TV-aksjonen holder på med abrnearbeid

Gjett hvem som kom hjem til meg som bøssebærer! En seksåring. Har denne seksåringen egentlig lov til å være bøssebærer? Det er det sykeste jeg har sett. Utrolig fjernt at noe som skal bekjempe sånne ting, faktisk bryter menneskerettighetene. Ble litt småsjokkert, jeg. 

Selvfølgelig er det vanskligere å si nei til en seksåring enn en nittenåring, for folk flest, men omg.. Det betyr ikke at det er greit å la disse barnene jobbe - GRATIS. 

Ps. Det er ingen vits å gi penger til sånne ting. Mest sannsynlig går bare 5% av pengene til det du tror du gir til. 

59 kommentarer

Johanne Nathalie, 23.okt.2011 @ 20:36
Sto sikkert en voksen å venta et sted da,vettu :-P
Reginac, 23.okt.2011 @ 20:39
tror ikke han kommer alene Heidi , sansynlig nokk hadde han med seg en voksen.

Men kanskje han ville leke litt voksen og at den andre personen stod litt lengere unna , bare at du ikke så den personen.

5% av pengene , hm.

Tror ikke helt du vet hva du prater om, fordi pengene går til en viktig sak og ikke til deg, så er det galt ?

uff..

Kanskje du burde lære mer om hva du snakker om før du snakker ?:D
Silje Izabelle, 23.okt.2011 @ 20:40
Flytt til et annet land om du syns det var så farlig om en 6åring var en bøssebærer.

Mest sannsynlig så gjorde ungen det pga skolen. Akkurat som vi på det steder her jeg bor ;)
enellerannen, 23.okt.2011 @ 20:50
organisasjonen pengene går til er en seriøs organisasjon, og de som har tv-aksjonen skjekker veldig grundig før de velger hvem som skal få pengene. Det er hard konkurranse om det. Pluss at det antagelig vis er ganske tett oppfølging etter programmet er ferdig..
Iva, 23.okt.2011 @ 20:58
Det er frivillig arbeid, altså er det ingen som får betalt, verken voksne eller barn! Har du aldri gjort noe for en god sak som barn?

Denne aksjonen jobber forresten ikke mot barnearbeid men til rydding av landminer!
maja, 23.okt.2011 @ 21:02
Det er frivillig arbeid. Den 6-åringen har valgt selv å gå som bøssebærer. Det er ikke noe han/hun blir tvunget til :-)
Jentaa, 23.okt.2011 @ 21:09
Hvorfor kan du ikke bare tenke deg litt om før du åpner kjeften? Selfølgelig var ikke denne seksåringen barnearbeider! Som sagt var han/hun enten med en voksen eller så har han/hun valgt det selv -.-

Ps! Alle pengene du gir blir brukt til et godt formål ;)
Stine, 23.okt.2011 @ 21:09
Nå må du skjerpe deg!

Slutt og sleng dritt om enkelte og alt, jaja whatever en 6åring var bøssebærer i dag..

Det sto nok en voksen et annet sted og venta.
Kemveit, 23.okt.2011 @ 21:18
Hærregud, bi ganske sjokkert åver di hær innlæggan dine..

Eg ha læst litt gjænnom deinn hær bloggen å bi ganske imponert åver ke dom i hode sitt det e muli å bi ;P Kansje du eingang grei å tænk litt meir på andre å ikke KUN deg sjøl du Heidi Alexandra ;)
Karina, 23.okt.2011 @ 21:18
Helt enig med dæ Heidi!

Det er faktisk sant! Du gir peng men 1\4 del av pengene går dit.
Ingrid, 23.okt.2011 @ 21:26
gud, så dum du er. tenk deg om og gjør litt research før du snakker om viktige saker du ikke kan NOE om.
Hedda, 23.okt.2011 @ 21:34
Hahahahahah, er du dum eller?! Selvfølgelig går han/hun med en voksen. Og mye mer enn 5% går til denne saken. Det vet du vel uansett ikke noe om. Tenk før du skriver, jente.
, 23.okt.2011 @ 21:43
Det er liksom idrettslag og slikt da vet du!! Ungen går sikkert på fotball! Tenk litt da, for helvete...!!!
x], 23.okt.2011 @ 21:45
'Du kommer på tv.. .Imorgen btw.. x] Så deg på reklame. . .eheheh
Helene, 23.okt.2011 @ 21:46
Fy faen, Heidi! Der mista jeg all respekt for deg. Alle pengene går til minerydding og du er ei jævlig merr hvis du ikke skjønner det!
Helene, 23.okt.2011 @ 21:54
Heidi, det er ikke lenge siden du ba om penger til KG aksjonen her på bloggen din... Og plutselig har du vendt helt om, og er imot innsamling av penger til de menneskene som ikke har det like bra som oss? Jeg liker at folk står for sine egne meninger, men mister all respekt for de som hele tiden bytter mening fordi det bare "passer seg sånn" ...
Susanne, 23.okt.2011 @ 22:01
Kaaan du vææææææææære så snill å gi litt medfølelse a... herregud!!! Jeg synes synd på deg, at det går ann å oppføre seg på den måten.. hvordan oppvekst har fått?? Skal egentlig ikke skrive "dritt" til andre mennesker.. bloggere ogsånt, men akkurat med deg så driter jeg i det.. ser også hvordan du uttaler deg om innvandrere osv. Det er heeelt forkastelig, avskyelig og sykt!
Christina svensvik, 23.okt.2011 @ 22:02
Hallo, da! Er jo frivillig, ingen som tvinger ungen til det.
Mina, 24.okt.2011 @ 07:00
Jeg tror nok det er helt trygt og gi penger til tv-aksjonen ;)
marte, 24.okt.2011 @ 07:03
haha, må le av deg!
christina, 24.okt.2011 @ 08:59
kanskje du bör skjekke hva Norsk Folkehjelp egentlig holder på med, Heidi? ;)

Det er ikke lov å väre bössebärer når man er under 18 år, da må man ha med seg en myndig person! Norsk folkehjelp & TV aksjonen driver ikke med barnearbeid!!!!!!! og syntes du som toppblogger burde skjekke kildene dine för du legger noe ut! Det er som sagt frivillig, og det er ingen som tvinger NOEN som helst til å väre bössebärer. Må le litt av deg nå ass..
Marita, 24.okt.2011 @ 09:27
Jeg er medlem av Norsk Folkehjelp, og jeg var blandt en av de som gikk i går. Man går i par, så da var nok partneren til denne personen på en av de andre dørene. Og det er ingen som er så uansvarlige og lar en 6-åring gå alene.

Men nå er jo ikke du så veldig flink til og dømme alder på barn, så ungen var sikkert 12 år, og ikke alene.
Karianne michelle, 24.okt.2011 @ 11:06
å være bøssebærer er frivillig,den 6 åringen var ikke en barnearbeider fordi han ikke var under tvang .. åhh fyfaen..
Trine, 24.okt.2011 @ 12:49
TV-Aksjonen er like seriøst som OD. De sjekker grundig hvor pengene skal til, om det går til noe som er 100% sikkert etc. Hadde ikke alle pengene gått dit de skal hadde de aldri i verden laget et tv program som omfatter innsamlingen. Tenk litt.
Kristina Marie, 24.okt.2011 @ 14:19
Jeg har gått bøssebærer siden jeg var veldig liten, sammen med faren min. Ja, det er jo lov hvis man er med en som er over 18 år, og jeg syns det er en fin tradisjon :) er jo opp til deg om du vil gi penger eller ikke
Ane, 24.okt.2011 @ 14:23
okei, det verste innlegget hittil :-p check your sources
Ida Caroline, 24.okt.2011 @ 16:57
Seriøst? Det er folk som deg som får meg til å miste troen på denne genrasjonen her. Tenk før du snakker og sjekk kildene dine før du skriver. You're seriously a disgrace and karma is gonna get you soon, RUN BITCH!
Synne, 24.okt.2011 @ 17:05
Vet du hva? Jeg synes du burde flyttet til Afrika jeg. Du er jo så keen på sol, der har de jo sol hele året? Dessuten kunne du lært deg litt om hvordan de har det isteden for å sitte på ræva i dobbeltsenga di i det store huset ditt inne i varmen i et godt og trygt land mens du gomler McDonald's mat. Det hadde vært så bra for deg, du aner ikke hvor godt du har det. Du har rett og slett INGEN anelse hvordan det er å leve under fattige kår, du ser jo faen ikke lengre enn til nesetippen. Ta et skritt tilbake og tenk deg om. Du er ikke verdt noe mer enn alle andre mennesker. Du er bare heldig som lever det livet du gjør. Og du som sier du er så rik, har du ikke penger, hjerte eller samvittighet til å gi 200 kroner til en veldedig organisasjon som hjelper mennesker i U-Land?
R, 24.okt.2011 @ 17:19
Tviler han gikk alene, man må nemlig være 18 for å få utdelt en bøsse. Norsk Folkehjelp er de som skårer høyest når det kommer til å få pengene frem, så det skal du ikke tenke på! :)
Michaela. :))))))))))), 24.okt.2011 @ 17:34
Heiheihei! :)

Kan ikke tro at du ikke syntes det er utroolig søtt, jeeg! <3 <3 <3

Og, barn under 18 år må gå med en voksen, så det var nok noen foresatte med! ;)

Sånn f.eks. det kom en utrolig søt jente til meg på døra(som er naboen miin!), og hun spurte om penger, for den saken. Vi syntes det var utrolig rart at hun kom alene, pga. hun er så liten. Ja, sånn ca. i 7-8 års alderen, kanskje? (9? Også, kanskje?) Ihvartfall, da vi hadde gitt litt penger, tenkte vi at vi skulle vinke til henne igjennom vinduet, og der stod faren, som løftet henne opp på skuldrene, og gikk videre! Det er da absolutt ikke barnearbeid! Både hun, og flere av venninnene hennes hadde gått med bøsser, helt FRIVILLIG!!!

Tenk litt lenger enn til nesetippen, nestegang.. ;)

Men ikke tro at jeg er en suuuuurproooomp(hihi), bare pga. denne mld, daaaah! <3 <3 <3< 3<<3<333<3<33<

Mange klemmer fra meeeeeg! <3
Mee, 24.okt.2011 @ 17:57
Ikke vondt ment men hvis du virkelig hadde vært interessert i barnearbeid så hadde du vel brukt litt lenger tid på overskriften. For så vidt jeg vet er ikke abrnearbed ett ord!!
Milla, 24.okt.2011 @ 17:59
En blogg som dere burde lese er m8r1.blogg.no
meg, 24.okt.2011 @ 18:59
nå er det no faktisk sagt at norsk folkehjelp er de som gir mest av pengene til selve målet da. menne heller en seks åring enn deg for å si det sånn.
Maria, 24.okt.2011 @ 19:10
Haha, er det mulig? Ler av deg :)
..., 24.okt.2011 @ 19:11
åååååh du må bare gå å legge deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! uvitende lille dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

igår gikk det ett langt klipp av hvor pengene er kommet fram til opg hva som er opprettet av pengene!!!!!! du må snart begynne å sitte deg inn i ting før du kommenterer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eg blir så forbanna altså!!!!!!!!! du funker jo ikke en plass!

å forresten, programmet du er så stolt av å være med på, de mobber dumme mennesker som deg!
Nina, 24.okt.2011 @ 19:49
Jeg syns litt synd på deg, jeg.
Grong ungdomsklubb, 24.okt.2011 @ 20:24
Det er ikke barnearbeid, det er jo frivillig. Vi syns det var flott at en seksåring ville hjelpe de fattige. Forresten så er TV-aksjonen et seriøst arrangement og helt trygt å gi penger til. Vi vil påstå at du er uviten som kaller frivilligarbeid barnearbeid. Skjerp deg
Susan, 24.okt.2011 @ 20:39
jeg er egentlig sykt enig, hallo, de som samler inn penger tar SYKT mye penger selv!
Sara, 24.okt.2011 @ 21:02
Der tar du feil. Alt går til formålet. Det er en offisiell aksjon.
Arufal, 24.okt.2011 @ 21:40
Frøken Heidi Alexandra...jeg blir like imponert hver gang jeg leser innleggene dine. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro, og jeg vet aldri hva jeg kommer til å lese neste gang.

Jeg skulle gjerne sagt: "Lykke til, stå på, way to go med god blogg med konstruktive innlegg! =DDDDDD", men...I dunno.

Bra du koser deg med det du driver med iallefall.
Camilla, 24.okt.2011 @ 22:26
Barnearbeid??? Det er ingen som tvinges til å være bøssebærer og det er frivillig!

Tror du burde sette deg bedre inn i ting før du uttaler deg om de ( http://tva2011.no/ )

Kanskje han seksåringen ønsket å gjøre noe godt for andre. Bidra med å gi en bedre hverdag til andre barn, som han ikke en gang vet hvem er. Synes det var et godt tiltak fra han sin side. Du må tenke på at (merkelig nok) mange lese bloggen, og du burde være et godt forbilde og støtte slike saker, eller ikke uttale deg om dem i det hele tatt.

Lykke til i morgen!
Camilla, 24.okt.2011 @ 22:28
I tillegg finner jeg denne annonsen øverst på siden din

"TV-aksjonen 2011 Du kan fremdeles gi ditt bidrag. Ring 820 44 110 og gi 200 kroner. Blimed.no"

Du har annonser på siden din du ikke en gang støtter..!!
Assgear, 25.okt.2011 @ 10:16
Å være bøssebærer er frivillig, så det går ikke akkurat som barnearbeid, ditt nek...
Usikker, 25.okt.2011 @ 13:19
Er denne bloggen bare en vits, eller finnes det et menneske som faktisk har alle disse døve meningene?
jenny, 25.okt.2011 @ 19:15
Helt latterlig hvor kort du tenker... Menneskerettigheter? wtf. Ingen som bryter de? hvis du tenker på barnearbeid, så nei. Dette er tviiiiilsomt noe ungen er blitt tvungen til og gjøre og det er frivillig aksjon, så jeg synes det er kjempe fint at unger også deltar.. Og hærregud, om det nå er fem prosent som går til dette som du sier, så kan du jo regne ut selv at det er ganske masse når inntekten er på mange millioner!
Hilde, 25.okt.2011 @ 20:55
Den seksåringen gikk helt sikkert med en voksen,bare at den voksen personen var ved et nabohus ellerno... og det er ikke barnearbeid. Det er barn som vil hjelpe andre barn som har det 1000 ganger verre enn dem! Barna blir langt ifra tvunget. De blir spurt!
✩ LinnOlsen, 26.okt.2011 @ 01:18
Dette må være noe av det mest provoserende jeg har lest på lenge.
Rebecca, 26.okt.2011 @ 01:21
Det er helt fjernt å lese DETTE. At du blir sjokkert, og reagerer negativt til at en seksåring bidrar i en så viktig sak er jo helt fjernt. I tillegg av det, så innbiller du deg at det er barnearbeid. Tv-aksjonen samler inn penger for å HJELPE MENNESKER SOM BOR PÅ GATA OG IKKE FÅR MAT. OG DE SAMLER INN PENGER FOR Å BEKJEMPE BARNEARBEID. De pengene går ikke til mennesker som deg som lever med å få alt servert på et sølvfat. Herregud, blir helt lei meg. Får nesten lyst til å legge meg ned å grine av slike mennesker som deg. Blir flau over at du er i samme generasjon som meg.
Synne, 26.okt.2011 @ 07:19
stå på, Rebecca!!!!
Emmeli, 26.okt.2011 @ 13:08
Enig med deg Rebecca, men for og rette litt på det så går tv-aksjon i år til og REDDE LIV, ikke bekjempe sult. Det går til og trene opp minehunder, som er med på og redde liv
Therese, 26.okt.2011 @ 13:49
hahahahaha
Ginger., 26.okt.2011 @ 16:58
Barna som er med på å samle inn penger til tv-aksjonen er med frivillig fordi de har lyst! Man kan melde seg på de som vil, og ofte er det barn som ha lyst til å være med. Sjekk fakta før du uttaler deg om ting du ikke vet en dritt om
Maria.T.E, 26.okt.2011 @ 18:21
kjære deg.. jeg håper da du kanskje leser hvem som går med bøssene før du spytter ut slike ting? Det er FRIVILLIG, jeg ble spurt og sa nei, man må også ha med en over atten.. Du bomma der..
.., 26.okt.2011 @ 18:23
leker du dum? styggedrittjente
mathilde, 26.okt.2011 @ 18:24
jeg lurer litt på hvordan det går ann å leke så blond? jeg er sikker på at du er så utrolig mye smartere enn dette, du må slutte å leke dum, når du er tusen ganger smartere i virkeligheten.Seksåringen har frivillig sagt ja til å gå og jeg er sikker på at det var noen voksne i nærheten, som prøvde å samle inn penger i nabohuset eller noe sånt noe, eller samme strøket.

skulle ønske du kunne slutte å fremstå som en uvitende,dum,blondine.Jeg er selv blondine, og har selv blitt kalt dum, av bare noen småting, men jeg syns du overdriver.
oda, 26.okt.2011 @ 20:40
det er frivillig å være med på tv-aksjonen og det betyr at 6 åringen har valgt det selv og at det ikke er barnearbeid. å det er heller ikke sant at kun 5 % av pengene går til saken får da ville det ikke hvert nødvendig med innsamlingen i det hele.

synes du bør vokse opp litt og komme deg videre i livet, du er tross alt 18 år selv om du oppfører seg som en umoden 13-14 åring.
Guro, 26.okt.2011 @ 21:11
Du er så dum at jeg blir helt satt ut! Du har så sykt dumme meninger! Er du seriøst så dum eller bare later du som, for om du faktisk er det å syns jeg synd på deg! Unnskyld meg! Men for al del, du får ha dine egne meninger, men jeg tror grunnen til at du er på toplisten, og grunnen til at folk leser bloggen din er fordi du skriver så mye dumt, at det nesten er underholdene! Vet ikke om det er det som er hensikten din jeg, det funker værtfall! Men kjære vene jente, om du mener alt det dumme du skriver på bloggen, så tenk deg litt om! De fleste komentarene dine er negative, det har du vel merket ?
Ida, 27.okt.2011 @ 14:18
........Les, lær, før du i det hele tatt skriver!
Mats, 17.nov.2011 @ 13:02
Å gå bøssebærer er veldedighet og ikke arbeid. Men ja, det er faktisk ikke lov å gå bøssebærer alene før du er 16 på grunn av høyrisiko for å bli ranet. Antageligvis en voksen som ventet på han. Noen av slike veldedighets arrangementer er svindel og tar en stor andel til administrasjon, men aldri så mye som 95%. Hvertfall ikke TV-Aksjonen, de tar kun 5% administrasjon. Altså helt omvendt fra det du påstår. Det betyr at 95% av det du gir ender opp der det skal. Dette tok meg 10 sekunder og sjekke (nei, jeg viste ikke nøyaktig hvor mye TV aksjonen tok til seg selv) på google. Lær deg å bruke det, så utrolig lett å ikke drite seg ut på Internett, men likevel presterer du det i hvert JÆVLA innlegg. Har du ikke foreldre som kan lære deg sånne enkle ting eller bare nekter du å høre etter siden du er så glad i den lille rosa barbie bobla di som du har stengt deg selv inni?

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits