Norge er den siste russerstaten

Norge er jo ett av de mest kommunistiske landene i Europe. Og kommunisme er neppe bra. Det er faktisk litt skremmende. Alt skal ha barnehageregler, som igjen fører til kriminalitet. Ta for eksempel servering av alkohol. Det skal stenge klokken to senest, for å forhindre kriminalitet. Eh? Da kommer bare kriminaliteten tidligere på natten. Det er bare laget sånne teite regler for at de skal ha full kontroll. Hvorfor kan man ikke selge vin på butikken, som i normale land? Det er jo ikke rart at norsker i spania går helt bananas. De er jo i paradis i to uker. 

Vi vil jo ikke ha det kommunistisk. Derfor bør man stemme blått. Blått. Blått. Seriøst, det er jo sjokkerende over hvor kommunistiske stalinpartier vi har i Norge. De eneste som ikke er kontrollfreak-stalinish er jo Høyre og Frp. Jeg stemmer jo høyre, (ohyes, jeg sa det. De eneste som ikke sier hva de stemmer, er de som er flaue over meningene sine.. noe som betyr at de ikke akkurat kan være så veldig sterke, og da burde de nesten ikke ha stemmerett). Og det hadde vært kult om dere også gjorde det! Vet at mange er usikre på hva de forskjellige partiene står for, så her er en kort oppdatering (sånn som det egentlig er, de innrømmer det bare ikke): 

Rødt - samme som Stalin, du skal ikke skille deg ut, alle skal være like, og alle skal ha lik lønn. Enten du ikke jobber, eller jobber som lege.

Kystpartiet - whatever, hvem vil stemme noe som i følge navnet bare handler om vann uansett? 

Arbeiderpartiet - De står for masse bullshit som at vi skal ha nynorsk, dårlig sykehjem og luksusfengsler. 

Senterpartiet - Vil du at bøndene skal få masse penger uten å jobbe, så er SP partiet for deg. 

Sosialistisk venstreparti - *Kremt*, navnet inneholder sosialistisk.. Sier vel sitt. 

Kristlig folkeparti - Disse er egentlig litt barnevakt. Strengt, og unødvendige regler. De laget en røykelov, men har røykerom på stortinget? Falskt spør du meg. 

Venstre - Tror ikke helt de vet selv hva de står for engang. 

Høyre - Bedre politi, begrenset innvandring, bedre nattkollektiv, T-banestopp ved homansbyen(!!!), at enkeltmennesket skal kunne bestemme selv i større grad, ingen nynorsk, bedre sykehjem, høyere snitt for å bli lærer, motivasjon til de som gjør det bra på skolen ved at de kan ta fag fra høyere klassetrinn osv. 

Frp - Hm, vet egentlig bare noen av sakene deres! Utvikling av sykehjem, samt bedre omsorg, og mer fokus på markedsdagene i Bogstadveien osv, (her burde de lage en lov om at det skal være påbudt med en vask før de drar dit! I går luktet det så svette av en del personer. Forferdelig!).
 

Godt valg, folkens! 

119 kommentarer

Synne, 11.sep.2011 @ 19:31
Det du skriver om partiene er DIN MENING OM PARTIENE, det har overhodet ikke noe med hva de egentlig står for. Når du først skal presentere partiene, gjør det på en ordentlig måte, takk. Jeg er jævlig glad at ikke alle er som deg..
, 11.sep.2011 @ 19:31
HAHAHAHAAHHA her får du fram alle synsvinkler merker jeg
Rebecca, 11.sep.2011 @ 19:43
digger deg :)
, 11.sep.2011 @ 19:43
digga meg
Chwal, 11.sep.2011 @ 19:49
oida, hvis du faktisk tror at det er dette PARTIENE mener, såå... Tror foreldrene dine mistet deg ofte som barn, du må ha veldig få hjerneceller igjenn !

Og jeg skulle likt å sett deg som bonde i en dag, du har nok hatt mere å gjøre på den ene dagen enn hva du gjør i året!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
, 11.sep.2011 @ 19:53
ingen av disse partiene er kommuniste. det er forskjell mellom kommunist og sosialist. og sånn at du vet det, så er kystpartiet og frp ganske så lik.
Geir S, 11.sep.2011 @ 19:58
Jeg kan vanskelig se for meg at støtteerklæringer som denne er særlig populære i Høyre.
miip, 11.sep.2011 @ 20:08
alt det du skrev om høyre er hva frp mener :p
Alexandra, 11.sep.2011 @ 20:09
Det du skriver her er bare din mening. Mange av de andre partiene har gode argumenter, men du ser bare de argumentene og de positive tingene du vil se. F.eks. Høyre er ikke bare positivt. De vil f.eks. senke skatten som vil si mindre lønn til de som jobber som vil si at man ikke får nok penger til å kjøpe det man kanskje trenger i butikken og det vil si at du ikke kan shoppe så mye som du gjør. F.eks Ap støtter jobbene våre og slikt. Du tenker bare negativt om alt du ikke liker.
kine, 11.sep.2011 @ 20:22
kystpartiet står for mere penger til skoler, mere penger til sykehjem og mindre penger til innvandrere. Det er bare litt av det de står for.. Jeg er ikke særlig inn i politikk, men akkurat det der, vet jeg. Å at bønder ikke jobber for pengene, er bare tull. De jobber ræva av seg
PLASTIKKJonas, 11.sep.2011 @ 20:24
Kan du ikke lage et innlegg om partiet Høyre?
Ingrid, 11.sep.2011 @ 20:24
Looool! Senterpartiet er for de som vil at bøndene skal ha lønn for å gjøre ingenting? Er du egentlig klar over at det å være bonde er et av de kanskje mest krevende yrkene? Det er jobb 24/7 hele året, og det er vanskelig å ta ferie ettersom dyrene trenger mat og åkere skal pløyes. Ikke kom her å si at de ikke gjør noen ting, når du faktisk ikke vet en eneste ting om den saken. Det er bøndene som jobber slik at du kan sitte på ræva å spise og drikke deg mett på kjøtt, ost, brød osv. Så nå vil jeg si at du virkelig har faila.
Stine M., 11.sep.2011 @ 20:30
Du kan jo ikke va glup før fæm flate øre...
thea emilie, 11.sep.2011 @ 20:31
AP <3
, 11.sep.2011 @ 20:46
hahaha, du liker visst ikke ap
Andrine, 11.sep.2011 @ 20:51
Fyfaen, genialt! Digger deg!:)
, 11.sep.2011 @ 21:00
Sosialist?

Så trist ;)
claudia, 11.sep.2011 @ 21:10
Du er jo ikke akkurat veldig nøytral til saken, du ramser opp bare negative sider ved partier du ikke liker og bare positive sider ved partier du liker... Det er helt greit at du stemmer blått og jeg sier ikke noe til det for du skal få lov til å utrykke din mening. Men det blir for dumt å bare se negative sider ved rødt og ramse opp positive sider ved blått...

Blått er veldig får de eldre så er det partiet for deg kanskje...
Tina<3, 11.sep.2011 @ 21:16
Bra innlegg! Superdupert helt enig<3
Radiojente, 11.sep.2011 @ 21:22
Kystpartiet er også blått, Heidi. :)
, 11.sep.2011 @ 21:29
haha digger deg!!
VIcktoria, 11.sep.2011 @ 21:37
Hvorfor tror du jeg misliker deg noe så grenseløst???????????????? Ekle bitch! Verre en muslimer, myeeeeeeeee verre.
høyre, 11.sep.2011 @ 21:52
du vet at høyre vil ha privatisering? vet du egentlig hva det innebærer? man må betale for sykehus, skole osv. tenk på de med 5 barn og litt dårlig råd, skal de velge hvem som skal gå på skolen? du er faktisk helt på jorde noen gang ;)
Hardingfelen, 11.sep.2011 @ 22:07
Grattis Heidi Alexsandara Olsen du ligger på 15. plass. Pluss at du er veldig morsom. Kunne ønske jeg hadde hatt en så mosom venn som deg! Men dette er min blogg kan du pliz hjelpe meg med disign bygget: http://hardingfele.blogg.no/

Ellers vil jeg bare hilse og si grattis og du er en super kul person selv om vi har litt annerledese interesser.
Katja, 11.sep.2011 @ 22:07
Haha, greit nok at Heidi setter deg litt på spissen men jeg vil bare si at noen av de kommentarene over her er like hjernedøde som henne. høyre - dårligere råd om man senker skatter? hvis skattene blir senket blir det mer over i lønningskoppen til folk som jobber generelt. det skal nesten ikke lønne seg å jobbe virker det som, hvis du tjener over ett viss beløp i året må man betale noe som heter toppskatt som betyr at du betaler ca. 50% av pengene du tjener inn til staten. eksempel på yrke som er rammet av dette er høye utdanninger som lege.

STEM HØYRE.
Johanna, 11.sep.2011 @ 22:07
For å være helt ærlig syns jeg du burde gjort litt mer reserch før du skrev dette innlegget. Det er ikke noe problem at du kommer med din egen mening. Men hvs du skal prøve å fortelle andre hva de forskjellige partiene står for hjelper det ikke å komme med din egen mening. For å være ærlig er det innlegget her ganske provoserende. Venstre har foresten veldig klare meninger, og er fult klar over hva de står for. Noe du hadde visst, hvis du var litt mer klar over hva du snakket om.
, 11.sep.2011 @ 22:10
herregud, skjerp deg... det eneste du gjør er å være positiv mot det partiet du liker, fåå litt fakta på bordet før du skriver..
M, 11.sep.2011 @ 22:25
LOL? Om du først skal skrive noe sjekk facts!!!
SIV KATRINE, 11.sep.2011 @ 22:30
Du har tydeligvis missforstått.. les litt mer nøye før du skriver innlegg som dette lille venn
Anelz ♥, 11.sep.2011 @ 22:33
omgosh asså! føler meg mektig provosert her jeg står som er 13 år, brenner for politikk og er medlem i auf! Du har ikke fått fram kjernesakene til noen av partiene..
,.,.,.,, 11.sep.2011 @ 22:34
Du har åpenbart ikke lest alle partiprogrammene. Og det er flere parti som stiller til valg i Oslo enn disse. Nemlig Kristent samlingsparti, Pensjonistpartiet, Det liberale folkeparti, Demokratene i Norge, Miljøpartiet de grønne og Norges kommunistiske parti. Mener du noe om disse?
marlene, 11.sep.2011 @ 22:37
for en gangs skyld så kommer det littegrann bra fra deg. høyre is the shit
:), 11.sep.2011 @ 22:42
bullshit alt sammen.
, 11.sep.2011 @ 22:46
Go høyre<3
, 11.sep.2011 @ 23:04
Ha ha, ikke noe tvil om at det er dine egne meninger som dukker opp. ( Er jo din blogg- ganske naturlig.) Kanskje ikke helt objektivt men ha ha, artig. Vi lever i et demokrati og da skal mene det man vil om samfunnet. ( Handler bare om å bruke sunn fornuft når man tenker selv.) Du har noen gull-korn. Ønsker deg et godt valg. Stor klem Nå kaller bursdags-selskapet. Fordelen med å ha bursdag 11 september er jo at alle husker datoen.
emma, 11.sep.2011 @ 23:06
ideologi linjen din er litt messed up !
, 11.sep.2011 @ 23:09
Victoria,pul deg sjæl der du kaller det rumpe,du kan faen meg ikke komme her og si at muslimer er ille ha litt respekt da bichhh !
tonje, 11.sep.2011 @ 23:25
Dette var virkelig et lite igjennomtenkt innlegg..
Hanne, 11.sep.2011 @ 23:30
Det er sånne som deg som gjør at mange ikke ønsker å la 16 og 17 åringer få stemme!
Marie, 11.sep.2011 @ 23:43
Hvis man har 5 barn og har dårlig råd burde de som fikk de barna tenkt som litt om førde faktisk fikk barna... snakker om å ødelegge livet sitt (og barna sine)
Melissa, 12.sep.2011 @ 01:01
Okei, Heidi, bloggen din er full av crap, sånn helt seriøst. Du sier at Adele er stygg og feit, derfor klarer du ikke høre på sangene hennes mens du ser på videoen. TÅPELIG. Hva i faen? Sett deg selv kanskje? Du er ikke så veldig mye bedre:) ikke den tynneste i flokken hihi. Og Du tror du kan noe om politikk? Vel, det kan du ikke, sånn helt seriøst skjønner jeg ikke at du tør å skrive om det, for du driter deg så sykt ut. Btw, huet ditt er svært, synd du faen meg ikke har en hjerne
Sam, 12.sep.2011 @ 01:05
HAHAHA, dette blogginnlegget er faen meg bra underholdning.
xfrostbite, 12.sep.2011 @ 01:05
Stemmer frp jeg, og det virker som du skulle gjort det du og. ;) Du har nok fremtilt Høyre feil.
, 12.sep.2011 @ 01:33
lol, ser jo ikke kossen parit du like best :p bra å sette andre parit i dåli lys åsånn
Veronica...., 12.sep.2011 @ 09:31
Jeg er ikke for fullstendig privatisering av alt slik som vi ser i den amerikasnek økonomiske modellen. Jeg stemmer Høyre, fordi jeg mener at enkeltmenneskene, og ikke staten, skal være i sentrum. Staten er ikke en allerede eksisterende enhet. Staten eksiterer ikke utenfor våre oppfatninger, ideer og handlinger. Staten er skapt av mennesket, og bør derfor styres ut i fra det. Et sosialistisk/kommunistisk styre er i teorien ikke det verste, men vi ser gjennom historien at det praktisk talt er umulig (jeg snakker da mest om kommunismen). Det er ikke slik at mennesker er like. Vi har ikke likt utgangspunkt, vi har ikke like oppfatninger og preferanser. Hvorfor har vi et så stort mangfold av partier som skal representere de ulike samfunnsoppfatningene? Hadde alle villet ha det samme og hatt de samme behovene slik kommunismen og til dels sosialismen oppfatter, hadde vi ikke trengt alle disse partiene? Vi er ikke roboter. Ideologiene er greie med tanke på klasseskiller, og at ingen mennesker dominerer over en undertrykt arbeiderklasse. Men dere må tenke på at teorien er uhyrlig gammel, og i Norge spesielt har vi ikke like store klasseskiller.

Er dere som stemmer ekstremt sosialistisk/kommunistisk uansett for at STATEN skal være på toppen? Uten privatisering har vi ingen selvstendig næringsdrivende kapitaleiere som kan "underkue" noen, men da har vi staten i stedet. Da får vi kanskje over 50% i skatter og avgifter, og man må nesten loggføre hvor mye papir man bruker når man er på do.

Som allerede nevnt er ikke jeg for ekstrem privatisering. Men selv om noen av partiene er MER for det, så skjønner de også at det praktisk talt er umulig å innføre fullstendig markedsliberalisme i en velferdsstat som Norge. Vi vil alltid ønske et minimum av goder fra staten mot at vi betaler til dem for det. Men jeg mener at hvis vi har råd til å betale så ekstremt mye skatter og avgifter, så har vi råd til å finansiere NOE selv. Det er ingen tvil om at de dyre private tilbudene er bedre enn de offentlige.

Nå kommer det avgifter på el-biler også. Hvorfor det? Jo, for nå er det mer populæt og miljøvennlig, og da skal vi skattes fordi vi bruker det. De røde er ikke opptatt av befolkningens velferd, men sitt eget velbefinnende når de skal legge skatter og avgifter på ALT mulig. Jeg sier ikke at de blå vil gjøre det bedre, men jeg sier bare at jeg er i mot at staten skal styre alt av hva vi gjør, fordi staten består selv bare av mennesker!

Beklager lang kommentar, og det var bare min mening. Jeg er for velferdsstaten vår, men i mot at det skal være nødvendig for enkelte pasienter å vente flere måneder på en livsviktig operasjon fordi sykehusene har mangel på kapasitet (grunnet dårlig bevilgninger fra staten). Sykehus legges ned. Dette BETALER vi for å få. Hvor er logikken?

Så et lite spørsmål til alle som stemmer blodrødt: Hva vil skje med arbeidersplassene om rikinginger som Røkke, Petter Stordalen og Rema-Reitan blir skattet så mye at de ikke har råd til å drive bedriftene sine lenger? Folk mister jobbene sine, og DA skal jeg love dere at det blir fattigdom.

Sosialisme er ikke ute etter å gjøre det bedre for de dårligere stilte i samfunnet, men ute etter å trykke de velstående ned i SAMME SØLA som de stakkars fattige. Slik at vi alle blir dårlige stilte, og staten står på toppen.

Jeg er statsviter, derfor er jeg så engasjer, beklager.

Godt valg!
Karoline, 12.sep.2011 @ 09:37
DU HAR FAENMEG IKKE PEILING PÅ POLITIKK!!! Hvor har du lært dette hen? På barbie tv? Du eier ikke intelligens!! Du er provoserende, og hvis du syntes Norge er et kommunistisk land burde du ta en tur til KOREA! Du er HÅPLØS!!
Thea Merethe, 12.sep.2011 @ 09:59
Lur du ;) Har faktisk ikke tenkt på det. Er ikke så veldig inn i politikken, men det er visst du, hører jeg. Så hvis ikke høyre vinner, men AP f.eks. så betyr det at den største andelen av Norske borgere er kriminelle? Sider de stemmer på å få luksusfengsel? :)
, 12.sep.2011 @ 10:01
(Y)

Det er jo bare til å se på norge og her er det ap som styrer og norge er ikke perfekt, derfor skal ikke jeg stemme ap...
, 12.sep.2011 @ 10:24
hahah, du glemte NKP - Norge Kommunistiske Parti ;)
, 12.sep.2011 @ 10:25
Tror egentlig at Frp er mer partiet for deg enn høyre. Høyre er faktisk ganske innvandrervennlige, men bare at de stiller krav til dem. Hvis du vil ha stopp på innvandring er Frp partiet for deg. I utgangspunktet har Høyre en god tanke på gang der, men personlig har jeg liten tro på at mennesker som er født og oppvokst i en så gammeldags og annerledes kultur overhodet kan blende inn som nordmenn og faktisk gå i gang med utdanning som alle oss andre.
Rakel, 12.sep.2011 @ 10:53
Ehm, hadde du sett litt etter så hadde du funnet ut at vårt styre er LANGT ifra kommunistisk, det er sosialistisk ja, men ikke så ekstremt som kommunistisk. Dessuten så er borgerlig styre noe av det verste jeg vet! Da er jeg heller for kommunisme!! Hvorfor skal ikke alle få ha de samme mulighetene synes du? Hvorfor vil du stenge visse grupper ute av vårt samfunn?

Dersom vi får ett borgerlig styre her i Norge så kommer staten til slutt til å sitte igjen med like mye gjeld som USA, like mye kriminalitet som USA, og like dårlig sykehjelp som USA. Vil du virkelig dette? Tror du virkelig at vi får ett bedre samfunn av det?

Skjønner du ikke at når alt det private skal styre og man må betale selv, skjønner du ikke da at folk som ikke har råd til dette begynner å begå kriminelle handlinger for å klare seg? Skjønner du ikke at Norge kommer til å ende opp som ett fattig land fordi ingen betaler skatt og staten har da ikke penger til noe som helst?

Jeg er enda ikke sikker på hvilket parti jeg holder med. Jeg har ikke funnet ut hvilket jeg liker best fordi jeg ikke har brukt særlig god tid på å se hva partiene egentlig vil. Og siden det er 3 år til jeg kan stemme så har jeg jo litt tid på meg. MEN en ting vet jeg, og det er at dersom dere skal stemme stemmer på borgerlige parti så kommer Norge til å få en helt annen standard når det kommer til livskvalitet!
ingrid, 12.sep.2011 @ 11:09
syns du sa at du er opptatt av politikk? du har jo virkelig ikke ikke peiling. du er en typisk dum ung jente som faller for de partiene som bare sier" vi står for..." så ramser de opp en hel rekke ting. typisk å stemme frp eller høyre når du ikke vet bedre!
lene semb, 12.sep.2011 @ 11:30
så flaut for deg
Barbro Dinah, 12.sep.2011 @ 11:33
Seriøst? Egentlig håper jeg at du ikke vet bedre..
Mari, 12.sep.2011 @ 12:26
Karoline, nord-Korea er ikke et kommunistisk land, men et diktatur. Sjekk opp dine egne fakta før du hakker på andre. Når det er sagt så har ikke heidi mer peiling på hva hun snakker om
Veronica...., 12.sep.2011 @ 12:47
Mari: Nord-Korea er et kommunistisk land med et totalitært styre. Kommunisme og totalitarisme/diktatur går som regel hånd i hånd.
birthe, 12.sep.2011 @ 12:49
hallo. selv er jeg aktiv medlem i unge høyre, OG nynorsk forkjemper. Hvordan kan du si at høyre mener å ''utslette'' nynorsk, når partiet aldri har sagt det selv? Høyre er for VALGRITT sidemål
miaaaaa, 12.sep.2011 @ 13:20
jeg må bare kommentere.. jeg er ikke tilhenger av SP, men bøndene er nok de arbeiderene som jobber mest og hardest, men har noen av de laveste lønningene! Jeg bor på gård selv, og det er mye som skal gjøres! IKKE tro at det er en dans på roser og at de bare sitter å spiser småkaker og drikker kaffi hele tiden..

Samtidig har du bare funnet de negative sidene med hvert parti, og bare de positive til høyre, så jeg syns du burde tenke deg om to ganger før du publiserer dette!
Utrolig, 12.sep.2011 @ 13:23
Vet ikke om jeg skal flire eller grine. Du må gjerne stemme Høyre, men du kan ikke være særlig skarp som virkelig tar deg til til å skrive et så usaklig innlegg som jo i SNEVER GRAD (håper du er oppegående nok til å ta ironien) vitner om lav IQ - Gratulerer.
feiler deg ?, 12.sep.2011 @ 13:26
altså unnskyld meG ? bøndene jobber ikke? ka som feiler deg ? du er jo faen helt dum i det ekle hodet ditt !! bønder jobber faen meg mer enn du har jobbet og kommer til å jobbe hele livt ditt mer enn det jobber de 1 dag , og du er jo helt sløkkket , ka er det du går rundt å skriver? skjerp deg .. seriøst , blir så irritert over deg ! har du venner ? tror egentlig ikke det sorry ass men du oppfører deg helt forferdelig ..
, 12.sep.2011 @ 14:03
haha,stakkars høyre.de får jo dårlig rykte når du skriver om de hele tiden...
Ekstremtilfelle:, 12.sep.2011 @ 14:24
Du er så sykt dum.
silje, 12.sep.2011 @ 14:25
HØYRE! <3
, 12.sep.2011 @ 14:30
hahahahhahahah du er syk i hue. stakkars moren din som har deg.. STAKKARS!

det du gjør nå er bare å gi positive komplimenter til de du liker og negative til de du hater! men whatever man skal aldri høre på en med gigantisk hode og wannabe barbie, du er langt ifra barbie kjære deg ;)

HAR STEMMET ARBEIDERPARTIET! MYE BEDRE EN HØYRE!
Hilde, 12.sep.2011 @ 14:40
Jeg er en ungdomspolitiker som under valgkampen har jobbet hardt og målrettet mot et godt valg med høy valgdeltagelse. Jeg har opplevd respekt mellom de ulike partiene og velgerene. Lokalpolitikere og engasjerte har tatt seg fri jobb og skole for å være med på dette. Vi har et felles mål: Norge skal bli bedre. Norge skal bli enda bedre enn hva det allerede er. Det som skiller oss er strategi og taktikk. Vi er uenige måten dette skal gjøres på. Det respekterer vi!

Det gjør tydeligvis ikke du! Det er ganske grove og upassende påstander og anklagelser (ja, det er nettopp det jeg vil kalle det) du kommer med her, og det er helt tydelig du ikke har innsyn i hva politikk handler om, ei de ulike partiene. Det handler ikke bare om partiets hjertesaker, fordi alle parti er allsidige - noen mer enn andre. Hvor står partiene ideologisk sett, det er et godt spørmål å stille seg. Hva vil de? Det er der hjertesakene kommer inn. Hvordan de har tenkt å nå sine mål. Ikke alltid døm et parti etter førsteinntrykk, fordi et parti består av så mye mer enn bare et slagord. Arbeiderpartiet er mer enn arbeidere, KRF er mer enn prester og Senterpartiet er så mye mer enn bare bønder!

Jeg setter pris på om du tar dette til og oppfører deg respektabelt rettet mot politkken og generelle hendleser ved senere anledninger! Du er en offentlig person og har innvirkning i manges liv. Du vil ikke påvirke feil, men det gjør du i denne situasjonen. Dette er rett og slett faktafeil du kommer med. Dette er ment som kontruktiv kritikk og ikke et personlig angrep

Mvh aktiv senterungdom!
Julia, 12.sep.2011 @ 14:51
Holla!

Eg vil du skal vite ein sak; dét er at eg ler av deg, og ikkje med deg.
Anita, 12.sep.2011 @ 15:03
Herregud, du er faen ikke rett...... Ler meg ihjel av deg!
taper, 12.sep.2011 @ 15:10
å herregud, du er så vilt smart!!!!!!! nå MÅ jeg stemme Høyre eller Frp, ha-looo hvem vil at alle skal ha like muligheter?!!!! makt til de rike ass, liker jo ikke fattige mennesker.

koz og klemz <3<3<3<3
Anna, 12.sep.2011 @ 15:50
Offda...Her kommer det tydelig frem at du er et svært uvitende menneske. Bra du er engasjert, bare skaff deg litt mere kunnskap om hvordan samfunnet fungerer først! :)
ru, 12.sep.2011 @ 15:52
shit, så masse bullshit på eit innlegg!

for det første, så er bildet ditt av RV feil, det er ingen parti som heite da lengre.. For da andre er dette dine meinigar, ikkje ka partiet egentlig står for. Som at Rødt er eit kommunistisk stalinparti!? ka faaen, det e jo berre heilt feil.. og ''kommunisme er jo ikke bra'' ..er jo ikkje akkurat et argument, e da veel?

veit du egentlig ka kapitalisme har gjort med verden i dag? 30 000 barn svelt i hjel kvar dag på grunn av de store forskjellande me har i verden, og de svelt på vår bekostning. Det er mi meining. Men det er jo og sannheten, sidan kaptalismen er det som har rulert i verden lenge i nyare historie.

veit ikkje koffø eg gidd å skriva en kommentar ein gong, tydligvis så har du heilt forvridde innstillingar til ka dei ulike partiene står for uans..

Heer lille venn, kan du lese om ka SU og RU står for( Sosialistisk ungdom og rød ungdom, om du ikkje visste det:)

http://sosialisme.no/

su.no

Alle har ulike meiningar og alle har rett på det, men når du skal skrive et ''saklig innlegg'' så burde du vertfall skrive det skikkelig. No gir du berre feil inntrykk til alle som lese bloggen din.

Og btw, eg lese ikkje bloggen din, ein venn av meg sendte link til innlegget fødi da var så tragi-morsomt..
Oda, 12.sep.2011 @ 15:53
Du KAN bare ikke være helt rett,du. Det du skriver her er jo rett og slett DINE egne meninger om partiene, uten at du egentlig vet hva de står for. Bare sånn at du vet det så er eldreomsorg en av de viktigste sakene til Arbeiderpartiet, det er jo ingen som VIL ha dårligere sykehjem? Og SP handler jo absolutt ikke bare om bønder? Ta deg en tur inn på sidene til partiene og les hva de står for, FØR du begynner å påstå noe igjen.
, 12.sep.2011 @ 15:57
frp <3
Peder Dahle, 12.sep.2011 @ 15:59
Humret bare litt av den videoen din om at du hadde funnet ut hvordan man kan redde verden.

Nå ler jeg så jeg griner. Du er en latterlig parodi på et menneske.
Rebecca Eugenie, 12.sep.2011 @ 16:07
Huff...Så trist!
solveig, 12.sep.2011 @ 16:16
GUU så provoserende du kan være! Bondene får ikke penger for ikke å jobbe oO jeg er nå 17 år gammel bur på gård og vedder 10000 kr på at jeg har allerede jobbert 10 ganger mere enn det du har gjort hele livet ditt! Bønder fortjener å tjene mer penger! sånn som det er nå så går utektene og intektene så godt som opp i opp ! Det vil si at man ikke tjener noe! Det hadde virkelig vert morro og hatt deg med meg på jobb når jeg er å steller i fjøset på arbeid!
julieowl, 12.sep.2011 @ 16:17
Jeg synes det er veldig mange dumme kommentarer på dette innlegget... Alle har vel hver sin mening! Men jeg synes du kanskje har satt deg litt lite inn i de forskjellige partiene i forhold til hvordan du uttaler deg om dem
ALLE UNGDOMMER, 12.sep.2011 @ 16:28
FRP STÅR FOR MINDRE INNVANDRERE TIL LANDET OG LAVERE PRISER PÅ ALKAHOL!!!!!!!!!:D:D:D

good enough for me
Hilde, 12.sep.2011 @ 17:22
Jeg synes du burde se på alle sakene til alle partiene før du skriver om dem her. Du har jo bare tatt med de negative sidene til partiene utenom høyre, hvor du bare har funnet de gode sakene.

Hvis du først skal skrive et innlegg som dette bør du belyse partiene fra alle sider og ikke bare fra ditt synspunkt.
Philip J. Fry, 12.sep.2011 @ 17:23
Can't tell if trolling, or just stupid... http://www.terrariaonline.com/attachments/cant-tell-if-stupid-or-trolling-jpg.6665/
Suzum, 12.sep.2011 @ 17:35
Går ann å trekke frem relevante ting, istede for tingene du trekker frem...
Maren., 12.sep.2011 @ 18:17
rart at du ikke tok frem de negative tingene med høyre når du klarte slenge så mye drit om de andre partiene. :)
Elin Slåen, 12.sep.2011 @ 18:27
Det er ganske gøy å lese hvordan visse (nesten alle) trur at dette er seriøst skrevet- hvem er det som egentlig er dum her?
lol?, 12.sep.2011 @ 18:42
lol, du er teit! get a life..
Renate, 12.sep.2011 @ 18:51
Jævla bitch! Jeg er helt enig med deg at ap suger men du trenger ikke å slenge så mye dritt mot de som har mest sjans.. HA= Hemma Alex -.- Get a life! FUck you
marianne, 12.sep.2011 @ 19:08
Jeg håper ikke du er seriøs med denne bloggen. Hvis du er så burde du reise litt rundt og komme ut av den fjortis bobbla du tydeligvis er i!

(det heter btw nordmenn, ikke norsker)
..., 12.sep.2011 @ 19:10
Jeg trodde nesten dette var et seriøst innlegg jeg.. Men med det samme jeg leste første setning visste jeg at dette var bullshit! Og du som er så rasisitisk som du er, burde jo nesten stemme FrP du ;)

Om jeg kunne ha stemt ville det HELT klart vært Arbeiderpartiet <3 Jeg er for å redusere fattigdommen i norge (i hvert fall klare å nøytralisere skillet mellom rike og fattige)

Du burde vite mer fakta om alle partiene før du blogger dette innlegget, Heidi. Jeg vet du ikke er så utrolig smart, men så dum visste jeg ikke at du var..
, 12.sep.2011 @ 19:44
ikke én smart kommentar, eller et bra innlegg.
, 12.sep.2011 @ 20:11
IDIOT. hater kommunisme eg og, men vet i det minste ka det imotsetning til deg. Norges dummeste blogger?
ben, 12.sep.2011 @ 20:12
du er smart ass
, 12.sep.2011 @ 20:17
Du vet tydeligvis ikke hva kommunisme er.
, 12.sep.2011 @ 22:16
Ganske enig. Jeg har stemt høyre og gjorde det forrige valg også, er enig i det de synes om saker. Skulle sett dem vinne om 2 år.
Vilde, 12.sep.2011 @ 22:29
Er du helt skutt eller? hvis du mener at bønder ikke jobber da vet du altså ingen verdens ting.. jeg tror bønder er de som jobber mest av alle.. du er så sykt lol, blir svett av og lese bloggen din og hvor blond du eer!
Randi, 12.sep.2011 @ 23:03
mulig å ha lav IQ barbie? ta å google sv, ap, sp osv.. du er helt på trynet as
HOLD KJÆFT, barbie!, 13.sep.2011 @ 10:49
DETTE ER DIN MENING! bønder får lønn for å gjøre ingenting, HOLD KJEFT! Seie berre eg! DU ANA IKKJE KA DU SNAKKA OM! bønder jobber som faen , hadde ikkje dei jobba hadde det ikkje vert melk i butikken osv.. B-A-R-B-I-E-!-!-!-!
Ida, 13.sep.2011 @ 12:01
Slemme kommentarer her, men du har jo en rett i å ytre dine meninger. Men jeg anbefaler at du i fremtiden skriver om det du vet noe om, sminke og klær feks.
, 13.sep.2011 @ 14:14
Hahaha! Blir faktisk flau på dine vegne! Helt sykt hvordan du kan drite deg ut så til de graader! hahahaha! : D Hele Norge ler av deg, vet du det? og det er ikke fordi du er morsom, men for at du faktisk kan drite deg så lodrett ut. No brain, no pain! : D hahaha

M
morro, 13.sep.2011 @ 17:53
HAHAHA

xD xD xD

lol
Denise, 13.sep.2011 @ 19:35
for å kunne utrykke deg om politikk må du kunne vite LITT om det. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på.
, 13.sep.2011 @ 19:38
får å kunne snakke om politikk må man kunne politikk. ikke barbie politikk! flaue jæævel

folk leser bloggen din fordi du er tilbakestående ;)
Soso, 13.sep.2011 @ 20:25
jeg er skikkelig flau over at jeg i det hele tatt kommenterer på bloggen din. MEN det er jo bra at du stemmer høyre slik at lærere må ha høyere snitt og kanskje faktisk klare å lære deg noe om politikk :) Jeg kan ikke tro at du er over 18 år. Herregud så sykt flaut at vi har slike som deg i Norge... Synes det er bra innvandrere får komme hit, tror hvertfall at du hadde hatt godt av å sette deg sammen med en som har opplevd krig å virkelig høre etter. Du trenger noe annet enn et drømmeliv kjære Barbie
Benjamin, 13.sep.2011 @ 21:08
Du må være den dummeste personen i hele verden.
Kjerring, 13.sep.2011 @ 21:45
Det er kanskje det mest støtende og provoserende blogginnlegget jeg har sett noensinnne. Du rakker ned på alle som ikke er enige med deg. Du aner jo absolutt ikke hva du snakker om.

Høyre og Frp er for en bedre skole? Vit at de har styrt i Oslo i ti år nå og skolene er fortsatt ræva. De ville stenge en skole pga skolen hadde "dårlig rykte og fagforeningen der var for sterk". Istedefor å fikse skolene vil de legge dem ned og opprette privatskoler, dvs at man betaler for å gå på skolen, sånn at bare de med rike foreldre får gå på skole. Hvis du kaller meg stalinist fordi jeg stemmer Rødt som faktisk er for en god og gratis skole er du jævlig dum og jeg synes synd på deg.

Rødt er et parti som ble opprettet i 2008, Josef Stalin døde i 1953. Ingen norske partier støtter i dag Stalin eller sier seg enig i ideologien hans. Høyre foreslo Adolf Hitler til Nobels fredspris i 1933, betyr ikke at jeg tror at du er nazist fordi du stemmer Høyre. Slutt å være så fordomsfull din drittkjerring.
Mina, 14.sep.2011 @ 00:20
det er ganske tydli at du ikke kan en DRITT om politikk...

vedder på at du digger FRP,KRF og høyre fordi de BESTIKKER ungdommen med løfter de ALDRI kommer til å holde...

slik som lavere aldersgrense på alkohol og tobakk, billigere tobakksvarer og alkohol.., og det at de vil gjøre det lettere for ungdom å få tak i alkohol...

dette har INGENTING med skikkelig politikk å gjøre...., dette er hjernavaksing av ungdommen..

og de som kjøper dette må ha sniffet mye tynner og mistet det lille de hadde av hjerneceller...
e, 14.sep.2011 @ 11:29
om du mener at venstre ikke selv vet hva de står for har du virkelig ikke fått med deg noen av debattene som har vert på TV, vi har vert veldig tydelig på hva vi ønsker hele valgkampen....

Høyre eller i vertfall Unge høyre, har vert veldig gald i å rakke ned på de andre partiene på skolevalgene og kjøpte likentil stemmer i molde........

om du ikke vert 100% hva du snakker om, så bare ikke si noe, da unngår du å dumme deg ut
e, 14.sep.2011 @ 11:32
du er klar over at Venstre og Høyre er de partiene som har likest politikk sant, så nesten alt du har skrevet på høyre kunne du like gjerne ha skrevet på venstre XD
Kester, 14.sep.2011 @ 13:29
Stakkars deg... mor og far er nok kjempe stolte.
Birgitta, 14.sep.2011 @ 13:32
Hahaha...veldig bra. Og for de som tror at bønder jobber 24/7 bør få hjernen sjekka en ekstra gang! De bøndene jeg kjenner (og det er ikke få) får støtte i hue og ræva hvert bidige år. Til og med til avløser (og har de ikke avløser, får de lell).

By the way: hvor står det at dette skal være valg propaganda?? Det er mange nok av oss som ikke forstår bæra av politikk, som synes at valgdebatt er skitkasting fra det ene partiet mot det andre? "Dere lovde dette ved siste valg, det har dere ikke gjennomført så dere lyver og lurer folk"

Skikkelig politikk er hjernvasking av ungdommen!! "Stem meg/oss så skal vi gjennomføre 'ditt og datt'..............og når de kommer til makten "glemmer de" alle løftene............
Line, 14.sep.2011 @ 13:50
Sett deg inn i politikk før du uttaler deg. Greit med egne meninger om partier, men å begynne fremme stemmer på partier basert på det, blir usannsynlig usakelig.

Men gjør deg selv en tjeneste, tenk litt utenfor den lille rosa boblen du lever i.
simon, 14.sep.2011 @ 15:47
stakkars trangsynte menneske sier jeg bare!
, 14.sep.2011 @ 20:12
Jeg blir provosert av dette. Hade
Pernille, 14.sep.2011 @ 20:15
frp står for at det ikke skal være noe skatt, som betyr at vi må betale for skole og sykehus. tenk om man har kommet i en livsfarlig krise, og ikke kan reddes fordi man ikke har penger? og tenk på de som bruker medisiner for opptil 300.000 i året. de må betale for det selv, hvordan skal de få råd til alt annet da?
Maria, 14.sep.2011 @ 20:18
Du har naturligvis rett i at kystpartiet bryr seg bare om vann, de bruker jo tross alt ordet "kyst" i partinavnet. Rødt er uten tvil kommunister, for de bruker fargen rød!! Vent, betyr dette at FrP også er kommunister? Og Arbeiderpartiet?? Og betyr Høyres blåfarge at de også kanskje bare bryr seg om vann, akkurat som kystpartiet?? DU HAR AVSLØRT EN KONSPIRASJON!!!

Jeg er egentlig overrasket over at du ikke stemte SV jeg. Så grønn som du er på politikk skulle en tro du tolket "sosialistisk venstreparti" som et parti som støtter Sosiale tiltak, sånn som sosiale medier, du vet, facebook og blogging og sånt.

En ting skal du ha. Innlegget ditt inneholdte imponerende mye bullshit på et så lite skriveområde. Gratulerer.
Kent, 21.sep.2011 @ 14:25
Fantastisk underholdning! Takker. Jeg stemte Venstre.
Oppgitt menneske, 22.sep.2011 @ 11:39
Er du tilbakeståande?
Trist medmenneske, 22.sep.2011 @ 12:18
Fleire hundre år med evolusjon har ført til DEG.

Skuff.
An, 22.sep.2011 @ 12:27
Hei, du er eit utruleg menneske. Eg lo høgt. "Arbeiderpartiet - De står for masse bullshit som at vi skal ha nynorsk...". Tenk på oss med nynorsk som morsmål. Du er det mest egoistiske mennesket eg har hørt om. Du skriver så fint om dei partia du held med og berre dritt om alle dei andre partia... WTF?! Vel, lykke til vidare med bloggen og kos deg med dei små fantasiane dine om at Noreg er så fælt.
Fornuftig nynorskbrukar, 22.sep.2011 @ 13:28
Rødt - Står for at alle skal vere likestilt, med lik lønn. Mindre til dei som har overflod, og meir til dei som har for lite.

Kystpartiet - Eit verdikonservativt sentrumsparti - Står for å holde ting norske, og å ikkje selge norske arbeidplasser ut av landet til private aksjonistar. I tillegg har dei kristne verdiar i bunn.

Arbeiderpartiet - Står for fornuftig bruk av oljefondet, å holde staten kraftig så ikkje private aktørar kan øydeleggje for fattigare aktørar. I tillegg MOT desentralisering, som er eit viktig punkt for store delar av Norge.

Senterpartiet: Det beste valget for folk i distrikta. Sterkt imot sentralisering. For økt bevilgning til bønder, for å opprettholde NORSK mat i butikkane, og for å opprettholde arbeidsplassar. Ka skjer den dagen vi står der uten skikkelig mat i butikkane og må begynne å importere mat over ein lav sko?

KrF - Eit parti som riktignok har forvrengte meiningar pga. eit kristent syn på ting, men som alt i alt har veldig lik politikk som Høgre. Gjer litt research.

FrP - Står for alt slags tull. Står for å kutte bevilgning til bønder, kutte på lånekassa, kutte kulturmiddel og gje meir til sport (som betyr fotball). Eller hiver dei rundt seg med tilbakeståande utspel som "kasino i oslo", "Lovlig å trimme mopedar" og "billigare alkohol og tobbaksvarer", som kun er stunt for å samle unge retarderte velgarar, som deg.

(Skreiv ikkje noke om SV, V eller H, fordi eg ikkje veit noko serlig om deira politikk)

Alt i alt viser du tydelig at du er ei dum, korttenkt storbyberte som ikkje klarer å tenke lenger fram enn til kva du skal ha på deg imorra. Eg synst synd i foreldra dine, som tydeligvis mysta deg på haudet eit par gongar når du var yngre. Fittetryne.
Magnus, 22.sep.2011 @ 17:55
IDIOT. Idet eg las "norsker", såg eg ditta gikk til helvete..

STØRSTE BULLSHIT, EVER:

"SP: Vil du at bøndene skal få masse penger uten å jobbe, så er SP partiet for deg."
Åshild, 22.sep.2011 @ 22:13
Jeg ble så utrolig provosert av tittelen på dette innlegget, og ikke mindre provosert av selve innlegget. Det du skriver er egentlig litt selvmotsigende, fordi du sier at Norge er et kommunistisk land, men hadde det vært så hadde ikke du fått ytret deg slik du gjør på denne bloggen, ytringsfrihet er nemlig ikke noe som kommer med på kjøpet når du etablerer en kommuniststat. Jeg blir egentlig litt trist på dine vegne, for jeg er totalt for en politisk debatt her i Norge! Alle partiene sier ting de ikke gjennomfører, og det hadde gjort seg med en skikkelig oppvask, men når du trekker frem de borgerlige partiene på denne måten, så er du egentlig med på å stenge en eventuell debatt, fordi du får dem til å virke som tilbakestående, kapitaliserende makt-aper. Hvis du kunne lagd et innlegg hvor halvparten av det politiske aspektet STEMMER, så hadde du kanskje kommet noen vei.

Og jeg må innrømme jeg ble lettet da jeg så folks reaksjon. Det gleder meg at ikke alle tar det de finner på internett for god fisk.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits