For en slem tigger!

På vei hjem skulle jeg en liten tur på butikken for å kjøpe juice. Utenfor butikken sto det en tigger, og sa til meg "Kan jeg få noen kroner?" og jeg svarte "Nei." Så sier han "Hva med etterpå da?". Som den snille personen jeg er, synes jeg egentlig det er vanskelig å si nei, så jeg bare "Kanskje".
 
Jeg betalte, og fikk igjen 28 kr, av det jeg kjøpte. Jeg tenkte at han kunne få åtte kroner av meg, fordi da blir kan sikkert glad (mange gir jo bare to kroner osv). Jeg ga han de åtte kronene, og han så hvor lite det var og sa til meg "Kan jeg ikke få det 20 kronen da?" "Nei," svarte jeg. "Jamen, det er nesten ingen her nå" sa han til meg. Så utrolig frekt, han sa ikke takk engang! "Hvorfor går du ikke bare til nav?" Sa jeg. Og, det burde jeg ikke sagt. Han sa med sånn truende stemme "HVA SA DU?!" mens han kom mot meg. Heldigvis hadde mannen i butikken sett det hele og kom ut som en reddende ridder (haha) og sa "Hei, du! Hold deg unna!" også dro han tiggeren bort, og begynte å snakke med han om at han ikke kunne stå der om han skulle oppføre seg sånn.
 
O-M-G jeg var snill, og den teite, stygge, griske, slemme, onde tiggeren var utrolig slem. Håper du ikke har råd til mat på flere uker, herr tigger som sikkert bare skulle ha narkotika. Og tips: Ikke spør en tigger hvorfor han ikke bare går til nav.

Fra nå av hater jeg tiggere. De som bare sitter der er irriterende nok, men hvis man går rundt å spør, da er da man har nådd toppen av frekkhet. Burde ikke tiggig bli forbudt snart ?!

90 kommentarer

Pia, 18.jul.2010 @ 12:20
Liker ikke tiggere jeg heller.
Linnie, 18.jul.2010 @ 12:25
Kanskje du lærer å passe munnen din. Det skader ikke å la være å terge desperate folk, spesielt ikke på gata i Oslo
the3ms, 18.jul.2010 @ 12:30
Heidi har ikke sagt noe stygt til tiggeren, det var han som var uhøflig og utakknemlig, men alle "heidi-hatere" skal få Heidi til å virke dum, frekk og slem uansett hva hun skriver.
silje, 18.jul.2010 @ 12:32
jeg hater ikke noen, men jeg liker ikke tiggere, jeg heller :)
, 18.jul.2010 @ 12:32
Enig med Linnie der..du må være forsiktig Heidi...
Bòb, 18.jul.2010 @ 12:48
Liker ikke tiggere jeg heller. Men snakker jo ikke til dem. Bare ignorerer og går forbi.
nadja :o, 18.jul.2010 @ 12:54
Skjerp deg! Var farlig å bare gi han 28 kr elr? herregud så tragisk...
Elise, 18.jul.2010 @ 12:56
liker egentlig ikke tiggere, men syns så synd på dem at gir en del noe
Kristin, 18.jul.2010 @ 12:57
The3ms: Heidi var slem jo når ho sa det om nav...
Linda, 18.jul.2010 @ 12:57
Du skulle ikke ha sagt det.. Men tigging bli forbudt? Tror du at alle i Norge er rike elr?
hannnnneee, 18.jul.2010 @ 13:01
omg, heidi sier det hun mener.

og tiggere er bare plagsomme som drive rog tigger etter penger til andre folk fordi de ikke har selv.. er det vårt problem ?! ;s

NEI!det er det ikke, så heidi stå på , bloggen din er super. du er super og håper du får en fin dag.

og uanz håper heidi er enig med meg om dette, og kansje tar dette som dagens kommentar elns.. for tiggere kan bare dra tilbake til sitt eget land og tigge der. ikke i vårt land , vi har ikke noe med dem og gjøre.. det skulle ikke vært lov og tigge!

jeg skjønner hvorfor de tigger,, de er fattige ofc.

men uanz, om vi hadde vært i et land med mye fattigdom og kansje litt krig , og vi hadde suttet ute på gaten så hadde vi fått en straff. og det syntes jeg de kan gjære i norge også!

dette var MIN mening .. håper dere er enige :p

og seffølgelig er det synd på tiggerene , men hvorfor tigge ett våres penger ? omg, tragisk -.-
, 18.jul.2010 @ 13:03
hahaha xD sann var det med meg og mamma og i drammen for vi skulle på vinmonopolet og kjøpe akkevitt også der var det en tigger som spurte om litt penger også sa vi at vi ikke hadde småpenger også at han skulle få litt når vi kom ut igjen også når vi kom ut da, så ga vi han 50 kroner også klikka han ape for han ble sikkli glad, også kommer han bare bla,bla,bla,bla,bla og begynte og snakke sikkli mye x)
, 18.jul.2010 @ 13:08
det er en grunn til at folk tigger, de trenger penger, det er ikke alle tiggere som ikke sier takk, så synes det blir litt feil å hate tiggere, når du egentlig bare er provusert på han ene. også går det jo ann og tenke seg hvor jævelig det er og sitte på bakken hele dagen for å tigge, og alle bare ser på deg som en taper.. For noen er det utrolig vanskelig og gå til NAV og for andre ikke.. Og om mannen ville ha penger slik at han kunne få seg narkotika, så er det jo bare enda mer sund på han. Da kan det jo faktisk være at han bruker pengene sine fra NAV på narkotika, og da trenger han jo mer penger.. Jeg er enig med at det ikke er så velldi koselig når tiggerne sitter der med en kopp i hånden, men bare tenk på hvordan tiggeren selv har det!
Anonym ;) hehe <3, 18.jul.2010 @ 13:17
Helt enig, Heidi! Tiggere er så irriterende, gir oss dårlig samvittighet, og det har skjedd flere ganger at det kommer folk BORT TIL MEG å spørr :@ :@ Jeg går aldri med småpenger i lommen uansett da, og jeg gir dem ALDRI noe, de har alternative, altså, tiggerne. (Hvertfall i Bergen, de kan melde seg eller selge sånne blader langs gaten som ingen kjøper)
V., 18.jul.2010 @ 13:18
Nå kommer jeg sikkert til å få en haug 12åringer på meg men;
Kjære lille Heidi, jeg skjønner jo at du ikke er helt utviklet enda, du tror du er hakket mer moden og voksen enn du faktisk er, og det er litt synd. Men foralldel, det får være din sak, og hva du egentlig driver med bryr meg meget lite, og jeg leser (heldigvis) ikke bloggen din, denne ene gangen var ren tilfeldighet pga en kompis som mente jeg kom til å le meg ihjel av ei skikkelig fjortis, og utrolig nok gjorde jeg det. MEN, måten du behandler andre på, spesielt da tiggere, som utrolig nok ikke har foreldre som betaler for at de skal se plastikk ut, kan faktisk ikke noe for hva de sitter i. Alle gjør feil, og det gjør du mye utfra det lille jeg har sett her. Måten du svarer folk på, går til angrep på kritikk.. hvis du faktisk ikke bryr deg, hvorfor hever du deg ikke over de og lar de være så andre kan lese, og finne sine meninger? Hvorfor kritisere folk tilbake? Du blir jo som de da. Jeg klarer dessverre ikke se på deg som noe annet enn en liten patetisk bratkid, men alle har potensialet.. håper jeg.
og sånn til dere andre: å hoppe på meg for å forsvare denne greia, er ikke vits, for jeg ler like mye av dere som henne. :))
Miss Lunatiq, 18.jul.2010 @ 13:25
Dere som hakker å Heidi fordi hun reagerer på truende uteliggere er faen meg bra korka ass, inkludert fjortisen over meg.
, 18.jul.2010 @ 13:28
til V. hvor gammel er du da?

inser du ikke at du også kritiserer heidi, og nå kritiserer jeg deg! det kommer aldrig til å ende og det hjelper ikke hva du sier
V., 18.jul.2010 @ 13:28
fjortisen over deg, tør hvertfall å ha egne meninger og gi konstruktiv kritikk uten å "hakke".
Det er visst en stor forskjell der. :)
Hei hei hallå, 18.jul.2010 @ 13:31
Jeg helt helt enig med denne mystiske "v."

Sånn ærligtalt, veit du hva NAV står for? Sånn som "v." sa, kritikk og går til angrep på andre mennesker, kalles reduksjonistisk menneskesyn. Når du behandler folk slik, så kan du ikke forvente at noen skal behandle deg noe bedre. Det er greit nok at du ikke liker tiggere, men så gå forbi da for svarte. Gammel er du, 12? Jeg trykka innom ved en reeen tilfeldighet, og jeg fikk meg en liten latterkule i dag også. Greit jeg er patetisk som kommenterer og gir deg kritikk, fordi jeg ikke kjenner deg, men la det være mitt problem da. Jeez, get a life. Slutt å heng ut folk på den måten. Alle er like mye verdt, uansett hvor mye bedre du TROR du er. See yah :DD
V., 18.jul.2010 @ 13:32
Det er uvesentlig hvor gammel jeg er vel? om jeg er 10 eller 30 har igenting å si. Jeg har og aldri gått rundt å sagt at jeg ikke kritiserer andre, og hvertfall ikke sagt at jeg ikke bryr meg. (:
Lenelene, 18.jul.2010 @ 13:49
Dette var et utrolig naivt innlegg. Vet du noe om grunnen til at han tigger? Vet du noe om grunnen til at andre tigger? Ja, mange av de trenger penger til narkotika, men vet du historiene bak det kanskje?

Det er sterkt å si at du hater noen, og det si at du hater noen noen fordi de tigger syns jeg er ganske simpelt, ord som mislikker passer bedre.

For å være helt ærlig tror jeg ikke du vet hva ordet hater betyr.

Mest sannsynlig har mannen vært hos nav også, men det er en kamp på nav om dagen, det er ikke like lett for alle. Og nav har visse krav.

Mannen gjorde ikke noe galt.
Sunniva , 18.jul.2010 @ 13:57
Tragisk av begge deler. Tragisk at noe tigger, og tragisk at du hater dem. Det er ikke vits i å hate dem. Tenk hvor jævli de må ha det. Du var jo snill som ga han noen kroner da, men det beste er vel bare å gi han noen kroner å gå uten å snakke med han/hun. Men synes at Norge skal gjøre noe med tiggere. Gi dem jobb eller noe sånt.
Guro, 18.jul.2010 @ 14:06
Virkelig bra heidi! sykt bra at det er noen hverdagshelter som han mannen i butikkenv :) stå på du!
Hannah, 18.jul.2010 @ 14:09
Du må aldri gi penger til tiggere. Det er ikke de som får pengene skjønner du ;)
, 18.jul.2010 @ 14:18
ÆSJ din lille fitte! Jeg hater deg, du er så stygg. Gled deg til den dagen en person du elsker sitter og tigger. Jeg håper virkelig du får deg en på trynet snart. ÆSJ. jeg skal gå ut i media og lage stor sak om deg. Du er så ufølsom, greit du prøver og få opp lese tallet ditt men det finnes grenser as. ÆSJ, jeg lover deg....... Om jeg ser deg en dag kommer jeg til og gå rett bort til deg å prate skikkelig med deg. Du må faen meg gi deg, til og med en TIGGER er verdt mer enn deg. Å jeg liker ikke gipsy tiggere som sitter på Oslo s pga kriminalliteten deres. Men til og med DU synker lavere enn de når du utaler deg sånn om slike ting. TENK DEG OM............
, 18.jul.2010 @ 14:23
OG DU , forresten !! Hvordan kan du ha så utrolig mye imot slik mennesker, jeg tenker på narkomane og andre personer som ikke er som DEG( THANK GOOOOOD!!)

De er mer verdt enn deg, og bedre enn hva du noen gang kommer til og bli. De fortjener mer respekt enn deg, og de er mye bedre mennesker enn deg. Du er en skikkelig råtten person som liker og trykke andre ned i dritten. Sikkert fordi du har blitt mobbet selv. Er ingen vist og ta "hevn" tilbake. Du burde virkelig skjerpe deg med hva du sier, for du er en utrolig dum jente som gidder å late som du er "dum" for at bloggen din skal bli lest. OMvendt psykologi, du får bare flere haters når du er snn her. SKAM DEG.... Hååper moren din ser hva du skriver. Hvis ikek skal hun f ågreie på det.
lolzz, 18.jul.2010 @ 14:30
SERIØST jeg bare HAATER dem som er enige med heidi og støtter dritten hennes
HVAFAEN LIKSOM? sikkert like store tapere bare .. lol as
Anniken&Annkarin, 18.jul.2010 @ 14:30
vet du egentlig hvor hardt tiggere har det Heidi ? Du er heldig du som har et hjem og klær. du får alt du vil ha, å du får mat hver dag. det er jo ikke så hyggelig å møte på tiggere alltid, men du burde ha litt forståelse for dem. de sliter hver dag, å må tvinge seg selv til å sitte på gaten å tigge etter noen få kroner. de har bare ett sett med klær, kanskje to. de har ikke noe hjem å gå til. de har ikke råd til mat, og kanskje hvis de er heldige, så får de 20 kroner så de kan kjøpe seg en hamburger eller noe. de fleste har ikke familie eller venner, å det eneste de gjør er å sitte på gaten hver dag, hvis de vil overleve. jeg skjønner ikke hvordan du kan hate disse personene ? de gjør det de må får å overleve. de er ikke så heldige som deg som bor i et hjem med foreldre som betaler alt for deg. jeg ville likt å se deg bytte liv med en tigger en uke eller noe, så kunne du få dømme de på nytt igjen.
Linnie, 18.jul.2010 @ 14:34
Uansett hva heidi mener om tiggere, er det faktisk farlig å kritisere mennesker som bor på gaten. De er desperate og man vet ikke hva de kan finne på. Altså: Pass munnen din, folk blir sinte og kan skade deg!
Linnie, 18.jul.2010 @ 14:38
Dessuten, en som har mislyktes med livet sitt er kanskje ikke så glad for at en 15åring kritiserer ham? Jeg kan skjønne det, men vold mot folk er ikke løsningen.
Linnie, 18.jul.2010 @ 14:39
Hva har du i mot mennesker som bruker narkotika?
, 18.jul.2010 @ 14:47
Er du sikker på at du ikke du har funnet opp denne historien da?
Aina, 18.jul.2010 @ 15:02
Det var mannen som var klikk . Hin ble jo redd såklart, hadde jeg blitt og det.

Er hans egen skyld at han er på gata! Kan gjøre noe med livet sitt, isteden for og sitte der og råttne :)
Ida c:, 18.jul.2010 @ 15:19
Du var så dum at du ga ham penger!

Du må passe munnen din ass!

Det høres sykt ut!

Du er så utrolig "PLIIING" i hodet!
Frida, 18.jul.2010 @ 15:33
Men han tiggeren har det jo ikke så bra, da. Uansett har du det utrolig mye bedre, du burde

ikke være kynisk mot han, han har et tøft liv.. : o
Kristin, 18.jul.2010 @ 15:35
Aina: Det er ikke så lett å gjøre noe med livet sitt når man ikke har noen steder å dra bortsett fra å sitte på gata og tigge penger. Og det er ikke alltid det er dems egen feil at de er på gata.

Folk burde ha mer fortsåelse på tiggere, for de har det faen ikke lett. De kan ikke bare suse gjennom livet på en rosa sky uten å måtte jobbe og slite. De strever hver dag de, HVER DAG, for å få penger til mat og klær. Og ja, noen bruker kanskje penger på narkotika, men er det virkelig noen av dere der som skjønner hvordan det er å være avhengig av noe? Jeg vet det ikke, men jeg skjønner jo på en måte hvordan det er for en i familien er alkoholiker, og det er ikke lett å bare plutselig slutte med det en dag. De trenger hjelp...
M, 18.jul.2010 @ 15:44
så enig med V. Heidi lever inni en boble..
marilen, 18.jul.2010 @ 16:06
Jeg blir målløs, jeg håper virkelig du havner på gata kjære Hedi! Kom deg ned fra pidetallen din og prøv å forstå hvordan verden virkelig er.
Oda, 18.jul.2010 @ 16:06
helt enig med deg heidi! men ingen tiggere i Norge er så fattige! vist det så er de ulovlig i Norge.. for som du sier han kan bare gå te nav så får han 15 tusen vært fall!

stå på Heidi! du er kul!
Meg :), 18.jul.2010 @ 16:08
Em, det var nå heller du som var frekk å slem å dum og alle de greiene der. Det er en grunn til at folk tigger, de bor på gaten og klarer ikke å tjene penger på andre måter, og det var 20kr (!), han kunne kjøpt seg et brød så han hadde mat i en uke eller i det minste en halv uke, hva skulle du med de da? Kjøpe en milkshake som du ikke trenger i det hele tatt? Hva kan han kjøpe med 8kr når du ikke kan? Og ja han var kanskje litt uhøflig, men det er jo fodi han har vært igjennom mye som gjør at han har havnet på gaten og du bare; ''neh'' når han spør om å få noen kr. Og det er bra at du i det minste gav han 8kr istedet for ingenting :)
Malene, 18.jul.2010 @ 16:11
En tigger prøvde å sette seg på faget mitt på busstoppet en gang, æsj
henriette, 18.jul.2010 @ 16:33
jeg pleier ikke å syntes du er så smart, men her var du faktisk tøff!
Josefine Alice, 18.jul.2010 @ 16:33
Scary, men du må huske at ikke alle tiggere er slik. Mange er veldig takknemilge.
Marianne Fredriksen, 18.jul.2010 @ 16:38
hehe en gang ga jeg penger til en tigger utenfor polet i Trondheim og en snuskete mann pikket meg på skulderen "kunne ikke tenkt deg å gi noen slannter til en sliten alkoholiker da?" og joda, han fikk godt over dobbelt så mye som tiggeren.

Tiggere i Trondheim er ofte "organisert kriminallitet" eller narkomane..
Perny, 18.jul.2010 @ 17:05
Jeg har en liten kommentar til "heidialexandraolsen haterne":

Hvorfor i helveete gidde å ta seg tid til å kommentere en blogg dere hater? Det er dere som drite dere ut,,

Det var hyggelig zav heidi å gi noe! Han fikk hvertfall litt penger og det er faktisk ganske frekt å be om MER selvom du er tigger.

Men du burde droppet den nav greia, kan jo kanskje såre.
Linnie, 18.jul.2010 @ 17:24
Heidi smører hele sitt patetiske tankeliv utover nettet. nettet har så og si alle i Norge fri tilgang til. Hva tror du skjer?
Angie Ølløv Løk, 18.jul.2010 @ 17:36
Hva med alle sigøynerene? Jeg er faktisk helt enig med deg på dette. Men gah, nav er jo bare bullshit. Og Norge er idioter når det gjelder innvandrerpolitikken. Hvem er det som sitter trygt i landet vårt og ikke gjør en drit? Jævla Mulla Krekar. Men en filippiner som JOBBER sendes ut av landet fordi hun tjener mer penger enn som au pair som hun egentlig kom til landet som. Å få en ordentlig jobb er ikke lov, nei! Men ja, sigøynerene: jeg satt på McDonalds, og en hel familie kommer inn og begynner å gå fra bord til bord hos de som spiser for å tigge penger og matrester! HVA FAEN, liksom? Ikke at myndighetene gir dem no valg, de får jo ikke akkurat hjelp til å få jobb.
Jørgen Skontorp, 18.jul.2010 @ 17:47
hahahaha, din jævla idiot
Jørgen Skontorp, 18.jul.2010 @ 17:50
Perny, når man kommer over noe så idiotiskt som denne bloggen må man bare
Marlene, 18.jul.2010 @ 18:01
Er det slemt å si at tiggeren skal gå til NAV? :p
Rebekka, 18.jul.2010 @ 18:10
jeg må spørre deg om noe: følte du deg snill da du ga 8kr til en stakkars tigger og beholdt 20kr selv?

..og nei, han kommer nok ikke til å ha mat på flere uker...(som du ønsket..)
monk., 18.jul.2010 @ 18:29
Enig med Rebekka!

:)
M.K, 18.jul.2010 @ 18:35
For å si det sånn,alle som skriver her ikke noe bedre enn andre.

Skjønner ikke poenget deres med å skrive så masse styggt om tiggere. De er mennesker de og. De har bare tatt feil vei i livet. Og jeg ser en her oppe har skrevet at hun aldri gir penger, og i Bergen er det mange tiggere som går ut med sånne blader. Jo, de som går ut med sånne blader, er mennesker som har lyst til å komme seg på riktig vei igjen. Jeg synes det er helt topp. Men mange skal jo være så "fisefine" å ikke kjøpe eller gi, for de menneskene som selger ser bare ikke helt "normale" for å si det på den måten.De ser syk ut.Vær gang jeg går på gaten,er det alltid noen som tigger. Jeg synes som oftes synd på de. Jeg mener, se på de. De er uskyldige mennesker som prøver å skaffe penger. Men vi vet da alle hva pengene går til. Jo, narkotika. Det er det som er litt dumt. Skulle virkeligen ønske det at verken øl,røyk eller narkotika fantes. Det skader virkeligen oss mennesker. Vel, du kan drikke øl vis du kan drikke på en normal måte. Da er jo alt greit. Men jeg har lært noe i livet. Vær snill mot alle,selv den værste fienden din. Du har iallefall noe å være "stolt" over, at du ikke har vært frekk.

Å hate noen er et VELDIG sterkt ord. Du skal aldri hate noen. Ikke selv den værste personen du vet om. Da er det bedre å si at du ikke liker han/henne. Tror ikke alle har peiling på det, men dere kommer nok til å lære det en gang i livet.Altså,tenk vis det var deg som hadde tatt feil vei i livet og du ville komt på rett vei igjen. Og du tigger på gaten,"Har du noen små kroner?" "Nei" sier den personen. Tenk hvor fælt det er da. Men dessverre er ikke alle tiggere sånn. De tigger etter penger,fordi at de MÅ bare ha nakotikaen sin. Og at Heidi sa at "kan du ikke bare gå på NAV da?" Det syntes jeg var drøyt. Der gikk grensen. Er det rart at tiggeren ble sur? Men sånn sett, skulle det ikke fått vært tiggerer på gaten. Jeg er ikke helt sikker på om det finnes , men det skulle vært sånn at natkomannene kunne gått til et sted der de sov og fikk mat og gikk mot den rette vei. Jeg tror det finnes. Har bare ikke hørt det . :-) Men jeg liker Heidi. Men av og til har hun litt sånne "dumme meninger",dessverre. Men alle er ikke like sånn sett. Men alle som slenger dritt: Ja, dere leser bloggen. Jo, fordi at det er morsomt. Ja, ok.

Men ikke sleng dritt om Heidi,eller noen andre.Det er sååå fælt å lese. Om Heidi vil være en "Barbie" , la henne gjøre det. Ikke kritiser henne fordi ! Hadde ikke du blitt lei deg vis du hadde BARE fått dritt kommentarer på bloggen din? Tenk på hvordan Heidi egentlig har det. Hun sier jo det at hun ikke bryr seg. Og det er jo topp da. Men inni seg, er hun sikkert dritt lei. Av og til tenker jeg , det er ikke rart det er så mye krig i verden.Alle snakker jo bare dritt. Jeg er ikke noe englebarn selv. Men jeg vet iallefall hva jeg gjør. Og til dere som bare vil kritiser denne kommentarer: SPAR DERE, dere skjemmer dere seriøst for hele NORGE! Alle må være snille med hverandre. Bare vent, så skal dere få se hvor enkelt alt går da. :-)

Men jeg håper at du kan gi tilbake melding , Heidi :-)

M.K
Tralala, 18.jul.2010 @ 19:17
Men det at folk slenger dritt om Heidi ber a jo om selv! Hun liker å terge folk, hun liker oppmerksomhet, hun liker å spille dum, og hun liker å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. Det er ikke bra, og man kommer ikke langt med det. Jeg tror hun kan ha en frekk tone til de fleste, og føler seg mer verdt, er det rart folk reagerer. Øh, nei. Hun er ikke no mer verdt enn den stakkars mannen som sitter i gata å tigger. Synet hun har på verden er skremmende, og hun hadde fortjent å smakt litt på bittherheta for å faktisk forstå hva hun har. Jeg syns det er en skam at hun har lov til å blogge og jeg syns hun er en skam for norge! Dissa forbaska meningene sine kan hun ha for seg selv, men, nei, da får hun jo ikke halve norge til å gå i tottane på hverandre, og oppmerksomheten hun selv får. Stemmer!! Jammen, hvorfor ikke bare slenge ut all drittet hun har oppi hodet og alle de korka meningene sine på nettet da? JA! Heidi Alexandra/Barbie, mhm...
stine, 18.jul.2010 @ 19:56
HERREGUD FOLK, TIGGERN VAR JO SYKT UTAKKNEMLIG.
Laura, 18.jul.2010 @ 20:33
det er jo tiggerens egen feil at han har havna på gaten når han sikkert har brukt opp alle pengene på narko! og han kunne faktisk vært glad for å få noe i det hele tatt.
silje, 18.jul.2010 @ 22:32
Jeg skal ikke gå inn på denne diskusjonen om å gi tiggere penger eller ikke. Jeg må bare kommentere til V: Skjønner at du ikke har lest bloggen til Heidi. Syntes akkurat d samme som deg første gangen jeg leste den. Men etter å ha lest den en stund, så vet jeg at Heidi skriver bare for å provosere fordi hun synes det er gøy eller noe. Det som nå er morsomt med bloggen hennes, er at hun virkelig provoserer 12-åringene hver eneste dag. Jeg ser HVER dag kommentarer om ditten og datten som heidi har sagt eller gjort. Å d er faktisk like morsomt hver gang:) Rart å se hvordan folk kan tro på dette tullet:) Kan godt tenkes Heidi tar dette som dagens kommentar eller noe nå, bare for å si at d ikke er en tulleblogg, men hun lurer ikke meg iallefall. Jeg "skimter inteligens mellom linjene" i NESTEN hvert innlegg. Så d så
Madeleine, 18.jul.2010 @ 22:42
Heidi, jeg håper jeg møter deg en dag. Jeg kommer til å slå til deg, helt seriøst. Det innlegget her tok kaka. Mange i familien min sliter med rus - INKLUDERT MEG!! Jeg er avhengi av herion! Skyter rundt 1gram omdagen for å holde meg frisk, det koster meg 1000kr. Tror du NAV punger ut penger til oss rusmisbrukere?? Fyfaen!! Jeg har også sittet å tigget penger i vanskelige tider, f.eks hvis =oslo er stengt og jeg ikke får solgt magasinet og tjent ÆRLIGE penger på det. Skulle ønske jeg så dette skjedde, jeg hadde forsvart denne tiggerern så jævelig og skjelt ut deg til de grader!!! Makan til drittunge du er.

Jeg håper jeg møter på deg en dag, da skal du faen meg få høre!!!!!!
V., 18.jul.2010 @ 22:57
Silje, mye mulig. som jeg sa "alle har potensialet".. Men, etter å ha lest litt her inne idag, virker hun ikke direkte smart, for hun understreker sarkasmen, og hvis man faktisk MÅ understreke sarkasme, er det dårlig utført. Jeg regner med de fleste leser Linnea sin blogg, og det er GJENNOMFØRT sarksame, dette her er bare en blogg om ei lita jente som tror hun er noe helt annet enn det hun er (dessverre). At folk slenger dritt er en ting, men denne jenta skriver på en måte som gjør det umulig å ikke sitte seg ned å tenke over det, og hvis du da virkelig leser mellom linjene her, så er det faktisk ikke så mye smart å komme med. Hun prøver jo selv å kalle seg barbie, men at hun ikke er perfekt. Den barbie jeg og alle andre vokste opp med på 90tallet var (og er forsåvidt) feilfri. Så dette er virkelig ikke realistisk at all. Synd å si det, men sånn er det.
Jenta vet virkelig ikke definasjonen på visse ord, og tydligvis heller ikke hva NAV faktisk gjør eller står for. Leste lengre oppi her at det var ei som skrev at de bare kan gå til NAV og på 15000 utbetalt, og det er bullshit. Og å tro at alle tiggere er narkomane er helt på trynet, og spesielt å bruke ordet "hate". Det er et ord som blir missbrukt flere ganger i denne altfor rosa bloggen. Så beklager Silje, jeg tror aldri jeg kommer til å endre mening om denne bloggen, uansett hvor mye jeg leser mellom linjene. En jente som fremviser seg på denne måten, kommer til å kjøre seg selv på ræv. :)
amalie, 18.jul.2010 @ 23:13
seriøst...gå å lægg dåkker fjortisa!
, 19.jul.2010 @ 00:03
haha
amanda, 19.jul.2010 @ 00:46
jeg syns ikke det er helt greit at andre mennesker på gata skal tigge etter penger fra andre, det er jo ikke vårt problem at samfunnet har tiggere som prøver å få penger av andre.. men det å gi 8 kroner er ganske stort i forhold til det andre pleier å gi, jeg hadde ikke gått å gitt 28 kr , jeg kunne kjøpt meg mat for det jeg og.. hadde gitt 8 kr jeg og, det er nok til et brød så han ihvertfall har et måltid så det var jo kanskje det som var hensikten med å gi 8 kr . istede for å gi 2-3 kr som man ikke kan få en dritt for. kanskje han ville ha narkotika, hvem vet, men det er ikke alle tiggere som skal ha narkotika, mange har blitt kasta ut av sine egne hjem, og selvfølgelig bor man på gata da.. men jeg hadde bare sagt til han at han bør være takknemlig for å i det hele tatt få penger, for det er ikke alle som gir.. istede for å si det med nav :p

syns det var rett det du gjorde med å gi 8 kr :) (man må alltid bidra med litt uansett om det er lite eller mye så hjelper det )
amanda, 19.jul.2010 @ 00:48
og du skrev jo selv heidi om nav ; det burde jeg ikke sagt . så det er ikke vits å hakke ned på at hun sa det med nav for hun sier selv at hun ikke burde sagt det ! så hun vet hva hun snakker om !
asdfghjkløæ, 19.jul.2010 @ 01:05
Vel du kan jo tenke deg skiltet på bildet ditt. "Trenger hjelp til å unngå kriminalitet".

Alle som tigger trenger hjelp til det. Vet du hvorfor? Fordi hvis de ikke får penger fra folk, så iverksetter de heller kriminelle handlinger som å f.eks rane andre mennesker, stjele biler for videreselging, begå innbrudd osv, osv..

Uansett hva tiggeren bruker pengene til, synes jeg at de fortjener noen kr av forbigående mennesker. Om det er narkotika det er snakk om, får h*n sikkert tak i det uansett.

Men må de begå kriminelle handlinger, så kan uskyldige mennesker bli skadet.

Lurer på hva jeg ville gjort? Gi en stakkar 20 kr og la han fortsette å ødelegge livet sitt eller la være, slik at han kan utføre kriminelle handlinger!
sara og kristine, 19.jul.2010 @ 01:52
Okei,greit.

Vi er litt enige i at det er litt dumt å være så uhorvelig slem over nettet, MEN det er jo alltid to

sider av en sak.

Når man velger å legge ut livet sitt på nettet og leke at man er en ''Barbie'',( minner om at ''Barbie er laget av plastikk.) da må man rett og slett tåle å få kritikk.

Vi mener ikke å være slemme mot Heidi Alexandra når vi sier dette : vi skjønner at du bare prøver å være deg selv, men noen ganger så MÅ du tenke over hva du skriver FØR du poster innlegget. VÆR SÅ SNILL.

Vi liker at du er deg selv,vi. Men noen ganger så blir det du skriver for dumt.

Og det vet du.
, 19.jul.2010 @ 03:26
herregud, Heidi ga hvertfall tiggeren penger. Det er jo bedre gjort en 90 prosent av oslos befolkninging. skjønner veldig godt at hun ble provosert når tiggeren ba om mer penger
Maria, 19.jul.2010 @ 03:37
HERREGUD. NOEN FOLK ER RETT OG SLETT PATETISKE!!

Jeg liker ikke Heidi Alexandra i det hele tatt.. men fy faen.. for første gang er jeg faktisk litt enig med henne. DET BURDE IKKE EN GANG EKSISTERE TIGGING HER I NORGE. De folka som tigger, vil bare ha mer penger. Ja, greit.. ikke alle i Norge er like rike, MEN NAV HJELPER ALLE.

'hun kunne gitt han de 28kr' ?!

WTF!

Hun må ikke, det er ikke hennes ansvar å ta vare på en tigger, hun velger selv hva hun bruker pengene sine på, INGEN her har rett til å komme med at : du kunne bare gitt han pengene blabla han er fattig.

Dere er rett og slett idiotiske, HUN MÅ IKKE GI PENGENE SINE TIL NOEN. HUN VELGER FAEN MEG HVA HUN VIL GJØRE MED DEM. Og han tiggeren kunne sagt takk.

Narkiser har valgt livet de har selv, ingen andre enn dem. Hun ga faen meg tiggeren penger, mange IGNORERER DEM I STEDE.

Dere er så teite, dere prøver bare å få henne til å virke slem, fordi dere ikke liker henne.

Jeg liker henne ikke, men akkurat nå så synes jeg det hun skrev stemte.
Marius :D, 19.jul.2010 @ 04:03
Du håper at han ikke får råd til mat? Hvor ufølsom er du, ignorante lille unge!
Mari, 19.jul.2010 @ 11:12
Hvis man er usikker på om de bruker pengene på narkotika, så kan man jo heller gi dem mat. Ta dem med inn i butikken og spør hva de vil ha. Da er du jo sikker på at det går til noe bra. De kan jo ikke bytte bananer mot narkotika lixom ;D
Sindre, 19.jul.2010 @ 11:38
NAV -kan- være ett HELVETE. Har du ikke litt flaks der så får du jammen i nok til salt i såret en gang..
Jørgen Skontorp, 19.jul.2010 @ 12:01
19.jul.2010 kl.03:26
"herregud, Heidi ga hvertfall tiggeren penger. Det er jo bedre gjort en 90 prosent av oslos befolkninging."
Og dette har du forsket på..?
ingriiiids.blogg.no, 19.jul.2010 @ 13:48
Jeg hadde blitt utrolig redd hvis jeg var deg ! ;O
...., 19.jul.2010 @ 14:16
har det noen ganger streifa deg at ikke alle tiggere har valgt det livet de har? Sitte ute på gata og tigge om penger så de får mat?!

Ikke alle bruker dop, og det er faktisk synd på de som ikke har valgt det livet selv.

men tenk deg, at det var du som var tigger. Så kommer en person bort og gir deg 8 kroner, såklart du hadde prøvd å fått litt mer. Og hvem hadde ikke blitt sint når du får spørsmål om hvorfor du ikke går på NAV! Først og fremst så hjelper ikke NAV alle som virkelig trenger det !
Anna, 19.jul.2010 @ 14:51
the3ms

18.jul.2010 kl.12:30

Heidi har ikke sagt noe stygt til tiggeren, det var han som var uhøflig og utakknemlig, men alle "heidi-hatere" skal få Heidi til å virke dum, frekk og slem uansett hva hun skriver

fordi hun er ; dum, frekk OG slem..
mona, 19.jul.2010 @ 16:05
høres ikke bra ut ;s
elise, 19.jul.2010 @ 17:07
hater tiggere. og det er alltid bare utlendinger som tigger, de burde blitt sendt rett tilbake til landet demmes.
Oda., 19.jul.2010 @ 18:35
skulle virkelig ønske han hadde kuttet av deg hodet. så hadde vi blitt kvitt deg. for en fitte du er. forsvinn. om jeg ser deg på gata en dag. jeg kommer til å knuse tryne ditt. forstår du det? du skriver ikke sånn! du er den største dritten som fins. og det verste av alt. er at du er fake rett igjennom. jeg syntes så synd på deg. stakkars jente. stakkars foreldrene dine. gud som de skammer seg over deg.
Emme, 19.jul.2010 @ 19:52
Det er jo faktisk en del som faker også da,for å tjene penger! Mm og Oda du skriver at hun ikke må

skrive sånt,hva med deg selv? Og Oda du skrev at foreldrene må være skuffet,da er vel dine det siden du slenger dritt om andre på nettet!
Bølla, 19.jul.2010 @ 19:56
Vel, første gang jeg faktisk synes du sa og gjorde noe vetthugt :O)
stinee, 19.jul.2010 @ 20:04
wow, fifhæn første gang eg e eni me deg : - ))))
inimi.blogg.no, 19.jul.2010 @ 20:22
Hahah, har lest mange kommentarer :L dere bare KRANGLER her jo :))
marie, 19.jul.2010 @ 20:52
greit at du sier din mening heidi, men du burde vite hvor hard folk har det i det virklige liv. du har et perfekt liv i dies øyne. De har kanskje ikke et hjem og sove i , og det eneste av klær de har er det de har på seg. De går ikke rundt for og prøve og ta penger fra folk eller virke desperat, de håper på noen kroner til hjelp. akkuratt som folk donerer ting til fattige barn i afrika. greit at kanskje denne tigeren var uhøflig eller noe, kanskje de ikke har hatt noe særlig av manerer. uansett, i prinsippet sier dette faktisk noe om deg selv og, at tiggere skal bli forbudt? syns jeg er slemt sagt, jeg vil gjerne gi noen kroner til en tigger for og hjelpe, men kan være enig at det er nesten for mange tiggere fortiden, men tilbake til dette : når du sier sånt, oppfører du deg kanskje litt bortskjemt. fordi, så fint som du har det i ditt liv, så hadde du ikke klart en uke med en tiggers liv. Så når man ser et menneske som er så fattig og ikke har råd til hus og klær, burde man tenke hvor flott vi har det selv, som får både rikelig av mat,drikke, klær og tak og sove under.

snakker ikke stygt til heidi hvis det er noen som tenker det, jeg sier bare min menig, og at man ikke burde se ned på dem som ikke har det like godt som deg.

du er en flott jente heidi og liker bloggen din, men tenk over hvor flott du egentlig har det. ;)
marie, 19.jul.2010 @ 20:56
og, ja denne tiggeren var utakknemlig for det han fikk og burde egentlig bare si takk og sitte seg ned igjen eller gå vekk. men bare fordi denne ene tiggeren var sånn, så er han kanskj eikke så fattig som han ser ut, eller noe . kanskje han var en av de få som bare vil øse ut penger av folk for og få penger til narkotika eller annet tull.. men pga denne ene tiggeren, burde du ikke tenke sånt felles for alle tiggere.
E, 19.jul.2010 @ 22:21
Eg er sjølv frå ein liten by, der vi ikkje har tiggere, men narkomane og alkoholikere. Dei fleste som havner på gata i stor byer som Oslo har havnet der pga av seg sjølv, så sånn sett så har eg ikkje så mykje sympati for dei. Men sjølvsagt vil eg dei ikkje vondt. Om du først hadde tenkt gi han noko så burde du heller kjøpt noe mat til han for dei 28 kr, så han ikkje bruker det på noe han ikkje burde.

Og du oppfører deg utrulig umodent forresten, det gjør meg nesten litt kvalm. "Eg hater alle tiggere", grow up. Det er ikkje kult å vere bortskjemt.
Stine, 19.jul.2010 @ 22:48
Jeg er faktisk ganske enig med deg på dette området. Jeg ville kanskje ikke formulert meg på denne måten om tiggere, men JA det er frekt å be om mer penger. Han får ta til takke med det han får og være glad at noen i det hele tatt gidder å gi.

Men tipset til denne personen ovenfor var faktisk ikke så dumt. Gå heller å kjøp et rundstykke og litt drikke til tiggeren, så vet du ihvertfall at ikke du gir penger til dop!
Leif, 19.jul.2010 @ 22:59
Å herregud Haaaaaanne! det går jo an og bry seg om andre å og ikke bry seg bare om seg selv.

IDIOT!
, 20.jul.2010 @ 11:37
Jeg synes ikke synd på de når de sitter der med masse handleposer og øl og sånt, da har de jo

tydlig vis penger. og er de norske statsborgere så får de på nav uansett.
, 20.jul.2010 @ 16:32
jeg spør om en ting hva hadde du gjort om du satt på gata og ikke hadde noe penger ikke

turte

å gå til nav, hadde du bare sittet der og ikke ha noe penger eller ville du tigget da?
Linda, 21.jul.2010 @ 00:05
Hvis du er så sinnsykt rik Heidi, hvorfor ga du ikke tjuekronen til tiggeren også? Penger betyr jo ingenting for deg som har såå mye?

Jeg synes det er rart at du kan søle bort masse masse penger på all den unødvendige sminken du bruker(noe du egentlig ikke burde trenge siden du er så perfekt, du ble vel født med maskara og rouge??), og samtidig ikke gi bittelitt til en som virkelig trenger det..

Jeg blir faktisk litt lei meg og redd når jeg leser bloggen din. Ditt menneskesyn er helt forkastelig, og jeg håper du aldri,ALDRI kommer i en posisjon der du bestemmer over noen andre mennesker enn dine egne barn. Du burde finne deg en kjemperik fyr fra Oslo vest bli hans trofékone og bli overøst med penger, små hunder og Louis Vuittonvesker. Da er du utenfor rekkevidde til å bestemme over andre og påføre andre smerte pga din lille rosa forskrudde hjerne.. *grøss*
chapasushi, 22.jul.2010 @ 20:50
var dt på majorstua? Jg hadde åsså bråk md en tigger en gang :P

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits