mening =)
Elise, 27.jan.2010 @ 12:09
Heilt Enig med Alexie! Skam BRA at du tørr å skriva sånn!! =)

Det e forskjell på ein flyktning og ein asylsøker. Ein flyktning e ein som virkelig MÅ rømma fra landet sitt fordi det e krig i landet dis. Å seff må Norge prøva å hjelpa de!

MEN ein asylsøker e ein som FRIVILLIG komme te norge, for å tjena mer penger. Å med å tjena mer penger betyr det at mesteparten av de leve på SOSIALEN! for de som faktisk jobbe her i landet, e det heilt utrolig irriterende at det sitte utlendinger her som aldri har gjort ein drit for å prøva å få jobb, ska leva på penger som ME har jobba for!

I Stavanger va det i 2009 19 voldtekter i gjort av ein taxisjåfør. 17 av 19 voltekter blei gjort av UTLENDINGER! Det e fakta! trenge iche ver rasist for å skriva sånn!

Uansett, eg har ingenting imot de utlengingene men me har for mange av de som snylte på staten å som komme her å ser på norske jenter som horer! DE har eg någe imot!!!

Å det e bullshit at utlendingene iche kan ver rasister, det e jo de som skrike rasist kver gang ein med lyse hud ser litt stygt på de!! Koffor e det folk som faktisk meine at bare fordi du e svart kan du iche ver rasist?

å te den personen over, jo eg hørre svarte kalle kvide personer for kvidinger heile tiden! så ta det pisspreiket ditt om at svarte respektere kvide ein aen plass! for me vil iche hørra det!
, 27.jan.2010 @ 15:35
NEGER OG NIGGA ER IKKE SAMME GREIA, okei?

Lol. NEGER kommer fra NEGRO, det spanske ordet for svart.

Men ordet NIGGER, det ER et stygt ord, det har jeg aldri sakt noe annet om.

Og dere er sykt nærtagne hvis dere ikke tåler å bli kalt neger, så lenge det ikke menes undertrykkende. Hva skal de på spansk si om en svart person da? Tenk på det du...
, 27.jan.2010 @ 17:30
har ikke noe mot negere generelt, vaskemenn og sånn er ofte kjempehyggelige, menn det er de jævela walla negerene og pakkisene jeg ikke kan fordra. det er de som ødelegger landet !!
Marita, 27.jan.2010 @ 17:40
Jeg syns det er artig at du sammenlikner svarte/fargede mennesker med elefanter.
Lol, 27.jan.2010 @ 17:50
morro hvordan du blogger om hvor dumt det er å diskriminere innvandrere, når du samtidig mener at uteliggere burde kastes ut av landet...
umbro96, 27.jan.2010 @ 18:54
Skullerud skole har jo vunnet Benjamin prisen . Og skolen er fri for mobbing , så ta den a !<3

Kul blogg Heidi !
Karoline, 27.jan.2010 @ 20:01
Jeg er mørk i huden men er helt Norsk mren min er adopptert derfor hater jeg rasisme
, 27.jan.2010 @ 20:13
OKEY, DERE GREIER OVER HER SOM KOMMENTERTE KOMMENTAREN MIN;

Elise:

Asyksøkere.. De fleste kommer hit fordi de har det rett og slett ikke så greit i landet sitt, eller kanskje de vil utforske verden elller fordi de vil få bedre muligheter inne jobb o.s.v. De som kommer hit for å gjøre bråk, fuck dem, de bryr jeg meg ikke om siden jeg ikke er en av dem. Oddsen for at jeg blir værende i Norge som voksen anywayz er liten slik som forholdene er nå. Blir synd for meg som kan norsk bedre enn morsmålet mitt og greier, men det får gå. ANYWHO, back to the main point again; Fuck statistikkene deres. Jeg er ikke uening, men hvorfor må dere alltid sammenligne utlendinger og norske? God damn, vi er mennesker, as i said, og dere kan godt sende dem tilbake, men tenk på dette; de har kanskje opplevd masse fælt i landet sitt som har fått dem til å tenke ideologien ''vold løser problemer'' og det er kanskje med den tankegangen de gjør masse bråk? Ever thought of that? Guess not. Men så er det jo noen jerks som kommer og gjør bråk med klar samvittighet. Dem kan godt sendes tilbake, om dere så jævlig ønsker det. Og det med at svarte kaller hvite, hvite. Whuut? Never heard of that, though. De kan uansett ikke si det for de lever i Norge der de er hvite. Så de tror jeg ikke mener det så jævlig mye. Bryr meg langt oppi nowhere at du ikke vil høre det. Se bort da faen. --,

Og du anonyme med enda mer nigga snakk;

Jo, det er det samma, bare at ''nigga'' er mer sleng ord og mer abuse mot svarte enn neger er, for neger er bare norvagisert av det spanske ordet negro, aiight? Jeg liker ikke å bli kalt det nei, for selve ordet i seg selv har et budskap ''svarte-aint-nothing'' men det at spanjolene har det definert som SVART-FARGE er helt okey, fordi de ikke har et annet ord for svart. Men dere norske? Hva er faen meg pointet? Dere har TO.. TO JÆVLA ORD SOM DEFINERER SVART-FARGE which is SVART & SORT. So whats the god damn point, med å gjøre andre mennesker sure med å si et ord de synes er nedverdigende? DEAL WITH IT, de SYNES DET ER NEDVERDIGENDE. Mine forfedre, my fellow africans, ble sett ned på og kalt NIGGAS så hvorfor i helvette skal jeg synes det er HELT OK å bli kalt neger? Fyfaen.

Du andre anonyme som snakka om vaskemenn;

First of all, HVA FAEN MENER DU MED VASKEMENN? Mener du at alle svarte er vaskemenn? HAH :L *Ler* That sure made my day....... Sier litt ... Nå gir jeg opp sånn seriøst. Jeg føler jeg snakker med.. Neh, whats da point anywayz? Men kan du definere ''walla negere''? Hold dere saklige, i det minste! HERREGUD A!

Og sånn a thought-vekker;

Verdens mektigste mann er svart. Barack Hussein Obama er verdens mektigste mann at the moment. Han kunne, om han hadde lyst, bygd atomvåpen og sendt dem over Norge, in no time. Han hadde knust den lille hæren deres i 2 dager og Norge ville blitt utslettet for godt. Tenkt på det? Dere rasister kan tenke på det, ok? Blabla, Norge og Amerika er venner, I KNOW, men jeg sier han KUNNE drite i den jævla avtalen dere har med Amerika og han kunne blowe dere i lufta.

Haha. jeg kaller det eid as.
victoriahelgerud, 27.jan.2010 @ 22:12
Til anonym som har store språkproblemer, mye sinne og null brains. Du snakker om "vår lille hær", så du er ikke en del av det norske lan/samfunn ettersom det er vår hær? OK, godt å vite. Håper ikke du ringer politiet heller da, hvis du trenger hjelp ettersom det er VÅRT land og tydelighvis ikke ditt ifølge deg. Håper du ikke bruker VÅRES sykehus ettersom du ikke er den del av det norske samfunn, håper du ikke får penger av staten på noen som helst måte slik 80% av somalierne i Norge gjør etterrsom du IKKE er en del av Norge:) Men kan du ikke bare reise ett annet sted da ettersom du har så mye problemer med Norge og nordmenn.Du kan reise med Krekar:) Vi kan sikkert starte en innsamling aksjon så du får en enveis billett ut fra dette fæle slemme landet:) Bar si ifra, kan kjøre deg til gardermoen selv:)
Mette, 28.jan.2010 @ 01:36
Den lille biten me tekst som den gamle mannen hadde på profilen si på nettby er bare helt idiotisk!

Det er forskjell på drapene! Drapet på Benjamin var et hat drap, pga. hudfarge. Slik er det ikke med resten og jeg tror hele den "statestikken" er no oppfunnet bullshit!

Folk må lære seg å se forskjell og ikke skjære alle under en kam.

Det er ikke noe jeg har mindre til overs for enn rasisme!
Ida, 28.jan.2010 @ 18:57
Åh, herregud.. Jeg har lest alle kommentarene nedover og blir så jævlig provosert. Spiller ingen rolle hvor unge folka som kommenterer her er, ALLE skjønner at mennesker er mennesker. De som er så jævlig trangsynte når det gjelder "utlendinger" burde prøve å bo et sted utenfor bygda og se fler en bare hvitfargede mennesker. Hvis dere hadde gitt slipp på den frykten dere har for det ukjente, hadde dere skjønt hvor mye fantastisk innvandrere tar med til landet vårt. OG, kjære deg som har skrevet en laaang kommentar her oppe, regner med at du er innvandrer, jeg kan forsikre deg om at ikke alle ikke-etniske nordmenn (det er det dere er når dere bor her) er hyggelige. Jeg er enig i mesteparten av det du sier, men som du selv sier mennesker er like, no matter what shape, size, colour or beliefs, så da kan du ikke si at alle innvandrere har respekt, for tro meg, det har de ikke. FORDI DE ER MENNESKER!! Og til brukeren av n-ordet her oppe, bare dropp den. Så lenge man går rundt og kaller hverandre ting som er fornærmende kommer vi ingen steder. Seriøst. Gud, jeg blir så oppgitt av slike ting! Hvordan kan noen si utlendinger dreper så så mange, og nordmenn har drept en?! Benjamin ble løpt etter, JAKTET NED, og drept av noen som mente han skulle dø fordi han var "under" dem. Og tenk hvor mange saker som ikke har blitt løst? Mordere som fortsatt går fri? Kriminelle kommer også i alle slags former og farger, det må dere bare få inn i hodene deres. PEACE AND LOVE PEOPLE!!!!!! Hah. Takk for meg
Against da god damn rascism, 28.jan.2010 @ 19:36
Jeg har språk issues? Take a second look at your writing, missy. Hehe, jepp har sinne, men jeg har en grunn du ikke tar tid til å lese. Eller så kan det være at hvis jeg skal skrive ned alle tingene jeg har on my mind så blir det en del banning, og da må jeg bruke tid på å hviske ut banne-ordene, og det tar sin tid, believe me. YEZ, I GOT ANGER. Null brains? Jeg har brains og man trenger heller ikke å være brainless bare man mener noe. Er det sånn at du flyr på alle som ikke synes Norge er så rettferdig som landet står frem som? Nai, så kom ned på jorda igjen, don't get high and flyyyy.

And, jo jeg er en del av det norske samfunnet. Jeg er født her, så kan ikke si jeg hadde så mye choice either, hoho ;) (''Tydeligvis'' skrives uten H, by da way.) Hell no, Norge er faen ikke mitt, har ikke sagt det heller, så ikke få mine ord og omformuler dem til ditt crap, aiight? Joa, dere er greie sånn sett, sykehus og politi og sånt, utrolig koslig at dere er åpne mot andre mennesker, stor pluss. Er ikke alt jeg misliker med Norge vettu. Jeg digger Norge, men ikke 100 %, please, don't misunderstand me. Jeg får penger fra staten jo, but again, not my choice, jeg eller mora mi får barnetrygd, cause' im still a child, yo? Men nei, jeg skal faen meg utdanne meg, gå på universitet/høgskole og ikke leve på sosial, om det er det du tror ;) Som sagt, gi faen i å stereogeneraliser. Bare du ser en somaler leve på sosial betyr det faen meg ikke at somalere lever på trygd all day, everyday, key? Hold kjeft med det bullshitet ditt a, har du faen meg tatt og undersøkt jobben til absolutt alle somalerne i Norge? HELLOO, WAKE-UP CALL! HAHAHAHA. Jeg ler. Patetiske jente. Heeeell, you made me laugh, cutie.* (!)*

''Men kan du ikke bare reise ett annet sted da ettersom du har så mye problemer med Norge og nordmenn'' Hold kjeft, din larve, du bestemmer ikke om jeg skal stikke eller bli i det perfekte landet ditt, ok? OG NEI, jeg skulle faen meg reist til mitt hjemland nå om jeg kunne, men dessverre er det sånn at jeg er under 18 og ikke har ansvar over meg selv, in other words; kan ikke reise alene, og vanskelig å få med familien, når de har jobb her and so on, key? Ta med Krekar? Hohoho, han er tøffere enn deg og faren din. Den var så dum, at jeg ikke gidder å svare no konkret på --, Kjiiift, a, trenger ikke deg og dine oneway tickets, har penger sjæææl, doeee. But as i said, can't travel right now. (''Bare'' skries med E til slutt) Og så barmhjertig av deg å tilby deg å følge meg til Gardermoen :) Dessverre er det sånn at jeg ikke trenger en som deg til å følge meg, cause' i can find the way myself. <3 Du har sikkert ikke vært i Gardermoen engang, or utlandet, annet enn Sverige og sånne skandinaviske land. Du synes det er så perfekt oppi Norge at verden kan man gi faen i. Well, people cant change, as they say :)
Against da god damn rascism, 28.jan.2010 @ 19:43
Og du Ida;

Jeg er ikke innvandrer, eller, foreldra mine er, men jeg er født her. Im just like you ant those other norwegian kids. Jeg sa ikke at alle innvandrere er perfekte, langt i fra, men jeg er så utrolig irritert over folk som stereogeneraliserer, sånn som hu larven over der. Make me sick, seriøst. Jeg skjønte ikke helt alt du sa heller, men så lenge du ikke er en trangsynt rasist, its cool with me.
Nicole<3, 30.jan.2010 @ 21:15
fuck rasimse!
Janne C.R. Larsen, 31.jan.2010 @ 03:08
Men så foregår ikke rasisme bare mot 'utlendinger'. Er mange 'utlendinger' som er rasistiske mot såkalte 'hvitinger' eller nordmenn osv.
Motti, 31.jan.2010 @ 17:15
Gud jeg blir så frustrert over enkelte. Et menneske er et menneske. Om vi ikke kunne se farger, hadde alle vært grå. Vi er alle mennesker, uansett, med forskjellige meninger, kultur, og ja, forskjellig hudfarge. Men hudfargen bestemmer ikke oppførselen din! Miljø, kultur og oppdragelse bestemmer oppførselen din! Man kan ikke si at hvite dreper eller brune dreper eller gule dreper, si da heller at mennesker dreper!

Utlending: Mennesker fra et annet land. Dette andre landet kan være alt fra Iran til Somalia til Sverige.. Forsiktig med utrykk dere ikke tenker over betydningen av. Når vi er i andre land, er vi utlendingene. Alle de eldre (og andre) som bor i for eksempel Spania, men kommer fra Norge, er der utlendinger.

Det er også forskjeller folk ikke tenker over når de ser en med annen hudfarge enn seg selv. Denne personen kan være flere ting, om man på død og liv må putte folk i bås. Personen kan være flyktning, asylsøker, innvandrer, turist, født i Norge av generasjonsinnvandrere, født i Norge med mor/far fra Norge og mor/far fra et annet land, adoptert.... Uansett disse faktorene vil denne personen ha andre trekk/annen farge... Men han/hun er et individ, med en egen historie, og en egen personlighet. De med utrolig fremmedfrykt, spørr de om historien til vedkommende? Kanskje vedkommende er mer norsk enn det vedkommende trodde? Poenget her, er at man ikke kan dømme folk etter utseende. UANSETT. Farge, trekk, stor, liten... Det er det som er inni som teller. Om man er drittsekk eller ikke, det kommer ikke fra utsiden!

At folk demonstrerte da Benjamin ble drept, hadde den enkle grunn i at drapet var rasistisk. Ikke bare fordi Benjamin var mørk, men fordi han ble drept for det. Fordi grunnlaget for drapet lå i at han var mørk. Altså et rasistisk drap. Det er forskjeller der også. En hvit person kan drepe en farget person uten at motivet er rasistisk. Men med Benjamin var det rasistisk. Og det er dette som reageres på. Om en hvit person blir drept av en farget fordi han er hvit, gjelder jo selvsagt rasismeparagrafen der også. Men dette er rett og slett et så skjeldent, om ikke ikke-eksisterende tilfelle, at det så langt ikke har blitt tatt i bruk. Man må jo se på HVORFOR noen blir drept, ikke bare at de har blitt drept. Ble noen drept i selvforsvar? Under et ran? Voldtekt? Forsettelig eller uaktsomt? Hevndrap? Drap under påvirket tilstand? Rasismedrap? Det er alltid en grunn, men grunnen er ikke allid rasistisk.

Dette ble lengre enn tenkt, men jeg mener det er svært svært viktig å se forskjeller. Å se på mennesker som individer, ikke som en del av noe større. Hudfargen spiller ingen rolle, det er det som er inni som teller, uansett hvor kjise det er å si!

Trangsynthet er en farlig ting...

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits