Hvorfor voldtar folk hverandre?

Godt spørsmål, hva? VG har prøvd å finne ut hvorfor, og tror nok de har klart det også, men det står jo bare masse random som "han husker ikke noe av det" og blabla. Kan ikke akkurat si det sier meg så mye om hva som foregår inne i hodet på de psykomenneskene som går rundt og voldtar folk. 

Det er fakta at det er flest somalere som voldtar. Det er bare å google det, om dere ikke tror det. Og, siden jeg elsker spekulasjon og sånn: Hvem er det som går med burka? Somalere. Hvem er det som voldtar: Somalere. (Nå gjelder ikke dette alle!!). Såå, har dette en sammenheng? Tidligere i år innførte Frankrike forbud mot burka, og hvis man tenker seg om var det etter dette voldtektene i Oslo eksploderte. Sammenheng?

Det jeg har tenkt (hehe), er at somalerene er så utrolig redde for at det skal bli forbudt å gå med burka i Norge også, at de løper rundt og voldtar norske jenter, mens de skylder på at "hun gikk i kort kjole, jeg trodde det var lov". Politiet går jo ut å sier at man selv må ta mer ansvar. Sånn skal det jo ikke være, men igjen, hvis det er sånn som jeg tror, så kan det jo hende at de vinner. Allerede nå sier politiet at det er vi som må ta ansvar, kle på oss osv. Om tre år kan det hende de sier "dere må gå med burka, ellers er det deres skyld om dere blir voldtatt". Noen som ser hvor vi kanskje er på vei?

 

92 kommentarer

, 04.nov.2011 @ 21:14
daaaaaaaaaamn
kristine, 04.nov.2011 @ 21:16
ALT du sier er HELT SANT ! faen ta de folka som ødleger stakakrs jenters liv ! de burde ikke få leve lenger, de som kommer til norge og da skal de ikke voldta jenter som går i kjoler ! Norge skal liczoom være et bra land, langt i fra !
Marthe, 04.nov.2011 @ 21:18
Hvis utelendingr voldtar kan de få oppholdstilatelse i Norge, hvis de ender opp i fengsel.
Julie, 04.nov.2011 @ 21:19
Det der er den beste teorien jeg har hørt på lenge!
Sofie, 04.nov.2011 @ 21:19
Det er helt sykt .... Skjønner ikke hvordan man kan ville ødelegge livet til et uskyldig menneske på den måten ..
andrine, 04.nov.2011 @ 21:24
ENIG!!!;D
, 04.nov.2011 @ 21:25
Hva faen prater du om,det finnes ikke en eneste Somalier som går i burka..........
unni, 04.nov.2011 @ 21:31
enig!
Ann K, 04.nov.2011 @ 21:32
Helt enig med deg Heidi :D
, 04.nov.2011 @ 21:37
Djilbab, (sarong) er det Somaliere går i... du tar opp så mye dumt som du over hodet har greie på..bhurka det bruker dem i Afghanistan det.... men du blir snart voldtatt hvis du fortsetter og snakke stygt om alle mensker på bloggen din hele tiden,og i tilegg legger ut sånne trusebilder av deg skjøl som du så ofte gjør.....
✝Iselin'Aurora, 04.nov.2011 @ 21:42
enig med deg. de tror det er helt rett å gjøre sånt, fordi de ikke har noe i hjernen sin
siri, 04.nov.2011 @ 22:13
faen så sykt :S:S:S
thea emilie, 04.nov.2011 @ 22:16
tørr ikke dra til oslo lenger for å si det sånn. det burde være en liten wakeupcall for politiet og alle som skal stå for sikkerheten i norge og i hovedstaden vår. de prøver å få seg selv til å se ut som noen forbanna helter, men prøve å bekjempe voldtektsbølgen? nei det er visst å få for langt......
, 04.nov.2011 @ 22:16
Enig.

De burde slutte med å ta inn alle innvandrere uten å sjekke litt. Det er faktisk somaliere som mixer opp Norge mest. De har et helt annerledes syn på kvinner der, i Somalia er kvinner verdt lite og mindre enn menn. Får ikke engang lov til å vise håret/kroppen i tilfelle noen blir tiltrukket av dem. Jædda, bare gå rundt å voldta alt som går i skjørt.

Mange av dem klarer faktisk ikke forholde seg til ordentlige regler.

I tillegg finnes det mange snille også da, men flertallet. eh.
Ovidia, 04.nov.2011 @ 22:29
Når ein somalier kommer rett fra Somalia har han en IQ som ligger mellom 60-68. Mens vi i Norge har gjennomsnitts IQ på 100, (Asia har 105), så det er håpløst å gå rundt å tro at de er helt like oss på alle måter. Jeg synes ikke vi skal gå rundt og late som det bare er hudfargen som skiller oss, det er bare trangsynt. Det er pseudovitenskap og avviser biologien å tro at du bare kan gi de en boblejakke, så blir de plutselig magisk integrert i Norge. Vi har vært separert i tusenvis av år i helt ulike klima, det vil ta hundrevis av år før de blir som oss. Noen er sikkert helt greie, men de er de bare med på å degenerere Norge. (Jeg snakker ikke om de så har bodd i Norge hele sitt liv, men de sier/gjør ikke ting som dette heller).
Amanda Panda, 04.nov.2011 @ 22:45
Hva FAEN har burka å gjøre med dette? Det er helt irrelevant det du sier, så lenge du ikke har ren fakta på bordet skaper det bare hat og avstand mellom oss mennesker i dette lille samfunnet. Har du en dokumentasjon på at det er somalere? åja, du har søkt det opp på google, da MÅ det jo være sant. Man vet ikke hvem som voldtar. Hvis én somaler voldtar, så snakker man 100 ganger om det, og det høres ut som om det er 1000 somalere som har voldtatt. Det betyr at det er en overrapportering på hva innvandrere gjør i Norge.

Oftest når vi ser på statistikken så sier det noe annet, for eksempel; Æresdrap/konedrap - 70 % av konedrapene i Norge begås av etniske norske menn, men det er vanskelig for oss å innrømme for vi har fått et annet bilde av virkeligheten i hjernen.

Please, bare gi deg.
HANNA, 04.nov.2011 @ 22:45
Er ikke 100% enig i det du sier men det er noe fornuft i det du sier, er litt enig i noe av det!
mehp, 04.nov.2011 @ 22:52
fyfaen, du er dum. Det er den verste teorien jeg har hørt på lenge, og foresten bruker de ikke burka i somalia. De bruker hijab.
., 04.nov.2011 @ 22:58
hehe, jeg skjønner det du sier, men du er nødt til å sjekke faktaene dine asså!

det kan godt være det er sant at det er flest somaliere som er OVERFALLSvoldtektsmenn. Men, det er ikke de som voldtar mest. Det er nemmelig etnisk norske nordmenn som utgjør de fleste voldtektene i Norge.

For de fleste voldtekter skjer nemmelig på fester, av en som offeret som oftest kjenner. (dette er fakta)

Så de fleste voldtekter, som ikke skjer på åpen gate(av OVERFALLSvoldtekstmenn), men i et hus på en fest, blir begått av etnisk norske menn. Og det er LANGT flere av disse voldtektene en de som skjer ute på åpen gate. Så du kan ikke gå rundt og si at det er somalierene som er voldtekstmenn.
Caroline Aakerberg og resten av gjengen + han kjekken, 04.nov.2011 @ 23:21
kor langt kan jeg stikke fingeren inn i brunkremen di?:P

huske du meg? huske du den gangen du var kåt å spørte meg om jeg kunne puler deg? etter skolen å jeg sa Nei! også sa du plis og såg meg og ga meg et 'pedo-blikk' og te slutt sa jeg "ok" så gikk me hjemme te deg,så kom mor di å tok meg å spørte om jeg ville ser når hun strippe... åå jeg ble sykt fluet.. også spurte du meg om jeg ville puler deg når mor di såg deg.. å jeg hadde ikkje någe velg så jeg tok meg av deg nesten.. så hadde du ikkje kondom å du måte stjålet en kondom av mor di..#å du sa "mor har mange kondomer siden hun e hora så hun trenker det hver kveld"# å den kondomen var brukt.. å når hu/heidi hadde tok av seg kler så hadde hun/heidi mensen å problemen var hu hadde ikkje bind.. også klikke heidi hardt ... også måte hun spør moren om å få seg bind.. men moren var opptatt med någe folk mann, så måtte jeg tar penger fra foreldrene mine å gir penger te henne for kjøpe bind, -Neste dag på skolen hun hadde mensen å når hun sette seg på stolen så var det blod på den #mensen# også spørte jeg korfor hun kjøpte ikkje bind siden jeg ga henne penger igår så sa hun at hun kjønnte ikkje kossen me bruker det eller hun vil ikkje det så hun kjøpt kondom for neste mann.. alle klassen lo når de så mensen over helle stolen.. å læren sa bare: DU, heidi..alle damene får de men bruk bind eller kom bort te meg frim. å alle klassen lo! heidi hadde aldri venner alle i klassen hater henne.. også pleite hun å bruk så jævele mye brunkrem-.-heidi du hadde hardt live... men puppene dine var lange de var ekkele å ser på-.- fikk øyene skadde etter jeg så puppene dine.
A. Wosniak., 04.nov.2011 @ 23:31
Caroline Aakerberg og resten av gjengen + han kjekken:

Det er helt greit at du ikke liker Heidi, men når du kommer med et slikt innslag, er du rett og slett usaklig selv. Hva hadde dette for det første med innlegget å gjøre, og hvorfor vil du synke så lavt som å legge slikt ut på bloggen hennes?

Jeg syntes ikke hun har så mange gode argumenter på ting, men å drive å hakke ned på henne og rett og slett trakkasere henne med slike sex-kommentarer, er rett og slett bare barnslig. Hvor voksen er du egentlig?

Kjente jeg ble satt ut av dette .. voks opp -.-

Heidi, de bruker hijab, ikke burka, i Somalia. Og de har et helt annet kvinnesyn en vi har. De har ikke likestilling på menn og kvinner der nede, så de tror de kan ta seg til rette på kvinner som ligger lengre foran i utviklinga en det de gjør. Er enig med noe av det du skriver, men ikke alt.

Syntes du skal sjekke ut litt fakta før du legger ut sånt :)
Irene, 04.nov.2011 @ 23:35
Jeg så deg på viasat 4 nettopp, visste ikke at du hadde angst for svette?

Hvordan går det med deg når du jogger da? Søt var du hvertfall :)
jkjl, 04.nov.2011 @ 23:50
din fitte
ja, 05.nov.2011 @ 01:13
folk voldtar for at sånne som deg ikke skal være jomfru resten av livet :P
henriette, 05.nov.2011 @ 01:55
enig !
halvard ottesen, 05.nov.2011 @ 01:59
jeg bruker å se på nordmenn på grensen, å så klart har jeg jo sett deg der .. er det ikke flaut å være så stakkarslig å dum ? *homagaddd.. de er svette. må jeg ha de på meg ? usj de er så ekkle -.-

hva faen skal det bli av deg ????
mooney, 05.nov.2011 @ 08:59
tror kanskje du børr skjekke faktaen liiiitt bedre til neste gang, ok kanskje bruke bedre kilder enn google og wikipedia...
kaninhjerte, 05.nov.2011 @ 10:18
Somalere har fått en annen oppdragelse, og mange grupper i Afrika behandler kvinner relativt dårlig. Men det er ikke dermed sagt at alle somalere er sånn.

Du bør også sjekke fakta før du poster innlegget, somalere bruker ikke burka.
stine, 05.nov.2011 @ 10:35
skjerp deg før noen voldtar deg også, herregud hvor oppgitt du gjør meg
, 05.nov.2011 @ 11:43
Okei. Det står på VG at det var en norsk mann som voldtok en jente, og ikke nok med det det var pakistanere og afghanere , så hvorfor nevner du somalere? skjerp deg din brunkrem barbie
hghh, 05.nov.2011 @ 11:44
Man bruker ikke burka i somalia bare så det er sagt og noen nordmenn voldtar også (leste det på aftepoften) og andre med forskjellige nasjonaliteter så det er ikke bare somaler. Og tenk deg om neste gang du skriver noe + det er likestilling mellom menn og kvinner i somalia (nord-somalia )
Helene, 05.nov.2011 @ 11:46
Folk fra somalia går ikke i burka. det er folk fra afghanistan, egypt og tyrkia som går i burka. og flesteparten av de som voldtar er ikke fra somalia
, 05.nov.2011 @ 11:48
Caroline Aakerberg og resten av gjengen + han kjekken:

Du er utrolig dårlig til å jug. Før du sier noe, gjør deg selv en tjeneste og gjør det litt troverdig.

Dere andre over her; Tror du virkelig bare Heidi har googlet dette? Dette er faktisk sant? Det ER flest somaliere. Fordi de har et helt annet syn på kvinner, så de tror de kan voldta alle.

Ikke benekt fakta, seriøst.
, 05.nov.2011 @ 12:12
Rasist! gå å bæsj!!
, 05.nov.2011 @ 12:27
Haha, det er faktisk ikke sant det du sier Heidi! De fleste voldtekter begås av nordmenn, og er ofte av folk man har en relasjon til (familie, vennekrets, bekjente++)!
CelinaJonathan, 05.nov.2011 @ 12:28
Jøss, nå ble jeg overrasket..
, 05.nov.2011 @ 13:00
er så sinnsykt enig! blir nesten overrasket over hvor smart du er! digger deg!!!
HAHAHHA, 05.nov.2011 @ 13:43
DIN FLAUE BLONDE HOREEE, DET ER 1 GRUNN TIL AT STYGGE POTETER BLIR VOLDTATT NÅR DERE LØPER RUNDT I SHORTS OG SINGLETT OM VINTERN ;)
, 05.nov.2011 @ 14:06
rasist gå å bæsj hahahahahahahahaha
, 05.nov.2011 @ 14:08
"Hahahahah": Heidi gjør ikke det..? Eiid.
balqisa, 05.nov.2011 @ 14:14
du er seriøst fucked up... jeg er somaler selv, og var i somalia i sommerferien. Folk bruker hijab og djibab.. så vet ikke helt hva du prøver å komme fram til, det er så flaut at du skriver om ting du ikke vet om engang. De fleste voldtektsmenn er nordmenn, og de som er overfallsvoldtektere kommer det ann på, så ikke drit deg ut.... blir flau
Hilde, 05.nov.2011 @ 14:22
Til A.wosniak: Som om jeg skulle sagt det selv ;)
, 05.nov.2011 @ 15:02
Får helt vondt av det bildet! :( Ekte menn voldtar ikke! Om man går i korte skjørt, og en mann blir så fra seg av å se litt legger at han ikke klarer holde buksa på og bare MÅ voldta henne, og de skylder på at hvor de kommer fra, får man aldri se armhud engang på kvinner og at det er deres feil... DA blir jeg sinna! La oss leve slik vi gjør i VÅRT land, synes du det er respektløst fordi du kommer fra en annen kultur, dra hjem!

Greit at man ikke skal gå i korte skjørt i egypt, tyrkia osv, fordi vi er i en annen kultur. Da må de respektere hvordan jenter kler seg i sitt eget land.

Blir helt kvalm av folk som tuter eller roper/plystrer etter deg når du er på vei ut til byen, og 99% av dem er svette utlendinger som tror de kan gjøre hva de vil i vårt land.
Aisha, 05.nov.2011 @ 15:26
Hvorfor hater du somalere egentligt? Kjenner du alle? Bare fordi at noen er fucka i hodet, betyr det ikke at alle er det! Min far er somaler, og kom til Norge lenge før DU ble født! Han tilpasser seg og kom hit for å JOBBE! Noe han også gjorde!

Btw; Det er mange nordmenn som voldtar, fordi de fleste voldtekter skjer i private hjem.
Aisha, 05.nov.2011 @ 15:36
Ovidia: De IQ- greiene kan ikke stemme! ALLE mennesker er helt forsjellige. Ingen folkeslag kan ha lik IQ? Jeg har vært i Somalia, og sett hvordan de lærer. Jeg ble veldig overasket faktisk. De fleste jobber med lekser i timevis, og liker skolen, imotsetning til mange norske barn.

De lærer faktiskt brøk i 3 klasse og ligninger/algebra i 4/5 klasse! Og her lærte vi det ikke før ungdommskolen. Hvordan det er nå, vet jeg ikke.
Ching, 05.nov.2011 @ 15:49
Aisha:

Det er for det første rart at du har vært i Somalia, ettersom Somalia regnes som det landet det er vanskeligst å komme inn i og farligst å være på ferie i (bortsett fra Nord-Korea da...). Når det er sagt, så er det en grunn til at Norge må holde et lavt nivå i alle fag på skolen. Grunnen til det er at vi har politikere som styrer landet og som mener at alle skal kunne det samme og det skal være like muligheter for alle individer. Med andre ord: I Norge får vi inn tusenvis av innvandrere som ikke kan norsk og som derfor fører til at vi må holde et lavt faglig nivå i skolen for å få med oss de som henger etter. I Somalia har de ikke det samme problemet....trenger vel ikke forklare hvorfor;)

Og til alle dere som liksom er flyktninger i Norge, men likevel drar på ferie i eget hjemland..... Hva gjør dere her egentlig? Rent bortsett fra å snylte på et land som har opparbeidet seg egen rikdom og goder?
Annabeth, 05.nov.2011 @ 16:09
Caroline Aakerberg og resten av gjengen + han "kjekken":

HAHAHA!!! Hva feiler dere? Er det slik at Heidi vokste seg eldre, men dere fortsatt går i ... øøh, femte klasse? For det første, jeg forsto bare annenhver setning.. For det andre: ehe, whaaat?

Går det egentlig an å være like tilbakestående som dere? Men tanke på hvordan dere formulerer dere her?? Sitering: "åå jeg ble sykt fluet." "kom bort te meg frim" .......... ????????? ehm.. Går ikke an. Dette må være en spøk fra noen 10-åringer med dysleksi så til de grader!

Ovidia: Jeg elsker deg for alt du sa!!!
, 05.nov.2011 @ 16:17
kaa faen..
, 05.nov.2011 @ 16:30
"folk voldtar for at sånne som deg ikke skal være jomfru resten av livet :P"

"skjerp deg før noen voldtar deg også, herregud hvor oppgitt du gjør meg"

Så lett tar folk på voldtekt,da... Håper det skjer med dere :-)

Du er rå, heidi
lærer trondsen, 05.nov.2011 @ 17:17
Du bør vel bli litt eldre og få litt mer vitenskap og teori inn i knotten din før du uttaler deg om et slikt tema.. På en annen side er jo en blogg om barbie et tegn på hvor langt du har kommet i livet. Håper skolen lærer deg noe mer i fremtiden. Lykke til i livet, Barbie.
Aisha, 05.nov.2011 @ 17:24
Ching: Jeg forstår hva du mener. Men jeg var der i 2006, når de hadde kontroll over landet. Dessuten er det ikke så farligt å være på ferie nord Somalia, det er i sør det ikke er trygt.

For det andre; Norge hadde ikke vært så rikt uten utlendinger. Vi gir dere arbeidskraft, hva er galt med det? Jobber vi stjeler vi jobbene deres, jobber vi ikke, stjeler vi skattepengene deres.

Jeg er ihvertfall glad for å være født og oppvokst i et land vi har det godt. Jeg tilpasser meg, gjør det bra på skolen osv. Likevel hater enkelte meg. Fordi jeg er somaler.
Amanda Panda, 05.nov.2011 @ 18:38
noen av dere sliter med mange fordommer. Fordommer kommer av uvitenhet. Jeg anbefaler at dere lærer litt mer om andre mennesker og resten av verden før dere uttaler dere.

Anonym oppi her: "Tror du virkelig bare Heidi har googlet dette? Dette er faktisk sant? Det ER flest somaliere. Fordi de har et helt annet syn på kvinner, så de tror de kan voldta alle.

Ikke benekt fakta, seriøst."

Unnskyld meg, det var for et par uker siden det ble kjent gjennom media at mesteparten av voldtektene begås under naschpiel - av norske gutter pga overdrevent alkoholbruk. I det siste har det vært noen episoder med noen somaliske gutter, noen få av dem er fysisk tatt.. men resten er bare anklagelser.. påstander altså, de har ikke blitt tatt. Så det er mye spekulasjoner og overrapportering av noen få hendelser.

Og selvfølgelig - de som blir tatt må bli straffet.
Mr.kush, 05.nov.2011 @ 18:41
Kush dere, ta det rolig!
....., 05.nov.2011 @ 18:42
OMG folkens voks opp...
A. Wosniak., 05.nov.2011 @ 18:57
Det var ikke så lenge siden de skrev antall utlandske voldtektsmenn på en av sidene, og det var mange utenlanske menn der, men det er faktisk ikke sånn at bare for at man er utenlandsk, så voldtar man. Det har rett og slett noe med hjernen å gjøre. Noe med at man ikke har den blokkeringen i hjernen som sier at voldtekt er galt. Det er også mange voldtekter som begåes av nordmenn, men VG og andre media-aviser velger å dra frem flest mulig saker av utenlandske slik at vi skal ha mer fordommer. Vi velger selv å tro at alle er klingærne bare for at de er utlendinger. MEN jeg har en del venner som er utenlandske, jeg selv er fra Polen, og jeg ser ikke på alle som kriminelle selv om en begår en type kriminell handling.

Jeg syntes egentlig at de som sitter å skriver hva som er rett og galt skal sjekke ut fakta, for det er ikke alt man sier i media, man forteller ikke alltid sannheten i media. Dere vet at de liker å vri og vende på historier for det selger mest.

Så i stedet for å skrive "utenlandske menn voldtar", burde de skrive "det er noen utenlandske menn som voldtar" for det er det som er saken. Det er det som er sannheten. Selv om en somalier hadde drept en nordmann, har vi så lett å hate alle somaliere, bare for at en somalier gjør det. Vi må slutte å dra alle under en kam.

Polakker og div. andre utenlandske smugler inn narkotika, men ikke alle.. See my point??

Så vi burde heller hate den ene personen, whatever bakgrunnen han/hennes, og slutte å se alle som kriminelle!
Andreas Borgersen, 05.nov.2011 @ 18:58
Well played, sir.

And for everyone else, do not feed the trolls.
birthe skingen, 05.nov.2011 @ 20:00
I år 2000 var 65 % av alle anmeldte gjerningsmenn av ikke-vestlig opprinnelse, og i år 2004 var dette tallet 50 %. I disse årene utgjorde ikke-vestlige innvandrere henholdsvis 14,3 og 17,6 prosent av byens befolkning.

Der er faktaen deres.
Martin, 05.nov.2011 @ 22:07
Rasistiske faen. Om du troller må jeg si at dette er langt i fra morsomt. Rasisme er ikke morsomt.

Om du mot formodning faktisk skulle mene dette er dette noe av det verste jeg har hørt blitt uttalt offentlig.
A girl with big dreams,,.., 05.nov.2011 @ 22:08
Heidi, vetdu hva?

Du burde begynne å tenke at burka har ikke noe me dette, somalere bruker djiab og hijab.., og ikke ALLE somalere voldtar, det e mest nordmenner osm gjør det, visst du ikke har peling på dette så bure du holde din kjeft fordi visst du skal fotsette med bilder av deg i trusa og alt det nakne av deg så blir du snart voldtatt selv, og dere som sier alltid til heidi "Stå på Heidi, ikke bry deg om negative kommentarer!" , get a life, dere får henne bare til å tenke at hun kan legge mer ut bilder av seg selv i under tøy å sånn,, det er dere som taper, og noen som kommenterer tl meg nå å sier " Men heregud la jenta få velge selv" eller sånn dere støtter denne dusten, såh ja, dere e er like dumme små jævler, ++ Heidi voks opp før du legger de jævla bildene ut, og noe du ikke har pippling på om "voldtekning" ..
, 05.nov.2011 @ 23:21
haha, du er så morsom!
H, 06.nov.2011 @ 00:49
HAHAHAHA: La meg gjette, pakkis på trygda som skulle ønske du ble voldtatt kun for å ikke være jomfru lenger?:( hardt liv, kjære
Ingvild, 06.nov.2011 @ 01:57
hvorfor skriver folk rasist til deg ? dette er jo ren fakta ! uansett, hva med det intervjuet med de tre afrikanske mennene der de så fint forteller om alt som er dritt med norge og folka i landet. Det er jo rasistisk det! Men ingen sier noe til dem, folk er jo faen meg redde for dem .. trist at vi i et land med utringsfrihet osv må være redde for å gå ut om kveldene. Send hjem alle som oppfører seg som primitive dyr sier jeg bare. Vårt land, vi skal faen meg ikke være redde når vi går i gatene.
malinva, 06.nov.2011 @ 02:23
Er så enig med deg! Og til alle dere som kommenterer dritt, voks opp!:)
Haugeruuud 4 life !, 06.nov.2011 @ 02:43
HOREEEEEEEEEE!!!
Germundson, 06.nov.2011 @ 03:51
Dette begynner å ligne alt for mye på begynnelsen av nazi tyskland. "somaliere har en gjennomsnitts iq på 60-68" Du som skrev det er da etter din standard en somalier.

Skjerp dere.
XD, 06.nov.2011 @ 11:05
er helt enig med deg !
birthe skingen, 06.nov.2011 @ 11:09
og dere som skriver at hun kommer til å bli voldtatt selv om hun fortsetter med bilder av henne i truse, er det ikke AKKURAT dette alle snakker om ? at norske jenter ber om det? som en fyr sa en gang; å si at norske jenter ber om å bli voldtatt fordi de kler seg sexy, er det samme som å si at det er ungenes feil at menn og kvinner blir pedofile siden de er så søte.
christine, 06.nov.2011 @ 12:29
Selvom de er oppvokst med et annet kvinnesyn, så betyr det faen ikke de skal voldta stakkars uskyldige jenter her i Norge! DE kan sjekke litt fakta om Norge før de drar kroppene sine inn i landet vårt. Og som 3 utlendinger sa at norge er ekkelt, maten er vondt og jentene er horete. HVA FAEN GJØR DE I NORGE DA? Da kan de se til helvette å dra seg ut fra landet :) de er så utakknemlige for å komme inn i landet vårt. Når det gjelder den saken her, skulle du vært statsminister Heidi! Ut med alle utakknemlige utlendinger som bare lager bråk.

Og jeg snakker om de som bare går på trygd og gjør herverk, selvfølgelig finnes det folk som lærer seg språket, våre normer og regler og skaffer seg jobb. DE er som oss nordmenn, full respekt for de. Men hadde vi gjort som enkelte utlendinger gjør her i landet, i deres land. Hadde vi garantert blitt dømt til å drepes..
Vanja, 06.nov.2011 @ 12:33
Litt ironisk at du viser en svensk avis når du snakker om voldteksbølgen i Norge.
, 06.nov.2011 @ 14:38
A Wozniak: HELT ENIG
thea, 06.nov.2011 @ 16:25
Jeg ville bare si en ting det er ikke folk som voldtar hverandre. Det er en som voldtar en annen.. men ja jeg er enig med deg
oij, 06.nov.2011 @ 17:02
det er faktisk damer som går i burka.
Sara, 06.nov.2011 @ 17:20
Er det mulig å være så dum?

"Det er flest somaliere som voldtar"? Vis meg statistikken på det.
Maren, 06.nov.2011 @ 17:39
Er det noen som skal kastes ut av dette landet, så er det deg.
isabel hansen, 06.nov.2011 @ 19:29
plizzzzzz brenn i helvete!!!! jeg årker deg ikke leneger det er faen med ikke somalere som voldtar kansje noen men vennia mi ble vold tatt av en jævla norman for helvete!!!!!

og folk som er enig med henne kan brenne med henne. :)
julie, 06.nov.2011 @ 20:05
i 2006 ble jeg voldtatt av en norsk gutt som gikk i klassen min. ingen trodde meg, fordi "det er jo bare utlendinger som voldtar". jeg turte ikke å anmelde det, og måtte gå i samme klasse som min voldtektsmann hele resten av ungdomskolen.

tingene du skriver er med på å ødelegge debatten om voldtekt. de fleste voldtektene skjer på nachspill, fester osv, og de blir begått av norske menn mot norske damer. det var dette som skjedde med meg. vi må slutte å tro at det bare er skumle utlendiger som voldtar, og begynne å innse at de fleste voldtektene blir begått av menn som kan være hvem som helst - fedre, brødre, kompiser, klassekamerater. flere av venninnene mine har blitt voldtatt, men ingen av dem av utlendinger. å ha flere politimenn i gatene i oslo i helgene kommer kanskje til å hjelpe mot overfallsvoldtektene (noe som selvsagt er kjempebra) men det kommer ikke til å hjelpe mot voldtektene som skjer i norske hjem, på fest osv. vi må endre måten gutter tenker på! i følge ssb mener halvparten av alle NORSKE menn at kvinner selv har skyld i voldtekt hvis vi har korte skjørt, flørter osv. dette er ikke noe bare slemme somaliere mener, dette gjelder halvparten av guttene i klassen din, halvparten av guttevennene dine. er dette greit, bare fordi de ikke utenlandske?

dette handler ikke om burka, det handler om holdninger.
, 06.nov.2011 @ 20:18
Til Julie: Trist du måtte oppleve det :( Det er nettopp det du sier som er sannheten.
, 06.nov.2011 @ 22:10
E9!!!

svartinger har ikke noe i Norge å gjøre. Får de mat, klager de. Får de hus, klager de. Får de jobb, klager de. Får de penger, så klager de.

Uansett hva politikerne, staten og NAV gjør for de så er det full klaging. Herregud slutt å kom hit, reis tilbake til det stygge Somalia!!
Kathrine, 06.nov.2011 @ 23:57
....
Sarah, 07.nov.2011 @ 01:32
Okey! I stedefor å henge seg opp i dette innlegget. Er det ikke bedre at kvinner/jenter tør å gå hjem på en lørdagskveld enn å leve i frykt om å bli voldtatt? Det vi kan gjøre som samfunn er å ta natta tilbake! Jeg er redd for å gå alene uansett hvilken ukedag det er. Det er sikkert andre som blir like irritert som meg som får høre om alle voldtektene som blir funnet sted. Som kvinne har jeg veldig lyst til å være meg selv og gå i det jeg vil. Jeg vil ikke leve i frykt om at noen kan overfalle meg og krenke meg på den måten. Jeg har flere venninner som har blitt voldtatt og de har aldri blitt de samme igjen. Jeg vil føle meg TRYGG i mitt eget land!

Til slutt må jeg kommentere Heidi's innlegg. Selvfølgelig har hun ikke sjekket fakta. Men ikke for å forsvare henne, men media stiller bare frem om at det er en utlending(er) som har gjort det. Det hjelper jo ikke å slenge dritt til hun om hvor dum hun er! Det er mye bedre å være saklig. Hun hakker ofte ned på folkeslag og typer. Men når dere skriver sånt til henne, er dere noe bedre da?
Linn, 07.nov.2011 @ 05:58
Aisha <3

Blir dårlig av å lese så mye inkompetente innlegg. Trodde virkelig vi hadde kommet lenger her i Norge. Hva er greia med så mye fordommer? Ja, noen utlendinger voldtar. Ja, noen utlendinger lever på trygd. Men det finnes også nordmenn som voldtar, snylter på staten og bare klager. Slutt å dra alle under en kam, og les dere opp til litt fakta før dere begynner å uttale dere i temaer dere ikke kan noen ting om, med en grammatikk som en med IQ under 50.
Aisha, 07.nov.2011 @ 09:34
Til deg som skrev 06.nov.2011 @ 22:10 =

Hvem klager når de får mat, hus og jobb i et godt land som Norge når man kommer rett fra krig og matmangel? Hvor har du det ifra, funnet det opp? Tenker du ikke at alt har en grunn? Det er ikke tryggt å bo i Somalia, ikke slik som situasjonen er NÅ. Jeg hadde godt bodd i "stygge" Somalia om jeg ville, men da hadde fremtiden min vært ødelagt. Og vi "svartinger" som faktisk VIL jobbe her, gir dere ekstra arbeidskraft. Jeg hater også de utlendingene som lager faenskap i Norge, men det er ikke alle som gjør det.
, 07.nov.2011 @ 17:11
vet du hva? jeg synes bare det er domt at deg å skrive sånne ting på nettet ! jo , det er jo noen somaliere som voldtar , men du snakker til det på en måte sånn at alle somaliere blir sett på på en dårlig måte .. tenk deg om før du skriver ting ut på nettet ! for meg virker det som at du er dum !
Jelena, 07.nov.2011 @ 17:27
Til ''Ching''

Hvor provosert blir ikke jeg når jeg leser noe så umenneskelig som det. Hadde du hatt familie som sulta, hadde det vanskelig og som du var GLAD I, og du bodde i et land hvor du hadde det godt så hadde du dratt ned for å besøke de og hjupet så mye som du kan. Ja fra de pengene herfra, men som man TJENER opp selv med sine 2 hender!! så om de vil tørke seg i rumpa med de så får de lov til det, for de har jobbet for de pengene og hvis de vil sende det til familien eller fra for å besøke familien så er det faen mg opp til de å velge. Er ikke dette ett fritt land? det viser bare hvor lite medfølelse du har, fordi du har det godt men det er så mange andre som har medfølelse for andre og vil hjelpe. Men du hadde vel klart å bo i et godt land, og være lykkelig mens familien din døde av sult i annet land. Folk flykter faktisk fra sult, krig osv. Men de må få lov til å besøke familien og hjelpe hvis de vil. Sett deg i andres situasjon før du kritiserer.

Så lenge de ikke raner, stjeler og voldtar for å få de pengene så har de full rett til å hjelpe hvem de vil og reise hvor de vil. Det finnes så mange nordmenn som også snylter på staten, jobber ikke og får hjelp. Mens andre sliter ræva av seg, vasker søppel etter sånne som deg også skal du kritisere de fordi de er utlenandske og kritisere de for at de besøker sitt hjemmeland, med de pengene de har jobbet for? Hvor skal verden ende med så ufølsomme mennesker. Verden er virkelig full av hat, ingen medlidenhet og umenneskelighet! Akkurat som du ønsker deg frihet, så ønsker vel de flyktningene frihet til å besøke landet sitt om de vel vil, det er sted hvor de er født og alltid vil ha følelser for!
, 07.nov.2011 @ 17:29
Når skal dere skjønne at Heidi kommer med slike uttalelser bare pga PR?

Anyways, pass på hva du sier Heidi, ellers blir du mobbet ut av KG på samme måte som skjedde på Akademiet. People talk U know.
miahoney, 07.nov.2011 @ 18:44
Det er ikke jenters "feil" at de blir voldtatt, men når man velger å gå med en kjole som så vidt dekker rompa, så trekker man mye uønsket oppmerksomhet til seg. Å kutt ut det rasist greiene. Voldtektene kan like gjerne skje av en norsk person!
, 07.nov.2011 @ 19:17
Hvordan vet du at det bare er somalere som voldtar ? Har noen bekreftet det ? Det er FAEN meg begge deler! følger du egentlig med i avisene , der har en jente fortalt at det var to menn med skandinavisk utseende og med oslo-dialekt som voldtok henne ! Du har ikke rett til å få alle mennesker til å tro at somalere er de skylde i dette. Ja det er mange men det er ikke bare de, det er mange norske også ! Ja er enig med deg at de skal respektere vår kultur for de får jo faktisk lov til å komme inn i landet vårt.
Susanne, 08.nov.2011 @ 03:35
En jente skal kunne gå NAKEN uten at noen har noe som helst rett til å voldta henne fordet.....!
Linni, 08.nov.2011 @ 07:40
"folk voldtar for at sånne som deg ikke skal være jomfru resten av livet :P "

Drøyt!
, 09.nov.2011 @ 16:45
Herregud, få deg et liv!
hvorfor i helsikken blander du og "dere" inn burka?--
Sunniva, 11.nov.2011 @ 18:25
Herregud, det er må være den mest grunne politiske "analysen" jeg har vært borti. Det er nok ikke SÅ enkelt som du tror, men selvfølgelig tror jeg at et negativt kvinnesyn kan være med på å føre til at folk voldtar.

Det heter forresten ikke somalere, men somaliere. Kanskje du skal lære deg litt mer om det du snakker om, før du uttaler deg. Evt burde du holde deg til å skrive om sminke og klær.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits