De liker å engasjere seg, men har null kunnskap

I går var det et stort fakkeltog, mot pels. De kalte seg Noah, og gikk rundt og "demonstrerte" mot pels - eller engasjerte seg og tok et standpunkt. Noe som egentlig er greit, men hvis man mener noe, så burde man jo stå for det også. 

I fakkeltoget ble det brukt dunjakker, uggs og skinnsko. Er dette mot pels? Sist jeg sjekket var det pels på både PJS og Canada Goose, på uggs og mye annet de fleste bruker. Hvordan kan man være imot pels, for så  stille opp i et fakkeltog mot pels? Det er jo bare hyklerisk. 

Greien er at de egentlig ikke har noe imot pels, de bare føler at de må ha noe imot det, for å mene "det rette". Sånn samfunnet fungerer, egentlig. Selv om jeg ikke er imot pels, så synes jeg det er dårlig gjort å møte opp i et fakkeltog mot pels, med pels på seg. Det er jo en grunn til at jeg ikke var i toget, nemlig fordi jeg ikke har noe imot det. Det er bedre å mene det folk synes er "feil", enn å være så hyklerisk og ha så lite respekt for andres meninger, at man møter opp i et fakkeltog mot pels, med pels på seg. 


98 kommentarer

, 13.nov.2011 @ 20:40
Har du noen gang tenkt over at det finnes FAKE pels?
meg, 13.nov.2011 @ 20:57
helt enig med deg, heidi alexandra! kunne ikke sagt det bedre sjæl. uggs og dunjakker er like mye pels som en pelskåpe.
monicaberg, 13.nov.2011 @ 20:58
Har lest noen av innleggene dine, og lurer på hvor blåst det egentlig går an å bli?
holdmyhand96, 13.nov.2011 @ 21:03
Der har du FAKTISK et poeng Heidi (Y)
Linn, 13.nov.2011 @ 21:06
Fakkeltogene er i mot pelsINDUSTRIEN btw..
Sigrid, 13.nov.2011 @ 21:15
Har du noen venner? :)
tina, 13.nov.2011 @ 21:16
jeg gikk forbi dette toget i går :) jeg så hvor mange dobbelt moralske personer det fantes der.

og det er faktisk jeg som spurte om Heidi kunne skrive dette innlegget...

er tragisk å se folk som går i fakkeltog mot pels og går med dun jakker, sko av skinn eller lær..dette er veldig selvmotsigende og flaut i fra disse menneskene sin side.
, 13.nov.2011 @ 21:20
hvorfor må du altid bry deg om alt mulig og ha idiotiske meninger hele tiden,du er en ekkel liten provoserende slim ål av en kverulant.........rart ingen stapper noe i kjeften din snart ,og teiper den igjen.........
Trude, 13.nov.2011 @ 21:26
Så den sjæl :L

Tenkte på det samma, uansett burde de begynne å bunnen uansett. 9/10 av de i toget spiser sikkert kjøtt. Det ekke no bedre det og de tar av pelsen slik at vi kan få spise kjøttet og derfor får vi skinn og pels.De burde begynne å demonstrere mot kjøtt først, ikke skinn/pels. Over halvparten av de toget aner sikkert ikke engang hvorfor de gikk i toget
anonym, 13.nov.2011 @ 21:33
Kanskje det er fake da, smarta. du burde kanskje tenke over det du skriver. liker du at dyr blir drept for at folk skal ha kule klær?
Ida, 13.nov.2011 @ 21:49
Vi er for en gangs skyld enige! Godt skrevet :)

- Ida / couturexx.blogspot.com
frenchkid, 13.nov.2011 @ 21:57
enig heidy
, 13.nov.2011 @ 21:59
NÅGEN GANG TENKT AT DET KANSKJE E FAKE DET DE GÅRME? OG DU MENER ALT ANDRE MEINE SOM DU MEINE E FEIL E FORDI DE FØLE DET E DET RETTA ELLÅR KAFAEN DU MEINE? SATTAN KOR BLONDE DU E!
Linda, 13.nov.2011 @ 22:08
Du vet at uggs er laget av skinn? De er laget av skinn fra sauer som allerede er slaktet og derfor ikke trenger skinnet sitt lenger. det samme gjelder andre skinnsko. å gå med skinnsko/skinnveske er ikke like ille som å gå med pels. du spiser kjøtt, ja? det er akkurat det samme som å gå med skinnsko og andre ting laget av skinn. det meste som er laget av skinn kommer fra kalveskinn eller griseskinn, og de slaktes likevel pga. at de skal spises. og på canada goose stammer pelsen på jakkene av coyoter som allerede blir drept av staten pga. at de dreper andre dyr som sauer og andre dyr som beiter. de pines ikke på noen måte slik som andre dyr som brukes til pels.
tina, 13.nov.2011 @ 22:15
okei kan du da forsvare dun jakkene hvor gåsa blir plukket levende hvor den da deretter dør av kulde eller sjokk..

mer mishandling der enn det er i pelsfarmene her i Norge.
Maria, 13.nov.2011 @ 22:15
Du blir bedre og bedre for hver dag. Du har helt rett.

Gå med uggs er greit, antagelig. Men canada goose er det samme som å si at man ikke bryr seg det grann.
Maria, 13.nov.2011 @ 22:17
Anonym: du ser veldig godt forskjell på ekte og fake.
Suzum, 13.nov.2011 @ 22:24
Det er greit at noen er dobbeltmoralske.. men her tar du alle under en kam.
Ida, 13.nov.2011 @ 22:43
Uggs er det vel bare skinn på, ikke pels. Og skinn og pels er STOR forskjell. skinn kommer jo fra slakterdyrene. Og når ei ku slaktes for å bli til mat, kan da vel ingen være så dumme at de har noe i mot at skinnet blir brukt i tillegg til kjøttet..? Dessuten, så var vel dette n demonstrasjon mot pelsfarmer? canada goose pelsen kommer ikke fra pelsfarmer, men fra ulver som drepes pga regulering. De drepes altså ikke for å bli til pels, men for at det ikke skal bli for mange av dem.. Dersom dette er et tog mot pelsfarmer, så kan de faktisk godt stille opp i goose. kanskje det er du som trenger litt mer kunnskap?
Charlotte Sandtorv, 13.nov.2011 @ 22:46
Linda: Foret i uggs er laget av kanin.. Greit at skinnet er dyr som allerede er døde. Men disse kaninene blir drept slik at vi skal få mykt for i skoene våres...
Rebecca, 13.nov.2011 @ 22:54
Herregud du som sier at Heidi ikke skal bry seg, det skriver du 100 % sikkert bare fordi det er Heidi som skreiv det her, hadde noen andre toppbloggere skrevet det samme hadde dere alle sammen vært enige ! som noen nevner oppe her så ser man forskjell på fake og ekte pels!
:), 13.nov.2011 @ 23:03
Charlotte Sandtorv: Foret i mine uggs er laget av sau. Selv om dine uggs er av kanin betyr det ikke at ALLE uggs er slik! Jeez, blir satt ut av personer som kommenterer her til tider..

Linda hadde fakta, du hadde feil. Greit noen uggs har kanin, men mine er av SAU! Sjekk fakta n00b
Anette, 13.nov.2011 @ 23:53
Bare for å få frem et poeng; dere som sier uggs bare er av skinn, det inni a? Bare erter det? Sist jeg sjekket mine var det ull, ullen er pelsen til sauen. Rett skal være rett.

Heidi har et veldig godt poeng her. Greit meg uggs, sauen går til matindustri likevel. Men når folk kommer å sier at coyoten blir slaktet på samme måte, burde man tilbake til skolebenken. Ja, det er skadedyr, men det er vel rev å da, hvis vi tar den på spissen. Tror dere virkelig at de slakter så mange coyoter at det er nok pels til alle goose jakkene? Rest

My case
g, 14.nov.2011 @ 00:06
må bare få dette ut:DU ER DUM.
, 14.nov.2011 @ 00:07
Du må virkelig prøve å skjekke ut litt fakta og få litt kunnskap om ting og tang, før du mener noe om det. Alt har jo med hvilke forhold dyrene levde i og hvordan de ble slaktet. Skinn og kjøtt kommer som oftest fra gårder, der dyrene lever godt. Mens i pelsindustrien er forholdene mye værre.
connie, 14.nov.2011 @ 00:21
jeg var med i fakkeltoget og jeg bruker ikke dun, skinn eller hvertfall ikke UGGs som forresten blir lagt på den måten at lam får kuttet av skinnet og ulla mens di forsatt er levende og uten bedøvelse...nedi i australia.ÆSJ. men uansett så er det bra og stille opp i tog mot pels en plass må man begynne! pelsdyrene sitter inni små bur hele livet sitt, og dette er ikke greit.
connie, 14.nov.2011 @ 00:23
til dere som bruger Uggs: https://secure.peta.org/site/Advocacy?cmd=display&page=UserAction&id=3472&c=11 ikke bare er det styggt men det er laget av 100% dyreplageri
Sara, 14.nov.2011 @ 01:13
Har du kunnskaper da? Hvordan går det med "å redde hele verden"? Kommet noe langt i det?
A. Wosniak., 14.nov.2011 @ 01:28
Nå er det ikke akkurat ekte pels på de uggsa du får på vanelige skobutikker, for man får ikke ekte pels for 200 kroner. Canada Goose har mange "liksom-merker" som kan likne veldig på de andre jakkene, så jeg tror kanskje du bør sjekke litt fakta.

I de dyre sminkeproduktene du bruker, er det faktisk grisefett og diverse dyreprodukter i, så jeg syntes det er bedre å gå med falsk pels på kroppen en ekte dyrefett i trynet!
Tine, 14.nov.2011 @ 07:24
Du har faktisk et poeng. Noe av det kan være fake selvfølgelig. Men jeg har hørt at canada goose jakker er det verste. Tror det er ut i fra hvordan de blir laget med tanke på hva som er i dem.
tina, 14.nov.2011 @ 07:35
Er det ekte pels, så har du et godt poeng. Men kan hende mye av det er fake..
Emelie, 14.nov.2011 @ 08:55
mine uggs er iallefall sau, ikke kanin...kanin wtf? som noen nevnte over her.
TonStin ♥, 14.nov.2011 @ 08:58
Det finnes noe som heter FAKE pels. Men dette gir faktisk litt mening...
Marte Armida, 14.nov.2011 @ 09:15
Du kan jo ta også si det samme til deg selv om alle andre saker! Du liker ¨å engasjere og provosere, men har null kunnskap!
, 14.nov.2011 @ 09:25
jeg var på en sånn pelsdyrfarm engang jeg,der flådde de revene og og de pelsløse skrottene ble lagt i en haug bak veggen,der lå de halve vinteren før det kom en bil og hentet de halv råttne skrottene,da ble de kjørt til et kokeri for og kokes,og fettet gikk til kosmetikk bransjen for og brukes i hudkremer osv,så det som glinser i trynet ditt på hvert eneste bilde av deg er i virkeligheten kokt dyrefett fra pelsdyr næringen hahaha....snakk om null kunskap..du går rundt hverdag innsmurt i dyre lik uten og vite det.....ikke rart du har kviser! ;)
, 14.nov.2011 @ 09:59
Hørt om juksepels..?
, 14.nov.2011 @ 10:05
Det er to sider til dette! Begge sidene er riktige! Jeg syes at når man dreper et dyr for maten kan man også bruke pelsen, jeg mener det at det var jo sånn vi overlevde med det første! Men så er det de som tar pels fra dyr og hiver skotten vekk, det blir på en måte bortkastet! Jeg synes det at å bruke pels for fashion og kule klær er galt! Men å bruke det for og holde seg varm, som å bo i Finnmark der de tuller seg inn i reinsdyr skinn. Det er to sider å dette er en diskusjon som aldri kommer til og bli helt løst! Jeg er personlig imot pels!

Jeg liker faktisk bloggen din veldig godt, den får meg til og le like mye som den får meg sint! Det er om å dele sin meninger å lage diskusjon! Digger det! Gjør bloggen din mer interessant! :-)
Silje, 14.nov.2011 @ 10:22
Jeg ler av alle som kaller folk for "selvmotsigende" her. For det første, gå i demonstrasjonstog mot KJØTT? Kjøtt og pels er to helt forskjellige ting. Noen sier at man tar jo bare skinnet på dyrene som blir spist likevel. Har du noen gang spist mink? Eller katt eller hund? Nei. Å ta skinnet fra ku er helt annerledes, da brukes hele dyret som en ressurs, både skinn og kjøtt. Og det med uggs? Vi spiser sau, ja, så hvorfor ikke ta skinnet? Og nei det er ull i uggs! Hvor mange av dere visste ikke at det er mer dyreplageri å ikke barbere sauen, enn å la den ha det hele livet. Noen gang sett en uklipt sau? DET er dyreplageri. Sånn forresten, hvor mange av dere gikk å kjente på de "dunjakkene", eller "skinnskoa"? Det er ikke alle jakker som er dunjakker bare fordi dem er store, eller skinnsko fordi dem er svarte. Nei, jeg gikk ikke i demonstrasjonstoget. Jeg spiser kjøtt, men jeg er tydeligvis litt mer orienterte enn visse andre ;p
malin, 14.nov.2011 @ 11:00
skinn er ikke pels.
Helene, 14.nov.2011 @ 11:02
Du sier faktisk noe fornuftig for en gangs skyld! Kunne ikke vært mer enig, flere innlegg som dette ville nok ikke skadet deg!
, 14.nov.2011 @ 11:28
hahah, DØR av noen av kommentarene her.. bare for at du faktisk(!!!) har rett, må de komme med noe dritt, for at de skal ha rett..

LOL!

Har selv vært vegetarianer siden 6.klasse , går førsteåret på vgs nå.. har også vært veldig aktiv innen pels-og dyetestingtemaet. det ødelegger virkelig for saken, at useriøse (dritt)unger går i toget, når de viser at de egentlig ikke bryr seg...

det er veldig mange som kjemmer alle over en kam, og det kan skje i dette tilfellet.. hvordan kan de ta oss serriøse, når det er så mange av "oss" som IKKE er serriøse?
Martine, 14.nov.2011 @ 11:40
eniiiiiiiiiig
Dra til...., 14.nov.2011 @ 14:17
Du er så stygg i hodet ditt, hvorfor ble det plassert et hode på deg i det hele tatt? Vedder på at det sitter så løst at det faller av hvert øyeblikk og blir spist av gribber, forresten de ville avskydd det for mye når jeg tenker meg om, så du vil bare bli liggende å råtne i et hjørne...!!!
andrea, 14.nov.2011 @ 14:24
er faktisk for 1 GANG ENIG MED HEIDI.. jeg vet,at mange hadde EKTE GANADA GOOOSE, Å blabla :) også sier dem at de er i mot pels? ja dette blir for Dumt.. idioter.
Tonje, 14.nov.2011 @ 14:41
Veit ikke helt om vi var i samma tog. Du antar ting, og grer alle 4600 som var der over samma kam. Ja, det var sikkert noen som gikk med dunjakker, men å henge seg opp i dette er usaklig, for det gjaldt ikke så mange som du vil ha det til. Vi fikk oppmerksomhet rundt en veldig viktig sak, og gav dyrene en stemme, og det er det som teller :)
malinva, 14.nov.2011 @ 14:52
Enig med deg, du har et godt poeng der! Men det er ikke sikkert alle hadde ekte uggs? :p Ekte uggs inneholder pels, ja. Men mange har uekte, husk det. Det har forresten jeg også, uekte uggs for 200kr..de ekte koster rundt 1000.
Miriam, 14.nov.2011 @ 15:25
Hvorfor skal du prøve å "ta" de som engasjerer seg? Jeg synes det er flott at folk engasjerer seg! Man kan ikke gjøre alt med en gang; kanskje disse menneskene som går i fakkeltoget med skinnsko, nettopp har begynt å engasjere seg i pelsdebatten, og etterhvert vil kutte ut å bruke skinn, og kanskje etterhvert kutte inntaket av kjøtt.. Som sagt, folk kan ikke gjøre alt, det at de gjør noe, er bedre enn ingenting :)

Hvorfor heller ikke fokusere på at det er positivt at folk engasjerer seg - fremfor å rakke ned på dem? Vi trenger at fler engasjerer seg, og det er flott at folk engasjerer seg i en sak som denne, da pels er et luksusprodukt ingen trenger.
(:, 14.nov.2011 @ 15:47
hørt om FAKE pels? er sikker på at 100% av de som gikk i toget hadde fake pels, og ikke ekte. De fleste jakker og sko er laget av fake pels. Altså: pels som ikke er laget av dyr, men fremstilt av mennesker! dessuten er det forskjell. Disse her, gikk i tog mot pelsindustrien for at den skal stanses, eller hvertfall at pelsdyrene skal få bedre kår. Enkelte pelstyper er ikke like ille som andre når pelsen er tatt fra dyr som har levd hele livet ute i naturen. DU MÅ BEGYNNE Å TENKE!
, 14.nov.2011 @ 15:48
Te Maria, du ser faen kje allti om någe e ekta elle fake , på uggs ser du det bare viss du ser bakpå heiltnederst, og det e kje så lett å se når folk går i et jævla viktig tog. Så shut the fuck up liksom.
Eli, 14.nov.2011 @ 16:39
Jeg er faktisk enig med deg, Heidi...
, 14.nov.2011 @ 17:03
Detta va eit bra innlegg heilt til siste avsnitt ! Enig da me canada goose greiedn, men du kunne spart deg for da sista du skreiv. Folk vil ikk berre ha noke å demontrera for. Blir da samma so at du e UTRULE oppmerksomhetssjuk ! for da e du
, 14.nov.2011 @ 17:03
Stor forskjell på fake pels og ekte pels. dumt å stille opp i et fakkeltog med Canada Goose da, men er det fake pels er det jo forsåvidt greit!
, 14.nov.2011 @ 17:04
det behøver ikke å være ekte skinn...
, 14.nov.2011 @ 17:12
OMG!!!!! beklager virkelig at enkelte har såååå vanskelig for å se forskjell på fake og real pels... Jeg gikk i toget og så ikke en eneste med pels(alle jakkene du tror er ekte cananda goose, kjøpes fake på cubus!!!!), så om det i det hele tatt var noen der med pels, så er det synd for dem! Alvorlig talt, tviler jeg på det.

Og en annen ting er at, skinn og dun faktisk kan komme fra dyr som brukes til andre ting!!!

Ikke skriv om ting du ikke vet en dritt om....
Maria, 14.nov.2011 @ 17:21
er vel for det meste at de demostrerer mot pelsindustrien? Men riktig det du sier, skal man demostrere så må man mene det. Men mange som går med pels og uggs osv grøsses vel av hvordan dyrene blir drept? Okei, kanskje ikke ugsa da, men annen pels. I kina som sender kjempe mye pelsvarer til Norge, så flår de dyra levende, det håper jeg da du og ser på som synd. Du har da en hund selv så...
Emelie, 14.nov.2011 @ 17:47
dere sier det er stygt med ekte pels, men dere ser ikke forskjell på ekte og fake(?) lol..
rebekka presteng, 14.nov.2011 @ 18:14
jeg er enig med deg her, men du har hørt om at det finnes fake pels?
maria, 14.nov.2011 @ 18:22
Unnskyld meg, men du var der ikke. Du vet ikke hva du snakker om. Jeg gikk i toget, og jeg så ingen som gikk med ekte pels, derimot var det mange med fake pels. Jeg kjenner at jeg blir så jævlig irritert over deg, for du er så dum at det ikke går ann. For tror du virkelig at noen går i et fakkeltog mot pels, mens de har det på seg? Det var rundt fire tusen dyrevernsaktivister der, så ingen ville være dumme nok til å gjøre det. Untatt deg da, hvis du hadde brydd deg om de dyrene som lider. Og jeg synes det er rart at du som faktisk har hund, støtter pelsindustrien. De er levende dyr, akkurat som hunden din. Og som en av appellantene så fint sa det foran stortinget, er pels for vakre dyr, og stygge mennesker. Litt sånn som deg .
Ephemera, 14.nov.2011 @ 19:53
Gud, 90% av dere virker helt tilbakestående. Dere sier at pelsindustrien og kjøttindustrien er helt forskjellige, og at pels er verre enn kjøtt. Om dere ser et par dokumentarer om matindustrien vil dere oppdage at den er enda verre. Dere kan ikke sammenligne de to, og om dere gjør det, vet dere ikke hva dere snakker om. Jeg synes det er IDIOTISK at dere spiser kjøtt, men er imot pels. Det er så sinnsykt dobbeltmoral at det ikke går ann. Fordi kjøttindustrien er HELT forjævlig.

Falsk pels? Oppfordrer til pels. Det er tross alt ikke nødvendig å bruke fake pels eller pels, med mindre du bor langt faen i Russland. Og, du over, jo folk er dumme nok til å gå med ekte pels på sånne demonstrasjoner, akkurat som at du er dum nok til å skrive de tingene du nettopp skrev. Dere står for meningen dere ikke vet noe om. Folk, få HUET UT AV RÆVVA. Er tragisk å lese for oss som kan litt om dette.

Og jo, forresten dreper PETA ekstremt mange dyr i året. Så ikke tro alt dere leser og hører om sånne "fantastiske" organisasjoner hele tiden. Ser dumt ut.
, 14.nov.2011 @ 20:04
Det finnes fake pels. Jeg bruker ALLTID uekte ugs og "pelsjakker". Det er ikke så lett å se forskjell, kanskje du bare tok feil ;)
Camz, 14.nov.2011 @ 20:35
Uggs er laget av kengeru, ikke geit!?!?!? UGGs from australia? øhm....

Ja, jeg ser hva du mener, og du har et godt poeng. Hvorfor er folk imot pels, men kan gå i dunjakker, hvor de stakkars kyllingene mister fjærene sine ? Det er like grovt som en ulv blir holdt i bur. De er levende dyr de også! Jeg liker ikke hvordan pelsindustrien er, men hvis man først skal gå i et tog mot pelsindustrien, ikke ha på deg pels/skinn etc. Blir feil.
irma handanagic, 14.nov.2011 @ 20:39
det e jo ikke ekte pels?.. du finn jo så å si ikke en ordentlig vinterjakke idag som ikke har ''pels'' på hætta? å uggsn treng jo ikke å vær ekte?
maria, 14.nov.2011 @ 20:47
Ephemera: jeg vet mer enn du tror. Jeg vet hvordan kjøttindustrien er, og derfor spiser jeg heller ikke kjøtt. Men det som er forskjellen på pelsindustrien og kjøttindustrien, er at kjøtt er nødvendig og pels er ikke det. Jeg klarer å ikke spise kjøtt, men skjønner jo at ikke alle kan legge om kostholdet sitt. Ingen trenger pels for å overleve, hvertfall ikke i norge, derfor er pels unødvendig. Og du påstår at du kan en del om dette? Hvis du virkelig hadde visst hvordan disse dyrene har det, hadde du ikke brukt pels mer, med mindre du er et menneske uten følelser da. Og nei, jeg tror ikke folk gikk med pels i fakkeltoget, for jeg var der faktisk og så hva slags mennesker dette var. De var veldig engasjerte i saken, og tro meg de gikk ikke i pels, de var så sterkt i mot det, at det ville du skjønt hvis du var der. Og dessuten bygger dere denne påstanden uten bevis eller konkrete eksempler, og da blir man ikke tatt seriøst, hvertfall ikke fra en son var der. Og det er synd at man ikke kan engasjere seg i en meningsfull sak uten å få kritikk og unødvendige utspill.
solveig, 14.nov.2011 @ 21:08
Det har du rett i !!
mira, 14.nov.2011 @ 21:54
A wosniak: De som kjøpes for 200 kr i vanlige skobutikker er ikke uggs i det hele tatt..?

Connie: Jeg tok den artikkelen seriøst helt til jeg så at de skrev at vi ikke skulle bruke ull i det hele.
mira, 14.nov.2011 @ 21:55
OG A.Wosniak: Fake canada goose er myyye verre. For de er laget av HUND.
tina, 14.nov.2011 @ 21:59
noen mennesker trenger faktisk å bruke pels sånn som meg. for meg er pels noe som holder meg unna å fryse ihjel her i Norge om vinteren. pelskåpe og pelsluer er tradisjon i min familie og den vil jeg gjerne føre videre i familien. jeg har pelskåpe av sølvrev som jeg har fått av min mormor som har gått i arv.
Eirik, 14.nov.2011 @ 22:00
Dette var bra Heidi Alexandra!
Marte, 14.nov.2011 @ 22:03
Dun er forøvrig ikke laget av kylling som noen her påsto . Den er som skinn , tatt fra dyr som blir brukt til mat. Og leste også om noen som påsto at sauen har det vondt når den tar ulla si. Det blir akkurat som at gutter skaffer seg sommerfrisyre :)
Frida, 14.nov.2011 @ 23:59
trur nok de aller fleste som gikk i fakkeltoget ikke hadde nåkka med pels på sæ, trur det meste du så va folk som hadde fake pels osv, og få som kanskje hadde det bryr sæ kanskje ikke så mye nei. Men trur nok de fleste som går i fakkeltog for mot pels, virkelig e i mot pels!

Fyfan du e så fette dom at æ blir lei mæ!
Stine, 15.nov.2011 @ 00:12
DET ER SÅ KULT Å BRUKE CAPS LOCK NÅR MAN ER SÅ SINNA!!! nei.. det er ikke kult, det er heller ikke kult å slenge dritt på nettet! Dere som sitter å taster så hardt på tastaturet, Heidi har et godt poeng her, om man først skal gå i et fakkeltog burde man ikke stille med Goose.
Helene, 15.nov.2011 @ 00:40
Kan jo kanskje tenke over at det kan være fake pels da eller? Du synes det er greit at dyr blir misshandlet bare så du skal se "bra" ut? Wow. Har ikke du hund selv? Tenk hvis noen kom å tok bikkja di, satte den i ett bittelite bur helt alene og prøvde all slags forskjellig sminke på den helt til den døde.. You have no heart
, 15.nov.2011 @ 08:52
EKTE uggs har pels inni seg for å være varme, uekte har sånn bomull/ull lignende greier som ikke varmer i det hele tatt. De dere går med, som dere påstår er ekte, men uten pels, koster sikkert maks 500 på en skobutikk, mens de ekte uggsene med pels koster over 1000 kr
Silje, 15.nov.2011 @ 09:35
Jo man kan sammenligne pels og kjøtt industrien, fordi, mennesker er kjøttetere. Vi spiser kjøtt, og det har vi alltid gjort. Å si at man ikke kan spise kjøtt fordi NOEN mener det er selvmotsigende, blir som å nekte hunden din å spise kjøtt, bare gi dem grønnsaker. Blir like dumt som å skyte ulven fordi den tar noen sauer. Ulver er også kjøttetere ;)
Whatever, 15.nov.2011 @ 13:53
Hahahaha, du har en del skrive feil.. som : Hvordan kan man være imot pels, for så stille opp i et fakkeltog mot pels? ...

(med) skal det stå ..

og dem brukte kanskje fake pels da, Det er mange som demonstrerer for kvinnerettigheter mens de ikke lar datra og kona gjøre alt.. Dust, dem har sikkert på seg fake pels, se hva du tar opp ! hahaha,
, 15.nov.2011 @ 16:28
jeg skjønner faen ikke at dere gidder å kommentere,åå nå mistet du meg som leser,ååå du er så jævla dum også kommer dere og kommenterer dagen etter på nytt masse bullshit det er ikke et eneste innlegg hun har noen hyggelige kommentarer kanskje 2,3 får hun av hyggelige kommentarer resten er bare drittslenging folkens! og det er nettmobbing

kvalm,kvalm,kvalm.

la henne ha sine egne meninger !
kine, 15.nov.2011 @ 18:25
er du dum? har du noen gang hørt om fake pels? jævla idiot, tenk deg litt om.
beautifuldaydream, 15.nov.2011 @ 18:45
Haha, ler litt når jeg leser meningene dine, Heidi.

For det første, så er det mange som bruker fake pels, og det er jo i og for seg greit. Du tar helt feil når du sier at det å bruke UGGs hvis man er imot pels. UGGs består av ull og skinn fra sauer, og siden det ser ut til at du ikke vet forskjellen på ull og skinn fra sauer og pels fra smådyr fra pelsfarmer skal jeg forklare det for deg.

Ullet til sauen blir uansett barbert av, for at sauen skal vokse ut ny ull, det er ingenting galt med å være imot pels og bruke saueull. Jeg er selv sterk motstander av pelsindustrien og har et par ting med saueull på seg, f.eks inni en jakke. Det er helt normalt, fordi sauene ikke blir presset inn i små bur hvor de ikke får nok mat og kanskje må spise på broren. Sauer bor ofte på gårder og blir avlet opp til å være dyr og så når de får for tjukk ull blir de barbert. da jeg var liten var jeg på en gård en gang, og vi fikk barbere sauer, og det er ingenting dyremisshandlende med det.

Saueskinn kommer fra sauer som allerede er døde, fordi de skal bli til kjøtt eller fordi de er gamle og døde av naturlige årsaker. Du kan umulig mene at det er hyklersk å bruke ekte uggs når det ikke har noe med dyremisshandling å gjøre i det heletatt?

Pelsindustrien dytter små uskyldige dyr inn i alt for små bur og gir dem såvidt mat så de må spise på andre dyr for å ikke sulte i hjel. de blir behandlet som om de var søppel og det er no mercy på pelsfarmene. Canada Goose plasserer ut revefeller for å fange Coyotene og lar de lide lenge før de blir avlivet. og hvis de blir skutt med en gang dør de ikke med en gang.

Og fake pels, det er mange som er motstandere av pelsindustrien, inkludert meg selv, som bruker fake pels. mye fake pels. på f.eks parkas, ser ekte ut og det må være det du har sett.

Uansett, hvis det var noen der med pels burde de ikke vært der i det heletatt. DET er bare respektløst og gjort for å få en antipels demonstrasjon til å se dobbeltmoralsk ut. Jeg kjenner mange som var på demoen, og ALLE de jeg kjente som var der er RU'ere som hater pelsindustrien. Heidi, du er dum. sorry ass.
MNZ - fotobloggen, 15.nov.2011 @ 18:46
1. Fake-pels

2. De demonstrerer mot pelsindustrien. Merk; INDUSTRIEN. altså ikke pels generelt

3. Det går an å være litt åpen og se saken fra to sider? Ikke bare du, men de som kommenterer også.
Ailinhs, 15.nov.2011 @ 20:03
haha, hvordan fikk du den lærdommen at pelsen de hadde på seg var ekte fra da? jaja, du har ett poeng viss den faktisk VAR det. likevel må jeg si at du er ganske blåst i hodet heidi, im so sorry..
, 15.nov.2011 @ 20:12
Det du skriver er veldig rett på mange måter. Men nå er alt vinklet feil fra start av. Det er jo ikke mot pels. Men mot pelsindustrien. Hvordan de avler opp dyr for bare å drepe dem. Men det er noe helt annet hvis man dreper dyret for å spise det og så bruker pelsen til klær eller andre ting. Da er det ikke pelsen man er ute etter i første omgang.

Men hvis man skal være mot pelsindustrien så må man tenke på hva man går i og hvor disse produktene kommer fra.
andrea, 15.nov.2011 @ 20:55
åherregud, skulle likt å flå deg levende, din jævla fittekjerring. du er så jævlig stygg. hahah, ser jeg deg en gang, så kommer du nok til å vite hvem jeg er:) for å si det sånn, meg kommer du ikke til å unngå DA! hahah, heidi-menneskeskinn xD Hold de jævla meningene dine for deg sjæl, heidi, eller stapp dem oppi ræva di, er hvertfall plass der, eller spis dem opp, selvom kroppen din ikke klarer å fordøye noe som helst uansett(ser vi). ups, ble visst litt langt det her, men poenget mitt er hvertfall: DU ER JÆVLIG TRAGISK, JENTE. Gå heller og tjen penger ved å donere bort fettet ditt til...vet ikke til hva det kan brukes til:S men hvertfall i stedet for å blogge!
elise, 15.nov.2011 @ 21:15
jeg forstår hva du mener, men det finnes falsk pels og dunjakker der dun har blitt plukket fra bakken ;)
, 16.nov.2011 @ 01:52
Skinn er et biprodukt av matindustrien. Skal man kaste alt skinnet fra dyrene, bare pga man er imot pelsindustrien ?

Det blir litt bortkastet og idiotisk i mine øyne ihvertfall.
HeleneSlipknot, 16.nov.2011 @ 06:56
For EN gangs skyld skriver du noe relevant og viktig. BRA!
Emilie, 16.nov.2011 @ 09:57
Du er stygg, dum og tragisk. Mangel på hjerne bigtime. GL with ur life
Julie, 16.nov.2011 @ 11:13
Du har faktisk ett poeng. Men jeg gikk faktisk i det toget, gjorde du? og for det andre så jeg ingen canada goose jakker eller så mange pels-sko for den saks skyld ! Det er greit å bruke skinn og ull fordi der blir hele dyret brukt til noe fornuftig.

Mens i pelsdyrindustrien blir dyrene torturert og lever en grusom hverdag. Der tar de pelsen og kaster resten av dyret. Så pelsindustri er unødvendig og det er INGEN som trenger pels!

Og DU viser sterk ignoranse, uvitenhet og uintelligens på svært alvorlige nivåer.
Julie, 16.nov.2011 @ 11:29
http://www.youtube.com/watch?v=JUkmXNNGFhQ
Julie, 16.nov.2011 @ 11:38
Ta en titt på denne og si om du er for pels EN GANG TIL:

http://www.youtube.com/watch?v=PdOziJ4aC4M&feature=related
Kathrine Madelen, 16.nov.2011 @ 13:57
Du gjør et godt poeng. Canada Goose har selv innrømt hvordan de lager dunen og pelskragen på jakkene. Fake uggs og fake produkter i seg selv er vel ikke så farlig? Mange bruker produkter fra kjedebutikkene har falsk framstilt pels og dette står jo på jakken. Jeg synes ikke du skal gå i fakkeltog mot pels industrien med canada goose jakker. Ser jo faktisk noen pels jakker på bildet. Litt ironisk at de går i toget, men hvem vet, kanskje de er falske?
Fay, 16.nov.2011 @ 14:08
You stupid ass motherfucker! Open up your eyes, don't hide behind that thick foundation-mask of yours! It doesn't work that way, sweetheart. Let me know when you got something in your head, because from this point of view I only see air..
Andie, 16.nov.2011 @ 21:17
Det er jo helt sykt hvor latterlige folk kan være. Ikke det at jeg er spesielt stor fan av Heidi, eller at jeg liker meningene hun har spesielt godt, men; det må da virkelig finnes grenser. Jenta får lov til å ha de meningene hun har, og hun får lov til å gi uttrykk for dem også. Å skrive at hun er en forbanna hore, kalle henne dum, og så videre, er bare usaklig, og jeg skjemmes på deres vegner.

Jeg er stolt over at i det minste noen har vett til å stå for sine egne meninger, for det er sannelig ikke mange som gjør det, nå for tiden!
what?, 16.nov.2011 @ 21:43
UGG har ingen type sko med pels.
what?, 16.nov.2011 @ 21:47
"" er tragisk å se folk som går i fakkeltog mot pels og går med dun jakker, sko av skinn eller lær..dette er veldig selvmotsigende og flaut i fra disse menneskene sin side. ""

EH!? unnskyld meg, men det er faktisk PELS-industrien som skal legges ned! Hvor rever og minker blir brutalt torturert, flådd og kastet i kverna, så de andre minkene kan spise sin egen art!

Gås og ku blir ikke mishandla og torturert ihjel kun for skinnet. De har ti ganger bedre kår og der blir faktisk hele dyret brukt til noe nyttig.
, 16.nov.2011 @ 22:33
Den overskrifta kunne passet deg..
..., 16.nov.2011 @ 23:45
Du har kanskje et lite poeng der, men kunne du begynt å tenke på andre muligheter og?

Har det falt deg inn at det kanskje er FUSKEpels?!

Og hvis det er NOEN som skulle være flaue her, er det DEG selv! Har du sett deg i speilet i det siste? Sett ordentlig? Kan du se den lille FALSKE, DUMME BIMBOEN du er?! Kan du det?

Hvis du ikke kan det, så ville jeg satt pris på, om du kunne holdt kjeft om ting du ikke vet en ting om!

Takk for meg.
Cassandra, 16.nov.2011 @ 23:46
Folk trenger å lære seg fakta før de kommenterer.

Og slutte og være så naive og tru på alle videoen om hvordan dyr blir misshandlet osv. for de videoene er klippet til og se værre ut en de er. Start og vær litt kritiske til alt dere ser og leser på nettet.

Feks. om uggs, ta og les hva som skjer med sauen vist man ikke tar ulla fra den, eller hvor mye værre de har det vist man ikke kutter av den delen på rompa. Det får dere ikke noe informasjon om når dere ser videoen på nett om hvor fælt uggs er.

Og jeg sier ikke at pels , mat eller kosmetik - industrien er perfekt, fordi mange dyr blir faktisk misshandlet. Men det skjer like ofte i mat industrien som pels industrien

Jeg syns at skal du være i mot pels, burde du være imot kjøtt og testing av kosmetikk på dyr også. enkelt og grett.

Så er veldig eni med deg Heidi, blir feil å være i mot pels, men samtidig syns det er greit og bruke litt pels, eller sminke testet på dyr.
..., 16.nov.2011 @ 23:50
Har jeg nevnt noe om mat? Har jeg nevnt noe om kosmetikk? Har jeg nevnt noe om uggs?

Må bare stå opp for meg selv, og si sannheten. I mitt tilfelle, er det i hvert fall ikke sånn at jeg har sett EN video, og blitt bergtatt. Jeg kan en del om dette temaet, og deltar aktivt i organisasjoner og grupper som NOAH, etc.

Og forresten, så er jeg vegetarianer.

Så se og finn ut litt info selv også før du kommenterer, og ikke bare rakk ned på andre ;)

Og jeg kunne kanskje vært litt usaklig i det forrige innlegget, men ble en smule forbanna.

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits