Hva gjorde egentlig Osama Bin Laden?

Jeg har alltid hatet Osama Bin Laden. Hvorfor hatet jeg han? Jo, fordi han var en terrorist. Ingen liker terrorister. Jeg har en muslimsk venninne, som sier at hun er lei seg fordi han er død, og at alle hennes muslimske venner føler det samma - fordi de ser han som er frihets/fredskjemper. 

Jeg begynte å tenke litt: Hvorfor er han stemplet for en terrorist for oss, hvis de ser han som en freskjemper? Jeg spurte henne hva han stod for og hva han hadde gjort. Hun svarte meg at det han stod for, og kjempet for, var at Afghanistan skulle bli et selvstendig land. Både Sovjet unionen og USA hadde prøvd å styre landet, men han ville at landet skulle styre seg selv. Og at det skulle være et muslimsk land - noe som i og for seg er helt greit, siden det er muslimer som bor der. Så langt ser jeg ikke at han har gjort noe galt. 

Men så kommer vi til 9/11. Han har blitt anklaget for å være mannen bak denne terrorhandlingen. Det er fordi han sa at han stod bak den selv, men senere innrømmet at det ikke var han, og at penger var noe av saken til at han sa det var han. Jeg tror selvfølgelig at Osama Bin Laden og al-Quida stod bak 9/11 .. Men det er bare ren magefølelse. Hvis man tenker etter, og stiller spørsmål er det mye som skurrer. Hvorfor skulle en muslimsk "terror"-gruppe ødelegge to tårn helt uten jøder? Vi vet alle at muslimer har noe imot jøder. 

Tenk om de har drept feil mann? Tenk om de har drept en fredskjemper, og at terroristen bak 9/11 fremdeles er på fri fot, og lever det glade liv? Jeg tror jo som sagt at det var han, men det er en veldig spennende tanke, og mye av det høres jo veldig troverdig ut.. Med mindre hun har hjernevakset meg litt.  

Enda noe spennende: Bush lyver om 9/11: 

 

39 kommentarer

Rasmus, 25.mai.2011 @ 17:53
Det er ikke slik at det bare var en person som senket de to tårnene, det er en stor stor gruppe med mennesker som samarbeidet for å klare å ta ned dette målet. For det andre betyr det ingenting for al-Quida om han er død eller ikke, det står hundrevis av galere og mer ekstreme personer en han i kø for å ta over tronen. Og hva skjer når de setter inn en ny leder? Jo han skal vise hele verden at han er badass og vil drepe enda flere uskyldige mennesker slik som USA gjør i Afganistan og Irak. Vold avler vold
, 25.mai.2011 @ 18:01
Jeg er enig i det han kjempet for. men det at han bruker terror skader hele saken, fordi hele verden er mot terror, og blir derfor også i mot han og saken hans. Virkelig synd at han ikke kunne brukt vanlig forhandling i steden for å drepe og driver terror. Han hadde nok kommet lenger med det.
ingrid, 25.mai.2011 @ 18:11
Han var jo ikke bare en fredskjemper, han var en driiitbad fredskjemper. Asså, det å drepe mange uskyldige folk for fred er ikke akkurat logisk. :b
kine, 25.mai.2011 @ 18:35
haha, ler av deg!

Asså greit han har ikke gjort Norge noe, men du vet vell at de fant tegninger i leiligheten hans hvor det var planer om at de skulle sprenge alle de Norske oljeplattformene? -.^

Liker du han fortsatt?
Anonym, 25.mai.2011 @ 18:46
Han hadde utløst en Fatwa (dom mot alle fra) USA og deres allierte, i hans Fatwa sto det at de skulle drepes. Han har aldri sagt at han ikke sto bak, bare at han sto bak. Han har drept flere muslimer enn ikke-muslimer. Han er en terrorist som har gjort dumme ting, men det finnes terrorister som har gjort bra ting også (i manges øyne). IRA kjempet for et fritt Irland, uten mål å utrydde England og alle deres allierte. Bin Laden var på ingen måte en bra mann, han har drept tusenvis av uskyldige, og et titals skyldige mennesker.
Silje, 25.mai.2011 @ 18:55
9/11 var en hel haug med terrorister, og ikke bare én. Det er ikke sikkert at de er terrorister engang, men veldig veldig troende. I deres skrifter står det at alle som ikke tror på Allah skal dø.

Det er ikke tull en gang. Og de følger skriftene omtrent punktlig, men de bestemmer ikke selv når de skal ut i aksjon. De visste i flere år at de skulle ut i en selvmordsaksjon, de visste bare ikke når. De gikk på flygerskole, og forberedet seg på det de skulle lenge. Aksjonen er nøye planlagt, og til slutt får de beskjed fra lederne om at NÅ skal det skje.. Har aldri vært helt sikker på om de virkelig ER terrorister eller ikke, det er så vanskelig å si. Jeg tenker bare på at de er veldig troende.
Navn Ida Ænnie:D, 25.mai.2011 @ 18:57
Hei! newsflash!! Bin Landen laget en tape der han tilsto terrorangrepet! så han er skyld i tusenvis av dødsfall! Han var leder for al-Qaida som dreper sivile uskyldige folk! han var en tyrann og kaldblodig morder..såeee...han fortjente blodjævli å døøøø!!
, 25.mai.2011 @ 19:21
du er lol
gubben med katte, 25.mai.2011 @ 19:26
9\11 er noe folk tror er en konspirasjonsteori... MEN nei det er ikke det... se på måten tårna kolapser på.

1. da et flere eksplosjoner som er blit sett i forskjellige etasjer på bygningen\e

2. når et fly kræsjer i toppen på en en byggning, så skal ikke hele driten kolapse.. bare øvre del

3. flybensin blir ikke varm nok til å smelte stål

4. usas regjering kjøre ut masse gullbarer fra velvet under WTC føre det skjedde

5. de som eier WTC satte opp forsikringa på det og sa at dersom tårnene skal bli utsatt for et bombe angrep, terrorister eller lignende, så får vi pengene(alle veit åssen forsikring fungerer)

6. at usa er korupte å bomber sine egene er det ingen tvil om--- de brukte det som et alibi for å gåtil krig mot irak ....

7.. nærmere inspekksjon av stålbjekene i WTC er gjort, å da har de blitt skåret på skrå oppover.. å det skjer ikke ved ei ulykke.

8. ingen snakker om byggning g7..

USA sin regjering er korupt... ferdig med det ...
Maja, 25.mai.2011 @ 19:37
noe av det smarteste du har sagt :D er helt enig med deg, skjønner ikk selv hvorfor de bare drepte han
Julie :), 25.mai.2011 @ 19:56
litt lættis her nå, altså.. Du skjønner ikke hvorfor nordmenn skal ha noe i mot ham? Se på kommentaren til "kine". Om du faktisk hadde visst litt mer om denne saken, hadde du også skjønt hvorfor nordmenn skal ha noe i mot han.

Det blir jo litt som å si "hvorfor er vi lei oss for at hitler døde? han ville ta livet av jøder, og de fleste nordmenn er ikke jøder, så jeg synes det er dumt at han døde". Alle skjønner hvor dumt det vlir å si noe sånt!

Men men.. skjønner deg pittelitt da..
Kine, 25.mai.2011 @ 20:02
Jeg syns ikke du er helt på jordet.

Det at du lytter til meningene til din muslimske venninne, men tenker over dine egne meninger samtidig syns jeg bare er bra jeg. USA er ingenting annet enn et maktsykt land. Måten de kjemper for fred på er jo ved terror og mord.
Unebelletragedie, 25.mai.2011 @ 20:09
Det kommer jo veldig an på hvilken siden av konflikten man står på. Hører man til ett land/ en religion/ eller en gruppe som har sterkemeninger som ikke blir hørt/akseptert/ undertrykt etc vil man jo ser på et bombeangrep som et tiltak gjort for fridom menst resten av verden ser på det som ett terrorangrep.Så det kommer an på egne synspunkt ;)
SIGRUNN! HAHA, 25.mai.2011 @ 20:19
Derfor kommer du inn på Hellerud.
Kristine, 25.mai.2011 @ 20:50
En manns terrorist er en annen manns frihetskjemper !
, 25.mai.2011 @ 21:02
wow... du er faktisk veldig lett å manipulere... check wikipedia. mannen var ikke bare for et fritt afghanistan, han var også for at kvinner (sånne som deg) skulle holde kjeft, holde seeg på kjøkkenet, og 'gå stille når det var menn til stede for ikke å ophisse dem seksuelt. ' at han kjemper for et landområdes frihet, det er nå en ting. men denne mannen benyttet terrorisme som virkemiddel - og det er faktisk helt uholdbart. og den jødekommentaren din er jo helt på jordet. alle har alltid hatet jødene. og hamn angrep ikke jødene når WTC kollapset, det var som respons på amerikansk oppførsel i midtøsten og området omkring. ellers ambefaler jeg deg å lese wikipedia og gjøre deg opp din egen mening om noe. bruk sikre kilder, så unngår du konspirasjonsteorier og andre idiotiske svar på spørsmålene dine.
silje, 25.mai.2011 @ 21:18
Det blir jo uansett idiotisk å drepe tusenvis av mennesker og senke to tårn, for at landet hans skulle bli fritt. Det er jo virkelig ikke logisk at all. Han burde gjort alt på en annen måte. Uansett hva han stod for og hva han gjorde rett, så tapte han seg selv med 9/11. Mannen fortjener ingen respekt for det han gjorde.
Anonymis, 25.mai.2011 @ 21:33
Bra du stiller spørsmål, Heidi :) Tror neppe det var Osama som stod bak 9/11 ulykken
, 25.mai.2011 @ 21:51
Silje: i hvilken skrift står det at alle som ikke tror på allah skal dø? det står i allfall ikke i skriften til muslimene, koranen.
Annno, 25.mai.2011 @ 22:14
Klikker litt i vinkel pga kommentaren til "Silje" lenger oppe at > for, ja, veldig troende er de, men feil troende. Personlig liker jeg ikke organisert religion, e.g. Kristendom, Jødedom, Islam, eller noe lignende, men folk skal ha full rett til å tro på hva de selv vil, men det som blir feil er når folk blir ekstreme og skal hate de som ikke tror det samme eller ikke følger deres leveregler. Ekstremister og terrorister ødelegger for all religion, og bin Laden var en av disse.

Og hvis folk hadde lest seg litt opp på saken, så kommer det klart frem at det var bin Ladens nestleder som hjalp til å få ham drept, så han selv kunne få all makten. Riktignok spekuleres det at det var han, og ikke bin Laden, som var 'mesterhjernen' bak 9/11, men for å si det litt sneversynt; terrorist er terroist - forskjellene er små, fra de som blir manipulert til de som manipulerer.

Al-Quida er for undertrykkelse, og selv om en liten del av det er for et fritt Afhganistan, så er majoriteten av terroristgruppen kun for undertrykkelse, død, og et fåfattig håp om verdensherredømme.

Det funka ikke for Hitler, Lenin, Zedong, eller noen andre ledere historien, og det skal faen ikke funke nå heller.

Fremdeles, medfølelse til familien som mistet en de elsket, men for verdens beste...bedre død enn levende.
Marie, 25.mai.2011 @ 22:24
Han var en terrorist, og for å si at de vil være et eget land og ikke vil bli styrt av et annent, så tror tror jeg neppe at å drepe en masse mennesker er å si ifra! Jeg er sykt glad for at han ble drept, da onkelen min var i twin tower den dagen, og døde... Det er en grunn til at det landet ikke kan bli styrt av de som bor der, og det er fordi det landet er et så veldig sint land og det er måten de lever på som gjør de fleste muslimer sinte og liker å være voldelige osv. Dette er bare mitt syn på det, men jeg vet at det er mange andre som også ser på det på denne månten. Og i de innleggende der du ikke liker at utlendinger er her, så er jeg ganske enig! syns at alle som gjør eller har gjort noe kriminelt i norge eller der de kommer fra, burde bli sendt hjem med en gang :)
Sunniva B. Kaalaas, 25.mai.2011 @ 22:25
Uansett om Osama Bin Laden ikke stod bak 9/11, og uansett om han var en frihetskjemper, så er han en terrorist. Han prøvde å gi landet sitt frihet ved å drepe uskyldige afghanere, amerikanere, irakere, og flere sivile. Han brydde seg ikke noe om hvem han måtte drepe eller lemleste, så lenge han fikk det slik han ville. Jada, noen ser nok på han som en fredsforkjemper, men jeg mener ikke at han var det. Han kunne vært det, dersom han kjempet for fred uten å drepe mange tusenvis av uskyldige mennesker. Han kjempet for fred på HELT feil måte! :)
, 25.mai.2011 @ 22:50
Det er jo ikke slik at terroristene er ute etter å drepe en bestemt folkegruppe!Det de vil oppnå er å komme til gud, og tanken deres er at jo flere liv de tar med seg i døden, jo bedre. frihetskjemper? Ja, særlig!
D.S, 26.mai.2011 @ 10:18
Twin towers = INSIDE JOB.
, 26.mai.2011 @ 10:41
FYYYYY FAEN DU ER DUM!!! HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA !!! er det muuuuuuuulig!!!!!!
Anna Amalie, 26.mai.2011 @ 12:31
USA har manipulert folk til å tro at de er de snille, mens f. eks Osama Bin Laden er den slemme. Er USA så mye bedre, når de har bombet tusenvis av landsbyer og drept titusenvis av sivile for å få tak i én mann? Du burde ta en titt på dette innlegget her, og se en annen side av saken:
http://amnasana.blogg.no/1304344744__i_close_my_eyes_and_.html
Slittejoggesko, 26.mai.2011 @ 13:10
Gubben med katte: Tror du brennende flybensin skaper småbranner? Det kommer opp i så høy temperatur at det smelter stål. Synes også at resten av disse punktene dine var ufattelig dumme og uten fakta!
, 26.mai.2011 @ 15:44
beklager , men hvis dere ikke har rett fakta -ikke begynn å lære det bort til andre .Ikke baser det på spekulasjoner og sjekk mer innom saken før du eller dere skriver om det .Det blir bare tullete .''alle vet at terrorister har noe imot jøder'' , er du seriøs kjære deg ?det er veldig mange av disse innleggerne som burde sjekke litt opp, for fra det jeg har lest virker det ikke som om alle helt har fått det med dere .
Amanda, 26.mai.2011 @ 15:57
Hahadummeste, hun vet kanskje ikke at han drepte MASSE muslimer ?
kelly, 26.mai.2011 @ 17:06
jeg synes ikke at du er helt på jordet som (unnskyld at jeg sier det) du vanligvis pleier å være... Likevel er det nok 99,99999999999% sikkert at han er skyldig..:-p

Jeg synteslikevel at de var feil av USA å skyte han med en gang de fant han! Har han liksom ingen rett til å få sin sak behandlet av en domstol han, da? har ikke han de samme rettighetene som alle oss andre? Jeg syntes at ved å skyte han lot USA seg synke ned til hans nivå. de har tydeligvis ikke forstått at det finnes verre ting her livet enn å dø...

han skulle ha råtnet i fengsel. Sorry ass.
, 26.mai.2011 @ 21:07
du er dum
Mia, 26.mai.2011 @ 23:49
Hele 9/11 er inside job. USA har korrupt regjering og stod selv bak dette såkalte terrorangrepet. Dette kun for å ha en grunn til å krige
, 27.mai.2011 @ 00:00
Konspirasjon eller ikke, du kan ikke kalle deg fredsforkjemper om du er for steining og sharia-domstol
Syrtveiten, 27.mai.2011 @ 01:04
Jeg tror helt serr at 9/11 ikke var første gangen Amerika lurte verden. Ta Holocaust, for eksempel. Det var amerikanerne og engelskmennene som "oppdaget" det også. Ja, jøss lissåm!
gubben med katte, 27.mai.2011 @ 04:17
nei fly bensin blir ikke varmt nok til å smelte stål.. jo det jeg skriver her er bånn fakta-.-

les på nettet.. så på dokumentarer ... det er bare naive folk som ikke innser at 9\11 er en unskyldning for at USA skulle ha en grunn til å til krig mot afghanistan og irak -.-

lær dere fakta ... detta kan jeg MYE om
Ephemera, 27.mai.2011 @ 13:32
9/11 was a inside job.

måten tårnene falt på var feil, de var konstruert for å tåle at et fly fløy inn i dem uten at de skulle falle sammen, og som den over sier flybensinen er ikke varm nok til å smelte stål. les litt rundt på nettet og se zeitgeist så skal dere se ;) naive mennesker :p
gubben med katte, 27.mai.2011 @ 16:33
har nok sett zeitgeist movie ja... der ser du når de somer inn på byggningen når de kolapser at det er små eksplosjoner på en del etasjer.. å det skal vel ikke skje ?`

å NEI flybensin smelter ikke stål siden det ikke blir varmt nok.. dessuten når de så på en del av bære bjelkene, så var de skåret med et fint snitt på skrå.. å det skjer heller ikke ...
Petrine Maria, 28.mai.2011 @ 18:01
hahaahahahahaah, morsomste jeg har lest på lenge
LilSoho TheMan, 16.jun.2011 @ 21:32
vis hele verden er imot terror hvorfor støtter de fleste land USA når de påtrenger seg inn til et uskyldig land, som f.eks. Afganistan? eller de fleste landene i midtøsten? jo fordi de selv bruker terror selv men vi ser på det som nødvendig resursser for å stoppe midt-østens egene terror aksjoner.

Bin Laden var en frihetskjemper for mange men også en stor terrorist for mange, men vis du tenker deg godt om, så er vi alle hjernevasket av de 51 en stjernene og hvite og røde strippene, de har fått oss Mennesker til å gå imot våres natur, for det er ikke rett at "NOEN" skal feire at et annet mennekse ble drept. tenk på sadam hele verden feiret, for at Sadam ble hengt.. veldig gale !!

Fuck Usa og alt de står for. de vet mer enn hva de forteller dere ;)

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits