Somaler"sjokk"

Jeg kjenner en person som jobber i barnehage. Barnehagen ligger på østkanten, vel og merke. I denne barnehagen er det norske barn, og utenlandske barn. Det går to barn som er somalske i denne barnehagen, og jeg fikk høre en ganske forferdelig historie om disse to i dag. 

Disse to barnene snakker ikke norsk, de er født i Norge og er fire år, men har somalske foreldre som er født og oppvokst i Somalia (sånn jeg har skjønt det). Disse to barnene gjør utrolig slemme ting, som å dytte andre barn, slå de, og når de får tilsnakk så sier de bare "jai ike forstå". De tre ordene kan de.. som vel og merke er ganske gebrokken norsk. Men en gang hadde de vikar, som ikke visste at de ikke kunne norsk. Hun snakket norsk til de hele dagen, og de svarte på norsk. Med andre ord, de vil ikke kunne norsk - fordi da slipper de unna med ting og tang. Barnehagen har nå en ansatt som snakker somalerspråk, og de hører ikke på henne. De later som om de ikke skjønner det heller. Da hun skulle snakke med foreldrene, som heller ikke kan norsk, så drar barnene i foreldrene og får de unna. Fy søren så utspekulerte pøbler, på fire år! Herregud så kvalmt. 

Dette er ikke det verste. Disse to barnene går rundt til de andre barnene og sier ting som "Jeg skal skyte deg" , "Jeg skal skjære av deg hodet" .. ja, generelt voldelige ting. De kan seriøst ikke oppføre seg. Og spørsmålet er... Hvorfor er jeg ikke sjokkert? Det verste er at jeg hadde ikke forventet noe annet. De bruker landet for det det er verdt, og det er rett og slett utrolig ... normalt? Æsj, as! Sånne mennesker burde ikke ha lov til å oppholde seg i Norge. 


236 kommentarer

Stian Törstad, 30.sep.2011 @ 19:27
somaliere kan jo bare stikke :p
Anonym, 30.sep.2011 @ 19:30
Du bryter taushetsplikt ! Kan anmeldes bare så du vet det
., 30.sep.2011 @ 19:31
Kan egentlig blogg.no godta slike innlegg?
Tamina, 30.sep.2011 @ 19:31
Det finnes jo Norske barn som også er sånn da!
, 30.sep.2011 @ 19:32
Taushetsplikt! nå kan hende du har ødelagt jobben til denne personen ved å fortelle det ho fortalte deg,,fy skam deg!
> Anhthu t., 30.sep.2011 @ 19:36
lol, du er tragisk
Poison, 30.sep.2011 @ 19:39
Unnskyld, jeg må bare. BARNA! Man sier ikke barnene. Får vondt av å se at du konsekvent skriver det, til tross for at du snart er 18 år. Blææh.
, 30.sep.2011 @ 19:40
Hun bryter inge taushetsplikt så lenge hun ikke nevner navnet på ungene, eller barnehagen.
anonym, 30.sep.2011 @ 19:40
fy søren så rasistisk du er! Det kan godt hende de barna er utspekulerte, men vet om MANGE norske barn som også er sånn.. du skal ikke dømme bare fordi de kommer fra et annet land
achmed ali, 30.sep.2011 @ 19:49
jai kotte av dai hode do domme jente ..

jai slipa kniven hele natta for å skjare av dai hode.

så skal jai pole dai r rompe så du får nok kokk for lang tida fram over .

jai er the real shit nigga, så jai ha stor kokk
, 30.sep.2011 @ 19:50
fy faen Heidi.... at blogg.no ikke har gitt forbud mot å blogge er jævla utrolig....du er rett og slett et brøhue.... eller så spiller du....idiot!
Siri, 30.sep.2011 @ 19:50
Nå virker det som om du ikke kan Norsk. Det skrives barna, ikke barnene. Ellers er jeg enig med deg.
, 30.sep.2011 @ 19:51
herregud så umoden! jeg vedder på at denne historien er diktet opp. du kjenner sykt lite folk, du henger bare med hu carro eller vettafaen, du later som om du er "noe". du er ikke engang verdt en fjert! nå sier jeg bare ting rett ut.

de er bare noen BARN, prøv å få det i huet. BARN BARN BARN, det kunne like godt være norske eller svenske BARN, så lenge de er BARN og sier sånt.
achmed ali, 30.sep.2011 @ 19:51
heidi vara feit idiot og kjempe i rompa :P
, 30.sep.2011 @ 19:52
vurdert norsk kurs eller Heidi?
Nina, 30.sep.2011 @ 19:54
Du skjønner vel det i det lille trange hodet ditt, at den som jobber i denne barnehagen har brytt taushets loven og kan få meget streng straff for å ha fortalt dette til deg??

Unnakyld meg, men du blir bare dummere og dummere for hver dag som går ! Stakkars jente !

Håper det straffer seg en dag !
, 30.sep.2011 @ 19:54
Stian vill du også være sammen med Heidi og ta norsk kurs?
Agnes, 30.sep.2011 @ 20:01
Tror du bør tenke litt på hvor barna har fått det her fra da, de må nok ha hørt det fra foreldre/andre voksne. Små barn kommer ikke bare på sånne ting helt av seg selv, de må jo ha kopiert det et sted. Så syns det blir litt feil å skrive at barna er de utspekulerte og slemme her, fordi de har jo lært av noen andre? :s
Alice, 30.sep.2011 @ 20:04
Hei, du, Heidi Alexandra. Tenkte å minne deg på noe som skjedde for to måneder siden på Utøya. Husker du det? For det gjør jeg. Det ser ut som du glemte det i en liten stund, for ikke et menneske med vettet i behold ville vell funnet på å skrive slike rasitiske meninger på nettet om de husket hva som skjedde 22.juli 2011?
Isabelle, 30.sep.2011 @ 20:09
Den personen som har fortalt deg dette har brutt sin taushetsplikt!!! Og så går du ut å forteller dette på bloggen din. jeg syns det er respektløst, men hovedsaklig så er personen du kjenner dum som går å forteller dette videre..
, 30.sep.2011 @ 20:14
ENIG HEIDI
, 30.sep.2011 @ 20:15
barna *
, 30.sep.2011 @ 20:17
Det kunne like godt vært norske barn, men da hadde du mest sannsynlig ikke skrevet det på bloggen? Eller..?

Forresten, etter bloggen å dømme, så kan ikke du heller oppføre deg. Sorry at jeg sier det, men det er sannheten..
, 30.sep.2011 @ 20:17
du og vennen din kan anmeldes og få stor straff og bot!

stakkars jente...
irriterende, 30.sep.2011 @ 20:37
I tillegg opptar de to barnehageplasser som norske barn kunne ha fått!
Sandra Marie, 30.sep.2011 @ 20:38
KVALMT
kristine fjeld, 30.sep.2011 @ 20:42
så sant heidi ! nå må snart siv jensen få styre norge
Emma, 30.sep.2011 @ 20:47
Ja, dette er sykt, og jeg er enige at SÅNNE folk burde enten integreres bedre eller.. ja hjelpes. Men dette har nok ikke noe med at de er utenlandske, det har jo mer å gjøre med hvordan de er oppdratt. Dessuten kan ikke dette tilfelle dømme alle somalske, men det påstår du jo ikke bokstavlig så jeg kan jo ikke beskylde deg for det - men det virker litt som om det er baktanken.. :)
mia, 30.sep.2011 @ 20:48
Frp er ikke det samme som rasisme for dere som tydeligvis tror det. Skjerpe dere, herregud..

Barn er barn. Og ang taushetsplikt, du har lov å snakke om jobben, hendelser, men ikke i slik art at noe kan gjenkjennes. Men det kan det her, så pass deg!
Lotta, 30.sep.2011 @ 20:48
Om den personen du kjenner har sagt denne,burde hun/han få sparken,RETT OG SLETT! Dere bryter taushetsplikten noe helt sykt.

Skjerp dere!
, 30.sep.2011 @ 20:52
FIRE ÅR GAMLE! Jeg har en mor som jobber i barnehage, og ufyselige barn er det overalt - både norske og utenlandske. OG det er IKKE barna sin skyld... FORELDRENE er problemet. Det er UFYSELIG at du kan snakke slik om to uskyldige barn. SKAM DEG. Du er en forferdelig grusom jente. At blogg.no lar deg blogge, legge ut bilde av myrdede fostre, ytre deg rasistisk også videre, også videre. MEN, jeg burde vel egentlig ikke irritere meg over deg, men rett og slett angripe dine foreldre. HVOR ER DE? HVA HAR DE LÆRT DEG? Jeg blir bare mer og mer sjokkert over det samfunnet vi lever i. Det er sånne som deg som burde sendes bort sånn at kampen for solidaritet hadde blitt lettere.
Pernille, 30.sep.2011 @ 20:58
slapp av, de er fire år. de kjønner ikke at det de gjør er galt. vis det hadde vært foreldrene som hadde oppført seg sånn så hadde det jo vært noe annet.
KTF, 30.sep.2011 @ 21:15
Å herregud, jeg har så lyst å komme hjem til deg å dra deg ned, fyfaen og respektløs du er!! Alle de som leser blogen din er hatere, gi opp jente! Innse det, du er det motsatte av barbie, du stygg, feit og ikke minst frekk i kjeften! Gå og lær deg litt om respekt istede for og sitte og blogge om alle de tette tinga du tror folk er intreserte i, når de egentlig bare sitter bak PC skjermen og ler av hvor dum du er!!
Ragnhild, 30.sep.2011 @ 21:22
Barna har sikkert ikkje hatt det noko bra i somalia og det er jevla rasistisk at du skriver sånt !!
kaninhjerte, 30.sep.2011 @ 21:23
Barna har vel blitt sånn på grunn av at sånne mennesker som deg lever. :-)
LOLMARGEDON, 30.sep.2011 @ 21:34
Det er vel for det første ikke Heidi A. som har brutt taushetsplikten...det er det den ansatte som har gjort.. Men hvilken barnehage dette dreier seg om og hva barna heter nevnes jo ikke, så det burde går bra.

Når det gjelder "Det som skjedde på Utøya", så er jeg redd dette er en unnskyldning som kommer til å bli brukt hver eneste gang det er snakk om innvandrere i mange år fremover. Folk som kommer til Norge, uansett om de kommer fra Sverige eller Somalia, MÅ tilpasse seg norsk kultur og norsk lov. Bare i år er det kommet inn godt over 1.000 mennesker fra Somalia. Disse menneskene skal inn i det norske samfunn og intergreres. Jeg har til gode å ha en positiv opplevelse med barn fra dette landet i den norske skole... Jeg har opplevd at gutter helt ned i åtte-ni års alderen ikke har respekt for kvinnelige lærere og nekter å adlyde det læreren sier... Så jeg vet ikke: Nå kjennes det bare som at hele det norske samfunn bare svinner bort og at tilbake står vi igjen i et multikulturelt samfunn med mer vold, overgrep, kriminalitet, voldtekt etc fordi "vårt lille land" ikke har kapasitet til å ta i mot alle disse menneskene med den bagasjen de måtte bringe med seg.
Helene Marion Gjelsnes, 30.sep.2011 @ 21:36
Hun bryter ingen taushetsplikt ettersom det ikke er Heidi som jobber i barnehagen. + hun sier ikke navnet på barnehagen. :) De ansatte i barnehagen kan få lov å si slike ting bare de ikke nevner navn osv. :)
CelinaJonathan, 30.sep.2011 @ 21:43
---

ok.

du er søt Heidi, men noen ganger er meningene dine litt.. spesielle.
, 30.sep.2011 @ 21:51
DU BURDE IKKE FÅ LOV TIL Å OPPHOLDE DEG I NORGE!!!!! DRABLA STHØGGE SVIN.
, 30.sep.2011 @ 21:59
Forundrer meg ikke.....
Elisabeth, 30.sep.2011 @ 22:02
Folk fra somalia er en motbydelig menneskegruppe og vi skulle sperret grensen for slikt PAKK for LENGE siden. Ikke skjønner jeg hvorfor de vil være her heller, når de aller fleste HATER dem. Åja, det er vel pga NAV kan jeg tenke meg. Måtte levere sykemelding via nav her om dagen, og samtlige på venteværelset var hijabkledde somalske kjerringer med en yngel av drittunger rundt seg.

Om folk begynner å snakke om krigstraumer, så får jeg ikke sympati, da de folkene er for syke i hodet til noen gang å bli friske. STENG GRENSEN FOR ALT UTENOM KVOTEFLYKNINGER OG ARBEIDSINNVANDRERE!
CC, 30.sep.2011 @ 22:13
Vi har gitt dem: Mat, Vann, tak over hodet, trygghet, eller med andre ord, ET LIV!

Og de velger og ødelegge mitt land. de er utakknemlige! Send dem UT!
Norsk-somalisk jente, 30.sep.2011 @ 22:15
herregud, akkurat nå har jeg bare lyst til å gråte!

Kjære Heidi, jeg håper du innser hvor feil du tar!

*Æsj, as! Sånne mennesker burde ikke ha lov til å oppholde seg i Norge. * Akkurat den setningen der såret meg mest. Når du sier sånne mennesker så sikter du mot meg, min familie og mine venner. Altså alle med somalisk bakgrunn.

Vet hva hvor mye vi har gjort for å integrere oss? For å bli akseptert i dette landet?

Vi har lært oss det norske språket, den norske kulturen og har gjort alt for å bli akseptert i dette landet her, vi har til å med lagt en del av vårt kultur bak oss. Men selv om vi har gått gjennom ALT det vi måte gjøre for å bli ansatt som nordmenn så er det fortsatt folk som DEG som ser ned på oss, og som dømmer oss uten å virkelig kjenne oss. Vi prøver å bli kalt for nordmenn, men alt vi blir kalt er norsk-somalier. Men selvfølge så er vi norske nok når vi kommer i store fotball klubber, eller er internasjonale stjerner.

For det første vil jeg fortelle deg at det er *barna* ikke *barnene*, og for det andre så jobber moren min i barnehage hun også. Barn er barn, de kan være de søteste ungene eller bråkmakere men de vet ikke bedre. Det de gjør når de er 4 år er noe de bare gjør og sier, uten å virkelig mene det. Hvis den historien du faktisk forteller er SANT, så kan man skylde på foreldrene. Men det er barn av alle ulike etnisitet og bakgrunn som oppfører seg slikt, ikke bare barn med somalisk foreldre! Og jeg tror nok ikke at du hadde skrevet et innlegg om hvordan etniske NORSKE barn/undgom oppfører seg dårlig, men akkurat når du får høre at de har foreldre som kommer fra et annet land, DA bestemmer du deg for å skrive et innlegg om det.

Håper du tar til fornuft og innser at du egentlig ikke kjenner 'somalierne'. For gjør du egentlig det? Også vil jeg fortelle deg at en jente som er 18 år UNG bør vite at det siste vi vil ha i den norske samfunnet i 2011 er RASISME og DISKRIMINERING! les innlegget ditt på nytt slik at du kan SE hvor rasistisk du faktisk tenker!

Hilsen en norsk (men allikavel)-somalisk jente!

PS: ikke sett alle 'somalier' under samme kategori! Folk er forskjellige, kjære deg!
, 30.sep.2011 @ 22:16
Jeg vet like mange norske barn som er så fæle, det var så UTROLIG rasistisk! hvis du ikke vil ha media på deg bør du slette dette innlegget, for dette er bare utrolig grusomt skrevet av deg!
, 30.sep.2011 @ 22:33
somalere er ekkle
Ida, 30.sep.2011 @ 22:42
så du legger faktisk skylden for oppførselen på to unger på 4 år?.. SYKT. Når en 4 åring oppfører seg slik, er det foreldrene det er noe alvorlig galt med. håper saken blir undersøkt og at ungene får hjelp. Ingen unger snakker slik uten å ha lært det ett sted
Johanne, 30.sep.2011 @ 22:48
Du kommer ALDRI til å fa deg en annen jobb en vaskedame om du fortsetter sånn.... Særiøst en 18 åring burde skjønne det -.-
Emilie, 30.sep.2011 @ 22:51
Venninen din bryter taushetsplikten sin. Når du sier noe som gjør at noen andre kan forstå hvilke barn det er snakk om er det å bryte taushetsplikten. Det er ikke bare når du nevner navn du bryter taushetsplikten! Hadde jeg vært deg ville jeg slettet dette innlegget.
, 30.sep.2011 @ 22:53
Hun har ikke brutt noe taushetsplikt, jeg selv har jobbet i barnehage, å man bryter ikke tauhetsplikten når man IKKE nevner navn eller andre personlige ting.

Men kan fortsatt snakke om et barn eller to til andre.
Neineinei, 30.sep.2011 @ 23:20
trodde ikke du kunne gå lavere eg............!
Mildrid Vedvik, 30.sep.2011 @ 23:21
Skjønner tanke gangen din, men de er BARN, og alle mennesker er født som syndere, altså onde mennesker, som må bli lært opp til å vite forskjellen på galt og rett. Jeg tviler på at disse barna sier " skjære av deg hodet, skyte deg " de er født i Norge, så om de ikke får høre det fra foreldrene, tror jeg det er tviltsomt. Jeg er utplassert i Barnehage vær onsdag og har norske og utenlandske barn. Jeg må si de utenlandske barna oppfører seg mest. De norske barna slår også, og roper ting og er stae. Det ligger i alle mennesker. Så dumt og deg å dømme sånn. Jeg er også for at invandrings politikken skal bli strengere og at drittsekker ikke skal være i Norge, men det er en helt annen sak og diskusjon. Dette er snakk om to uskuldige barn som må bare bli veiledet riktig. Så ikke bryt noen taushetsplikt. Samme om du ikke har nevnt navn eller barnehage. Du forteller om barn som kanskje her inne vet hvem er? Det er strengt med taushetsplikt, tro meg, det har jeg fått smake selv, nevner du små ting, selvom du ikke skriver navn, skal du IKKE ut med det.
, 30.sep.2011 @ 23:27
håper du blir banket dritten ut av en gang, da skal jeg poste et innlegg av deg på bloggen min, der jeg ler av alle blåmerkene dine , =) og jeg kjenner et norsk barn på 5 år, som banner, spytter, drar i håret til alle sammen? Skal vi kaste ut han også ut av landet eller? rasist er du ;)
, 30.sep.2011 @ 23:31
Du vet det finnes stygge barn.. Men du er ULOVLIG STYGG!! ahah:D thug life (Y)
..., 30.sep.2011 @ 23:37
Du må være forsiktig hva du skriver på nettet. Du formulerer deg på en slik måte som gjør at du tråkker andre på tærne, da du uttaler deg om du overhodet ikke vet noe om. Syntes du skal skamme deg, og ta til deg at du ikke kan skrive hatinngytende innlegg om fireår gamle barn uansett hvor de kommer fra eller hvilken bakgrunn de har. Kom bare tilfeldigvis over bloggen din, og her skal jeg nok ikke tilbake.
:), 30.sep.2011 @ 23:39
Haha, lillebroren til eksen min som gikk i første klasse, kalte meg da for hore Oh ba meg slikke fitta til moren min, at Han skulle drepe meg, osv. Han var også 100% norsk. Har du noen gang tenkt på at det kan være f.eks. media, dataspill osv som lærer barnA slike ting? Nei nettopp, det tenkte jeg meg - du har nok ikke det. Skjerp deg. Bare fordi man ikke er norsk, betyr ikke det at man er et fælt/dårlig menneske.
Maria, 30.sep.2011 @ 23:41
Unnskyld meg men du liker jo faen med ikke barn engang. Skjønner ikke hvordan du kan poste dette på nettet. Greit nok om de hadde antastet deg, da hadde jeg skjønt at du hadde postet det. Men fordi de ikke vil skjønne norsk, da er det vel dems problem. Ikke ditt for faen. Fjortis mutch ehhh?
heidi, 30.sep.2011 @ 23:42
Ironisk at mange av dem som mente dette var "kjempe rassistisk" ikke har noen seriøse motargumenter, bare skjellsord og kjefting. Og det med at norske barn også kan oppføre seg dårlig - ja, selvfølgelig kan de det. Men det er ikke noe grunn til at vi skal importere FLERE barn som driver på som de selv vil, vi må ta oss av våre egne først! Og ja, det er fireåringer det er snakk om, og ja, det er foreldrenes feil. Men da er det foreldrenes ansvar å oppdra disse ungene, på lik linje med alle andre. Si hva dere vil, men det er ikke normalt for fireåringer å true andre unger og si at de skal drepe dem på verst tenkelige måter. Akkurat det gjør ikke norske unger.
FrkMita, 30.sep.2011 @ 23:47
Jeg utdanner meg som førskolelærer og skal dermed jobbe i barnehage, jeg har også vært i barnehage med utenlandske barn. For det første; slike ting skal du ikke legge ut på internett. Det er brudd på taushetsplikt som kan gi deg alvorlige følger. Folk vil kjenne igjen denne historien hvis den er sann. For det andre; Utenlandske barn, eller barn generelt som har vanskelig for å gjøre seg forstått kan ofte bli frustrerte når andre ikke forstår hva de mener eller vil si, og kan dermed bli litt "slemme" som du kaller det. Begynner å slå eller dytte.

Vær så snill og gjør meg og alle andre en tjeneste; ikke legg ut slike ting om barn på internett, det er ulovlig å bryte taushetsplikten. Og ikke heng ut alle som er utenlandske. Du har et fordreid syn på de utenlandske, slår alle under en kam. Fordommer kalles det. Og en ting til; ikke heng ut fire år gamle barn. Herregud, skjerp deg, jente! Det er du som er slem.
, 30.sep.2011 @ 23:47
Morra di som jobber der da ettersom hun tjener rundy 150 tusen i året søk på Jane Olsen:)
T, 30.sep.2011 @ 23:51
Ler av at du skriver "barnene", og kaller somalisk/arabisk, som de snakker i Somalia- "somalerspråk". Som mange andre her har poengtert allerede bryter du en taushetsplikt her, pluss at du drar et folk over samme kam. Nordmenn er ikke alle som Breivik, i likhet med at alle somaliere ikke er som de du nevner her.
stakkars!, 30.sep.2011 @ 23:53
Helt sykt hvor synd på deg jeg synes! Du kommer med rasistiske ting 24/7 . Aner du hvor frekk du er? Og hvordan du faktisk sårer folk med innvandrer bakgrunn? jeg er selv fra et annet land, nabolandet til Somalia faktisk? Got a problem? skal du dømme meg å?.. du er faktisk den personen som burde bli kastet ut av landet, helst! Med de spydige kommentarerene og innleggene du skriver på bloggen din har du null framtid. Du sliter mentalt og fysisk! Og en annen ting? Hvor gammel sa du at disse barna var? 4år , ikke sant? Trist..at du er 18år gammel og dømmer dem ovenfor oppførslene deres, barn vokser og blir mer moden og jeg er hundre prosent sikker på at disse to barna kommer til å bli 1000+ ganger mer moden enn deg. Enklere sagt, du er et barn. Det kan godt hende de barna er utspekulerte, men vet om MANGE norske barn som også er sånn.. Tragisk er du også. Post ett innlegg den gangen du blir banket opp på gaten, eller den gangen du faktisk innser all den dritten du faktisk har skrevet på det du kaller "rosa bloggen' din. Eneste som er riktig i dt navnet er at selve blogg designet ditt er rosa. Bortsett fra det, så er bloggen din wannabe og RASIST hele veien. Du er så hardt wannabe vestkant unge,og det morsomste av alt er at du failer noe sykt. Jeg vet ikke om du i det hele tatt blir betalt for å skrive slike ting på bloggen din? Latterlig. Kjøpt billig unge. Og btw, siden du sier at de snakker så dårlig norsk,anbefaler jeg deg også å gå på norskkurs. miss "barnene" .. haha, du sliter.

ONE WORD. SKAM DEG.
, 30.sep.2011 @ 23:54
Du burde ikke kritisere andre barn for ikke og ha oppdragelse,,ikke du som ikke eier snev av oppdragelse selv....men det er ikke din feil at du aldri har fått det,det er feilen til de taperene av noen foreldre som du har...
LOLMARGEDON, 01.okt.2011 @ 00:00
FrkMita: Tror du må sette deg inn i regler for taushetsplikt.... Heidi jobber ikke i barnehage og har dermed heller ikke skrevet under et skriftlig dokument som tilsier at hun ikke skal komme med opplysninger som hun blir gjort kjent med gjennom jobben.... DERFOR: Hun bryter ikke taushetsplikten, men denne vennen bryter taushetsplikten og kan risikere å miste jobben. Samtidig så er det jo ikke så veldig lett å finne ut hvem disse barna er, for det er jo galne somaliere som slår og sier de skal drepe folk i alle norske barnehager, så jeg tror det går bra....
Fanny, 01.okt.2011 @ 00:02
At du sier æsj til mennesker er ille nok i seg selv synes jeg. Likevel så er ikke dét det eneste jeg stusser over i dette innlegget. kjære deg du eier jo ikke vidjesyn overhode.. Nei det er absolutt ikke normalt for fireåringer å true andre unger, men sier ikke det litt mer om den verdenen vi lever i enn om etnisk bakgrunn? Du påstår til siste slutt også at norske barn ikke ville gjort slike ting, kjenner du alle norske barn du da eller? Jeg er helt enig med at innvandrere som kommer til Norge må integrere seg selv like mye som vi forsøker å integrere dem, men hvis alle skulle gått rundt med ditt syn på innvandrere (eller i dette tilfellet somaliere) så tror jeg ikke at noen ville bodd i Norge, for det ville ikke vært hyggelig. Serriøst, se deg litt rundt i verden før du kommer med slike DUSTETE uttalelser igjen, lille venn.
Pakistaneren, 01.okt.2011 @ 00:03
Desverre så tror jeg de barn trenge profesonell hjelp. De ikke vere gode i hodet sitt. Hvis mine barn være slik, jeg banke dem.
Hanne, 01.okt.2011 @ 00:13
FY FAEN JÆVLA MERR!! AT DU IKKE ER SENDT UT AV LANDET ENDA ER VIRKELIG ET JÆVLI STORT SPØRSMÅL. HÅPER DU BLIR PÅKJØRT AV TRIKKEN EN DAG!! AT DU VIRKELIG KAN KOMME MED ET SLIK INNLEGG... FY FAEN!!! OM JEG MØTER DEG PÅ GATA KOMMER JEG TIL Å SPYTTE PÅ DEG!!! DU ER VIRKELIG ET FORFERDELIG MENNESKE!!
Marte, 01.okt.2011 @ 00:13
Altså.. Nå er du rasistisk. Hvorfor dømme de fordi de er fra et annet land? Det kunne godt være noen norske barn som hadde gjort det. De har sikkert blitt påvirket av landet sitt. Er det deres feil? Nei.
mina, 01.okt.2011 @ 00:20
jeg jobber i barnehage, og har sett norske barn true på samme måte. og om man vet hvem vennen som har sagt dette er, er det en fillesak å finne arbeidsplass og hvem disse barna er. mange ledetråder her.
Lisa Knudsen, 01.okt.2011 @ 00:30
Fyyy Faen! Bloggen din BØR bli slettet! Du aaaner ikke hvor mye jeg vil si til deg!! Håper jeg kan møte deg sånn at jeg får sagt ALT!
malinva, 01.okt.2011 @ 00:34
Når utlendinger kommer til norge og er slemme, og folk sier ifra, er det vist rasitisk. Men om det hadde vært norske folk det handla om her hadde dette vært helt ''grusomt'' og folk hadde klikka. Dette innlegget handler ikke om å være rasistisk, idioter.
malinva, 01.okt.2011 @ 00:37
OG; Jeg selv ble mobba av en utlending i 1.klasse. Foreldrene mine sa ifra flere ganger til læreren og rektor, men ingen brydde seg eller tok dette på alvor..fordi det er jo så synd på utleningene vettu, som har flykta fra landet sitt og greier. Dette reagerte folk veldig på, man skal oppføre seg når man får lov til å komme til dette fine landet. Og jeg sier ikke at dette gjelder alle, men noen.
anja, 01.okt.2011 @ 00:44
det kunne jo like så godt være normann unger som hadde gjort dette, men da hadde du vel ikke tatt dette opp!!! fyfaen, for ei idiot du er!!! jævlig rasist er du!
anja, 01.okt.2011 @ 00:45
norske unger***
Line, 01.okt.2011 @ 00:52
Greit at du sier meningene dine, men du burde kanskje lære deg å se en sak fra to sider!! Ikke vær så trangsynt!
, 01.okt.2011 @ 00:53
dritt unger
hlsghldghslhflsdjfj, 01.okt.2011 @ 00:54
malinva, er du morsom eller? jeg er utlending. og jeg ble mobba i 1klasse og utover, men det var av etniske nordmenn. selvfølgelig sa vi ifra til lærere, og de brydde seg ikke så stort, så å si at at de ikke tok det på alvor fordi de synes SYND på dem, det har NULLNADANIKS med saken å gjøre, du er en fuckings idiot! og heidi, du er det sykeste menneske!! hvordan kan du egentlig tørre å bare skrive noe sånt, i det hele tatt TENKE så idiotisk som deg? du må skjønne, en drittsekk er en drittsekk uansett NASJON.. faen, jeg blir irritert.
..., 01.okt.2011 @ 00:55
er det ikke sykt at du ikke kan si noe uten og bli kallt rasist?
, 01.okt.2011 @ 00:59
Dumme rasist, håper hele bloggen din blir slettet pga de uresepktløse kommentarene dine om "utlendinger"! tragiske wannabe, er ikke den måten du får oppmerksomheten din på "barbie doll"
Stramingen, 01.okt.2011 @ 01:14
du bør legge opp og vurdere livet ditt... Rasistisk som få, og jeg tror ærlig talt ikke du har noens støtte i denne saken... Dette vil havne i avisen og jeg håper du får den spott og kjeft du fortjener!
serr, 01.okt.2011 @ 01:17
Som du skriver først i innlegget så er det her noe du har hørt, ikke noe du med sikkerhet vet. I tillegg skal du være litt forsiktig med å publisere sånt på nett!

Som folk sikkert har fått med seg liker du tydeligvis ikke folk med utenlandsk bakgrunn, men det er ingen grunn til å gjøre bloggen din om til rene hat siden for utlendinger!

De er mennesker akkurat som deg, og mange av de har hatt det en del vanskelig i hjemlandet sitt, det er nettopp derfor de bor i Norge. Det er greit nok at sikkert ikke alle gjør like mye rett for seg, men det er også av dem som sliter for å bli akseptert og som virkelig vil. Så du skal aldeles ikke legge alle under en kam!!

Å skrive det her kan både være med å gjøre at vedkommende mister jobben, men det er også veldig respektløst ovenfor de som ikke har gjort noe galt her i landet. Du sier det ikke sjokkerer deg at det var somaliere, men det finnes like mange norske dritt unger som har samme oppførsel, det har med alderen deres og gjøre, ikke at de har innvandrer bakgrunn!
Camilla, 01.okt.2011 @ 01:18
Har litt lyst til å påpeke at det er helt normal oppførsel for to fireåringer, så jeg ser ikke hvor dere får "skyld på foreldrene" fra. At to fireåringer løper rundt og leker skytepangpang og skal "drepe" hverandre er HELT normalt, og det finnes ikke noe gale med det. Unger klarer lett å vri seg unna problemer med forskjellige ting. F.eks er det mange som later som de har vondt når de får kjeft. Det at unger later som de ikke kan språket er også helt normalt og sinnsykt genialt - og om noe så er disse to ungene ikke noe mer utspekulerte enn to helt normale fireåringer som har skjønt hvordan verden fungerer. Hvis de klarer å bruke sin tospråklighet for å komme seg unna faenskapet de gjør i barnehagen, så er de rett og slett geniale. De klarer seg nok godt i det norske samfunnet. Kudos til dem, og jeg ser absolutt ikke problemet.

Next vil jeg opplyse om at jeg mest sannsynlig kommer til å anmelde Heidi Alexandra for brudd på rasismeparagrafen - som er norsk lov.

Helt til slutt vil jeg si at dette faktisk er brudd på taushetsplikt fra vedkommende sin side som fortalte henne dette. Taushetsplikt dreier seg om en gjenkjennelig situasjon - dessuten spesifiserer hun at denne barnehagen er på østkanten - noe som også hinter til en bestemt plass.
Petter, 01.okt.2011 @ 01:25
Når man ser alle de hatefulle kommentarene her, så kan det virke som om SOS Rasisme (front for venstre-ekstremistene "Tjen Folket") har mobilisert. Det å kalle alle andre for rasister, tar jo oppmerksomheten vekk fra det de egentlig driver med, revolusjonær virksomhet. Håper folk gjennomskuer dette snart. Venstre ekstrimisme er da ikke noe bedre enn høyre ekstremisme.
.............., 01.okt.2011 @ 01:30
liker bilde valget ditt, dette var utrolig relevant til saken din....

tipper bildet dukket opp etter at du søket det opp på google: 4 år gamle somaliske unger uten ordentlig oppdragelse? etter det jeg har lest, tipper jeg at du har ca 50 i IQ med tanke på at du trenger 30 for å åpne en dør :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD:DD:D:DD:D
Major_Zero, 01.okt.2011 @ 01:34
Det er vel heller sånne som deg som ikke burde få oppholde seg i Norge? Du får alle til å se ut som rasister og lav-IQet idioter.

Og til dere som bruker "utlendinger" som ord, hva faen tenker DERE med?

En utlending er per definisjon en person om ikke er fra landet som er i fokus. En SVENSKE, er en utlending. En TYSKER, er en utlending, en fuckings AMERIKANER er en utlending.

Hvorfor skal BARE arabere / afrikanere bli omtalt som utlendinger? Hvor ofte hører du "ey, han utlendingen Karl Gustav fra Sverige fucka det te as"?

ALDRI! Fordi så mange av Norges befolkning er innerst inne rasister! De ser ned på mørkhudete, men sier aldri utlending til en svenske, ameirkaner eller nederlender.

Men jo, Heidi, dette var et tåpelig innlegg. (Jeg leser aldri blogger til vanlig btw, fikk linken til denne.)
Bea, 01.okt.2011 @ 01:40
Jeg skjønner hvor du kommer fra, men føler det blir helt feil den måten du utrykker deg på. Tenk på at alle har gode og dårlige egenskaper. Jeg er født i Norge, bodd her hele livet mitt, men mine foreldre kom da de var yngre. Rundt 25-30 år siden. De har begge sin egen bedrift, og har jobbet seg oppover. Hvis man vil så kan man! Jeg bor da på "østkanten" vi flyttet til et stille og rolig nabolag, det fantes noen få ikke norske. Vi har så og si alltid vært fornøyde med de rundt oss. Men for ca 2 år siden flyttet det en somalsk familie i nabolaget, barna bæsjet i gangene, sterk urin lukt var det første som slo deg da du gikk forbi der dem bodde. Det var helt jævlig rett og slett. På dette tidspunktet flyttet mange av mine venner, nabolaget mitt var ikke som før. Uheldigvis!! Når det da flyttet inn en somalsk kvinne under oss, tenkte vi ikke noe særlig på det, mens plassen på postkassen ble rimelig tom, og nye navn var å se hverdag, ble man litt skeptisk til hva som faktisk skjedde... Da dører og ringeklokke både smalt og ringte kl. 02.00 på natta. Da satte vi ned foten, mamma snakket strengt til damen som leiligheten var registrert på og hun ba om unnskylding og at det ikke skulle gjenta seg. Noe det gjorde, da gikk jeg ned og ble slengt dritt og rasist bak meg.

Jeg rasist? Jeg har mørkt hår, brune øyne. Jeg er kanskje ikke så mørk, men jeg er ikke herifra det kan man se. Jeg ble sur, sint og tenkte hvorfor i all verden skal jeg få slengt noe sånn etter meg! Hvis jeg og min familie har klart det, hvorfor skal ikke andre det? Ja greit kanskje somalere har et dårlig rykte på seg, men det er enn grunn til alt. Selvfølgelig finnes det untak, sånn som oss. Vi snakker norsk hjemme, jeg kan så vidt snakke og skrive "morsmålet" mitt. Men jeg blir så fryktelig irritert. Det er faktisk ekkelt at en somalsk mann står og stirrer på deg og nærmere tar av deg klærne med blikket. Det er ekkelt, men hvorfor skal jeg dekke meg til i mitt eget land?

En jeg jobber med kom på jobb en dag, hun var helt fra seg og man kunne fort forstå at hun var sint. Jeg måtte nesten spørre hva som hadde skjedd, for hun var jo helt fra seg stakkar. Hun var på vei hjem, da det står to somalske kvinner rett bak henne, den yngre kvinnen var gravid og snublet, den eldre kvinnen som var med henne brølet ut " Nei, så dum kvinne!! nå må du passe godt på dagpengene dine som er på vei" Altså hun hadde ikke spurt hvordan det gikk, men forsikret seg at dagpengene jenta skulle få for barnet var på vei. Man tenker jo da, Oh ikke rart de har så mange unger! Men hallo, det er faktisk noen som er her får å ta seg til nytte av det norske systemet, hvor mange er det ikke som har kommet til Norge og levd det gode livet på et løgn? Jeg hørte en kommentar for litt siden "Ja hvis de norske kan leve på sosialen, så kan jo faen meg hvem som helst gjøre det samme" MEN HALLO, de trengte ikke å dra til et annet land og forsyne seg av hva som ikke var dems! De er i sitt eget land og har mer rett til det than some one else.

Jeg er ikke rasist, men det skal søren meg være lov å kunne si hva enn selv mener uten å få slengt rasist etter seg. Jeg respekter hver og enn som jobber og som gjør ting riktig, ikke de som lever på penger dem ikke fortjener.
Latterlig, 01.okt.2011 @ 01:43
"Æsj, as! Sånne mennesker burde ikke ha lov til å oppholde seg i Norge. "

Med "sånne mennesker" sikter du da til to 4 år gamle barn? Dersom du oppriktig mener at 4 år gamle barn ikke har retten til å oppholde seg i Norge på grunn av dårlig oppdragelse, og heller fortjene å dra tilbake til et hjemland herjet av borgerkrig og sultkatastrofer er det faktisk noe alvorlig galt med deg. Jeg syntes virkelig synd på deg. Det må være vanskelig å være fullstendig blottet for moral, empati og intelligens.
Hva skjer me verden, 01.okt.2011 @ 01:47
Det er da ikke løye det er krig i verden når det er sånne mennesker som er så respektløse som deg.
Tone, 01.okt.2011 @ 02:02
Den personen du "kjenner" bryter taushetsplikten sin!
Vedkommende har ikke lov til å fortelle sånne ting om barna hun jobber med...
Alle barn dytter å slår hverandre, det er helt normalt når du går i barnehage!
Det vet jo alle...
Ikke at jeg trur så mye på det du skriver på bloggen.
Teknisk sett så trur jeg de fleste har forstått at ingen kan være så.... ehhh hvordan skal jeg si det.... Får å si det sånn, viss du har vært i min familie, så trur jeg hadde..... Faen det er vanskelig å prøve å være "hyggelig" mot deg...
Det her går bare ikke.. Beklager Heidi.... Hvordan er din familie? Har du det godt med deg selv? Bare lurer på hva din familie tenker om deg.. Å ikke får å snakk om dine virkelige venner.. Har du noen? Jeg tenker, sånn venner som forteller deg at du gikk får langt? Det er liksom det man har gode venner får..
Å får guds skyld, når skal Blogg.no reagere!!
Somalere, 01.okt.2011 @ 02:04
Natt til fredag (rundt klokken tolv) så ble jeg og min venninne utsatt for grovt tyveri, som politiet kaller det. Vi var var på vei hjem fra en fest da fire somalere som hadde stått utenfor lokalet lenge fulgte etter oss og omringet oss. De tok først venninnen min sin lommebok og da jeg fikk tatt den tilbake og ga den til henne var de i lommen min og tok mobilen min. Og de var flere så de drev å ga mobilen mellom hverandre sånn at hver gang vi ransaket en av dem så hadde en av de andre den. Og da jeg lette etter mobilen min så ble lommeboken til venninnen min stjålet IGJEN. Alle fire var av afrikansk opphav og jeg er veldig sikker på at de var fra Somalia.

Jeg synes at det er helt sykt at noen kan være så slemme og utspekulerte at de står og venter på noen de kan stjele fra. Generelt, hvis noen plager deg så skal du kunne si "gå vekk" også skal vedkommende gjøre det, men de må ihvertfall på natten! Norge har blitt til et sykt, sykt land..
Malin ^^, 01.okt.2011 @ 02:06
hlsghldghslhflsdjfj:

Sa jeg det var snakk om ALLE? Nei.

Men når enkelte kommer hit og mobber, viser det hvor utakknemlig de er for å i det heletatt få komme hit.

Det samme gjelder om jeg hadde flytta til et annet land, så er jeg slem der. Da fortjener jeg ikke akkurat å være der, du som er idiot her kjære deg. :)
Hedda, 01.okt.2011 @ 02:18
Mennesker fra Somalie har like stor rett til å være her til lands. Ta deg sammen, og slutt å provoser for å få opp leser-tallet. Noen ganger er du virkelig patetisk, Heidi-Alexandra.. Skaff deg ett liv, og bare drop å komme med slike inlegg. Virkelig unødvendig gjort, pluss at de er bare BARN? Hva i all verden er det du tenker med, du kan da vell ikke dømme et menneske som ikke en gang er over 5 år, det trodde jeg virkelig du skjønte. Haha, dette er lavmål. Tror du virkelig ikke at norske barn på 4 år er i stand til å gjøre det samme? Lol, tragiske kjerring. Må si jeg synes litt synd på deg, som må skrive slike inlegg bare for å få kommentarer. Jeg synes at alle skal få ha sin egen mening, men noen ganger er det best å HOLDE KJEFT, å ikke si noe, lille venn :-)
Espen, 01.okt.2011 @ 02:41
Jeg kjenner mange somaliere, og de er fantastiske. Hvordan kan du egentlig skrive noe sånt??
!!!!, 01.okt.2011 @ 02:47
Fins vell ikke mer rasist enn deg her i verden! Du sier selv at dem er barn, harregud. Hva er så galt med at en 3-4 åring sier noe sånt? Ikke forvent at små barn skal være like modige som deg. Skjerp deg!
Serhat Øzkurt, 01.okt.2011 @ 02:53
Seriøst, di e trosalt barn.

og denne historien din nekte eg å tro på :-)

få deg et liv, skriv om noe innteresant isteden for tull..

harregud
Benedicte, 01.okt.2011 @ 02:58
Slutt å klag på Heidi, hun har faktisk et poeng!

Til dere som klager: STFU og slutt å være naive. Ser dere ikke hva Norge er på vei til å bli med alle innvandrerne og islamiseringen!?

og btw; Hun er faen meg ikke rasist! Å være rasist er f.eks å si "neger" o.l. Har Heidi gjort det? - NEI, så hold kjeften, bastards.
H, 01.okt.2011 @ 03:03
ENIG! :s
!!, 01.okt.2011 @ 08:23
Du har ikke mer rett til å være i Norge enn hvilken som helst somalier. Dette er rett og slett rasistisk!
camillla, 01.okt.2011 @ 08:33
huff!
Katja, 01.okt.2011 @ 08:47
Det at foreldrene sender barna i norsk barnehage er jo kjempebra! Det er faktisk ikke så mange innvandrere fra ikke-vestlige land som gjør, de fleste utnytter seg av kontantstøtten for alt den er verdt. Har du tenkt over at foreldrene kanskje prøver å integrere barna? Foreldrene er mest sannsynlig oppvokste i et annet land, og de vet sikkert lite om hvordan de skal oppdra barna sine slik at de skal kunne passe inn i det norske samfunn. Derfor sender de de på norsk barnehage, slik at barna kan lære norsk og klare seg på norsk skole og i det norske samfunn da de blir eldre. At barna oppfører seg sånn er jo typisk unger i barnehagen! Ikke at alle unger er sånn, men som mange før meg har nevnt, så er det mange som er slik - både nordmenn, somalere, svensker, polakker osv. Du kan ikke komme og si at dette er typisk ved å vise til ETT eksempel - det blir det samme som om en fra Somalia hadde lest bloggen din og konkludert med at alle fra Norge er rasister og idioter.

Tenk litt over det at disse menneskene faktisk PRØVER å integrere sine barn slik at de kan få en bedre oppvekst enn de selv hadde i hjemlandet - selv vet de ikke hvordan de kan gjøre det, men istedenfor å bruke kontantstøtten og sitte hjem med barna og få masse penger, så sender de faktisk barna i barnehage. Det synes jeg er godt gjort av de :)
andrea, 01.okt.2011 @ 08:57
dere som sier hun bryter taushetsplikten tar rimelig feil :) Ta og les litt ekstra dere..

Ser ikke poenget med innlegget ?

Folk som er så frekke som deg, burde ikke vært i dette landet her heller ;)
Caroline, 01.okt.2011 @ 10:07
Jeg ler. Herregud.
, 01.okt.2011 @ 10:17
du tror på alt. jeg kan vedde på at både norske,somaliske og alle barn kan være på snille og jævlige. men herregud. du er så respektløs. og rasistisk.Tenk hvis du bodde i Somalia,du hadde ikke vann,mat eller i ditt tilfelle "sminke". Hvordan hadde du hatt det?

DU burde tenke over det du sier.

Man kan mene det man vil-men du er bare rasistisk.

Du burde sette deg i noen sin situasjon.hadde du likt å ikke bli godtatt?

Forstår deg ikke. Noen burde sendt deg til Afrika så kunne du levd der i noen måneder-så hadde vi sett hva du hadde sagt når du hadde kommet tilbake.

Og nei-hun bryter ikke taushetsplikten.

Skrevet av en 14 år gamel, NORSK jente.
, 01.okt.2011 @ 10:27
Skjønner ikke at du tørr og vise deg offentlig i Oslos gater jeg,når du holder på og skrive sånn som du gjør på bloggen din....moren din burde ta deg med og fløtte langt ut på landet,,laaaangt bort fra normale folk ,,,og ta fra deg pcen !!
Isabell, 01.okt.2011 @ 10:33
Til alle uvitende og dritunge-oppførende mennesker som deler dette synet på utlendinger. 3 % av Norges befolkning er muslimer, så den" muslimene tar over landet vårt" får dere dra lenger ut på landet med. Og for det andre, min norske lillebror på 6 år kan også komme med sånne stygge fraser. Ikke pga dårlig oppdragelse, men pga Tv-spill. Skal vi sende han ut av landet også kansje ?:)
, 01.okt.2011 @ 10:38
har dere ikke taushetsplikt???
Norah, 01.okt.2011 @ 11:14
Om det er noen som ikke burde få lov til å være i Norge, så er det deg.
Andreas, 01.okt.2011 @ 11:16
Ha ha ha, ånei! Dytter de andre? Som om ikke vi gjorde det samme da vi gikk i barnehage. Men du gjorde kanskje ikke det, du? Barn forstår ikke konsekvenser av det de gjør. Går de i barnehage er de vel 0-5 år gamle, og syns sånt er morsomt.

Og det du skriver er virkelig til skam for resten av oss. Når 13 år gamle jenter som deg begynner å slenge så mye dritt mot et folkeslag i nød burde vi heller bruke ressurser på å finne ut hva som har gått galt med dagens ungdom (eller sånne som deg da, som jeg ikke ønsker kategorisert med resten av oss).
Aida, 01.okt.2011 @ 11:28
Oh shiiiieeeeeet....

Du synker bare lavere og lavere for hver gang du poster et innlegg? er det mulig.

Du har tapt livet ditt, du burde seriøst passe på hva du skriver på nettet. Går ann å være ærlig ,

alle har sine egne meninger, men den dagen du får slag/bank av en utlending, SKAL JEG LE!

For du har ingen rett til å snakke dritt om somalere eller andre med utenlandsk bakgrunn!

Jeg synes somalere er fine mennesker og de er utrolig hyggelige! selv har jeg mange somalske klassekamerater og trives veldig godt med dem! så du kan ta det jævla innlegget ditt og dytte det langt oppi den hvite rumpa di =D ok? Jeg har ingenting imot NOEN kulturer eller folkeslag! mennesker er mennesker!! hvis du er kristen så burde du skjønt det også! DU kommer seriøøøst til å få bank en dag , av en som har gått utrolig lei av dine innlegg! pass på.
, 01.okt.2011 @ 11:36
herregud. så jævlig rasistisk !
LOLMARGEDON, 01.okt.2011 @ 11:38
Katja: Du skriver "Det at foreldrene sender barna i norsk barnehage er jo kjempebra"....

Ja, det er bra at foreldrene sender dem i barnehage. Dette får de dekket av staten, sånn at de skal kunne integreres... I tillegg får de kontantstøtten... Norske barnefamilier får ikke samme støtten... litt urettferdig synes nå jeg...det er jo tross alt VÅRT land! Synes somalere kan holde seg i Somalia og at vi heller hjelper dem økonomisk der... Blir så jævlig provosert og sur når jeg ser somalere med sånn draktting som dekker hele kroppen og det stygge overlegne trynet! Vil spy! Få dem ut!
silje, 01.okt.2011 @ 11:49
lol, alle disse kommentarene oppenfor, jeg støtter deg som faen heidi ! !! ! ! ! du er best, alt du skriver, jeg er så jævla enig me deg !!!
Synne, 01.okt.2011 @ 11:55
Ikke bare blir jeg sjokkert over dette innlegget, jeg blir også sint, irritert og trist. Dette fordi jeg virkelig hadde troen på at Norges befolkning etter 22. juli ville samle seg rundt, og styrke det flerkulturelle samfunnet vi har. Når jeg nå også leser gjennom alle kommentarene her, mister jeg helt motet. Hvordan kan så mange støtte opp under slike trangsynte og rasistiske samfunnsperspektiver?

Tenk å anklage to barn på fire år for å "bruke landet for det det er verdt". Hva vet vel de om velferdsstaten?

Når det kommer til voldsbruken deres, så er ikke bare foreldrenes oppdragelse en full forklaring på dette. Somalia er et land som har vært i blodig borgerkrig siden 1977. Disse to fireåringene har kanskje måttet gå gjennom flere traumatiske opplevelser, og kanskje nettopp sett at folk har blitt drept eller skjært av hodet. Selvfølgelig vil dette påvirke dem! En fire år gammel hjerne har vanskeligheter med å skille mellom hva som er rett og galt!

I tillegg skriver du "Æsj, as! Sånne mennesker burde ikke få lov til å oppholde seg i Norge". Tenk å dra et helt folk under én kam som du gjør her, og at du i tillegg gir antydninger til avsky over dem alle. DET er avskyelig!

Vil blogg.no virkelig være en plattform for å spre slike rasistiske holdninger?
Anette, 01.okt.2011 @ 13:07
Hva med NORSKE BARN! jeg sier ikke alle, men maaange av dem er enda verre en de somalerne du snakket om. Lær deg norsk, det heter ikke "barnene" men "barna". ER du virkelig 18 år? jeg blir kvalm av DEG
..., 01.okt.2011 @ 13:10
Seriøst, det er noe av det mest rasistiske jeg noengang har lest! Jeg er selv somalier og det du sier er galt! Har sett deg flere ganger ved skolen, tro meg neste gang jeg ser deg skal jeg spytte deg i trynet, du fortjener det virkelig!
sofie, 01.okt.2011 @ 13:11
Både norske og utenlanske barn oppfører seg slik, Behøver absoultt ikke ha noe med at dem er fra somalia og gjøre. Dette er bare rasistisk godtar blogg.no slike innlegg? Det er krenkende mot somalere, og du snakker sånn om 4år gamle gutter? hadde du snakket slik om min sønn på fire år aner jeg ikke hva jeg hadde gjort altså.

Og i tiliegg bryter du en taushetsplikt? Det DU gjør er kvalmt kjære deg !
Gullan, 01.okt.2011 @ 13:12
kan man rapportere dette innlegget for rasisme? i så fall hvordan gjør jeg det?
, 01.okt.2011 @ 13:31
Gullan: du skriver til blogg.no og linker til innlegget, jeg har også gjort det. Du gikk over grensa nå heidi. Og jeg skal jobbe hardt for at denne bloggen SKAL bli slettet.
kristina, 01.okt.2011 @ 13:35
Hvordan er dette rasisme, Gullan?

Forresten til neste gang kan du vel lære deg norsk?!
Verden, 01.okt.2011 @ 13:48
Rasismen vil aldri forsvinne...
Alice, 01.okt.2011 @ 13:51
Det som er morsomt er at alle dere gjemmer dere bak "åh dere er så venstreradikale og kaller alle rasister". Seriøst. Hvis Heidi og dere andre hadde sakt at innvandrere ikke burde få være her på en saklig måte, argumentert med argumenter som var saklige som feks "vi må bevare den norske kulturen", "vi må bruke pengene på oss selv" eller noe er dere ikke rasister. Men å si at to fireåringer som oppfører seg som vanlige, irriterende og lite skjarmenrende fireåringer (og slikt er de fleste fireåringer, tro meg) representerer en hel folkegruppe, og fordi de dytter så er de sikkert fra Somalia og derfor vil ha ALLE fra Somalia ut (fordi ALLE fra Somalia gjør slikt) er rasistisk.

Skaff dere kunnskap, og ikke gjemm dere bak håpløse beskyldninger om at vi er så radikale og slikt. Det gjør meg bare kvalm.
LOLMARGEDON, 01.okt.2011 @ 14:06
Alice: Du har veldig mange skrivefeil... du er gjerne fea Somalia?
Fatma, 01.okt.2011 @ 14:13
LOLMARGEDON:

Fyfaen så dårlig sagt av deg! Ka om hu e fra somalia og har skrivefeil? Yavla rassist! Hvis du hater utlendinger, kan du vær så snill å holde deg i Norge hele livet ditt! Ikke reis på feire noen sted !

Folk som skriver her, flere av dem er verre enn Heidi som skriver dette! Hun er liten og dum stakkars vet ikke så mye mer enn familien hennes har lært henne, men dette blir for dumt!
ida, 01.okt.2011 @ 14:26
det er ikke noe rasitsikt å si sånnt. faktum er at kriminalitet har blitt mye værre etter at norge tok inn innvandrere. Heidi du kunne sikkert ha skrevet dette på en litt mer voksen måte om jeg skal si det på den måten:P
andrea, 01.okt.2011 @ 14:28
herregud, blir irritert når jeg hører sånnt! at folk ikke kan SKJERPE seg, hvertfall når de har fått komme til norge!
HELt, 01.okt.2011 @ 14:29
helt enig, de kan reise til helvette hele den jævla pakkis gjengen>>! vi vil ikke ha søppelukta dem her!
frk. perfect, 01.okt.2011 @ 14:52
somaliere kan bare reis. Se ca alle komentarene handler om at dere beskriver Heidi, og en eller flere trussler. Ikke rart at vi vil at dere skal dra heim!!!
hlsghldghslhflsdjfj, 01.okt.2011 @ 14:55
malinv:

herregud, jeg skjønner virkelig ikke tankegangen din der. De er BARN? Det har ingenting med utakknemlighet å gjøre. Så etniske nordmenn som mobba meg og andre,hva er årsaken til det, utakknemlighet eller rasisme? Hva vet en 5-6åring om at de er heldige som har fått komme hit?

Som jeg sa, en drittsekk er en drittsekk uansett nasjon..så be my guest å flytt til et annet land da. du finner drittsekker overalt uansett. cut the craaaaaaaaaaaaaaap, "kjære deg";)
heidi, 01.okt.2011 @ 15:00
Til deg som skrev: "Du har ikke mer rett til å være i Norge enn hvilken som helst somalier. Dette er rett og slett rasistisk!"

Øh, jo det har hun. Dummeste jeg har hørt! Og hun er kanskje litt krass i uttalelsene sine, men det betyr ikke at hun ikke har et poeng. Man skal ikke være veldig smart for å skjønne at det ikke er helt bra når fireåringer truer andre unger på livet. Er det liksom rasisme å mene at det er galt?
Maren, 01.okt.2011 @ 15:01
For en skam du er for det norske folk.
Preben, 01.okt.2011 @ 15:03
LOL, et par ting til dere som sier Heidi bryter taushetsloven...

1. Det er ikke noe som heter Taushetslov..

2. Det å fortelle historier fra en barnehage/skole er ikke å bryte taushetsplikt.

3. En person som jobber i barnehage har ikke taushetsplikt...

Er det mulig, hun nevnte ikke en gang barnehage eller navn, digger at dere kaller Heidi for dum...
anonym, 01.okt.2011 @ 15:25
Herregud for en dum blond kjerring du er, Heidi...! Hva faen er det du tenker med...?

Kanskje du skulle ha gått grunnskolen på nytt, sånn at du blir smartere, om du i det hele tatt blir det da!
Tuva, 01.okt.2011 @ 15:32
JEG ER SÅ ENIIIIIIG
:), 01.okt.2011 @ 15:44
Norske barn kan også true og si sånne ting..

Du er så syykt rasist..
rassister-kan-gå-dø..., 01.okt.2011 @ 15:45
til: LOLMARGEDON??...

når vi snakker om hvordan det norske sammfun ødeleges må vi huske at det somaliske er alerede ødelagt ... agfanske samfunn...ødelagt......irakske samfunn....ødelagt.....palestinske samfunn....de har ikke noe lenger!!! det er på grunn av sånne som dere og amerika og israel og hva faen annent som skal ta seg inn i landene dems og drepe barn,bombe skoler og voldta kvinner,,,hvorfor,vet ikke,... irak..de "trodde" de hadde atombomber...care??...afganistan g iran hadde ingredienser til å lage atombombe(noe amerika også har..) så de tokk seg inn i landet dems....hele afrika nesten var kolonisert og områder var utryddet for "svartskaller"...på grunn av sånne som dere på 1400 tallet...det er skummelt at det fortsatt finnes sånne fæle mennesker som dere....så klart kommer det utlendinger til norge,fordi det er krig i dems land og de har ikke noe valg... du hadde ikke holdt ut 1 dag på elfenbenkysen....fordi elfenben kysten er fucka opp av tyskere og nederlandere..... kan dere tenke dere litt om før dere åpner kjeften??

skam deg heidi.a!!!!! skulle ønske det var dere som måtte leve under såå dårlige forhold,...jeg er skuffet av at det finnes sånne bimboer som deg som tror dere er så smarte når dere legger ut sånne innlegg!!! blogg.no burde fjerne bloggen din,fordi du er en skuffelse ... foreldrene dine skulle oppdratt deg bedre og du må bli smartere i huet ditt!!!!!!
Mia, 01.okt.2011 @ 16:54
Loooool, noe av det dummeste jeg noen gang har hørt, Heidi! Er det mulig å bli mer latterlig enn deg?

Og btw, lær deg norsk selv. Det heter "disse to BARNA", ikke "barnene" gode guuuud.
Mathilde, 01.okt.2011 @ 17:21
Heidi.. Har du noen gang tenkt på at alle er mennesker? Hvor man kommer fra definerer ikke hvordan man er som person. Man skal ikke dra alle under en kam.
Adna, 01.okt.2011 @ 17:24
1. Jeg er somaler og du er NORSK. Det heter BARNA OG IKKE BARNENE. Du er tragisk. Hva faen har dette med en blogg å gjøre? Hvorfor skal du alltid skrive om somalere? Hvis du har så lite liv finn på noe MYE BEDRE Å GJØRE. Når du legger ut sånne innlegg tror du sikkert at du er smart. Men det er du ikke. Det finnes faktisk mange andre som gjør sånt. Ikke bare somalere. Norske kan også true og si sånne ting. Og de som er enige, dere har TAPT! Hver gang jeg går innom bloggen din står det NOE som er tragisk.
Elin, 01.okt.2011 @ 17:35
HJELPES MEG......................... Når skal du vokse opp?!?!?
, 01.okt.2011 @ 17:46
seriøst folkens.. Heidi spiller ikke, hun bare er dum. Hun kommer aldri til å komme med noen smarte eller seriøse innlegg. Og om dere (inkludert meg) ikke liker Heidi og denne bloggen så burde vi ikke lese den. Hun fortjener virkelig ikke å være på topplista.

Og btw, så burde blogg.no gjøre noe med deg, Heidi.. Gi deg en advarsel om slike innlegg som dette..
Kristine, 01.okt.2011 @ 17:51
Vennen du m[ generalisere alle sammen, ikke alle somaliere er s[nn, det finnes nok mange etniske norske barn som driver med s[nne ting. Du er bare tragisk ser synd p[ deg. Folk er forskjellige!
LOLMARGEDON, 01.okt.2011 @ 17:54
Språket vårt er btw i forandring...det er derfor blitt valgfritt å skrive barna eller barnene...sorry:(
Hm, 01.okt.2011 @ 18:21
Preben: Er du dum, barnehager, førskole, vanlig skole osv. har faktisk taushetsplikt, så her dummer du deg

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor blogg.no lar heidi fortsette. Jeg skal sende av dette til sos rasisme, og be dem google bloggen og ting som har med innvandring å gjøre, kanskje det kan få litt fart på sakene. Jeg oppfordrer alle til å MAILBOMBE blogg.no, med nok press så kan vi endelig få stengt denne bloggen. Jeg håper også at det er nok på hele bloggen, som blogg.no tydeligvis gir f i, for å anmelde henne, ikke bare får bloggen stengt ut. Du har nevnt politiavhør før, når du hadde den liksom krangelen med lars petter, men denne gangen så er det faktisk alvor.

Jeg håper du både for bot, samfunnstjeneste og at bloggen blir stengt, jeg skal gjøre mitt for å få deg et skritt nærmere det, tro meg, du har fått holde på altfor lenge nå, og siden blogg.no ikke tar dette på alvor, så får vi se hva sos rasisme og politiet sier om saken.
Anne, 01.okt.2011 @ 19:01
Klare særiøst ikkje å ta dæ særiøst, håpe ikke du e sånn hær bak bloggen din.. Stakkars folk rundt dæ
Michelle..., 01.okt.2011 @ 20:37
Jeg er helt enig i at det heidi har skrevet her er drøyt men jeg skjønner godt hu reagerer også.Så fort vi sier noe om utenlandske så er vi jo rasehatere,men hva med det synet mange utendlanske har på nordmenn??.Kaller norske jenter for horer og billige men enda så er det vi som er rasehatere ja,jeg syns det tar helt av.Og etter det jeg har opplevd mye så er det flere utlendinger enn nordmenn som får hjelp i norge,men så blir vi alltid kalt rasister.Vi som bor i norge skal jo ikke klage fordi man har det jo så bra her,men finnes mange her som faktisk ikke får den hjelpen de har krav på her.Ikke rart at mange reagerer,og hun bryter foresten ikkenoe taushetsplikt siden hun har hverken gått ut med navn og ikke jobber henne i den barnehagen heller......
Anonym, 01.okt.2011 @ 20:55
Jeg forstår godt du reagerer på åssen somalere oppfører seg,siden mange av de har jo faen meg ikke folkeskikk og de er jo klin gærne i hue!!!.
Mariann, 01.okt.2011 @ 21:12
Hun har overhode ikke bryet noen taushetsplikt, hun har aldri nevt noen navn, eller barnehage!

Og det er dumt av Heidi og si Somalere, de er bare barn, og tenkter ikke over sine handlinger alltid. Det kunne like greit vært noen Norske barn som hadde gjort dette... og det er dumt at de ikke har vært seg Norsk, men det er dumt av deg heidi og kommentere det, det er ikke like lett for alle og lære seg norsk... Men kommentere at Heidi har skrive feil, er dårlig gjort, alle skriver feil noen ganger, tenk på folk som har dystleksi! Det er enklere åsnakke enn å skrive. og kanskje heidi skriver ting så det kan oppfattes rasistisk, men hva vet vi om hun mener det sånn,kanskje hu ikke kan ordlegge seg så bra... men er enig om at det er rart at de som eier blogg.no lar Heidi skrive så mye som kan oppfattes rasistisk.... men slutt og skriv dritt til Heidi, da er dere langt i fra noe bedre selv... :)
, 01.okt.2011 @ 22:08
Skjer med mobbing på blogg da? En stor del av Norges befolkning har lese- og skrivevansker og det har ingenting med dumhet å gjøre. Alle her inne er like dumme spør du meg. Det er på tide å minne alle på at det er ytringsfrihet i Norge. Vi er heldige siden vi har forskjellige meninger og ikke er et kjedelig monotont land. Det at dere bruker livene deres til å slenge dritt om andres liv sier mye om dere.
rasismeparagrafen., 01.okt.2011 @ 22:37
Til deg som skriver: " Det er på tide å minne alle på at det er ytringsfrihet i Norge. "

Ja, vi har ytringsfrihet her i Norge. Men Du må huske at ytringsfrihet er skapt for å beskytte befolkningen mot staten. Ytringsfrihet er ikke noe vi har for at mennesker som Heidi Alexandra skal få komme med en mengde usmakelige, rasistiske og krenkende utsagn uten konsekvenser.

Vi har faktisk en rasismeparagraf i Norge ( 135a ). Denne sier at hatefulle ytringer rettet mot folk på bakgrunn av hudfarge og etnisitet er ulovlig. Brud på paragrafen kan straffes med fengsel i opp til tre år.
:_)), 01.okt.2011 @ 23:22
goo heidi!!
dumme rasist, 01.okt.2011 @ 23:29
har sverget på å ikke banne....men fyyyy du er en rasist... du må skjønne at barn er barn...jeg gleder meg til du blir mor og en annen blogger skriver slikt om dine barn...Du kan mene hva du vil,men for deg selv...dette er bare respektløst ovenfor andre!!!!

GET A LIFE
Marie, 02.okt.2011 @ 00:04
Disse barna er 4 ÅR! Hvordan kan du forvente at de skjønner det de har blitt lært?

Dette er rett og slett rasistisk, og det er ikke barna som har skyld i dette fordi de forstår enda ikke hva de sier. Det kan like godt være at foreldrene ikke har skyld i det heller, kan like godt være en eller annen kjenning av familien, søsken eller andre? Hvordan kan du med en gang anklage at det er BARNA som har lært seg slikt? Eller i det hele tatt at foreldrene har skylden? Men dette er fortsatt brudd på taushetsplikt, og det at du sier at du ikke liker ''slike mennesker'', respektløst.
solveig, 02.okt.2011 @ 01:09
fyfaen heidi, rett ut så er du faen meg det dommeste menneske på jord ... du ser heilt forjævlig ud, og den eneste personen som burde skamme seg her i verden er DEG!!!
solveig, 02.okt.2011 @ 01:12
feite hore assa
, 02.okt.2011 @ 08:37
Din rasist, KAN DU FAEN MEG IKKE SKJØNNE AT DE ER 4 ÅR!! ÅH HERREGUD DIN BLONDE JÆVEL!
, 02.okt.2011 @ 10:15
hvorfor vinner arbeiderpartiet hver år?... fordi alle innvandrerene stemmer på dem! :D hahahaha
Bente, 02.okt.2011 @ 11:25
Dette er forferdelig! Norske barn ville ikke gjort noe sånt. De er 4 år, og gjør den dritten... Det lover ikke godt for fremtiden dems..

Og til dere som sier at hun må tenke på det som kjedde på utøya: det har da ingen sammenheng??
Malin, 02.okt.2011 @ 12:17
Dette blir for dumt Heidi. Jeg er helt for at du er kritisk, men å dra fram barn på denne måten. Dette har ikke nødvendigvis med barnets opprinnelse å gjøre. Du har tydeligvis aldri jobbet i barnehage. Barn gjør det de vil om det ikke får konsekvenser. Her legger du fram som om barnet er synderen. Det er disse barna som må få hjelp.

Jeg blir også skuffet over måten du ordlegger deg på og argumenteringen din. Du er som alle andre ungdomspolitikere som med sin ignoranse roper høyt fra sin lille boble om hvordan verden burde vært uten å vite noe om den. Simple minded.
, 02.okt.2011 @ 12:42
Ikke tro at nordmenn lukter bedre enn somalere. Nordmenn lukter bokstavelig talt drit :S Men det lukter dere ikke, fordi dere er vant til lukta, og det samme gjør somalerne.
JEG SOM SKREV OVER HER, 02.okt.2011 @ 12:43
FORRESTEN: Jeg er NORSK selv!
Jeanett, 02.okt.2011 @ 14:14
Somalere lukter dritt! Det som er rart er at de alle lukter det samme. Er nok noe felles krydder de bruker... Æsj.
anonym, 02.okt.2011 @ 15:22
haha du burde ikke ha lov til å ha blogg
vildemarieee, 02.okt.2011 @ 15:28
Hvis barna har det vondt hjemme kan det lett gå utover andre barn i barnehage. De er fire og vet ikke hva de sier egentlig. De sier det fordi de mest sannsynelig har det vondt hjemme. Og du gjør ikke tilværelsen dems noe bedre. Og du er rarist når du driver å setter alle bås, her er det snakk om fore år gamle barn i bhg! Du må virkelig skjerpe deg og tenke før du skriver.
Katja, 02.okt.2011 @ 15:38
"TIL LOLMARGEDON": Man får ikke både kontantstøtte og å gå i barnehage. Og ALLE nordmenn har valget å enten få kontantstøtte eller å få ha barna sine i barnehage. Les deg opp om det før du uttaler deg! Hvor mye kontantstøtte en får avhenger av hvor mye man tjener, og da vil jo naturligvis somalere som er flytkninger få mer enn andre nordmenn. Slik er det bare, men det er IKKE slik at noen får begge deler. LOLMARGEDON right back at ya.
okei, du er faen meg tragisk !

fyfaen heidi... uten somalere eller andre utelandske personer.. hvem skal kjøre taxi ? hvem skal kjøre buss ? ikke tro at norske vil gjøre det..

serr... skaff deg et liv
Hm, 02.okt.2011 @ 16:15
Neida, Bente, ditt naive kvinnfolk, norske barn ville AAAAAAALDRI gjort noe sånt. Tenk litt, før du spyr ut noe så dumt, men du er kanskje like stor rasist som Heidi? Jeg har hørt mye rart om norske barn også, for å ikke snakke om et jeg har selv erfart. Frekke norske drittunger, som gjør all fra å slå, sparke til å banne. Det er noe galt når jeg hører unger (generelt, altså) som bruker ord som f*tte, f*aen osv.

Blame the parents.
Frida, 02.okt.2011 @ 16:23
Anonym; Nei, Heidi bryter faktisk ikke tausetsplikt! Hun nevner ikke navn, da er det ikke noe galt i det. ;)

Heidiii<3
whatever, 02.okt.2011 @ 20:15
nå synes jeg egentlig du er litt frekk, for det er bare barn.. ja, man skal ikke være voldelig eller truende, men du trenger ikke si æsj til somalere. Jeg er ikke somaler, men synes det du skriver blir litt for rasistisk egentlig. så pass på hva du skriver, noen kan lett finne ut hvor du bor.
ytringsfrihet, 02.okt.2011 @ 20:30
Til "Rasismeparagrafen" sitt innlegg. Det stemmer at det finnes en paragraf, men Grunnloven er hevet over alle andre lover i Norge og den har en paragraf om ytringsfrihet (§100). Det finnes eksempel på dommer hvor Grunnloven overkjører det derre rasismegreiene.. sånn btw
Emma, 02.okt.2011 @ 20:44
du er seriøst helt idiotisk.. kan ikke tro at du skriver så mye støtende på bloggen din for å bli litt "kjent" patetisk.. du burde være flau over deg selv..
, 02.okt.2011 @ 22:07
Problemet til mange somalere er oppdragelsen dems.Jeg har ikkenoe imot dem,men jeg har problemer med åssen de oppfører seg.Det kvinnesynet de har,og barneoppdragelse tar helt av.Og mange mener at unger er unger,men det har alt og si åssen ungene OPPDRAS da.Jeg har tidligere hatt somelere som naboer og sett åssen ungene oppførte seg.Ungene lekte med hammer,de knuste glass,de truet med og drepe og gud vet hva.Og kom ikke her og men at alle norske unger er sånn,de får ikke lov og gjøre som hva de vil men det får mange utendlanske barn.Man er heller ikke rasistisk bare fordi man mener det,pga det er faktisk sånn samfunnet er til tider.Foreldre idag må ta ut barn av skole/barnehager pga det ikke er norske der og da blir det ganske feil,men sånn er samfunnet idag.
ola, 02.okt.2011 @ 22:10
Enig med deg jeanett.
2011, 02.okt.2011 @ 22:16
Hvordan kan Heidi bryte taushetsplikt når hun ikke jobber der???.
, 02.okt.2011 @ 22:19
Heidi har faktisk ikke brytet noen taushetsplikt.Hun har hverken gått ut med navn på hverken barnehagen,eller de ansatte i den barnehagen.Hvis hun hadde jobbet i den barnehagen så hadde hun bryti taushetsplikten,men du har bare en taushetsplikt der DU jobber.Og vi bor også i et fritt land,så da må hun få lov og ytre meningene sine også.
, 02.okt.2011 @ 22:32
Minibear:Norske kjører faktisk taxi og buss de også som alle andre!!!.Så der dreit du deg ut!.
Littleme, 02.okt.2011 @ 22:36
ja til frp!!!!!
Bestefaren til Heidi - jeg er glad i deg, 02.okt.2011 @ 23:07
LOL! Personangrep heidi! WTF! Du blir helt garantert anmeldt av noen..

Stakkars unger ass. Sykt.
, 03.okt.2011 @ 00:36
Håper alle sånne stygge somalere STIKKER LANGT FRA NORGE æsj. Men finnes såklart somalere som ikke er sånn.
M.Angelica, 03.okt.2011 @ 05:54
Heidi, drittsekker kommer i alle farger. Og jeg synes heller ikke du skal se på deg selv som noen bedre menneske her, for du gjør ingenting bedre ved dette.
IDa, 03.okt.2011 @ 12:24
Du er ikke noe særlig bedre du heller. Når du ikke forstår at det verken ikke er barna eller foreldrene sine feil. Og det høres ut som om historien er litt pynta på. Du er ikke noe bedre menneske når du er like frekk mot dem. Du ser ned på dem og tror du er mer verdt. Di skal bare vite at alle mennesker er like mye verdt. Enten de er Gule, hvite eller svarte. Mennesker er mennseker!!
, 03.okt.2011 @ 16:48
Jeanett: DU lukter også dritt :)
Cathrine, 03.okt.2011 @ 20:24
1. Hun bryter INGEN taushetsplikt. Jeg jobber selv i barnehage og dette er helt lovlig å skrive. Hun sier verken navnet på barnehagen eller navnet på BARNENE. Haha, det skrives BARNA(!!!) anyway, så det er greit.

2. Men er du virkelig en så ondskapsfull person at du skriver slikt om 4 år gamle barn? DU skjønner selv at barnehagen er til for å LÆRE OPP barn. At de ikke kan regler og slikt fra før av, så dette er en del av deres lærdom, en stor del.

3. Det er ikke direkte rasisme, jeg ser hva du skriver, men fy faen så frekt. Dette kunne like gjerne vært norske barn.
Anne Maren, 03.okt.2011 @ 22:36
Norsk-somalsk jente - preach to that! Kunne ikke vært mer enig!
Tamina, 03.okt.2011 @ 23:17
Haha, den første kommentaren min er ganske langt oppe, men jeg fikk ikke med alt jeg skulle skrive. Det skulle stå: Det finnes jo Norske barn som også er sånn. Og Nei, da mener jeg ikke at jeg er rasistisk mot normenn ellernoe (for dere som tror det.) Er faktisk Norsk selv. Uansett, så er poenget det at: bare fordi de er utenlandske, så betyr det ikke at det er derfor de gjør noe galt. Det finnes jo liksom Norske barn som oppfører seg helt likt... Think about it... :P
....., 04.okt.2011 @ 11:06
Tamina,du er IKKE norsk.. kan du vise meg hvor tamina står som et norsk navn.. muhammed er ikke noe norsk navn,ergo du er ikke norsk.. DU ER IKKE NORSK!!!
Camilla Jensen, 04.okt.2011 @ 11:09
Man kan ikke kalle seg norsk om man er fra et annet land. Jesus fucking christ.
Pernille, 04.okt.2011 @ 16:27
I tillegg til dette så snylter de til seg to barnehageplasser som norske unger heller hadde fortjent. Nå må det faen meg snart bli noen endringer. Ap er alt for snille når det gjelder innvandrerpolitikk.
, 04.okt.2011 @ 22:59
Rasisme på hvilket grunnlag? Norge er et jævla nisseland som har lua så langt nedover øra at det ikke skulle vært mulig. Det må settes krav til innvandrere uansett om de er fra Somalia eller Russland eller hvor som helst. Er så kvalmt å tenke på at vi betaler skatt for at de skal sitte på rævva hele dagen og ikke gjøre en dritt. Man skal så klart ikke ta alle over en kam, men det er utrolig mange av dem.
Lib, 05.okt.2011 @ 17:10
De er for faen meg barn, da dumme kjerring. Hva med mange norske som plager somalere og andre utelandske barn da ? Er det mulig å klare dra ut EN historie av så mange , ut av ræva di, og bare snakke piss. Enig i at foreldra kanskje burde oppdra dem bedre, men jeg tror nok det er to sider ved en sak ;) Tror ikke noen fire-åringer er så smarte, at de gjørs på å late som de ikke forstår osv for å slippe unna. de er to barn !
xblueocean, 05.okt.2011 @ 17:23
OMFG!!! dåkker e lol^^ Det er får norske barn og kanskje ingen som kunne ha gjort d^^ bare i dåkkers fantasi^^
Lib, 05.okt.2011 @ 17:44
Et innlegg til deg : http://libloca.blogg.no/?c=1317829423

:)
, 05.okt.2011 @ 17:54
Kjære kjæreeee deg Heidi Alexandra.. Først må jeg bare si OPS DER RØYK DEN TAUSHETSPLIKTEN. Får noen av de ansatte på den barnehagen der få vite at DU som ikke jobber der vet dette, så sliter både DU og hun som har fortalt deg det. Hun/han som har fortalt deg dette burde for det første ikke få looov til å jobbe der. Den personen har brytt loven så det bare suuuser, og kan bli straffet så sinnsykt for det. OPS FAIL! OPPFØR DEG FOR HELVETE..... Det er snakk om to barn på 4 år som kanskje ikke har hatt den beste oppdragelsen frem til nå.. Bare fordi du er en norsk blond bortskjemt drittunge må du ikke tro alle er som deg. Tenk over hva du skriver før du gjør det kjære deg.. Du har driti deg ut;)
, 05.okt.2011 @ 17:59
HAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHHHHHHHHHHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHHA !!!!!!!

STYGGGEEEEEEE BARBIEEEEEE, BARBIE HADDE IKKE ET SÅ TRAGISKT LIV SOM DEG ASS!!! HELT ÆRLIG!!! DU ER STAKKAAAAAAAAARS!!!!!!!! JEG BLIR FLAAAU, FY FADER!
Kine, 05.okt.2011 @ 18:05
Jeg blir kvalm av å lese bloggen din. Du er virkelig ikke sann.
Ane, 05.okt.2011 @ 18:43
Her skal jeg prøve å være litt saklig og komme med litt fakta som jeg er sikker på at du kommer til å trenge.

Okei, for det første: Du klager på at folk ikke kan snakke norsk i Norge. Når du først skriver et slikt innlegg som du gjør her bør du skrive riktig, du bør tenke over hva som er rett og galt her i Norge og du burde vise respekt, medfølelse og omtanke overfor andre. Ingen av de tingene har du gjort her. Ref: barnene, det heter barna. Det er galt (altså et brudd på loven hvis du ikke forstår hva jeg mener med galt) av venninna di å fortelle deg om ting som skjer i barnehagen hun jobber i. Hun har skrevet under en taushetsplikt som skal følges, hvis ikke kan det føre til store konsekvenser. Her har hun brutt denne plikten ved å fortelle deg noe som ikke har noen mening, hun har fortalt deg ting sett fra hennes synspunkt og hun har fortalt deg hvilke tre ord de klarer samtidig som de plutselig klarer å snakke norskt likevel (men du var jo ikke sikker på om du forsto det rett (som du skrev som jeg gjør her)). Venninna de har altså fortalt deg noe hun ikke skal ha behov for å fortelle andre. Hvis hun vil snakke med noen om noen problemer hun føler at hun har o.l. på arbeidsplassen skal hun snakke med kollegaene sine. Det var litt om hva hun har gjort galt. Her er det riktig av DEG og ikke nevne navnet hennes, jeg gidder ikke forklare hva som hadde skjedd da engang, for jeg tror ikke du kommer til å forstå.

Du har altså fortalt videre det hun har fortalt deg. Du har ikke fortalt dette til bare ei annen venninne, men du har skrevet om hele hendelsen på bloggen din. Du vet vel at blogger kan leses av alle andre? Du vet vel også hvor mange som er inne på profilen din, med tanke på hvor mange som egentlig leser dette. Du burde også vite at det du har skrevet her handler om rassisme fra din side, du skriver hva du mener om somalere og at de ikke klarer å snakke norsk. Hvilken mening får du ut av å poste et slikt innlegg som du har gjort her? Jeg spør, fordi jeg som utallig mange andre (jeg vil nok si 99% selv om jeg ikke vet det konkret) reagerer på alt dette her. Det er tydelig at du har skrevet dette for å få ennå mer oppmerksomhet, men du forstår vel at dette innlegget ikke dreier seg om deg? Det handler om to små barn som tydeligvis er integrert i Norge, og som du slenger dritt om?

Vet du hvorfor vi har asylmottak i Norge? Vet du hvorfor folk rømmer fra andre land og søker tilflukt her i Norge? Vet du bakgrunnen til familien til disse to barna? Hvis du kan svare ja på disse tre spørsmålene kan jeg virkelig ikke forstå hvor du har tankegangen din. For å gjøre det klart for deg: familier kommer ikke i utgangspunktet fra andre land og søker tilflukt her med mindre de har en stor grunn. Svært svært mange flykter fra hjemlandet, familier, venner, alt de har og eier for å starte et nytt liv her hvor det er trygt. Vi er et land som tar i mot de som må rømme fra krig, naturkatastrofer og etterfølgelse. Er du ikke stolt av at Norge?

Det er forbausende å se hva du skriver. Jeg har selv jobbet på et asylmottak og vet hva jeg snakker om. Jeg har taushetsplikt, men jeg kan fortelle deg at jeg så med mine egne øyne at familier ble hentet for å bli sendt tilbake til hjemlandet. Det var et forferdelig syn. De måtte bli sendt tilbake hvor det var krig.

Og litt om det at de ikke kunne så godt norsk. Hvordan hadde du likt som 4 åring å bli tatt med av familien din til Somalia, fordi det var krig i Norge og dere måtte flykte, hvordan ville du hatt det da du kom til et helt nytt land og en helt ny kultur og det første du må gjøre er å lære deg språket? Altså somalsk? Hvis ikke skulle de se ned på deg? Er det noe du hadde ønsket? Prøv å sett deg ned i deres situasjon, du burde som alle andre kunne forstå at det kan være vanskelig. Ikke for alle, men det kan være vanskelig for noen. Du har altså rømt fra Norge fordi det var krig. Hva har du sett? Hva ser man egentlig når det er krig? Hva ser du på nyhetene hver dag som folk flykter fra? Tenk, tenk med de hjernecellene du har.

Jeg håper du kommer til å lese kommentaren min, for jeg vil at du skal forstå. Hvis du har noe i mot at jeg ikke skriver etternavn, eller har noe i mot det jeg har skrevet, så kan du spørre om hvem jeg er, og jeg vil med glede sende deg en mail. Jeg håper det er svært få som tenker som du gjør, virkelig.
Ane, 05.okt.2011 @ 18:49
For dere som skriver at det ikke er brutt noen taushetsplikt:) :

Kapittel VI. Forskjellige bestemmelser

--------------------------------------------------------------------------------

§ 20 Taushetsplikt

§ 21 Opplysningsplikt til sosialtjenesten

§ 22 Opplysningsplikt til barneverntjenesten

§ 23 Helsekontroll av barn og personale

§ 24 Øvingsopplæring

§ 25 Lovens anvendelse på Svalbard

--------------------------------------------------------------------------------

§ 20. Taushetsplikt

For virksomheter etter denne lov gjelder reglene om taushetsplikt i Forvaltningsloven §§ 13 til 13f tilsvarende.

Kunnskapsdepartementets merknader:

Enhver som utfører tjeneste eller arbeid i barnehagen har taushetsplikt etter de generelle bestemmelsene i Forvaltningsloven. Taushetsplikten gjelder både det pedagogiske personalet og andre ansatte, som assistenter, studenter, vikarer, kjøkkenpersonale, vaktmestere mv. Taushetsplikten innebærer at medarbeiderne plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til det vedkommende i sitt arbeid får vite om noens personlige forhold. Med dette menes blant annet opplysninger om fysisk og psykisk helse, familie- og hjemforhold, boligforhold, økonomi eller klientforhold til det offentlige.
Leila, 05.okt.2011 @ 19:14
For å si det sånn så sier alle barn på den alderen sånn til hverandre enten de er norske eller ikke.

Og det med at de ikke vil snakke norsk er kanskje fordi de ikke føler seg trygge på et språk de kanskje ikke skjønner så mye, hvem vet?

De er tross alt bare fire år.

Og hva skjedde med at en person som har taushetsplikt forteller det hva som skjer på arbeidsstedet sitt der hvor den personen har taushetsplikt?.

Umodent og respektløs.

Og kanskje noen utlendinger er voldelige, men vi som bor i Norge må også tenke på at vi er like voldelige selv.
Leila, 05.okt.2011 @ 19:16
For å si det sånn så sier alle barn på den alderen sånn til hverandre enten de er norske eller ikke.

Og det med at de ikke vil snakke norsk er kanskje fordi de ikke føler seg trygge på et språk de kanskje ikke skjønner så mye, hvem vet?

De er tross alt bare fire år.

Og hva skjedde med at en person som har taushetsplikt forteller det hva som skjer på arbeidsstedet sitt der hvor den personen har taushetsplikt?.

Umodent og respektløs.

Og kanskje noen utlendinger er voldelige, men vi som bor i Norge må også tenke på at vi er like voldelige selv.
Leila, 05.okt.2011 @ 19:19
For å si det sånn så sier alle barn på den alderen sånn til hverandre enten de er norske eller ikke.

Og det med at de ikke vil snakke norsk er kanskje fordi de ikke føler seg trygge på et språk de kanskje ikke skjønner så mye, hvem vet?

De er tross alt bare fire år.

Og hva skjedde med at en person som har taushetsplikt forteller det hva som skjer på arbeidsstedet sitt der hvor den personen har taushetsplikt?.

Umodent og respektløs.

Og kanskje noen utlendinger er voldelige, men vi som bor i Norge må også tenke på at vi er like voldelige selv.
Sorina, 05.okt.2011 @ 20:13
Lær deg norsk!

"Barnene"??
marigona, 05.okt.2011 @ 22:48
Jeg har jobbet på barnehage i 2 år, og jeg skal fortelle deg det at NORSKE barn er likedann. Dette har ikke noe med at de er somalere og gjøre, men at dem er BARN. Så hvis du i det heletatt må ta det opp, så pass litt på språkbruket og måten du former setninger og ord på, for slik er barn, også nordmenn ;-) anbefaler deg å kvitte deg med bloggen, det er ingenting for deg.
Rebecca Edvardsen, 05.okt.2011 @ 23:13
Ok, dette er jo utrolig barnslig å reagere på den måten som alle leserne gjør? Greit nok, du skriver på den måten som om det skulle være generelt med somalier. Jeg forstår at du reagerer på den måten som du gjør, men du skriver slik at man kan forstå det på den måten som om du mener generelt. Og nei, hun kan ikke anmeldes for taushetsplikt, så lenge hun ikke nevner navn på personene eller på stedet.
christelle<3, 06.okt.2011 @ 00:47
det er så tragisk at du bruker blogg til å rakke ned på andre folk, det er så tragisk at du skriver negative ting om ''somalere'' å ikke deg slev, det er bare så sykt tragisk at du ikke har noe annet å skrive om en det!.. du bruker blogg.. det er helt sykt at du ikke har bedre ting å gjøre.. det er så tragisk å tenke på at du faktisk gidder! du rakker ned på somaliske folk som ikke har gjort deg en dritt.. bare noe du har hørt å ikke vet om er sant eller ikke! somalere har LIKE STOR rett som deg til å bo i Norge! skjerp deg! rett å slett! ta å skjerp deg! bruker blogg på å rakke ned andre og driter deg ut, jævelig tragisk assa.. uffameei! få det noe bedre å gjøre sier jeg!

OMG! shame on you assa !
Siv, 06.okt.2011 @ 01:04
Hvor i helvete har du hue ditt hen? skjønner ikke at det går ann jeg.. lært deg det å ikke ta alle under en kam eller? disse barna er 4 år og skjønner garantert ikke hva halvparten av det de sier betyr.. er ikke barna det er noe galt med, er foreldrene.. og det kunne like gjerne vært hvite som sa det.. skal ikke gjøre forskjell å kalle dem enten nordmenn eller utlendinger.. alle somaliere og paakistanere og albanere og you name it som bor her i norge er like mye nordmenn som alle oss andre! dessuten så er det bare en tredjedel av de som bor i norge som er etnisk norske så ikke kom her å kall somaliere for utlendinger.. in fact, så er du faktisk like utlending sjøl! : ) så tror du bør tenke litt over hva du skriver.. en ting er å ha meninger men sånne meninger som du ytrer her er det ikke nødvendig å skrive på en plass som dette.. da bør du i så fall tåle å få kritikk.. dette er rasisme!!

så gjør verden en stor tjeneste å ta med deg barbietrynet ditt tilbake til den lille plastikkverden din!!! -.-'
...., 06.okt.2011 @ 01:12
Hva faen er dette for et innlegg ? Altså, for det første er det straffbart å bryte taushetsplikten i Norge ! For det andre, hva får deg til å tro at det kun er innvandrere som oppfører seg som noen rasshøl ?! Virkelig på tide å ta seg en kikk på vår "egen" rase, for når det kommer til stykket, så er ikke nordmenn noe bedre enn andre !
Og som nevnt over, Utøya, Regjeringskvartalet. Gikk du glipp av noe den 22 juli ?! Var det en innvandrer som bomba kvartalet ? Nei ! Var det en innvandrer som gikk bananas med våpen på Utøya ? Nei ! NEWSFLASH !! Det var en av våre "EGNE" ! Så å sitte å klage på somaliere, og andre land, bortsett fra vårt eget, blir for dumt !
HVOR KJEDELIG HADDE IKKE LANDET VÅRT VÆRT UTEN FORSKJELLIGE MENNESKER MED FORSKJELLIGE KULTURER ?! Skamfult at det finnes så mange mennesker med samme mening som deg.
Når det kommer til barn, så er ikke barn fra Somalia verre enn norske barn ! Alle barn er på et tidspunkt stygge med hverandre og frekke i kjeften. Tro meg, jeg har hørt norske barn komme med verre kommentarer til hverandre enn de du skrev ! Veit en unge på fire år hvordan han skal oppføre seg til enhver tid ? Neppe ; ) ! Og hva vet vel du om barneoppdragelse ? Herregud !
Men en liten oppfordring til deg, siden du er så forbanna innsnevra i huet og trangsynt, så burde du legge ned bloggen din, og lukke igjen den usaklige store kjeften din, for det kommer ikke annet enn piss ut av den anyway ! Du burde skamme deg !
!, 06.okt.2011 @ 04:07
Ehm, jeg pleier egentlig ikke å kommentere på blogger men jeg må nesten det nå. For det første er Norge et fritt land, å Heidi har lov å mene akkurat det hun vil. Dette kaller vi ytringsfrihet.

For det andre: Så lenge hun ikke sier navnet på barnehagen og barna har hun ikke brutt taushetsplikten (kommer fra en som har jobbet i barnehage selv).

For det tredje: Jeg lærte av min mor: hvis du ikke har noe fint å si, så la være å si det. Noen som kanskje burde se over kommentarene sine.

For det fjerde: Heidi er ikke rasist. Hun er realist. Vi i norge må holde sammen, JA. Men vi kan ikke fortsette å ta inn alt å alle, Norge kommer til å bli overbefolket. Vi har ikke penger i evigheter vi heller. Vi er nordmenn, å vi må holde sammen. De utlendingene som stjeler, voldtar jentene våre, og kommer til Norge for å leve på NAV kan ha seg til h****** utigjen. De som intigrerser seg, får en jobb, lærer språket, de kan bli. Resten av innvandrerne kan reise tilbake til borgerkrigene sine. Ja det er synd at det er slik, men det er ikke vår feil at andre land blir styrt feil, er det? Det er ikke vår feil at andre land har en speiell måte og oppføre seg. For eksampel: I et av landene i Afrika er det slik, at hvis en kvinne går mot en mann etter det har blitt mørkt, har mannen LOV å ha sex med henne. Om hun er gift eller ikke. De har etter lovene sine lov til å voldta jenter. Ikke rart det blir krig i land som det? Som sagt, ikke rasist bare realist.
Lene, 06.okt.2011 @ 14:44
Til du over som har kommentert: "hvis du ikke har noe å si, så la være å si det." Har du lest hva Heidi skrev i dette innlegget? Hun hadde ikke særlig mye positivt å fortelle. Så ut fra det du skrev der er det hun som ikke burde skrevet dette i det hele tatt, det er klart folk reagerer på måten hun tenker og skriver på!! Dessuten drar du mange under samme kam, hvem vet vel hva de to små barna kommer til å bli? Lær deg å forstå at det er ulike kulturer i verden og folk har ulik tro. Det Heidi har skrevet her er rasistisk, det er snakk om to små barn!! Og det er snakk om å bryte taushetsplikten, det er ikke sikkert det vil bli anmeldt, men dersom barnehagen får fatt i hva som er skrevet her og vet hvem det dreier seg om kan jenta som har fortalt denne hendelsen bli sparket.
Ida Marie, 06.okt.2011 @ 23:18
Du bryter ikke taushetsplikten ved å si navn til de som går i barnehagen, eller hvilke barnehage det gjelder. Men hvis du forteller hendelser som dette, bryter du taushetsplikten, men den taushetsplikten er det ikke Heidi som har. Det er hun Heidi fikk informasjonen fra.

Jeg skulle gjerne ha skrevet masse for i gjennomsnitt vet dere ganske lite. Det er flere nordmenn som går på NAV og som egentlig ikke har bruk for pengene, fordi hadde de løftet på rævva, kunne de fått en jobb. Og nordmenn voldtar like mye. Det er bare at dere synes det er værre hvis en av utenlandsk opprinnelse som gjør det. Alle mennesker gjør feil, noen værre enn andre. Men det betyr ikke at ALLE utlendinger voldtar og lever på NAV. Og det er norske barnehage/barneskoleelever som utnytter systemer og det finnes også norske voksne som ikke klarer å ta seg av barna sine.
Stine, 07.okt.2011 @ 01:09
Jeg tror at det er mange her som kanskje burde lære seg hva ordet "taushetsplikt"betyr.Det er noe man har der man jobber og heidi jobber faktisk ikke i den barnehagen,så hvordan i huleste kan hun bryte noe taushetsplikt da??.Man kan ikke si noe om utlendingene uten og bli kalt for rasist men har utlendingene så godt syn på norske egentlig?.Etter det jeg har erfart så blir mange norske jenter sett på som horer og gud vet hva,så kom ikke bare her og men at norske er rasister.Så fort vi sier meninga vår så er det galt,men dem kan jo bare oppføre seg som de vil uten at vi skal si en dritt.Det går over grenser syns jeg,de sitter og får penger og alt de har krav på mens mange norske ikke får en dritt.Så lenge vi bor i et fritt land så kan man faktisk få mene det man vil,sånn er det bare!.
Fyfaen, 07.okt.2011 @ 15:57
fyfaen! Jeg synes dette blir bare veldig galt. Det blir for jævlig å snakke om 4 åringer og hvordan de ikke burde få lov til å oppholde seg i Norge, det som burde gjøres er oppførelsen deres, og det er noe foreldrene burde gjøre noe med. Det du kanskje ikke skjønner er at disse barna kanksje kommer fra et litt annet hjem enn det det du kommer fra, de får kanskje ikke hver jævla ting de peker på og har kanskje hatt en tøff eller streng oppvekst (ikke vet jeg, men slik oppførsel kommer ikke av ingenting) Jeg mener ikke at du kan reagere på oppførselen dems, men kanskje tenkt deg litt om før du skrev dette innlegget om 4åringer. Og det er kanksje ikke så rart at de er voldelige og sier voldelige ting, det er tross alt ikke deres skyld de er fra et land fullt av krig og vold. Stakkars barn sier bare jeg, det kan ikke være enkelt.
..., 07.okt.2011 @ 16:02
liker den jævla overskriften din, det er egentlig rasistisk!! Klarer du faen ikke se det selv, er du jævla trangsynt!! :(
, 08.okt.2011 @ 03:37
for det første så tror jeg den historia der er veldig,veldig, VELDIG overdrevet. og for det andre så har ikke du brutt taushetsplikten riktignok, men den personen som fortalte deg det kan ligge tynt ann. Og jada...hun nevner ikke navn, men man kan klare å finne ut hvilke barn det her er likevel, så yausethsplikten er like fult brutt.
Oda, 08.okt.2011 @ 18:48
Pernille: wow, du trenger et LIV! Du driver å kommenterer dritt om utlendinger i hver jævla blogg jeg ser -.- Jeg annbefaler at du starter med fotball ^^ Dum er du også, husk å ikke gre ALLE under en kam ;) Alle er like mye verdt :) Til og med.. øsj, deg.
meg., 08.okt.2011 @ 21:35
To ting:

Den ene er at du burde ikke legge ut sånne ting, mange somalere er veldig snille og detsverre er det mange som har opplevd triste ting der som og nesten sulte i hjel, eller bli skutt på eller og bli undertrykt eller masse ting i den duren.

Og den andre er: KAN DU LOGGE DEG PÅ FACE?
meg, 09.okt.2011 @ 10:56
Hva faen er det med deg din fucka hore ! jævla bitch asz bloggen din fortjener faen meg ikke å eksistere ! de går i barnehagen de er ikke mer enn 4 år gamle og du forventer at de skal være gentlemen alleerede ?? skjerp deg a ludderunge fuckings hore gå og gjem deg !! fucka jæævel
Arman, 09.okt.2011 @ 13:53
HAHAHA, fy faen så tragisk du er! Jeg har blogg selv og er sterkt imot når folk kommenterer dritt... men siden jeg velger å skrive navnet mitt her, og bloggen min for den slags skyld kan du ta dette som litt rå kritikk på dette tragiske innlegget ditt. Dette innlegget her hadde jo ingen mening? borsett fra å øke staistikken din da.... du prøver liksom hele tiden å "sjokkere" med utsagnene og innleggene dine, men... du er ikke britney, kjendis, eller en barbie - du er en norsk blogger som folk leser fordi de syns du er tragisk og helt på trynet med de dumme meningene dine som rett og slett blir for drøye og krenkende mot andre:-) Slutt å heng ut folk på denne måten, så vinner du kanskje min respekt tilbake. TRAGISK - med store bokstaver, er det jeg vil kalle dette!:-) Håper du vokser opp snart ihvertfall - u will need it:-) SMASK!
TINA HOLTMOEN, 10.okt.2011 @ 00:13
du er serr skrudd i hodet, din jævla hore!! at sånne mennesker som deg finnes.. det er du som burde blitt sendt ut!!
Konfust, 10.okt.2011 @ 16:02
Heisan her var det mange som har vokst opp uten å lære folkeskikk.JaJa det er vel skolen, eller foreldrene sin skyld at dere er blitt slik.Regner ikke med at dere har selvinnsikt nok til å forstå at dere faktisk har et valg.Valget står mellom saklig debatt eller "møkkaspredning.Til dere som vet hva en ordbok er foreslår jeg at dere begynner med ordet "Folkeskikk" LYKKE TIL
,,,, 11.okt.2011 @ 14:30
Hvis du tror at somalere blir mindre hissige av å se et sånt innlegg så tar du veldig feil, og jeg forstår at somalere og andre utlendinger kan være utagerende, i Norge blir de mobbet, trakasert, og psykisk misshandlet, mest pga hudfargen! og det er sykt. En norsk person som har blitt behandlet dårlig i oppveksten kan bli på lik linje som en eller annen somaler som kommer til norge. og ikke bare det men somalere som ikke er født i norge kan ha opplevd så mye fælt og da blir man til en annen person. Det de trenger er hjelp og støtte og at vi nordmenn kan ta dem godt imot her i norge. men jeg er enig med at en person som ikke er født i norge, har ingen ting å gjøre i norge hvis de skal ødlegge for oss. men hva har det å si om en somaler er frekk og sier mye stygge ting? de ødlegger ingenting fordet om! det finnes SÅ mange norske personer som er MINST like utagerende! Jeg som er norsk missliker flere norske enn utlendinger. og det som skjedde på utøya da? det var en fullt og helt norsk person med blondt hår og hvit hud. han drepte en haug med ungdommer som er både utlandske og norske. Og du Heidi Alexandra, du burde holde kjeften din igjen, for du ekke noe som helst bedre selv! du er FÆL! og FORDOMSFULL! og DU skulle ikke fått lov til å bo i Norge. du har faen meg kjøtt kaker i øra as... blir dritt lei sånne som deg:) (ps vet det er mye skrive feil her, men skrev det fort)
Milla, 11.okt.2011 @ 19:11
hehe ;) Godt NOEN tør å skrive hva de tenker og mener, sjøl om det kan bli litt overdrevet. Synd å si det, men jeg har vært i mange barnehager og det er alltid innvandrerungene som er "problembarna" som det så fint kalles. Og ja - det er foreldrenes skyld, hadde jeg kunnet brutt taushetsplikten, kunne jeg fortalt mye om akkurat det.

Det var godt Breivik fikk skutt noen utlendinger også da :)
Enig med Tina holtmoen !!!, 11.okt.2011 @ 23:18
Helt enig med Tina holtmoen!
Ida Sofie, 12.okt.2011 @ 23:26
Erlig talt! Ja det er ikke fint å gå rundt å si son, men de er 4 år! 4 ÅR! Somalia er et land det er mye krig i, å så lenge disse barna snakker somalisk, å foreldrene snakker somalisk hjemme, er det klart de snakker om krig og alt det som skjer i hjemlandet. Barn er kopimaskiner, å de skjønner ikke at det er feil det de gjør.

Å det å skrive om dette på blogg.no er å bryte taushetsplikt, dette kan annmeldes å tas som svært alvorlig. Du baksnakker barn og foreldrene deres som kommer til norge for å få fred, så kan du og denne personen du kjenner vær så snill å gi dem det de fortjener?
lise reve, 13.okt.2011 @ 19:52
det e ganske dumt att dåkk kommentere så stygt. Ho blogge om sånne ting som e alvorlige,men sjølv om ho blogge om sånne ting så kan verke dumme, eller sånn, så trenge ikkje dåkk å kommentera stygt. Bare kommenter så dtygt dåkk vil, men ho bryr seg ikkje om det.
, 16.okt.2011 @ 03:49
Det er så utrolig feigt av mange og mene at man er rasist bare fordi at man sier meninga si om utlendinger,det blir for drøyt.Jeg lurer på hvordan mange av dem hadde reagert jeg om vi flytta ned til dems land og gjorde akkurat som vi ville der nede.Problemet er bare oppførselen til mange av dem,gjør akkurat som det passer dem selv.Og vi må søren meg få lov å ha egne meninger uten å bli kalt rasister.Mange foreldre idag må ta ut unger av skole/barnehager fordi det er ingen norske der,er det riktig da??.Så lenge norge fortsetter med og ta inn alt så kommer ikke utviklinga til å bli bedre,det blir bare enda værre.Vi bor tross alt i et land med ytringsfrihet så det er noe utlendingene burde lære seg,og en ting til:hvis vi er så rasister som mange mener så hvorfor bor dem her da.Ikke rart alle kommer til norge,de får jo penger til både det ene og andre.Bor mange i norge og som ikke får noe hjelp,så er forskjellsbehandling.Og hvem er det som går å tigger i oslo ,dem sitter jo å tigger overalt for tida og det er sykt irriterende!!.Men sånn har utviklingen blitt fordi vi slipper inn alt mulig her !!!.
anonymj!, 16.okt.2011 @ 03:53
helt enig med deg milla!!
, 16.okt.2011 @ 14:45
Til Milla og du idioten over her: Hjerneskada unger som er glade for at folk dør. Mennesker (jeg skammer meg over å kalle dere det) som dere burde blitt sent på en øde øy og latt dere bli der. Dere skaper bare krig og uro pga den hjerneskada måten dere tenker på. Vi er alle mennesker!
bjarne, 16.okt.2011 @ 22:28
Flesteparten her inne er hjerneskada alle sammen!!.
irritert., 16.okt.2011 @ 22:59
Jeg forstår ikke hvorfor folk skal dra frem utøya,pga det er ikke det innlegget handler om her.Og jeg forstår ikke at mange av dere skal komme med så mange spydige kommentarer heller,dere er ikkenoe bedre enn heidi når dere slenger den dritten dere kommer med.Her sitter dere og kritiserer henne,men dere er faen meg ikkenoe bedre selv som slenger så mye dritt .Så er mange her som burde lære seg hva folkeskikk og taushetsplikt er,siden er mange her som ikke veit hva det er.
Demitris, 19.okt.2011 @ 22:23
Kan du ikke vare forstå at mennesker er mennesker, og at alle er like mye verdt? Jeg synes det er tragisk at du kaster bort livet på å være rasist. Og jeg skal si deg en ting om utlendinger og trygd. Folk som kommer hit, får ikke mulighet til å jobbe, for de får ikke mulighet til å lære seg norsk. Tenk litt på det før du skriver om Somalere/Pakistanere/Hvadetmåttevære som bare sitter på ræva.

Du sitter tydeligvis ganske mye på ræva sjæl ettersom du er ganske rund i kantene. De fleste rasister er ofte redd for utlendinger, kanskje det er problemet ditt? Uansett synes jeg du skal gå til en psykolog. Kanskje du får noen slanketips? :) Og kanskje noen slag i trynet og, for jeg kan ikke se for meg noen som helst som hadde akseptert din oppførsel?

Det er lov å være forskjellige. Folk går til grunne av den slags rasisme. Jeg hadde fått ganske dårlig samvittighet hvis jeg var deg. Men alt tyder på at du har fått svært dårlig oppdragelse av foreldrene dine. De burde skamme seg. Hvis jeg var mor til en som deg, ville jeg hengt meg selv.
vilde, 22.okt.2011 @ 22:20
du e kvalm
Elina, 23.okt.2011 @ 02:29
faen du e stygge!!! brudd på taushetsplikten detta å du e så jævli rasist! faen kor domme går de ann å bli egentli? eg blir kvalm av heile deg! du e så forbanna domme i hode ditt, å du fatte de faen kje sjøl eingång!
Hilton, 23.okt.2011 @ 15:56
hahah jeg ler meg ihjel over svake mennesker som dere! hahaha omg!

"omg do er så rasistisk" haha, u go Heidi <3

dere andre som syter er så jævlig blinde og naive og forhekset av muslimene/utlendingene.

gå å et svin og luft hunden deres! faen la folk få si meningene sine, rasistisk eller ikke!

vi nordmenn skal faen med få skrive det vi vill! norge for nordmenn! jesus kristus!!! allallaaahahh
Babygirl, 24.okt.2011 @ 05:25
Helt enig med deg Hilton,er mange naive mennesker som syter her.

Mange folk tåler ikke at folk har andre meninger,men vi bor faen meg i et fritt land

så da får de tåle og høre andres meninger.

La FOLK få ytre meningene sine uten å lage så big deal ut av det,

u go girl!!.
Oppgitt!, 28.okt.2011 @ 07:57
Ja for all del ,man må jo ikke kritisere utlendingene som bor i Norge.Det har bare vært flere voldtekter i oslo i det siste,og unger som blir forsøkt kidnappet på barneskoler.De kommer og gjør landet her uttrygt så er ikke rart at mange reagerer heller da,noe folk ikke klarer å forstå.Vi bor faktisk ikke et trygt land!!!.
Marlene, 28.okt.2011 @ 18:14
Til ; Hilton/Liz/pernille: Du er hjerneskada. Jeg vedder på at du ALDRI hadde våget å si negative ting forran en muslim/utlending/ whatever. Vedder på at du er piss redd dem IRL, derfor utrykker du hatet ditt her. Leker tøff bak en jævla skjerm, hahah. Get a life. Men dere får ha deres egne, trangsynte meninger.
Party!!, 28.okt.2011 @ 23:20
Mange tragiske folk her!!!!!!!.
Ytringsfrihet!!!, 30.okt.2011 @ 02:05
Vet du hva,jeg blir så utrolig provosert når jeg leser dette innlegget her.Mest av alt pga det er sannhet i det Heidi skriver,men mange av dere tåler ikke og høre andres meninger!.Jeg veit at det er utrolig mange utlendinger som har opplevd krig og som skylder på det hver gang det er noe,vel nå er det mange i norge også som har vært igjennom krigen.Det er tross alt ikke bare de som har måtte rømme,men det blir aldri prata om.Så skal alle skylde på traumer,så kan nordmenn gjøre det og siden de mange nordmenn har opplevd mye dritt de også!!

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits