VGS neste år? Jeg ville ikke valgt Akademiet.

OBS: innlegget ble skrevet i februar, men jeg kunne ikke poste det pga. at jeg muligens hadde blitt nedsatt i oppførsel eller noe.  



Mange i 10. klasse sitter sikkert og lurer på hvor de skal søke neste år. Jeg vet ikke så mye om de forskjellige skolene, siden jeg bare har gått på den jeg går på nå: Akademiet (Oslo). Og vet dere hva? Jeg ville ikke søkt der om jeg var dere. Og jeg har mange grunner.

Grunner til å ikke gå Akademiet:

1. Lærerene er frekke mot elevene, og favoritiserer. En fyr i mattaklassen min er alltid hyggelig, men uansett hva han gjør, så får han kjeft. Og han er ikke den eneste.

2. Episoden der to lærere påstod at jeg løy, herregud. Det er sykt mangel av respekt mot elevene. Alle lærerene der er bestevenner, så sier du imot én lærer hater alle de andre deg også. 

3. Mobbing. Hvor mange har blitt mobbet i år? 1,2,3,4,5... Nei, gidder ikke telle mer, men det er mange! Det er altså ganske dårlig miljø. De fleste er greie, men så er det de som skal være slemme mot andre. Og de tar virkelig igjen for alle de snille. En gang så jeg en gutt gråte, fordi de andre var så slemme, og han er bare hyggelig mot alle!

4. Lærerene gjør lite mot mobbing. De vet at det skjer, fordi jeg vet flere elever har sagt ifra.. Likevel skjer det aldri noe?

5. På facebook ligger det faktisk en video der lærerene er med på å mobbe en elev!

6. De historiene jeg har fortalt dere om. De som går på denne skolen kommer tydeligvis fra  forskjellige steder, og det merker man på oppførselen. En gutt har jo tatt seg tid til å skrive mange syke (seksuelle) historier om mange av elevene, og uansett hvor mange ganger det er blitt sagt ifra om, så skjer det aldri noe. Vrikelig, aldri.

7. Jeg hadde en utrolig stor krangel med en jente, og hun burde si unnskyld til meg. Men i stedet for å få oss til å ordne opp, så fikk ikke hun lov til å snakke med meg. Eeeh? Hvilken problemløsing er det? 

8. Jeg kan ikke si at jeg lærer så mye på skolen heller. Jeg møter opp, følger med, men likevel lærer jeg mer hjemme enn jeg gjør på skolen. Ikke skjønner jeg hva som har skjedd heller; Jeg er utrolig flink i språk, og hadde seks i norsk. Med en gang jeg kom til akademiet, fikk jeg 3 i norsk muntlig, norsk skriftlig og sidemål. Hva skjer med det? De utlendingene som blander "og/å" "hun/henne" og har generelt mange skrivefeil får bedre karakter. Sykt. Og nei, jeg jobber ikke dårligere med skolen.

Jeg fortalte dette til norsklæreren, og jeg sa "Jeg har egentlig ikke lyst til å jobbe mer med norsk når jeg synker tre karakterer.. For jeg vet at jeg er flink i norsk!", så sier hun "nei, det skjønner jeg.". ???

9. Norsk er ikke det eneste faget som jeg synker i. Det står i katalogen deres at de skal legge fokus på hver enkelt elev, blablabla.. Hvorfor gjør alle elevene det plutselig så dårlig da?

Sånn. Tenkte bare å være så snill å fraråde dere å søke der nesteår, fordi det er virkelig ingen bra skole. Det er flere elever som har byttet skole midt i året, det er jo en grunn til det. Prøv heller Treider eller noe, hvis du skal gå privat. Av de offentlige har jeg hørt at Pers er bra, at fagga er bra, men mye drama, at handeles er bra, men mye press. Såå :)

 

Går du på akademiet nå vil jeg anbefale å bytte skole. Første måneden er helt grei, men etter det er det bare forferdelig. Har snakket med en lærer som var redd for at elevene skulle stjele fra henne, og hun kalte miljøet "tøft". Ikke som i stilig, men som i ghetto-tøft. 

54 kommentarer

, 24.aug.2011 @ 19:22
GLAD JEG IKKE SØKTE DER LIKEVEL!
Marion, 24.aug.2011 @ 19:25
Jeg tror deg.
Sandra Marie, 24.aug.2011 @ 19:28
Gjelder dette privatskolen og? Det håper jeg ikke, for der skal jeg gå :s Og det koster 50-tusen spenn...
, 24.aug.2011 @ 19:33
Jeg gikk der.. og Heidi Alexandra har helt rett. Helt forjævlig skole.
E, 24.aug.2011 @ 19:38
Søs gikk der gikk der det året de starta opp, etter et år endte hun opp på KG i likhet med deg. Det Heidi sier er dessverre rett.. Søs lærte ikke en dritt spansk..
silje, 24.aug.2011 @ 19:55
Husk at alle har forskjellig oppfatninger av skolen da? jeg går på akdademiet selv og er veldig fornøyd, så skjønner ikke hvorfor det blir sagt mye negativt. Jeg ble faktisk positivt overrasket over skolen. Selfølgelig er det negative sider ved en skole (husk at det er skole) det er alltid to sider ved alle ting, så absolutt alt i verden er det noe negativt!
, 24.aug.2011 @ 19:56
Silje: jeg gikk på Akka, og det er den dårligste skolen jeg har gått på. Dårlige lærere og dårlig miljø.
pernille, 24.aug.2011 @ 19:57
hahaha,hvis det er sant, så er jeg glad for at jeg sa ifra meg plassen som jeg fikk :)
Silje, 24.aug.2011 @ 20:02
Akademiet i Ålesund er verfall TOPP!
silje, 24.aug.2011 @ 20:04
anonym: Men husk at det er din oppfatning av skolen og ikke min! selfølgelig har folk forskjellig meninger, men man trenger ikke skrive negative ting når kanskje andre er fornøyd med valget sitt? det blir liksom litt feil. helt sikker på at folk begynner å tenke masse over det nå, og noen er fornøyde andre er ikke det.
, 24.aug.2011 @ 20:06
akademiet i bergen er kjempebra :) :) + at det er høyt snitt der.. noe det ikke er i oslo.. heeh.
, 24.aug.2011 @ 20:06
Synd det. Vet ihvertfall at i bergen er akademiet bra :)

Men de har jo opg som jeg også tror skal være bra :)
, 24.aug.2011 @ 20:09
jeg er helt enig med deg. gikk der i fjord faktisk, og ble frastjelt macen min 2 ganger. klassen min var sykt useriøs. vennene jeg fikk røyket,, jaa bortsett fra de nøytrale pakistanerne som elsket å henge sammen. ledelsen sier hele tiden at snittet er så høyt.. haha. i mange av klassene i fjord gikk det folk som aldri var på skolen. disse ble ikke fratatt plassen sin..

det første halvåret gikk det ganske greit. men det siste halvåret ble jeg sykt deprimert av skolen, av å se de støgge trynene til folk som ikke brydde seg om skole, og de bråkete utlendingene. jeg hadde t-matte i fjord faktisk. og læreren brydde seg ikke om en var på pcen i timene. herreguud for en skole.
Tidligere Akademiet elev, 24.aug.2011 @ 20:12
Det er veldig individuelt da, frøken. Jeg gikk ut med 5,2 i snitt, første året, og 6 på eksamen. Kanskje du heller burde VURDERE å jobbe med skole? ;-)
Amalie Marie, 24.aug.2011 @ 20:19
dere som sier det er en så bra skole og at man ikke bør skrive negative ting om den, så syntes jeg dere failer totalt. man kan jo lese gjennom her at det er langt flere som er negativ til den skolen enn positiv. dessuten har man lov å skrive sine meninger om hva man syntes. jeg kan si at den forrige skolen jeg gikk på syntes jeg søg heftig. lærerne så ikke alle eleven osv. så dere er helt teite som sier det! :) hehe
shiiit, høres sykt ut. Kaa du linke til den videoen hvor læreren mobber?
, 24.aug.2011 @ 20:30
Flott at du sier DIN mening, Heidi! Folk har lov å være uenige, men du har jo på lik linje rett til å skrive akkurat hva du mener..
Sanne, 24.aug.2011 @ 20:33
Går på akademiet i Sandnes. Den skolen er kjempe bra! Går jo rykter her borte om at akademiet i Oslo er skikkelig dårlig skole. Hadde nok ikke gått på akademiet om jeg hadde bodd i oslo nei!
Marie, 24.aug.2011 @ 20:39
Jeg går på KG selv (ungdomsskolen) i niende og miljøet er kjempe bra! Så deg i b-bygget idag. Du er kjempe søt :)
marie, 24.aug.2011 @ 20:45
det er unnødvendig å si så mye slemt om akademiet. går der selv og er veldig fornøyd. det er lærerens jobb å være strenge, hvordan skulle det ellers gått? fordi det var dårlig miljø i din klasse , betyr ikke det at alle klassene der har dårlig miljø. personene i klassen din gjorde det dårlig, og det har ingenting å si med resten av klassene. ALLE skoler har elever som mobber og mobbe-offere. har noen gang noen skoler kunne gjøre noe med det? kanskje det hjelper litt, men det vil jo ikke ordes opp helt. akademiet gjorde sikekrt noe, men de kan jo ikke se det virkelige i skolemiljøet. Og hvis denne gutten med disse sykhetene som aldri ville slutte, er jo ikke det læreren sin feil? han var sikkert en vanskelig elev, og du har hvertfall ingen aning hva som de gjør på læreværelset. Fordi du har konsentrasjonsvansker på skolen, er det unnødvendig å skylde på lærerne. De lærer og det er du som skal lytte. når du mener det var så dårlig miljø så er det en selvfølge at man ikke lærer bra. Ingen vits å skylde på lærere.
silje, 24.aug.2011 @ 20:46
marie: Helt enig med de marie, utrolig bra sagt! nå må folk skjerpe seg! folk er fornøyde andre er det ikke!
marie, 24.aug.2011 @ 20:50
silje: ja!! f.eks min søster kom hjem fra akademiet med 5 eller 6 på alle prøver, og stod igjen med 5,3 i snitt. og på ungdomskolen hadde hun 4,3... det sier litt??
, 24.aug.2011 @ 20:56
JEG GIKK DER. SKOLEN SUGER. JEG BLE MOBBET HVER ENESTE DAG AV ALLE UTLENDIGENE SOM SKREK HORE ETTER.
Mira, 24.aug.2011 @ 20:56
Altså, det er normalt at snittet synker fra ungdomsskolen når man går over til videregående. Jeg arbeidet ræven av meg, men til slutt bare fikk jeg det til. Jeg ble vant til arbeidsmengden på videregående, og gikk ut med et snitt på 5,2 - kun 5ere og 6ere (og en 3er i en eksamen som gikk til helvete.)

Det er mer jobb. Det holder ikke å komme på skolen og følge med, du må faktisk gå hjem og ikke bare gjøre leksene dine - men mye mer enn det som forventes. En må lese selv, om og om igjen om man ikke kan noe.
Til Silje og Marie, 24.aug.2011 @ 21:20
Kan ikke Heidi få si sine synspunkter om skolen/ opplegget bare fordi de er negative? Siterer Silje: ".... selfølgelig har folk forskjellig meninger, men man trenger ikke skrive negative ting".

Ehh ..... Du påstår at du synes skolen er helt topp, og du får utrykke dette, men ikke Heidi som mener det motsatte av deg?

Faktisk et ganske bra innlegg av deg, Heidi! Har flere bekjente som hoppet ut fordi de mislikte Akademiet, så det er nok ikke bare deg som synes dette. Det finnes flere negative sider ved alle skoler, men så mye som dette burde det ikke være på en privatskole man faktisk betaler for å gå på. Uansett om Heidi var den eneste på Akademiet som følte det sånn, burde det fortsatt ikke oppleves sånn for henne når hun betaler.

Og nei, til dere som skrev over her et sted, Akadamiet har ikke noe bra snitt. Folk søker seg som oftest dit fordi de har for dårlige karakterer så de kommer inn på en offentlig skole de ikke vil gå på. Istedenfor for å starte på den dårlige offentlige skolen, velger de heller privat. Jau jau ...
karro, 24.aug.2011 @ 21:28
du kan få tilbake pengene dine fra akademiet om du ikke har gått opp i karakterer:)
amalie, 24.aug.2011 @ 22:04
Jeg tror Akademiet varier veldig fra by til by. Sånn som det høres ut, høres det ut som alle kommer innpå Akademiet i Oslo? De aller fleste som kommer inn er seriøse mennesker som ønsker å jobbe, og fra det inntrykket jeg fikk no virker det ikke som det er slik i Oslo. I Bergen iaf er det en kjempe god skole, og alle som går der er veldig førnøyd. Man må ha MINST 4,7 i snitt for å komme inn. Jeg har vært der selv, og ser ikke et spor av 'dårlig miljø'. Det er en fin skole, flinke lærere, flinke elever, ser ikke noe dårlig miljø i det. Det er en selvfølge at lærerene på Akademiet er flinke, for de har så mange ting de lover angående lærerene, så visst de ikke følger opp, får de sparken med engang.
amalie, 24.aug.2011 @ 22:09
Til deg som heter "Til Silje og Marie"

Er du helt dum? Ellers er det noe alvorlig gale med akademiet i OSLO. Du kommer ikke inn på Akademiet med dårlige karakterer. Det er der folk som har gode karakterer og ønsker å forsette å ha det slik søker. Hvorfor betale 1000 kr i måneden, når du ikke gidd å jobbe engang?
, 24.aug.2011 @ 22:18
Amalie: Man trenger ikke akuratt mer enn 3,5 for å komme inn. Og jeg regner med du ikke går på Akademiet i Oslo, men et annet sted i landet. Og nei, jeg er ikke dum :)
KG elev, 24.aug.2011 @ 22:30
kan si en ting jeg, ingen blir mobbet på kg. ingen.
, 24.aug.2011 @ 22:40
Du sier noe, jeg søkte på akademiet nå i år, første skoledag var jeg misfornøyd... De lokker deg med at du får Mac, du får den eldste og må betale kjempe mye for den om du slutter.. Fasaden virker fin, men ikke selve skolen..
Marie, 24.aug.2011 @ 22:55
På KG er det INGEN som blir mobbet. Du blir sett ned på hvis du mobber. Det er mer vennlig erting (blandt venner som kjenner hverandre godt) og de fleste som går på akademiet i Oslo slutter etter første skoleår fordi de syns skolen er dårlig..
silje, 25.aug.2011 @ 00:01
LA FOLK VÆRE FORNØYDE!! omg.
mari, 25.aug.2011 @ 00:19
hva snakker du om? Det er faktisk er helt grei skole. og tydeligvis er du dum
Your biggest fan, 25.aug.2011 @ 01:00
punkt 7. har du krangla med ei jente ? var det fordi ho sa du ver en rosa bimbo det da ? å faktisk sa sannheta ...

MEN du tapte uansett.. du orker jo ikke ta igjen
, 25.aug.2011 @ 08:16
Akademiet Sandnes er super bra, og alle går ut med skikkelig bra snitt. Alle er fornøyde med skolen også. Har hørt at Akademiet Oslo er den eneste av akademiet skolene som ikke er bra. Kanskje du burde si det også? Sånn at ikke folk andre plasser ikke søker akademiet, pågrunn av skolen i oslo..
Hilde, 25.aug.2011 @ 17:34
Jeg barer lurer. Hvordan klarer en av de første som kommenterer her å komme frem til at det koster 50.000 kr å gå på akademiet? Da har du gått på en kjempe smell, eller akademiet har klikket helt med å øke prisen på skolen, for når jeg gikk der så kostet det 7500,- kr, og det er adskillig mye mindre enn hva du sier det koster nå. Og akademiet er en helt fantastisk bra skole, i hvert fall i Bergen. Lærerne er helt fantastisk, og tar hensyn til absolutt alle elevene i klassene om man så er veldig begavet, eller mindre begavet. Så at noen kanskje ikke har tatt seg tid til å lese på skolen, og faktisk legge i litt innsats kan faktisk ha noe med å gjøre at lærerne begynte å bli ganske fed up med elevene i oslo. Jeg er stodfornøyd med hvordan det gikk med meg. Jeg gikk fra ungdomsskolen med 4,8 og fra akademiet med 5,5 og går nå på medisinstudiet. Så tror det står på innsatsen.
Anna Julia, 25.aug.2011 @ 19:08
Hei. Jeg har nettopp startet på Akademeiet i Oslo, og er faktisk utrolig fornøyd. Jeg tror det har noe å gjøre med hvilket kull man er...Jeg har snille lærere og alle i klassen har respekt for hverandre fult ut. Jeg er veldig fornøyd med Akademiet, men selvsagt, det er ikke alle som passer til alle typer skoler. Jeg har ikke opplevd noen stygge blikk, ingen stygge kommentarer eller baksnakking. Jeg tror som sagt det har noe med kullet å gjøre, men jeg håper du eventuelt fant deg til rette ett annet sted, selv om ikke dette kanskje var stedet for deg.

- Vennlig hilsen

Anna Julia- AYJA.BLOGG.NO
, 25.aug.2011 @ 20:24
hahahha heidi, hopp i havet!!!

jeg skal starte på akademiet, jeg kjenner noen der, og dem sier at det er en super skole, og er veldig fornøyde!
Ina, 25.aug.2011 @ 21:07
Selv om du har dine synspunkter om skolen er det ingen selvfølge at alle vil oppfatte den slik. Jeg går 3 året på akademiet nå og kan ikke klage på annet enn at lærerene ikke snakker sammen og at det er enkelte lærere som forskjellsbehandler. Jeg er sikker på at de fleste andre skoler er verre enn dette. Det har i alle fall jeg opplevd.

At det var mobbing tror jeg heller skyldes elevene på trinnet ditt enn lærerene. mange på skolen merket stor forskjell på akademiet når 1 klassingene kom i fjor enn slik det var før. Vi hadde veldig godt miljø da jeg gikk i første, men andre året startet det nye førstaklassinger som oppførte seg som 14 åringer. Jeg så både mobbing, klining i gangene, herverk, roping og skriking. Dette er selvfølgelig ting lærerene ikke kan styre.

Du kan selvfølgelig mene det du vil, og alle andre også. Jeg mener selv at akademiet er en fin skole å gå på, og 3 trinn har et veldig godt miljø. Noe kanskje førsteklassingene også vil få i år. Jeg synes det er ganske rart at du påstår at hele skolen er en drittskole når det faktisk ikke er det. Det er jo faktisk kun enkelte lærere og elever på trinnet du hadde ganske uflaks med.
KG-elev, 25.aug.2011 @ 21:19
Som elev ved KG har jeg selv kjent på det dårlige miljøet med Akademitet.. skolene ligger jo rett ved siden av hverandre og utlendingene roper ofte white trash etter jentene, står å røyker overalt, hele tiden - også når de skulle vært i timene. Har også hørt rykter om at en guttegjeng ved akademiet plasserte en stinkbombe i luftesystemet (eller hva det enn heter), slik at stanken kom ut i alle rommene.
lisa, 25.aug.2011 @ 22:21
Begynte på akademiet iår, jeg flyktet fra det vonde fra ungdomddkolen, jeg har fått meg venner og er snill mot andre og andre er snille mot meg, jeg kan oppdatere på innlegget om hvordan det egentlig er der . ;)
Tonje, 26.aug.2011 @ 11:18
Akademiet er en fantastisk skole. Jeg er kjempe glad for at jeg gikk der 1. året, og skal helt klart begynne igjen 3. året når jeg kommer hjem fra USA. Jeg gikk opp fra 4.7 4.9 i snitt og vet godt selv at jeg kan få godt over 5.2 ved å gå på Akademiet. Jeg vet ikke hvilke lærere du hadde, Heidi, men de jeg hadde var kjempe bra! Bortsett fra den ene vikarlæreren, men som da fikk SPARKEN fordi vi klagde på han. Ledelsen hører faktisk på elvene, og lærerne er bra og unga. Er virkelig trist at du har fått dette inntrykket av Akademiet, og jeg respekterer meningen din, men jeg synes det blir dumt av deg og rakke ned på en skole på denne måten på bloggen din, i og med at du er en såppas "offentlig" person. :)
benedikte, 26.aug.2011 @ 16:35
akademiet bergen er en herlig skole!!
, 26.aug.2011 @ 18:11
Hvorfor tror dere på hva hun skriver? dette er en køddeblogg. se på bennysriddle.blogg.no, han går der og er kjempefornøyd
ghfjskhdk, 26.aug.2011 @ 21:31
fuck off da, Akademiet er dritbra, jeg dikk fra 2,7 til 4,5 i snitt på 2 år, bare fordi du ikke skjønner at man må jobbe hardere når man begynner på vgs betyr ikke at det er en dårlig skole.
..., 26.aug.2011 @ 22:14
Jeg går på Akademiet og er kjempe fornøyd! Miljøet er bra, men jeg vet hvordan klassen din var i gjor Heidi.. Miljøet i klassen DIN var ikke bra. Alle skoler har noe negativt, og noe de må jobbe med for å bli bedre. Greit at du ikke liker Akademiet, men du trenger da ikke å fraråde folk å søke der; la folk ta sitt eget valg og bestemme selv. Det er også utrolig mange gode lærere der, som er utrolig hyggelige og snille. I hvert fall de jeg har. Kanskje du var veldig uheldig da.. Jeg liker skolen :)
Herregud, 27.aug.2011 @ 02:27
Okei, beklager å måtte skuffe deg lille fjortis unge, men det har noe med din egen instilling å gjøre da vettu! Om du ikke lærer så veldig mye så må det være noe galt med deg! Akademiet er en utrolig bra skole, og jeg er meget fornøyd!

Om du har blitt mobbet eller hva det nå enn måtte være så burde du kanskje gå litt i deg selv en dag og tenke på hvorfor du blir det? og hva du selv kan gjøre annerledes? det nytter ikke å sitte på ræva si og klage over alt mulig rart vettu, når svaret ligger rett forran deg. Når jeg leste det du har skrevet om Akademiet kjente jeg meg overhode ikke igjen! Alle lærene er fantastiske og det er en utrolig bra miljø! MEN alle skoler blir hva du selv gjør det til. Så du har nok bare deg selv å skylde..

Til dere som leser dette inlegget hun har skrevet så er det bare tull alt sammen! Akademiet er en kjempe bra skole, og det er ikke elever som blir mobbet. Hun overdriver fordi hun ikke selv klarer å innse at det er henne selv som har blitt for gammel til å leke fjortis.

Lærerene på Akademiet har mastergrad i fagene sine, og favoriserer overhode ikke elever! De går hun etter kunskap og kompenansen du har i faget.

Dette er serriøst bare crap alt sammen! Du burde vokse opp en dag, og kanskje gå litt i deg selv hvorfor ting går deg imot. Om du velger å være som du er, så er det kanskje ikke så rart :-)

Det er noe som heter at om man er med på leken så får man tåle steken. Desverre er det sånn et samfunn i Norge fungerer. Og om du ikke var smart nok til å følle med på skolen å lære noe så ikke skyld på andre, du har bare deg selv å takke :-)
Alf Erik, 27.aug.2011 @ 16:46
Gikk på Akademiet OSlo i Vg1, og jeg har aldri før gått på en skole der lærerne er så faglig udyktige. 80% av lærerne kan faget dårligere enn samtlige av elvene, de kommer alltid for sent til timene, de klarer ikke å kontrollere klassene sine, de klarer ikke å samarbeide med elevene og miljøet/kantinen/selve skolen er elendig.

De promoterer også med en karaktergaranti til både privatister og videregående elver, men på slutten av året når du har fått karakterene får du plutselig vite at dette bare gjelder for privatistene. 1/3 elever byttet skole etter VG1, og etter VG2 var det bare 1/3 igjen :) Dere som får bra karakterer på Akademiet kommer til å få et sjokk når dere kommer inn på universitetet og merker hvor mye høyere nivået er utenfor Akademiet :)
, 29.aug.2011 @ 19:15
eening med Alf Erik... folk går dit bare fordi man enklere kan få 5 og 6...man skader kun seg selv
Sandra Marie, 05.sep.2011 @ 22:52
Hilde, 25.aug.2011 @ 17:34

; fordi jeg skal gå som privatist kanskje: LES.
manraj, 07.sep.2011 @ 19:30
jeg går der nå! jeg har det faktisk veldig fint der. det er ikke vits i å klage på skolen. dere lager miljøet til det dere vil. har dere positiv innstilling til skolen og ideen om å lage venner, er det ikke så veldig vanskelig. det er lov å bytte skole, men saken er at du gikk der hvor lenge? en uke? jeg har nå gått der i snart tre uker, ikke favorisering av elever eller unødvendig frekkhet av lærerne. JEG RÅDER FAKTISK AT FREMTIDIGE VGS ELEVER SØKER PÅ AKADEMIET. IKKE NOK MED AT DE HAR GOD UTSTYR MED MAC OSV., MEN DE HAR OGSÅ EN GOD MÅTE Å LÆRE ELEVENE PÅ.

det er greit at du valgte KG fremfor Akademiet, men kjære deg, du trenger ikke å si til andre folk at det var fordi det var for mange utlendinger der. det viser bare ikke at du er bittelitt rasistisk, men også at du virkelig ikke vet at de er også grunnen til at arbeidskraften i Norge forsatt pågår.
anonym, 17.sep.2011 @ 16:37
Jeg gikk selv på Akademiet (ikke i Oslo, men vil ikke nevne hvor), men jeg gikk ikke lenge der. Jeg byttet til en offentlig skole etter noen uker, og jeg angrer ikke ett sekund. Jeg opplevde selv at noen av lærerene var frekke og hensynsløse, og de var heller ikke flink til å gi hjelp til de elevene som trengte det. I tillegg skrøt de så utrolig mye av skolen og sa at vi var heldige som kom inn fordi det er så høyt snitt der, men ærlig talt, det er bare løgn. Snittet er sykt lavt egentlig, jeg kom liksom inn med mitt dårligste snitt noen gang, og det var folk i klassen som hadde MYE lavere. Enkelte lærere snakker også stygt om offentlige skoler, noe jeg ikke tålte. Derfor byttet jeg. Å begynne på vgs er et stort steg, men å BYTTE til en annen skole der du kjenner få eller ingen i ettertid, det er et enda større steg. Men det var verdt det.
Mari, 25.okt.2011 @ 11:27
Akademiet i Bergen er generelt mye bedre enn det i Oslo.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits