I går fikk jeg kjeft av en fremmed

Jeg tar bilder av meg selv ofte. Jeg synes det er utrolig gøy. Mens jeg ventet på Carro i går, så tok jeg disse bildene av meg selv: 







I det jeg tok dette siste bildet kommer en kineserdame bort til meg. Hun spurte om jeg tok bilder. Jeg synes det er litt flaut å bli "fersket" i å ta bilder av meg selv, så jeg svarte ja, mens jeg smilte litt flaut. Så spørr hun meg om ser på TV. Jeg svarte at jeg noen ganger gjør det. Da spurte hun meg om jeg ikke hadde fått med meg det som hadde skjedd. Da svarte jeg at jeg hadde fått det med meg, og at det var grusomt. Samtalen fortsatte: 

The kineser: Hvorfor gråter du ikke? 

... Sorry, det ble feil. Jeg begynner på nytt. 

The kineser: Hvolfål glåtel du ikke?!
Heidi Alexandra: Eh, altså.. eh?
The kineser: Hele velden glåtel, vi el i solg! Du må glåte. 

Også klikken hun helt. Til slutt bare gikk jeg. Seriøst, hva sliter hun med? For det første gråt hun ikke selv, og for det andre så hvis det ikke faller en naturlig å gråte, så skal man ikke tvinges til det. Jeg gråter sjeldent, fordi jeg aldri klarer å reagere normalt. Det faller meg virkelig ikke naturlig å gråte av sånne ting. Jeg har serr ledd i begravelser. Ikke fordi jeg er glad og er respektløs, men når jeg er lei meg og ikke vet hva jeg skal gjøre, så ler jeg noen ganger. Kan ikke for det. Herregud. Denne damen måtte ha personlighetsproblemer.  Serr. 

53 kommentarer

, 26.jul.2011 @ 11:56
The kineser: Hvorfor gråter du ikke?

... Sorry, det ble feil. Jeg begynner på nytt.

The kineser: Hvolfål glåtel du ikke?!

HAHAHAHAHA BESTE!!!!!!!!!!
, 26.jul.2011 @ 11:57
rasist
Kari, 26.jul.2011 @ 11:58
Hun hørtes ikke helt rett ut. Alle er triste, ja, men man sitter ikke å gråter HELE dagen. Man må jo få tid til gjøre andre ting liksom.
demi--dieu, 26.jul.2011 @ 12:11
haha, huff D:

En gang gav ei kineserdame meg gule godteridrops ut av det blå, bare kom bort å gav meg dem O.o
jannickee90, 26.jul.2011 @ 12:17
Haha :p
, 26.jul.2011 @ 12:32
hahahahaha du er morsom
, 26.jul.2011 @ 12:53
"The kineser: Hvorfor gråter du ikke?

... Sorry, det ble feil. Jeg begynner på nytt.

The kineser: Hvolfål glåtel du ikke?! "

HAHAHA!
, 26.jul.2011 @ 12:56
Hahahahahahahahah
Ida Caroline, 26.jul.2011 @ 13:00
Alle reagerer forskjellig på sorg. Istede for å gråte, er det noen som ler. Ikke fordi det nødvendigvis er morsomt, men fordi kroppen tiltrer en sjokktilstand hvor den ikke vet hvordan den skal reagere. Dette forekommer spesielt ofte hos unge mennesker som er i identitetskrise, er usikker på seg selv eller av andre grunner ikke klarer å finne tårene.

Personlig har jeg sørget og grått konstant siden fredag. Klarer ikke å se for meg at hverdagen skal vende tilbake, det virker helt meningsløst. Men alle reagerer forskjellig, og dette er min måte. Ingen forventer at det norske folk skal ligge flate å bare grine, vi er et sterkt og stolt forlk, vi kommer oss gjennom dette ved å vise samhold og medmenneskelighet til hverandre. Ved å svare slike terrorhandlinger med mer demokrati og mer åpenhet, viser vi at kjærlighet er størst av alt i det norkse folk.

<3
er du dum?, 26.jul.2011 @ 13:08
håper virkelig at du ikke er serriøs. du oppfører deg som en 12 år gammel fjortiss. Når det kommer fra en 16 år gammel gutt hvet han hva han snakker om. ...ja , ingen skal tvinge deg til å grine men du beskriver henne som en jevla kineser som ikke kan norsk. TIPS. les vg.no dagbladet. se nyhetene o.l.Å le i begravelser er ikke noe å utlevere heller. vist du virkelig er slik som du gir uttrykk for, så må du virkelig kjerpe deg. det er ikke kult å le av noe så alvorlig.
jusali, 26.jul.2011 @ 13:14
Hhaha, det var jo faktisk litt sært :) Man må jo ikke gråte fire dager i strekk selv om man er lei seg!
, 26.jul.2011 @ 13:15
Beste delen var da du begynte på nytt --- hahahahahah
er du dum?, 26.jul.2011 @ 13:16
vis litt med følelse
er du dum?, 26.jul.2011 @ 13:20
du kan seriøst ikke ha mistet noen som helst da hadde du ikke reagert slik du gjør. måten å komme på topplisten er så vrekk og urettferdig. skriver proveserene mot det norske folk for å lokke lesere.

+ en ting til.? er du 17 år. Utsene og oppførsel sier meg mer at du har runnet 10-11års dagen i går.
Hallooo?, 26.jul.2011 @ 13:22
Heidi må jo få lov til å skrive det hun vil? Har lest mange andre bloggere som blogger om noe helt annet enn tagedien? Så hvorfor skal appsolutt Heidi få gjennomgå bare for at hun skriver dette? Blir så lei av noen som alltid finner noe å hakke på.
er du dum?, 26.jul.2011 @ 13:24
du kan seriøst ikke ha mistet noen som helst da hadde du ikke reagert slik du gjør. måten å komme på topplisten er så vrekk og urettferdig. skriver proveserene mot det norske folk for å lokke lesere.

+ en ting til.? er du 17 år. Utsene og oppførsel sier meg mer at du har runnet 10-11års dagen i går.
ingvild, 26.jul.2011 @ 13:34
Tviler på at det var nøyaktig det hun sa til deg. Tviler ikke på at du overdriver veldig bare for å gjøre det du sier mer interessant. Hun så vel at du ikke var noe annet enn en selvopptatt drittunge. Tror ikke du har evne til å vise sympati og empati for noen andre enn deg selv...Kanskje den dagen du selv mister noen du er glad i, men dessverre tror jeg ikke du er istand til det.
Martine, 26.jul.2011 @ 13:36
ho mein jo slettes ikke at det e kult å skrik i begravelsa osv , poenge va at ho reager anderledes ikke før å va frekk eller respektlaus , men det e sån ho faktisk bære reager , eg veit om en voksen mann som slettes ikke e respektlaus eller slem , men han kan også begynn å flir i begravelsa før enkelte bi det faktisk sån . Å de kan ikke nå før det, så stfu før dåkker veit ka dåkker snakk om !
Sofie, 26.jul.2011 @ 13:54
ingvild: mmm right.. fordi man tar bilder av seg selv så har man ikke empati og sympati ;-SSSs

cool story bro ;p
Lol, 26.jul.2011 @ 14:04
hun dama hadde rett i det hun sa! du driver å tar bilder av deg selv, mens hele norge gråter? hvor hjerteløs er du? Kanskje hun dama hadde mistet noen, og ble irritert da hun så at du ikke brydde deg? og du behøver faen meg ikke å være rasist? stygge dritt faen ! -.-
Ina, 26.jul.2011 @ 14:09
Hahah herregud så frekt av hu utlendingen :S Selvom det skjedde noe tragisk i norge, betyr det ikke at alle må gå rundt å være deprimerte og grine hele tia. omg
muffin, 26.jul.2011 @ 14:34
Lol
26.jul.2011 kl.14:04
hun dama hadde rett i det hun sa! du driver å tar bilder av deg selv, mens hele norge gråter? hvor hjerteløs er du? Kanskje hun dama hadde mistet noen, og ble irritert da hun så at du ikke brydde deg? og du behøver faen meg ikke å være rasist? stygge dritt faen ! -.-
--------------------------
Sant!!! Hun mente sikkert at du var selvopptatt og tok bilder av deg selv, mens hele norge bryr seg om det som har skjedd :(
, 26.jul.2011 @ 14:44
hahahahahahaha, best ! :))
marie, 26.jul.2011 @ 15:05
Hahahah fy faen, man kan ikke gå rundt å grine hele dagen heller.. ja det er trist men MAN MÅ ikke griner???????? dummeste eg har hørt... hele norge griner ike heller?? klart det er trist men livet går videre og man kan ikke gå rundt å være lei seg HELE TIDEN??????????????????????????????
, 26.jul.2011 @ 15:15
HAHAHA, BRA SVART HEIDI! DIGGER DEG! <<3
julie, 26.jul.2011 @ 15:21
Syns selv at det er utrolig trist og leit det som har skjedd og er klar over at det er den største massakren i historien. Men livet må såklart gå videre. Og vi må vise respekt for de som var på utøya eller ble rammet av bomben. Men vi viser ikke respekt ved å gå å være tydelig deprimert og gå rundt og sippe! Jeg syns ikke alle trenger og gi så mye opmerksomhet rundt det. For det første fordi anders behrong breivik VIL at vi skal gjøre det, og for det andre, fordi de som faktisk var på utøya er nødt til og stå ansikt til ansikt med tragedien hver dag i lang tid fremmover. Når de skrur på radioen, leser avisen, er på facebook/internett i det hele tatt, når de skrur på tv'n og når de er ute på butikken, hos frisøren osv osv. Det er overalt! For noen av de, er det kansje ikke så farlig, men for veldig mange av dem, oppleves det som traumatisk og forferdelig. Jeg er klar over at folk skal få vite om det, og at det er nødvendig. Men ut av respekt, går det ann og tone det ned litt. Mye. De må få lov og gå videre de også, uten at de skal få det slengt opp i ansiktet hva enn de gjør. Jeg synes også at det er litt respekt løst og annonsere det hele på facebook, hvor de fleste er aktive. En grei måte og nå ut til de som man ikke kjenner personlig, men hvis man gjør det, trenger man virkelig ikke annonsere hele røkla der.. det er sikker 10 nye grupper om tragedien hver dag, hvor flere tusen melder seg inn. Og det er med på og formidle hele greia opp i ansiktene på de rammede. Dårlig gjort. EN varm, kjærlig, personlig hilsen fra sikkert firehundre og førti tusen til en person, holder sikkert i massevis for vedkommende. Sekshundre og søttiåtte millioner fjerne, kalde, upersonlige hilsner/grupper er bare en kaldt på minnelse. Bilder i hytt å gevær av gjerningsmannen er heller ikke artig! Så jeg er glad, Heidi Alexandra, for at du viser din respekt med varme hiøsner til rammede og pårørende tidlig i hendelsene, i steden for og dreie det utover lang tid, og minne på de sårende hver dag. De må få lov og være en plass uten og bli på minnet, uten om og sitte hjemme, fullstendig isolert. Så fortsett med denne positive å vittige bloggingen din :) håper. Du er enig med meg og ser poenget mitt. Hvis du er det, kunne du jo postet ett innleg om hvorfor:)
Banana, 26.jul.2011 @ 15:37
Ina: Fordi man ser ut som en kineser, betyr det ikke at man er utlending. Hun kan like gjerne være norsk statsborger. Og å imitere og dramatisere slikt har en rasistisk undertone. Damen som reagerte på denne selvopptatte oppførselen fra barbie eller hva hun nå heter, hun var nok i en sorgtilstand som igjen blir tråkket på av barbie(som av en eller annen merkelig grunnet følte selv at hun ble). Tviler på at du forstår hva jeg mener med dette, du er nok for ung.

Julie: det var ikke en positiv post dette som hun barbie postet? se respons til ida også. kanskje du klarer å innse hva slags egoistisk tilnærming bloggeren har til verden.
Irene, 26.jul.2011 @ 15:40
Folk reagerer feil, dem er lar sinnet gå utover andre pga. det som har skjedd i Norge. Men det er ikke slik det er. ''Hvem tar selvbilder av seg selv når sånt skjer?''. Vell sjekk alle andre blogger. Det er selvbilder der og. Dem er helt nye, slik som Heidi Alexandra sine. Det er greit dere har mistet noen, men dere vet ikke om hun har mistet noen eller ei? Jeg også har ledd/fnist i en begravelse. Jeg var slett ikke glad, eller i godt humør. Jeg var i en sjokktilstand. Nettopp fordi jeg ikke var klar over at jeg skulle miste denne personen. Jeg har heller ikke grått i begravelser før, selv om jeg heller ikke lo.. Men poenget mitt er at dere vil vite mer om hva som har skjedd. Og det vet ingen andre mere om heller. Les på internett, tv, adressa, sol osv. Forventer dere at bloggere skal blogge om dette for alltid?

Bare tenk litt mer på det.
Hilde, 26.jul.2011 @ 15:50
Kan ikke enkelte her fatte det? Folk reagerer forskjellig. Jeg er en av dem som kan starte å le.

Det er ikke fordi jeg er usikker på meg som en nevner, men jeg er ikke en person som gråter rett og slett. Folk takler ting forskjellig også, det handler ikke om å være respektløs. De som ofte gråter seg halvt ihjel og spammer facebook med grupper, statuser og flagg er ofte de som faktisk bryr seg minst. To timer etterpå er de helt "Hvem ska drikke i dag ? ; €" og "uut ?! kjeder meg".. DET er hyklerisk det.
thea, 26.jul.2011 @ 16:02
Shit, ser ut som om dietten og treningen virker! Du ser bra ut!:)
<3 Jeanette - Gratis design!, 26.jul.2011 @ 16:14
Herregud d afolkens, nå måd ere faen se å skjerpe dere. Den damen der hadde ingen grunn til å kjefte på en person som tar bilde av seg å at hun spør hvorfor ikke Heidi gråter? Utøya og Oslo tragedien er forferdelig, men vi trenger da faen ikke gå rundt å sippe for at andre skal få en bedre følse om at de er med å sippe med de. Det er jo ihvertfall ikke menneskelig i det hele tatt. bare for å sette noe å spissen: Vist hunden min døde, sønnen min og osv døde, skal jeg forvente at gutten som står i buss-stoppet skal stå å grine av den grunn??? Greit dette gjelder hele Norge, men folk reagerer forskjellig. Livet går videre uansett, om hun knipser ett par bilder av seg selv i ett buss-skur, skravler med en venninne på cafe å de ler som bare det. Så har faen ikke resten av befolkningen noe de skulle ha sagt!!! Blir så irriterte av sånne trangsynte folk som tror alle må sørge bare fordi DE gjør det...aaaargh!!!
<3 Jeanette - Gratis design!, 26.jul.2011 @ 16:15
*Sorry alle skrive feilene, ble litt ivrig her* Heidi, bare kos deg du med knipsingen av bilder uten at noen trenger å ha noe å si på det:)
Hanne, 26.jul.2011 @ 16:26
fytti. det er jo ille at hun tar bilder av seg selv, når hele norge er i sorg?

kyss meg bak, bullshit.

Selv om hele Norge og resten av verden er i sorg, så vil det ikke si at vi ikke kan ta bilder av oss selv, eller ha det gøy med venner og familie?

Selv om man er i sorg ,så trenger man ikke å gråte.

Dere driter dere ut, folkens ;-) !
, 26.jul.2011 @ 16:32
Haha morsomt med folk som har humor ! : ) Hahaha
Ida, 26.jul.2011 @ 17:13
Alle har jo ret til at reagere forskelligt :P

- Ida / couturexx.blogspot.com
Cathrine, 26.jul.2011 @ 17:17
Når skal du begynne å skrive, ja, snakke også, for den saks skyld, ordentlig? Fyller ikke du snart 8? Da bør du snart oppgradere språkbruket ditt. Lykke til videre i livet.

Hvordan du dealer med denne katastrofen er ikke min sak...
Cathrine, 26.jul.2011 @ 17:20
18*
Lisa, 26.jul.2011 @ 17:27
Jeg er enig, det er så dumt å gå rundt og fokusere på det negative hele tiden. Selvfølgelig er det skikkelig fælt alt som har skjedd, og alle sørger sikkert inni seg - men det betyr ikke at vi må gi uttrykk for det hele tiden? Selv var jeg på shopping i dag, det blir bare dumt å ikke unne andre folk det bare fordi noe sørgelig har skjedd. Man må jo få lov til å ta bilder...
rebekkapresteng, 26.jul.2011 @ 18:25
LATTERKRAMPE DELUXE
Kristina, mamma til en Prins! , 26.jul.2011 @ 19:56
Folk som skriver negative tin gi dette innlegget er dem som har problemer og kun tenker på seg selv! Alle reagerer forskjellig på sorg og det som har hendt!

Selv om jeg har sorg i hjertet mitt så driver jeg ikke å går rundt å gråter av den grunn!

Jeg er like rystet, sinna og lei meg som di fleste nordmenn er, men vi har alle hver vår måte å takle sorgen på, det fins en måte for alle å gjøre dette på og den er ikke lik for alle..

Jeg støtter deg her heidi!

Jeg er 23 år og har opplevd en del ting i livet mitt, så dere som skriver anonymt er di som skriver negativt og er dermed feiga og skriver bare for å slenge dritt!

Kristina
PLASTIKKJonas, 26.jul.2011 @ 20:25
Hun damen virket jo koselig da. :]
mina, 26.jul.2011 @ 21:15
haha!

tror uansett ikke hele norge gråter av det som har skjedd, vel, for jeg har ikke det og det er nok mange andre og som ikke har gjort det. kjente ingen som var en del av tragedien, så jeg gråter ikke.. er jo trist, men, alle gråter jo ikke - selv om det er liksom en mor som har dødd.. man reagerer forskjellig, slik er verden!
..., 26.jul.2011 @ 21:24
Heidi, skjerp deg og prøv å oppfør deg som eit menneske og ikkje ei fitte
Barbie with brown hair, 26.jul.2011 @ 22:09
hahahhahahhaha
julie, 26.jul.2011 @ 22:09
Banana: du har mistolket det hele! Dette er en tid full av grunner til og ha det hyggelig med seg selv, venner og familie. Man skal sette pris på det man har! Vi har akkurat blitt bevist at selv i norge, kan en tur på butikken eller sommerleir ta en helt annen vending. Og jeg mener ikke at det IKKE er respektløst å skrive: det ser ut som det har vert en bombe på rommet mitt OGSÅ. men herregud, du må virkelig fatte poenget i det jeg skrev lenger opp. Og hvis du ikke gjør det, så er du like respektløs selv. Skal liksom hvert innlegg handle om bombingen, utøya, anders behring brevik eller varme tanker og kondulasjoner helt til neste år liksom? Nei, det blir feil.

Så prøv og forstå at når jeg sier at heidi alexandra skal blogge om hverdagslige ting og andre vittigheter, så sier jeg det ut av respekt. Men for alt jeg vet, kan du likeså godt være en av de facebookerne, som lager grupper å alt annet svada, og later som du bryr deg. For jvis det tilfellet så må jeg si deg at livet er mer en facebook, blogg og lignende. Andre må få lov og gå videre. Negativitet avler negativitet. Så tenk over det du! :)
, 26.jul.2011 @ 23:49
hva var så rasistisk? at hun påpekte at damen ikke snakket bra norsk? wtf..drøyt å trekke frem rasistkortet på grunn av det. hun har ikke sagt noe som helst rasistisk.. (er utlending selv btw. vet det kanskje ikke har noe å si, men whatever)
, 27.jul.2011 @ 08:45
Det har jo noe og si at du er utlending selv :) jeg er ikke rasist, men kan fort ta en rase vits eller noe, og jeg syns alle må ha litt selvironi. Føler ofte at noen "utlendinger" kan dra rasistkortet av seg selv, i konfrontasjoner og lignende. Liksom at de skylder på andre og kaller dem rasist bare fordi de ikke har andre argumenter. Så det sier mye positivt om deg at du ikke er en av de nærtagne :):)
madde, 27.jul.2011 @ 14:38
Banana: Du er jo utelending selvom man har norsk statsborgerskap. Jeg blir ikke pakistaner selvom jeg flytter dit og får pakistansk statsborgerskap.. Dummeste jeg har hørt. lol!

Synes heller ikke noe av det du har skrevet er rasistisk. Hadde det vært en kineser som hadde sagt det om en nordmann, hadde ingen tenkt en tanke på at det kanskje kunne vært litt rasistisk. Folk må slutte å ta seg så jævla nær av alt og alle. Vi har ytringsfrihet og kan skrive og si akkurat hva vi vil, utenatt andre trenger å skape konflikter av den grunn.
Linnikristin, 27.jul.2011 @ 15:09
helt idiotisk av hun damen , finnes ikke noe rasitisk i det vel ?
karoline, 27.jul.2011 @ 16:59
Må da være lov å ta bilder av seg selv,haha. Alle reagerer forskjellig på det som har skjedd, så var jo teit av hu å ta opp det!
Ingrid, 27.jul.2011 @ 18:04
jeg tviler sterkt på at denne samtalen virkelig har utspilt seg. Dere er iallfall veldig godtroende som går rett på det..
TlDr, 28.jul.2011 @ 23:54
hmm, 1 eller 2 år til før hun begynner med porno!

kan hjelpe hvis du vil! legger ut bilder av deg på xnxx om et par min
tonje k, 12.aug.2011 @ 20:35
jeg er faktisk enig i det heidi sier om at man kan le i begravelser osv. . Jeg har veldig respekt for andre, og eier mye sympati og empati, og samvittighet. Men allikevel har jeg alltid hatt problemer med å holde meg seriøs eller være lei meg/gråte i begravelser ol., utenom hvis jeg sitter litt for meg selv, evt alene, og tenker. men jeg kan smile når andre sier noe kjempe alvorlig og trist, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. smilet bare kommer, og jeg HATER det, jeg klarer ikke å ikke smile. Det vil ikke si at smilet som kommer har noe mening med seg, det er ikke fordi jeg er selvtilfreds med det som har skjedd, eller fordi jeg er fornøyd med det, men det er noe som kommer for å uttrykke at jeg er sjokkert eller lei meg, og jeg kan rett og slett ikke noe med det.. moren min, søsteren min òg broren min har faktisk akkurat det samme problemet

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits