Det om tiggere.

Sitat fra en kommentar:

"det er en grunn til at folk tigger, de trenger penger, det er ikke alle tiggere som ikke sier takk, så synes det blir litt feil å hate tiggere, når du egentlig bare er provusert på han ene. også går det jo ann og tenke seg hvor jævelig det er og sitte på bakken hele dagen for å tigge, og alle bare ser på deg som en taper.. For noen er det utrolig vanskelig og gå til NAV og for andre ikke.. Og om mannen ville ha penger slik at han kunne få seg narkotika, så er det jo bare enda mer sund på han. Da kan det jo faktisk være at han bruker pengene sine fra NAV på narkotika, og da trenger han jo mer penger.. Jeg er enig med at det ikke er så velldi koselig når tiggerne sitter der med en kopp i hånden, men bare tenk på hvordan tiggeren selv har det!"

JA! La oss gi tiggere penger til nakotika, det er jo så synd om de ikke går gatelangs med sløve øyne eg stygg holdning! Huff, stakkars. Tenk om han faktisk brukte opp pengene fra nav på narkotika, og ville ha penger til mat, og derfor tigget penger fra andre. (SARKASME)

Altså, hvis jeg hadde brukt opp alle pengene mine på klær, sko, sminke og vesker, for så å gå rundt og tigge etter mat, da tviler jeg på at du (dere) ville sagt det samme. Men, det er faktisk ikke mer synd på han, enn det ville vært på meg. Han velger selv å ta narkotika, og hvis det kommer før mat, så ja, synd for han. Da bør han ikke få noen heller.

Og jo: Alle har en mulighet på nav. Har man ikke noe inntekt, så er Norge et land som gir penger til deg. Så det er ikke synd på noen, de velger selv hvordan de vil leve.

Tiggere er mennesker, men gode mennesker er de ikke. De er litt sånn 666.

145 kommentarer

Arisia, 18.jul.2010 @ 21:56
Du vet jo at folk kun leter etter feil med deg, og det er så idiotisk at jeg har lyst til å gråte.
Meg, 18.jul.2010 @ 22:00
Jeg er enig med deg.
Karina, 18.jul.2010 @ 22:03
Man kan ikke stryke alle under samme kam.
hei!, 18.jul.2010 @ 22:08
Heidi, jeg er så enig. ALLE har en mulighet her i dette landet, det er ingen grunn til å leve på gaten gher. Norge har verdens beste søtteapparat for de som sliter, det er faktisk der store deler av skattepengene forsvinner. At de driter i å skaffe seg en jobb, og leve som en ansvarlig voksen er deres problem. Jeg vil ikke få anklagende blikk fra dem når jeg er ute. Hvorfor skal jeg gi mine penger jeg har jobbet for, til noen som ikke GIDDER? Siterer Cartman, screw you guys..!
Hannah, 18.jul.2010 @ 22:10
er helt enig med deg Heidi. HELT enig for en gang skyld, haha ;-)
Elin, 18.jul.2010 @ 22:12
JEG ER IKKE ENIG I DET HELE TATT MED DEG! du veit ikke om ALLE tiggere bruker narkotika. du vet ikke om de bruker det på mat. du vet ikke hva det bruker pengene på! du vet ikke noe! det er vel bedre å gi dem LITT penger, kanskje de bruker det på mat? eller klær? eller kanskje de bruker det på narkotika. MEN husk; det er deres valg, hva de vil bruke pengene sine på! tenk litt; hva hvis du hadde gitt han mannen de 28 kronene! kanskje han var så sulten at du kanskje kunne ha redda han? enten det eller at han kjøpte narkotika! men det veit du ikke, BARBIE!
Maria, 18.jul.2010 @ 22:15
Jeg syntes det er utrolig bra at du tørr å ha egene meninger som du står for! =D btw, jeg så en gang en tigger uti gaten med kjøpesenteret som satt der og samlet inn penger i en kopp, jeg satt på en benk 8 meter unna henne, å kikket litt på henne i perioder. jeg så etterhvert at hun hadde samlet inn mange penger, så drog hunn opp en pengebok fra lommen og tok de fleste pengene hun hadde i koppen som var innsamlet og la i pengeboken. Jeg var akkurat ferdig med isen og skulle hive den i en søppelkasse som stor rett atmed tiggeren. jeg gikk bort og heiv begeret til isen så sa hun plutseig til meg ''Hei du, har du noen småpenger å gi meg?, du skjønner jeg har bare samlet inn ca. 30 kr i dag'' jeg svarte henne ikke, men jeg kjente jeg ble så forbanna på den jæve...! når jeg så att hun hadde lagt bort masse sedler og penger fra før av i pengboken sin, svindler! tenker jeg...
bellaeva, 18.jul.2010 @ 22:18
Siden du møtte én tigger som var frekk, så skal du hate alle de andre også? Du skal ikke gre alle under en kam, vettu. Jeg har møtt på noen hyggelige tiggere som blir superglad og takker haugevis av ganger for litt penger. Jeg syntes synd på en tigger som fikk alle pengene sine sparket vekk av en liten jente og ble gjort til latter, så jeg syntes hun fortjente pengene. Og det skal godt gjøres å fake, for hvem vil vel sitte på gata og ydmyke seg selv i offentligheten, med mindre de virkelig ikke hadde penger? Ikke alle er like heldige, og dere burde forstå at det finnes fattige også i Norge. Så til dere som "hater" alle tiggere: bastards!
Frida, 18.jul.2010 @ 22:23
Leker du noob?

Tiggere kan ikke gå til NAV, for de er ikke norske statsborgere. Norske statsborgere får hjelp fra NAV, bor i hus og har mat. De får støtte. det får ikke tiggere.

Seriøst, er du 6 eller er du 15? Noobface,
Madeleine, 18.jul.2010 @ 22:27
Heidi! Jeg blir seriøst kvalm av deg. Dette inlegget var bare rett å slett ondt. Jeg er selv rusmisbruker og har i kjipe perioder måttet sitte å tigge penger. Ingen narkoman ville ende opp som en tigger på gata, men med det dårlige helse/rehab-tilbudet dette landet har til oss rusmisbrukere er det ikke mye å velge mellom når det kommer til det å tjene penger. Nav gir en narkoman ca 5700kr i mnd, syns du det er mye å leve for??? Når det koster fra 1000 til 2000kr VÆR DAG BARE FOR Å HOLDE SEG FRISK FOR EN NARKOMAN!! Altså å være frisk, å ikke ha abstinenser..

VOKS OPP!! JEG ER SÅ DRIT LEI AV DE INNLEGGA DINE HVOR DU SKRIVER DRITT OG RAKKER NED PÅ FOLK SOM IKKE ER SÅ "FANTASTISKE" SOM DEG, MISS HEIDI ALEXANDRA OLSEN.

Håper jeg ALDRI ser deg! Det tror jeg ikke hadde gått bra, for deg altså...
Vilde, 18.jul.2010 @ 22:28
Altså, hvis han er narkoman er det ikke så lett å slutte. Mange trenger hjelp til det, men det koster ofte penger. Det er jo gratis noen steder, men da må de ha betalt skatt, noe tiggere sjelden gjør siden de ikke har hatt noen inntekter. Dessuten har man ofte ambivaliens, og klarer ikke bestemme seg for om man vil slutte eller bare fortsette helt til man dør.

Og det med NAV. Man får bare hjelp hvis man er norsk statboer. Mange blir tatt med fra andre land, ofte Polen eller Romania, og blir lovt et sted å bo og en jobb, men blir bare voldtatt når når dde kommer hit og rømmer derfor, men har ikke passet sitt sånn at de kommer hjem igjen. Derfor går mange av de rundt og tigger. Mange av de har ikke valgt det selv. Og, man får ikke bare penger rett i hånda hvis man går til NAV, og heller ikke nok til å leve av. Også er det mange som synes det er veldig nedverdigende å gå til NAV å få hjelp. De har jo som regel bare venner i dopmiljøet, og det å plutselig bare gå til NAV å prøve å leve et normalt liv er en veldig stor forandring ikke mange klarer.
nora, 18.jul.2010 @ 22:36
Tiggere kan selvfølgelig være norske statsborgere også...herregud
Kristin, 18.jul.2010 @ 22:39
Du oppi her: Det finnes faktisk tiggere som er norske statsborgere også
!, 18.jul.2010 @ 22:40
du skjønner det, at ikke alle velger å ruse seg av fri vilje! det er ganske mange som tar stoff av den grunnen at de har det fælt hjemme! For å dempe smerter. Mange har blitt avhenig av rus etter de har kollidert eller har hatt alvorlige oprasjoner som krever masse smertestillende.! etter det er det aganske mange som blir avhengi av stoff. du burde tenke deg om før du poster masse rart på nettet :) folk har som regel en grunn.
susanna, 18.jul.2010 @ 22:41
Tiggere har valgt og være tiggere selv.

norge gir tillbud om jobb, lån, et sted og bo og mat til alle som sliter i norge.

det vil si at de fleste tiggere har valgt det selv, eller sitter på bakken for de føler seg for gode til og ta i mot hjelp!

og det burde vel være klart nå : de som sitter og tigger vil ha penger til narkotika, eller så er de innvandrere som ikke får lov til og bo her og må skaffe seg penger på den måten!

hold på meningene dine heidi aleksandra, noen av de er velldig riktige!
, 18.jul.2010 @ 22:43
jeg er helt enig meddeg Heidi :D

Men som min far pleier å si:

''Har du ikke råd til mat selv, får du lavære å spise''
Mathilde, 18.jul.2010 @ 22:44
Det er ikke like enkelt å motta penger fra NAV selv om man er norsk statsborger + at selv om en er tigger, så betyr det ikke at man er narkoman.

NAV er dritgjerrige. De nekter å gi penger til en som ikke har jobb nå, fordi den personen tjente drit bra for 2-3 år siden. De gir heller ikke penger til en som ikke har fast adresse. Pluss alt dette med behandlingstid. Det er et veldig komplisert de fleste ikke klarer å holde styr på. De fleste som trenger penger for å betale husleia drar ikke dit med stolthet.

Og ja, selv om man tigger, så er man ikke på død og liv narkoman eller illegal innvandrer. Med finanskrisen så mister folk jobber og til slutt huset/leiligheten.

Så nei, det er ikke bare bare å få penger fra NAV. Hvis du har meninger om det, så finn ut hvordan det systemet fungerer først ! Blir frustrert når folk prater om noe de ikke har en eneste anelse om...
Guro, 18.jul.2010 @ 22:45
Fy faen for et fehode du er! Skamme deg skulle du! Det er faktisk mer synd på tiggere enn deg! Du har i allefall et trygt hjem og en familie som kan gi deg mat, kjærlighet og trygghet! De fleste tiggere velger ikke dette livet! Det kan hende de har hatt en grusom barndom der de har blitt missbrukt/misshandlet av sine foreldre og nærmeste, og de begynner å bruke narkotika for å rømme fra virkeligheten og de fæle minnene! Så du kan faen meg passe den forbanna kjeften din as! Du respekterer ikke andre mennesker når du driver på sånn!
Bea, 18.jul.2010 @ 22:45
FRIDA!

Er du helt dust eller??? Trur du tigger er et eget folkeslag du eller?? D er da faen meg mange norske tiggere, som er norske statsborgere! Eller har du bare vært på bygda der det kanskje hhar forvilla seg en rumener som sitter å speller trekspill på utsia av den lokale matbutikken! Han kan ikke gå på nav nei, for han er ikke norsk statsborger!
rb, 18.jul.2010 @ 22:45
kan ikke du slutte å uttale deg i politiske og samfunnsrelaterte saker, det er så jævla irriterende å lese! Hold deg til sminke og sånne ting som ikke er av like stor betydning. Du ser for svart-hvitt på ting, men guess what, verden har flere enn to farger. Husk at folk faktisk skal lese det du skriver! Da burde du ha litt mer peiling før du uttaler deg om ting! Ta det som et hint at du får så mange negative kommentarer på det du skriver.
Susanne, 18.jul.2010 @ 22:48
I'M ON YOUR TEAM, HEIDI! :D
Linda, 18.jul.2010 @ 22:51
fjortis
Linn, 18.jul.2010 @ 22:52
Tiggere er gode mennesker også det er ikke deres feil tenk viss du hadde vært en !!!!!!
Oda Eide, 18.jul.2010 @ 22:52
Helt enig, faktisk!
Marit, 18.jul.2010 @ 22:55
Du er et menneske, men noe godt menneske er du ikke.
Kristin, 18.jul.2010 @ 22:58
De velger det ikke selv nei. Tror du virkelig noen ansetter noen som lukter vondt,som ikke har rene klær eller som ikke har dusja på evigheter?
Glenn, 18.jul.2010 @ 23:00
hehe smartass! :)
Ellen Catrine, 18.jul.2010 @ 23:11
åh enig med deg. Liksom kan de ikke få seg en jobb, eller pengene de får fra mennesker. Kan de ikke bruke det på mat. Blir litt provosert!
saratherese, 18.jul.2010 @ 23:12
Det er faktisk feil av deg og si det du sier: ''Så det er ikke synd på noen, de velger selv hvordan de vil leve''.. for det er ikke alle som gjør det! Det er ikke alle som bruker pengene på narkotika o.l men som kansje ikke får hjelp av nav, eller som er blitt rus avhengige etter de har gått på medisin. Og som susanna har skrevet: ''norge gir tillbud om jobb, lån, et sted og bo og mat til alle som sliter i norge'', det er ikke så lett! Når man er uteligger og tigger får man selfølgelig ikke lån. Det kan vel alle forstå? For ett lån må betales tilbake.

Både du og jeg og nesten alle andre ungdommer, barn og voksne lever livet alt for lett!

Og dere som kommenterer trenger ikke kalle Heidi stygge til eller noe sånt, men heller si at dere er uenige eller at det er feil av hun å si ting sånn og sånn.. for dette er hennes blogg og her kan hun legge ut sine meninger selv om ikke vi alle er enige i det hun skriver!
Ann, 18.jul.2010 @ 23:15
Hoi, dæven. Jeg er til foorandring enig. Og om man gir til tiggere blir det gjerne bare flere av dem. Eneste måte å bli kvitt dem på er å ikke gi dem noe.

Husker det var en familie med rumenere her i byen en sommerferie for å tigge. De sparte visstnok til hus....
Hallo !!, 18.jul.2010 @ 23:19
Er det mulig å være så korttenkt .. ???

Jeg skjønner ikke hva du tenker med en gang -.-

Når du liksom skal skylde på at de først bare kjøper narkotika, hvorfor ga du du han de 8 kronene da ?

BRØDHUE -.-
Vilde Helene, 18.jul.2010 @ 23:24
Morra mi jobber i NAV og de gir faktisk bare 5okr dagen til mat og andre utgifter! Men hvis du har barn så får barna 75kr og du 75kr for da er det synd på barna.
, 18.jul.2010 @ 23:35
Harregu heidi! når man er narkoman så MÅ man bruke pengen på narkotika!! Du aner ikke hvor vanskelig det er og slutte. Man må ikke, men du skal vite att dedt er jævlig vanskelig og slutte..
..., 18.jul.2010 @ 23:41
alle i dette landet har full tilgang på å få penger hvis de ikke har jobb eller lignende. så dem som sitter å bor ute og tigger etter penger, dem har selv valgt det.

Det er faktisk mange av tiggerne som dessuten er "fake". Min mor har f.eks flere ganger sett i Oslo sentrum at det har sittet mennesker å tigget hele dagen etter penger, for så å bli hentet av fine mercedes'er senere på kvelden. Jeg sier ikke at dette alltid er tilfelle, men det er det OFTE.

Dessuten det om rusmisbrukere, det har egentlig ikke en drit om uteliggere å gjøre. dette vet jeg godt fordi at både min mor og min far er det. Og de får penger av staten som de IKKE BARE bruker på narkotika. Så jeg syns det blir feil å sette uteliggere og narkomane i samme kategori

jeg velger forresten å holde denne komentaren anonym, ikke fordi at jeg er redd for å skrive navnet mitt, men på hensyn av mine foreldre. :-)

amen
LOL, 18.jul.2010 @ 23:55
hadde vært jævelig gøy og sende deg på sånn uke leir, sånn som gikk på MTV i HELE dag, Exild eller no, sende deg til et fattig strøk i afrika i 1 uke, så du måtte jobbe! HA! hadde likt og se deg der, skulle ønske...skulle ønske! du hadde ikke klart deg 1 dag som de i andre land som MÅ jobbe litt, hvorfor kunne ikke du bare dratt til afrika 1 uke og levd med en stamme derfra?..
mari, 18.jul.2010 @ 23:56
HAHA frida, må bare le av deg! :L Ikke ALLE tiggere er fra andre land vettu, og selv de som ikke er fra norge får fettmye penger fra NAV som de bruker! F.eks en svart mamma går rundt med den nyeste branevognen og snakker i iPhone lizzm, og hun har ikke jobb! Selv om det er tiggere betyr ikke det nødvendigvis at de ikke er norske da... taper
camilla, 18.jul.2010 @ 23:58
OG FOLKENS, SIDEN DET ER 99% AV ALLE TIGGERE SOM ER NARKOMANER, HVORFOR SKAL VI GI PENGENE DA? DEN 1% SOM IKKE ER DET TIGGER SIKKERT BARE FOR Å SPARE PENGER TIL ET NYTT KAMERA ELLER LIGNENDE. MAN SER DET VEL LITT PÅ HVORDAN DE OPPFØRER SEG OGSÅ.

JEG OG PAPPA SÅ EN UTELIGGER SOM SPURTE ETTER PENGER SÅ HAN KUNNE KJØPE SEG EN PØLSE. VET DERE HVA VI GJORDE?VI GIKK OG KJØPTE EN PØLSE TIL HAN. HAN BLE FORBANNA OG HEIV PØLSA I BAKKEN OG GIKK.

KLOKE FOLK UTEN PENGER GÅR TIL NAV OG BER OM PENGER FRA STATEN. HADDE DERE SETTI DERE PÅ GATA MED EN PAPIRKOPP HVIS DERE IKKE HADDE HATT PENGER TIL MAT? TROR IKKE DET. stygginger. stå på heidi alexandra, du ruler :)
, 18.jul.2010 @ 23:58
syntes du burde passe deg litt med hva du sier, når du ikke har noen som helst peiling på hva du snakker om.
meg, 18.jul.2010 @ 23:58
ehh? 666? er tiggere djeveler? du er iallefall like dum og utenpådømmende som barbie...
Victoria, 18.jul.2010 @ 23:59
Hun har aldri sagt noe så smart før så shut the fuck up.
:), 19.jul.2010 @ 00:01
Fuck! altså det er sykt mange tiggere som går på NAV men bruker penger på dop å mat, men de kan faktisk få leilighet, å ta seg en utdanning... jeg gir aldri penger til tiggere, mange av dem er så sykt utakk nemelig....
Fyfaen, 19.jul.2010 @ 00:02
Du tenker så sinnsykt kort at det er skremmende. Tror du narkotika-misbrukere VIL være avhengig av et fuckings stoff for å ikke få abstinenser? Du er seriøst så blond i toppen at det skulle ikke vært mulig. Ingen rusmisbrukere VIL være det. Men de har ikke noe valg, tar de ikke stoff dør de. Verre enn det er det ikke, og at du sitter her og sier at de er onde mennesker er helt forjævelig av deg. Du er så nærme drittunge at det er utrolig.

Det verste med deg er at du alltid kommer med de jævla meningene dine før du har sjekket fakta og funnet stoff og informasjon om emnet. Du fremstår så utrolig talentløs.
Camilla Jensen, 19.jul.2010 @ 00:03
ER JO FOR HELVETE IKKE SIKKERT AT HAN GÅR PÅ NARKOTIKA DA, dumme, dumme pike.
Ida, 19.jul.2010 @ 00:11
Dere som er enige med Heidi tar så utrolig feil!!!

Skattepengene går til innvandrerne som dreper, stjeler og lager bråk, og det er de som står i første rekke når det gjelder NAV!

Jeg og noen veninner var i Oslo for å shoppe, og vi hadde vært innom mc'ern oh kjøpt noe å spise.. Så satt det en tigger i ene gaten med koppen sin og et skilt, så jeg ga den ene burgeren min til hu, og hu ble skikkelig glad..

Ikke alle sier de skal ha mat og bruker det på dop..

De få pengene de får samlet inn i løpet av dagen er svært lite, og altfor lite til å kjøpe stoff av skal jeg si deg!!

Noen sier her at mange later som om de er tiggere, men har egentlig mye penger selv..

Vel, ja ok, det er faktisk sant, men man kan se på MANGE måter om det faktisk er en ordentlig tigger eller ikke..

Du kan gjerne putte denne som dagens komentar..
vildejohnsen, 19.jul.2010 @ 00:12
du er faen ikke noe godt menneske, heidi. Har aldri vært borti mer snobbete, egoistisk, selvopptatt, usympatisk og følelsesløst menneske før... du er faen meg spessiel på en negativ måte, sorry for å si det, men du er det i mine øyne.

Ikke glem at når du bor på gata er det ikke like lett å holde seg positiv. Tenk på alle di menneskene som går forbi deg uten å se på deg engang, kanskje 5 av 500 mennesker gir deg 3-5 kr. Det må jo tære som bare jæveln på selvtillitta å håpet ditt.

Tenk på det du før du snakker neste gang.
Amalie , 19.jul.2010 @ 00:20
Man velger selv om man vil bruke narkotika eller ikke. Man velger selv hvordan man vil forme livet sitt. Vil man bruke narkotika, greit, det er ikke andres problem. De fleste har en mamma eller pappa å reise hjem til, om ting går skeis. Men for andre er det ikke like lett, de vokser opp i et miljø hvor ting ikke alltid er så enkle. Noen vokser opp i miljø hvor begge foreldrene er beruset, 24/7. Da er det ikke like lett å forme livet sitt etter egne ønsker. So, du får en bra karakter? Foreldrene gir vell rett og slett faen, så man trekker seg selv ned i verdi. Og man tenker at det er ingen vits å få bra karakter, når man uansett ikke får noen tilbakemeldig fra foreldrene. Og så blir de vell påvirket av foreldrenes valg, og begynner å drikke og ruse seg i tidlig alder. De blir avhengig, før plutselig en dag foreldrene kaster dem ut, eller foreldrene blir kastet ut selv. Da de må klare seg på egenhånd, på gata, jeg sier ikke at det er synd på dem. For det er deres valg av livsstil, og jeg har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt. Mens andre er født på gata, tror ikke det er slik i Norge, men i mange andre land. De har ikke noe valg, de kommer seg neppe opp i livet. For liksom, hvem vil ha en uteligger til feks advokat, lege, eller noen andre yrker?

Uansett, det jeg skulle fram til var; alle har det ikke like lett som deg og meg, og de fleste andre.
Melissa, 19.jul.2010 @ 00:24
Okei, alle kommer til og hate meg nå sikkert. Men tenk på hva dere skriver? det er synd på dem men når pengene blir brukt på narkotika så blir man litt sånn skal jeg virkelig gi penger til den fyren? tenk dere selv i en situasjon som det, Heidi ga han penger bare ikke akkurat så mye han ville ha men hun ga han penger og det er faktisk snilt gjort (: tenk før dere sier noe ikke bare skriv det for så og angre igjen !;) Heidi provoserer iblant men vi er ikkke alle like i Norge har vi frihet til og si og mene det vi vil ;) La heidi ha sine egne meninger, er dere ike enige så drit i og i hele tatt besøke henne, bruke tiden deres på og kommentere henne, vil dere ikke ha henne på topplisten osv, drit i hu da..

Heidi håret ditt var utrolig fint (: vurderer extension men vet ikke helt om jeg kler det så venter litt;) Synes ikkke bloggen din er så værst men iblant blir jeg provosert men det blir vi alle ;) Ingen er like!
anna, 19.jul.2010 @ 00:25
Dere som slenger dritt?

besøker dere bloggen hennes KUN for å si negative ting?

Om dere har så jevlig mye imot henne og hennes meninger så kan der jo bare gi faen å

besøke bloggen hennes, så slepper dere å lese inleggene som dere ikke tåler å lese!
, 19.jul.2010 @ 00:35
Du skulle vært skutt. Min mening, rett fra hjertet.
, 19.jul.2010 @ 01:01
Tiggere er mennesker, men gode mennesker er de ikke.

Før du setter andre i bås bør du ta en titt i speilet på deg selv. Snakk om dobbeltmoral!
Tina, 19.jul.2010 @ 01:04
herregud da, det er heidis blogg, hun skriver, vi leser det, kommenterer det. jeg syns det er så dumt at dere skriver trusler til henne.. det er iallefall bra at hun tar det opp, og dere burde respektere henne, for hun er HEIDI. jeg syns henne er pen, så ikke nedsett henne, og jeg er enig i tiggersaken. tiggeren kunne ha skadet henne! alle tiggere kan gjøre det, eller som heidi sier: bruke penger på narkotika.

jeg vil bare si at jeg digger heidi og jeg syns hun ikke burde forandre seg, ikke foundation eller personlighet, for hun er perfekt som seg selv! håper du kan svare på dette heidi :)

STÅ PÅ HEIDI <3

Tina - heidis største fan <3
janina, 19.jul.2010 @ 01:05
Herregud! Hvis du går å kjøper deg sminke, klær , sko og vesker - for så gå å tigge, så tror ingen at

du er en ekte tigger - bare faker deluxe!
helene olaussen, 19.jul.2010 @ 01:23
jeg er med deg i at tiggere med kopp er ekle, de som selger =oslo er bedre, for de gjør noe for å tjene penger, så de kan du ta med i argumentene ! for hvis man selger blader gir man noe tilbake når man får penger...
Olivia, 19.jul.2010 @ 01:28
For en gang skyld, så er jeg helt enig med Heidi-Alexandra!
Jackie Maxwell., 19.jul.2010 @ 01:56
Det er åpenbart at du ikke kan noe om narkotikamisbruk. Du overgår deg selv hver gang du skriver noe. Jeg blir helt imponert.
Iselin, 19.jul.2010 @ 01:58
Eg er sikker på at det ikkje er meir enn 2/4 av tiggerane i Oslo by som er narkomane. Og er dei narkomane, så er det mest sannsynlig for å klare å komme seg gjennom dei vonde dagane ute på på gata. Dei har ikkje alle havna der kun pga. narkotika - eg vil heller tru at det er omvendt.

Det er rett og slett provoserande at du skrive om folk som ikkje har det bra i det heile tatt, på denne måten. Eg har sjølv en tremenning som er narkoman - ho valgte ikkje å bli narkoman. Ho prøvde hasj en uskyldig gang ilag med vennane sine da ho gikk på ungdomsskulen, og no kjem ho seg ikkje ut av det. Ho har lagt seg sjølv innpå avrusning, men abstinensane har tatt over hand kvar gang og ho har rømt derfra. En narkoman som ikkje får ruse seg blir dårlig - direkte sjuk. Eg trur kanskje at du skulle ha prøvd den følelsen sjølv før du sitte der og rakka ned på dei og seie at det ikkje er synd i det "fordi dei har valgt det sjølv".

Det er trist, og man burde vise narkomane medlidenhet og hensyn istadenfor å vere kaldhjerta.
tommyeeh, 19.jul.2010 @ 02:13
Seriøst? Du vet at når du først har kommet så lavt som dem, da er det sykt vanskelig å komme seg opp igjen, det er bare sykt respektløst av deg å skrive sånt..
, 19.jul.2010 @ 02:31
Du er så ego. Du vet ikke riktig hva tiggere tenker eller gjør. Ikke si at de bruker narkotika på alle pengene de får. Uansett så er de ikke sånn "666" som du beskriver. Noen er faktiks hyggelige i motsetning til deg. Og uansett det er grunner til at de begynte med narkotika, så du trenger ikke baksnakke de bare fordi de har det verre enn deg. Du vet ikke deres behov, det fins grunner.
, 19.jul.2010 @ 02:34
LOL
YLVAKAKE ., 19.jul.2010 @ 02:48
agreeee
Maria, 19.jul.2010 @ 02:58
jævla soper. e du helt støgg i hode ? faen ass, dem har det faktisk jævli for en grunn. At det e fuckings mulig å vær så trangsynt. så tilfeldigvis innlegget. du bør faen mæ sætt dæ ned å tenk litt. du ane da faen ikke ka dem bruke pengan på heller ? ja sikker narkotika ,men også mat. no vart æ faen mæ provosert. stygg e du også bare for å si det . fikk hælvettes lyst å plag dæ. stygg og dom
, 19.jul.2010 @ 02:59
Gå å legg deg din stygge unge!! Er det noen som ikke er et godt menneske her i verden

så er det deg!!
Pernille, 19.jul.2010 @ 03:00
Jeg synes at du burde være mer forsiktig med hva du skriver på bloggen din når det gjelder tiggere. Det er kanskje plagsomt for deg å se på dem når du er på shopping i Oslo for å shoppe sko, klær, sminke osv. Men la da være å se på dem, la være å irritere deg å la være og gi dem penger, som du mener bare blir brukt til narkotika.

I Norge finnes det mange forskjellige grupper med tiggere, ikke alle tigger penger for narkotika. Noen er faktisk ute etter mat, noen av tiggerne er unge kvinner å barn som blir tvunget til å tigge for mennene sine. Det er helt forferdelig.

Du sier at alle har en mulighet her i landet. Det er ikke slik at man bare kan gå på NAV å kreve penger når du selv føler for det. Det er ikke alle som kan få hjelp på NAV. Noen må gå på sosialen.

Mange av de som tigger har ikke valgt selv " i dag skal jeg begynne med narkotika å bli tigger." Jeg håper at du er så pass intelligent at du skjønner det.

Alle har forskjellig bakgrunn, noen med psykiske problemer, noen med tøffe familie bakgrunner og noen har kanskje blitt oppdratt fra de var små til å tigge på gaten, noe som er helt forferdelig. Jeg velger å leve i den troen at de som tigger på gaten ville gjort utrolig mye for å bo i et hus, ha en familie, komme seg unna narkomiljøet og til og med tjene pengene sine selv.

Alle som tigger er ikke narkomane, jeg håper du tenker deg litt om før du skriver slikt på bloggen din. Jeg synes det er utrolig respektløst av deg å skrive slike ting når du egentlig ikke vet noe om det. Det virker som du tar penger,mat,klær,sminke,sko osv som en selvfølge. Du hadde hatt godt av å snakke med noen som har det tøft.

Å ha det tøft, eller litt fælt for deg er når du har gått tom for foundation eller når fått en ny kvise. Det er seriøst ikke det som er fælt eller tøft. Å ha det tøft er når familien din holder på å falle sammen, å ha det tøft er når foreldrene dine må kaste deg ut fordi de ikke har penger til å ha deg. Å ha det tøft er når du ikke har noe sted å dra eller noen utdanning til å få deg jobb fordi du aldri har følt deg verdig. Det og begynne med narkotika er å ha det fælt å tøft. Det finnes alltid en grunn til at noen begynner med slike stoffer, man må ikke rakke ned på dem. Man må ikke presse dem lengre ned i bakken. Vi må hjelpe dem, løfte dem opp. Vi er alle en del av samfunnet, alle bidrar kanskje ikke like mye, men hvis slike innlegg der du rakker ned på de som allerede er nede blir slettet og heller blir gjort om til et innlegg der du skriver om hvor felt og tragisk det er at det finnes uteliggere og tiggere i et rikt land som Norge og er et bra forbilde som får andre unge jenter/gutter til og hjelpe de som er nede vil forhåpentligvis alle sammen kunne bidra til å gjøre landet vårt bedre. Det handler om samarbeid, og du er en av de personene som bryter samarbeidet og ser ting fra en negativ side som ikke kommer til å gjøre noe bedre. Men Heidi Alexandra, hvis du vil bli husket som jenta som rakket ned på andre og som var et dårlig forbilde for unge jenter så er det utrolig trist. For da er ikke du den jenta jeg trodde du var. Jeg så for meg at du var en person som kunne utrette en forskjell, som kunne få andre til å se slike ting fra en annen side, hjelpe folk til å få medfølelse og lyst til og hjelpe. Jeg håper fortsatt at du har en liten del menneskelighet igjen inni deg. Man kan alltid håpe, alle kan forandre seg til noe bedre hvis man får sjansen til det, og ved og skrive dette innlegget på bloggen din ved å rakke ned på de som trenger hjelp gjorde du kanskje en fattig mann enda fattigere. Men skal jeg være helt ærlig, så er det like synd på deg som det er på de som sitter der ute på gata. Du kan umulig være lykkelig å ha så bra selvtillit som du sier du har. For en person som ikke kan gå til solariumet uten sminke å solbriller er ikke en person som kan være seg selv å vise seg selv som en virkelig er. For hvis man viser noen hvordan man virkelig er så må man ta av seg den masken som de fleste jenter legger på ansiktet hver morgen for å føle seg bedre og kaster den bort og driter i hva andre synes om en selv.

Kunne ønske du kunne være et slikt forbilde som fikk unge jenter til og få bedre selvtillit i stede for å ødelegge den enda mer. Slutt å rakk ned på uteliggere å tiggere å begynn å se litt fakta i øynene dine. DU LEVER I EN BARBIE VERDEN UTEN LIKE, VÅK OPP Å BLI STOR. ELLERS SÅ HAR JEG TROEN PÅ AT DET ER DU EN DAG SOM MÅ GÅ PÅ NAV FOR Å FÅ PENGER TIL BARBIE DOP Å STOFF.
Pernille, 19.jul.2010 @ 03:07
Jeg synes at du burde være mer forsiktig med hva du skriver på bloggen din når det gjelder tiggere. Det er kanskje plagsomt for deg å se på dem når du er på shopping i Oslo for å shoppe sko, klær, sminke osv. Men la da være å se på dem, la være å irritere deg å la være og gi dem penger, som du mener bare blir brukt til narkotika.

I Norge finnes det mange forskjellige grupper med tiggere, ikke alle tigger penger for narkotika. Noen er faktisk ute etter mat, noen av tiggerne er unge kvinner å barn som blir tvunget til å tigge for mennene sine. Det er helt forferdelig.

Du sier at alle har en mulighet her i landet. Det er ikke slik at man bare kan gå på NAV å kreve penger når du selv føler for det. Det er ikke alle som kan få hjelp på NAV. Noen må gå på sosialen.

Mange av de som tigger har ikke valgt selv " i dag skal jeg begynne med narkotika å bli tigger." Jeg håper at du er så pass intelligent at du skjønner det.

Alle har forskjellig bakgrunn, noen med psykiske problemer, noen med tøffe familie bakgrunner og noen har kanskje blitt oppdratt fra de var små til å tigge på gaten, noe som er helt forferdelig. Jeg velger å leve i den troen at de som tigger på gaten ville gjort utrolig mye for å bo i et hus, ha en familie, komme seg unna narkomiljøet og til og med tjene pengene sine selv.

Alle som tigger er ikke narkomane, jeg håper du tenker deg litt om før du skriver slikt på bloggen din. Jeg synes det er utrolig respektløst av deg å skrive slike ting når du egentlig ikke vet noe om det. Det virker som du tar penger,mat,klær,sminke,sko osv som en selvfølge. Du hadde hatt godt av å snakke med noen som har det tøft.

Å ha det tøft, eller litt fælt for deg er når du har gått tom for foundation eller når fått en ny kvise. Det er seriøst ikke det som er fælt eller tøft. Å ha det tøft er når familien din holder på å falle sammen, å ha det tøft er når foreldrene dine må kaste deg ut fordi de ikke har penger til å ha deg. Å ha det tøft er når du ikke har noe sted å dra eller noen utdanning til å få deg jobb fordi du aldri har følt deg verdig. Det og begynne med narkotika er å ha det fælt å tøft. Det finnes alltid en grunn til at noen begynner med slike stoffer, man må ikke rakke ned på dem. Man må ikke presse dem lengre ned i bakken. Vi må hjelpe dem, løfte dem opp. Vi er alle en del av samfunnet, alle bidrar kanskje ikke like mye, men hvis slike innlegg der du rakker ned på de som allerede er nede blir slettet og heller blir gjort om til et innlegg der du skriver om hvor felt og tragisk det er at det finnes uteliggere og tiggere i et rikt land som Norge og er et bra forbilde som får andre unge jenter/gutter til og hjelpe de som er nede vil forhåpentligvis alle sammen kunne bidra til å gjøre landet vårt bedre. Det handler om samarbeid, og du er en av de personene som bryter samarbeidet og ser ting fra en negativ side som ikke kommer til å gjøre noe bedre. Men Heidi Alexandra, hvis du vil bli husket som jenta som rakket ned på andre og som var et dårlig forbilde for unge jenter så er det utrolig trist. For da er ikke du den jenta jeg trodde du var. Jeg så for meg at du var en person som kunne utrette en forskjell, som kunne få andre til å se slike ting fra en annen side, hjelpe folk til å få medfølelse og lyst til og hjelpe. Jeg håper fortsatt at du har en liten del menneskelighet igjen inni deg. Man kan alltid håpe, alle kan forandre seg til noe bedre hvis man får sjansen til det, og ved og skrive dette innlegget på bloggen din ved å rakke ned på de som trenger hjelp gjorde du kanskje en fattig mann enda fattigere. Men skal jeg være helt ærlig, så er det like synd på deg som det er på de som sitter der ute på gata. Du kan umulig være lykkelig å ha så bra selvtillit som du sier du har. For en person som ikke kan gå til solariumet uten sminke å solbriller er ikke en person som kan være seg selv å vise seg selv som en virkelig er. For hvis man viser noen hvordan man virkelig er så må man ta av seg den masken som de fleste jenter legger på ansiktet hver morgen for å føle seg bedre og kaster den bort og driter i hva andre synes om en selv.

Kunne ønske du kunne være et slikt forbilde som fikk unge jenter til og få bedre selvtillit i stede for å ødelegge den enda mer. Slutt å rakk ned på uteliggere å tiggere å begynn å se litt fakta i øynene dine. DU LEVER I EN BARBIE VERDEN UTEN LIKE, VÅK OPP Å BLI STOR. ELLERS SÅ HAR JEG TROEN PÅ AT DET ER DU EN DAG SOM MÅ GÅ PÅ NAV FOR Å FÅ PENGER TIL BARBIE DOP Å STOFF.
Mari Charlotte, 19.jul.2010 @ 03:25
WOW! Du er jo til og med dummere en Barbie :o Det går ann å gi bort ussle 20 kroner minst! Uansett om man bruker dem på stoff, mat, dritt eller hva det skulle være? Hvem bryr seg?

Du burde åpne øynene dine & se! Eller kanskje du må fjerne litt sminke fra øya. Barbie..
Oda, 19.jul.2010 @ 03:42
Alle som er enig me Heide er brødhau hele gjengen!! Tror du virklig at de velger å sitte på gaten å ydmyke seg selv?? Ikke alle tiggere sitter der fordi de doper seg, men fordi de kommer til Norge for å få seg jobb og et sted bo, de flykter kansje fra krig eller naturkatastrofer, men når de kommer til Norge blir de ikke godkjent som norske statborgere og kommer seg heller ikke inn på asylmotak. De må derfor tigge penger for levebrød.

Herreguuuuuuuuud, du irriterer meg!!!!! At en tretten åring vet bedre enn en som liksom skal være seksten!!! Skulle så gjærne sendt deg til øst-europa der unge jenter blir lurt med til skandinavia for å så bli brukt som prostituerte!!!!
Marius :D, 19.jul.2010 @ 04:00
Vettu i det hele tatt hva det tallet du sammenlignet tiggere med betyr? Trippelt sekstall er kjent som ondskapens tegn. Hvis du virkelig mener tiggere er onde, så er du virkelig helt ute på jordet. Om du ikke er det fra før av, selvfølgelig.
EnKonservativTanke, 19.jul.2010 @ 04:22
Tiggere får faktisk ikke penger fra NAV. For å få penger av NAV, så må du bli sykemeldt fra en jobb, samtidig som du prøver å komme deg tilbake. Det tviler jeg på at de fleste tiggere gjør.

Er enig med deg at de har valgt narkotika forran alt annet, men å hate dem og si at dem ikke er gode mennesker blir feil. Har pratet med mange "narkisser" som har nektet ungene sine å ta narkotika eller andre rusmidler, fordi de vet hva det gjør med en. Vil ikke akkurat kalle dem onde mennesker.

Ta og tenk litt over hva du skriver, jeg er helt for ytringsfrihet, så det er ikke derfor jeg vil at du skal tenke deg om. Men du må huske at det kommer et liv etter at du er ferdig med fjortissperioden din, og da vil du skjønne at du ikke blir presidenten over Norge og alt det andre latterlige du skriver.
qk7k-slodokje, 19.jul.2010 @ 04:34
Jeg anbefaler deg å se denne http://www.youtube.com/watch?v=_uf74FLOyAs

Tror den vil få deg til å tenke litt.
Ingrid, 19.jul.2010 @ 05:15
Gidder ikke ytre hele meningen min her i denne kommentaren, men jeg vil bare rette på det du skrev om at alle har mulighet til å få pengestøtte fra NAV - det gjelder kun de som har adresse, noe som ikke gjelder alle tiggere. Derfor er det ikke, som du skrev, alle som kan motta pengehjelp.
Marie-Therese, 19.jul.2010 @ 06:15
Helt enig med deg Heidi, de fleste narkomane får faktisk hjelp i en eller annen form, det er deres eget valg om de vil ta i mot hjelpen, eller fortsette et liv på gata.
jeanette, 19.jul.2010 @ 08:05
Skjønner at de som er uenige her må være maks 13 år og ikke vite hva de snakker om. JO, folk velger selv om de blir narkomane (nå snakker jeg om de dumme ungdommene som tror det er såå kult å røyke hasj, og ender opp som junkier) Det er ingen som dreper dem om de bare tør å si nei, de fleste har et valg.. Uteliggere og tiggere er faktisk et problem i Norge, kanskje på tide vi slutter slippe inn alle dissa utlendingene og heller konsentrerer oss om våre egne? Norge er det dummeste landet i verden. Alle har en mulighet i Norge, (spesielt utlendingene..) og derfor syns jeg ikke synd på uteliggere/tiggere. Jeg kan gjerne kjøpe ei pølse eller en kaffe til dem, men vil de ikke ha det driter jeg i om de sulter.
Anne, 19.jul.2010 @ 08:55
Der sa du det! :) Er sånn halvveis enig. ;)
Caroline, 19.jul.2010 @ 08:56
Enig med deg :)
Kine, 19.jul.2010 @ 09:03
Hvorfor har du aldri noen bilder av vennene dine? For meg føles det ut som at du ikke har noen.
Irene Kjølås, 19.jul.2010 @ 09:11
ehm det e itj NÅKKA synn på dæ ...

synnes det e jævli trist at du sitt dær å tænke bare på dæ sjøl " åh sminke , klær , sko" tænk på dæm som ikke har pæng te nå sånnt.. akkurat som tiggera , å sånn btw så e itj all tiggera narkomana ... begynn å tænk litt før du skriv .. ferr du provosere folke jævli ; - )
, 19.jul.2010 @ 09:28
Kjære Heidi.

Jeg kjønner godt at oppleveøsen utenfor butikken var ubehagelig. Sånt bør ingen oppleve. Mannen var sikkert syk, noe som mest sannsynelig er grunnen til at han verken har jobb, eller går til NAV.

Mange tiggere har ikke skolegang eller hjelp til midler som gjør at de forstår hvordan hjelp de kan få hos NAV. Flere får heller ikke hjelp der, fordi de har ikke grunnlag for å få den hjelpen de trenger.

Forskjellen på om du bruker pengene dine på klær og sminke, og en som bruker penger på narkotika er stor. Du velger selv om du vil kjøpe masse dilldall, men er man først ute og kjører, er man NØDT til å få mer narkotika. Uten narkotika kan narkomane få abstinenser, og faktisk dø.

Dessuten er ikke alle tiggere narkomane. Noen trenger rett og slett mer penger for å få det til å strekke til. De fleste tiggere tigger ikke fordi det er gøy, eller fordi de ikke gidder annet. De gjør det fordi det er siste utvei. Det er tross alt ikke gøy å sitte på samme sted uke etter uke, få stygge blikk, ble sparket og spyttet på. Det er ikke gøy å måtte overleve på en Narvesenpølse når man allerede har sultet så mye at man ikke lenger kjenner sulten (og da er det snakk om SULT, ikke det å være sulten fordi man unngår å spise med vilje). De har ikke en gang muligheten til å spise ordentlig, selv hvor stor lyst de har. Og når det gjelder å få plass på avvenning eller få hjelp på steder der de serverer gratis, så er det lange køer, og det er gjerne ikke plass, eller tomt for mat.

At du påstår at narkomane selv velger hvordan de vil leve, det synes jeg er rart. Ville du valgt å leve slik som dem? Mest sannsynelig ikke. Kanskje de tok ETT galt valg i livet, noe som førte til at alt gikk dundass. Da skal det mye til for å rette det opp igjen, og de fleste klarer da ikke å rydde opp i livet sitt.

Vær litt medmenneskelig, og prøv å godta og forstå at alle ikke lever slik som deg. Slå heller ikke alle over en kam.

Håper du svarer på dette, det ville jeg sett frem til.
Vilde, 19.jul.2010 @ 09:38
du har ikke fått kallenavnet barbie for ingenting.. nei!
girlygiirls.blogg.no, 19.jul.2010 @ 09:42
ikke gi penger, gi heler mat !
henriette, 19.jul.2010 @ 09:43
Hvist de bruker d på narko er det dems problem. + mage faker tiggere.
FUCKING HELL!, 19.jul.2010 @ 10:11
FAEN!! GÅR DET AN Å BLI MER HJERNEDØD ENN DEG?
Meg, 19.jul.2010 @ 10:27
Mange her sier; "Mange har ikke valgt selv å ruse seg, men MÅ pga. ditt og datt". Det er ikke sant. Man har ALLTID et valg. Du VELGER å sette den neste sprøyta, det er ingen som tvinger deg.

Jeg har slitt mye selv, vokst opp i fattigdom med en far som er alkoholiker og psykopat og mishandlet mora mi, men jeg har aldri brukt narkotika eller andre rusmidler for å dempe smerten. Jeg har vært litt til behandling (psykolog) men ikke mye - tar meg selv i nakkeskinnet og drar på jobb og skole uansett om jeg sliter med angst.

Nå er jeg ferdig ingeniør og klarer meg fint. Alle får studielån, så det er ikke noe problem å studere (selv om det så klart er veldig lite penger.)

Heidi, jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager på deg. Jeg er faktisk helt enig med deg! Så klart det er mange ulike skjebner der ute, men i hovedsak har man alltid et valg.
Mee, 19.jul.2010 @ 10:54
Det er faktisk sant som Heidi sier, man kan ikke stole på tiggere. Hvis du absolutt vil gi noe, så kan du heller kjøpe et rundstykke, jeg kjenner noen som har gjort det, men de ville ikke ta det imot, fordi de heller ville ha penger til narkotika.
Det er også veldig mange som bare sitter der og faktisk ikke er fattige, men bare later som.
Det går ikke an å stole på noen som bare sitter der på gata, man vet aldri om personen later som eller faktisk er fattig..
line, 19.jul.2010 @ 11:38
Elin

18.jul.2010 kl.22:12

JEG ER IKKE ENIG I DET HELE TATT MED DEG! du veit ikke om ALLE tiggere bruker narkotika. du vet ikke om de bruker det på mat. du vet ikke hva det bruker pengene på! du vet ikke noe! det er vel bedre å gi dem LITT penger, kanskje de bruker det på mat? eller klær? eller kanskje de bruker det på narkotika. MEN husk; det er deres valg, hva de vil bruke pengene sine på! tenk litt; hva hvis du hadde gitt han mannen de 28 kronene! kanskje han var så sulten at du kanskje kunne ha redda han? enten det eller at han kjøpte narkotika! men det veit du ikke, BARBIE!

jeg er så enig i det, herregud. Du vet jo ingenting om tiggere heidi, men prøv selv da. Sitt ute på gata i ett år da vel og se hvordan de har det!!! JÆVLA BIMBO!!!
Jørgen Skontorp, 19.jul.2010 @ 12:05
Du fortjener juling, vet du det?
Kristin, 19.jul.2010 @ 12:06
Greit, selvom mange tiggere heller vil ha penger til narkotika enn å ta i mot mat av folk, så la nå dem få pengene til dop. Jeg vet ikke noe om å være narkoman, men det jeg vet er at det sikkert ikke er lett å slutte å bruke narkotika når man først har begynt. Så ha litt medfølelse for de, for de har det ikke så lett som andre mennesker som faktisk har mat på bordet og tak over hodet.
Oda, 19.jul.2010 @ 12:19
Det er absolut ingen grunn til og rakke ned på heidi på dette innlegget!! ALLE narkomaner har hatt hatt valget selv.. og da er det ikke noe synd på de som går under med penger og sliter med abstinenser ;) tenk hvor mye du hadde spart om dere ikke hadde vært så svake fra begynnelsen, da hadde dere slippet å tigget.
..., 19.jul.2010 @ 12:26
hvordan klarer du å leve med deg selv ? dumme dumme jente. seriøst, hvor kommer du egentlig i fra? mars? håper du ALDRI dukker opp så jeg ser deg. æsj.
stine :`D, 19.jul.2010 @ 12:42
Enig med Oda og Heidi. De som tar narkotika og tigger har jo valgt det selv. Det er ingen grunn til at de ikke skulle kunne leve som vanlige mennesker helt fra starten. Vil de ha penger, så ja vell da får de gå til NAV eller starte et nytt og narkofritt liv. De velger det selv! Var i Italia for noen år

siden, der var det en dame som dopet ned ungen sin, istedet for å prøve å få den frisk og få i den mat. Som sagt velger de selv, de velger jo sin egen livsstil!
Linnie, 19.jul.2010 @ 12:55
Her ser vi jo at fansen er like fjern som heidi. Ekkelt.
Kristin, 19.jul.2010 @ 13:12
Okei, hør her. Ja man velger selv om man skal ruse seg eller ikke, man hvis man har hatt/har et jævelig liv så doper de seg jo såklart for å glemme alt og minske smerten. Jeg syns forferdelig synd på dem, det kan virkelig ikke være lett å måtte sitte på gata å tigge penger for å få narkotika eller mat eller hva de bruker det på.
Vår, 19.jul.2010 @ 13:21
Jeg blir mektig provosert av kommentarene her. Altså, dere sier at ikke alle tiggere er narkomane, hvordan skal man vite hvem som er narkomane og hvem som trenger penger til mat? Støtter dere bruken av narkotika? Jeg gir ikke bort pengene mine til noe jeg ikke vet hva går til. Ja, det er utrolig synd på de som lever på gata, men jeg støtter heller ikke narkotikasalg. Hvordan skal jeg vite hvem som er narkomane og hvem som vil bruke pengene på mat? Jeg så at Iselin skrev: "Ho har lagt seg sjølv innpå avrusning, men abstinensane har tatt over hand kvar gang og ho har rømt derfra." Hvorfor RØMMER man fra avrusning?! Herregud, noe så ulogisk. Avrusning er jo en poisitiv ting, de hjelper folk med å komme over rusavhengigheten, og dette m man regne med hvis man er så smart og begynner på dop og også vil slutte igjen. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg kjenner flere rusavhengige som har fått det til. Sommeren 2005 kom det første nummeret av gatemagasinet =Oslo ut. Magasinet er utgitt av foreningen Erlik, og salget er basert på at rusavhengige, hjemløse og sosialt vanskeligstilte selger magasinet til forbipasserende på gata i Oslo. Rusavhengige og hjemløse kan være selgere og få en inntekt. Som flere over her har sagt, har alle narkomane tatt valget selv. Enten de en "uskyldig gang" har røyket hasj med vennene sine eller blitt medisinert på sykehus. For det første, røyker man hasj vet man faktisk utrolig godt hva som KAN bli konsekvensene av det. Siden vi har både skolePLIKT og skoleRETT i Norge vet jeg at de fleste har fått med seg dette da dette er ett av målene i kunnskapsløftet, læreplanen i Norge. Er man på sykehus og man trenger medisiner som kan føre til rusavhenighet, blir man informert om dette på forhånd da leger må ha tillatelse til å proppe deg full av medisiner som kan føre med seg rusavhengighet. (sorry for at denne setning ble så subjektiv, men dere skjønner vel greia...) Og såvidt jeg vet, tror jeg du har krav om å bli avvendt av avhengighetskapende (f.eks.) smertestillende på sykehus. Dette skal ikke jeg uttale meg så mye om, da jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap om dette.

Men som jeg har sagt: Man har mulighet til å få en inntekt selv osm uteligger (gatemagasinet =Oslo), man vet hva konsekvensene av rusmisbruk er, og man vet faktisk IKKE akkurat hva pengene du gir til tiggere går til. Noen bruker det på mat, andre bruker det på narkotika.
queenchristina, 19.jul.2010 @ 13:22
Frida

18.jul.2010 kl.22:23

Leker du noob?

Tiggere kan ikke gå til NAV, for de er ikke norske statsborgere. Norske statsborgere får hjelp fra NAV, bor i hus og har mat. De får støtte. det får ikke tiggere.

Seriøst, er du 6 eller er du 15? Noobface,

Hvor gammal er du da frida? Det er mange tiggere i norge som faktisk er norske..men de vill ikke synke så "langt" att de går på nav..Nei,da er det ikke syndt på de heller..

Trur du Frida skal tenke over hvor inntelligent du sjøl er før du prater på andre!!
Malene, 19.jul.2010 @ 13:26
Herregud, det var jo ett eksempel det med at hvis hu bruker alle pengene på sko, sminke og klær. Trenger ikke hate Heidi for det vell, skjerp dere. Tror ikke det er Heidi som trenger å vokse opp her nei.
Zombie, 19.jul.2010 @ 13:29
Selv gir jeg aldri tiggere penger. Men har gitt dem baguetter, boller, pizza osv siden da vet jeg att dem får mat, ellers bruker de jo bare pengene opp på narkotika eller alkohol. Annbefaler alle og gjøre det samme!!!
....., 19.jul.2010 @ 13:51
syk i hodet du Heidi... hehe.. du blir bare dummere og dummere...

Flott å ha sine meninger...men dine er rett å slett onde...
, 19.jul.2010 @ 13:57
Det blir feil å si at tiggere ikke er gode mennesker. Du kan ikke uttale deg om saker du ikke har noen anelse om, du har sikkert ikke vært i nærheten av deres situasjon engang. Fordi om EN kanskje ikke er hyggelig så kan du ikke si at ingen er hyggelige. GO EGOISME!
StianK, 19.jul.2010 @ 14:22
Hu er jo ei inn-vrengt struts-fitte fra den verste paringstiden likevel. Hjelper ikke hva dere sier.

Når du går rundt å tror at du "får" penger av NAV så tar du feil.
linnéa h., 19.jul.2010 @ 14:23
Hva mener du med 666?
, 19.jul.2010 @ 14:23
joda, men om man først blir avhenig, ja da er det ikke lett og slutte.

da må man få hjelp i fra et sted! og det er ikke like enkelt og søke hjelp,

for jeg tror nok di skammer seg veldig over og være narkomane. Og

gode mennesker kan di faktisk være!
Heidi Alexandra, 19.jul.2010 @ 14:26
Alle har egne meniner, men du er bare frekk! tror du eier hele fuckings verden. synd, men det gjør du ikke. Og om du kødder eller ikke med denne bloggen, slutt anyway. Livet ditt kommer til å bli ødelagt, HAHA. Tror du norges befolkning vil stemme på deg som president, når du er dummere enn en drit og er like frekk som en drultunge . JEG SPYR. Lykke til med å bli president i Sverige, der vinner du lett, men her i Norge kan du kysse meg i fiseringen. :)
Ann Siren, 19.jul.2010 @ 14:29
jeg hater innleggene dine heidi alexandra olsen.

det er mange sykere tiggere enn andre som ikke får penger i fra nav. trur du det er bare og gå på nav og spør kan jeg få peng . sonn er ikke denne verden . kanskje din men ikke min.

du er frekk mot alle .
Ida, 19.jul.2010 @ 14:34
Jeg er ikke din største fan, og mener du sier utrolig mye dumt. Men dette er jeg faktisk helt enig i! Du burde faktisk ikke gitt han penger i starten av. De bruker ikke penger på mat, men på rusmidler. Og det skal man ikke støtte. Tiggere har som regel fucka det opp for seg selv, og tigging er stygt. Så ingen grunn til å hetse Heidi for dette, for hun har helt rett.
karoline <3, 19.jul.2010 @ 14:44
heidi, kan ikke du begynne og tenke litt før du skriver? kjære deg! tenk alt vi som ikke er tiggere har? vi har foredre og venner som tar vare på deg og gir deg støtte og omsårg når du trenger det vi har mat i lange baner, noen av oss kjøper klær til den nye moten hele tiden. noen har foreldre med god inntekt og kanskje gir ungen sin en del av pengene mens andre må kanskje jobbe selv. men uten penger kom man ingen steder her i Norge! og tiggere kan alltid ha en annen grunn til hvorfor de sitter på gata enn det du tror, de sitter dagen lang på gaten uten noen steder og gå. og jo, selvfølgelig har vi jo sånne hus som de kan gå til og få hjelp. og du vet ikke hvor mange som faktisk tar tilbude der. jeg kom dit med noen klær som ikke passet mer og de blee kjmpe glade. vet du hvor godt det var o se noen mennesker som ikke har det like bra som meg eller deg heidi bli så glad? og vis du vill vite hva penge til tiggeren går til, å kan du som je pleier og gjøre kjøpe mat istede og gi han det. jeg og noen venner kom gående til bussen og jeg hadde en sånn bollepose som vi hadde kjøpt. så orket vi ikke mer og jeg var på vei boort til søppelkassa da en tigger sa, " skal du kaste den der?" så svarte jeg ja. da spurte han om han værsåsill kunne får den fordi han ikke hadde spist på tre dager ellernoe. ja væresegod sa jeg og ga han bolleposen. hen hev seg over den og spiste opp alle bollene i en fei.

og det med NAV! de er ikke alle som får penger derfra. de er sere og gjerrige! bare tenk hvor mye en krone kan hjelpe andre tiggere! du var uheldig som traff en som ikke var så taknemlig, men alle jeg har møtt har vært blide uansett. ikke hat alle fordi en ikke vær så hyggelig. :)
Anna, 19.jul.2010 @ 14:46
du er typ patetisk og sier altfor mange ting som ikke gir mening. men man trenger ikke nødvendigvis å gi de penger. men sånn som jeg og familien min gjorde var å gi de pølser, hansker og luer midt i juletiden. tror jeg aldri har sett at folk har blitt så glade for hansker å luer.. og nei.. alle velger definitivt ikke hvordan de skal leve. Men anyways; synes istedet for å gi penger. gi ting man ikke har bruk for i det hele tatt. som i hansker og luer. så tenker dere sikkert; men da kan de jo selge det elns.. men da har dere jo hvertfall gjort en god gjerning og opp til de om hva de vil gjøre med det også er dere kvitt skrot dere ikke har bruk for! : )
..., 19.jul.2010 @ 14:59
KULT å slette kommentaren jeg skrev da:D du er teit du. æsj blir kvalm av å se på bildene av deg. går det an :) du kommer aldri til å bli noe som helst når du blir eldre :) ting som dette som er skrevet på nettet, vil aldri bli borte. Og det vil følge deg resten av livet. OG da får du nok ingen jobb når folk ser hvordan du har oppført deg og hva du skriver og hvor DUM du er.. For ja, folk som ansetter nye folk i jobber, går faktisk inn på nettet og søker opp folk, og ser hva som kommer opp;) tenk deg om neste gang før du skriver noe så idiotisk som dette på nettet. bruk det lille du har i topplokket.. om det finnes noe da. lykke til vidre;* hahaha
Stine Ruler, 19.jul.2010 @ 15:04
Dere har lite liv :L heidiiiii :D
Lisa, 19.jul.2010 @ 15:11
Blir vannvittig provosert av hva du skriver.Du vet tydeligvis ikke hva som skjer i "real"life.
Ainanas, 19.jul.2010 @ 15:14
Alle får ikke penger hos NAV, bare de som har hatt en jobb over en viss periode.

Forskjellige typer trygd derimot, er en tjeneste alle kan ta i bruk.
Jævel, 19.jul.2010 @ 15:31
Ok, så du liker ikke å se tiggere rundt omkring, for du syns det er noe galt med dem? Gud, som jeg hater å se folk som deg rundt i byen! Og jeg bor på Majorstua forresten, sett deg et par ganger når jeg krysser veien. To ganger har jeg tenkt på å dytte deg foran bilen... din provoserende fjortis.
, 19.jul.2010 @ 15:38
Æ e så enig med dæ Heidi Alexandera!! Dæm fleste tiggeran jobbe for andre folk så d e ikke synd i dæm om dæm ikke får pænga.. få dæm vækk fra det norske land..
marita<3, 19.jul.2010 @ 16:34
sant at ikke alle klarer å gå til nav. Men det er mange tiggere som ikke trenger penger også, men alle er forskjellige. Noen tiggere blir kjørt av en bil fra oslo og sluppet av forskjellige steder får å tigge penger, så blir de hentet på kvelden igjen. Bare får å få penger de egentlig ikke trenger, det har jeg hørt da, men er ikke sikkert det er sant.
, 19.jul.2010 @ 16:48
jeg er enig med deg heidi! tiggere kan bare skylde på seg selv.
marita<3, 19.jul.2010 @ 16:49
men også er det jo mange som trenger de pengene også!
lisa wigum , 19.jul.2010 @ 16:53
Jeg er sikkert ikke alene om det, men jeg blir utrolig provosert av å se hva du skriver. Hva i all verden vet du om tiggerne som sitter rundt med plastkoppen i hånden? Du kan du umulig vite om de er gode mennesker eller ikke på bakgrunn av det lille sekundet blikket ditt blir værende på stakkaren på bakken.

Jeg kan forstå at du blir litt frustrert og tenker at det ikke er noen vits i å gi penger til narkomane når det mest sannsynlig går til mer dop. Det skal jeg ikke si noe i mot. Men jeg bare mener at du kanskje kunne formulert deg på en litt annen måte, og vist litt mer sympati for stakkarene. Min halvsøster var faktisk narkoman og døde av en overdose for 4 år siden. Tror du hun likte det hun drev med? Hun begynte med det allerede for 13 åring fordi hun ikke klarte å takle hverdagen, hun var lei, ville bort. Noen velger å hoppe utenfor en bro, noen sulter seg, noen kutter seg, noen drikker og noen tar dop. Bare fordi du har et slikt problem betyr ikke det at du er noe dårlig menneske, bare at du ikke har det så lett og kanskje har gjennomgått en traumatisk opplevelse, eller at foreldrene dine ikke har gjort jobben din skikkelig og rustet deg for verden vi lever i i dag.

Håper du leser det jeg har skrevet og kan komme med en feedback!
:), 19.jul.2010 @ 16:57
Det er så teit at dere hakker på det hun sier om tiggere bare fordi dere ikke liker henne, hun har aktisk rett med det med tiggere. Det er ikke bra å gi dem penger, det blir faktisk anbefalt å ikke gjøre det, av de som STYRER oslo. Følg med folkens.
Madelen, 19.jul.2010 @ 17:30
er du helt tilbakestående? narkotika og klær/sminke er da to helt forskjellige ting! narkotika er noe man blir AVHENGIG av! og ja, dem tok sitt valg og prøvde ut narkotika, "så dem kan skylde seg selv". men herregud, betyr da ikke at det ikke er synd for dem for det! dem trenger hjelp!

og forresten, staten i norge gir ALDRI bort penger. så der formulerte du deg vel litt feil?
Emelie, 19.jul.2010 @ 17:46
ja , gelt enig. i norge han man krav på mat og tak over hodet. uansett !
Tiril, 19.jul.2010 @ 18:14
Faen at du er så kortenkt at du tror at det er så jævlig enkelt å være narkotika missbruker XD Det er ikke alle som er så "heldig" som deg og har penger,mat og en god seng å stupe i når man er på sitt værste. Noen må faktisk sitte på gata i over 10 timer for å få mat. Og du står derog sier at vi ikke skal gi ham/henne penger? XD Ja, det kan hende den personen har brukt sine penger fra NAV til narkotika og andre unødvendige ting. Men det kan også hende den personen har barn å ta vare på og brukte sine penger men trenger mer. Så stopp å i noen minutter og tenk på hva du skriver!!

- Tiril
Oda. få dette til dagens kommentar. om du har litt vett i hodet. men jeg tviler utrolig på det!, 19.jul.2010 @ 18:30
vet du hva lillevenn. du burde se filmen egelen. så kanskje du hadde fått et annet syn på ting. nå skal jeg si deg en ting. ikke alt handler om deg. faktisk veldig lite handler om deg. du burde rett og slett skamme deg. og ta til deg det folk skriver til deg. og de som liker det du skriver og hvem du er. stakkars folk. heidi er ikke noe annet en en fordømt bimbo som brude vært sperret inne på sinsykehus. du er rett og slett den dummeste menst selvopptatte taperen jeg vet om. håper så sykt at du får juling hver eneste dag på den skolen du begynner på. så kan du se hvordan det er å ha det vanskelig. så du mener de som blir voldtatt eller mishandlet hjemme har hatt et valg? dumme fake blonde drittkjerring. skam deg!
Julie Marlén Remman Antonsen, 19.jul.2010 @ 18:39
ikke enig med deg, det er ofte det ikke er demmes feil at de bruker narkotika, men det er jo ikke alle som gjør det. det er ofte at de ikke har valgt å leve slik selv, hvem vil egentlig det? uansett når man er så avhengi av narkotika så kan man dø av å ikke få det, du hadde ikke dødd av å ikke fått shoppet. tenk om du måtte sove ute i all slaks vær, alle så på deg som et avskum og du fikk aldri vasket deg, og så måtte du sitte ute på gaten med en kopp å handa, i håp om å tjene nokk penger til å overleve dagen.
Henriette, 19.jul.2010 @ 18:58
Det er ikke lett for narkomaner og slutte og stoppe! akuratt som

om du skulle slutte og shoppe om du er så jævlig glad i det!

tro meg, jeg er 13 år og dette er er for mye!

når det kommet ti hva andre vil og hva andre hvil bruke livet sitt

på har da du INGENTING med! arghh, jeg har en onkel som er narkoman,

han gjør meg ingenting! vedder på at de folka som tigger ikke gjør

deg noe eller? om jeg har rett så burde du slutte og skrive om andre

og heller fokusere på deg selv, heidi! de har et liv, bare ikke akuratt som ditt!
, 19.jul.2010 @ 19:47
DU er 666 din stygge fleske fitte!!!gå å brenn a hore
Regine : ), 19.jul.2010 @ 19:59
ehm.. jeg er litt enig med deg, men samtidig syntes jeg veldig synd på dem.. du veit at de som går på narkotika kan bli alvorlig syke hvis de ikke får det i seg og slutter brått, derfor er det kanskje ikke så rart at narkomane bruker pengene sine på.. ehm, narkotika ;)
Marie, 19.jul.2010 @ 20:35
Ikke alle bruker narkotika! Herre min hatt! Ikke alle har muligheter her i landet, dette landet er ikke verdens beste, vi tror det fordi vi har penger og olje! Stå opp litt da! Visste du at det ble funnet tusen vis av utlenfinger og NORSKE uteliggere i kloakkene i oslo? Tenk om du hadde vært én av de tusen, og NESTEN alle så ned på deg og ikke bryr seg! Tenk før du snakker, vær så snill! Jeg ber deg på mine knær!
:), 19.jul.2010 @ 21:02
Er egentlig ikke oversiktlig over hvilke rettigheter man har iforhold til støtte fra NAV..

Synes veldig synd på de som kommer fra fattige land inn til Norge, ikke kan særlig norsk, har ikke utdanning til å få seg jobber, ect.. Alle fattige tiggere er ikke rusmisbrukere/narkomane! Det er vel noen, og de bruker alt de har, hver eneste krone på rusmidler og har ikke penger igjen til mat. De sover tilogmed ute. Det er ikke lett å slutte med rus, hvis de ikke får de rusmidlene de evt. trenger blir de veldigveldig syke.. Det er så trist i rusomsorgen.. Som sagt er jeg ikke oversiktlig over hvilke rettigheter man har iforhold til støtte fra NAV, så skal ikke uttale meg om at de kan/kan ikke gå til NAV.

Jeg gir penger til de fleste tiggere når jeg ser dem, og har småpenger på meg. Elsker å hjelpe noen som virkelig trenger det.
MIINYY ♥ spørsmålsrunde, 19.jul.2010 @ 23:03
Nice Heidi :D Helt enig med deg.. Det er ikke synd på di, de velger å bli narkomane!
Amalie, 19.jul.2010 @ 23:48
slutt å blogg!!!!!!!!!!!! du har ikke noe fornuftig å si!
Thea!:-), 20.jul.2010 @ 00:20
DU ER TRAGISK!
Maren, 20.jul.2010 @ 00:32
Dere som sier dere enige med henne burde skamme dere - og ikke minst burde du gjøre det selv.

Årsakene til at folk blir narkomane er mange - la oss oppsummere det som at det ytterst sjelden er frivillig. Er man narkomane SLITER man med å få skaffet de stoffene man er avhengige av, og det krever en viljestyrke uten like å slutte.

Samtidig kan det nevnes at heller ikke alle tiggere er det fordi de er narkomane, men de blir tvunget og vet ikke av noe annet liv. Det er ofte kvinner som tas med fra utlandet og tvinges av menn til å tigge på gata og deretter gi ALLE inntektene fra seg. De blir straffet om de ikke får skaffet nok penger, og lever et helvete. Du kan ikke forestille deg det - det kan heller ingen andre som ikke har opplevd det.

Prøv å skaffe deg litt medfølelse før du leker hjertet til en FrP-er.
Madeleine, 20.jul.2010 @ 00:33
Jeg blir rett å slett kvalm av deg. Fyfaen for ett ekkelt menneske du er!! Slem er du. Ond..
hilde, 20.jul.2010 @ 01:09
JEG ER HELT ENIG MED DEG!! Tiggere er noe dritt!!
karoline, 20.jul.2010 @ 01:11
Husk at mange tiggere er ikke norske statsborgere, og får dermed ikke hjelp. Men de som kan få hjelp, som er tiggere, velger det jo selv. Faktisk LITT enig med deg denne gangen. Men selvom EN er frekk, betyr ikke det at alle er det. Og mange av de er det synd på..
gine, 20.jul.2010 @ 01:24
okei, jeg vet ikke om non over her har sagt det men vet du hva? folk som har gått på stoff lenge og er avhengige, de er det farlig for å plutselig slutte. de kan få abstinenser og virkelig bli syke. dette burde du lest/funnet mer fakta om før du skriver det du skriver! det er også derfor folk må dra på rehab, der sier de ikke første dagen: nå får du ikke noe mer. faktisk så gir de dem mindre og mindre til de til slutt avvenner dem det! dette har hvertfall jeg lært, og jeg stoler på at dette er riktig fordi jeg har både lært det på skolen og forskjellige andre steder. tenk over hva du skriver på bloggen din når det angår noe du ikke vet så mye om! sjekk ut fakta først. alle kan skrive en feil, men det skal man også lære av...
Tuti, 20.jul.2010 @ 01:44
Du lever i en boble. Du rakker ned på mennesker du ikke vet noenting om!

Jeg håper det går hull i boblen din en gang, så du forstår hvordan denne verdenen egentlig er.

Den er ikke rosa, med sukkerspinn og rosa skyer. Den er tøff, og noen mennesker klarer det ikke.

Du har hatt flaks, vær takknemlig for det du.
Ingvild, 20.jul.2010 @ 10:32
Helt enig med deg heidi! ALLE har et valg.., de som er uteliggere hadde et valg de oxo tilbake i tid..., naar de gikk paa skolen.., hadde de jobbet godt paa skolen kunne de ha skaffet seg gode jobber tjent penger og faatt ett fantastisk liv.., saa heidi har faen meg helt rett og det er det ikke ofte jeg sier.. , men naa har hun det! zupert Heidi : ) du har storre hjerne enn jeg trodde : D
, 20.jul.2010 @ 10:34
Skjerp deg!

"JA! La oss gi tiggere penger til nakotika, det er jo så synd om de ikke går gatelangs med sløve øyne eg stygg holdning! Huff, stakkars. Tenk om han faktisk brukte opp pengene fra nav på narkotika, og ville ha penger til mat, og derfor tigget penger fra andre. (SARKASME)"

For det første: det er ikke sikkert at de begynte av egen fri vilje, det er mange som blir tvunget første gangen og blir deretter avhengig. Du kan ikke gå rundt og tro at alle narkomane bare ble det fordi de hadde kjempelyst eller var dumme nok til å prøve første gang!

nr.2: Det er bedre at de tigger enn at de stjeler!! Haloooo?? du må jo være enig i det??

Ærlig talt! ikke sett alle mennesker i bås fordi du kanskje har opplevd EN.
meg, 20.jul.2010 @ 10:47
ehh, HALLO?? du rakker ned på NARKOMANE, og så sier du selv at du skal prøve barbie-DOPET? haha, du er dum!
Henriette, 20.jul.2010 @ 13:20
Jeg er enig med at tiggingen her i Norge har gått altfor langt, det har jo til og med turister sagt. Ihvertfall når det gjelder Oslo. Men man kan ikke si at de velger det selv for når du først har blitt avhengig av narkotika er det ikke bare,bare å slutte og vi har heller ikke ressurser nok til å hjelpe alle de avhengige som faktisk trenger hjelp til å slutte, derfor syns jeg det faktisk er staten sin oppgave å hjelpe disse menneskene og også å luke bort de som faktisk kommer til Norge i gjenger og later som de er fattige for å få penger som ofte går til et overhode der igjen. Jeg ble selv jaget på Karl johan av en dame som kastet en rose bort til meg, jeg tok den opp for å gi henne den tilbake og da klikket hun og sa hun skulle ha masse penger for den og løp etter meg, da syns jeg det går litt for langt altså.. det skal ikke være sånn at man føler seg truet av tiggere heller...
Kathrine Hald, 20.jul.2010 @ 13:54
Ok, litt folkeopplysning her!

Tiggere, uteliggere og narkomane som du ser ned på er den gruppen mennesker i dette

landet som har det aller verst. Oslo er topper fortiden en liste som ikke er veldig fin å toppe. Oslo er den byen i europa hvor flest personer per innbygger dør av overdose. Dette er ikke veldig fin statistikk

Rusavhengige er den pasientgruppen som har dårligst behandlingstilbud her i Norge, køene for å få plass på rehabliteringsinstutsjoner er milelange, det er ikke nok plasser på hospits og de hosptistene som det er mulig å få plass på flyter stoff rundt. I tilegg til dette har denne gruppen syke mennesker dere som kontinuerlig skal rakke ned og se ned på dem når dere er fullstendig blottet for informasjon om hva det faktisk dreier seg om.

Narkomane velger ikke å bli narkomane, narkomani er en sykdom på lik linje med kreft,

leddgikt og andre sykdomer. Sjekk det ut på verdens helseorg, sine sider. Det å argumentere

med at denne gruppen mennesker har valgt et liv i helvete er etter min mening uspiselig. For rusavhengige er ikke dette et valg, det er en sykdom!

For det andre veldig mange av de tiggerne i Oslo velger å tigge fordi de ikke har noe annet valg.

De trenger pengene for å få satt det neste skuddet son faktisk er helt livsnødvendig for at denne gruppen mennesker skal kunne klare å komme igjennom dagen uten å måtte gå gjennom livsfarlige abstinester, som ingen av dere er glupe nok til å forstå hva er.

Tiggerne skader ingen, lev heller med det og istedenfor å sittte å rakke ned og ha en holdnig at dere er så veldig mye bedre , gjør heller noe som kan bedre deres situasjon. Kjøp for eksempel et eksemplar av =Oslo ,meld dere inn i Kirkens Bymisjon o.l

( Beklager, jeg ser det er noen som deler mitt syn her, men det var letter å ta dette i

et innlegg)
Hanne, 20.jul.2010 @ 14:27
Du burde være litt forsiktig med hva du skriver om. At du tørr å si akkurat hva du mener skal jeg ikke si noe på, det er bra att du gjør det, men tenk deg litt om før du skriver sånne ting på nettet. Og måten du rakker ned på folk som ikke har det akkurat sånn som deg og rett og slett henger dem ut, er veldig provoserende. Og jeg er nok ikke den eneste som mener det. Tenk deg litt bedre om.
, 20.jul.2010 @ 14:36
minst halvparten av dere som ikke var enig tror jeg ville vært enig hviss en annen person skrev dette.. Dere hakker jo bare ned på heidi!
Maria, 20.jul.2010 @ 16:16
herregud a, kom deg ned fra topplista. Er det mulig å tenke så kort! Du kommer til å ødelegge for fremtidige jobber osv med denne bloggen, du vet det? Selv om du TROR du er princess-barbie in wonderland, så er du faktisk bare en random jente som prøver å få suksess ved å hakke ned på alle andre som du mener ikke er like "fantastisk" som deg. Ikke at du er det såklart. Og du vet at de fleste leserne dine er folk som kun titter innom for å få seg en latter? Jeg er egentlig ikke jenta som kommenterer dritt på blogger, fordi det er umodent. Men herregud, du må virkelig få opp øynene og skjerpe deg! Dette er ikke drittslenging en gang, det er et TIPS! Blir så skuffet av å se hvordan du skriver om ting på.
marilen, 20.jul.2010 @ 16:47
Få hue ditt ut av ræva. Selvsagt får ikke alle penger av NAV.
, 21.jul.2010 @ 00:25
''ikke gode mennesker'' har det rablet for deg?

de er akkurat like mye vert som kongen og paven og alle andre mennesker her i verden.

tiggerne var kansje uheldige å rotet seg inn i feil miljø som unge men om du ikke gir dem pengene så får de tar i narkotikaen uns, på en eller annen måte klarer de å skaffe det på.

tenk om det var du som satt der på gaten å spurte etter en 10-kroning av mennesker som du viste hadde mye mer men så på deg som en taper.

og denne mannen som sitter på gaten velger ikke narkotikaen det er en avhengihet, hadde han hatt mulighetn og støtten og kjærlighet fra mennesker runt seg så hadde han kansje klart det, men vist du tror det er bare for morroskyld han gjør det så tar du innmari feil.

tenk over hva du legger ut på nettet.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits