Hiljab i politiet i Sverige

Shame on Sweden. Seriøst, det er lenge siden jeg har vært så skuffet som jeg er nå. For noen måneder siden gjorde Frankrike et skritt i riktig retning og gjorde det forbudt med disse plaggene - mens nå gjør Sverige det stikk motsatte, og tillater det som i noe så nøytralt som politiet. And I'm like, wtf?!

Ok, hvis du vil gå med hijab så ok. Hvis du vil skjule det fine håret ditt, og se ut som en kreftpasient med hodebunn og svettelukt, så gjerne for meg - men det får i så fall bli på fritiden. Jobber man i noe så seriøst som politibransjen, så burde det være straffbart å bære noe religiøst, enten det er et kors eller hijab. Man skal ikke gjøre seg personlig, jobber man i politiet skal man tjene staten og ikke tro man skal la sine følelser og personlige interesser ta del i jobben. Det blir helt feil. Du må gjerne være pakkis i politiet - men uten hijab!!!

Er det virkelig så utrolig vanskelig å skjønne at dette blir helt feil? Sverige sliter nok med andre ting (som rotete gater, for få jobber osv), på tide å ta tak i det, i stedet for å skape enda flere problemer? Hvis Norge følger etter, da kommer jeg seriøst til å sende enda en mail til Jensiiboy, for dette blir seriøst for dumt. Jeg vil gå så langt som å si at det er håning av oss som ikke bruker hijab - vi får ikke lov til å bruke caps i timen engang. Hørt om hvit rasisme? 

(Bildet er lånt av Lars-Petter

 

122 kommentarer

, 05.des.2011 @ 23:11
!!!!!
Kari, 05.des.2011 @ 23:19
Heisann!! Jeg leser til min forskrekkelse at noen gutter har slått deg fælt!! Mitt råd er å gå på karatekurs da vel!! Lær å forsvare deg og gi gutta en tøff start på ditt nye liv da vet du, feige uslinger sånne smågutter!!
bob sagat, 05.des.2011 @ 23:26
karate kurs ? det hjelper ikke for ei som heidi.. ho er stokk dum som du veit.

dessuten så er det du lærer på "selvforsvars kurs ikke holdbart.. så klart så virker det.. MEN da må det MYE trening til.. er ikke nok med 2 - 3 treninger. om du også plutselig skulle være oppi en slik situasjon, så blir du som oftest stiv å glemmer det du har lært.

har trent thai boxing nå i 10 år, SÅ jeg veit hva jeg snakker om
, 05.des.2011 @ 23:28
Her er jeg veldig enig. Når man er politi skal syn og hørsel alltid være på vakt. Og når man bruker Hiljab så dekker det både ørene og side synet. Ikke bra med andre ord.
, 05.des.2011 @ 23:32
hijab anyone?
, 06.des.2011 @ 00:33
Du burde skamme deg for å snakke sånn om kreftpasienter! Du er rett og slett en skam for Norge i mye av innholdet i denne bloggen.
Amanda G, 06.des.2011 @ 00:49
Du burde virkelig skamme deg. Tenk deg litt om. Det er deres RELIGION. Trosretning. Hørt om det? Det skulle vært som at man skulle forby å ha plastikkhår og ta overdreven solarium. Hva ville du sagt da?

Du er den kvalmeste personen jeg noen gang har møtt/fått vite om. Vet det er å gå for langt med å si at jeg skulle ønsket at folk som deg ikke fantes, men det er min mening.
Hanne, 06.des.2011 @ 04:07
Hvordan kan du tenke sånn? Tenker du noen ganger på andre enn deg selv?

Er det mulig å bli mer blond!De har en religion, og den må de da få lov til å følge!? Jeg blir flau på dine vegne...

Håper du en gang får litt vett i hodet. Det er skummelt å tenke på at det finnes folk som deg. Håper du skjerper deg.
Ingrid, 06.des.2011 @ 04:17
Altså de må gjerne følge relgionen sin, men det er mye du ikke kan/burde gjøre på jobb som du kan i privatlivet ditt.
, 06.des.2011 @ 06:29
fyfaen Heidi?

Du er jævla dum, og du burde faen så skamme deg.

Det er faktisk muslimer som leser bloggen din og du skriver "pakkiser" wtf.

Da kan vel jeg kalle deg "Feiting" fordi du er så jævla feit, for min side.

Og det er ikke feil å gå med hijab på jobb.

Bare en ting på håret.

Du kommer aldri til å lære, btw ikke tro jeg skriver dette for å være frekk, men du fortjener frekke kommentarer hværdag for hvordan du skriver om folk.

Og jeg tør å si dette face to face når du er der, du er ikke mer en en liten shit?

Det er en relgion, jeg syntes du ikke skal ta opp sånn på bloggen mer din jævla jente..
Malene, 06.des.2011 @ 06:31
-Jeg skrev det som er her oppe!

Er ikke anonym.
, 06.des.2011 @ 06:57
du burde kommet til Nyli i Arendal du ,hadde du vært like frekk i kjeften der så hadde du faen ikkje bare blitt slått ned av en "pakkis" du hadde faenmeg blitt skutt ! :)
Renate Husby, 06.des.2011 @ 07:08
Fyfaen, du er sprengt. Skjønner ikke at jeg orker la meg provosere engang, for det er jo det du ønsker oppnå med det du skriver!

Syntes helt ærlig det er rart du ble slått med tanke på all det dissrespect du skriver her på bloggen din? Hadde jeg møtt på deg hadde jeg mest sannsynlig skambanka deg - så pris deg lykkelig over den søte blåflekken din :-)

Og vennligst - fjern PAKKIS osv, det heter pakistaner!
Irmelin, 06.des.2011 @ 07:45
Jeg blir irritert over alle som sier at det er deres religion og at de da må få bruke det. Vel kristne får ikke lov til å gå med kors, det er akkurat det samme. Man skal ikke kunne se på politiet hvilken religion de har.
Helene, 06.des.2011 @ 07:54
Irmelin - det er ingenting som sier at kristne ikke kan gå med kors...

I tillegg er det lovverk som sier at hijaben må tilpasses yrket, slik at hijab som svekker sidesynet kan en ikke bruke, en må nok derfor bruke en hijab som sitter inntil ansiktet, slik at sidesyn ikke hemmes. Jeg kan være enig i argumentet om at politiyrket er offentlig og med uniform og alt det der, og at en uniform burde være slik den er ment å være, men det er også lovverk som sier at så lenge religionsutøvelsen ikke står i veien for andre til å utøve sin religion som de vil, og ikke er en trussel i samfunnet, så kan man ikke begrense det! Så vær så snill Heidi, jeg skjønner at du har dine egne meninger, men prøv å uttrykke de på en saklig måte, slutt å hån, det du skriver nå kommer ALLTID til å forfølge deg og du kommer nok til å slite på grunn av mye av det!
Marte, 06.des.2011 @ 09:44
Hater at alle skal være så politisk korrekte. Vi er ikke på skolen nå, barn.

Enig med Heidi, men det Frankrike gjorde var noe helt annerledes. De gjorde hijab fullstendig ulovlig og dette er jeg ikke enig i.

Alle burde gå med hva de måtte ønske å ha på seg, men det blir feil i politiet og i andre tillitsfulle jobbsammenhenger. Jeg synes det er ikke noe greit å se en politimann slenge en mann i bakken og skade ham og denne politimannen bruker hijab. Dette vil KUN skape mer hat over de som bruker dette plagget. Intet annet, mener jeg.

Jeg leser denne bloggen fordi den er underholdende og den kan også irritere meg noen ganger! Men det skaper bare engasjement fra min side, og er det ikke bra at vi alle har ulike meninger? :)
Lua, 06.des.2011 @ 10:15
Helt enig med deg Heidi !!
, 06.des.2011 @ 11:02
Jeg er for det første veldig enig i at du burde skamme deg. For det andre vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at politiuniformen allerede er prydet med et pent lite kors. Fint å ha sterke meninger, men du kan jo i hvert fall PRØVE å sette deg inn i saken før du ytrer deg på det store internettet.
, 06.des.2011 @ 11:16
Jeg er enig at det ikke skal være lov og bruke hijab når man jobber i politiet!!!!!
Marielle, 06.des.2011 @ 11:23
Jeg er fullstendig enig i at det ikke burde være lov til å gå med hijab i politiet. Men syns de skal få lov til å gå med det på fritiden, men på jobb? Really.
Irmelin, 06.des.2011 @ 11:35
Helene: Man skal ikke vise religionen sin innen politiet
silje maria, 06.des.2011 @ 11:48
Jævla rasistiske pikkunge!!!
, 06.des.2011 @ 12:43
Jeg mener at folk må få lov til å gå som man vil klær, hodeplagg osv. Men en ting jeg er enig med Heidi i; Det er en jobb, det er noe du får betalt for, noe som ikke skal bli påvirket av privatlivet til en person. Dette syns jeg blir helt feil. Hvis Norge innfører reglen at de skal få lov til og gå med hidjab i politiet, flytter jeg herifra.. ¨

Jeg er kanskje en av de dere kaller litt små rasistisk. Ikke redd for og si det heller. Fått så dårlig inntrykk av innvandrere at eg spyr! Samboeren min ble slått ned og banket opp av disse jævlene, han hadde ikke gjort noen ting. Derfor har eg ingenting til overs for utlendinger; Eller, pakkisser som Heidi sier ;D L
, 06.des.2011 @ 12:59
OMG....... dere som komenterer er teite, du som skriver er teit og alle i hele verden er teite.. Hvorfor må alle bli så jævla forbanna. kan ikke folk bare respektere hverandre da.. Du sa det og du sa det, du kalte den pakkis og sa at den var sånn og sånn! HERREGUUD xO
anne, 06.des.2011 @ 13:09
OK SÅ NÅR DU BEGYNNER Å JOBBE (HAHAH) SÅ KAN DU IKKE BRUKE SMINKE....? ELLER MOTE KLÆR.....?
Ida, 06.des.2011 @ 13:19
Herregud, går det?! de har en religion, det må du respektere! Det må jo være lov å sleppe andre inn i samfunnet, uansett religion osv.. det skulle ha vært lov til at blondier fikk laga blogg, spør du meg.
sara, 06.des.2011 @ 13:35
Jeg skjønner at det ikke er lov med hijab i politiet her i Norge, noe som jeg respekterer fullt ut. Men når folk kommer med at de flytter ut av Norge den dagen det blir lov, og at jenter med hijab ser ut som kreftpasienter, vel det er rett og slett sårende for meg som bruker hijab. Det er jo bare et plagg, ikke noe mer enn det, jeg blir ikke til et monster når jeg tar det på meg. Jeg endrer hverken min personlighet eller holdning med hijaben. Utrolig trist at folk oppfatter hijab så negativt, mye av det er vel pga media med sine debatter om hijab. Istedenfor å debattere om det, hvorfor ikke ta frem andre viktige saker, som feks hvorfor ikke utlendinger får seg jobb med navn som Ali, Mohammed osv. Er det virkelig så viktig å debattere om hijab? Jeg er fryktelig lei av hijab-debattene, og jeg syns det er synd folk ikke ser forbi hijaben.. Se meg som en jente med en sprudlende personlighet, ikke en undertrykt stakkars jente som ikke har egne meninger. For meg er hijaben som sagt kun et hodeplagg, og jeg skulle ønske andre også mente det. Vel dette ble en litt lang kommentar, men jeg håper andre ser dette og forhåpentligvis sitter igjen med et litt bedre inntrykk av "hijab-jenter" :)
Marlene<3, 06.des.2011 @ 13:48
Jeg syntes det er helt greit jeg.

Hijab er et religiøst hodeplagg, og med mindre det står i bibelen at jesus/gud brukte caps i timen, så er ikke det det samme! Dette er sånn oppførsel som 4. klasse holder på med! "Hvis hun kan ha hijab, hvorfor kan ikke jeg ha på meg capsen/lua/pannebåndet". Det er så patetisk! Religion, er religion! Om det hadde vært du som hadde brukt hijab, hadde du sett heelt anderledes på det! :)

Btw er ikke sånn veldig "go hijab" eller noe altså.. Bare er så sinnsykt lei av å høre på alle de klagene til alle.

Foresten, Ida jenta; du faila litt.. du skrev "det skulle ha vært lov til at blondier fikk laga blogg, spør du meg. -du glemte "ikke".. ;) :D
Linda, 06.des.2011 @ 13:56
Herregud Heidi!! Jeg som akkurat holdt på å få LITT respekt for deg, så skuffer du noe så insane! OMG! Er det mulig??!! Folka har følelser, og som mange har skrevet over en religion, noe de tror på!! Skjønner ikke hva det er med deg, du mangler noe i hjernen din. For vanlige mennesker forstår at det du skrev i dette innlegget er helt utrolig TEIT. Utrolig egoistisk sagt. Hijab er ikke noe negativt!!!!
Herregud, nei dette er så utrolig KVALMT. Jeg har ikke ord. Æsj, det skulle virkelig ikke ha vært lovlig.. Nå er jeg imot hijab i det hele tatt, men når det brukes i POLITIET, er det bare ALTFOR drøyt.
, 06.des.2011 @ 15:04
Se å pell deg til helvette, om ikke ut av norge, du fortjener ikke være her, måtte noen straffe deg! Jeg er selv kristen, og norsk, men hva i alle dager tror du at du skriver? Hijab er et symbol, samme som å ha et kors rundt halsen, vær så snill! SKAM DEG
grgs, 06.des.2011 @ 15:14
for en gangs skyld, jeg er helt enig med deg!
Ella, 06.des.2011 @ 15:23
Jeg er faktisk litt enig i Heidi her.. Har ikke noe imot muslimer, men det å måtte bruke hijab i politiet synes jeg ikke noe om. I politiet skal man ikke vise en religion.

Og til dere som sier at det er et kors på uniformen allerede, husk at Norge faktisk er et kristent land med statskirke. Flagget har også et kors på? ;)

Og nei, jeg er ikke rasistisk, jeg har mange venner med hijab, jeg synes bare at politiet skal være nøytralt. I koranen står det faktisk ikke at man må bruke hijab, det står at man skal dekke til "sin skjønnhet" og dette kan tolkes som man vil.
lottelise, 06.des.2011 @ 15:31
Hallo ! Skamm deg ! Går det ann å snakke frekkere ? ble helt satt ut når jeg så hvor mye frekt du skrev, alt det der om folk som har kreft og kalle folk på pakkis ? tenker du ikke på hvor mange som leser bloggen din ? det kan være utlendinger og forsåvidt folk som har kreft... samme hva du syns om det jeg skriver nå.. for jeg tror ikke du kommer til å forandre deg (det har no sikkert alle skjønt) men jeg syns du skal holde slike ting for deg selv..

Lykke til videre.. det trenger du
, 06.des.2011 @ 15:38
For første gang er jeg litt enig med deg. Muslimer MÅ ikke bruke hijab. Jeg har en venninne, hun er muslim, og hun mener det er idiotisk å gå i hijab. Og jeg har absolutt ingenting imot muslimer etc. men jeg skjønner forsåvidt hvorfor du mener dette.
haha heidi, sitter og feirer her for at du ble slått ned :) Det fortjente du så jævlig.
Herzchen, 06.des.2011 @ 16:03
Jeg er forengangsskyld enig med deg. Jeg er sjøl utlending, og mener at man må tilpasse seg landet man bur i. Gjerne kan man gjøre ditten og datten, så lenge det ikke går utover andre, men en offisiell uniform skal forbli offisiell og dermed lik for alle.
, 06.des.2011 @ 16:54
faen da folkens, la folk gå med det de vil
Ragnhild, 06.des.2011 @ 16:59
eg sjonne ikkje ka som går an inne i hodet men eg veit at det ikkje er så masse som er mulig !! Først sier du at det er norge som burde lage film om utøya tragedien og du vart banka av nokon gutta og så skriver du om at folk med hijab skal holde seg inne vist dei vil bruke det og følge religionen og (kansje) drømmen sin !!! Du er bare så f****!! Det er berre så tragisk !! Kansje du burde slutte å blogge no før du klarer og få heile verden sinte på deg !!
kaja, 06.des.2011 @ 17:23
heeelt enig :D
, 06.des.2011 @ 18:11
Herregud! Hvordan kan du skrive sånne ting, du vet vel hvor mange personer som leser bloggen din? og hvor mange som er pakistanere? IKKE skriv sånne ting! Hva har hijab med jobb å gjøre!? man får like respekt hvis man bruker hijab eller ikke, eller hvis man hører til den religionen eller den andre. Enn kvinne med Hijab kan være tøffere og flinkere, man ser ikke det utenfra fra en person, men det inni. Det er bare de dumme folkene som ikke klarer å respektere det! som deg :)
Frida ( Friso.blogg.no), 06.des.2011 @ 18:20
Hei! Jeg synes det er litt unødvendig å dra inn kreftpasienter i dette! Der er dårlig gjort....
Siw-Veronica, 06.des.2011 @ 18:23
Ser det er en del feige mennesker her som ikke tør å skrive navnet sitt. Men, det spiller ingen rolle, for det er ikke de som skal settes i fokus. Jeg er enig i det noen skriver her, at du er kanskje ikke den smarteste på mange områder, men akkurat når det gjelder politikk, er jeg så enig med deg! Kunne ikke sagt det bedre selv på noen steder. All uniform skal være rent, ikke noe pynt eller pryd. Jeg jobber selv på en matbutikk, og jeg får ikke engang lov til å bruke mitt eget belte! - Nettopp fordi det er privat/personlig, og av hygieniske årsaker. Vi har heller ikke lov til å bruke pannebånd, svettebånd eller andre hodeplagg. Og det er helt greit! Det finnes andre måter å holde håret eller klærne i orden på. Er man på jobb, bruker man uniformen man har fått utdelt, og hverken mer eller mindre enn det. Så, hva om leger får bruke hijab? Utrolig uhygienisk, og "upassende" (det var det eneste ordet jeg kom på). Det blir litt for useriøst, og med tanke på hijab i politiet, kommer de utenlandske til å slite veldig med å bli tatt på alvor. Dessverre. Jeg er ikke rasist, jeg er rasebevisst. Jeg forstår fort hvem jeg kan stole på og ei. Så Heidi, jeg er enig med deg!
, 06.des.2011 @ 18:24
Jeg er faktisk helt enig - så lenge det er HELT greit å følge religionen sin, MÅ man kunne skille privatlivet og jobblivet fra hverandre, ellers blir det altfor feil. Noen som kommenterer på dette innlegget er selvfølgelig litt sånn "AKSEPTASJON FOR ALLE" uten å tenke seg om, men ja. Syns bare det var litt unødvendig gjort av deg å blande inn kreftpasienter, men ellers - helt enig.
Rebecca, 06.des.2011 @ 18:44
Oi... Latterlig dumt å lese. Men heilt enig, utrolig kjipt å ikke få bruke caps i timen :(( buhu
Emelie, 06.des.2011 @ 18:59
jeg er faktisk både enig og uenig. man får jo en uniform man skal bruke, og en hijab hører ikke til uniformen. Men jeg er uenig i det du sier at det er rotete gater i sverige. da er det på tide å ta en titt på oslo først :) stockholm er så mye finere enn oslo. i stockholm er det hverken synlig søppel, synlig narkotika eller synlige uteliggere - noe det er i oslo.
Emelie, 06.des.2011 @ 19:03
Det er dere som ikke kan skille mellom SAK og PERSON som burde skamme dere. Jeg er selv uenig i det Heidi sier i dette innlegget, men det gjør da ikke jenta stygg fordet? herregud, lær dere å skille mellom sak og person, eller hold kjeft.
sara, 06.des.2011 @ 19:03
til Siw-Veronica: rasebevisst? tuller du med meg? sist jeg sjekket var det bare EN menneskerase, så det faktum at du kommer med ordet "rasebevisst" viser egentlig bare hvor lite kunnskap du har =/ men jeg er nok enig med deg at det blir litt rart dersom politiet begynner å tillate hijab-bruk, er nok redd for at de med hijab vil bli tatt for useriøse. jeg har forresten selv kommentert her oppe, med mitt navn.
, 06.des.2011 @ 19:12
Jeg tror mange flere ville vært enig med deg om du var mer respektful overfor muslimer!
Trine, 06.des.2011 @ 19:14
Enig i at hijab ikke hører hjemme i politiet. Det er i veien, og ser ikke seriøst ut. Akkurat som at i noen jobber kan man ikke gå med sminke og noen jobber må man bruke munnbind og hjelp, skal politiet være i UNIFORM.

Er det UNIFORM og man skal bruke hijab, da må ALLE bruke Hijab.

Nei til Hijab i politiet i Norge.
Silje, 06.des.2011 @ 19:33
Sara: Vil du si at det er EN hunderase også...? Dette er satt veldig på spissen men ja det finnes flere raser i verden. Det finnes nordmenn, tyrkere, irakere, svensker, tyskere osv.

Jeg er helt enig i dette! En politiuniform skal være nøytral og angående det med korset så er det ikke tillat å bære smykker med kors eller personlige, synlige kors når man bruker uniformen. Dette burde gjelde alle. Jeg er ikke rasistisk og jeg hater ikke utlendinger men når det gjelder offentlige uniformer så må det være likt for ALLE.
Silje, 06.des.2011 @ 19:36
Menneskerettigheter er grunnleggende rettigheter som tilkommer ethvert menneske, uansett rase, kjønn, religion eller annen status, og regulerer først og fremst forholdet mellom staten og individet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Menneskerettigheter
!!, 06.des.2011 @ 20:09
Egentlig er jeg helt enig, annet en at du burde skrive litt mer formelt (hvis du vet hva det betyr da) Alle burde skille mellom jobb og priavt liv, og jeg tror heller ikke vi vil ta en politi kvinne med hijab så utrolig seriøst, ville dere tatt en kvinne som var stivpyntet i ført politi underform og en hårbøyle ? hehe neppe, det ville ikke jeg gjorti hvertfall og det blir omtrent det samme, man skal se litt "Normal" ut når man jobber i politiet hvertfall! Er det rart det blir krig, i verden, hvis alle fra andre land, kommer hit for å bli politi, å tar over for det Norske folk, ber vi jo om verdens krig, lurer på hvordan samfunnet blir til slutt.
celina, 06.des.2011 @ 20:15
enig !
Josefine, 06.des.2011 @ 20:15
du er så jævlig blond as !!!
oda, 06.des.2011 @ 20:22
gang på gang viser du hvor dum du er .. null respekt for deg . blir du ikke flau ?
Anonym, 06.des.2011 @ 20:37
Jeg er ei 14 år gammel jente som sitter og ler av hva du skriver på nettet. Jeg selv er en som ikke kan tro på noe innen for de forskjellige religionene. Men akkurat det med hva de bruker. Det er fritt. Politiet har plikt til å gå i uniform. Som da er hatt også. Men om personen har lyst til å bruke hijab under hatten så må hun jo få låv til det? Kanskje folk ikke er så opptatt av det "fine håret" sitt, eller kanskje de ikke er så opptatt av hvordan de ser ut som det du er. La de som vil gå med hijab gjøre som de vil. Kanskje det er selvrespekt? :)
, 06.des.2011 @ 20:48
Lizbeth: Det er du som er kvalm her, æsj :LL
, 06.des.2011 @ 20:52
korslig lesning når moren min døde av kreft i dag....
Krummelure, 06.des.2011 @ 20:53
Det er skal være helt greit som noen skriver over å bruke hijab på jobb. Men politi- og rettsvesen skal være nøytralt. Ergo hold kulturelle og religiøse symboler utenfor disse jobbene. Og forresten til deg over som skriver om menneskerettighetene, det er ingenting i statuettene som sier at man ikke kan forby religiøse symboler i klesdrakten til offentlige tjenestemenn.. Jeg er enig i en del av budskapet, men du bør kanskje skrive litt mer respektfullt hvis folk skal ta budskapet seriøst?
Nina, 06.des.2011 @ 21:03
...

Jeg har lyst til å banne til deg
VILDE, 06.des.2011 @ 21:06
DUUU ER STYGGG , LØØØ HORE !!! SKAFF DEG LIV :) SNAKKES
Marthe, 06.des.2011 @ 21:06
syns du skal sende en mail til Jens jeg! han blir sikkert imponert over ditt syn på saker og ting ;)
lol, 06.des.2011 @ 21:13
Hijab har ingenting i vesten å gjøre, politiet skal være religionsnøytralt. Og hvordan skal de klare å pågripe menn når de mener at de ikke kan holde de igjen fysisk?!
..., 06.des.2011 @ 21:15
Jens og AP er i mot hijab i politiet! Svært få på Stortinget som er for, så denne meningsenigheten vil han vel ikke direkte mislike ;)
Marthe, 06.des.2011 @ 21:22
Hijab burde ikke eksistere i det hele tatt egentlig. det er kvinnediskriminerende! de kan tro på hva de vil, men ikke alle kvinner vil gå med hijab men blir tvunget til det. jeg vil helst si, LA DET BLI FORBUDT MED HIJAB I NORGE!
, 06.des.2011 @ 21:41
Muslimene bruker ikke burka (what ever hva de kaller det) fordi Gud sa det, eller fordi det er religiøst. Det står ikke i koranen ! For 100 år siden var det nesten ingen som brukte det. Det er undertrykking på kvinner, det er frekt, teit og stygt!

Hvis du er uenig sjekk fakta
Ida, 06.des.2011 @ 22:42
du kan ikke sammenligne en caps med en hijab, siden caps ikke er et relegiøst symbol. I så fall må du sammenligne kors og hijab, og vi får lov til å bruke kors i timen!
, 06.des.2011 @ 22:51
helt enig med deg, nå mistet jeg respekten for svergie! dette er europa ikke pakistan! vi i europa er kristene ikke la muslimene ta over landet vårt
For en gangs skyld enig, 06.des.2011 @ 23:29
Jeg pleier ikke å være enig med Heidi, men her er jeg det. Delvis. Politiet sliter enda i dag med folk som ikke har respekt for yrket de har, og jobben de gjør. Hvis vi legger religiøse symboler oppi blandingen også kommer nok ikke respekten til å øke, for å si det sånn. Som noen over her sa så blir innføring av hijab i politiet bare til å øke negativiteten mot hijab generelt.

En annen ting er at hvis det innføres hijab, må det åpnes opp for flere plagg også. Kalotter for jøder, sameluer for samer, indianerfjær for indianere osv. Hvor alvorlig blir politiet tatt da?

For all del, folk får bruke hva de vil ellers, men når du er på jobb, da er du på jobb. Jeg jobbet en periode i butikk, men jeg dukket ikke opp i høye hæler, partysminke og utringet topp på jobb. Det passer seg ikke.

Men jeg forstår at mange reagerer på måten Heidi formulerer seg, men folkens, hun har blogget en god stund nå. Begynner vi ikke å bli vant til skrivemåten hennes? Heidi er Heidi i et nøtteskall. Av og til tar hun opp viktige saker, men formuleringen er ikke alltid like saklig.
Harald, 06.des.2011 @ 23:49
Jenter med hijab ser ikke ut som kreftpasienter, de ser ut som en blanding av en heks og et spøkelse!
Helle Molnes, 06.des.2011 @ 23:53
Seriøst Heidi, jeg håper virkelig du leser kommentaren min her nå! For jeg har lenge vært en motstander av bloggen din etter et par små innlegg som har irritert meg..

MEN, fremdeles et men.. Det er så mye jeg er enig med deg i ! Og du kommer faktisk bare med fler og fler innlegg jeg er enig i. Helt sykt, men du har en del gullkorn, og du kan det å skape drama. Det er en grunn til at du er på topplisten for å si det sånn, for du har faktisk det som skal til.

Og jeg ler av alle som kommer med så drittkommentarer, haha... Fordi du har faktisk så mye rett i hva du sier, hvert fall synes jeg det! Og jeg er en av de jentene som bare blogger snilt og søtt, det kan du jo se selv. But still, jeg kunne ikke vært mer enig med deg i de fleste innlegg her!
Eirin Sletten Nordvik, 07.des.2011 @ 00:11
Talentløst heidi, talentløst. Det du holder på med er trakassering, folk sliter seg gjennom dagene sine med kreft, og du skriver at folk som går med hijab ikke burde få gå med de på jobb? Du er faen meg så jævlig løk i hodet, om jeg ikke husker feil, så er sverige ett like fritt land som norge! MAN KAN GJØRE HVA MAN VIL, nesten. Du må ta å skjerpe deg. En vakker dag kommer du til å få skam bank, og den dagen skal jeg faen meg le så jævlig.

Ro ned den rasismen din, så skal du se at du får såpass mange venner, at du slipper å sitte på bloggen din hele dagen å slenge drit om andre.

GET A LIFE!
Erika Andresen, 07.des.2011 @ 00:17
En ting er å si meninga di, men det finnes bedre måter å si det på.. Er det mulig? Hittil har jeg synes at bloggen din har vært underholdende, men det her var virkelig krenkende.. Utrolig respektløst!
yvonne, 07.des.2011 @ 00:18
DU bør serr passe på hvordan du snakker og utrykker deg! herregud har du ikke noe respekt!? jeg er enig med deg , men det fines andre måter å utrykke seg på uten å krenke andre... Har du tenkt på hva dine muslimske venner synes om det du har skrevt nå. voks opp og finn på noe bedre åå GJØRE!!
Celina, 07.des.2011 @ 01:18
Enig
, 07.des.2011 @ 07:40
For min del synes jeg at relgiøse hodeplagg ikke har noe i politiet å gjøre. Men du burde alikavel prøve å passe på hvordan du snakker og utrykker deg. Det er ikke så lenge siden du ble slått ned av noen gutter, og da burde vite at slike innle som dette kan fort få konsekvenser. Det finnes mange som er sykelig opptatt av relgionen sin, de mener at den kun den relgionen er riktig og disse menneske tåler overhode ikke kritikk ovenfor sin perfekte relgion. Når disse folkene leser innleggene dine kan du fort risikere å bli slått ned igjen....
, 07.des.2011 @ 08:32
Du kan jo faen meg ikke sammenligne en caps med hijab... Hijab er en form for religion, mens caps er noe helt annet, det er ikke en form for religion.. er du helt stokk dum eller? Pass på hvordan du uttrykker deg, bare for ditt beste......
Ida !!!!, 07.des.2011 @ 08:41
Okei, herregud. Alle som sier lengre oppe at vi må akseptere at de bruker hijab i politiet fordi det er deres religion, bør tenke seg litt om! Kristne får jo ikke lov å bruke kors i de heller! Skal man være i politiet, skal man være NØYTRAL!
Line, 07.des.2011 @ 10:48
Heidi, du mistet akkurat avtalen din med NRK P3 fordi de fikk en klagestorm som gjorde dem oppmerksomme på menneskesynet ditt.

Bedrifter sier opp annonseavtalene sine med blogg.no på grunn av de rasistiske innleggene dine, og blogg.no mottar klagestormer hver gang du skriver om det rasistiske menneskesynet ditt.

Du er 17 år. Disse innleggene vil være med deg for evig og alltid. Ingen vil ansette mennesker som ikke forstår sosiale koder og skriver rasistiske innlegg på rosabloggen sin.
Kamilla, 07.des.2011 @ 11:16
JÆVLA RASIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
, 07.des.2011 @ 11:21
FYI Hijab- ikke et religiøs plagg.
Benedicte, 07.des.2011 @ 12:36
ENIG MED DEG HEIDI!

Dere som skriver dritt her er garantert muslimer selv. lol tapere. kommer dere til landet vårt, så må dere tilpasse dere våres kultur og religion.

Norge er et kristent land med kors i flagget og vi har statskirke hvor 89% av Norges befolkning står skrevet i. Derfor synes jeg at kors skal være tillatt. (det er det fra før av, right?)
Marte, 07.des.2011 @ 13:50
Ikke hørt om hvit rasisme
myre, 07.des.2011 @ 16:55
HAHHAHA, hva tror du du er ? ikke la meg gi deg en biiitch-slap a ! diu fortjener det virkelig ! Og la de fra andre relgioner oggså bli med, det er alltid oss nordmenn som skal bestemme aaaaalt sammen ! det er jo ikke vi som bygde landet lissom ! UANNSET

PS: SKAFF DEG LIV FOR FAEN !
Victoria, 07.des.2011 @ 17:21
hhaha, at det går ann! :')
Anders, 07.des.2011 @ 17:22
Hijab? Ok, det da? Det er lov i Norge også, bare ikke sånn .. HELE kroppen.
, 07.des.2011 @ 18:04
Hvis pakkiser leser her og blir provosert, så får de la vær å lese... slipp en bombe over svarteland....! Da slipper vi krig, voldtekter, raning og gjengkriminalitet!
H, 07.des.2011 @ 18:29
Religion(hijab i dette tilfellet!) og politikk skal ikke blandes. Tåpelig! Ferdig med saken!
H, 07.des.2011 @ 18:32
Hva om feks jeg vil gå med caps, fordi jeg finner noe utrolig hellig i det? Skal jeg da få kunne gå med caps i politiet? utrolig at det går ann!!
powerfull, 07.des.2011 @ 18:47
Har lite å si eller jo "YOU ARE A FUCKING BITCH OK?" Går det ann å være så støgg i tryne? For det første du er skikkelig usakelig og for det andre du er en jævla rasist!

Vil du at folk skal respektere DEG og din stygge ansikt så respekter andre. Og forresten jeg er 100% sikker på at det innlegget ditt er skrevet KUN for å få kommentarer og sidevisninger. Det er veldig tydelig fordi du har ikke skrevet et innlegg, men bare TULLPRAT oppfør deg og lær deg å respektere andres tro og meninger før jeg kommer og lærer deg det.

Hvis du tidligere har fått noen fine blåveiser på det stygge tryne ditt skal jeg komme å vise deg hvordan ekte banking er. Enten skaff deg et liv eller gå å heng deg, for det er det beste du kan gjøre.

Hvis DU mener alt det du har skrevte i innlegget over, så mener JEG også alt det JEG har skrevet her.
Bitch just like you, 07.des.2011 @ 18:57
jævla feiting! brenn deg i helvete! kanskje du burde slutte å skrive sånne teite rasistiske ting! hadde du vært minde rasistisk hadde du kanskje hatt nære venner, og stoppet å sitte med ditt store jævlige fete rumpe, og blogge på din fucking blogg.
, 07.des.2011 @ 20:36
Benedickte: Kristne kvinner SKAL dekke håret ifølge bibelen, men ingen gidder å følge den engang. Dere kaller dere kristne, men følger ikke den hellige boka deres? Kristent land, pffft -.-'

"men hver kvinne som beder eller taler profetisk med utildekket hode, vanærer sitt hode; for det er aldeles det samme som om hun var raket.For hvis en kvinne ikke tildekker sig, da la henne også klippe håret av; men er det usømmelig for en kvinne å klippe eller rake av sig håret, da la henne tildekke sig. For en mann skal ikke tildekke sitt hode, eftersom han er Guds billede og ære; men kvinnen er mannens ære. (1 Korintierne 11, 5)"
Camilla, 07.des.2011 @ 20:38
Benedickte: Men kristne kvinner skal jo dekke håret? Hahah, taper.
hora heidi, 07.des.2011 @ 23:42
Du burde virkelig skamme deg. Tenk deg litt om. Det er deres RELIGION

dessuten komme du langt ner te helvete sku ønske du var her så kunne jeg kukke deg og mor di hahahahah men uansett du blir jo knullt hver enste kveld HORA hora hora heidi!-.- fitte di e støre enn mormor di si -.- stikk til helvete! du er faen meg ikkje brun! du blir aldri det heller du e altid stygge hvitløken... kankje hvitløk orden e bedre enn deg hora
nine, 08.des.2011 @ 01:22
Adrian, 08.des.2011 @ 03:27
Ser mye "du er dum" kommentarer fra dere som tror at en mening som strider imot populæridealsamfunnet er intet annet en uvitenhet og idioti. Det er dere som burde skamme dere. Jeg ser jo at ordbruken kanskje er litt skjev, men meningen bak dette er jeg helt enig i. Når du jobber for politiet, og er på jobb, så er du politi. Du er ikke en privatperson. Hijab, kors, kippa, turban og lignende har ingenting å gjøre i mange arbeidsplasser, men spesielt offentlig tjeneste. Jeg gremmes over flere av dere. Ikke fordi dere har en annen mening enn meg, men fordi dere formulerer dere så ufattelig idiotisk, dere er usaklige og ikke minst, ganske så dumme. Trenger ikke gå lengre opp en til "hora heide" for å se et eksempel på en aldeles ubrukelig person.
Kristina (Unge høyre), 08.des.2011 @ 08:56
Ordbruken er riktig nok skeiv ja, men Heidi har et poeng. Religiøse plagg burde ikke vært lov i politiet overhodet...
inlini, 08.des.2011 @ 09:45
Helt enig.
Julia, 08.des.2011 @ 12:57
Personleg må eg seie at det absolutt er uheldig at politiet går med religiøse plagg/liknande; hovedsakeleg pga det kan svekke autoritet, avhengig av kven som blir påtruffne. Dette burde forsåvidt gjelde alle, og ikkje berre muslimske, plagg av religiøst slag: også kors etc.
lena, 08.des.2011 @ 13:11
hva i helvette er feil med å se ut som en "kreftpasient"?!! du er skutt i hode as!
Guro, 08.des.2011 @ 14:39
Vettu Heidi, for første gang ever er jeg faktisk enig med deg! :O Trodde aldri jeg skulle si det, men det er faktisk sant, du har et godt poeng når det kommer til det med å være upartisk.

- Guro
Krummelure, 08.des.2011 @ 15:22
Jeg blir helt målløs av å se enkelte av kommentarene over. Det kalles mobbing og bør overhodet ikke eksistere. Dere som er uenig bør heller skrive om hva dere er uenige i, ikke gå til personangrep for noe hun mener. Men alle disse utalelsene om Heidi Alexandra viser vel en viss misunnelse, man rakker som regel mest ned på de man ser opp til eller misunner for suksess. På bilder ser man at hun hverken er feit eller stygg. Så i stedet for å trakassere, vær heller saklig, og ikke minst: skam dere!
Benedicte, 08.des.2011 @ 16:17
"det står i bibelen at damer skal dekke håret!" WTF?

det er bullshit. dere blander koranen med bibelen, så fail.

det er NONNER som dekker håret sitt, ikke normale kristne.
Linn, 08.des.2011 @ 18:38
Ja, nå skal vel jens komme etter storebror sverige. Han elsker jo alt sverige gjør, utenom det BRA (som skolemat, gode veier etcetc)
Camilla, 08.des.2011 @ 20:52
Benedickte: "men hver kvinne som beder eller taler profetisk med utildekket hode, vanærer sitt hode; for det er aldeles det samme som om hun var raket.For hvis en kvinne ikke tildekker sig, da la henne også klippe håret av; men er det usømmelig for en kvinne å klippe eller rake av sig håret, da la henne tildekke sig. For en mann skal ikke tildekke sitt hode, eftersom han er Guds billede og ære; men kvinnen er mannens ære. (1 Korintierne 11, 5)"

Her har du beviset ditt, kjære deg :) Så fail.
Espen, 09.des.2011 @ 00:04
loooooooool

ja en av sveriges største problemer er sikkert "rotete gater"
Siw- Veronica, 09.des.2011 @ 00:16
Heia Adrian, enig med deg:) Men, dere som synes Heidi er så "jævla fæl", drit i å gå inn på bloggen hennes, da. Drit i å bry dere, dere henger dere opp i så små ting, at jeg gradvis begynner å lure på om dere har så lite å gjøre og bry dere om, at dere må rakke ned på ei jente som har SIN mening, og som tør å si det hun mener. Ja, det er offentlig, men NEI, hu trenger ikke å være stokk dum, selv om det noen ganger kan virke slik. Selv om du kanskje ikke er den skarpeste, Heidi, så har du mer enn nok å by på;) - Det kommer an på øyet som ser.
Hun som HATER DEG, 09.des.2011 @ 14:47
du.. du har serr problemer du.. ehm jeg er muslim jeh bruker kanskje ikke hijab me

fuckings la folk være'a -.-
Malina.., 09.des.2011 @ 17:58
herregud heidi!

vis litt respekt da!

dt r vel faen ikke din sak om noen bruker hijab eller ikke?!!

faen da?!

la folk bestemme over seg selv da!!

hvorfor skal de ikke få lov til dt?!

hva gjør dt dg at noen bruker dt?!

la folk bestemme over seg selv da!!

rassist asz!!

blir så jævlig forbanna , hvorfor har u noe imot muslimer?

ehm , lær dg litt a , alle muslimer er ikke fra Pakistan mn du r vel for dum til å skjønne dt ?!

nei herregud nå ble jg så skuffa over dg asz!!!

?.!!!!!!!?...
Trine, 09.des.2011 @ 21:18
Dette blir seriøst for dumt! Er du virkelig så stokk dum at du ikke skjønner at de faktisk har sin egen religion? Der hijab er en del av det.. Synes du ikke muslimer fortjener en utdanning som politi bare fordi de bruker hijab? Og det at du sier de ser ut som en gjeng kreftpasienter er bare så utrolig respektløst! Du burde virkelig skamme deg!
, 09.des.2011 @ 22:19
må si jeg er ganske enig med deg... hijab har ikke noe i politiet å gjøre !!!
nils, 10.des.2011 @ 00:47
syns at dette er dumt jeg og herre gud hijab er bare stygt for faen!
kristine, 10.des.2011 @ 01:31
Trodde aldri jeg skulle si dette,men jeg er veldig enig med deg her heidi !

Muslimer i norge krever for mye ! Hadde jeg kommet med noen krav i et muslimsk land,så hadde jeg nok blitt drept ;) de burde sette pris på alt de har fått osv og ikke sitte å kreve ditten og datten ! Skal jøder som er politi gå med kippa da ? Og kristne med en rosenkrans som henger uttenfor uniformen ? DET BLIR FEIL !
Helene, 10.des.2011 @ 02:35
Dette må nok være det flaueste jeg har lest på veeeldig lenge.

Hva er det du egentlig sier? Tror du bare sitter å leker helt sjef bak pc skjermen din, men i virkeligheten ville du nok ikke ordlagt deg slik du gjør, ihvertfall ikke med ord som

pakkis.

Vet du i det hele tatt hvorfor folk bruker hijab?! Det gjør du antagligvis ikke, i og med at fokuset ditt kun er på deg selv og den lille rosa boblen din. Våkn opp! Alle er ikke lik deg, folk prioriterer helt forskjellig, man skulle tro at alle har lært hva å respektere andre innebæret, men det er vist mange som ikkke helt har skjønt det.

Når du bruker "svettluktende" som et ord om hijab, viser jo hvor lite du veit om plagget og muslimer generelt. Og uhygienisk sier mange? Haha! Må le litt her. Ville heller hatt en kokk som bærte hijab enn en uten, for fra hun med hijab ville jeg blitt garantert å ikke få hår i maten. Uhygienisk? Muslimer må faktisk være renslige. Det er en del av deres tro.

Og alle som mener at Hijab ikke tilhører i politiet? Hva er deres argumenter annet enn at det ikke ser seriøst ut? Whaat? Å ha håret dekket gjør en person useriøs? Nei, dette blir for dumt.

Da vil jeg heller si at blondiner, sminkedukker og jenter som går med lite klær er mye mer useriøse. Jeg respekterer jenter som har selvrespekt og ikke trenger å vise fram hver eneste kroppsdel for å føle seg bra og tiltrekkende. For det er nettopp det slike jenter tror, men det de ikke vet er at de kun ser løse og tøsete ut.

Du er en tulle-blogger som kun er ute etter oppmerksomhet, viser virkelig hva slags verden vi lever i når folk faktisk sitter å leser bloggen til en som deg. Virkelig synd..
Mimimi, 10.des.2011 @ 11:44
Jeg mener at folk skal få lov å ha på seg hva de vil... Men ikke på jobb. En uniform er en uniform. Grunnen til at jeg mener at politiet ikke burde få bruke det er for deres egen del. Dette landet er stappfullt av rasister, og fremmedfryktige. Jeg skal ærlig tilstå at jeg ikke alltid snakker for pent om utlendinger selv, (er du oppvokst på jessheim skjønner du egentlig hvorfor). Men ja, det er også veldig mange som hater politiet, og jeg tror en hijab vil virke provoserende for mange. Det JEG er redd for er at disse kvinnene vil få mye ufortjent dritt og vold etter seg.
, 10.des.2011 @ 11:50
mobile tent much?
Karma, 10.des.2011 @ 14:34
Karma is going to get you hard, slut!

And I'm Going to take you down like your mom NEVER did.. u daughter of a slut
The real karma, 10.des.2011 @ 14:37
Excuse me? did somebody scream my name? :)

BITCH, U DONT MISS WITH ME, U STUPID FUCKIN WHORE. IMMA GET YOUR ASS!! :)
The real karma, 10.des.2011 @ 14:38
mess* hahah
Camran, 10.des.2011 @ 22:51
La meg første begynne med å si at jeg leser bloggen din for underholdningsskyld og ikke for å bli klokere. Dette innlegget falt ikke helt i smaken fordi det er alt for lett å se at det hverken er noe du personlig mener og heller noe du har hatt lyst til å kopiere fra Atle-Johnny eller hvem han heter, eller noe du har satt deg i og kan argumentere for, uten at det høres helt meningsløst ut.

Vær så snill og heller gå tilbake i barbie-modus og skriv om lag på lag med krem og hvilken rosa-farge er mest inn akkurat nå.
..., 13.des.2011 @ 19:05
Det finnes mennesker med lys hud som muslimsk tro da din idiot! Jeg har to øyne i skallen og de bruker jeg til og se med, og har nemlig sett kvinner med hijab som har lys hud. Trenger ikke være "pakkis" som du kaller det... I samme slengen har jeg fått en hjerne, den bruker man til og tenke med! Vell selv om noen er buddhister, kristne, muslimske eller tilhører noe så rart som Wicca skal vel de få gjøra som de vil! selv om det innebærer og bringe "tegn" på religiøsitet inn i yrket!!!! Jeg syntes du burde skaffe deg litt respekt over de med tro!

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits