Nyttårstips

Det er på tide å klippe av seg Utøyabåndet og komme seg videre. 

209 kommentarer

CAROLINE MARIA

, 31.des.2011 @ 15:38
Kommer aldri til å glemmes!
Krikko, 31.des.2011 @ 15:40
fyfan !
, 31.des.2011 @ 15:41
fyfan .. du skal ikke snakke ett sekund.
, 31.des.2011 @ 15:42
nyttårstips å klippe av seg Utøya-armbåndet? jaha....
Tyra Fevang, 31.des.2011 @ 15:43
...
Ina Gustad, 31.des.2011 @ 15:46
er i grunnen enig med deg i dette.. Men jeg tenker mer på det i media, de pårørende får jo aldri komme seg videre.. for det er alltid snakk om det på nyhetene, radioen eller i avisa..
Rose Audrey, 31.des.2011 @ 15:54
Agreed. Greit, det vil aldri bli glømt, men koffor minne seg sjøl på det?
HANNA - L0VEZZ.BLOGG.NO, 31.des.2011 @ 15:56
Hva er det egentlig som er galt med deg Heidi alexandra olsen ? Har du slått hodet ditt hardt, eller er du bare veldig frekk og dum. Ja jeg sa faktisk dum. Det er jo helt greit at du sier dine meninger. Men HALO ? HVEM SIER SÅNT ? Hvis du hadde mistet f.eks moren din på utøya. Da tror jeg faen meg ikke du bare kunne gått videre, og glemme det. Du er ikke vettig. Du er HATET. DU ER HATET. Og du er så frekk i kjeften, at det ikke er sant. DU TENKER ALDRIG OVER FØR DU SKRIVER NOE. Jeg blir så irritert av og bla nedover bloggen din. Får den SUGER, med all den dritten du skriver.
, 31.des.2011 @ 16:04
du er helt skutt i hue, om du ikke passer deg så kommer du ihvertfall til å bli det :p
AidaMa, 31.des.2011 @ 16:06
seriøst? den var drøy.
A. Wosniak, 31.des.2011 @ 16:09
Syntes du skal hakke ned på meningene dine. Det er faktisk lov til å sørge, det er lov til å aldri glemme, og det blir heller aldri glemt. Ikke fordi man bare leser det i aviser osv, men fordi mange mistet sine beste og nye venner, noen mistet sin far, andre mistet sine søsken.

Er det en tid hvor man kan sørge, så er det faktisk nå.

Det er bare å forestille seg det å gå inn i et nytt år uten de man var glad i og elsket.

Syntes synd på deg som virkelig ikke har noe livssyn!
AUFer fra Rogaland, 31.des.2011 @ 16:17
går ann og roe seg med meningene sine selv om det er et fritt land. Tross alt en del av auferene som enda sliter! Du var ikke på utøya så du kan bare holde kjeft! La dem som var der sørge slik de vil, ikke at en liten wannabe barbie kommer og forteller dem hva de skal gjøre! Det er det siste de trenger.
Maiikenslife , 31.des.2011 @ 16:17
Er så sykt enig!Er dritt lei av alt det maset..ofc, det er jo trist og alt sånn,men vi må tenke at det er ikke alle som liker å bli minna på det hele tiden-time to let go.
silje, 31.des.2011 @ 16:27
Greit at du synes det,... men mener du virkelig at man skal klippe av Utøya båndene? jeg synes de burde bli husket jeg !!. skal aldri klippe av mitt ;)

men selfølgelig... vi Lever i Norge... du har dine meninger, og jeg har mine ;)

Norge er et fritt land, så hvis du skriver støgge kommentarer på bloggen så er du faktisk med å svekke en viss ytringsfrihet vi i norge Har !!!!..
Madelen, 31.des.2011 @ 16:34
hahahahahahhahahahahaha!!!!! Digger deg! :)
Cecilie, 31.des.2011 @ 16:36
Drøyt... VELDIG drøyt
, 31.des.2011 @ 16:37
Det er ikke så lenge siden du ble slått ned... Bør ikke du være forsiktig med å spøke med sånt?
En som ikke tåler trynet ditt, 31.des.2011 @ 16:37
Her er et nyttårstipset til deg stygga: Hold kjeftn din.. Du har allerede blitt slått til en gang.. og tro meg folk er ikke redd for å gjøre det igjen.. Fordi du fortjener det!! Det kommer ikke noe annet enn piss ut av den vestkants kjeften din!

Håper du en gang lærer ;)

Heidi Alexandra - Ha et forjævelig nyttår ^^
Brushan, 31.des.2011 @ 16:40
SATTAN så støgg du er! alle hater deg! , tenk om du hadde mistet moren din? hurpe
Anonym, 31.des.2011 @ 16:43
Enig med deg der. Media burde komme seg videre og skjønne at vi normale folk ikke vil se trynet til A. B. B. mer. Vi vil ikke vite hva som skjer med ham. Vi vil ha ham ut av livet. Øfrene kommer nok ikke til å komme seg videre med det samme, men media burde la det gå.
Kristian, 31.des.2011 @ 16:53
For all del, vi må komme oss videre fra dette, ikke bli stuck på samme posisjon som før. Ikke glemme, men gå videre. Alle dere som skriver negative ting til henne, gi faen. Dere er faen meg like dumme som ikke innser fakta.
Rebecca♥, 31.des.2011 @ 16:57
Enig med Kristian over her :) Greit at mødre og søsken og sånt fortsatt sørger, det er jo forståelig. Men media holder fortsatt på med det der. Det kan jo hende det bare gjør det vanskeligere for mødre, søsken og fedre og komme seg videre og :)
hj, 31.des.2011 @ 16:58
til dere som klikker oppi der, de kommer ikke tilbake fordi om man bruker båndet, det kan bare gjøre allt værre, men det er opp til de som har det,om de vil ta det av da.

men ikke klikk for det innlegget, det er faktisk sant, og hadde ikke det forferdelige på utøya skjedd ville dere ha klippet det av forlengst, det hjelper ikke å ha det på.

dette er jo bare et BÅND for å ha rundt hånda, ingen vits i å si at hun er skutt i hode ellernoe.

Men selfølgelig føler jeg med de som kanskje rett og slett ikke klarer å klippe det av...
En som ikke tåler trynet ditt, 31.des.2011 @ 16:58
Jeg er enig at MEDIA kan roe seg ned med å skrive om det!!! HELT ENIG.. men etterlatte og andre AUF'ere må få bestemme selv om de har lyst til å kvitte seg med ting.. En kjerring som HA kan ikke bare si " KLIPP DET AV, KOM DERE VIDERE!"
Madelen, 31.des.2011 @ 17:18
Om man er AUFèr eller noe annet mongoloid, så kan man da ha en mening om de latterlige utøyabånda.
Kiir, 31.des.2011 @ 17:20
Fy søren den var drøy...
Anette, 31.des.2011 @ 17:22
Det er litt vanskelig å vite hva denne jenta egentlig legger i det hun skriver, MEN i dette innlegget er hun hverken frekk eller håner noen på noen måte. Det eneste hun sier er at det er på tide å klippe av seg Utøya-båndet. Det JEG la i dette utsagnet (før jeg leste alle hat-kommentarene), var at det nye året er en ny sjangse til å la sårene få gro, minne de som mistet livet, og gå videre. Mange har mistet noen de var veldig glad i (ikke bare på Utøya), og man lærer etterhvert at tiden leger alle sår, uansett hvor vondt det gjør. Hvis jeg husker riktig, mistet Heidi en venninne på Utøya.

Så før dere kommer med drapstrusler, reflekter litt. Og du Heidi, har jo tråkket i salaten x antall ganger, men denne gangen tror jeg ikke du mente å såre noen.

Så godt nyttår alle sammen, la "Klipp av Utøya-båndet" bli en metafor for en Ny start, nytt håp og en viten om at man må ta vare på de man er glad i.
Lille Frøken Norge, 31.des.2011 @ 17:27
Tenk før du skriver, vær så snill, og vis litt respekt. Man takler sorg på forskjellig måte og du har ingen rett til å bestemme hvor fort noen skal gå videre. De som var på Utøya har opplevd noe som kommer til å prege dem resten av livet og mange har mistet mange de var glad i. La dem takle sorgen på sin egen måte.
Meg..., 31.des.2011 @ 17:33
Du burde virkelig tenke deg mere om...

Selv om du ikke mente det for å såre noen kanskje da...

Men tenk så forferdelig om noen hadde bedt deg om å klippe i stykker solkortet ditt?! o.o Det er vel like ikke for deg eller?!
, 31.des.2011 @ 18:08
Serriøst hvis dere er så imot meningene hennes og hva hun skriver om og sånt, så gi faen i å kommentere eller bare overse bloggen hennes da. hun står for sitt og dette er et fritt land, la hun være da for faen. You go girl!!! :D
reflektert, 31.des.2011 @ 18:22
Jeg lurer på om du noen gang har tenkt på hvordan denne bloggen, dine uttalelser kan skade deg selv? Har du noen tanker om fremtiden? tenker du noen gang over hvordan andre oppfatter deg? (da tenker jeg ikke på utseendet)
Irmelin, 31.des.2011 @ 18:24
Synes ikke den der var så veldig drøy jeg. Er helt enig med at de burde prøve å komme over det snart, blir ikke bedre av at det blir snakket om hele tiden.
runa, 31.des.2011 @ 18:30
jeg skjønner ikke hvorfor dere plager henne for at hun skrev at dere må klippe av utøya båndet

det gjør jo ingenting det er jo bare et bånd og hvis det der ikke skjedde på utøya ville dere ha klippet det av for lenge siden
, 31.des.2011 @ 18:31
Tror ikke hun mente å såra noen med dette innlegget. Det var mer et tips. Det er faktisk sant, man kan ikke gå å være lei seg hele tiden på grunn av det som skjedde. Det er forferdelig, men verden stopper faktisk ikke av den grunn.

Det som har skjedd, det har skjedd. Ingen har forandre det. Men som står litt lenger over her, man trenger ikke gå å minne seg selv på det hele tiden. Livet går videre.
ingri, 31.des.2011 @ 18:45
Av og til sjønna eg ikkje ka du tenke med! Eg kan ikkje seie at eg mista nokon vennar på Utøya, for det hadde eg ikkje, men eg er fullt klar over korleis dei pårørande har det, og eg sjønnar GODT kvifor dei ikkje vil klippe av seg banda dei har rundt handledda. At du våga å skrive noko slik sjønnar eg ikkje. Og til dåkke som støtta henne gang på gang etter alt de teite ho skrive, må vær like blåst som Heidi.

Å skrive dette innlegger var i mine auge å gå over streken ! Både dei som var på Utøya og dei pårørande som sitt igjen må få bruke den tida dei vil og treng. Det er krenkande at du skriv slikt! No må du virklig få opp augene dine, Heidi, å sjå kva du held på med. Det med at du har blitt slått ned ein gong før vil berre bli ein liten del av det du kjem til å gjennomgå om du held fram slik. Skjerp deg!!!!
hanna, 31.des.2011 @ 18:48
du er rå heidi ! :D digger dæ
, 31.des.2011 @ 18:52
alle som er i mot, drit i å kommenter faen as folk er så jævla drittunger bare hold kjeft. Hun står for sitt og dere kan tenke deres, trenner ikke å skrive det her hold kjeften deres faen. dere som støtter a stå på , og Heidi STÅ PÅÅ
, 31.des.2011 @ 18:59
bitch
Fix a Heart †, 31.des.2011 @ 19:21
Den der var litt frekk...
Silje Halberg, 31.des.2011 @ 19:42
Jeg er både enig og uenig! Jeg mener media ikke burde sende altfor mye ting som handler om det som skjedde på utøya fordi det kan knekke pårørende som prøver å komme videre. MEN en slik hendelse vil ALDRI glemmes i norges historie.

Men jeg syns du er respektsløs i dine meninger og jeg skulle ønske du ikke rakket ned på andre. Slutt å tenk på at du lever i en barbieverden der du tror at dine meninger betyr alt. Du fyller snart 18 og burde forstå hva verden virkelig handler om!!!
Ida, 31.des.2011 @ 20:10
Jeg er totalt skuffet over deg. Har nesten ikke ord. Var på vei til å bygge meg både fysisk og mentalt opp igjen etter 22. juli, men med sånne som deg her i verden, er det umulig. Du fyller seriøst snart 18 år, Heidi, og du burde være voksen nok til å se at det inlegget du har satt deg ned, brukt tid på å skrive, det kunne du vært foruten...

Jeg syntes helt ærlig synd på foreldrene dine som fikk en sånn unge som deg. De burde være så jævlig flaue over deg, at er de ikke det, ja da er de like ille som deg de og`. Forstår du ikke at du har såret mange med dette inlegget her? Og at det du skrev, kanskje har trykket dem enda lenger ned.

Forstår du hva verden handler om? Eller må du til legen? For nå sjokkerte du meg virkelig....
anette, 31.des.2011 @ 20:15
GO HEIDI, digger deg!<3 Helt enig i det du skriver!! Folk som klikker oppi her er helt skutt i hode. Du mener jo ikke noe frekt eller noe sånt. Tror de fleste i norge er enige om at de pårørende og media må komme seg videre. Det hjelper jo ingenting å fortsette å snakke om det 24/7!!
Synne, 31.des.2011 @ 20:19
Heidi, jeg tror ikke du har noe særlig mye å uttale seg om når de skal komme seg vidre i livet. De velger det selv, når de føler seg klar. STFU
fyfaen, 31.des.2011 @ 20:23
fyfaen.. håper du får en rakett i huet ditt og dævver...
Nikshitha, 31.des.2011 @ 20:29
Vet du hva? Utøya-båndene er et minne, og folk som har et svart hjerte av stein som deg skjærer det av. Ikke stygt ment, men du får meg til å si det. GI RESPEKT til folk fra utøya.
, 31.des.2011 @ 20:35
folk opplever groteske ting hver eneste dag. De som var på utøya er ikke noe unike.
Ida Caroline, 31.des.2011 @ 20:36
Er ikke alltid sikker på om inleggene dine er seriøse eller bare tull. Men akkurat nå spiller det ikke noe rolle fordi denne gangen dro du det akkurat litt for langt. Uansett, hvis det er useriøst: IKKE MORSOMT. Hvis du mener dette: you're fucking retarded, Just sayin'.
, 31.des.2011 @ 21:16
Det var et tips folkens:) slapp av
Mariann, 31.des.2011 @ 21:18
Helt enig Heidi Alexandra!

Er virkelig på tide å komme seg videre nå!
Henriette, 31.des.2011 @ 21:50
Seriøst dere som sier at det er lov og sørge og at man ikke kommer til og glemme det og sånn.

Sa hun at det ikke er lov? Hun skrev ikke akkuratt at dere for ikke lov til og sørge mer og at de

som har mistet noen MÅ komme seg videre!
Henriette, 31.des.2011 @ 21:50
Seriøst dere som sier at det er lov og sørge og at man ikke kommer til og glemme det og sånn.

Sa hun at det ikke er lov? Hun skrev ikke akkuratt at dere for ikke lov til og sørge mer og at de

som har mistet noen MÅ komme seg videre!
Ingrid ~ vlib.blogg.no, 31.des.2011 @ 22:29
okei, serriøst... hva FAEN er problemet ditt? Å skjerpe seg er vel ditt nyttårsforsett håper jeg?
solfriddj, 31.des.2011 @ 22:35
Fy Søren går den an å være så slem. Jeg tror du ikke tenker på at det faktisk er rundt 500 ungdommer som mistet venner en i klassen min mistet broren sin . både han og broren var på utøya, gutten i klassen min mistet broren sin fordi han brydde seg. tror du virkelig han i klassen min tar av seg det båndet eller glemmer den første gangen han var på utøya og det broren hadde fått han med på. TENK OM DET VAR DU SOM HADDE ET SÅNT BÅND HVA VILLE DU GJORT MED DET!!! tenk på det neste gang du skriver noe sånt! man glemmer ikke 22.juli 2011. ALDRI!!!
❤OSY, 31.des.2011 @ 22:39
kjerring.
AUFer i Sandnes, 31.des.2011 @ 23:04
Skal sei deg noe her det er masse som er bak dette bånde. har ikke hatt det på meg sjøl. Men skal jeg sei deg noe, jeg kjenner en som har det bånde på seg og det er for minne, å at den personen føler ikke å ta det vekk endå.

Hadde jeg hatt på dette bånde og berga mitt liv,hadde jeg nok hat det på meg for minne, kansje tatt det av, men det hadde jeg gjort når jeg hadde følt jeg var klar for det.

Å klyppe et bånd er å klyppe i et minne!

Tenk over hva du skriver
MalinPus ♥, 31.des.2011 @ 23:08
Herregud dere så stygt dere komenterer har dere kansje likt at dere har fått sånne komentarer på bloggen deres herregud ! skjerp dere det finnes grenser dere kan egentlig slutte og hakke ned på andre heidi har sitt eget liv !! dere slipper og blande dere inn i det jeg har ikke møtt henne men tenk nå litt før dere komenterer !! egentlig er det dere som er frekk i kjeften !! såeee ikke skriv så mye ;)))
, 31.des.2011 @ 23:51
Madelen; Åssen kan du sitte å si at de AUF'erne er mongolide??? Disser du de som er mer normale en deg?
Alexandraep, 31.des.2011 @ 23:59
Er egentlig litt enig der, Heidi. Alle sa at vi burde glemme dette slik at Anders Behring Breivik ikke fikk noe "glede" osv. av alt styret han lagde.. Det eneste folk snakker om er jo dette! Det er greit å gå med armbåndene, men folk kan slakke litt ned på kommentarene synes jeg.. Mitt nyttårstips er å slutte og være så frekke i kjeften mot hverandre over internett!!
Karin, 01.jan.2012 @ 00:27
Ilu! Bra sakt:-D
Ida Marie, 01.jan.2012 @ 00:45
å herre...
malinva, 01.jan.2012 @ 00:57
Enig. Blir selvsagt aldri glemt, men trenger ikke minne seg selv på det hver dag.
madelen, 01.jan.2012 @ 01:05
Aufère må jo være retarde når de godtar en leder som stikker fra 600 barn.
ANTONIO, 01.jan.2012 @ 01:25
ENIG
Bente, 01.jan.2012 @ 02:58
Det er faktisk sant! Man må komme seg videre. Og jeg er sikker på at de som boe drept, ikke vil at familien og vennebe dems skal bare lei seg:)
chocolat3, 01.jan.2012 @ 02:58
Tror dere hun ikke mente å såre noen? har dere lest bloggen hennes før? Jævla unge.
vendela, 01.jan.2012 @ 03:08
Nyttårstips til deg: Slett dette innlegget !
eva, 01.jan.2012 @ 03:25
akkurat det får vel være opp til hver enkelt person...
, 01.jan.2012 @ 03:39
Fyfaen, du går for langt. Hva faen har du imot AUFere? Hva er problemet ditt?

Det er faktisk ikke så jævlig enkelt for oss å gå videre. Vi har opplevd for mye dritt, sett og hørt ting INGEN fortjener å høre. Fått mer dritt imot oss enn du noen gang kommer til å få. Du burde seriøst ikke uttale deg om hva VI skal gjøre i 2012. Nyttårstips til deg: slett hele bloggen din, forbanna bedreviter. Du kommer deg faen ikke langt i livet med den bloggen her. Lurer på hvordan DU skal kunne få deg jobb om noen år, sånn som du slenger rundt deg med dritt. Du har faen meg aldri hatt min respekt, men nå sank den til langt under den grensa jeg ellers har. Få deg et liv.
Maria, 01.jan.2012 @ 03:52
Ser at mange har skrevet det før, men herregud, jeg blir så provosert. Tiden leger alle sår? Bullshit. Den sorgen jeg har i hjertet mitt, den går ikke bort. På tide å komme seg videre? Det er så å si umulig. Jeg har ingen nære som døde på utøya, men jeg vet hvor jævlig det er å miste noen for alltid. Kan bare tenke meg hvor ille det må være når noen du er glad i ikke bare er død, men drept av en idiot som ABB. Respektløst, er nok det ordet som passer best her.

Hva du velger å gjøre, det blir opp til deg, men å be andre om å klippe av seg Utøya-båndet? Tenk litt. Det er sikkert vanskelig, tar sikkert for lang tid når du har så mye viktig å gjøre, men ærlig talt - bruk det lille du har av hjernekapasitet på noe annet enn uviktig drit som sminke og brunfarge. Som noen sa lengre opp her; You're retarded, just sayin'
Lene, 01.jan.2012 @ 04:38
Jeg synes det er flott at du har egne meninger, men akkurat dette kunne du tidd stille med.

Jeg kjente ingen på Utøya, men allikevel ble jeg sterkt preget av hendelsen, og jeg føler sterkt med alle pårørende og etterlatte. Det å si at de bør komme seg videre mener jeg blir veldig feil, for alle bruker sin tid på å sørge, og å få en så normal hverdag som mulig igjen.

Kanskje du er lei av at dette enda går på TV og andre medier, men du kan bare bytte kanal eller slå av TV'n når du går lei. Du trenger ikke tenke på det hvis du ikke vil, men for de som har mistet noen er det (for noen, ikke alle) godt å vite at ABB vil få en straff, og at han har så mange haters både her i landet og i andre land. Jeg mener at Utøya-tragedien vil bli husket av mange, for alltid. Det er utrolig vanskelig å komme seg videre, og "glemme" dette, nærmest umulig. 22.7.11 vil for alltid bli husket som den dagen landesorgen brøt ut i vårt vakre, lille Norge.
siljemy, 01.jan.2012 @ 05:03
åh, vær så snill a? faen du er så blåst at jeg blir flau. Du eier ikke sosiale antener og det er så svarte natta for deg...
Camilla, 01.jan.2012 @ 05:48
Jeg blir flau over alle dere som klikker mentalt og kaller henne stygg osv. Dere er ikke akkurat bedre enn heidi alexandra når dere driver slik som dere gjør. Greit at noen av meningene hennes kan være litt feil.. men det blir ikke bedre av at dere slenger dritt..

Dere er så pinlige.. Jeg blir rett og slett så flau over dere alle som sitter her og slenger dritt å sier de styggeste ord, når dere er like ille. PINLIG...
Stine, 01.jan.2012 @ 11:29
Enig. Hva er vitsen med å ha det på, å bli minnet på alt det vonde? For å få sympati fra de rundt dere?
, 01.jan.2012 @ 11:37
Det går da an å huske det i hodet uten å ha på båndet og vise hele verden rundt dere at dere var på utøya. Det er bare et bånd. Det er som om dere vil folk skal synes synd på dere, eller at det er "status" og dere er spesielle. Hvis dere sørger har det ikke noe si om dere har et bånd på eller ikke.

Det er så sykt old, blir så lei av at folk drar det ut så lenge, get over it.
Monica, 01.jan.2012 @ 11:52
Har et tips til deg, frk barbie ; slett bloggen din..
julie, 01.jan.2012 @ 12:16
camilla over her, greit at folk loker på blogger for å kommentere stygt(det er lavmål) men hva gjør deg til noe bedre ved å forsvare heidi? det hun vil er jo å skape oppmerksomhet
A. Wosniak, 01.jan.2012 @ 13:48
Åherregud .. det er et bånd. Det er noe som vil bli husket både med og uten bånd.

Folk vil alltid huske Utøya. Det er ikke "et latterlig bånd" men noe som gir dem en mening.
M, 01.jan.2012 @ 13:51
Enig i at ett nytt år er en fin mulighet til å komme seg videre. Jeg mener at det båndet ikke har noe innvirkning på sørgingen. Det å vise hver en person du møter på gata at du var på utøya tror jeg bare er for å vise seg jeg. Man kan få masse oppmerksomhet på det, men jeg står på mine meninger at de som har det virkelig vanskelig ikke har så lett for å vise det til hele omverden. Jeg har i hvertfall ikke personer med det båndet seriøst. Klipp det av, nytt år nye muligheter. Det er en trist tragedie men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mange umodene over her som kommenterer så mye rart. Ikke vær så sint da, det og kalle Heidi stygge ting gjør ikke noen ting noe bedre. Voks opp litt, se ting i perspektiv...
maria, 01.jan.2012 @ 14:50
ALDRI I LIVET! DET SKAL ALDRI GLEMMES... <3 hadde det bare vært du som hadde vært der, istedenfor en jordnær, fantastisk god jente jeg vet om <3 livet er urettferdig
ingrid rukan, 01.jan.2012 @ 15:07
Jaggu er du stygg'a!
Celina, 01.jan.2012 @ 15:13
Sykt lei det utøya maset nå. Kom dere videre...
Maren., 01.jan.2012 @ 15:35
Skal gi dere et nyttårstips - aldri les denne bloggen igjen, så slutter hun med all bullshitten.
Frederic Bodin, 01.jan.2012 @ 15:39
Lord.
Astrid, 01.jan.2012 @ 16:13
Synes egentlig det er litt tragisk hvordan andre her slenger drit til Heidi. Ser også at mange av dere er AUFere. Dersom det fortsatt er noen der ute som ikke har klippet av seg det båndet enda, så må dere ta til å gjøre det. Det handler ikke om at dere ikke skal få sørge videre, men at dere skal komme dere over det at et usselt bånd betyr "alt", og at dere liksom allerede har gått videre dersom dere klipper det av. Det båndet får en unødvendig symbolsk verdi. Vet av egen erfaring at det kan være godt å bli kvitt det som gjør vondt. Ja, det gjør fortsatt vondt - men symbolikken som ligger i det å bli kvitt det er veldig god.
Yvonn Myren, 01.jan.2012 @ 16:14
Slutt å skriv om politiske ting på bloggen for du har ikke peiling, okei? Haha, du er så utrolig tragisk. Wannabe all the way. Håper du tenker deg litt mer om før du poster ting, det er enkelte som sliter enda. Og en ting til, gjør oss alle en tjenest og slett bloggen ;)
Kittycat, 01.jan.2012 @ 16:15
trur dåkk verkele det e så jevli enkelt for dem som møsta nån på utøya og bære "kom seg videre"? prøv no å bruk den der lille kjøttklumpen i hodet som kalles hjerne ;)
, 01.jan.2012 @ 16:25
Vis du hadde misten en kjær hadde du aldri skrevet dette.
Elise - Stop a minute and smile, 01.jan.2012 @ 16:35
Man kan selv veldige om man vil ta den bort eller ikke, men selvsagt så kan man tenkte på andre ting en det nå. MEN utøya katastrofen vil alltid huskes! Så ikke si at det utøya skal klippes bort, fordi det vil det aldri!
Anea, 01.jan.2012 @ 16:35
alle annonyme sier noe stygt, hallo.
Herregud, få denne bloggen slettet. Hun trenger hjelp, lol.
kristina, 01.jan.2012 @ 17:15
fy faen
Henrikke, 01.jan.2012 @ 17:20
den dagen og det som skjedde, kommer aldri til og bli glemt. den dagen var en utrolig tragisk dag for hele Norge.. folk har faktiskt mistet barnet demmes eller noen nærme og kjære. folk har lov til og bruke så lang tid de vil for og komme over det. det kommer aldri til og bli glemt! tragisk at du skriver dette..
, 01.jan.2012 @ 17:22
du er helt skutt i hodet!
.., 01.jan.2012 @ 17:32
NYTTÅRSTIPS: HVA OM IKKE DU KAN HOLDE KJEFTEN DIN OG HENGE DEG SÅ VERDEN BLIR ET BEDRE STED :)
Elise, 01.jan.2012 @ 17:41
Iskaldt.
Thomas, 01.jan.2012 @ 17:47
Faan ta og ro dere ned folkens.

Om jenta har lyst å prøve å glemme vonde minner av fortiden og prøve å lyse opp framtiden så la hun nå få gjøre det a uten at dere skal angripe henne personlig.

Folk har sine måter å prøve å glemme jævelige ting som har skjedd.
Anonym, 01.jan.2012 @ 17:52
Du er drøy. Tilgi meg for å si dette her, men selv om det er mye som holder en på Utøya tilbake når de ser ned på båndet så er det også mange tegn på at de er sterke, for de har faktisk overlevd. Du bør passe på hva du snakker høyt om og hvem du snakker til. Jeg har selv mistet folk på Utøya, men var der aldri selv. Har du noen gang vurdert at det båndet minner dem om de de mistet der ? Har du noen gang vurdert å i det hele tatt tenke på noen andres følelser ? Jeg tviler på at du HAR tenkt på det, for når jeg leser nedover bloggen din så er det ikke ment for folk som har det vondt, det er ingenting som tyder på at du idet hele tatt eier sympati for medmennesker. Hvorfor jeg forsatt leser bloggen din ? Fordi jeg vil minne meg selv på at det finnes mennesker som deg. Fryktelige, kalde og hjerteløse mennesker. Om du skal holde på som dette så blir det nesten litt for flaut. Slutt å sette deg over alle andre. Du er ikke bedre, du er ikke mindre verdt heller, men du er virkelig ikke MER verdt heller. Du er normal, lik som alle andre. Forskjellen mellom meg og deg ? Jeg har iallefall egenskapen; Empati. Jeg kan føle på andres vegne, sette meg inn i dems situasjoner, det kan ikke du. Det er en skam, rett og slett. Ikke snakk om ting du ikke har peiling om. Vær så snill.
Anonym, 01.jan.2012 @ 18:00
Thomas; En liten ting til deg, min venn. Om hun vil glemme ? Hun var ikke på Utøya, hun har ingenting å glemme. Hun vil at andre skal glemme, men hun burde bare la de håndtere sorgen på sin egen måte. Slutt å blande seg i andres ting. Alle har forskjellige måter å glemme på. Det har ikke gått ett år enda, det er enda for tidlig å kreve at folk skal klippe av seg båndene. De kan få ha de om de vil. Og dette er virkelig ikke et personlig angrep, da vet ikke du definisjonen av det. Unnskyld meg.
ops, 01.jan.2012 @ 18:45
Godt tips å ta av seg det jævla Utøya-armbåndet:)
Kikky, 01.jan.2012 @ 18:49
du om det, as.. o.o
mentan, 01.jan.2012 @ 19:06
syns ikke folk skal begynne med personangrep på Heidi, det er unødvendig..
Lisa :D, 01.jan.2012 @ 19:24
Faktisk helt enig! Vet hvor alvorlig det var og alt sammen, men det har blitt for mye.
Jente fra Bærum, 01.jan.2012 @ 20:01
Hei dere!

Egentlig synes jeg alle her bare kan slutte å kommentere her - Ingen av dere har vært på Utøya da det skjedde, så da kan dere heller ikke uttale dere om hvordan dere synes de pårørende skal gjøre ting.

INGEN som er enige i det?
Ida Emilie, 01.jan.2012 @ 20:10
Dra til helvete alle som har så sykt imot Heidi. Når gjorde hun dere noe vondt ?
Mathilde, 01.jan.2012 @ 20:21
Ida Emilie: Jeg skal fortelle hva hun gjorde oss vondt! Nemelig det med at hun vil at vi skal legge utøya bak oss!! Jeg blir fortsatt lei meg når jeg tenker på den vonde hendelsen som skjedde i Norge i fjor sommer. Jeg skjønner folk jævla godt hvorfor alle er imot Heidi...for det første så er det at hun har oppførselen til en 6. Klassing, for det andre så skriver hun masse drit som hun ikke har peiling på for eksempel at hun påstår at det er somalere som går rundt omkring og voldtar folk i Oslo, for det tredje så er for det meste parten av det hun legger ut på bloggen noe som egentlig ikke burde egne seg på internett.
, 01.jan.2012 @ 20:31
Du er faen i meg syk i hode...
...., 01.jan.2012 @ 20:35
det med utøya vil alltid sitte i minnet vårt uansett... man kan ikke rømme fra det man kan bare bli sterkere jobbe seg gjennom det og det vil ta utrolig lang tid. smerten vil alltid være der, og det kommer savnet etter de vi har mistet også... sånn er det bare!

og jeg syns det er jævlig unødvendig det du skriver...

tenk på alle som har vert der og virkelig har opplevd alt det med å miste folk man var så utrolig glade i... og se de bare dø... de bare ligger der dø !

og du er liv redd for at det skal skje deg også !

tenk deg om før du skriver noe sånt igjen !!
Emma, 01.jan.2012 @ 20:57
Folkens, jeg tror at denne bloggen er kødd/fake. Hun har laget den for å skape diskusjon og provosere folk slik at hun får oppmerksomhet. Jeg har en ting å si til deg: I FEEL SORRY FOR YOU! Din respektløse drittunge!
PinkPati, 01.jan.2012 @ 21:01
Fuck deg du skjønner jo ingenting..
Bergensmil, 01.jan.2012 @ 21:19
Unnskyld at jeg sier det, men jeg er faktisk enig i at media burde begynne å trappe ned på all oppmerksomheten som enda er rundt dette.

Ikke bare får abb det han ville, oppmerksomhet, men de som sørger får heller aldri muligheten til å komme seg videre (om de ønsker det), når det stadig skal rippes opp i sårene deres når de slår på tv eller skal lese en avis.

Selvfølgelig er det kjempetrist at dette hendte, og for all del vi kommer aldri til å klare å glemme, men det gjør det bare verre med stadig eksponering for det som har hendt, og jeg er nok ganske sikker på at det hadde blitt mye lettere for de gjenlevende og de pårørende om de ikke hadde fått høre om saken hver eneste dag.
Anonym, 01.jan.2012 @ 21:26
Jeg mistet en god vennine og klasse kamerat på Utøya,de kommer aldri tilbake, og jeg kommer aldri til å gå videre som før... så det der er det styggeste du kan si. Jeg pleier aldri lese bloggen din, men var tilfeldig innom... skal definitift aldri inn på den igjen.
June, 01.jan.2012 @ 21:28
Fint for dem som vil legge det bak seg, men er maks unødvendig å gå offentlig ut med det, til di grunner for at man ber om bråk.

show some respect!
emilie, 01.jan.2012 @ 22:09
heidi du lever virkelig i en boble. du er snart 18 år og det er virkelig på tide at du våkner opp å ser deg rundt. et nyttårsforsett du burde hatt var å ha mer respekt for andre og tenke deg om før du poster ting på bloggen din.
, 01.jan.2012 @ 22:26
dere, hun sa ''komme seg videre'' ikke at man skal glemme det. To forskjellige ting. Men drøyt innlegg fordet...
julie, 02.jan.2012 @ 01:55
jeg tenker ikke så mye mer på det. men det er jo kanske fordi jeg ikke kjenner noen som har blit drept eller såret på utøya, men uansett var dette innlegge for drøyt. og klipp det av og gå videre kan faktisk vere ganske så vanskelig for noen av oss!
Martin, 02.jan.2012 @ 02:52
Du burde faktisk slette dette innlegget, jeg vet det er mange som har tatt seg nær av det, og det er folk som har vært på Utøya som blir lei seg når de leser dette.

For de så hjelper det kanskje å ha det på seg. De som bruker det er ikke ute etter å få oppmerksomhet som noen her påpeker, men det er ett vondt minne, men samtidig minner på øya før 22 juli.

Ha litt respekt og hør på de andre som sier at du burde slette innlegget.
vendela, 02.jan.2012 @ 03:58
Det har en betydning for de som bærer det heidi.. de som ikke vil ha det på har sikkert klippet det av for lengst.. noen har kanskje mistet det fordi de måtte amputere armen. Og jeg vil vite.. hvilken mening hadde du med dette innlegget.. og hvilken hensikt hadde det ? Gjøre folk sinte, se hvor mange som var enig med deg ? visste du i det hele tatt at det kunne såre de pårørende som var der.. jeg er yngre enn deg heidi.. men klarer å tenke såppas langt.. og om jeg hadde sett at ett av minne innlegg var såppas skadene , og jeg ikke mente det på den måten.. hadde jeg i alle fall skrevet et innlegg.. hvor jeg hadde sagt unnskyld og sagt nettopp hva jeg mente med innlegget ... ,
Silje, 02.jan.2012 @ 10:00
Hadde du mistet en i familien din som du elsket hadde ikke du heller kunne gått videre, tenk litt over hva du skriver. Helt greit at du skriver meningene dine, men dette blir litt drøyt, det var faktisk den største katastrofen som har rammet Norge etter 2. Verdenskrig.
Maoam, 02.jan.2012 @ 10:45
INGEN av oss var på Utøya. -

Synes egentlig vi bare kan slutte å kommentere her. I

ngen var på Utøya, ingen vet hvordan det føles for dem.

De bestemmer når de vil gå videre.
, 02.jan.2012 @ 11:27
en av de første gangene jeg er enig.

jeg er lei av at utøya skal være i veien for oss hele tiden, vi burde være sterke og gå videre. de som har mistet noen, skal selfølgelig få lov til å sørge - men de trenger ikke presse det oppi oss andres ansikter. særlig i media, det blir for mye.
Fuck you Heidi Alexandra Olsen., 02.jan.2012 @ 11:42
HAHAAH, er ikke rart du blir slått ned på gata. Du er ikke god du ;)
Ylva, 02.jan.2012 @ 11:42
Skjønner ikke at du vil fortsette å blogge, når du får så mange fæle kommentarer på innleggene dine.. Jeg stiller meg forresten helt nøytral til Utøya innlegget, og føler at når man ikke har opplevd noe så grusomt selv, så bør man ikke kommentere det, og kun støtte de som var der!
silje, 02.jan.2012 @ 12:51
helvete så drøy du er
Andrea og Mina <''33, 02.jan.2012 @ 13:19
Seriøst?!

Komme seg videre...? Tenk på de pårørende, og det eneste DU sier er at vi skal komme oss videre?!

Du er sånn passe skutt i hue, blondie...

Skaff deg et liv -.-''
Malin, 02.jan.2012 @ 13:55
Sett deg i den situasjonen sjøl før du sier noe, du!
Villemo ♥, 02.jan.2012 @ 14:05
Det de faktisk skal komme seg over er de jævla bildene av Anders Brehring Breivik på alle avis forsider. Det er det som skal ta slutt. Ikke å komme seg over noe som er såppas stort som Utøya. Jeg skulle egentlig vært der selv og kunne vært død idag. Det er faktisk noe å ta til seg.
Sannekvitnes, 02.jan.2012 @ 14:15
Jeg syntes ikke du har noe grunnlag til å uttale deg om dette. Dumme dretkjerring
Emilie Sanness, 02.jan.2012 @ 14:28
Ro ned litt da, sikker på at hun ikke mener at vi skal komme oss over Anders og handlingene, og fortsette livene våres o.l?
Ragnhild, 02.jan.2012 @ 14:30
ÅNEI!! denne dama blir snart myndig! syk jente med luft mellom øra.
Brynjulv, 02.jan.2012 @ 14:48
Hun skriver slike ting for at dere skal kommentere. Da fortsetter hun å være kjent og tjener penger. Hun er ikke dum, Hun er genial og dere biter rett på. Dette er forøvrig første gang jeg kommenterer på hennes blogg.
missturunen, 02.jan.2012 @ 15:54
Frekt, jeg er en av de pårørende!!! Trodde du var bedre enn dette...
Breivik, 02.jan.2012 @ 16:24
PCCTS Knights Templar / Templiers Monocultural!
Ida Johansen, 02.jan.2012 @ 16:26
Seriøst folkens. Dere som sier at dere er enig med at media bør slutte å promotere Utøya-hendelsen; Ja det er sant, men det var faktisk ikke det Heidi snakket om. Hun mener at de som har Utøya båndet bør komme seg videre, ergo respektløst av henne. Media har ingenting med armbåndene å gjøre. Du ser ikke folk fra VG gå rundt med Utøya bånd. Så hold kjeft om media sin del i Heidi sitt innlegg, for det var ikke det hun snakket om. Heidi er en trist og miserabel liten jente som desperat søker etter oppmerksomhet. La alle pårørende i Utøya opplevelsen takle sorgen sin på sin egen måte. Ikke press dem, dere har ingenting med det å gjøre.
sigrid, 02.jan.2012 @ 16:38
fyfaen, du skulle vært skutt.
est3r, 02.jan.2012 @ 16:39
Utrolig mye dumt som blir sagt i dette kommentarfeltet ... Lurer på hva folk tenker jeg.

Jeg var aldri på utøya, men jeg mistet en venn. Jeg er ikke kommet meg videre, sliter faktisk enda. Så tenk over det, de som var dær, mistet noen de brydde seg om det er ikke alle som kommer seg videre like fort. Vi er forskjellige. Å Heidi, du er mildt sagt dum.
, 02.jan.2012 @ 17:23
est3r ; helt enig med deg
victoria, 02.jan.2012 @ 17:32
Du er faen meg den dummeste og styggeste personen som finnes. Hva faen feiler det deg?
followthea, 02.jan.2012 @ 17:36
Enig med est3r. Synes dette innlegget var litt respektløst, og noen av kommentarene.
camilla, 02.jan.2012 @ 17:39
Der gikk du over streken. Uanz om det er tull eller ikke, den kunne du spart deg for.
MalinPus ♥, 02.jan.2012 @ 17:47
teit
Marit, 02.jan.2012 @ 17:51
Din jævla feite ku! Du trenger ikke å være Bitch for å ligge på topplista, jeg hadde virkelig aldri trodd at du var så Ufølsom, skjønner ikke hvordan du klarer å leve med deg selv(!!!) håper du brenner i helvette hore.
susanne, 02.jan.2012 @ 17:54
dette er jeg veldig enig i. det er ikke snakk om å være hjerteløs, men å fortsette med livene som man ellers ville gjort. folk sier du trykker over streken, men er de ikke like ille når de slenger dritt om deg og sier at du burde vært skutt? ærlig talt.
, 02.jan.2012 @ 18:38
ingen av de som mistet livet på utøya 22 juli fortjente det, men hadde du blitt drept der tror jeg faen meg hele norge hadde jubla :-) så hold kjeft om ting du ikke vet en dritt om !!
Frida Victoria, 02.jan.2012 @ 19:17
Utrolig hva folk kan finne på å skrive på internettet - her sikter jeg til både innlegget og flere av kommentarene.

Vel, for det første. Mange bekjente og venner av meg befant seg på Utøya i sommer. Jeg mistet en kompis. Han ofret livet sitt, ved å hoppe mellom gjerningsmannen og to jenter. Jentene kom overlevende fra massakren. Kompisen min døde. Det var typisk han. Han var så god og snill mot alle. Tenkte på de rundt seg, først. Jeg er ikke kommet videre. Det som skjedde er uforglemmelig. Jeg hadde selv planlagt å bli med i Auf, før sommerferien. Leste en del på nett, og var ganske sikker. Hadde det ikke vært for at jeg var så opptatt, ville jeg neppe lagt planen på hylla. Jeg tenkte at "kanskje jeg venter til etter sommerferien". Jeg har enda ikke blitt medlem av Auf. Vet du hvorfor? Det er for tidlig. 22. Juli var mye å ta innover seg. Begravelsen også. Det hele var så vondt, og den vonde følelsen kjenner jeg på hver eneste dag. Tenk om jeg var der? Tenk om jeg kunne hjulpet noen? Tenk om kompisen min ikke hadde blitt drept?

Det å skrive noe som dette her.. Uansett hva du mener, Heidi, så finnes det da grenser for hva man kan poste på en blogg, og hva man lar ligge. Du burde tenkt deg både en og to og tre ganger om, før du publiserte dette innlegget. Respektløst. Og det samme gjelder selvfølgelig noen av kommentarene. - Folkens, spar dere for stygge kallenavn. Det er greit med kritikk, men det finnes grenser der også.
Maren, 02.jan.2012 @ 20:20
unnskyld meg, men faen så stygt av deg!
Linn?, 02.jan.2012 @ 21:00
Vett i hodet du? Nei. Detta blir for teit, barbie! Er ikke alt du trenger å poste på bloggen da. Herregud, du kan ikke drive på å si at et nyttårsforsett er å klippe av seg Utøya-armbåndet. Tenk hvis noen av de som er blitt rammet av tragedien ser dette her da? HEIDI, dette blir for TEIT! Ikke driv å hakke sånn.. Kutt ut.
Åshild, 02.jan.2012 @ 21:07
Dette innlegget blir bare hakket for drøyt. Det som skjedde 22.juli skal vi aldri glemme, aldri legge bak oss, men vi må fordøye det og la det være en pådriver for oss som nasjon til å stå sammen. Vise empati, forståelse og støtte. Dersom du med dette innlegget mente at vi må prøve å komme oss videre, så er jeg enig, men vi skal aldri, aldri glemme. Men det er en forskjell på å dvele og å takle. Jeg skjønner godt reaksjonene du har mottatt på dette blogginnlegget.
Therese Anti, 02.jan.2012 @ 21:36
Dette ble alt for domt. Vet du hva? Selv om du blir sjalu fordi Utøyaungdommene får alt for mye oppmerksomhet, betyr det ikke at du kan komme her å si noe så domt. Altså, ingen kommer seg videre uten støtte, og det armbåndet èr støtte! Er virkelig ikke alt du trenger å poste på den uslige bloggen din, som folk leser fordi de skal se deg drite deg ut. Dette er det dommeste nyttårstipset jeg har sett i hele mitt liv, tenk på de som BLE rammet da? Hvordan føler de seg om de ser dette? For å kunne fordøye denne situasjonen så må vi stå sammen, slik som Åshild sier, ikke klippe av seg armbåndet og leve videre som om ingenting har skjedd!
, 02.jan.2012 @ 21:37
hahahhahahahah.

Utøya er akkurat det norge trengte, endelig kan det norske folket våkne opp og se at vi ikke lever i et så trygt land som folk sier. Og jeg er helt enig i at utøya aldri skal glemmes, kommandøren gjorde noe for landet som skal huskes, og ikke glemmes. :)
Ina - inaogchristina.blogg.no, 02.jan.2012 @ 23:19
Jeg er helt enig med deg. Greit at det var forferdelig, ingen kommer til å glemme det - og derfor skal vi ikke trenge å ha på oss utøya - båndene lenger, skal jeg være helt ærlig.. For det eneste det båndet minner oss om er han som gjorde det, og det er han vi skal glemme, utelukke osv.. Vi skal ikke være nødt til å tenke på dette hver dag, men når 22.07 kommer hvert år så kan vi tenne lys for de døde og pårørende for å minnes om de som var med der.
Siri :), 02.jan.2012 @ 23:44
Selvom jeg er enig i at man etter hvert må gå videre, så hatet jeg dette innlegget. Du slenger dette ut av deg, totalt blottet for verken sympati eller empati, og det skremmer meg.

Utøya skal ikke glemmes, men vi må lære å leve også, i hvert fall fram til 21. desember.
Monica, 03.jan.2012 @ 00:12
Ser noen skriver over her at " når de ser på båndet så tenker de med engang på Abb og det som skjedde" - der kan dere ta utrolig feil! MANGE har på seg det båndet for å tenke på AUF sitt paradis, mange vil faktisk ha det båndet på seg, det betyr faktisk noe for noen.. Synes folk skal ha litt mer respekt her, og heidi ; greit nok du har dine meninger, men prøv å tenk på andre enn deg selv når du skriver, iaf prøv det når du skal uttale deg om denne saken her, egentlig så trenger du ikke skrive noenting om det, for du har helt klart ikke noe peiling!
EmblaHolsvik, 03.jan.2012 @ 00:13
nå ble jeg kvalm, det er greit du har denne meningen, men please, hold den for deg selv, jeg kjente en del som var der og jeg kjente mange som mistet sine der, ikke noe hat fra meg fordi jeg vet ikke helt hva du mente med dette tullete innlegget, men det beste du kan gjøre nå er å forklare deg og bare slette hele innlegget, er trist at noen skal skrive noe sånt. Mediene kan godt finne noe nytt å skrive om, for det de skriver er gammelt og det hjelper bare ikke, de som var innblandet trenger mer tid, mye mer tid...
Elena Ulvi, 03.jan.2012 @ 00:40
Skjønner at du lever av å provosere, men det er forskjell på å provosere og å være hjerteløs.

Greit nok i forhold til media, og at du ikke har en relasjon til noen som var der, men at du skal komme med "tips" for hvordan de skal komme seg videre det blir for dumt.

Du og Tommylife kan fortsette å provosere i forhold til smørkrisa, spraytan og feite folk, men ligg unna temaer som dette :)
Erika, 03.jan.2012 @ 01:34
Nei, ærlig talt. Nyttårstips til deg: Tenk over hva du poster på denne meningsløse bloggen din, og SHOW SOME RESPECT!
Marita, 03.jan.2012 @ 01:57
MEDIA, fuckings MEDIA burde roe seg litt ned angående Utøya. Påminnelse etter påminnelse etter påminnelse om det tragiske som skjedde, tror jeg virkelig tærer veldig på familie, venner og alle som er berørte etter det som skjedde. Men det å si at man skal "komme seg videre" og klippe armbåndene synes jeg er far too drøyt. Tenk deg litt om før du skriver noe på bloggen. Særr
Isabelle, 03.jan.2012 @ 02:07
Når mn har mistet en venn, ett barn, eller noen som er nærme, så er det ikke bare å klippe av seg båndet og legge det bak seg! La offrene sørge ifred så kan helller media trappe litt ned! Det går ikke en dag der det ikke står noe om 22 juli!
Ellen Victoria, 03.jan.2012 @ 02:57
Tror virkelig du er en jente som burde holde deg til helvette vekk fra byen når du blir 18. Visse ting kan man la være og snakke om.

Alle har sin måte og gå vidre på. er 6 mnd siden er en stund men ikke lenge for en som har mistet noen og må ha den første jul og nyttår uten sin kjære!! De har en enorm sorg og du må svi det mere inn. At nå er det nytt år og det burde man starte uten de som ble revet bort 22 juli!
josephine, 03.jan.2012 @ 08:05
hahaha fy faen, der lo jeg hardt. Liker deg!
Kjersti Sidselrud, 03.jan.2012 @ 09:48
For mange er det viktig å beholde Utøyabåndet. Jeg er aktiv AUFer, jeg skulle vært der, men ble forhindret pga jobb og så sykdom. Jeg kjenner mange som var der, blant annet min søster og svoger. Jeg synes media kanskje kan roe det ned litt, men av mange som var der er det viktig å ha på seg dette båndet. Det er et symbol i det! Det er ikke bare å "klippe det av", så lett er det ikke.

Prøv å tenk deg litt mer om før du sier slike ting. Du ser jo hvilke reaksjoner du fikk. At man har opplevd terror er ikke noe man bare glemmer og kommer over med det første.
Marte, 03.jan.2012 @ 11:15
Alle har rett til å si sin mening!! Selvom man ikke er enig, skal man respektere at andre har sine meninger, selvom det er det helt motsatte av det man mener selv.

Dere AUFere burde da vite dette.

Min mening er at nordmenn alltid skal være så jævla hårsåre. Klart det er forferdelig det som har skjedd, men gudbedre! Man må gå videre og dere kan ikke ha dette som et skjold for deres frekke og ufordragelige kommentarer.
Julie, 03.jan.2012 @ 11:21
Skjerp deg, jente.. Tror virkelig ikke du forstår alvoret i denne verden, jeg. Du kommer nok aldri til å forstå hvordan det er å bli skutt etter eller å se venner dø foran ansiktet ditt.. Så ikke lek morsom på døde menneskers bekostning. Morbide greier rett og slett..
Kjersti Sidselrud, 03.jan.2012 @ 14:58
Hvis det var meg du siktet til så nektet jeg ikke henne å ha sin egen mening, jeg skrev aldri hun ikke fikk lov til det. Men ting som dette bør du kanskje ikke si på en blogg uten å utdype det mer.

Du har rett i at de må gå videre, men det er ikke lett etter bare 6 måneder. Gjengen er heldige som kom derifra i live, noen har sett på sine kjære blitt henrettet med kaldt blod foran dem, de har hørt han le mens han har henntrettet andre, og man skal bare gå videre?

Dette tar lang tid å fordøye. For noen kan det ta mange, mange år. Og det er noe de vil leve med resten av livet.

I tilegg vil hele Norge lide i visshet om dette. Dette hendte ikke først og fremst med AUFere, det skjedde uskyldige mennesker i Oslos gater, og uskyldig ungdom som var på sommerleir.

Derfor mener jeg at det ikke er riktig å si at de skal kutte det båndet, for det betyr noe, for mange er det godt å bære=)
, 03.jan.2012 @ 15:35
Du har ufattelig dårlig oppdragelse. De få gangene jeg har trykt inn på denne bloggen,har det bare vært skvip og drit om og mot andre. Du er ufattelig dårlig oppdratt. Hadde min sønn snakka eller oppført seg på den måten du gjør, nei da veit jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Foreldra dine burde først og fremst skjems, så burde de snakke JÆVLIG hardt til deg. (Om det måtte hjelpe..) Denne bloggen burde slettes.
, 03.jan.2012 @ 16:55
Håper jeg møter deg på gata en dag Heidi Alexandra. Du fortjener det værste ;)
ida, 03.jan.2012 @ 17:15
virkelig. det var den siste gangen jeg besøkte denne bloggen.
siljetn8, 03.jan.2012 @ 18:37
Du irriterer meg så sjukt. Hva er det som feiler deg?
_, 03.jan.2012 @ 18:47
Båndene bruker man jo for å vise at man bryr seg om det som skjedde, så hvorfor ta det av? Bryr ikke du deg? Uansett om man tar av båndene, vil man altid huske det som har hendt den 22. 7. Det er faktisk til støtte for mange å se at noen bruker båndene å viser at de fortsatt bryr seg og ikke har glemt det.

Du kan godt tenke deg om før du Blogger om alt det du tenker. Spesielt ikke når det handler om slike ting, Heidi.
Aayat, 03.jan.2012 @ 19:53
?

det er ikke lett for alle skjønner du;)
Aayat, 03.jan.2012 @ 19:54
du burde heller blogge om noe annet,fordi dette vil ingen glemme.Og det kommer fra meg og jeg er bare 12..Barbie nå er det på tide å våkne...
Følsomhet - tydeligvis en sjelden vare?, 03.jan.2012 @ 20:54
"Dere AUFere burde da vite dette. Min mening er at nordmenn alltid skal være så jævla hårsåre". Seriøst? Hvis man regner i prosent hvor mange norske statsborgere som mistet livet 22.juli sammenlignet med dødstallet 11/9-01, så led Norge et høyere tap. Er du klar over hvor mange som mangler noen rundt middagsbordet sitt? Er du klar over at Norge nå topper den europeiske statistikken over hvor mange som er skudd-drept? Og av det er man plutselig hårsår.. Hadde dette vært i krigsområde så hadde det ikke vært samme situasjon, for der er folk bevisst risikoen man står i, men hvor mange av ungdommene på den øya tror du var klar over at de satte seg selv i livsfare med å dra på POLITISK SOMMERLEIR?!

Ytringsfrihet er et av godene med å bo i et demokratisk land som Norge, og det betyr at HA kan blogge om akkurat det hun vil, men det betyr og at vi kan svare med våre meninger. Dessuten er også flere av oss utstyrt med empati, respekt og medmenneskelighet, noe HA ikke akkurat viser at hun innehar i dette innlegget.

For å få slutt på denne debatten vil jeg oppfordre innehaveren av denne bloggen til å skrive et eget innlegg om nøyaktig det hun mente. Hvis hun mente at man skal slutte å tenke på 22.juli - så mener jeg selv at hun tar feil. Hvis hun mener at vi må jobbe med å komme oss videre, så er jeg enig. Håper hun tar denne utfordringen.
Ida Maria, 03.jan.2012 @ 23:12
JÆVLA RESPEKTLØST HEIDI. du eier ikke samnvittighet
Aleksandra, 04.jan.2012 @ 00:23
Blir helt lei meg, du er så dum og ufølsom!
stig, 04.jan.2012 @ 04:05
Vel, først: ser mange sier dem er enige osv. Jeg skal si dere en ting: er en STOR forskjell på att media må roe seg , og att en ramdom vestkant barbie skal komme å si att man skal glemme det..

Og du barbie , skjønner du ikke en drit? Vist du har blitt slått ned tidligere, burde du iallefall passe deg med detta!

Mvh, en som mista en god kamerat på utøya..

Ps, vist du hadde blitt plaffra ned, ville du att folk bare skulle gitt Faen?
stig, 04.jan.2012 @ 04:15
Vil også legge til etter å ha lest noen fler kommentarer, hvor dumme og hjerteløse er dere? Si att folk skal komme seg videre osv .. tenker dere ikke over att folk akkurat har vert gjennom den første jula, uten de de var glad i? (noe som gjeller for alle som har dødd) vel, dere tenker ikke serlig langt!
Ragnhild T., 04.jan.2012 @ 06:35
Enig med stig!
Helena, 04.jan.2012 @ 07:46
Sykt respektløst!
, 04.jan.2012 @ 09:56
hvordan føles det og være en av de mest hatete personene i Norge? :-)
Christina, 04.jan.2012 @ 11:07
Aller først til alle dere som kommenterer dritt på denne bloggen; dere velger selv å lese og kommentere innleggene, så isteden for å være så forferdelig barnslige og skrive fullt av usaklige og dumme ting, så kan dere vel finne på noe fornuftig istedenfor? Skal jeg være ærlig så synes jeg 95% av det som blir skrevet på denne bloggen er idiotisk og teit, men jeg klarer hvertfall å være såpass voksen at jeg ikke slenger dritt og kommer med tragiske kommentarer som inneholder flere skrivefeil enn det som er vanlig for 7 åringer nå i dag.. Det som skjedde 22. juli var forferdelig trist. Jeg var på ferie akkurat den uka det skjedde og det sto i alle mulige utenlandske aviser, og de viste klipp på tyske, amerikanske, tyrkiske og britiske tv-kanaler. Heldigvis kjente jeg ingen som var på Utøya men jeg syntes fortsatt at det var veldig trist for de som mistet noen. Det jeg prøver å si er at det er ikke noe vits i å overreagere på den måten! Det er ikke noe poeng i å gå resten av livet og drasse med seg det som skjedde. Da vil man aldri komme seg tilbake til hverdagen igjen. Merker at jeg blir helt kvalm hver gang jeg hører ordet "Utøya". Media hjelper Breivik med å oppnå mye av det han ville.. Nemlig det å få vist trynet sitt i alle aviser og på alle mulige nyhetssendinger. Så hvorfor skal vi fortsette å konstant tenke på "han" og det som skjedde? Jeg sier ikke at vi skal glemme alt og alle minner, men livet må faktisk gå videre. Det er utrolig slitsomt for oss som ikke er like berørt å høre om dette hver eneste dag..
, 04.jan.2012 @ 12:44
Jaha? Du er normal skjønner jeg:-(
Christiane westlie<3, 04.jan.2012 @ 13:28
Jeg er faktisk enig med deg der! ... pleier ikke og være det men livet går faktisk videre!
C A N S A ♥, 04.jan.2012 @ 14:00
Ærlig talt, den var drøy!
, 04.jan.2012 @ 15:12
Endelig noen som er enig med meg! og folkens: hun sier det ikke for å være frekk, det er bare sannheten!
runa, 04.jan.2012 @ 15:27
serr drit i og kommenter vist dere er så i mot heidi hun sier bare det hun mener og det er kansje bra vi legger det bak oss nå. jeg synes du er tøff heidi<3
kaja amilie, 04.jan.2012 @ 16:32
wft, hvor dum går det ann å bli! !!!
Fitore Shala, 04.jan.2012 @ 17:22
omfg, så sinnsykt slemt å si! hvordan i helvette kan man mene noe sånt?!
, 04.jan.2012 @ 18:09
ta det med ro da mennesker....
Harald bye, 04.jan.2012 @ 18:10
kan ikke folk gå med de viss dei vil da !?

e no opp til folk sjøl om dei vil gå med det eller ikke
erikaolivia , 04.jan.2012 @ 18:44
nyttårstips: skjerp deg!
Anonym .., 04.jan.2012 @ 20:10
Du har retten til å si hva du vil. For i Norge har vi ytringsfrihet .. men, det du sier her .. det er bare grusomt. Jeg håper du dør en grusom død ..
Egil, 04.jan.2012 @ 20:12
Min bror døde på Utøya .. DRIT I Å SI AT JEG SKAL KOMME OVER DET!
EraBeraSara, 04.jan.2012 @ 20:15
Runa, hold kjeft. Hun er ikke tøff. DU er også grusom som mener at dette innlegget er "tøft". Heidi, la meg bare si dette: Du har mistet det som gjør MENNESKET unikt .. Medfølelse .. du har ikke den største egenskapen som finnes mer .. den er GJEMT inne i det hodet ditt.
Marie, 04.jan.2012 @ 20:21
FYFAN!! hvordan kan du skrive sånne ting! VET DU HVOR MANGE SOM DØDE DER? DE HADDE FAMILIER, VENNER! DETTE HAR VÆRT DET STØRSTE SOM HAR SKJEDD I NORGE SIDEN PFF.. LENGE! HVA FAEN TROR DU! TROR DU DET ER SÅ LETT JÆVLA HEIDI? HADDE DU LIKT HVIS DIN BROR ELLER SØSTER, ELLER NOEN DU KJENNER HADDE DØD DER? SKAF DEG ET LIV! KANSKJE DU SLIPPER Å SITTE MED DITT RØV FORAN PC DIN HVER DAG OG BLOGGER!
bananabread, 04.jan.2012 @ 20:39
IDIOT! ..Er alt jeg har å si
Sunniva, 04.jan.2012 @ 21:08
Jeg kjente utrolig mange som var på Utøya. De liker å ha på dette båndet til minne. Synes det er er ære for dem å beholde dette båndet på.
<3 Mia, 04.jan.2012 @ 21:17
du kan være stille til du opplever noe lignene. da skal vi se hva du sier.
annalis, 04.jan.2012 @ 21:52
lille deg, hvis folk vil ha på seg det båndet, siden dem var der, så tror jeg dem skal få lov til det, uten at du skal stikke nesa di inn i det :) du var der ikke selv, så tror ikke du skal uttale deg så velig mye om det..
Kaja, 04.jan.2012 @ 21:53
E litt eni i dæ der Heidi, det e så my prat om det der i media, å det skjønne vi koffer, men pårørende får ikke sjans te å kom sæ videre i live. Me ein gang dæm har prøvd å faktisk fått det te så bli dæm stadi minna på det igjen. Denj deln at æ ikke e eni, det e at du trøng ikke å skriv om det på bloggen.La dem få denj tia dem trøng!
Sara, 04.jan.2012 @ 22:25
Hun skrev jo at det var på tide å ta det av, men ikke at dere måtte ta det av. Hun tar det kanskje av men det betyr ikke at dere må ta det av. Jeg har på meg båndet enda fordi jeg sørger over broren min men hun må jo få lov til og ta det av! Voks opp dere der opp. Slutt og skriv dritt om andre! DIGGER DEG JEG HEIDI<3333
Stiiig!, 04.jan.2012 @ 22:29
Så det dere sier er altså att vi skal glemme og "drite i" de etterlatte som akkurat har vert igjennom sin første jul uten en av de nærmeste? Det er tøft for alle som har mistet noen, men når man mister ett barn, som akkurat har starta livet sitt, er det ikke bare bare å glemme detta, rett etter den første jula.. Men, dessverre, så er det noen som tenker dem rævva..

Og dere som sier att "hvorfor gidder dere å kommentere" "drit iii" osv, er ikke detta en blogg? SKAL kunne kommentere ting da, iallefall når det er så drøyt..
Andrea Nykås Folserås, 04.jan.2012 @ 23:25
Noe av det mest USMAKELIGE jeg har lest i dag, unnskyld meg altså.. Jeg syns folk skal få sørge som de vil, jeg..
ola nordmann., 04.jan.2012 @ 23:35
holder fullstendig med stig her. Hold kjeften, å la andre gjøre det dem vil, å la dem bruke tia dem trenger. Det er ikke bare å knipse, og vips så er det glemt. Noe så grusomt går det ikke an å glemme, og det vil heller ikke bli glemt.
Kalle, 05.jan.2012 @ 16:26
De som elsker og "digger" Heidi .. er herved landsforædere ..
kk, 10.jan.2012 @ 09:00
Norge er et fritt land, hvor man har ytringsfrihet. Om noen ikke har fått det med seg vil det si at man kan SI HVA MAN VIL! Jeg er ikke noen "kjempefan" av Heidi, og hverken "digger" eller "elsker" henne. Men som nevnt tidligere, kan det være til hjelp for de pårørende at dette med utøya dysses litt ned i media, slik at de kan komme seg videre. Et liv skal jo egentlig ikke sørges over, men hedres og feires. Og når jeg sier "komme seg videre", mener jeg ikke at denne hendelsen skal glemmes, for det vil den jo aldri. Dette er noe som har skrevet seg inn i vår historie uansett. Og til dere som rakker ned på Heidi og mener at dette er uhørt, så vil jeg bare si at det ikke er noe bedre å ikke kunne se en sak fra to sider, det er rett og slett barnslig :)
Astrid Charlotte, 10.jan.2012 @ 19:35
ikke søren at du var på utøya..

du er for dum til å skjønne noe av hva som blir sagt og du har for dumme meninger.

skjønner forresten ikke at du vil blogge når du nesten bare får negative tilbakemeldinger?..

R.I.P de omkomne <3
Frida, 11.jan.2012 @ 00:38
herregud
Erica, 12.jan.2012 @ 13:52
Det her er jo direkte flaut på nordmenn sine vegne...

At det går ann å tillate seg selv å skrive noe sånt? Har det noensinne fallt deg inn hvor mange du sårer ved å skive disse tingene? Tenk litt over det Heidi; hvor mange som har feiret denne julen uten en søster, bror, mor, far eller andre som betydde en hel verden for dem? Alle de som ikke har mulighet til å feire det nye året med sine beste venner? Jeg vet ikke helt jeg Heidi, du kommer nok aldri til å overbevise noen om at du er kapabel til å bli statsminister..

Dessuten er ikke Utøyabåndene bare ett vanlig bånd til å ha rundt armen lengere. Det er minner, vennskap, følelser, glede(før 22/07), sorg og smerte knyttet til det båndet. Og for de som mistet noen, blir det å klippe det av som å klippe vekk en del av seg selv.

Jeg vil aldri klippe mitt! Utøya er og forblir en del av alle oss som var der og alle som mistet noen. Det er på tide at du lærer deg å ha medfølelse for andre mennesker.

Hvil i fred, alle som mistet livet <3
kathrina, 13.jan.2012 @ 20:48
går å slikk fitta din bitch!

du er den styggeste bloggen Ever eg he besøk innom! tenke aldri over før du skrive noen :@
Amalie, 14.jan.2012 @ 11:01
Sånt skriver man bare ikke... Hold de meningene for deg selv vær så snill, for dette gjør bare folk mer og mer sinna og da ender det opp med at du virkelig får svi på slutten...

-Amalie og Stine

Skriv en kommentar

Kategoriene

Bloggarkiv

Annonser:

hits