Herregud, hva driver Norge med?!

Nå er jeg hjemme fra frisøren, forteller mer om det senere, hihi =D. For nå må jeg bare få frem mitt store sjokk. De karikaturtegninene av Ibrahim, buddah eller mohammed (husker ikke hvem av dem), har tydligvis blitt trykket igjen. Og alle vet godt at det er imot dems lov. Og de bor i Norge de også. Ikke nok med det, men det blir trolig illere konsekvenser en sist. Det er vel kanskje ikke mer enn to dager siden jeg fortalte om at jeg var redd for at det kunne bli krig i Norge. Og hva skjer? Norge går nesten inn i den med begge føttene. Noen ganger, er det faktisk viktig å ha noe respekt.

Musen virker btw. Og "gammelt" bilde :)

119 kommentarer

tina, 09.feb.2010 @ 18:48
bilde var fint du (a) <3
, 09.feb.2010 @ 18:48
Tror ikke du er den rette personen til å prate om respekt.. Mye av det du skriver er direkte respektløst.
tina, 09.feb.2010 @ 18:49
haha, sjalu på heidialexandra? derfor du kommenterer dritt? :)
<3Emilie, 09.feb.2010 @ 18:51
Jeg hørte deg på radioen :D
IngeborgIngeborg, 09.feb.2010 @ 18:53
Helt enig Heidi! det er dritt teit av dem! -.-
Tralala, 09.feb.2010 @ 19:00
Norge trykker det for vi står for noe som faktisk gjør at DU kan skrive denne bloggen uten å bli avstengt, anmeldt og alt som verre er: ytringsfrihet. Vi trykker bildene for å vise at - dette er et fritt land! Begynner vi med èn tegning som skal forbys, kan hele landet havne som i Russland under den kalde krigen. Kontroll over alt - nyheter, tv, BLOGG osv..

Det var kanskje å overdrive, men poenget er: Ytringsfrihet. Det blir ikke krig av slikt. Har det noengang skjedd at noen har erklært krig mot et land pga en tegning? Nei.

BTW: skal det vi trykker kontrolleres, hadde vi da hatt bloggere?
ღ Mah Style ღ, 09.feb.2010 @ 19:14
Ja, det er i mot loven deres.. Det er jo strengt forbudt!!

Du er blitt så mye penere enn du var før Heidi!! Sykt fine bilder også :)
Film! Film! Film!, 09.feb.2010 @ 19:16
Ja, jeg vil høre om respekt av jenta som menter at alle funksjonshemmede burde settes bak Berlinmuren. :D
WWW.TuridNordvik.BLOGG.NO, 09.feb.2010 @ 19:17
Gleder meg til å se.

Forresten, jeg er tilbake på blogg no! Tidligere TURID ALEXA, nå WWW.TURIDNORDVIK.BLOGG.NO
kaia, 09.feb.2010 @ 19:19
omg, hørte deg på radioen akkurat nå. herregud, veit ikke helt hva jeg skal si jeg
- Jannicke, 09.feb.2010 @ 19:19
BESØK BLOGGEN MIN : )
jhjhjh, 09.feb.2010 @ 19:21
Ja, Heidi! Fortell oss om hvordan du respekterer funksjonshemmede!! ;)
HEIDI UTEN SMINKE!, 09.feb.2010 @ 19:24
http://juntafil.no/generelt/livet-som-barbie
Kristine, 09.feb.2010 @ 19:25
seie du som kritisera funksjonshemma persona, gth
maiv, 09.feb.2010 @ 19:29
Ja, jeg er helt enig med deg der. =) men på en annen siden bor de i Norge, og i Norge har vi noe som heter yttringsfrihet. Skal ikke folk som bor i Norge respektere norsk lov?

Som sagt så er jeg enig at selvom vi har yttringsfrihet, så er det å tulle med guden deres å utnytte yttringsfriheten litt for langt. =)
<3<3, 09.feb.2010 @ 19:30
Ååå.... herregud! Jeg leser sykt mange blogger men INGEN er så negative som din, hver gang jeg sjekker din kommer det altid en negativ eller sjip overskrift.
, 09.feb.2010 @ 19:35
når de kommer til norge, får de bare godta reglene som er her. vi kan ikke bøye oss etter deres regler. hvis vi skal det, vil norge gå under, fordi vi har folk av forskjellige religioner og raser i norge. de som kommer til landet bør følge norges lover, hvis ikke kan de dra seg tilbake til det landet de kommer fra!
, 09.feb.2010 @ 19:37
dessuten, hvis vi skal følge reglene til muslimene, må vi alle bli muslimer, for i deres hellige bok står det at de skal få hele europa til å bli muslim. Lyst til å omvende deg for muslimer som ikke har respekt for at vi trykker et bilde i en avis, Heidi ?
Melissa, 09.feb.2010 @ 19:38
Sant det.

Kan du ikke legge ut et bilde av deg? :D

Utrolig spent!
Anonymuuuus, 09.feb.2010 @ 19:41
uansett dere jeg vill ikke krangle eller noe men vi bør ha RESPEKT for andre relegioner assa .
Susanne, 09.feb.2010 @ 19:42
enig med deg heidi! :)
Sara, 09.feb.2010 @ 19:46
Stygga! Glad jeg ikke er deg =)
Lava WD, 09.feb.2010 @ 19:47
hva vet du om respekt ?
Model&Vertinne - SarahSæter, 09.feb.2010 @ 19:47
hmm, skumle greier :S
<3, 09.feb.2010 @ 19:47
Hørte deg på Juntafil ! Hihi <33
Ingrid, 09.feb.2010 @ 19:53
DU av alle personer, burde ikke uttale deg om respektløshet!
monicababe! :), 09.feb.2010 @ 19:59
haha,ja det har jeg også hørt, men synes det er dumt at de stopper alle drosjer osv, så ikke de som trenger taxi kommer seg noe sted, huff.
, 09.feb.2010 @ 20:05
verre, ikke illere
Julia og Andrea, 09.feb.2010 @ 20:07
Helt enig. Jeg er livredd krig og synes vi burde vært mye mere forskiktig med hva vi gjør sånn offentlig liksom. Jeg visste ikke at de var trykt igjen, for det er jo bare idioti. Da spredde bildene seg over hele verden. Til flere verdens deler osv. SERR! Jeg blir nesten sint på vårt eget land. Sånt må man ha respekt for. De har jo ikke gjort noe galt mot oss i hele tatt. Den eneste grunnen til at folk hater muslimer er fordi de innerst inne er en jævla liten rasist, de vil bare ikke innrømme det. DET STYGGESTE JEG VET ER RASISTER!!!!

også synes jeg de kommentarene lengre opp bare kan holde kjeft. For en gangs skyld har Heidi kommet med noe veldig fornuftig og dere trakaserer henne skikkelig for det!!

Slapp av!
, 09.feb.2010 @ 20:10
er du dum? eller spiller du bare? så du nevnte noe i det forrige innlegget om at jorda mulingens ikke var rund. det heter tyngdekraft min venn. har du hørt om det? å om det var ibrahim,eller mohammed. håper virkelig du spiller dum.
Ingrid Strømsheim, 09.feb.2010 @ 20:11
Herregud! Du virker så smart altså.. Jeg skulle ønske jeg kunne komme på så mye smart som med ibrahim og buddah og mohammed og sånt. Jeg er skikkelig misunnelig på deg altså. Åh! Hvorfor kan ikke alle være like smart som deg, verden hadde vært et myyye bedre sted! Klemzzzz
Jenny, 09.feb.2010 @ 20:22
Helt enig Heidi Alexie, sinnsykt idiotisk av nordmenn som disser Ibrham og Buddah, tenk om noe gjør det med Jesus, da klikker det for oss nordmenn. You go gurl.
ANGY <3, 09.feb.2010 @ 20:23
De tegningene har full rett til å publiseres. Det handler om ytringfrihet og ikke respekt. norge er et demokratisk land, har du noe du vil si, mene eller tegne har du full rett til det. Ifølge deres lov ja. Bor de i Norge skal de tåle slikt. Synes det er så synd at du skal uttale deg om ting du ikke har peiling på xD han heter muhammad :) buddah og ibrahim? hahahahahhahahah
, 09.feb.2010 @ 20:27
Hvet .. Hallo hvor dumme er vi :S

Vi hvet jo hva som sjedde sist O_o
Marte, 09.feb.2010 @ 20:35
HERREGUD !

Jeg synes faktisk at du har et bra poeng. Jada, vi har ytringsfrihet i Norge - men det er snakk om RESPEKT for andres religion. Det er bare helt utrolig unødvendig å trykke de tegingene. Selvom det kansje ikke var så smart av Heidi å skrive det om funksjonshemmede - så er det ikke det hun skriver om i dette innlegget! Dere burde ta dere sammen, dere sier at Heidi ikke har noe respekt for andre, men det har faen ikke dere heller hvis dere syntes at dette er et dumt poeng og at det er helt greit at de tegningene ble trykt. Det er utrolig unødvendig og respektløst - det er ikke snakk om hva Heidi har skrevet før, eller hvilke regler vi har i Norge. Hele verden raser ikke sammen bare fordi vi har litt respekt for andre mennesker og dere religioner og kulturer. Skjerp dere og tenk litt før dere skriver.
silje, 09.feb.2010 @ 20:36
for din informasjon, det er muhammed de har tegnet ;) hver gang jeg har gjort noe dumt, eller er lei meg, går jeg inn på bloggen din, og gjett hva? Jeg føler meg såå mye bedre, og takker gud for at finnes folk som dummere enn meg! du får meg alltid på så godt humør Lene Alexandra.. opps Heidi Alexandra.. er så lett å ta feil av dere vet du ;)
Britt, 09.feb.2010 @ 20:42
Tror faen meg ikke på at du har vært til frisøren. Hadde du vært det, hadde du jo lagt ut bilde vil jeg tro.

Og hvor ble det liksom av bildene fra kjolen og det berømte ballet??

Bare tull dette..
ida, 09.feb.2010 @ 20:42
http://juntafil.no/generelt/livet-som-barbie uten sminke ;) syns det var pent uten også jeg, du var helt lik
M, 09.feb.2010 @ 20:50
Bra skrevet ;D
Siri, 09.feb.2010 @ 20:52
Det er en fin måte å vise hva vi står for og vise vi ikke går ned på kne bare fordi de brenner noen flagg
synne, 09.feb.2010 @ 20:57
i norge har vi ytringsfrihet. altså, vi kan si og mene akkurat hva vi vil. Jeg skjønner de reagerer på det, men til sist er det faktisk vi som har full rett til det. De overreagerer. Det er jo bare en død mann!? menmen, de må nå tro hav de vil. De har jo ytringsfrihet de og. Så lenge de ikke begynner med vold da ;)
Lisa, 09.feb.2010 @ 20:57
herregud så pen du er uten sminke !
annie, 09.feb.2010 @ 20:59
respekt ja... sier jenta som vil ha alle fungsjonshemmede adskilt fra alle "vanlige mennesker" med en berlinermur...
Emilie, 09.feb.2010 @ 21:00
Åh. Jeg merker at jeg blir skikkelig sur av å lese bloggen din. Du har nesten alltid noe negativt å si, eller noe spydig mot andre. Før likte jeg å lese bloggen din fordi jeg fikk meg en god latter, men nå merker jeg at etter jeg leser innleggene dine blir jeg sint, irritert og sur etterpå. Du er alltid misfornøyd med noe. Huff huff. Glad jeg ikke er deg ;) Egentlig kunne jeg holdt meg for god til å skrive en sånn kommentar, men måtte bare. Du er jo en søt jente, hvorfor ikke være litt positiv noen ganger? Og vær så snill, alle innleggene om hvor pen og perfekt du er, kan du spare meg for.
STINE FAKTISK , 09.feb.2010 @ 21:06
jeg er faktisk enig med deg der, Heidi. Men jeg syns kanskje ikke du er rette personen til å snakke om respekt? :-)
Liv, 09.feb.2010 @ 21:09
Tror du mener Allah, det er nemlig ikke lov for muslimene å tegne eller avbilde guden dems.
Kayleigh Jane Berg, 09.feb.2010 @ 21:11
heii, du eg skulle bare si at eg såg en video av deg på youtube, der du sa at folk skulle slutte å si sånne komentarer, og veit du ka? eg er HELT enig... folk kan få vere sånn som di vil, og skjønner ikkje ka folk har imot deg..du er jo bare deg selv! GO GIRL! :) du e flink :)
Malene<3 20 år og ingen unger., 09.feb.2010 @ 21:11
Haha:) Gøy å lese kommentarene dine.
Se, jeg er ikke anonym!, 09.feb.2010 @ 21:12
Retard!
Mariam, 09.feb.2010 @ 21:14
Helt enig, bra du bryr deg om sånt ;)
Madina, 09.feb.2010 @ 21:15
Rart at det kommer fra deg, men du har rett. De er imot loven vår ( er muslim selv ), og flesteparten blir veldig såret, som fører til at de blir sint ! Jeg bryr meg ikke akkurat, men det er litt dumt av folk som gjør sånt. Selvom det er ytringsfrihet i Norge, betyr det vel ikke at vi skal missbruke den, og såre andre ?! Dere må jo ha respekt for religionen ! Dessuten så er det mange nordmenn som faktisk har blitt muslimer selv også ...
, 09.feb.2010 @ 21:15
Illere? Prøvd verre eller? Herre, lær deg norsk!
, 09.feb.2010 @ 21:19
Så sant! Jeg visste ikke at de hadde gjort det, men jeg er enig i at det er latterlig >.<
, 09.feb.2010 @ 21:24
ille - verre - verst
, 09.feb.2010 @ 21:30
Synes du kan bytte header jeg, litt lei av den du har nå?
, 09.feb.2010 @ 21:31
du er smart sikkert. herregud latterlig.
, 09.feb.2010 @ 21:33
jeg blir irritert og underholdt samtidig av heidi. det hun sier er så latterlig at jeg blir sur.
Naturlig pen (For ditt eget beste!), 09.feb.2010 @ 21:57
Du må slutte med så mye sminke! Hvis du ikke vil bli en bulldog, da ...

Jeg er nesten 16, og guess what!: Jeg bruker ikke sminke bortsett fra LITT maskara av og til når jeg er på fest! Du burde kutte ned!

Og du trenger ikke å digge deg selv så mye ... men du er god til å skrive og sånn, og du er sterk som tør å være deg selv! Det skal du ha!
<3Melissa, 09.feb.2010 @ 21:59
du er så pen !

- www.jegerhvemjeger.blogg.no
Sara, 09.feb.2010 @ 22:36
Hva faen er det med dere som kommenterer. La jenta være i fred faen! Dere sa før at hun skulle bli smartere og vet dere hva . hun har faktisk blitt utrolig klok. (bortsett fra det med buddah ibrahim greia da) :P Men dere sier at norge har lover og at utlendinger burde respektere dem eller pigge av? litt rasistisk er det ikke. Så hvis dere hadde bodd i somalia så ville dere ha omskjert dere? nei ikkesant? Dere er alltid imot henne og hennes meninger! Jeg ELSKER Heidi fordi hun er et fantastisk menneske og hun tør å være seg selv. Dere snakka også om yttringsfrihet. vet dere hva . dere gir henne ikke det. dere dømmer det hun mener og tror er rett . er det yttringsfrihet lissom? Skaff dere hjærne selv faen! jævla unger! BTW: de som er tragiske nok til å lete etter gramatikkog skrive feil burde skaffe seg liv!
helt enig med deg!! Dagbladet har virkelig driti seg ut nå!!!
, 09.feb.2010 @ 22:45
men nå bor DE i norge, og her har vi ytringsfrihet. flytter de til vårt land burde de følge våre lover og kultur. tenk deg selv om du hadde reist til et sånt land og vært deg selv hadde du blitt steinet! jeg synes norge har gjort mer enn nok for at invandrere skal føle seg "hjemme"
henrikke, 09.feb.2010 @ 22:52
hahahaha..jeg håper du blir påkjørt av en buss en dag, og at det medfører til hjerneskade hos deg..

nei vent litt..du er jo allerede hjerneskadet!!
, 09.feb.2010 @ 22:56
du hadde passa fint som diktator for Nord-Korea..
kristin, 09.feb.2010 @ 23:08
synes ikke du skal snakke om respekt for muslimer når du ikke engang kan navnet på deres viktigste profet.
buddhisme er en helt annen religion. lær deg noen fakta før du skriver om sånne ting.
Marte, 09.feb.2010 @ 23:09
morro å komme med drittkommentarer eller ? <3
Jofrid, 09.feb.2010 @ 23:12
Hva hvet egentlig dere om Ibrahim karikaturene, er helt enig med Alexie i at respek må innføres i Norge. Hvem hvet? Om Norge ikke slutter å provosere hinduene så får vi kanskje et mini 11 september her. Så ikke si at Alexie har feil, hvet dere egentlig hvor intilligent hun er, er skråsikker på at hun er president i Norge innen 5 år.
kristin, 09.feb.2010 @ 23:15
jo, du. det er ekstremt underholdende.
det var btw muhammed karikaturer... ikke ibrahim
Silje, 09.feb.2010 @ 23:40
tør ikke godta kommentaren da jeg posta en link av deg uten sminke eller?:) hahah, mrs "40kg"
Silje, 09.feb.2010 @ 23:42
http://juntafil.no/generelt/livet-som-barbie

siste bilde, 40 kg? really? ikke at du er feit, men ikke overdriv helt til 40 kg altså :)
, 10.feb.2010 @ 00:06
Alle dere som snakker om ytringsfrihet, bare fordi man kan betyr ikke at man skal :-) Jeg har lov å gå til en svart person og si neger du stinker og ser ut som bæsj, men jeg gjør det ikke, det er jo respektløst. Og norske aviser kan trykke sånne bilder, men det er fortsatt ganske respektløs, og de folka som demonstrer har like mye ytringsfrihet som dere, så om de vil klage , har de full rett til det smartasser
yukii, 10.feb.2010 @ 00:06
enig med deg, respekt er vitkig, uansett.
<3 Yukii, 10.feb.2010 @ 00:28
Forresten, jeg ser hvor mye ytringsfrihet det her på bloggen. Stakkars Heidi blir tråkket på og most for hver gang hun skriver noe. Det er jo hennes meninger, la henne mene det hu vil uten at hun blir angripet av ca. 1000 bloggere.

Dere tåpelige..

Så sier dere at hun skal vise respekt før hun snakker om det. Da sier jeg, vis respekt selv og det er jo ytringsfrihet i Norge folkens. Dere burde vite det her...Such a shame..

haha...

Bra innlegg, Heidi. Synes det er dårlig gjort av Norge eller dagbladet da.

er enig med ytringsfrihet osv, men det er jo grenser i alt? å få en annen gruppe til føle seg tråkket på er jo ikke akkurat kult.. Hvis respekt folkens. og det er til DAGBLADET også.

En person nevnte her tidligere. ''Muslimer har ytringsfrihet når de brenner flagg. mens dere trykker sånne tegninger. ''

Så når dere først starter med noe, så hold ut. Til hele pakka er ferdig.

-Yukii
isabellsverden, 10.feb.2010 @ 00:40
hmm.. klarer ikke helt å bestemme meg hvem sin side jeg er på i denne saken. er krenkende for muslimene, men skal ikke vi i norge få gjøre hva vil vil?
Asaloi<3<3, 10.feb.2010 @ 01:12
du burde virkeligt få deg ein ny header, og ikkje ta bilde av deg selv i kvert nnlegg uten noge meining : / å,ja tilbake til header problemet, siden du digge bilder av dg sjøl, ka med å ta eit dolla bilde av dg å sette DET som ein header eller hva? x)
Linn Jones, 10.feb.2010 @ 01:13
Har du hatt så mye lipgloss på leppene at de har stivnet i en posisjon? Du har jo bare ETT utrykk.
Kenneth Oliver, 10.feb.2010 @ 02:52
Blir alltid fascinert av det som kommer fra denne lille barbie-dukka.

Det mest respektløse her er vel å ikke vite hva som ble tegnet i avisen. Lurt å gjøre litt hjemmelekse før man publiserer sterke meninger om seriøse saker.

Profeten Mohammed som ble tegnet i Dagbladet tilhører religionen Islam og har ingenting med Buddhismen å gjøre i det hele tatt. Sammenligninger mellom disse to religionene kan i gitte tilfeller og i visse miljø også tolkes som dypt respektløst.

Du er heldig at vi ikke lever i et diktatur eller i en religionsstyrt stat uten ytringsfrihet, da ville det vært innført sensur på det du skriver på bloggen din.

I en politistat uten ytringsfrihet ville følgende scenario utspilt seg:

Siden du har et redaksjonelt ansvar på bloggen din som et forbilde for mange unge mennesker så blir du dømt til å bli steinet ihjel ved daggry. Grunn: Du har med din sterke innflytelse gjennom bloggen forurenset sinnet til mange unge mennesker med umoralske holdninger til blant annet narkotika.

Meninger som ikke samsvarer med den sittende statslederen er ulovlige og må sensureres. Dersom noen er uenige med statslederen så bør de forlate landet før de blir arrestert, torturert eller drept.

Har du krigsangst så bør du hvertfall støtte opp om ytringsfriheten. Ytringsfriheten vår er like hellig som profeten Muhammed er for muslimene. Pressen har like mye rett til å publisere en illustrasjon som muslimene har rett til å mislike denne illustrasjonen.

Å svare med flaggbrenning eller voldelige aksjoner er derimot det motsatte av ytringsfrihet.

Derfor er muslimer i Norge svært varsomme i sine aksjoner mot illustrasjonene.
Fml89, 10.feb.2010 @ 04:31
musen virker??
Connie, 10.feb.2010 @ 08:33
Er faktisk enig med deg i at det er unødvendig av "Norge" å trykke de bildene. -Igjen!

Dette er faktisk en av dine ("bedre") innlegg her syns jeg =) Fordi om du kunne gjort "hjemmeleksa" di, og faktisk visst hvem de hadde trykket bilde av.

Men ja, jeg er faktisk ganske spent på hvordan du ble hos frisøren =)
Maaaria, 10.feb.2010 @ 11:51
Pent bilde av dæ ;)
Elita, 10.feb.2010 @ 11:58
http://juntafil.no/generelt/livet-som-barbie

hahaha, bolla!!
heidi, 10.feb.2010 @ 12:39
det heter "deres" ikke "dems"...
K, 10.feb.2010 @ 14:21
Go, Heidi Alexandra ! :D
Pia, 10.feb.2010 @ 15:05
OMG! ....
Norsk muslim..., 10.feb.2010 @ 15:08
Eniiiig !! dessuten det er mange etniske norske som er muslimer så hvis folk tror at man bare er respektløs mot utlendinger og de ikke etniske norske tar de feil ;-\ !!
-.-, 10.feb.2010 @ 15:31
wa faaaen' er det dere mener trakaserer alt hun skriver ! norge skal få sin vilje,? hva er det norge mener med yttrings frihet, når det bildet blir publisert hva slags vilje får norge da ? skylder på oss hele tiden når noe gærnt skjer ? hva hjelper det norge med å publisere bildet ? does it make you happy de som publiserte det bare elsker å såre folk!! TAKK, TUSEN TAKK
www.Liisasolberg.blogg.no, 10.feb.2010 @ 16:38
bra heidii!
hanna, 10.feb.2010 @ 16:46
da burde kanskje DU lære deg respekt. det er faktisk ikke buddha, din jævla idiot, det er muhammed. herregud.
, 10.feb.2010 @ 17:14
herregud, er det noen som er negative er det dere som skriver stygt om Heidi .. ! Jeg leser bloggen hver dag og jeg elsker den .. .det er ikke noe feil med den, kanskje et par skrivefeil, men hva gjør vel det ? Jeg har lest blogger der det er mer skrivefeil, men der er det ingen som klager .. Man kan tross alt ikke vite alt heller, kanskje det er andre ting som inntreserer Heidi enn nyheter og sånn .. !
, 10.feb.2010 @ 17:15
søtt bilde :)
Anne Marie, 10.feb.2010 @ 18:12
YTRINGSFRIHET kalles det. Det er også en stor del av grunnen til at HVEM SOM HELST (sånn som du) kan holde på med blogging. Det er viktig for et samfunn at mediene får kritisere, OGSÅ når det gjelder religion.
mariann, 10.feb.2010 @ 18:59
siert du ! btw, the heter verre ikke illere =P
m, 10.feb.2010 @ 18:59
så om det er ytringsfrihet? betyr det at dere ikke skal respektere andre religioner? Ytringsfrihet er en bra ting, men det der er å missbruke den. de som tegner det ber om bråk. for de vet at muslimene blir truffet av det og gjør hva som helst for å beskytte sin religion. Kan dere ikke vise at dere har ytringsfrihet på en litt mer respektfull måte?
m, 10.feb.2010 @ 19:15
og kan dere ikke gi faen i å klage over småfeil i teksten?

prøv heller å fokusere på POENGET hennes -.-
sofia, 10.feb.2010 @ 19:22
www.jubileumsbollen.blogg.no eg skriver om hestar og ande mosomme ting
, 10.feb.2010 @ 19:37
Dypt
, 10.feb.2010 @ 21:12
Der er jeg VELDIG enig med deg. Hva faen tror folk vil skje når de vet hva som skjedde sist gang? klikker på folk ass!! så geek of a tard lizmmm!
, 10.feb.2010 @ 21:12
dere som skriver dritt kan lige godt holde kjeft og grave dere ned i bakken .

Heidi A. skriver det HUN mener, fordi det er HENNES blogg ! Om hun vil skrive om respekt, så skal hun faen meg få lov til det. LAG DERES EGEN BLOGG OG KOM MED DERES EGNE MENINGER.

Dere får ikke noe ut av å slenge dritt på denne siden .. for Heidi vet hun er bedre enn dette uansett :-)

keep up the good work
Karoline, 10.feb.2010 @ 21:27
Kjære, kjære deg. Jeg ber deg faktisk virkelig om dette her; du må begynne å lese aviser og bøker og alt du kan komme over. Du bør også få deg en eller annet privatlærer eller lignende som kan hjelpe deg. Jeg sier absolutt ikke dette for å være slem, men du kan bare ikke være så utvitende og "sløv kniv" for å kalle det det, som deg.
, 10.feb.2010 @ 22:38
Jada, selvfølgelig skal vi respektere noe som går under kategorien "religion". Religion, som har skapt flesteparten av krigene i verden, som skal ha deg til å tro på en allmektig og god gud, imens uskyldige mennesker dør på Haiti og overalt ellers i verden, og som gir deg leveregler som sender oss tilbake før opplysningstiden. Bare fordi en gruppe mennesker velger å følge dette betyr det ikke at Dagbladet ikke har full rett til å publisere hva de vil.
Michelle <3, 10.feb.2010 @ 23:01
Jeg syns at muslimene heller skal bry seg om seg selv å ikke bli helt galne over hva andre gjør.
, 11.feb.2010 @ 04:45
Heidi, unskyld for dette men du er bare ikke rette personen til og si noe akkurat nå, Du har ikke noe du skal ha sagt i den saken her liksom litt vanskelig og forklare men...

Hvis du er imot karikaturene er du imot Norge, hvorfor melder du deg ikke bare inn i kloster eller noe? så kan du be til allah hele dagen... Jeg mener, se det du skrev om handicappede?...

Jeg vet det er feil og trykke karikaturer og det støtter jeg deg for men jeg mener det er ikke ulovlig.
Jaja, 11.feb.2010 @ 08:55
Tror ikke du er den rette personen til å uttale deg om respekt lille venn..
, 11.feb.2010 @ 09:00
Respekt?? Vet du, det er egentlig rart at du ikke har blitt slått ned på gata. Jeg hadde ikke følt meg trygg om jeg var deg. Så mye rart og hjernedødt du kommer med, tilslutt er det noen som klikker. Pass deg. Og jeg sier det bare for å advare. Jeg har ikke tenkt å ta deg, men det er mange syke mennesker der ute.
, 11.feb.2010 @ 13:41
skal du uttrykke deg. Må du vite hva du uttrykker deg om, kjære deg.

Det er Mohammed.Det er ulovlig å portrettere ham i noen form. Ikke buddha. Ikke Ibrahim.
<3 hanne, 11.feb.2010 @ 14:53
skrev du virkelig at funskjonshemmede burde puttes bak BERLINMUREN? ikke rart de stengte bloggen din!
Ragnhild, 11.feb.2010 @ 15:05
Dette er en perfekt blogg vis du vil ha deg en god latter! :D

Du av alle burde ikke snakke om slikt, det kan ikke bli tatt serriøst av menesker som har mer en en hjernecelle skjønner du. Jeg synes virkeligt synd på deg...
oj, 11.feb.2010 @ 15:57
Jeg tenkte akkurat det samme for en uke siden, men når jeg leste at du også mente det, skiftet jeg mening med en gang!!

Ikke faen om jeg vil ha samme mening om en bimbo som deg -.-

Respekt er viktig, men skal vi la de terroristene bestemme over Norge? Er det det du vil kanksje?? Synes det er bra, hvis de muslimene skal bo i landet vårt, så for de legge fra seg alle de syke meningene sine hjemme i landet sitt.. YTRINGSFRIHET, det er noe fint det :) Vil ikke la et land med psyko terrorist folk bestemme.. Nei, jeg er ikke rasist, mange av mine venner er utlendinger, bare sånn btw, =)
guro, 11.feb.2010 @ 16:17
Og hva med VÅR ytringsfrihet?
Mona, 11.feb.2010 @ 17:27
Buddha? HAHA
ida helene, 11.feb.2010 @ 17:29
guro? hvilkn yttringfihet ? ok dt heidi har skervet før er ikke akkurat så veldig fint det er vi alle enige i , men hun bare sier det hun mener selv! hvis folka i dagbladet hadde skrevet det de mener om muslimene hadd ikke de tatt på denne måten som de gjør nå p.g.a bildene er ulovlig kansje ikke i norge og islam er ikke en kultur det er en relegion så hvis dere mener at å publisere kariktatur tegninger av muhammad er norsk kultur gidder jeg faen ikke å være norske mer ,, det er bare frekt dagbaldet kalte ikke det som ytringsfrihet de kalte det som mobbing, og barnslighet poenget dems er ikke no viktig poenget dems var at muhammad var en morder , så hvis de mener det kan de j bare faen la vær da !! skjønner dere ikke de MÅTTE ikke publisere det bildt man kommer ingne vei med det : @
se ann, 11.feb.2010 @ 17:46
Herregud for en teit blogg og jente!! Tenk før du skriver for faaan...
Poocha, 11.feb.2010 @ 19:56
Er det alt folk kan si? 'Vi har ytringsfrihet''?

Dere ber jo liksom om bråk :/, de visste godt hvs som skjedde sist og at over 1.milliard mennesker verden over ble fornærmet, likevel så trykker de bildene igjen. Ytringsrfriheten er IKKE for å krenke mennesker!
♥ MAIKEN, 11.feb.2010 @ 23:01
Hvis vi skal følge dems regler i dems land, må vi fader meg få

lov til og gjøre hva vi vil, i vårt eget land. Dem er innvandrere.

Som egentlig kan bli kastet ut av landet når som helst.

Så ja..
Karoline, 11.feb.2010 @ 23:07
illere? hahahah
Verrooo, 12.feb.2010 @ 08:42
Jeg har to syn på saken:

1. Ja, det er i mot DEREs lover, derfor skal ikke muslimer trykke bilde av profeten sin. Men når man, som muslim, hindu, buddhist, kristen, jødisk, eller hva nå enn man måtte tilhøre, kommer til Norge, MÅ de vite at slike ting forekommer her. Vårt system er helt annerledes, og våre normer bygger på noe helt annet. Men den vestlige og den midt-østlige kulturen kommer ALDRI, ALDRI til å forstå hverandre og leve i harmoni.

2. Jeg synes samtidig det er UNØDVENDIG å tegne slike tegninger, og i hvert fall publisere dem TO ganger. Da gjør de det kun for å provosere, og det er ingen vits når man vet hvordan de reagerer på det. Samtidig står det i loven om ytringsfrihet, at den begrenses til der man håner eller krenker andre på grunn av deres religion, livsstil eller etnisk opprinnelse. Diskusjonen blir jo om disse karikaturtegningene er ment for å håne, eller bare en beskjed om at dette er harmløs moro, slik vi har hatt det med vår egen statsreligion i mange år.
Vibe Amundsen, 12.feb.2010 @ 14:44
den smalt
Poocha, 12.feb.2010 @ 16:26
holdt det ikke å krenke 1,7 milliarder mennesker en gang? måtte dere gjøre det igjen? Vi er innvandrere, men vi er også mennesker! BRENN!
mhm, 13.feb.2010 @ 13:05
ja er enig i at det var repsektløst av Norge å trykke den muhammed tegningen. Det ble jo skikkelig mye opp styr pga den i fjor, så kjønner ikke hvorfor de gjorde det igjen...

Men du er ikke akkurat den rette personen til å snakke om respekt - heidi alexandra!

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits