Dagbladet angriper

Ok, først og fremst må jeg si: Dere må ikke mene noe her i verden kiddos. Ikke si noe, ikke skill dere ut, tro det mannen ved siden av deg sier og ikke våg å tro du kan forandre noe til det bedre. Eller? I hvertfall er det både dette NRK og Dagbladet mener. Jeg mener at alle skal få ha sin mening, og hvis de tør å si den høyt er det utrolig flott. Bare så synd at store medier som Dagbladet og NRK tydeligvis er imot dette. 

I det siste har jeg blitt fremstilt som verdens største rasist i media. Radio, Artikler osv. Hva har jeg egentlig skrevet som er rasistisk? Jeg fant noen statistikker, og la de ut på bloggen min. Og jeg har sagt at å begrense innvandringen ikke ville vært en dårlig ting for Norge. Gjør dette meg til rasist? Hvis jeg kunne valgt mellom å ta inn 100 innvandrere som jeg visste at jeg ikke kunne "passe" på (at de får jobb, opplærering i språk, kultur og normer, og et sted og bo osv), eller 10 innvandrere jeg visste jeg kunne "passe" på, så er det åpenbart at jeg ville valgt de 10 innvandrerene og "passet" på at de fikk det godt. Wow, så rasistisk jeg er? Er det rasistisk å ville noen godt? Ikke at noe av dette er rasistisk, men hvis noe skulle vært det, så ville det være å ta inn 100 personer i et fremmed land som ikke skjønner noe, og du ikke klarer å "passe" på de. 

Over til det Dagbladet skriver angående betalt mobbing (som viser til "det rasistiske"); Jeg vet jeg kan være litt frekk noen ganger, men det er sånn jeg er. Å spille liten og uskyldig på bloggen sin er bare patetisk. Dette er noe som blir tatt opp bare for å stille hele blogg-greiene i et dårlig lys. Jeg synes det er utrolig flott at alle kan lage seg sin egen blogg, og skrive om ting som man er opptatt av. Det blir fremstilt som om konseptet med blogg er å tjene penger, konseptet med en blogg er ikke å tjene penger. Det er å ytre seg selv. Dagbladet klarer tydligvis ikke å skjønne at selv om noen ikke mener det samme som de, så er det ikke hetsing. Jeg kan virkelig ikke si unnskyld for at jeg ikke mener det rette i deres øyne. 

Hun snakker om at vi ikke har kilder, men det har vi faktisk. Hvis folk vil vite hvor jeg og Lars-Petter har tallene fra, så har vi ikke noe problem med å gi ut det. Men hvor er hennes kilder? 1. Hverken jeg eller Lars-Petter har sagt at vi føler oss kneblet og halshugget. 2. Vi taper ikke penger på dette. 3. Man blogger ikke for å få penger. Hun skriver noe hun vet vil gi mediastorm, men å gi mediastorm av noe som ikke stemmer er vel ikke så lurt. Vet uttrykket ikke er spesielt saklig: Men hun skriver bare masse BULLSHIT. 

Og kjære dagbladet, jeg vet dere ikke bryter ytringsfriheten deres, men dere bryter journalistikkloven. Det er lov at dere skal vinke saken fra et bestemt parti, men å få det til å høres ut som mobbing av ditt og datt hvis man har en annen oppfatning, så skremmer folk fra å ytre det de mener. Og dere vet vel at det er ulovlig? For ikke å nevne at dere faktisk har feil opplysninger. Hverken jeg eller Lars-Petter har sagt at vi føler oss kneblet og halshugget. Kneblet har dere fra god-fantasi-NRK, mens halshugget delen har dere funnet på helt selv. Credz til fantasien deres i alle fall. Og jeg er sikker på at det dere skriver går under personangrep, siden dere kommer med løgner og fremstiller oss som mobbere. Det er forskjell på å komme med en drøy mening, og å mobbe noen.



Her finner dere Dagbladets innlegg som indirekte fraråder dere å mene noe som helst: http://www.dagbladet.no/2011/08/16/kultur/debatt/kronikk/blogging/mobbing/17697574/

84 kommentarer

Tina, 18.aug.2011 @ 00:19
Helt enig Heidi! De norske mediaene er helt ræva! Man har da ytringsfrihet i dette landet! Og du er ikke rasistisk når det gjelder sånne ting:-)
, 18.aug.2011 @ 00:20
DU HAR RETT HEIDI ALEXANDRA! Disse avisene gjør alt for å lage en sak, men å gå til personangrep på deg som ikke engang er myndlig er lavmål.
☆ Juliet Elliot Gates ☆, 18.aug.2011 @ 00:23
lol, så teite de er ! Er på din side !
, 18.aug.2011 @ 00:25
1 - Heidi Alexandra, Dagbladet - 0

Ser ut som du vinner kampen mot begge de store mediene!
Ann Kristin, 18.aug.2011 @ 00:44
Er på din side! Norge er ett fritt land, du skal da vell faen få låv til å si dine egne meninger? Er det ikke dette vi har lært oppigjennom 10 år på skolen? Nettopp at vi skal si våre egne meninger!? Synest dagbladet og nrk har dummet seg ut big time nå. Kjenner jeg blir skikkelig forbanna alså! Vi skal ha våre egne meninger, vi skal dele dem med resten av verden, og vi skal faen meg være stolte av det!!! Andre trenger ikke å være enige eller ha samme mening, men di skal GODTA det! Tror at både nrk og dagbladet har noe og lære der!

ALLE HAR SINE EGNE MENINGER, OG ALLE SKAL HA LOV TIL OG SI DEM! DU TRENGER IKKE Å VÆRE ENIG, ELLER HA SAMME MENING, MEN DU SKAL FAEN MEG GODTA AT ANDRE HAR EGNE MENINGER UTEN Å LAGE EN STOR SAK AV DET SOM NRK OG DAGBLADET HAR GJORT NÅ!

Stå på Heidi! Jeg står rett bak deg! :-)
..., 18.aug.2011 @ 00:46
juliet eligo geits så teit du er på heidi alexandra sin side!
, 18.aug.2011 @ 00:50
heidi alexandra <3
Marte :), 18.aug.2011 @ 01:11
Heidi, du har så rett, media gjør hva som helst for å få en bra sak på trykk
Maja, 18.aug.2011 @ 01:38
Helt supert at du tør å gå ut med meninger og samtidig står for dem! Jeg har mista all respekt for VG og Dagbladet. I Norge er det snart ikke lov til å ha andre meninger enn hva flertallet har bestemt at man skal ha! You go girl!
Synne, 18.aug.2011 @ 01:45
saksøk!
andrine, 18.aug.2011 @ 01:47
Helt helt enig! Så bra! Skuffet over NRK og Dagbladet, dem taper på dette her.
Tone, 18.aug.2011 @ 01:55
DETTE GJØR MEG SÅ SINT!!! Kjerringa som har skrevet artikkelen har faen ikke gjort ordentlig research engang.
Anne Siri, 18.aug.2011 @ 02:01
Skuffa over NRK og Dagbladet, de taper på dette. Du har like stor rett til å ha meninger som alle andre. Og er det ikke slik at en blogg er for å kunne skrive ned tanker og meninger, og få noe tilbake. Dette er tydeligvis ikke lov for alle? Herregud. Tåpelig
, 18.aug.2011 @ 02:01
wow... du imponerte meg kraftig nå heidi! gogogo
Miriam, 18.aug.2011 @ 02:04
Flere politiske partier mener jo AKKURAT det du sier ang innvandring! Skal de miste lønna si fordi de har meninger? Jeg syntes du skal stå på, Heidi! Jeg ELSKER når de intelligente sidene dine popper frem, og jeg støtter deg fullt ut i å stå for det du mener, selv om jeg ikke nødvendigvis skulle vært enig i det du sier! :)
Ann K, 18.aug.2011 @ 07:37
Enig med deg Heidi :)
elise, 18.aug.2011 @ 07:44
........................................................................................................................jss
pia <3, 18.aug.2011 @ 07:53
sykt bra skrevet inlegg! digger deg!
Geir S, 18.aug.2011 @ 08:07
For det første, så er saken fra Dagbladet du refererer til her ikke en avisartikkel, men et debattinnlegg av en frittstående blogger og skribent som heter Kristin Oudmayer. Hun har brukt ytringsfriheten sin til å komme med sin mening i samfunnsdebatten. Du sier "alle skal få ha sin mening" ? da gjelder det vel henne også?

For det andre, så er det ikke noe som heter "journalistikkloven". Det du mener er sannsynligvis Vær varsom-plakaten, som du finner på Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Vær_Varsom-plakaten

Her hadde det vært fint om du var konkret på hvilke deler av Vær varsom-plakaten du mener Dagbladet brøt da de trykket Kristin Oudmayers debattinnlegg.

Og hvis du er opptatt av at andre medier skal følge Vær varsom-plakaten, så bør du kanskje vurdere å gjøre det selv også? Jeg mener du særlig burde lese del 3, Journalistisk atferd og forholdet til kildene, punkt 2: "Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte. Det er god presseskikk å tilstrebe bredde og relevans i valg av kilder. Dersom anonyme kilder tas i bruk, eller redaksjonen tilbys eksklusivitet, må det stilles særlig strenge krav til kildekritikk."

Problemet er nemlig ikke at du og Lars-Petter Granli er skeptiske til innvandring, men at kildematerialet dere bruker faktisk bygger på feilinformasjon. Dere har altså ikke vært kritiske i valg av kilder, og dere har ikke kontrollert at kildematerialet deres inneholder opplysninger som er korrekte. Det er faktisk ikke nok å ha kilder, det skal være kilder som gir korrekt informasjon, og dere har selv ansvar for å passe på at kildene deres gir korrekt informasjon.
, 18.aug.2011 @ 08:34
støtter deg, heidi!
, 18.aug.2011 @ 08:41
Det er ingen som har rett til at meningene sine skal stå uimotsagt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener de ikke tar vare på ytringsfriheten bare fordi de er kritiske til det du sier. Som kronikken også påpeker handler ikke ytringsfrihet om rett til å få betalt for å ytre seg (annonsører).

Synes også det er merkelig at du sier at "Jeg mener at alle skal få ha sin mening, og hvis de tør å si den høyt er det utrolig flott. Bare så synd at store medier som Dagbladet og NRK tydeligvis er imot dette. ", mens du samtidig sier at du ikke mener deg kneblet. Det går jo ut på akkurat samme poeng, selv om du kanskje ikke brukte uttrykket "kneblet" ordrett.

Dere har også fått mulighet til å uttale dere og svare på påstander (NRK). For kronikker har man anledning til å svare tilbake i en egen kronikk, og gjør du det er jeg ganske sikker på at du får den på trykk, hvis du i det hele tatt evner å skrive en saklig kronikk som ikke lyser av ignorans og barnslighet (de vil jo tross alt ikke drite deg helt ut, du som er mindreårig, dette var jo også noe av poenget i kronikken). Ergo bryter de ikke "journalistikkloven" (det finnes ingen slik lov, men regner med du mener vær-varsom-plakaten).

Ser ut som du i bunn og grunn er oppgitt over at du plutselig må stå for det du mener og blir behandlet som en voksen, fremfor å kunne synse i vei på din egen private blogg og bare måtte svare til 14-åringer. Velkommen til verden og lykke til.
Ingrid, 18.aug.2011 @ 09:47
Er du i det hele tatt klar over at det er INNVANDRINGSSTOPP i Norge? Det er ikke for folk å komme hit når de vil. Det er de som kommer som arbeidsinnvandrere ( som er en veldig liten kvote) og de som såkalt familiegjenforenes. Sistnevnte burde de ha litt mer kontroll på. Og når du drar opp ytringsfrihet og journalistikkloven, så burde du vite at det er påbudt å oppgi kilder. Og det er ikke innvandring hovedsaklig dere er i mot. I så fall burde du sjekket fra hvilket land det kommer flest innvandrere fra. Det er den såkalte "islamiseringen" som en forferdelig terrorist håpet at folk skulle støtte. Så gratulerer, dere har gjort AKKURAT som Breivik hadde håpet.
Ingrid, 18.aug.2011 @ 10:02
"Etter at det ble stopp for arbeidsinnvandring i 1975, er antall flyktninger fra land i Asia, Afrika, Latin-Amerika og Europa utenom EU/EØS økt. Med EU-utvidelsen i 2004 har det skjedd en markant økning i innvandringen fra nye EU-land, som Polen og de baltiske statene."

"Av innvandrere er det flest fra Polen, Sverige, Tyskland og Irak, og 34 prosent av innvandrerne har norsk statsborgerskap."

http://www.ssb.no/innvandring/ (dette er en kilde - tatt fra 18.08-11 kl. 10:02.)
, 18.aug.2011 @ 10:09
Er enig med deg Heidi!
Karro!, 18.aug.2011 @ 10:09
Ehm.. du var UTROLIG frekk mot hun uteliggeren!
Rosy, 18.aug.2011 @ 10:28
Jeg har vært fast leser i en god stund nå, og jeg syns at mye du skriver Heidi, er utrolig idiotisk. Men akkurat nå har du faktisk ett godt poeng. Det er bedre å ta inn færre innvandrere, også passe på at de får det godt, i stede for å ha hundrevis av uvitende utlendinger som maser vaser rundt i Norge. Det er blitt utrolig vanskelig å ytre seg om utlendinger osv. etter Ander behring Breivik, siden da blir alt sett på så forbanna negativt. Noen folk er ikke reflektert nok til å kunne se det på to måter.

At folk ikke skal få komme inn i landet vårt, er også feil da. Men Norge burde kunne passe på ALLE de som de slipper inn i Norge. Det er min mening iaf.
HeidiHater, 18.aug.2011 @ 10:31
Heidi. Jeg har lest bloggen din i to år.

Jeg har lest bloggen på grunn av de ekstreme meningene, og de tankeløse innleggene og videobloggene dine. Jeg ble lettet da jeg leste artikkelen om deg i Nrk, hvor du endelig blir sett litt hardere på. Jeg har lest svarene dine til Nrk og Dagbladet, og er glad for at du for en gangs skyld blir tvunget til å argumentere for det du mener. Jeg synes også at innlegget ditt er godt skrevet, men når du skriver ?Og jeg er sikker på at det dere skriver går under personangrep, siden dere kommer med løgner og fremstiller oss som mobbere? til Dagbladet tar du feil. Du har mobbet Både folkegrupper og personer på bloggen din. Her er noen eksempler.

I inlegget "Hei, vi er landet som er kjent for en gal mann!" fra 27. Februar i år, skriver du ?Ingen, serr, jeg vedder på at ingen hadde hørt om landet før for en uke siden eller noe, da de helt plutselig fant ut at de ikke likte lederen sin.? Opprøret i Libya startet 12 dager før du skrev innlegget, altså en uke og fem dager før. Jeg regner med mange hadde hørt om Libya før revolusjonen. Og hvis man ikke hadde hørt om det fra før, må man ha hørt om Libya noen dager etter at revolusjonen startet. De fleste har derfor hørt om landet for mer enn ?en uke siden eller noe?.

?Lederen? i landet, Muammar al-Gaddafi har ledet landet med jernhånd siden et militærkupp i 1969. Jeg tviler derfor på at opprørerne bare ?helt plutselig fant ut at de ikke likte lederen sin.?

Dette er ikke det verste innlegget ditt, men jeg synes alikevel at det er et godt eksempel på hvor tankeløse artiklene dine kan bli.

I innlegget ?Gutter som krysser benene er not? fra 29. mars i år, skriver du at ?Jeg skjønner meg ikke på gutter som krysser benene, sånn som jenter pleier å sitte. Er de homofile, så er det jo greit, men normale gutter... Nei, det blir bare helt feil. Da ser de hvertfall homofile ut. Liksom, det er kanskje en av de minst mannelige stillingene man kan sitte i. Utrolig sært. ? Jeg trenger vel knapt å skrive at du gir tydelig uttrykk for at homofile er unormale og lite mannlige.

I innlegget ?Skjeer ikke? fra 27. mars, skriver du om Jens Stoltenberg ?Han har hverken personlighet, eller utseendet.?

I innlegget ?:0? fra 27 mars, skriver du at du så en ?digg? fyr på trikken, men at ?vennen var hippie eller noe. Dreads, rare (!!) klær, og en utrolig sær holdning.? Og at det derfor var rart at de var venner. Så det er art at en gutt du synes ser digg ut er venn med en som har dreads og kler seg annerledes?

Dette er ikke det verste du har skrevet. Jeg klarte ikke å finne innleggene der du mobber jøder, fargede, muslimer og overvektige.

Men en av de verste videobloggene dine er den hvor du forteller at noen fortjener å bli mobbet. Jeg skjønner ikke hvordan du kan få deg selv til å si dette. Spesielt fordi videobloggen er lagd rett etter et møte du hadde med disse jenetene du hadde mobbet, og som du i videoen henger ut for resten av verden.

Jeg håper at du har fjernet denne videoen fra youtube, siden jeg ikke fant den. Jeg håper at du tar til fornuft i fremtiden, og poster bedre innlegg i fremtiden.
emilie, 18.aug.2011 @ 11:02
saksøk driten ut av svina!
Sjakkulf, 18.aug.2011 @ 11:10
Ja, kan du ikke saksøke NRK og Dagbladet? Du kommer sikkert til å vinne, og de må betale deg en million kroner. De kan du bruke til å gjøre bloggen din enda bedre. Hilsen jurist.
amanda sofie, 18.aug.2011 @ 11:10
Jeg har aldri vært spesielt fan av deg, og de tankeløse innleggene dine. Men her har du faktisk et poeng, og jeg tror ikke det er mange som misliker dette. Bare vis litt oftere at du faktisk er SMART, og tenk deg om 2 ganger før du skriver noe som kan provosere folk.
Sjakkulf, 18.aug.2011 @ 11:20
Har forresten ikke lest denne bloggen før, men regner med det er et troll, slik som Hildegunn?
gfd, 18.aug.2011 @ 11:36
wow. rart å se hvor fort du endrer meninger når du blir hengt ut ;) Hva med alle de tiggerne i oslo du snakker dritt om, og snakker DRITT TIL?? greit du er rasistisk og at du deler det her og viser dine meninger sterkt på bloggen-MEN DA MÅ DU JO STÅ FOR DET DU SIER I MOTGANG OGSÅ! sånn som nå som du blir hengt ut .. bare livredd for og miste flere annonsører du .. haha
:), 18.aug.2011 @ 11:52
Merker jeg begynner å bli irritert på NRK. Personangrep er helt sant! Ikke gi deg, ikke bry deg om hva de sier om deg. bare stå på!
VIC, 18.aug.2011 @ 12:00
er på din side
kaptein på skuta, 18.aug.2011 @ 12:04
Stå på

Eliten bruker deg som ett eksempel på hvor lett det er å knuse motstand, hold hodet høyt, ikke la de knekke deg!
Christine, 18.aug.2011 @ 12:36
Vet du i det hele tatt hva ordet rasist/ rasisme betyr? Det finnes to sentrale ord som beskriver ordet godt: Fordommer og diskriminering. Fordommer er negative, generaliserende oppfatnnger av etniske grupper, mens diskriminering er at man ikke vil gi lik behandling til folk på grunnlag av etnisk opprinnelse eller måten man lever på.

Du kan bla ned et par innlegg på bloggen din, og lese alt du skriver om rumenere. Det er sinnsykt rasistisk, Heidi! Jeg har vært enig med meningene dine før, men her er jeg virkelig på dagbladets side. Du har kommet med rasistiske utsagn uttallige ganger på bloggen din, og jeg kan godt gå i arkivet ditt å finne innleggene nå.
Anette, 18.aug.2011 @ 12:47
Herregud, Heidi. Du er jo helt på bærtur. Du er ikke moden nok i hodet til å skrive om politikk og innvandring, så enkelt er det. Jeg er helt enig med deg i at Norge er et dumsnilt land som burde slutte å ta inn folk som aldri vil passe inn i vårt moderne og naive samfunn, men du har som nevnt ikke kunnskaper nok til å skrive om dette på en ordentlig og nøytral måte. Du er en blogger som har evnen til å påvirke folk, noe du burde tenke på før du legger ut ditten og datten. Jeg tror heller ikke at du forstår hvor mye dette kan påvirke deg senere i livet, så der må du også passe deg. Hva om arbeidsgiveren din om ti år er en muslim som noen år tilbake ramlet over bloggen din...? VG og whatnot er selvsagt flinke til å gjøre en fjær om til ti høns, men å være i forsvarsposisjon når du åpenbart ikke tenker før du poster innleggene dine blir bare for dumt. Voks opp, slutt å syt, stå for det du skriver og blogg heller om ting du har greier på.... som rosa hettegensere og neglelakk.
linus, 18.aug.2011 @ 12:59
Jeg synes Heidi har blitt helt feil fremstilt i media. De burde skamme seg!

Og Heidi, jeg er ikke helt enig i alt du sier. MEN, jeg er fortsatt på din side. Og det tror

jeg de aller fleste er!
Christine, 18.aug.2011 @ 13:00
http://heidialexandraolsen.blogg.no/1313171606_gal_rumener_leende_la.html - Der skrev du at du ba en rumensk kvinne om å "dra til helvete" på rumensk.
Christine, 18.aug.2011 @ 13:17
http://heidialexandraolsen.blogg.no/1297589963_on_the_trikk_leiks.html
Christine, 18.aug.2011 @ 13:19
http://heidialexandraolsen.blogg.no/1292861787_the_mohahacard.html - koselig veninne.
, 18.aug.2011 @ 13:35
Enig med en over her - Saksøk de.

Og aldri gi opp - kjempe flott at du er fornuftig og formidler det du faktisk mener.
Sara, 18.aug.2011 @ 13:57
Saksøk de over her? åherremin, for noen patetiske folk som sitter bak nett.. burde være aldersgrense. tipper alle er 14 og under, bortsett fra geir over her. he said it! har ikke mer å si enn at dette var en tekst som er bedre formulert, innholdet er like ille som alle andre blogginnleggene hennes...
-Sofie, 18.aug.2011 @ 14:29
Helt enig ! Står bak deg og Lars-Petter 100% :)
Erik, 18.aug.2011 @ 14:41
Enig med deg stå på videre! Ikke la de moral løse svikerne ha noe innvirkning på deg.
Frkreyes, 18.aug.2011 @ 14:51
Jeg blir bare mer og mer overrasket over deg, men det som tar kaka her er vel media som i det hele tatt skriver om deg og dine meninger. Helt patetisk!
Mytteristen, 18.aug.2011 @ 15:05
Kan noen være så snille og fortelle meg at denne bloggen er et pinlig forsøk på ironi? Det står ikke en virkelig person bak dette sørgelige mølet? Om det gjør.....søk hjelp, vesla - du trenger det.
bjarte, 18.aug.2011 @ 15:35
herregud

det er sjelden man leser så mye vrøvl som skrives på denne Barbie bloggen.
Ådustoremitid, 18.aug.2011 @ 16:08
Om NRK har feilsitert dere må dere ta det opp med NRK og vurdere en innklaging til PFU. Sånn ellers vil jeg anbefale dere å heretter kreve sitatsjekk før dere stiller opp til intervju slik at dere slipper å bli feilsitert. Eller hva sier du?

Og en ting til:

"Dagbladet klarer tydligvis ikke å skjønne at selv om noen ikke mener det samme som de, så er det ikke hetsing."

Om du mener dette, Heidi Alexandra, så bør vel det samme gjelde for Kristin. Det er ikke hets selv om hun ikke mener det samme som deg.
piddien, 18.aug.2011 @ 16:15
Hvis du er interessert i grunnlaget for de påstandene som du brakte videre kan du sjekke denne websiden:

http://www.snopes.com/politics/religion/demographics.asp
Elisabeth, 18.aug.2011 @ 16:47
Vet du hva, Heidi er ikke så dum som hun ser ut som. Dette innlegget er BRA skrevet. Skikkelig bra.
, 18.aug.2011 @ 16:51
utrolig bra skrevet!
Advocate Harm, 18.aug.2011 @ 16:58
problemet ditt, Heidi, er ikke at du ytrer noe du kaller meninger og ting som kan ligne på statistikk.

problemet ditt er at du ikke aner hva du prater om.

du leser de sensasjonelle overskriftene i avisa og svelger det som om det skulle vært øl (eller sminke i ditt tilfelle..), uten å ha den fjerneste form for noe som kalles perspektiv.

det handler ikke om besteborgerlig "best for meg og mine" når det er snakk om innvandring, det handler om menneskers rett til å flykte fra krig, sult og naturkatastrofer til land som er, etter menneskerettskonvensjonen, pliktig og villig til å ta imot dem.

Denne konvensjonen er heller ikke, for å få det på det reine, noe norge er pliktig til å ta del i, det er noe norge er Villig til å ta del i utelukkende fordi vi har mer enn nok resurser og plass til å ta vare på alskens flyktninger og asylsøkere. i bøttevis.

når du leser forsia på vg og det står at asylsøkere er sinte og tenner på asylmottaket sitt er ikke det fordi de er tjukke i huet og utakknemmelige, det er fordi de blir behandlet av dritt av sneversynte nordmenn som har altfor mye potitt og sminke i trynet til å forstå et medmenneske som ikke er i den nøyaktig samme forståelsesfære som seg selv.

Og når du skriver at anders behring breivik "har noen gode ideer" er ikke problemet ditt at dagbladet og nrk reagerer, da er problemet ditt at du har en blodpropp i hjernen som hindrer enhver form for logisk resonement, selvinnsikt og selvkritikk.
Ida, 18.aug.2011 @ 17:08
HEIDI, DET HER SPØRGSMÅL ER VIGTIGT:

Har dagbladet.no tilladelse til at bruge billeder fra din og Granlis blog? For ellers bryder de vel loven om ophavsret? Når I har teget billederne, har I vel copyright på dem?

Bare en tanke...

- Ida / couturexx.blogspot.com
Ove Kristian Furelid, 18.aug.2011 @ 17:13
Synes at du (bloggeren) gjør et bra arbeid. Bare så synd at media velger å være overkritisk til det du holder på med. Du er ung og oppadgående og desverre velger media å trykke deg ned. Det er da lett å gå på en smell og fremtiden for deg kan se mørk ut. Håper du kommer deg igjennom dagene som kommer og at du blir den samme gode gamle. Ikke alltid lett å være en ung blogger når man får alt midt i fleisen. Vi støtter deg!!!
Jonas, 18.aug.2011 @ 17:18
Ida, nei - det er lov å bruke bilder og tekst i nyhetsformidling. Så det er ikke et lovbrudd.
Og ellers er saken i Dagbladet en kronikk, og det er ikke bare Heidi Alexandra som har yttringsfrihet, men jeg forstår jo at det virker andeledes når det plutselig ikke man selv som blir kritisert. Så kanskje Heidi Alexandra også lærer noe av at man skal tenke over de man kritiserer og hvordan de opplever det før man sprer sine tanker.
Tonje, 18.aug.2011 @ 20:39
Det eneste bra med dette blogginnlegget er at det er bedre formulert enn tidligere. Det inneholder like mye feiloppfatninger, feilopplysninger og misforståelser som de andre innleggene - det er desverre bare vanskeligere å oppfatte om man IKKE HAR KUNNSKAP om det du skriver om. Noe du desverre ikke har. Og noe mange av de små barna som leser denne bloggen tydeligvis heller ikke har.

Men for all del. Du er 17 år. Og leserkretsen er vell kanskje ikke akkurat de som leser dagens næringsliv.

Kjære Ida. Skriv ett svar på den kronikken der du FÅR HJELP FRA EN VOKSEN SERIØS PERSON til å formulere hva du VIRKELIG mener.

Siden du mener at du ikke er rasist synest jeg det er viktig.

Det beste hadde vært om du brukte halve kronikken til å unnskylde noe av det du har sagt. Som de fordommene du har spredd om rumenere. Og uttalelsene dine om at du tilhører den ariske rasen og vil bevare rasen ren for å ikke "utrydde deg selv".

Skaff deg hjelp!

Og så kan du lese dette blogginnlegget:

http://indregard.no/2011/08/18/tar-muslimene-over-eller-ikke-akkurat-eurabia
AA, 18.aug.2011 @ 20:52
Jeg leser denne bloggen til vanli fordi den er dum og veldi VELDI useriøs. Jeg synes du er en forbannet bortskjemt drittunge, som ikke fortjener en dritt og syns du sier veldi mye unødvendig. De fleste inleggene dine er useriøse, og halve Norge missliker deg og din blogg. MEN....!! Dette innlegget er det mest seriøse og RIKTIGE du noen sinne har skrivet! Her støtter jeg for en gangs skyld deg ! Denne saken er noe du virkeli burde kjempe videre for ( noe jeg vet du vil ) . Bare en ting å si: STÅ PÅ !
, 18.aug.2011 @ 20:54
Ingrid: det er overhode ikke mange irakere her i Norge. det er mest pakistanere, tyrkere og somalere, og de fra POLEN!

Jeg synes at norge burde ta inn flere som faktisk trenger hjelp som irakere, palestinere, og somalere siden de trenger faktisk hjelp. + at det er krig! som f.eks over igår da det ble sprengt flere bomber i irak og over 70 døde og over 60 skadet. og angrepet i dag i gaza!

norge burde stoppe å ta inn tyrkere, pakistanere og de fra polen siden de har et fantastisk land og behøver ikke å komme til norge!
Tiril, 18.aug.2011 @ 21:10
Jeg er ikke enig i dine fleste meninger, og noen ganger syns jeg du burde være litt forsiktig med hva du mener også. MEN jeg digger deg for at du har mot til det, at du ikke lar deg stoppe av hva andre sier og skriver. Du er kanskje ikke et godt forbilde, men når det gjelder din ytringsfrihetsvilje så burde alle se opp til hvordan du klarer deg. Stå på, på din måte Heidi!
Moren din :), 18.aug.2011 @ 22:15
Du er virkelig syk i hue .... PS: ikke positivt ment , hvis du ikke forsto det, frøken barbi !
Livet på Svalbard, 18.aug.2011 @ 23:18
Du burde kanskje tenke litt igjennom hva du skriver, en ting er å si meningen sin, en annen ting er å gå på angrep/ være respektløs mot andre.
Gjest, 18.aug.2011 @ 23:34
Det er to vidt forskjellige ting å stå for sine egne meninger og det å drite i alle andres!!!
Krummelure, 19.aug.2011 @ 00:42
Det finnes ingen journalistikklov... Det er etiske retningslinjer, men virkelig ikke bland de tingene sammen....
Anonym, 19.aug.2011 @ 01:24
Oj... Ble imponert!

Ikke frekt ment men du fremstilles rimelig dum... Men på dette innlegget blir jeg imponert! Er enig med alle meningene her, men det er veldig bra at du er så seriøs og viser at du kann være ganske smart innimellom. Vet det er mange skrivefeil men hjernen min skrur seg av når det er sommerferie ( som er over i morgen, må på skolen på mandag :-{ ) Mamma pleier og si at hjernen min er som en gullfisk. En hjernecelle som snurrer rundt i hodet. Og jeg kommer ikke på noe smart frem til den kommer forran i hodet. Din fungerer litt på samme måte bare at det tar lenger tid.

Men etter en lang reise er den der. Det er kansje ikke det smarteste jeg har hørt men fra deg er det en super forbedring.

Det er bare en ting å si til deg nå. STÅ PÅ!

Hilsen meg <3
Kristina, 19.aug.2011 @ 02:06
Vi burde ta inn flere pakistanere, irakere og somaliere?

P4 skriver "I fjor ble det anmeldt rekordhøye 161 voldtekter og 35 voldtektsforsøk i Oslo, der gjerningsmannen i over 70% av tilfellene hadde bakgrunn fra et annet land enn Norge". Mesteparten av disse mennene var fra Somalia og hva er hovedreligionen i Somalia nå igjen?

Nettopp, Islam. Norge er ikke et land med ytringsfrihet lengre. Det er ikke lov til å bla ha egne meninger om religion, kultur og innvandringspolitikk. Mener du i såfall noe annet enn hva SV (Sosialistisk venstreparti) og Ap (Arbeiderpartiet) mener blir du stemplet som rasist. I Norge går muslimer i demonstrasjoner for å endre store deler av det norske lovverket. De vil bla innføre den hatefulle blasfemiparagrafen som nekter mennesker å kritisere religion, til tross for dette får troende lov til å kritisere atister på det groveste. Muslimer ønsker å arrestere ALLE som kritiserer Muhammed, Allah og Allah's hatefulle lovverk (Sharia). I 2009 ledet Mohyeldeen Mohammad en demonstrasjon i Oslo der han blant annet oppfordret til et 9/11 på norsk jord og steining av homofile. 5000 muslimer demonstrerte i lag med Mohammed og støttet meningene hans til det ytterste. I 2010 takket Mohyeldeen Mohammad Allah for drapene på fire etnisk norske menn i Afghanistan (Soldater i Afhganistan følger blant annet jenter til skolen slik at talibantropper ikke skal kaste syre i ansiktet deres. Muslimer i Norge vil også innføre hijab i politiet til tross for at politiuniformen skal være nøytral og ingen skal føle de blir arrestert av "moralpolitiet". Må bare få påpeke at jeg referer til radikale muslimer og muslimer som generelt ønsker å endre det norske lovverket til fordel for muslimer.

Norge trenger en bedre innvandringspolitikk !
Matilde Brandt, 19.aug.2011 @ 12:18
For første gang i historien er jeg faktisk helt enig med deg ..
elisabeth, 19.aug.2011 @ 12:56
Ble du født i gå eller? Det er en blogger og forfatter som har skrevet det innlegget der. Det er en KRONIKK! Journalistloven? Høres ut som om du er 12 år og ikke vet noe om hvordan mediene fungerer. Hvorfor skal ikke Dagbladet få se på deg med et skrått blikk, slik du ser på alle andre?

Er så utrooolig lei av uvitende ungdommer som deg som tror på all skremselspropaganda oppfunnet og spredt av høyreekstremister. Og at du i tillegg tror du kan fraskrive deg rasiststempelet når du kommer med slike nedsettende og hetsende innlegg? Gå på skolen og lær deg noe vettugt du.
Kim Mirian, 19.aug.2011 @ 15:56
guuuri :O
Rumener, 19.aug.2011 @ 17:25
Til Kristina, du skriver: "Muslimer ønsker å arrestere ALLE som kritiserer Muhammed, Allah og Allah's hatefulle lovverk (Sharia). I 2009 ledet Mohyeldeen Mohammad en demonstrasjon i Oslo der han blant annet oppfordret til et 9/11 på norsk jord og steining av homofile. 5000 muslimer demonstrerte i lag med Mohammed og støttet meningene hans til det ytterste"

Dette er ikke sant. Det er løgn. Du lyver og er en løgner.

Her har du bare snekret sammen ulik info for at det skal passe bedre i propagandaen din. Mohyeldeen Mohammad LEDET ikke demonstrasjonen, han OPPFORDRET ikke til 9/11 eller steining. Steiningeuttalelsene var dessuten fra en annen sak og hadde ingenting med demonstrasjonen å gjøre. Alle tenkende mennesker klarer dessuten å fatte at 5000 enkeltpersoner ikke kan støtte de samme meningene til det ytterste. Det verste er at du skriver løgnene dine forkledd som sannheter, og at disse løgnene bidrar til å spre hat rettet mot muslimer.

Du har ytringsfrihet men det betyr ikke at det er greit å lyve. Slikt kan ikke stå uimotsagt.

Skam deg!
, 19.aug.2011 @ 17:49
Håper du har lært deg å holde den jævla kjeften din om ting du ikke skal uttale deg om. dette her beviser bare at folk reagerer kraftig på det du sier, og da bør ikke de tingene du sier være så idiotiske! skjerp deg, "Heidi", du bør virkelig få deg en skikkelig oppstrammer. eier du ikke respekt? og hvorfor i all verden stopper ikke foreldrene dine deg før du driter deg så jævlig totalt ut som nå? :S de må være aldeles skjemde over deg.
Rumener, 19.aug.2011 @ 18:34
Jeg vil også oppfordre ALLE til å si klart ifra når Heidi Alexandra gjør noe uakseptabelt eller skriver hatefullt om andre mennesker. Den beste måten å gjøre det på er å utfordre henne på hva hun FAKTISK GJØR, ikke hva hun er. Altså: det hjelper ikke å si at hun er dum eller rasist, da går hun bare i forsvar og tar offerrollen. Men gi klar beskjed om at DEN eller DEN tingen er uakseptabel, og krev at hun svarer for en og en ting. Hvis dere ser Heidi eller Lars Petter Granli på gaten, gå bort til dem og si at det de driver med ikke er greit.

Denne videoen forklarer hvorfor slikt er viktig: http://www.youtube.com/watch?v=b0Ti-gkJiXc

Det er leserne på denne bloggen som har makt over Heidi Alexandra, ikke omvendt. Så bruk denne makten når hun skriver stygt om andre og si: det der er ikke greit! Krev at hun svarer for seg. Hvis hun senere skriver om sminke og sushi, så si at det er feigt å late som ingenting. Leserne her har også makt over selskapene som annonserer her, bruk den makten: ikke kjøp produkter det reklameres for -kjøp andre. Men enda bedre: skriv i kommentarfeltet jeg vil ikke kjøpe betakaroten Ambre, for eksempel. Det er negativ reklame for annonsørene og slik kan vi VIRKELIG bruke ytringsfriheten vår positivt.
, 19.aug.2011 @ 20:30
Du har eg veldig godt poeng, Rumener!
, 19.aug.2011 @ 22:16
Har fått skikkelig sansen for deg i det siste, Heidi! Du skriver med fakta og du har helt rett i at man må ha lov til å være kritiske selv etter terroren.

"

P4 skriver "I fjor ble det anmeldt rekordhøye 161 voldtekter og 35 voldtektsforsøk i Oslo, der gjerningsmannen i over 70% av tilfellene hadde bakgrunn fra et annet land enn Norge". Mesteparten av disse mennene var fra Somalia og hva er hovedreligionen i Somalia nå igjen?

Nettopp, Islam. Norge er ikke et land med ytringsfrihet lengre. Det er ikke lov til å bla ha egne meninger om religion, kultur og innvandringspolitikk. Mener du i såfall noe annet enn hva SV (Sosialistisk venstreparti) og Ap (Arbeiderpartiet) mener blir du stemplet som rasist. I Norge går muslimer i demonstrasjoner for å endre store deler av det norske lovverket. De vil bla innføre den hatefulle blasfemiparagrafen som nekter mennesker å kritisere religion, til tross for dette får troende lov til å kritisere atister på det groveste. Muslimer ønsker å arrestere ALLE som kritiserer Muhammed, Allah og Allah's hatefulle lovverk (Sharia). I 2009 ledet Mohyeldeen Mohammad en demonstrasjon i Oslo der han blant annet oppfordret til et 9/11 på norsk jord og steining av homofile. 5000 muslimer demonstrerte i lag med Mohammed og støttet meningene hans til det ytterste. I 2010 takket Mohyeldeen Mohammad Allah for drapene på fire etnisk norske menn i Afghanistan (Soldater i Afhganistan følger blant annet jenter til skolen slik at talibantropper ikke skal kaste syre i ansiktet deres. Muslimer i Norge vil også innføre hijab i politiet til tross for at politiuniformen skal være nøytral og ingen skal føle de blir arrestert av "moralpolitiet". Må bare få påpeke at jeg referer til radikale muslimer og muslimer som generelt ønsker å endre det norske lovverket til fordel for muslimer.

Norge trenger en bedre innvandringspolitikk !"

Kunne ikke vært mer enig. Dette er fakta og tall, og hvis man er overbevist om noe annet er man faktisk naiv.
, 19.aug.2011 @ 22:59
haha de skrev navne ditt feil "Heide Alexandra Olsen har blogget om"
Pia, 20.aug.2011 @ 00:58
Jeg er stolt over å være norsk. Men nå ble jeg rett og slett flau!
Germundson, 20.aug.2011 @ 04:02
Ingen som har giddi å sjekke faktaen til heidi? Jesus, videoen på youtube, som hun sikkert så statestikkene på, ble motbevist et par dager etter. Du tok feil, heidi, og det er lov. Du har ytringsfrihet, og det må du klare at andre har og. 2+2=5 er ikke ytringsfrihet, det er løgn. Det finnes en forskjell.
Adrian, 20.aug.2011 @ 13:37
Heidi Alexandra... "De bryter journalistloven"?

For det første, det finnes ingen journalistlov, men plakater som fungerer som retningslinjer. Dessuten, er denne linken du viser til en kronikk. Det vil si at det er en subjektiv tekst. Ikke en objektiv tekst som en artikkel. Det er en person som mener dette, en person som selv er blogger og forfatter. Det er forskjell på tekstene i en avis.

Hvis du skal kritisere noen, hvis du skal mene noe, så må du i hvert fall ha et grunnlag for meningene. Hvis jeg sier: "Jeg liker ikke deg fordi du er blond", så blir det feil. Hvis du sier: "Jeg liker ikke Dagbladet fordi de skrev noe subjektivt i en kronikk", så blir det også feil.
Hilde, 20.aug.2011 @ 17:03
Som du sier er det viktig å "passe på" eller ta hånd om -

som jeg mener er et mer korrekt ordvalg i denne situasjonen -

våre innvandre. Men noen ganger må vi tenke litt langsiktig.

Som verdens fremste land på trygghet, rettigheter,

og personlig-og statsøkonomi må vi være fremtidsorienterte.

Da er ikke svaret å ta den enkle veien og begrense innvandringen,

men å øke kvaliteten på integreringspolitikken. Det enkle er ikke alltid det beste,

ikke i politikken. Vi har et ansvar å ta for resten av verden. Som nordmenn må vi

minne oss selv på at det ikke er mer en 100 år siden vi selv vår i dyp økonomisk krise.
♥ Jenny Kristine ♥, 20.aug.2011 @ 22:51
Du kan virke litt rasistisk i skrivemåten din Heidi, noen ganger (merk deg noen ganger), og folk kan fort misforstå noe, hvis de bare leser det på en skjerm. Hadde de hørt deg si det hadde du sikkert ikke blitt sett på som så veldig rasistisk. Skjønner at du blir veldig irritert over å bli hakka ned på sånn av aviser. Jeg syntes ikke aviser skal ha lov til å hakke ned på enkeltpersoner, spesielt yngre bloggere under 25 år ... Det blir litt for dumt. Jeg syntes du skal få lov til å ha dine egne meninger, og er det noen som ikke liker dem, for de bare drite i det du skriver, og heller finne seg en annen blogg å lese :))
anonym, 20.aug.2011 @ 23:18
du har til tider et rasistisk preg over det du skriver. ihvertfall fordommer.

hvis du mener noe om innvandringspolitikk, så bør du i det minste argumentere for hva du mener, hvis ikke ender du rasist eller misforstått. så vil argumentasjonen din i det minste vise hva du faktisk mener.

det samme med personhetsen du jevnlig kommer = folk du har sett som du nedverdiger av en eller annen grunn. typisk en del umoden ungdom forsåvidt, men det oser behov for å være over andre.
Onkel Skrue, 21.aug.2011 @ 05:11
Blås i avisgribbene. Dei er bare ute etter blod uansett. Etter Utøya, steg vel det til nye høyder der dei desperat plagde folk så dei gikk under jorden. Alt for et interjuv og 15 minutt i rampelyset.
Anette, 21.aug.2011 @ 20:58
Litt ironisk at de som støtter deg "1000% : D" er de som skriver med flest skrivefeil og ordlegger seg på en barnslig måte. Det sier litt om fansen din, Heidi.
:), 07.okt.2011 @ 11:16
Flott innlegg. Det er virkelig bra at noe tørr å stå fram for sine meninger. Jeg er helt enig.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits