Very first time

Wow, jeg tror jeg er enig med Jens Stoltenberg for aller første gang. Dere har sikkert hørt litt om hun som skrev en bok, og forventer at hun kan bli værende i Norge? Iaf, jeg mener at hun ikke skal. Eller, ikke at hun ikke skal få lov, men hvorfor henne og ingen andre? Det er bare urettferdig. Bare fordi hun skriver en bok, betyr ikke det at hun har noen som helst rett til å bli. "Den som får mest oppmerksomhet kan ikke alltid være den som kan bli," sa han, og jeg er såå enig.

Og, er man ikke litt dum når man skriver i en bok at man oppholder seg ulovlig? Trodde det var det man ville at andre ikke skulle vite..

116 kommentarer

T O N J E C., 14.jan.2011 @ 20:08
:)
, 14.jan.2011 @ 20:12
enig!
thaliana, 14.jan.2011 @ 20:13
Hun snakker flytende norsk og har en mastergradsutdannelse. Hun er uten tvil en ressurs for landet, og sånn sett er det merkelig at vi kaster henne ut. Personlig ville jeg latt henne få bli, men jeg skjønner hva du mener, og syns ikke det er en teit mening.
Kamilla , 14.jan.2011 @ 20:13
Er enig med deg. Hun gjør jo akkurat stikk motsatt av lovene, og i tillegg lurer skolesystemet, snyter på skatten osv. Like ille som en og annen ulovlig innvandrer!
Milli, 14.jan.2011 @ 20:14
enig
kaaarn, 14.jan.2011 @ 20:15
ENI!!!!!! du e driiit hærli heidii
anonym, 14.jan.2011 @ 20:18
hei heidi :DDDD

du er utroolig pen,kul og verdens beste forbilde. du fremstår som et godt menneske, og er et godt forbilde for mange unge jenter. du bryr deg ikke om hva andre synes om deg, og er deg selv hele tiden, noe jeg beundrer! elsker bloggen din!

verdens beste og søteste jente <3
Ane, 14.jan.2011 @ 20:18
Helt enig med deg Heidi!
Btw - digger deg :-))
Linn, 14.jan.2011 @ 20:28
Bra innlegg!:D Og jeg forstår menningen din kjempe godt og jeg skjønner hva du mener!:)

Perrsonlig synes jeg ikke hadde hun burde bli kastet ut, for hun er jo en ressuss for landet! Men hun har jo tross alt oppholdt seg her ulovlig og når man bryter loven skal man bli straffet uansett hvor "Norske de er."

:)
Malin Tequila Jonsson, 14.jan.2011 @ 20:29
herregud, er du helt totalt blåst i hodet ditt?

Maria kom til norge når hun var 12 år! Hun har bodd der siden, og hun har ikke noe annet valg.

Hun skrev boken slik at andre skulle få lese hvordan det var å leve som ulovlig invandrer i norge.

Jeg mener heller at dem burde sende ut han derre krekar fyren, for han er kriminell, terrorist og for ikke å snakke om jævlig skummel. Han har ingenting i norge og gjøre, men desverre får ikke norge lov til å sende han tilbake til landet, fordi han kommer til å få dødsstraff der.

Maria har ikke gjort noe galt, hun kunne ikke noe for at hun ble i norge, når hun ikke hadde noe annet valg! Hun har ikke gjort noe galt! Ikke er hun kriminell heller, men det blir bare utrolig feil at hun skal bli sendt ut. Hun søkte om norsk statsborgerskap, men hun søkte feil, så hun fikk avslag, STAKKARS DAME. Og ikke lek dum, og heller ta det seriøst!
, 14.jan.2011 @ 20:37
ok?

ingen bryr seg om dine meninger .
..., 14.jan.2011 @ 20:45
Maria kom til Norge når hun var 16 år, hun kunne ikke dra hjem igjen, hun ble holdt i Norge av foreldrene sine.
Ida christine, 14.jan.2011 @ 20:51
Hvorfor skal hun få bli, når ingena andre får? Jøss, har du aldri sett utlendinger i norge du altså? Det er mange, mange, mange, som får bli. Altså kan du heller spørre hvorfor ikke hun skal få bli, når så mage får. Hele invandringspolitikken er helt rævva.. Gode folk som kunne vært en super resurs, blir kastet ut. Mens mange som innrømmer at de bare kommer hit fordi di kan leve på sosialen her, de får bli.. Helt sykt.
Regina, 14.jan.2011 @ 21:20
Enig med deg, Heidi! flott!
Marthe, 14.jan.2011 @ 21:22
Helt enig med både deg og Jens Stoltenberg! Er man her ulovlig, har man ingenting i Norge å gjøre!

Og siden hun har en viss mastergradutdannelse, må hun jo være smart. Hvorfor ikke bare få norskstats-borgerskap da? Herregud, Norge idag altså.. Blir så irritert vi lever tross alt i 2011!
, 14.jan.2011 @ 21:35
enig
Simengutten, 14.jan.2011 @ 21:42
vell, hun fikk jo en pris for "norges nordmann" eller noe. Og da snus alt på hodet. La henne få bli, hun har jo faktisk giddi å lært seg norsk, i motsetning til de mange tusen andre innvandrerne som ikke gidder å bry seg om det norske språk og den norske kulturen!
susann, 14.jan.2011 @ 21:43
Er du helt dust eller? Seff så skal hun bli !!! Hun har rett på det!
Jøss ingen negative kommentarer på innlegget jo, BRA folka. Helt enig med deg, Heidi <3
, 14.jan.2011 @ 21:46
Er helt enig. Uansett om hun var en helt, en gudinne som gjorde godt for alle og kunne trylle, så er hun her ulovelig. Rett skal være rett. Om hun skal få lov å være her, så kommer alle andre til å fp komme hit også. Folk kommer til å sende barna sine til norge og alt kommer til å bli bare rot.

Selv om EN person har lært seg norsk og skrevet en bok og har mastergradsutdannelse, så betyr ikke det at hun er en stor ressurs for landet. Tror ikke hun kunne ha løst problemer akkurat. Hun bare skaper dem. Hun er her ulovelig, ferdig med det. punktum.
, 14.jan.2011 @ 21:46
Herregud! Hun snakker flytene norsk, og hun har utdanning.

Hvis det er et så jæævla stort problem for regjeringen og sånn, så hadde de vel sendt henne ut når hun hadde startet på skolen!

Sånn sett er det vel statens feil, og ikke hennes. Ikke døm folk du ikke kjenner engang! Du virker jo som en idiotisk dum, drittunge. Det ville jeg sagt om deg hvis jeg ikke hadde kjent deg. SKJERP DEG!

Dette er ikke hennes feil, men foreldrene. Jeg mener at hun ikke burde straffes for foreldrenes feil.
anette, 14.jan.2011 @ 21:49
DA SKAL DA FAEN MEG MULLA KREKAR UT HERIFRA OGSÅ!!
Josephine, 14.jan.2011 @ 22:11
Så Maria, som ikke har gjort annet enn å fått seg en utdannelse, klart seg heelt på egen hånd, og gitt ut en bok, må ut av landet, mens alle asyksøkerene (som heller ikke har fått oppholdstillatelse her i Norge) som kun gjør herverk, og skaper dritt får bli? God tenking Heidi, virkelig! ... herregud
..., 14.jan.2011 @ 22:15
så lenge hun er en ressurs for landet bør vi beholde henne!

heller kaste ut sånne dumme nek som deg
Jello, 14.jan.2011 @ 22:15
Ikke mobb Mulla Krekar han har ikke gjort noe dumt(:heller har han ikke gjort noe dumt mot dere jLA HAN VÆRE
christine, 14.jan.2011 @ 22:30
Det er jo ikke det det er snakk om! Hun kan flytende norsk, har bodd i norge lenge! Hvorfor skal HUN reise ut av landet, imens utlendingene som stjeler, raner, overfaller osv få være her da? F.eks Mullah Krekar. Noen som syns han fortjener å bo i norge?

I tillegg er hun kåret til Årest Nordmann.

Det er så jævlig gjort å gjøre en stor sak av å sende henne ut, når de kan bruke tid og energi på snylterene.
må dere snakke om sånne ting ? ;*)
hedda, 14.jan.2011 @ 23:18
Du er så dum du, jeg har sett videoene dine på youtube, æsj lille barbie...
Silje, 14.jan.2011 @ 23:19
100% enig med deg :) Hun blir jo ikke sendt hjem til krig, ikke fare for livet hennes osv. Vi bør heller gi opphold til de som faktisk har det fælt i hjemlandet sitt.
Malin, 14.jan.2011 @ 23:35
Greit nok at du mener det, men du skriver det på litt annen måte! Greit nok at hun ikke har rett på å være her,.. Men Norge burde kanskje sendt ut de som dreper, voldtar og stjeler istedet for en som ikke har gjort noen, noe vondt i det hele tatt??! Mulla får sitte trygt mens ho skal ut?
Heyhey, 15.jan.2011 @ 00:00
En av svært få ganger jeg er enig med deg, Heidi! Hvorfor skal hun få være i Norge? Eier vi ikke regler som skal gjelde alle, og ikke ha unntak?! Det er så teit, Norge er altfor snilt! Hvis hun får bli, så blir jeg helt seriøst gal, hun har ikke gjort noe som helst for Norge ? Ntntnt...
Silje, 15.jan.2011 @ 00:27
Er heilt enig med deg!
Sara, 15.jan.2011 @ 00:38
Dere som skriver at Heidi tar feil ang. at mange får bli i landet (som Ida christine

14.jan.2011 kl.20:51). Ja, det er mange som får bli i Norge, men de har fått positivt svar på asylsøknaden sin, det har ikke Maria. Regner med at det var dette Heidi mente, hvorfor skal Maria få bli i Norge, når det faktisk er mange andre ressurssterke utlendinger som har fått endelig avslag på asylsøknaden sin, og som blir sendt ut av landet? Eller så mange som bli sendt tilbake til elendighet? Og har man fått endelig avslag, men framdeles er i landet, så er man her ulovlig. Er dere i det hele tatt klar over hvor mange gode, snille og ressurssterke asylsøkere som blir sendt ut av landet år etter år, uten at det har blitt nevnt med et ord i media? Rundt Maria er det stort oppstyr nå, og jeg syns selvsagt at det er bra at det endelig blir rettet søkelys rundt temaet om hvorfor onde og kriminelle asylsøkere får bli i landet, men jeg syns det er litt urettferdig at det kun Maria det skrives om, når det finnes så mange andre. Er det fordi asylsøkere flest bor på asylmottak, en plass de fleste nordmenn ikke drar til, og helst ikke vil forholde seg til i det hele tatt. Mener folk virkelig at dem som bor på asylmottak er dårligere mennesker enn de som bor i vanlige leiligheter og hus? Og skal Norge virkelig beholde alle de som er ressursterke og gode? Er dere klar over hvor mange det er? I tillegg må jo de som virkelig trenger det også få bli i Norge, selv om mange av dem også til syvende og sist kan bli sendt tilbake igjen. Mange asylsøkere er så uheldig at de er dublinere, og blir da sendt tilbake til dublinerlandet, som ofte kan være et mye værre land å bo i enn Norge. Det er mye å sette spørsmålstegn ved i asylpolitikken, men jeg syns det blir feil å kun konsentrere og engasjere seg så mye om en enkeltperson når det finnes så mange andre fantastiske asylsøkere. Denne jenta har jo i tillegg en god utdanning, som hun vil få god bruk for, og har faktisk sjangser til å komme tilbake til Norge (bla. fordi hun har norsk samboer, og sist jeg leste vgnett så hadde hun også fått et jobbtilbud i Norge som kunne bety at hun får bli i Norge), mens mange blir sendt tilbake med kun norsk-kurs i bagasjen. Hva vil det hjelpe dem i hjemlandet?
Mads, 15.jan.2011 @ 00:56
Språk og utdanning har selvfølgelig ingenting å si så lenge man ikke har oppholdstillatelse. Ikke er det fare for at hun skal bli drept i krig eller noe sånt heller når hun blir sendt hjem til Russland.

Og til de som sier at hun ble holdt i Norge mot egen vilje .. Okei ? Den offisielle og sanne historien er vel at familien til Maria ble registrert forsvunnet en stund etter at de fikk avslag på asylsøknaden.
Unebelletragedie , 15.jan.2011 @ 00:59
Oioi, jeg er enig med deg!

Jeg mener også at hun burde få bli, sånn sett da. Men så er det jo sånn at mangen andre flyktninger søker om asyl og får det, og det fikk ikke hun, så jeg synes at det blir teit ovenfor de andre asylsøkerene som heller ikke fikk positivt svar at hun skal få bli. dessutten blir det sendt asylsøkere ut av norge hver dag, som det ikke lages noe oppstyr om...
Mads, 15.jan.2011 @ 01:00
Jeg leser også at noen reagerer på at Krekar og andre utlendinger får bli. Vel,.. ifjor sendte Norge vel ut godt over 4000 utlendinger. Krekar blir i landet pågrunn av at han risikerer dødstraff dersom han blir sendt tilbake til Irak. Som alle sikkert vet, er dødstraff noe Norge tar sterk avstand fra, og han blir derfor i Norge.
Juliah ~ ♥, 15.jan.2011 @ 01:37
jeg synes hun burde få bli. hun kan norsk, og hun har ikke brudt noen annen lov enn at hun har bodd i norge.

norge passer jo på KREKAR! hvorfor skal de sende henne tilbake dah?
, 15.jan.2011 @ 01:42
syns heller de andre som er kriminell skal ut av lande enn denne dama her hvertfall, som ikke er kriminell, hun fortjener å være i landet. Er det bedre å ha kriminelle i landet enn denne damen?

Jeg mener nok det er bedre å få ut alle de kriminelle enn henne, menmen! Norge er rart lang, virkelig. han derre krekar fyren da, kan ikke bare sende han og ut, selv om han får den dødstaff, hva vet vi hva som kommer til å skje når hun bli send hjem? kanskje blir hun drept? hvem vet?

Likestilling, faen i helvete. Krekar skal like mye hjem da, fy faen.. men er hvertfall jeg
, 15.jan.2011 @ 01:43
Av de 4000 utlendinger som ble sendt ut i fjor var det bare 700 kriminelle! Ser dere ikke feilen, bør ikke de kriminelle blir sendt hjem igjen?
Julia Irene, 15.jan.2011 @ 01:56
Du er faen meg den dummeste, teiteste og styggeste jenta jeg vet om. Håper du en dag

vil få barn, sånn at de blir JÆÆÆÆÆÆÆVVVVVVLLLLLIIIIIGGGGG flaue når de finner dette etter deg på google osv. Fyfaen så flaut for dem, å ha en sånn en STYGG mamma i fremtiden, som iTILLEGG har skrevet dritt på internett.

ÆSJ, dette er første og siste gang jeg er her. Brenn.
Janne Christine R. Larsen, 15.jan.2011 @ 02:12
Hun snakker flytende norsk, hun er en ressurskraft til Norge, hun ble forfulgt i gamlelandet OG hun har en utdanning. Hvorfor skal de som voldtar, stjeler og steiner kvinnfolk få bli istedenfor henne?
Hoda, 15.jan.2011 @ 03:05
Tror dere virkelig at staten hadde sendt henne hjem hvis hun var truet, forfulgt eller noe lignende?Nei. Siden hun har nokså utrolig bra utdanning her, så mener staten at hun kommer til å ha samme utdanninga i Russland.

Og dere som tror at Krekar saken er det samme, så tror dere feil.

Men personlig synes jeg hun kan like godt bli her, men hun har jo tross alt brutt loven.
faktisk, 15.jan.2011 @ 08:33
Så er denne jente kriminell (ser noen skriver at hun ikke er det). Hun har oppholdt seg ulovlig her og skrevet en bok om hvor lett det var å lure oss etc. Det sender egentlig ut et dårlig signal om hun får bli.

Jeg syns synd på henne, hun kom vel til Norge som 17åring og har levd her siden. Men ettersom hun nå har fått tonnevis med jobbforslag blir hun vel. Undrer meg over hvorfor hun ikke bare har giftet seg med en normann og fått bli her uansett??
Mia, 15.jan.2011 @ 09:09
Snylter på skatten? det er akkurat det hun IKKE har gjort.. tror du

''Kamilla- lykkelig og forelsket!'' at staten har villet betalt studier for en persjon som har oppholdt seg uloverlig i norge??? NEI!!! Hvorfor skal ikke Maria få være hær? hun tjener sine egne penger å lever som oss fleste nordmenn.. neei, hun skal vi kaste ut.., men alle de innvandrerene som snyllter på skatten på ekte, de skal få bli!!!! BRA NORGE... KJEMPE BRA................
Føler jeg må kommentere her: Er faktisk enig med Heidi at når man først skal la en person som har oppholdt seg i landet ulovlig i nesten 8 år får bli så burde vel man revurdere systemet og reglene? Som mange sier hvorfor skal hun få lov til å bli, når mange utlendinger som har både familie og barn her blir sendt hjem fordi de har fått avslag, hvor feil blir ikke det? Kjenner mødre som har måtte reise fra mann og barn, og mange som har mistet sine kjære på den måten også, hvorfor fikk ikke de lov til å bli? om sagt Maria har ingenting å tape hvis hun blir sendt hjem, hun blir sendt hjem til Russland ikke Afghanistan, Irak eller andre krigsherjede land. Og dropp med å blande inn Krekar inn i denne saken her, er så typisk å dra inn en helt annen person når man snakker om Maria. Jeg synes hun ikke skal bli (synes ikke man skal forskjellsbehandles) men hvis hun får bli synes jeg virkelig de burde revurdere systemet og forandre på enkelte lover og regler innenfor det... Er enig med Heidi for engangs skyld!
Mariaa, 15.jan.2011 @ 10:15
maria amelie er en ulovelig invandrer, da kan hun værsegod å ha seg ut av norge! :)) selv om hun kan norsk å alt det der, likt for alle!
linn miriam..<33, 15.jan.2011 @ 10:32
Faktisk veldig enig med deg.. men hun har likevel ikke gjort noe galt. Men skjønner poenget, og at mangen andre innvandrere må dra hjem til landet, så må nok hun også det.
, 15.jan.2011 @ 10:59
Hun må dra fordi hun ikke har en grunn til å bo her, det er jo ikke krig i landet hennes ! Men hun er jo heldig siden har jo kjæreste i norge og da kan jo de bare gifte seg og da får hun jo bli i norge !
Tutta, 15.jan.2011 @ 11:01
Huff og huff Heidi! Er kanskje lurt å kunne hele saken til Maria, før du blåser ut en hele rekke meninger somm ikke henger på greip! Vil påstå at Maria er en mye større ressurs og yter mye mer for samfunnet, enn det du har gjort. Her har vi en stor del av fengselene fulle av innvandrere som ikke vil tilpasse seg norskelover og kultur, vil nok påstå at det er dem som skulle blitt sent hjem til landet sitt! Ikke ei jente som har virkelig brukt mye tid på å tilpasse seg vårt språk og vår kultur! Hun har masterutdanning og vil være en kjempe ressurs for oss!
, 15.jan.2011 @ 11:23
Agree :D Det er bare så urettferdig for alle de andre som blir kastet ut da, om hun skal få bli. Hun skal tross alt bare til Russland, ikke Irak eller andre land hvor det er krig.
anna, 15.jan.2011 @ 11:33
hun søkte om asyl når hun ble 18, og fikk avslag fordi det ikke var fare for livet hennes om hun dro hjem til kaukasuss, russland, men hun dro ikke ut av norge da og har unngått systemet siden det avslaget, derfor må hun dra nå. og dessuten sender de ut noen tusen ulovlige innvandrere per uke! men de kan ikke ta alle på en gang!
anonym, 15.jan.2011 @ 11:45
hahahahaha, du er så blåst i hode du!!! folk leser bloggen din for å le av deg,

aner du hvor dum alle innleggene dine er eller? hahahaha, omg du er bare såååå mega LOL liksåm xD
anne marthe, 15.jan.2011 @ 12:10
er helt enig med deg! for det første er man rimelig dumt å oppholde seg i norge ulovelig, og da er du enda dummere hvis man gir ut en bok, og har skrevet deg selv som forfatter.
kristina, 15.jan.2011 @ 12:23
SLUTT Å SETT ALLE UTLENINGER I EN BÅS DA! DET ER MANGE UTLENINGER SOM FAKTISK GJØR NYTTE FOR LANDET, MENS NOEN AV DERE SIER AT DE BARE GJØR HERVERK OSV! DET ERFAEN IKKE SANT! DET ER MANGE UTLENINGER SOM ER KJEMPE FLINKE PÅ SKOLEN OG SOM IKKE GJØR HERVERK, SÅ GI F.
Tinaaan, 15.jan.2011 @ 12:25
Skal en så skal alle, det er det jeg kan si her.

Dette innlegget her har jeg ventet litt på fordi det er så mange som er så positive til dette. Jeg mener, har man oppholdt seg ulovlig i Norge så må man jo ta støyten for det. Det er jo snuskete og kunne regne med å få være her etter å ha vært ulovlig i norge i 8 år. Selvom man har mastergrad i det ene og andre så betyr det jo ikke at man har større grunn. At det skal være så store overskifter om dette, sjokkerer meg rett og slett. Hva med de titusen andre invandrer'ne her da. Hvor mange andre er det som ikke vil bli igjen da?
LittleMozart, 15.jan.2011 @ 12:39
Ja, man må ta det som kommer når man oppholder seg her ulovlig, men når hun har mastergrad og snakker flytende norsk og har gitt ut en bok, fortjener hun ikke å bli da?

Hun er trolig viktig for Norge.

Og hvis hun er er her ulovlig, hvorfor har hun fått bli her for så å få/gjøre alt hun har gjort? Da kan man jo ta henne med en gang, i stedet for slik de gjorde.

Jeg synes hun skal få bli jeg. Og ja, det er urettferdig for andre innvandrere, men har de gjort like mye i Norge som Maria Amelie?
jeje, 15.jan.2011 @ 12:41
Vil dere heller ha de kriminelle i landet enn henne? jeg vil ha fått ut alle de kriminelle istedenfor,

bedre å ha henne enn de kriminelle, eller hva syns dere? syns dere det er bedre at hun og de andre ulovlige i norge må ut, men de kriminelle skal få lov å være igjen? dere ser vel hvor feile er, staten gjør virkelig en feil, kriminelle må ut først.
, 15.jan.2011 @ 12:51
hun har jo ikke BARE skrevet en bok! herregud...du er så utrolig ultra fantastisk BLOND
Little Mozart: Du sier : "

Og hvis hun er er her ulovlig, hvorfor har hun fått bli her for så å få/gjøre alt hun har gjort? Da kan man jo ta henne med en gang, i stedet for slik de gjorde.

Jeg synes hun skal få bli jeg. Og ja, det er urettferdig for andre innvandrere, men har de gjort like mye i Norge som Maria Amelie?"

Til det første spørsmålet ditt, hun har oppholdt seg ulovlig og i skjul, sikkert under falskt navn osv har faktisk ikke lest boken hennes, men etter hva jeg har lest om henne så har hun bodd skjult med familien sin, de var til og med meldt savnet en stund, dette sier jo litt om det norske systemet når en faktisk kan bo her hemmelig så lenge uten at en merker det.. Og til det andre spørsmålet ditt: er så mange andre som faktisk har gjort mye ja, men har ikke fått like stor oppmerksomhet slik Maria Amalie har.. Og hva har egentlig Maria Amalie gjort for Norge? tatt en utdannelse og skrivd en bok? ja da kjenner jeg mange som har gjort mye for Norge.. Jeg lurer faktisk på om saken hadde fått like stor oppmerksomhet om personen hadde kommet fra feks Somalia?

PS: mener ikke å henge deg ut på noen måte, måtte bare få frem poenget mitt ved å bruke spørsmålene du stilte..
Ingeborg, 15.jan.2011 @ 13:13
Når du skal uttale deg om en så stor sak, så burde du vite litt mer om den enn dette.

Du skriver "Eller, ikke at hun ikke skal få lov, men hvorfor henne og ingen andre?". Det er mange som får oppholdstillatelse i Norge, så hvorfor skal akkurat hun reise hjem? Det er jo en grunn til at Maria Amelie kom hit. Så si meg en ting, hvorfor skal akkurat hun reise hjem? Og ikke alle de andre som voldtar, stjeler, sloss osv? Maria snakker jo flytende norsk, men mange av de andre som kommer hit til Norge nekter å lære seg norsk.. Og det du skriver om at hun bare har skrevet en bok for å få oppmerksomhet osv er jo ikke sant i det heletatt! På bloggen hennes står det "Å skrive er en veldig viktig del av meg. Å skrive er som å puste." Klart finnes det folk som skriver for oppmerksomhetens skyld, men de fleste skriver fordi de elsker å skrive, akkurat som du elsker å fylle bloggen din med dritt og bullshit, sånn at alle får lese hvor dum du egentlig er. At du er like gammel som meg skjønner jeg virkelig ikke. Du er så blond og rasistisk at det ikke skulle vært lov. Hvis det var opp til meg så ville jeg heller sendt deg bort fra Norge. Takk for meg!
Tina, 15.jan.2011 @ 13:52
Maria amelie er vel ikke viktig for Norge fordi hun har mastergrad? D er vel nok folk som har d! Sspesielt ikke hvis hun skal jobbe på en musikkfestival, der hun hadde fått tilbud om jobb??? At hun har skrevet en bok er vel av veldig liten betydning! Men jeg lurer på hvordan hun har greid å unngå systemet i så mange år hvis hun har gått på skole her?? Vet ikke så mye om denne saken egentli, så skal ikke uttale neg for mye. Sier bare min mening utfra d jeg har hørt om saken. Men je heller litt mot at hun bør få bli, fordi d var foreldrene som tok henne inn i landet da hun var 11. Da kunne hun jo ikke bestemme selv! Men er d noen som vet hvor foreldrene er nå? Norge eller russland? Og hvorfor ble Maria evt igjen i Norge hvis de dro?
;O, 15.jan.2011 @ 14:09
fy faen...du er så jævlig tragisk..får lættis når jeg leser bloggen din ! omg er det her en køddeblogg eller no ;O LOL
MARIE, 15.jan.2011 @ 14:10
HAHA du er så ifølsom av og til! (eller får å være ærlig 24/7). Men hun har bodd her i over 8 år! ER ikke det utrolig teit og ikke minst idiotisk å gi henne avslag eller bestemme seg for å sende henne vekk nå? De lar henne bo her i så mange år før de faktisk avgjør at de ønsker å sende henne vekk! Det er jo bare bortkasta tid! Hun brukte så mange år på å lære seg språket, kulturen og regler og lover så er dette det hun får?! Med ulovlig norsk mener hun at hun ikke har noe svar (tillattelse) det er det asylsøker er om du nå ikke helt visste det. Innvandrere som kommer søker asyl og i mellomtiden har de ikke noe tillattelse. Russland er faktisk ikke all verdens "paradis", ja såklart det er finere enn Norge, bedre på mange mulige måter, men ikke alle har det fantastiske livet, til og med i Norge lever ikke alle et perfekt liv.Og hennes familie var en av dem. Det at Jens stoltenberg mener at hun burde bli sendt tilbake fordi hennes familie lyver, burde de vel finne bevis på??? synes du ikke? Hvordan kan folk uttale seg om noe slikt utenå ha klare bevis? Å sende henne vekk uten å vite 100% sikkert om situasjonen er det samme som å kaste dem rett til døden!
MARIE, 15.jan.2011 @ 14:13
OOOOOg det er ikke slik at folk holder det skjult vet du? de bor ikke ulovlig,det er ikke det som menes med tittelen, hun er asylsøker, å bo ulovlig er å at myndigheten eller noen andre ikke vet at hun bor her! Og grunnen til at det er viktig å få delt det og høre hennes historie er for bl.a. folk som deg som har NULL forståelse for andre. Poenget er å vise at til og med i Norge må mennesker gå gjennom slike ting og hvor vanskelig det er å leve i en slik situasjon-
Karoline, 15.jan.2011 @ 14:28
NETTVETT!

Husk at en blogg ikke er en åpen og akseptert plattform for MOBBING!

En politisk diskusjon (som her) og konstruktiv kritikk er helt fint - men det er ikke greit å kalle bloggerens eier for det ene og det andre (bare scroll gjennom kommentarene). Tenk nå litt etter hvor vondt slike ord kan gjøre, og hvor fryktelig unødvendig det er. Hvis man har så mye i mot denne bloggen, hvorfor besøke den da?

"Å kalle andre stygg, gjør ikke deg selv penere" - sitat ukjent.
Sara, 15.jan.2011 @ 14:29
Heeeeeeeeeeelt enig med deg!!!! Send kjerringa ut av landet!!!! Hvorfor skal hun få være her bare fordi at hun er forfatter og kan bra norsk? Har faen meg ikke noe med saken å gjøre, send henne ut, har ikke behov for å gi lønn og penger fra staten til slike syndere!!! Ha deg vekk Maria Amelia, da blir vi lykkelige :D ohh yeeeeaaaaaaaaah!!!!
nie, 15.jan.2011 @ 14:40
Enig, men faens Krekar skal også bort! :/
Tilde, 15.jan.2011 @ 14:43
Jeg mener om hun får bli, så burde regjeringen endre asylpolitikken sin! På den måten blir det rettferdig for resten av folket også.

Maria kom hit som umyndig, og jeg syns ikke hun skal straffes på det grunnlaget at hennes foreldre tok henne med til landet.

Så til deg Heidi, jeg syns du burde lese alle fakta før du kommer med uttalelser og velger å legge opp til diskusjon.

Og til dere som skriver "få hun ut av landet" assa hvor trangsynte er dere egentlig,dere vil ha hun ut på grunnlaget av at hun har skrevet en bok, tror dere den boka var ett slaks PR stunt?

Selfølgelig har Norge en hau med innvandrere som jobber svart (akkuratt som Maria har gjort) stjeler, raner gamle damer, og utøver kriminalitet, hva med DE? skal de få bli kanskje.

Jeg tror ikke regjeringen har noen sterke tall på hvem og hva de har i landet her. Men jeg syns at Maria skal få bli, hun er en ressurs sterk person, og hun har klart seg JÆVELIG bra i de årene hun har vært her, tatt en master, og snakker språket flytende.
Martine, 15.jan.2011 @ 15:04
Helt uenig i det her ! Hun her har en jobb og gjør bra saker for Norge, men rasister og sånne folk som mulla krekar kan være her ? urettferdig
Synne, 15.jan.2011 @ 15:31
Enig der, Heidi ;)
Jonas, 15.jan.2011 @ 15:38
kjære deg, Heidi! Du burde virkelig tenke over hva du skriver på bloggen din, husk at det sikkert er et par stykker som faktisk ser opp til deg. Greit nok at du har dine egne meninger osv, det skal du selvsagt få ha. Men når du skriver om en sak som dette, burde du vite mere enn som så om saken. For dette er bare rimelig teit, blir flau av å lese dette. Jeg blir ikke bare flau av å lese det du skriver, men jeg blir også flau av å lese mange av kommentarene over her.. Det er rett og slett latterlig.
Sara, 15.jan.2011 @ 16:11
Hvorfor mener folk at Maria er så viktig for Norge?? Hun er vel ikke så mye mer viktigere og bedre enn nordmenn flest, vil jeg tro? Ja, hun har en god utdanning, snakker norsk og hun har gitt ut en bok. Men ærlig talt, det er vel ikke akkurat noe sensasjonelt det?
lisebjork, 15.jan.2011 @ 17:58
Jeg er helt enig med deg!

Er man i Norge ulovlig, så har man ikke rett på å være her. Kan godt være det er mange som oppholder seg ulovlig, men ingen kan si at alle på Grønland(f.eks) er i Norge ulovlig.

Og dere som sier vi skal sende ut Mullar Krekar fordi han er terrorist? Det er jo helt på trynet. Han har ikke gjort noe i Norge, og vi kan da risikere å bli angrepet av andre terrorister.
Kaja (:, 15.jan.2011 @ 18:41
Utrolig bra innlegg! Helt enig! ;) Blir helt feil å skulle la henne bli værende..
Elise, 15.jan.2011 @ 18:58
jeg vil bare gi deg et lite råd når det kommer til ting du skriver om på bloggen din.

les seg sikelig opp på saken før du skriver om den på bloggen din, da vil du slippe skrive ting som til tider er direkte latterlige, bare fordi du rett og slett ikke vet bedre, ikke bare les deler av en artikkel på vg nett, men les litt mer om den før du begynner å skrive et innlegg om den
Hanna, 15.jan.2011 @ 19:47
HELT ENIG, LIKHET FOR LOVEN!
, 15.jan.2011 @ 20:25
Du er så dom
tastes like fashion , 15.jan.2011 @ 20:26
SYntes hu burde bli behandlet likt som alle andre=)

åså om hu har skrevet en bok???

folk som sier er bedere å kaste ut andre innvandrere i stede for henne for

hun snakker flytene norsk blabla osv:/ hu klarer seg sikkert bra i et aent land:)

vil heller hjelpe folk som virkeli trenger det....
anonym, 15.jan.2011 @ 22:14
du aner ikke hva du snakker om, heidi. du burde lære deg å respektere og forstå andre mennesker.

Maria Amelie er norsk, har tatt en høy utdannelse, gitt ut bok og er en frontperson for mange tusen mennesker i Norge som også er papirløse flykninger. hun er 100 ganger smartere enn hva du noen gang kommer til å bli. det ordet som beskriver deg best, er dum, så at du kommenterte denne saken ble rett og slett bare latterlig. og bare så du vet det, så leser mesteparten av leserne bloggen din fordi de synes du er dum og vil ha seg en latter.
Niina, 15.jan.2011 @ 22:31
Haha for første gang tror jeg du har et poeng.

Bare fordi hun har gjort mye godt betyr ikke at hun har rett til å bli, folkens. Hun har brutt loven. Det må hun ta støyten for. Dessverre.
Karen Jeanette, 15.jan.2011 @ 23:27
Maria skal få bli i Norge fordi hun strengt tatt er norsk! Hun har levd i Norge hele sitt voksne liv, og norsk er det språket hun kan best... Hun har gått på skole i Norge, og hun har jobbet i Norge... Hun valgte ikke selv å komme til landet vårt ulovlig, hun ble tatt med hit av foreldrene, som fremdeles lever i sjul. Om et barn vokser opp i et land ulovlig på grunn av foreldrenes valg skal ikke det gå ut over barnet, selv etter at det har vokst opp. Maria Amelie skal bli i Norge, hun er norsk!
sigriddddd, 15.jan.2011 @ 23:47
uansett hvor mye norsk hun kan og hvor mange mastergrader hun har, bør hun sendes ut hvis hun ikke har lov!
Ada, 15.jan.2011 @ 23:55
Jeg er delvis enig i deg. Og du som skriver at Heidi setter utlendinger i bås lenger her oppe...

hun mener bare noe annet enn det du gjør.
ida, 16.jan.2011 @ 00:17
for første gang er jeg enig med deg :P
Kristin, 16.jan.2011 @ 00:19
ENIG MED DEEG!
Veronica, 16.jan.2011 @ 00:41
Hun har tatt god utdannelse, integrert seg og har faktisk en mulighet for og gjøre noe for norge, i tillegg er grunnen til at FORELDRENE hennes fant ut at de skulle bli her, fordi de er redde for og bli forfulgt i russland!
Hoda, kommenterer tilbake, 16.jan.2011 @ 00:48
For dere som sier at hun er norsk. Lol, dra meg i rævva og kall meg for Per. Selv om hun har bodd her i mangemangemange år, så betyr det ikke at hun er norsk. Hun er jo russisk. Tror dere hun vil heller bli kalt for norsk enn russisk? Vi har ei tyskerjente på trinnet, og hun snakker bedre norsk enn de fleste, til og med nordmenn. Og hun har også bodd her i mange år, men likevel misliker hun å bli kalt norsk.

En utlending blir ALDRI norsk. Aldri, sier jeg. Hvis de kler seg som nordmenn, blir de ikke norsk. Hvis de utdanner seg her, og snakker 100% norsk, så er de fortsatt ikke norsk.

Hun har verken blitt truet eller forfulgt, derfor mener staten at hun bør bli sendt tilbake til Russland. Og for dere som snakker om utdanningen hennes, det er blitt sagt og avgjort at utdanningen hennes er like mye verd der i Russland. Så det er ikke noe å bekymre seg for.

Og for dere som mener at Krekar skal bli sendt hjem. Dere er rett og slett patetiske. Han kommer til å bli HENGT. Det er ikke det samme, så bare gi opp med å si at hvis Maria skal bli sendt tilbake, så må Krekar også bli det.
, 16.jan.2011 @ 01:11
LOVEN BØR VÆRE LIK FOR ALLE!!

HUN HAR OPPHOLDT SEG ULOVLIG I NORGE, OG TIL OG MED JOBBET SVART :p
Silje, 16.jan.2011 @ 02:10
For en gangs skyld er jeg enig med deg når du tar opp et viktig tema på bloggen. Hvorfor skal akkurat hun få bli? Jeg liker deg jeg, Heidi, fortsett med blogginga. Morsomt å lese det du skriver.
mordi e mainn, 16.jan.2011 @ 02:24
enig =)
LittleMozart, 16.jan.2011 @ 11:04
Til: Du er født som en orginal, ikke dø som en kopi..

Neinei, jeg skjønner at du ikke skal henge meg ut, men for det første: Maria Amelie var 12 (eller noe) da hun kom til Norge. Foreldrene hennes tok henne med hit. Det er jo egentlig ikke hennes feil?

Jeg tenker at man heller burde fokusere på de som er kriminelle (Mullar Krekar) å få de ut av landet? Noe jeg ikke skjønner er: hvorfor kan vi ikke sende ham ut? Ja, jeg vet det er en lov i Norge om sier at vi ikke kan sende ut folk tilbake til landet sitt pga. en mulig dødsstraff (eller lignende) der som hindrer det. Kan vi ikke sende han ut til et annet land? Sende han videre, helt til noen tar han? Sende han til et land som ikke har den loven?

Hvorfor skal ikke Maria Amelie få bli? Hun er jo en av de som er et godt eksempel på hvordan alle nordmenn burde være. Ja, hun brøt loven, men etter så lenge hun har vært her, og jobbet hardt, hvorfor skal hun ut da?

Jeg sier bare min mening altså ;)
Sofie, 16.jan.2011 @ 11:25
enig med deg,. Hun har ikke lov å være her uansett hvor mye vi snu og vender på det. Ja hun ko hut som mindreårig men har helt siden hun ble 18 vist at hun ikke hadde oppholdstillatelse, men brydde seg ikke om det. Hun har levd i skjul, løyet seg til en masterutdannelse på en av de dyreste universitetene i norge, som skattebetalere må betale for. ja hun er nok spesiel siden hun vil bidra konstruktivt, men da må hun først få lov til å være her! det må være likhet for loven selv om det høres slemt ut i hennes tilfelle, for viss en får lov vil plutselig ALLE ha samme behandling som hun. vi må ikke gi inntrykk av at det er greit å leve ulovlig i norge og lyve seg til utdannelse og forvente å få bli her. det er heller ingen politisk situasjon i Russland som tilsier at hun blir drept eller forfulgt viss hun reiser tilbake, så jeg ser ingen grunn til at hun ikke må ut. Og nei, Hun er ikke norsk, man må ha oppholdstillatelse, norsk pass og norsk personnummer for å være det,og hun har ingen av delene....
rakel, 16.jan.2011 @ 11:43
Er enig med deg i litt. Syns hun skal få bli, men det er urettferdig at hun får så utrolig mye

fokus. Det er saker der for eksempel en firebarns far blir kastet ut, mens moren og barna får

bli. Kanskje er faren den eneste med inntekt, mens moren er hjemme med barna, eller motsatt.

Da skjønner jeg ikke hvorfor alt fokuset skal være på en dame som har skrevet en bok.
Hvittgull, 16.jan.2011 @ 14:07
På en måte er jeg enig med deg... Regler skal følges, hvis ikke hadde Norge virket temmelig simple.

Men! Jeg er uenig i reglene... Jeg syns disse innvandrerne skulle fått 3-4 år på å vise hvor mye de faktisk VIL være her... Så kunne de kasta ut drittsekkene som tafser, slenger drittkommentarer og voldtar ++ og de gode menneskene kunne få blitt her!
Helene, 16.jan.2011 @ 14:11
Haloen der oppe! skriver er du helt blåst i hode? Du må få låv til å ha to sider i en sak! og sa seier du at Jens stoltenberg er det også! eller? Hun er kanskje en resurs nå! men hun hadde ikke jobb før dette her, betalte IKKE skatt heller! Hvorfor bry oss mer om hun her enn alle andre som blir behandlet sånn som henne? Enig me deg Heidi!
, 16.jan.2011 @ 16:27
herregud.. la hu dama bli i norge da .. hu er såå jævli smartere enn det du er ..
LittleMozart, 16.jan.2011 @ 18:21
Jens har skiftet mening nå..
kristine R.K, 16.jan.2011 @ 19:11
feil feil feil...

korsen kan dokke sitte og si at loven e for alle når vi har en terrorist i norge som vi ikke sende

ut?

pga han får døds straf? han fortjene og få døds straff!! maria fortjene ikke og dra ut!!! hun har gidda og lært seg norsk.. har såtte på en buss i 1 og et halvt år nå med utlendinga som skal

lære se norsk! har dem lært nokke? ja go morgen e d eineste dem kan på 1 og et halvt år.

sir ikke at alle e sann men d e mange som gir en faen i reglane våres og en faen i og lære se

norsk.

Og de som kommer til norge får en full laste bil med elkjøp ting alt dem vil ha dem jobbe ikke dem har ikke utdanning.

Dem som blir sendt ut av norge e dem som har fått familie her eller blitt for godt norsk.

Pga d som skjer her nå gjør at høyre blir den neste valgte.
Din største fan:P NOT!!!!!!!!, 16.jan.2011 @ 19:26
Jeg har LITT fritids problemer som gidder å lese bloggen din........

Maria Amelie burde få være i Norge!

Hallo, hvorfor skal HUN reise når det er mange KRIMINELLE som får bli!?

Selvfølgelig skal du ha dine egne meninger,

men du burde lese litt mer om saken før du skriver om det på bloggen!

Det er MYE du ikke vet om Maria Amelie!!!!!!!!

Hvor dum går det an å bli?

La henne være i fred, du har ingen ting du skulle ha sagt.(!!!!!!!!)
Din største fan:P NOT!!!!!!!!, 16.jan.2011 @ 19:28
Jeg har LITT fritids problemer som gidder å lese bloggen din........

Maria Amelie burde få være i Norge!

Hallo, hvorfor skal HUN reise når det er mange KRIMINELLE som får bli!?

Hun snakker flytende Norsk, hun har bodd her lenge, hun har til og med blitt kåret som årets nordmann, hvorfor skal vi kaste ut en nordmann!?

Maria Amelie er en av oss!!

Selvfølgelig skal du ha dine egne meninger,

men du burde lese litt mer om saken før du skriver om det på bloggen!

Det er MYE du ikke vet om Maria Amelie!!!!!!!!

Hvor dum går det an å bli?

La henne være i fred, du har ingen ting du skulle ha sagt.(!!!!!!!!)
Vilde Emilie, 16.jan.2011 @ 20:17
Det er jo andre ting inne denne saken å da, det er jo litt teit å bli kastet ut av norge når man ble *årets nordmann* i fjord..
martine, 16.jan.2011 @ 20:23
jeg er i bunn og grunn for en gangs skyld enig med deg og jens stoltenberg. det er ikke riktig at en person med så mye oppmerksomhet skal få bli og så skal mange andre bli kastet ut fordi de ikkke har skrevet en bok, bodd i norge så og så lenge og kan flytende norsk.

men på en annen side syns jeg det var lavmål fra politiet og myndighetene generelt at ÅTTE politimenn skal arrestere henne og deretter kaste henne i fengsel der hun ikke får kontakte utenom verden på noen måte. hun skal ut av landet likevel og da kunne hun vel fått tilbringe den siste tiden i norge sammen med de menneskene hun er glad i...
Line, 17.jan.2011 @ 00:09
KJÆRE DEG, HEIDI ! Maria er ihvertfall smartere enn deg :-) kan helt sikkert mye mer om ting på denne jord enn du kan ... hoho, håper jeg ikke såret de blonde hårcellene dine for hardt nå lillevenn !
What, 17.jan.2011 @ 01:04
Malin Tequila Jonsson - Om hun kom her da hun var 12, ville jeg anntatt hun hadde hatt tid til å bli her, lovlig. Regler er regler, man kan ikke bare velge ut folk.
winnie the pooh!, 17.jan.2011 @ 01:08
ja enig med en kommentar lengre oppe! ikke mobb mulla krekar, han har ikke gjort dere noe galt! :(
Aleksandra <3, 17.jan.2011 @ 13:05
Du må jo få ha dine egne meninger Heidi,men jeg er ikke helt enig med dem.Jeg mener at vi ikke bare kan se det fra vår egen side,men må se det litt fra hennes vinkel også.Det er veldig lett for oss å si :" Kast henne ut ! Vi trenger ikke flere utleninger." Men,tenk om vi hadde vært i den samme situasjonen selv ? Da hadde vi bare villet at folk skulle la oss få bli,akseptere oss.

- Søt blogg : )
HEI, 17.jan.2011 @ 15:55
enig med thaliana øverst der; hun er jo en ressurs, men hvorfor skal akkurat hun få bli pga en bok?
Kine Johansen, 17.jan.2011 @ 16:04
Hærremann...eg blir sjokkert over kor ekkel de flæste e såm skriv hær! Om dåkker ikkje like Heidi,koffør e dåkker hær inne da???
June, 17.jan.2011 @ 16:33
Hun snakker flytende norsk, har bodd her siden hun var lita! hun kan ikke språket der hun kommer fra engang! og hun har en av de vanskeligste utdanningene i norge, og det er akkurat den utdanningen Norge mangler! Så hvorfor sende henne ut, etter hun allerede har vært her i så mange år?

så hvorfor kan man ikke sende ut de jævla bimboene, uteliggerne, og de som bare sitter hjemme uten en eneste jævla lita utdanning?

Det skal ikke være rett å sende ut noen som har en virkning i Norge, når Norge trenger henne!

Kan no si at du er helt dom iforhold til henne, så hvorfor i helvette kan vi ikke sende deg til krigen i afganistan, eller til de sultene barna i afrika? du har jo ikke en nytte her i det hele tatt
trudejeanette, 17.jan.2011 @ 17:27
Synes ikke hun skal få bli når ingen andre får lov og bli når de har vært her uten oppholdstillatelse. Det er som og si at ''jo mere media styr og sånt du lager, jo større sjanse er det for at du får bli.'' Det er kjempe mange som faktisk har lært seg språket våres og jobber osv. men betyr det at vi skal godta at siden de har etablert seg i Norge, så skal de ikke trenge oppholdstillatelse?
Aleksandra <3, 17.jan.2011 @ 17:37
Så egoistiske mange av dere er.
Ingrid - bloggdesigneren, 17.jan.2011 @ 21:28
HELT enig med deg! For en gangs skyld xD
, 17.jan.2011 @ 22:00
Jeg er SÅ enig med deg. Hun har brutt reglene med og fake navnet (?) og andre ville ikke fått blitt så hvorfor henne?
Silje Hesthagen, 18.jan.2011 @ 17:34
Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg er totalt enig.
Navlin, 18.jan.2011 @ 19:39
Vel jeg er enig med deg.
, 20.jan.2011 @ 01:53
Vettafaen ka hu har jort å alt sånn piss, men inni hellvette, om di kaste hu ud av Norge, så kan di bare ta rauå fatt å hiva satans grimme mullah fockings krekar og rett ud Norges vindu !!!!!!

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits