De norske jobber

I går var jeg ute veldig tidelig, og fikk virkelig med meg hvem som dro på jobb. Jeg kan med hånden på hjertet si at det var ikke akkurat mange utlendinger jeg så dra på jobb. Noen var det jo, men det var stort sett norske (og muligens svenske,danske osv) mennesker som stod opp for å dra på jobb mellom 07:00 og 10:00. Hva gjør utlendingene? Trygd? Sosialen? I don't know, men ganske sjokkerende var det egentlig. Eller, sjokk og sjokk, men jeg hadde trodd at flere ville giddet å jobbe, med tanke på at vi faktisk er ganske snille og lar de bo her. 

Tenk deg at du ikke har noe sted å bo. Alle avviser deg, men etter en stund kommer en snill mann bort til deg, og inviterer deg hjem for å la deg bo der. Ville du virkelig sagt nei til å ta oppvasken etter at han hadde gitt deg mat? Nei, nettopp. Same shit. 

58 kommentarer

, 16.sep.2011 @ 18:42
:O
Marie, 16.sep.2011 @ 18:46
LOL
, 16.sep.2011 @ 18:46
eh herregud
Lise, 16.sep.2011 @ 18:47
er så enig med deg heidi
Nora, 16.sep.2011 @ 18:57
kjære, søte deg. du må da skjønne at det ikke er dem d står på om de får jobb eller ikke? Får norske ansettere en søknad der det står Muhammed eller Ali, så avskriver de dem med en gang. Dette er en stor sak i Norge, om at vi prøver å integrere og lærer dem norsk, men det er de norske statsborgerne sånn som deg selv når du blir eldre som bestemmer om de får jobb eller ikke.
, 16.sep.2011 @ 19:14
Nora wtf? det er FEIL
:), 16.sep.2011 @ 19:22
du har ikke tenkt over at noen STARTER på jobb 07.00 og må dra tidligere??
, 16.sep.2011 @ 19:33
Nora: kjære søte deg! Det har faen meg ikke noe med navnet... Tenk å hete Mohammed Ali og attpåtil Abdullah til etternavn, det du sier er at denne personen ikke ville fått jobb i Norge, det er Feil! Kjenner en med dette navnet han har faktisk 3 jobber!! Det eneste det kommer an på er dessverre arbeidsstedet...
Eva, 16.sep.2011 @ 19:46
Det er jo noen som starter på jobb klokka 7 , og det er jo ikke sikkert at alle som jobber er akkurat der du er da vettu ;)
Nila, 16.sep.2011 @ 19:50
Noen gang tenkt på at de IKKE får jobb? Uansett hvor mange ganger de søker, så kommer arbeidsgiverne til å kaste søknadene Deres i bosset når de oppdager at det står et utenlandsk navn på det.

Det handler ikke om at de VIL leve på trygd og ikke ha et godt liv, men at de ikke FÅR noen jobber! Herregud, du er så FORBANNA patetisk, går rundt og later som om du er rik og overklasse. Men egentlig bor du i leilighet og får stipend fra skolen din fordi foreldrene dine tjener for lite! Slutt å lat som om du er noe du ikke er!
, 16.sep.2011 @ 19:55
men Heidi, de kjører jo taxi!! (og resten selger dop på kveldstid)
Anonym, 16.sep.2011 @ 19:56
Du får ikke med arbeidstillatelse med en gang du kommer til Norge :)
Emelie, 16.sep.2011 @ 20:08
Nordmenn er late og har dårlig arbeidsmoral btw
!, 16.sep.2011 @ 20:12
lol
Siri, 16.sep.2011 @ 20:19
Jeg ser poenget, men synes ikke du har noen rett til å uttale deg om det siden du ikke jobber og bare bruker tiden din på å pleie deg selv. Synd du tjener så mye på å ha denne bloggen, hvis ikke kunne kanskje også du fått deg en jobb!
Nina, 16.sep.2011 @ 20:37
Du er faen så dum og patetisk! Du er virkelig en skam for Norge!
, 16.sep.2011 @ 20:41
WALLAH HORE
, 16.sep.2011 @ 20:51
Hore! Stygge blonde drittkjerring. Alt du skriver om på bloggen din er egoistisk, dumt, drittprat og rasisme! Blogg.no burde slette bloggen din. -.-
, 16.sep.2011 @ 21:54
Helt sant. Og ikke nok med det, men Norge kaster ut maaaange utlendinger som faktisk ønsker å jobbe, så lar de de som snylter på staten få bli.. Norge i et nøtteskall.

(Den som sa de ikke får jobb) UTLENDINGER FÅR JOBB. Bare ta dere en tur inn på finn.no i 40% av de ledige stillingene så står det: OPPFORDRER INNVANDRERE TIL Å SØKE.
Æsj, uff, nei, jeg er helt enig med deg.. :) Rasisme, dere? Lær dere hva det betyr. Det hun skriver om er REALISME.
Herregud, er det mulig, 16.sep.2011 @ 21:59
haha, lol. Dansker, svensker.. u name it er også utlendinger!! Alle utenfor Norge er utlendinger. Fy faen, du er inndirekte rasist, fortbinder utlendinger med bare mørkhudete. Jævla idiot -.- Satan, som du irriterer, tenk litt lenger da! Er ikke ALLE som får jobb en gang... og.. du plasserer oss utlendinger i boss, hallo?? "Ville du virkelig sagt nei til å ta oppvasken etter at han hadde gitt deg mat? Nei, nettopp. Same shit." Hva faen du vil frem til??
, 16.sep.2011 @ 22:05
ENIG med deg Heidi.
Ida, 16.sep.2011 @ 22:17
Bare lige en ting.. Jeg er dansker, jeg er vel også udlænding for dig? ;D

- Ida / couturexx.blogspot.com
Lisa, 16.sep.2011 @ 22:18
Åja.. For det føste: hvordan ser du på noen at de skal på jobb? For det andre, En gate i Oslo er ikke hele norge din idiot! Hva har du imot mørkhudede???
sara, 16.sep.2011 @ 22:40
HAHAAH! HEIDI DUMMER SEG UT HELE TIDEN! STEFAREN MIN ER FRA UTLANDET OG HAN DRAR PÅ JOBB HVER ENESTE DAG OG JOBBER FULL TID! HERREGUD HEIDI, DU ER SÅÅÅÅ SLEM OG DUM! DU VET IKKE NOE OG TROR DU ER SÅ SMART...MEN NEI, DU ER BARE EN TEITING SOM "STÅR FOR DET DU MENER"..HAHAHAHHHAA L O L.......!
Germundson, 16.sep.2011 @ 22:48
1. Det er flere Nordmenn som har flere enn fire norskboende generasjoner, enn det er nordmenn med annen etnisk bakgrunn, i dette landet.

2. Det med navn er helt sant. Vet om en fyr som søkte på samme jobb, med to forskjellige navn (han har et norsk og et arabiskt etternavn) og han ble avvist med det arabiske, og fikk intervju med det norske.

3. De som kommer til landet, og såvidt får noe (fordi de ikke er like "heldige" som deg, som kan leve av rasisme, og rosablogging) og må jobbe for levebrødet, begynner sansyneligvis på jobb før du går på skole, eller så har de kanskje nattevakt?

Det er UMULIG, med store bokstaver, å overleve i dette dyre landet, på bare trygd. (ved unntak av uføretrygd) Du kan ha dine høyre-ekstreme meninger, og være enig med breivik så mye som du vil, men et sted går grensa. Jeg oppfordrer deg til å svare på denne kommentaren.

-Germundson
meg, 16.sep.2011 @ 23:58
jeg forstår ikke at du tør å si noe sånt? Du gjør jo ikke noe selv. Det at du sitter i klasserommet vil ikke si at du bidrar samfunnsmessig. Du sier jo selv at du ikke gjør lekser, hvordan kan du da lange ut om at alle utlendinger ikke jobber når du gjør akkurat det samme som de. Jeg tror du er mer lik de enn tror, derfor har du en indre frykt om at de skal ta over godene(trygd) som du kunne ha fått. Tragisk, Hedi, virkelig tragisk.
Oda, 17.sep.2011 @ 00:45
Åh, naiv og bortskjemt er det du er. Eller DERE er som sier at hun har rett. Hadde vært gøy å snakke med dere igjen om saken om ti år og se at alle dere forhåpentlig hadde skjønt mer av hvordan landet vårt er. Utlendinger får faktisk ikke like lett jobb. Kjenner selv en mann med høy utdannelse i sitt land med ræva jobb i Norge. Og det skilles dessverre sånne som deg - folk med hodet fullt av fordommer. Synes der er helt sykt, og ikke minst trist at vi i landet vårt har så mange følelsesløse mennesker
Sosa, 17.sep.2011 @ 00:49
Du er såå forbanna stygg i hodet! Vet u hvorfor utendingene i det hele tatt ble sluppet inn i landet på 70 tallet? Jo, for å arbeide og ikke sitte på ræva! Du er såå idiooot! Håper bloggen din blir slettet snart akk som homse vennen din sin (lars petter). Du er såå tragisk! Sitter på den feite rumpa di i klasen og gjør ik annet dritt, u slanker deg 24/7, men haha ser ik at u hr blitt noe tynnere...Jg klikker bre innom bloggen for å ha noe å le av! Du er like teit som d feite trynet ditt!
Adna Abdulle Aidaruus, 17.sep.2011 @ 01:12
Serriøst nå går du over streken. Jeg skjønner bare ikke at du tørr å skrive det her. Hva er det du prøver å få fram? Du er så tragisk. Har du tenkt på at de finnes mange utlendinger ANDRE steder? Vær så snill å tenk litt før du publiserer et innlegg. Tenk deg godt gjennom. Når du klager på utlendinger, skal ikke du ta og ta vekk den feite rumpa di fra stolen og jobbe selv? Å blogge er ikke jobb. Det er ikke alle som får jobb heller!! Du skriver tull HELE TIDEN.
, 17.sep.2011 @ 08:45
Nora har faktisk rett. Det er desverre veldig mange som Heidi som velger ut folk til jobbene, og avskriver folk når de har et utenlandsk namn. De får ikke komme på intervju en gang. Det er helt grusomt feil. Hvordan kan vi intigrere når vi aviser folk på denne måten?
Julie, 17.sep.2011 @ 09:31
fucking hell you ignorant little shit. When you apply for a job, they look for your qualifications on your CV and let me tell you something you dumb cunt, when people immigrate to higher developed countries, its because they want to perhaps make more money for the family that are less unfortunate at their homeland. So dont come here and say immigrants are going to do all the "shit jobs" because you are being kind and "let you into your country" because that is the upmost VERY ignorant and hurtful thing to say.

Job applicants should all have an equal chance, no matter what race or appearance they may have. I know its controversial and some immigrants cause nausea involving crime but let me ask you, dont "white" people do that as well ?

So Heidi Alexandra, take your stupid theories and have them shoved up your fucking fat ass.
LOLMARGEDON, 17.sep.2011 @ 10:05
De fleste som jobber i dette landet er etniske nordmenn. Det er ikke dermed sagt at alle innvandrere ikke vil jobbe, men det er ikke så lett å få seg jobb når du heter Ali Baba, som når du heter Ola Nordmann. Hadde jeg vært sjef, så hadde jeg aldri ansatt en Ali Baba, for å si det sånn. Erfaringene jeg har med Ali Babaer er at 1. De har høyt fravær 2. De går ikke veldig godt sammen med de andre på jobben og arbeidsmiljøet blir derfor dårlig. 3. De har dårlig arbeidsmoral. 4. De ser ned på kvinner og har derfor problemer med å tilpasse seg kvinelige sjefer... Så hadde Ali Baba skiftet navn til Anders Larsen og kommet på intervju, hadde jeg fortsatt ikke ansatt ham, fordi han ikke er en annen person selv om han har byttet navn.
Adna Abdulle Aidaruus, 17.sep.2011 @ 11:45
Hva vet du om han har høyt fravær når du ikke kjenner han? Bare fordi navnet er det utelandsk navn betyr det ikke at du kan tro hva faen du vil. Det finnes mange utlendinger som heter Mohammed men fortsatt jobber som en nordmann! Det kan være en som heter Mohammed men som er helt lik en norsk mann som heter Ole. Så her tar du kraftig feil. Man kan ikke bare dømme folk pga navnet, man må jo kjenne personen ;) Bastards.
abdullah abdullah.., 17.sep.2011 @ 13:43
loool, adna! såra eller ka? du e nok en UTLENDING ;O;O hooohoo.. :D men ja? koffår klage? vi nordmenn får jo problemer me å få jobb i arabiske land og... så slutt å syt, din tulling. Vær fornøyd me d du får i NORGE! du får faen ikkje stipend, og osv i arabiske land.. Der måtte du gått med burka, og du måtte nok ver heime og føde 1002 unger ;) Jeg er ikkje begeistra for utlendinger, spesielt de som er arabere, osv.. De føder jo mange unger, går på trygd osv.. SÅ no way!
lillemy, 17.sep.2011 @ 14:11
er helt enig med deg :)
LOLMARGEDON, 17.sep.2011 @ 15:07
Adna Abdulle Aidaruus: Jeg skrev ikke at jeg visste det.... men jeg skrev "Erfaringene jeg har med Ali Babaer..." En sjef tar ingen sjangser når de ansetter og har de dårlig ERFARING med Ali Babaer, så er sjefen bare dum dersom han ansetter en... Det er jo som om man har dårlig erfaring med å ansette en fargeblind til å male vegger... da ansetter man jo ikke en fargeblind til denne jobben...

Husker det kom en muslimsk dame på jobben hos oss en gang. Alle bare "WTF!". Hun forsvant fort for hun var syk hele tiden og satt bare for seg selv i pausene...kunne jo ikke sitte sammen med oss andre for der var det jo MENN som satt sammen med DAMER.....*krise*
Hm, 17.sep.2011 @ 16:13
Det her er bare tull, her jeg bor ser jeg stadig vekk utlendinger på vei til jobb, eller på jobb, så dette er bare tull. Mange andre gode poeng er som følger:

1: Folk, utifra hva de jobber med starter på forskjellige tider av døgnet. Som noen skrev, noen begynner syv, noen kan faktisk begynne mye tidligere, og så har man nattskift, the list goes on.

2: Og mange blir dømt utifra landet, jeg ville aldri gjort det, men mange gjør det. Det er mange som tenker "terrorist" bare de ser et navn som "Jarrah mustaz jadabar" ol. folk som tror at vi finner på dette er naive, det er fakta.

3: Når du snakker om trygdesvindel, så bør du se deg rundt omkring, på de etniske nordmennene. Jeg har mange venner, og kjenner til mange andre som skryter av å få trygd og det er ingen av dem som er fra utlandet, og er etniske nordmenn. Jeg tror du skal sette deg litt inn i statistikk, så vil du finne ut at nordmenn er minst like ille, eller verre.

Tenk litt, før du spyr ut så mye dritt.
, 17.sep.2011 @ 17:04
Hva i helvette er problemet ditt? du er serr den mest skada personen i verden og du burde bli dra til en psykiater og få behandling.. du er såå jævla dum at jeg får lyst til å spy på deg...
, 17.sep.2011 @ 20:36
NORA har stort sett rett! er så enig med deg!

heidi JA du er RASISIT! du sier at det er mange danske og svenske der. de er også utlendinger de? så nå dømer du de mørkhudet. alle som kommer fra utlandet og inn til norge blir dirkete utlendinger.
Germundson, 17.sep.2011 @ 21:44
1. Det er flere Nordmenn som har flere enn fire norskboende generasjoner, enn det er nordmenn med annen etnisk bakgrunn, i dette landet.

2. Det med navn er helt sant. Vet om en fyr som søkte på samme jobb, med to forskjellige navn (han har et norsk og et arabiskt etternavn) og han ble avvist med det arabiske, og fikk intervju med det norske.

3. De som kommer til landet, og såvidt får noe (fordi de ikke er like "heldige" som deg, som kan leve av rasisme, og rosablogging) og må jobbe for levebrødet, begynner sansyneligvis på jobb før du går på skole, eller så har de kanskje nattevakt?

Det er UMULIG, med store bokstaver, å overleve i dette dyre landet, på bare trygd. (ved unntak av uføretrygd) Du kan ha dine høyre-ekstreme meninger, og være enig med breivik så mye som du vil, men et sted går grensa. Jeg oppfordrer deg til å svare på denne kommentaren.

-Germundson
H, 17.sep.2011 @ 21:57
Adna Abdulle Aidaruus(eller noe??): du vet at sjefene får se fraværet ditt fra etter skolen, ikkesant? Det er deeerfor man ikke skal skulke.... Dette ble bare dumt!
Camilla S. Gulliksen, 17.sep.2011 @ 22:42
Ikke vondt ment, men du virker veldig selvgod og arrogant på bloggen din. Du er sikkert ikke sånn i virkeligheten, men sånn virker du i hvertfall. At noen utlendinger ikke jobber kan ha noe med at de enda ikke har fått arbeidstilatelsen sin? Eller at de starter før eller etter deg? Og jo, det er faktisk slik at mange utlendinger ikke får jobb på grunn av navnet sitt, jeg ble døpt om for å få det lettere, og jeg er halvt norsk i tillegg.

Du er sikkert ikke rasist i den forstand, bare tenk litt lenger enn til nesa, og prøv å formulere deg bedre. Btw, ''H'': har en dag fravær på to år, og 5,6 i snitt. Etnisk bakgrunn har ingen ting å si på hvor smart du er eller hva slags person du er!
Lise, 18.sep.2011 @ 11:38
Hva vet vel du om hvordan det er å være innvandrer i Norge? Har du den samfunnskunnskapen og kunnskapen om innvandringspolitikk som kreves for å virkelig kunne si noe om dette? NEI. Du dømmer etter hva du ser på EN enkelt gate på morran? Det er faktisk sant som Nora sier, at det er langt vanskeligere for en person med et utenlandsk navn å få seg jobb enn folk med norske navn. Kjenner særlig til en, faren til en venninne, som ikke vil ta imot trygd. Han liker å jobbe, og vil klare å forsørge familien sin på egen hånd. Han har fortsatt ikke fått jobb, selv om han har de kvalifikasjonene som kreves. Han sitter for det meste inne og depper. Da kan man jo snakke om hvor "snilt" Norge er. Integrasjon innen arbeidsmarkedet er noe det virkelig bør jobbes med i Norge.

Og ja, du har faktisk rasistiske holdninger når du sier slikt. Alle som flytter hit fra andre land er såkalte "utlendinger", ikke bare de som har en mørkere hudfarge.

Gå å ta oppvaska sjæl, i stedet for å sitte inne på rosabloggen din og skrive shit om ting du ikke vet noe om.
andrea, 18.sep.2011 @ 11:54
Herregud, dere som sier at utlendinger ikke får jobb, så er det vel kanskje EN GRUNN til det, da? Men likevel, dette gjelder ikke alle jobber. Mange som tar i mot utlendinger, så de har full mulighet! De er så jævla utakknemlige. Vi kunne sendt dem tilbake og latt det verste skje dem, men siden AP er så snill så går jo ikke det! Vi er FOR snille, og lar dem SNYLTE som JÆVLER!!! Det er også en grunn til at skattene er så forbaska høye. Jeg er faen meg ikke interessert i å betale skatt fordi tusenvis av pakkiser skal snylte på oss. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men en DEL, en GOD DEL! Får de bo her, så kan de vel for faen meg vise litt takk og gjøre seg noe nytte enn å bare få og få og ikke gjøre en dritt. Og jeg sier det igjen!!! Det gjelder ikke alle. Det er kanskje derfor mange er skeptiske på dem med tanke på jobb, eller???

Men Heidi, ikke tro at jeg støtter deg 100%, for du er faktisk ingenting bedre. Du bare sitter her og blogger og tjener på det, så du har bare flaks. Du får stipend, fordi foreldra ikke tjener godt nok med penger. Hadde det vært deg som hadde søkt asyl til Norge, så vedder jeg på at du hadde vært en av dem snylterne. Og bare fordi du er NORSK, kan du faktisk uttale deg sånn?

Hva er det egentlig som får deg til å føle deg så "classy", Heidi?
, 18.sep.2011 @ 12:48
Helt enig med deg heidi
JHJK, 18.sep.2011 @ 13:46
HAHA nå måtte jeg faktisk kommentere, du tar tydeligvis ikke 31 bussen fra grorud eller liknende busser her i fra. TYDELIGVIS tar du heller ikke linje 5 fra Vestli hver morgen, så jeg tror ikke du har så mye å si før du gjør det ti over halv 6 om morningen.
en persom med pc, 18.sep.2011 @ 19:14
Hun har ikke kunskap i det hele tatt :)
Helge, 18.sep.2011 @ 19:20
1. Det tar en stund og få job når man immigrerer.

2. Siden du er så rik (som DU sier) er det antageligvis et mye høyere prosent etniske norske som bor der du er.

3. Hvor lang er trikketuren din? Hvis det tar 3 timer og komme seg til skolen med trikk bør du bytte skole.

4. Siden jeg atar at du egentlig ikke hadde en s lang trikketur bør du tenke på at det er ofte forskjellige klokkeslett når folk drar på job.
Liz, 18.sep.2011 @ 19:22
Helt enig. Jeg har en jobb der jeg er mye ute å går. Hvem går i byen når normale mennesker er på jobb? Jo, utlendinger. Ekle pakkiser som roper etter fjortiser på kjøpesenter og burkabeist med et hav av unger som vralter rundt for å bruke trygda si.
JEG BLIR KVALM!
Elise, 18.sep.2011 @ 21:39
du er norsk, men virker ikke som om kommer til å være enn av de som tar trikken klokka sju om morgenen. du sier jo at du har bedre ting å gjøre enn å gå på skole, så hvordan tror du det kommer til å påvirke din fremtid? dumma.
Sylvi, 18.sep.2011 @ 21:39
Haters gonna hate- men det er faktisk ganske morsomt å lese denne bloggen :P
, 18.sep.2011 @ 22:09
Stakkars, stakkars Heidi. Underholdende er det hvertfall.
Camilla Lindrupsen, 19.sep.2011 @ 00:30
Hørt om arbeidstillatelse? :P
SupaEmma, 22.sep.2011 @ 22:31
HAHAHAHAHA, er dette egentlig en seriøs blogg? For det kan det umulig være.. trodde bl.a. nettet hadde gjort at vi var liiittegranne "over" den derre "plassere folk i båser basert på utseende, hudfarge, klesstil, bosted osv" - da det er ganske allment kjent at det ikke har NOEN betydning overhodet for en generell vurdering av mennesketyper, og rett og slett er stigmatiserende.
katla, 24.sep.2011 @ 21:28
Tusen ganger lettere for en utlending å få jobb i et norsk firma enn det er for en norsk jente å fa jobb i en kebabsjappe. Pakistanere kunne aldri funnet på å annsette deg hvis du ikke er muslim, Ingen sjangs.
Charlotte, 25.sep.2011 @ 15:59
Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å være snill mot deg nå siden jeg synes at dette er noe du burde skjønt deg på ganske enkelt fra før av, men jeg skal prøve.

Faren min er norsk, og moren min er arabisk. Mamma jobber hjemmefra som tolker, det er hennes jobb. Det jeg prøver å si, er at folk har forskjellige jobber. Man jobber på forskjellige måter, så jeg synes det er veldig stygt å forhåndsanta ting, noe du gjorde nå.

Forresten, så har folk forskjellige tider de starter å jobbe.

Vi nordmenn er ikke født og utstyrt med å ha mer orden i livene våre og det vi gjør, enn en pakistaner, for eksempel.
Hakke noe å si, 16.okt.2011 @ 16:13
Mennesker er forskjellige! Ingen bestemmer hvordan de ser ut når de blir født. Mørke, lyse..Har det noe å si? Eller er det innsiden som telles? Mennesker burde støtte hverandre, hjelpe, og trøste. Men NEEEI. Det går ikke hvis mennesker er som deg - arrogante, dumme og egoistiske rasister. Ta også sjerp deg! Åh, herregud. ****

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits