Brevet til Jens

Akkurat nå er jeg så sint. Alle er sånn "Wow, har Heidi Alexandra fått medfølelse?", men jeg har en veldig stor rettferdighetsfølelse. Derfor synes jeg det er så utrolig grusomt å se på dokumentaren "brevet til Jens". Ja, jeg ser på den, og det er nesten så jeg angrer litt. Jeg fikk nesten litt vondt av å se på hvor forferdelig hun på instutisjonen blir behandlet. Hun er gjemt bort sammen med mange som er hjerneskadet. På nyttårsaften så jeg ikke at hun smilte én eneste gang. En gang hun kom hjem litt sent så pleierene bare hadde alle dratt, og ingen var der til å legge henne. Hun satt der i rullestolen sin og gråt, og kameramannen måtte legge henne. Herregud så grusomt. 

Det verste er at Ap overser problemet, med vilje! De gidder ikke gjøre noe, fordi det er lettere for de å ikke gjøre noe. Vel, etter denne dokumentaren håper jeg det skjer noe. Det verste er at vår "kjære" statsminister ikke engang tok seg tid til å se dokumentaren, selv om de har prøvd å vise den til han flere ganger. Når det ikke gjelder en av hans egene, da er det ikke så viktig for han? 

Det er faktisk vedtatt at funsjonshemmede ikke skal bli sendt bort, og de skal ha muligheten til å leve et normalt liv. 

Jeg har undersøkt litt: I Oslo styrer Høyre, og her får funksjonshemmede et bedre tilbud. De får assistenter, og muligheten til å leve et mer normalt liv.  Mens i Trondheim, hvor hun fra Instutisjonen var fra styrer Arbeiderpartiet. Jens Stoltenberg sier at hver kommune må avgjøre hva som er best i deres tilfelle, vel, da kan tydeligvis ikke Ap styre, fordi da ser vi jo hvilke forferdelig og ufordragelige løsninger de har. Hun måtte flytte til Oslo for å få den hjelpen hun trenger. Håper ingen stemmer Ap. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg synes det er umenneskelig det de holder på med. Å sette et menneske på instutisjon på den måten, ikke ta seg tid til å lese brevet til han, eller se filmen. Ja, synes dere et sånt parti skal styre hverken kommune eller landet, da skjønner jeg ingenting. 

Jeg blir kvalm av å se hvordan hun ble behandlet. Og hun er langt ifra den eneste. Så du ikke dokumentaren? Da burde du finne ut en måte å se den på. Den var .. ja. Forferdelig. 


49 kommentarer

, 31.aug.2011 @ 23:02
HEIDI ALEXANDRA.. jeg er stolt!!!
.., 31.aug.2011 @ 23:10
Klinkende klart!
STINESEE, 31.aug.2011 @ 23:14
good4you
arthur, 31.aug.2011 @ 23:31
funksjonshemmede har fått bedre tilbud ? de tilbyr da ikke deg noe som helst :p så det kan umulig stemme
Mia, 31.aug.2011 @ 23:44
Der ja!
, 01.sep.2011 @ 00:12
arthur: feil tid å spøke på
arthur, 01.sep.2011 @ 00:28
ikke når det gjelder heidi
Karina, 01.sep.2011 @ 00:29
Forsvarer ingenting, men tenk tanken at ikkje alle bofellesskap er slik! Dette er kun en av mange!
, 01.sep.2011 @ 00:30
Du som har hengt ut folk i hele dag,,nå skal du liksom være medfølende nå da..faen meg chizofren du...søk hjelp !
, 01.sep.2011 @ 07:11
NÅR HUN SKRIVER NOE BRA, da er dere bare.. frekke -.-
, 01.sep.2011 @ 07:20
-
, 01.sep.2011 @ 07:20
.
Mariell Hvidsten, 01.sep.2011 @ 07:47
Det er kanskje ÈN av MANGE men betyr det at de skal ha det verre? Så bare såvidt litt av dokumentaren.men utifra hva du beskriver,er det ikke rettferdig i det heletatt! ..Om de velger å overse et problem,er det helt på trynet.. man får det ikke bedre av å overse eller gjemme et problem under teppet
.., 01.sep.2011 @ 07:49
Heidi Alexandra har rett, så hold kjeft!
At det går an!, 01.sep.2011 @ 07:53
Vet du hva jeg har funnet ut om deg? Du klager på et eller annet i alle innleggene dine du. Du klager på at folk er feite, at kiwi kutter momsen (noe som ingen bryr seg om...), og nå klager du på dette. Og det som jeg synes er enda verre enn dette, er at du ikke har bedt om unnskyldning enda. Bare tenk hvor mange mennesker som fikk det forferdelig vondt i går når de leste det du skrev. Jeg tror det var mange flere som fikk vondt i går, enn hun du skriver om nå. Du er et vondt menneske.
Tonje, 01.sep.2011 @ 08:03
HELT ENIG MED DEG!
Ulla Krekar, 01.sep.2011 @ 08:38
Hva om hun i tv-programmet både hadde sittet i rullestol og vært feit? Da spørs det vel om rettferdighetsfølelsen din hadde vært like stor?
Ranita, 01.sep.2011 @ 09:50
hadde rettferdighetsfølelsen din vært like stor dersom de hadde sittet i rullestol, vært funksjonshemmede og feite? neppe. jeg har INGEN sympati for deg, heidi.
Merethe, 01.sep.2011 @ 09:57
Jesus... Du har virkelig IKKE peiling på noe når det kommer til politikk.
Rebecca Kathinka, 01.sep.2011 @ 14:01
Kjempebra innlegg Heidi, stå på! er heilt eni med deg.
, 01.sep.2011 @ 14:52
Jo, kanskje det, men ganske tidlig i innlegget skriver du at de hun bor med er "hjerneskadet", det er vel feil å si det? Men jo, noe bør gjøres.
Lotte L. Steen, 01.sep.2011 @ 15:07
fyfaen.. klagedame x17238.... Ja, du Heidi!
Trine, 01.sep.2011 @ 16:47
Merethe over her holder garantert med AP!

Men er helt sykt. Etter AP kom til makta har norge bare blitt mer og mer korrupt. Håper for all del at i 2013 så gir folket et annet parti en sjanse til og komme til makta, håper for all del de gjør det i dette kommunevalget også! Dette her går ikke..
Helene, 01.sep.2011 @ 18:46
Altså, man må ikke holde med noen som helst parti for å se at heidi ikke vet en dritt om politikk. Det er jo klinkende klart. Dumme, uvitende jente:-)
oda, 01.sep.2011 @ 19:16
å, gud! Du er så dum.
, 01.sep.2011 @ 20:17
Jens Stoltenberg<3
Silje, 01.sep.2011 @ 20:30
Fy faen, så idiotiske noen av dere er. ODA- hvorfor er hun dum nå? Fordi hun synes synd på noen? Fordi hun viser til rettferdighetsfølelse? Fordi hun skriver et innlegg som faktisk ikke er overfladisk? Fordi jenta faktisk prøver å forstå politikk? Hvorfor? Du er jo pokker i meg dum som et brød selv, som kommer med slike utsagn uten noe som helst form av grunnlag.
Cam, 01.sep.2011 @ 20:41
Hjelpepleierne er der hele kvelden, ingen drar derfra om natten, da får de nattevakt, så det må være feil jenta mi. Jenta får all den hjelpen hun trenger der, men så klart hadde hun greid seg bra hjemme om hun hadde fått disse assistentene sine, men ikke alle kan få det slik. Jeg syns også synd om henne, og ønsker henne alt godt, men så lenge hun ikke har hjemmehjelp er det fint at de har disse bofellesskapene slik at de kan få den hjelpen de trenger.
Silje, 01.sep.2011 @ 22:29
Cam: Var det noen der da hun kom litt sent hjem og KAMERAMANNEN måtte hjelpe henne til sengs??
Lisbeth, 01.sep.2011 @ 23:19
En feil i teksen din, hjerneskadet er de ikke....men fysisk utviklingshemmet. De er likevell helt klare i hode.
Cam, 01.sep.2011 @ 23:40
silje: tror du at de lar de være der alene om natten? hvem var det som åpnet døren når hun kom hjem?
, 01.sep.2011 @ 23:41
til Cam: bullshit, jeg har hatt sommerjobb på pleiehjem både for eldre og funksjonshemmede. De for faen ikke hjelpen de trenger. De faller ut av rullestoler og vi måtte kjefte på pleierne for at de skulle hjelpe pasientene. Se til helvette og se situasjonen selv før du uttaler deg om tilstander du ikke vet noe om
Cam, 01.sep.2011 @ 23:54
Hatt sommerjobb på sykehjem selv jeg. Det er ikke sånn på ALLE sykehjemmene bortover, jeg har sett at det er mange som trenger hjelp, og når alt skjer på en gang er det vanskelig å være overalt. man trenger flere arbeidere samtidig for at alle skal kunne få den hjelpen de trenger samtidig. Såklart prøver pleierne å hjelpe pasientene, du kan jo ikke si noe annet. det er et hardt yrke. Men nå snakker jeg om denne dokumentaren. hun hadde ikke noen problemer med å holde seg i rullestolen.

off topic: på nyttårsaften så vi at hun ikke hadde det noe gøy, men hvorfor kunne ikke familien eller venner bedt henne hjem? om hun er ''etterlatt'' på noen måte så hadde hun vært hjemme alene på nyttårsaften uansett :S
Student&mamma, 02.sep.2011 @ 14:28
Cam : Du har ikke peiling.. De viste denne dokumentaren nettopp for å vise at folk ikke får den hjelpen de trenger. Hvordan i huleste kan du snakke negativt om dette innlegget? Så du dokumentaren egentlig?

Alle osm har fulgt litt med, VET at det er MANGE manlger i hjelpeomsorgen her i landet, så ikke kom med det at hun fikk hjelp til enhver tid. Da hadde ikke denne dokumentaren blitt laget lille venn.
, 02.sep.2011 @ 15:13
men alle kommer jo te å stemme AP i rein sympati over det som skjedde i Oslo...
, 02.sep.2011 @ 17:08
hvorfor er det AP sin feil?
Skjerp dere som kommenterer stygt!!!, 02.sep.2011 @ 17:12
Dere som kommenterer stygt har vell ikke sett dokumentaren Heidi snakker om? Heidi har HELT RETT i det hun skriver.. Kunne ikke vært mer enig. Dere som kommenterer stygt må skaffe dere et liv, dere skjønner ALDRI at heidi DRITER i de stygge kommentarene, VOKS OPP FOLKENS
Skjerp dere som kommenterer stygt!!!, 02.sep.2011 @ 17:13
Hun som var på institusjon er vell bare overlykkelig for å se at noen faktisk bryr seg. ;D
..., 02.sep.2011 @ 17:44
Til en ovenfor som skriver at folk kommer til å stemme Ap pga det som skjedde i Oslo skal du ikke si for sikkert. Det vet du ingen ting om, og om Ap vinner er det ikke nødvendigvis derfor.

Når det kommer til dokumentaren, så er det sant som noen har skrevet; det er bare EN av MANGE. Man kan ikke si at alle andre sykehjem osv. ikke gir folk den hjelpen de trenger. Det er forskjellig fra sykehjem til sykehjem og de som jobber der. Ting kan alltid forbedres, men det at de viste dette eksempelet viser ikke alt som foregår i resten av landet.
Elisabeth, 02.sep.2011 @ 19:40
Heidi, du kan ikke gjøre opp hele din mening om et parti basert på en dokumentar.. eller du kan, men det beviser bare hvilket fiskehue du egentlig er -.-" Sett deg litt inn i AP's meninger og fakta før du rager..
Gar Germundson, 02.sep.2011 @ 20:07
Noen som har tenkt på at alle dokumentarer har et bias? Altså at de er vinklet fra et perspektiv. Alt må tas inn med teskje, men heidi og posséen hennes veit jo ikke det.
caroline :), 02.sep.2011 @ 22:56
til en lenger opp her !!! for det første ho prøver bare og være snill for en gangs skyld .derimot du men når du kaller heidi alexandra for schizofren:O . DA VET DU FAEN MÆ IKKE HVA DU PRATER OM ! skjerp deg . du sårer folk like mye som heidi alexandra gjør for det finnes faktis folk som er schizofren som ikke på langt nær oppfører seg sånn som ho gjør avå till . voks opp !!!
Line, 03.sep.2011 @ 00:15
Viss det er sant at disse menneskene har det så dårlig, og at AP ikke har tatt noe initiativ så burde AP få rævva i gir.
Kat, 03.sep.2011 @ 11:52
Flott Heidi!!
Auf'er, 03.sep.2011 @ 15:43
Denne personen er en av få. Det er utrolig mange fuksjonshemmede som har et kjempeflott tilbud. Så at akkurat denne personen ikke har det bra, er veldig dumt. Og såklart, Jens skulle ha tatt seg tid til å lese brevet fra henne eller hva det var. Men tenk deg litt om: Han er statsminister, tror du ikke han har nok å gjøre? Han kan ikke ta seg tid til alle enkeltpersoner som har problemer. Hun kan også være glad for at hun har et slikt tilbud foreløpig.

Jeg så ikke dokumentaren selv. MEN Heidi. Tenk litt på hva annet høyre og frp vil. De vil privatisere sykehusene. DA hadde de funksjonshemmede fått det forferdelig! For da måtte de ha betalt DYRT for vær eneste behandling de skulle ha hatt! De vil privatisere skolene, OG sykehjemmene, da hadde de eldre fått et forferdelig tilbud også. Da hadde den middelklassemannen som har jobbet hardt hele sitt liv, bodd på et dårlig sykehjem, mens andre som ikke har jobbet en dritt men fått penger av flaks, han kunne levd et bra liv på et fint gamlehjem. Dette er ikke rettferdig. Så kom faen ikke her å si at du har rettferdighetssans!

Men du bryr deg vel ikke om dette, for du ha jo tydeligvis såååå mye penger. Kom ut at den jævla barbieverdenen din å vær litt realistisk!
Karoline, 03.sep.2011 @ 22:27
Enig med Auf'er...
Ingen, 03.sep.2011 @ 23:05
Kjære "Auf'er"!

Hvordan kan du påstå at privatisering hadde vært såååå negativt?

Det er ikke snakk om å BYTTE UT offentlige sykehus, skoler og sykehjem. Det er snakk om å lage FLERE.... Jeg bare lurer på hvor du har dekning for at privatisering er negativt...?
Astrid, 04.sep.2011 @ 15:57
oooookei, kjære auf'er.

Les gjennom partiprogrammene før du utaler deg, det er det tydelig at du ikke har gjort. Har som regel ingenting imot måten røde partier uttaler seg på (Det er hva de uttaler jeg har noe imot) men når jeg leser noe så dumt som det over her, så reagerer jeg.

Kunne skrevet ei dobbel a4 side om hva som er galt med andre partier, men det velger jeg å ikke gjøre. Er kanskje en god idè å fremme sitt eget parti, i stedet for å rakke ned på andre?

Privatisering er ihvertfall et alternativ, for når man privatiserer tjenester, vil de som leverer tjenestene alltid konkurrere og prisene vil synke. Lønner seg kanskje å tenke? Går desverre ikke ann å ha monopol på alt. Frihetsfrarøvelsen lenge leve.
, 26.sep.2011 @ 20:21
Jeg syns dt er utroolig dumt at noe så viktig blir tatt opp på en blogg som heter life of barbie -.- xD

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits